-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Üdv!
Ma reggel kiégett az izzóm a bal oldalon.
Bekapcsoltam a tompítottat egy pillanatra felvillant aztán vége... =/
Gondolom Unixnál lehet venni ugye? Elég ha mondom az autó típusát meg korát meg ilyeneket?Kérdés még - és ez az igazán fontos -, hogy ki tudom-e cserélni én magam? Most nem néztem meg - mert itt szakad az eső - de úgy rémlik pont a baloldalon van az akksi és mintha mocskosul útban lenne az egész...
Omegán könnyű volt, mert egyből hozzá lehetett férni a takaráshoz lecsavartam és ott volt az összes égő egy kupacban. Aztán vissza. De itt nem tudom hogyan van...
Jövőhéten lesz egy Pesti utam és addig mindenképpen kiakarom cserélni. Meg amúgyis dühít ha más jön fél fénnyel szemben semmiképpen nem akarom húzni.
De ha meg én egyedül nem tudom kicserélni - mert mondjuk nem férek hozzá és le kell bontani a fél belét - akkor gyorsba szólni kell a szerelőmnek...Kedden meg megy fel a téli gumi.
-
DeFranco
nagyúr
Gondolom nem xenon van benne, hanem sima H7 nem? Nézd meg a gépkönyvet, ott le van írva a csere.
Fókában a bal oldal macerás, mert ott az akku, de meg lehet oldani, csak elsőre nehéz, amíg kitapasztalod, hogy mit kell csinálni, de elvégezhető a művelet kézi erővel szerszámok nélkül. Szerintem mondeoban is.
izzót meg bárhol kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #453 üzenetére
Na most csak megnéztem... Izzókészletem van. Van benne minden.
De kollega meglátta és azt mondta, hogy színvonalon alul, nem méltó az autóhoz... Na mondom fasza. Mindegy, ideiglenesen jó lesz. Amúgy is jó lenne egyszerre mindkét oldalt cserélni.Na de belenéztem a motorba is. Igen, előtte van az akksi. Ráadásul valami furcsa L irányú fehér műanyag menetes valamivel van rögzítve a borítás. Valószínű azért, hogy csavarhúzót beledugva ki lehessen csavarni.
A gond az, hogy az egyik ilyen pont egy borításlemez alatt van. Vagyis azt le kellene szedni mindenképpen. Talán itt a cégnél még van olyan kulcs is.
Lehet megpróbálom délután ha lesz egy kis időm.Megnézem ezt a gépkönyv dolgot is, bár nekem nem rémlik.
-
DeFranco
nagyúr
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #455 üzenetére
Tényleg benne van hogy kell. És tényleg jól sejtettem hogy le kell szedni az egészet...
Kezdve a hűtőmaszkkal.Ja, de folytasd nyugodtan. Azt mondod ne tegyem be a gagyi valószínűleg tescoban vásárolt izzókészletből származó izzót?
Mert igazából annyit még kibírok amíg hazamegyek, ott a unix nem messze tőlünk. Veszek akár egy komplett készletet aztán szombaton reggel meg berakom.
Bár a képeken a jobb oldalit szerelik a kis cselesek, ahol nincs akksi útban. -
Erdei88
veterán
Osram Silverstar 2.0, H7-es izzót próbáltátok már?
MK3-as Mondeoba venném. Illetve a helyzetjelző ha jól tudom W5W-t cserélt már valaki LED-esre? -
radi8tor
MODERÁTOR
Drága mulatság helyzetjelzőt LED-re cserélni, ha a rendőr is észre veszi.
December 12-ig ráadásul kiemelt közúti ellenőrzés van, ahol lámpákat, izzókészletet, pót szemüveget (akinek kell) ellenőrzik.⭐ Stella
-
nagyúr
#434-re setleg egyéb ötlet?
Ha beviszem márkaszervízbe,kb. mennyiért nézik meg?Állítólag nekik más,kifejezetten Ford műszereik vannak,lehet megtalálja a hibát. -
Dorien
veterán
válasz radi8tor #457 üzenetére
Tipp: (nem feltétlenül neked )
Világítást csak motorindítás után érdemes kapcsolni, megóvva a túláramlökettől az izzókat. Amióta figyelek erre sokkal tovább bírják az izzóim.A Focusban is elég macerás a bal oldali izzók cseréje, de megoldható akksi kiszedés nélkül is.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Atlantis
veterán
Egyáltalán miért kéne indítás előtt felkapcsolni a lámpát... Eleve csak a helyzetjelzőt kapcsolja akkor.
Egyébként Focus II-nél már nincs útban az akksi egyáltalán izzócserénél, inkább a biztosítékdoboz, de az sem vészes. Lekopogom, nekem már kb. 2-3 éve nem kellett izzót cserélni, ilyen szempontból rendben van a taliga.
Mikulásbá: ha az üzemanyagrendszer tiszta és a szivattyú cserélve lett, látatlanban nehéz mit mondani rá. Ford-szervizben meg ne nagyon bízz, legalábbis itt felénk eléggé balf...ok és még finom voltam, fővárosban legalább van miből válogatni. Ha még nem tetted, Fordfocus.hu-n esetleg írd le a gondodat a megfelelő topicban, ott több szaki előfordul.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Dany007
veterán
válasz radi8tor #457 üzenetére
Na mondjuk én úgy "hallottam" a Hella az nem szar márka. Na de ha az is feladja akár 4 hónap után is, akkor meg tökmindegy mit rakok bele...
Na mindegy, most kinyomtattam az izzócsere útmutatót. Szóval lehet megcsinálom itt a cégnél ha lesz időm..
@Dorien:
"Világítást csak motorindítás után érdemes kapcsolni"
Alap. Így szoktam meg az elmúlt 12 évben. Ahogy azt is, hogy mindig 1-esbe rakva állok meg. És mindig fék+kuplunggal indítok.
-
Atlantis
veterán
A rendes fényszórót? Az enyém nem, ha a motor nem jár, csak a helyzetjelző világít, gondolom, kímélni akarja az akksit, amit nem nagyon bánok.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Dany007
veterán
Kicseréltem az izzót. Gyerekjáték volt.
Leszedtem a hűtőmaszkot, majd utána két hosszúkás pöcök tartotta helyén a komplett lámpatestet búrástól mindenestől... Azt a két pöcköd kihúztam és kicsúszott előre az egész lámpatest. A hátuljáról lecsatoltam a csatlakozót és kész. Kicseréltem majd minden vissza. kb 3 perc volt az egész.
Nagyon jó és egyszerű megoldás.Lehet azért holnap veszek egy új készletet, amúgyis kell. És akkor kicserélem mind a két oldalt, hogy azonos fényerejű legyen azért mégiscsak....
Néztem a neten, vannak dupla készletek. Valami olyat lenne érdemes vennem. Hella, Bosch... Fogalmam sincs melyiket.
Ja és láttam Philips-ből szinest. Fasza lenne csak a pezsgőszínhez mi illik? Kb semmi... Ződ van meg rózsaszín / lila meg sárga. Hát a sárga ja... de az olyan nulla. Szal ezt mellőzöm.
Van különbség ha Tesco/Obi-ban nézelődök vagy ha a Unixhoz bemegyek? Szeretem látni magam előtt a választékot...
-
ACAB95
tag
Üdv.
Autóvásárlás előtt állok, Ford Focus 1 és Mondeó 2 van kinézve. Hosszú utakra járok szóval dízel kell. Mi a különbség a TDDI és TDCI motorok között, melyik a megbízhatóbb? Milyenek a szerviztapasztalatok? Vegyesben 6liter alá levihető a fogyasztás? Előre is köszönöm!"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
Goose-T
veterán
TDDI elmegy, TDCI-t ne vegyél, túl sok bonyolult elektronikai és finommechanikai alkatrész van benne, vagyonokba kerül a javítása. TDDI egy fokkal jobb. 6 literes fogyasztást még a Mondeoval is el lehet érni, hát még a Focus-szal. Ha van mindig rendes helyed parkolni, nem cipőkanállal kell becentizned a kocsit két másik közé állandóan, akkor Mondeot vegyél, mert az azért kényelmesebb autó a Focusnál.
Nekem amúgy 2003-as benzines Focusom van, a bátyámnak meg 2001-es TDDI Mondeoja, szóval van összehasonlítási alapom. Legszívesebben én is Mondeot vettem volna, csak Budapest belvárosában lakom, és a társasház udvari parkolója elég szűkös, ezért a Focus mellett döntöttem.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Atlantis
veterán
Igaz ugyan, hogy francia motor, de szerintem semmi baja a TDCI-nek sem, persze ami elromolhat, az meg is teszi (benzines is). Cégnél több dízel Ford is van, egyikkel se volt komoly baj, pedig céges autóként kaptak szegények rendesen. Én is inkább a Mondeo-t venném, ott még nagyobb különbség van köztük.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
ACAB95
tag
Még azt akarnám megkérdezni, hogy mennyire jellemző rá a rozsda? Jövőben csak szabadban lenne...
"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
-
Dany007
veterán
No, jelentem reggel megvettem az új izzókat.
Végülis Osram Cool Blue lett. [link]Az az NBU, amit ajánlottál nem volt kapható a Tesco-ban.
Volt még egy 3x élettartamot garantáló Osram is hasonló áron, de mikor megnéztem az adatokat kiderült, hogy kb minden más tekintetben rosszabb egy standard izzónál. Tehát kevesebb fényt ad, kisebb távolságra és kevésbé fehér fényt... Ellenben persze 3x tovább jó elvileg, na de akkoris. Ez el is vette ettől a kedvemet.Aztán volt még pár GE fajta hasonló árban, mint az Osram meg noname-ek.
Így végül a Cool Blue mellett döntöttem. Ez egy picit mindenben jobb - erősebb - mint a standard, viszont a fehérsége kiemelkedő, ellenben picit rövidebb az élettartama.
Ahogy most látom a neten piszkosul drágán, 6.500 forintért vettem... Van ahol már 4k alatt is kapható. Hát ez van.
Holnap ki is cserélem. Kíváncsi vagyok a különbségre. Bár az Omegához képest jelenleg is olyan este, mintha nappal vezetnék annyira durva fénye van és olyan jól bevilágítja az utat...
Emlékszek Omegával maximum 3 csíknyit láttam sötétben (sötét + esőben meg kb 1-1,5-et), most meg legalább a dupláját 5-7 csíkot látok előre. Teljesen más így vezetni sötétben. Kíváncsi vagyok az új izzóval látok-e majd különbséget. -
-v-
addikt
Így végül a Cool Blue mellett döntöttem. Ez egy picit mindenben jobb - erősebb - mint a standard
Bár végülis a gaggyer H4-nél tényleg jobb
Szerintem nagyon nem érdemes ezekkel sakkozni, minimális a különbség.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Na hát ez fasza. Most elvetted a kedvemet és még a placebó hatást sem hagytad meg nekem.
Mindegy, amikor azt írtam, hogy kicserélem egy noname gagyinak tűnő készletben talált izzóra, akkor Defranco kollega küldött egy ilyet: [link]
Gondolom szólni akart, hogy ne gagyizzak már be meg minden... Mondom okés, persze akkor vegyünk valami márkásabb valamit... Megvettem jóval drágábban, mint lehetett volna, erre most meg kiderül, hogy gyakorlatilag tökmindegy. Sőt...Btw nem a xenon hatás miatt vettem meg, hanem mert a másik Osram 3x-os élettartam fejében kevesebb fényerőt ígért.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
gondoltam ha te azért képes vagy 6k-ért izzót venni mert a kollégád szerint ami épp nálad van az nem tetszetős akkor nem kommentálom tovább a témát
színvonalon aluli, meg nem méltó az autóhoz... az...
lesz kedves akkor befáradni a boltba aztán megvenni a színvonalas izzót
kösszép' jól elvagyok az ezerötös tungsrammal aztán ha valakinek ez nem tetszetős akkor kinyalhatja a s... erleget.
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #486 üzenetére
Áááh akkor pont félreértettem.
Nem érdekes. Megint tanultam valamit. Nem tudtam, hogy izzók között csak ilyen minimális különbség van.
Mindegy, valamivel biztos jobb lesz, mert már most látni a különbséget az új és a régi izzó közt. Tehát a most cserélt erősebben világít, mint a jobb oldali ami már kitudja mióta van benne. És akkor legalább lesz két db pót izzóm. -
-v-
addikt
válasz radi8tor #484 üzenetére
Xenon sok évet, de úgy 4-5 környékén azért elkezd fáradni, egyre gyengébb és kékebb lesz a fénye ...
Na meg a foncsor is szétbaxódik egy idő után.(#486) DeFranco: a nightbreaker plus meg a megalight ultra azok tényleg egy picit jobbak, látni a különbséget, mondjuk azért nem annyira átütő Cserébe élettartamra fele amit bírnak ..
[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
Az is kérdés, hogy mennyit mész országúton / pályán, mert városban szerintem kb. tökmindegy milyen fényt ad. Nekem mondjuk motorindítás után az első dolgom felkapcsolni a tompítottat a jobb láthatóság végett, függetlenül a napszaktól / időjárástól / környezettől. Megszoktam a szürke Berlingónál, ami enélkül eléggé bele tudott olvadni a környezetbe. Szóval nálam az élettartam az egyetlen fontos tényező az ár mellett.
A Focust úgy vettem, hogy az egyik tompítottja sem égett - még szerencse, hogy fater kiszúrta a hibát, így még a kereskedésben kicserélték őket.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dany007
veterán
Általában hetetne parszor biztos jarok videken. Meg ha csak a kozelbe is oda is jo a nagyobb feny.
Bar teny hogy nem a nagyobb feny miatt vettem ezt a fajtat, hanem mert kiegett.
Es akkor mar legyen egyforma es egyforma fenyereju mindket oldalon.Lampat en is kapcsolok mindig minden helyzetben. Szvsz egy nagyon jo otlet volt kotelezokent bevezetni varoson kivul napszaktol fuggetlenul. Nagyban javitja a lathatosagot. Nappal is.
-
hurenzon
senior tag
Van itt valakinek az új 1.0 eco ford focusa? ?
-
-v-
addikt
válasz hurenzon #494 üzenetére
Úgy hogy 240e km az élettartama az olajban futó vezérműszíjnak - nincs csereperiódusa.
Nyilván lehet amúgy cserélni utána, horror áron, meg jó eséllyel addigra más is cserés szóval 240e után gazdasági totálkár 3 henger biztos kinyírja a bakokat, közvetlen befecskendezés miatt az is lekormolódik ...
fordfocus.hu-n többeknek van, ott informálódhatsz.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Apple iPad Air (5. generáció) - felülértékesítés
- Opel topik
- BMW topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.