Új hozzászólás Aktív témák

  • radi8tor

    MODERÁTOR

    válasz kcsa #55899 üzenetére

    :R
    chatGPT által magyarra fordítva:

    Jórészt jól értetted. Én a Fordnál hajtóműmérnök voltam a 5W‑30‑ról 5W‑20‑ra való átállás idején. A váltás oka az volt, hogy segítsen megfelelni a CAFE (vállalati átlagos üzemanyag‑fogyasztás) szabványoknak. A könnyebb viszkozitású olaj csökkenti a forgó alkatrészek súrlódási ellenállását, ami enyhe javulást eredményez a fogyasztásban. Bár a motor kopását alaposan tesztelték, és számomra elfogadhatónak találták, a végső döntés a motor tömítettségén múlt. A kérdés az volt, hogy a motor tömítései és tömítései képesek‑e a könnyebb olajat az alkatrészek belsejében tartani. A legnagyobb aggodalom a főtengely tömítése volt. Bármilyen visszamenőleges olajajánlás csak azon motorokra lenne megengedhető, amelyek módosítás nélkül ki tudták állni az összes tesztet. Azt is elmondhatom, hogy minden mérnök kollégám – akikkel dolgoztam – egyetértettek abban, hogy személyes autóinkban az első olajcsere után 5W‑30‑ra váltanánk. Minden olajcserénél felhúzom a szemöldököm az olyan az érvekre, mint például tényleg a gyártó által ajánlott olajat kéne használnom.

Új hozzászólás Aktív témák