-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
philips20
aktív tag
Van itt valaki aki nagyon ért a ford sierra 2.0i dohc motorjához ?
Igazábol csak hétvégi autónak tartjuk, de nagyon szeretjük, bütykölgetni is.Ha valaki esetlrg ismeri az kérem írjon rám, lenne egy-két kérdésem.
Köszönöm -
Erdei88
veterán
Cserélt már valaki belső világítást MK3-as Mondeoban LED-esre?
Rendeltem Sofita, BA9s és W5W-ből de a Sofitan kívül egyik sem működik. Felhívtam a céget, azt mondták fordított polaritás miatt. Létezik olyan W5W és BA9s-es LED izzó ami ilyen? -
Sholom
tag
Sziasztok. 2009-es Mondeo-t veszunk haveromnak. Sajnos az elozot amit kineztunk neki, elvittek. Most van egy ilyen:
- 2009
- 150.000km
- Hatchback
- Automata
- Titanium felsz.
- 3M Ft (nincs benne regado, mert Szlovakiaban van)Mennyire lehet ez valos? VIN szam alapjan leelenoriztettem, stimmel minden.
[ Szerkesztve ]
-
Sholom
tag
En ugy gondolkodom hogy 6 evre evi 25e km valos lehet elso tulajdonostol (vallalkozoe a kocsi - ruhakereskedo) de gyanus hogy gyakorlatilag full extras. Ha trend felsz. lenne es manual, meg elhinnem teljesen.
Kicsit tul szep hogy igaz legyen. Az en ismerosome az auto, nem akarnek a haveromnak egy visszatekert roncsot szerezni (annyira nem jo ismerosom az elado hogy ne verjen at)
Ford szakszervizbe elvisszuk, de az ottani szaki azt mondta hogy a kilometert sajnos biztosra nem tudjak kiolvasni (elmagyarazta hogy miert nem)
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Figy, ezt maguknak csinálták az emberek. Miért? Örülnél egy 300k-s autónak? Nem. Minek örülnél? Ha 150k lenne benne. Vissza tekerik 150k-ra és örül a vevő. Ennyi.
Ha az emberek nem akarnának ilyen keveset futott autókat venni, akkor vissza sem állítanák az órát mivel ugyanolyan állapotban van az autó csak pszichés dolog ez.⭐ Stella
-
Dorien
veterán
A km állás (még ha valós is) csak egy adat. Szét lehet hajtani a kocsit 100e km alatt is és lehet szinte újszerű 300e km-rel is. Az állapotot kell figyelni, az autó viselkedését a próbaúton, ha tetszik akkor átvizsgáltatni, aztán átgondolni és dönteni. Egy kis help: [link]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó audiofil sztereó fejhallgatók --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dany007
veterán
De mért túl szép? Most ne 6 évet számolj, mert valószínű nem 2009 januári... Legalábbis gondolom.
Ha már augusztusi vagy hasonló akkor simán lehet 5-5,5 évet számolni.
Úgy meg kijön évi 30 ezres futás, ami szvsz jóval több, mint az átlag. Simán hihető.A hahu tele van olyan 10 meg 12 éves autókkal, aminél 100 meg 120 ezres futást írtak. Ugyanígy a 18-20 éves autókra meg 200-250k futást írnak rendszeresen... na most ezt ki hiszi el? Senki...
Ezek után egy 5-5,5 éves autónál a 150k km simán hihető. Persze megállapítani nem igazán lehet.... de tény, hogy hihetőbb, mint a hahu-s hirdetések 70%-a. -
Sholom
tag
2.0 TDCi ezt elfelejtettem beleirni. Nem is km a lenyeg annyira, hanem maganak a motornak az allapota. 200k felett ra kell kolteni ezekre a motorokra.
Allapotra nagyon szep a gep, ugyanilyenek vannak hahun 3.5-ert manualis valtoval.
Evjaratban 2009/10 havi.
-
lajafix
addikt
szerintem nagyobb kérdés, hogy a haverodnak kell e dízel, kell e automata, kell e mondeo méretű autó?
Tehát a szokásos:
1. Mennyit megy egy évben és hol? (város, autóút, autópálya)
2. Van-e pénze az autó fenntartására? Lásd turbódízel + automata kombó
3. hányan használják az autót?Rock'n Roll
-
Dany007
veterán
"200k felett ra kell kolteni ezekre a motorokra."
Dízelre előbb-utóbb ígyis úgyis sokat kell költeni. (aztán lehet kövezni)
Nem véletlen, hogy mindig csak azoknak ajánlják a dízelt akik sokat mennek, hogy az alacsonyabb fogyasztásból tudja finanszírozni a magasabb szervizköltségeket." ugyanilyenek vannak hahun 3.5-ert manualis valtoval."
Van akiknél az automata váltó hátrány. Az is egy vagyon tud lenni.
-
Sholom
tag
Mar parszor korbejartam a temat vele, igy jutottunk a Mondeohoz.
Sokat palyazik (minden nap Pest-Gyor), felesege ragaszkodik a nagyobb autohoz a gyerekek miatt. Azert beszeltem ra a PSA-fele 2.0 TDCi-re mert szerintem ez a talan legjobb, legmegbizhatobb motor hozza. Foleg o hasznalna a kocsit meg neha a felesege.
Automataban nem vagyok otthon, fogalmam nincs a koltsegeirol, neki meg annyira se.
A motor karbantartottsaga (egr pl) es az automata ami miatt nem mondom neki hogy vegye meg azonnal. Ha lenne egy egr csere es egy valtojavitas az fel milliot elvinne kb.
[ Szerkesztve ]
-
lajafix
addikt
ezsembe jutott mégvalamiaz alapján amit írtál:
4. Van a típushoz értő, profi szervízese a leendő vásárlónak?
Én már láttam olyat hogy egy ilyen dízel mondeonak csak a csőcsatlakozásnál kellett meghúzni valamit, a szervizesem 5 perc alatt rájött és amikor beindították és jó lett, láttam a tulaj arcán a megkönnyebülését ...
Rock'n Roll
-
Dorien
veterán
Naponta Győr-Pest oda vissza? Egyedül vagy családdal?
Ha egyedül, akkor egy kombi Focus is jó lehet, annak kisebb a tömege és így kevesebbet fogyaszt, de szükség esetén elfér benne 5 ember is cuccokkal. Árban is kevesebb, alkatrész is olcsóbb hozzá, mint a Mondeóhoz. Ennyi futásra én is dízelt ajánlanék, de tényleg legyen rá zseton félretéve. (fél milla min., de akár 1 is) Ha ez nem megy, akkor olcsóbb autót kell keresni."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó audiofil sztereó fejhallgatók --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Sholom
tag
Egyedul jar be dolgozni. Kombit kizarja, hiaba esszerubb megoldas.
Focust ajanlottam neki eloszor en is, de elvetettuk mert beleszeretett a Mondeoba, plusz tenyleg jobb kocsi. Volt kisebb autoja, soha tobbet nem akar olyat. Az a lenyeg neki hogy kenyelmesen eljusson minden nap oda-vissza es el tudja vinni gondtalanul a csaladjat az eves dubrovniki nyaralasra.
A Mondeo futomuverol, uttartasarol csak jot hallottam ezert is hagytam ra.
Irtam neki az 1 milla koltseget, neki az auto ertekenek max 10-20%-a van ra. Szerinte ha jo a motor, semmi nem kerulnet 1 millaba. Felesege occse 2008-as 1.6 TDCi Focus-t vett 200e kilometerrel 2 eve es a mai napig 60-at koltott ra. Ez a kifogasa, meg hogy a 2.0 jobb mint az.
(Ekezetek miatt bocs, nehez lenne kiirni oket szifonrol)
[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
Sziasztok,
Jelenleg, egy 2003-as Focusom van (1.4). Valószínű, hogy idén le fogom cserélni (addig szeretném valamennyire kiokosítani magam), és mindenképp kombiban gondolkodom (még ha nem is Ford ). Mikre kell odafigyelni, miket ajánlotok?
Köszi!
-
Erdei88
veterán
Hónapokkal ezelőtt mesélte apa, hogy talán jobb is, hogy nem diesel Mondeot vett. Az egyik ismerőse facelift előtti MK4esre most költött több mint 300 ezret. A legdurvább, hogy azt mondta ez bekalkulált szerviz volt. Meg nem tudom mondani, hogy mit cseréltek, de az összeg elég meredek
-
Dorien
veterán
Ja értem. Úgy tűnik teljesen meg van győződve a saját igazáról.
De akkor most mi a kérdés?szuszinho: Legalább egy kb. összegkeretet, évjáratot, szimpatikus márkát, típust írjál plz.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó audiofil sztereó fejhallgatók --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Sholom
tag
Most mar nincs kerdes ... En "levettem rola a kezem". Koszi mindenkinek, majd beszamolok rola ha sikerul megnezni a gepet tuzetesebben
-
bzoly
aktív tag
Sziasztok,
Van egy 97-es Ford Fiestám, melegen elkezd a motorja kopogni, csörögni.
Mi lehet ez? Hidrotőke? Valaki azt mondta, hogy csapágyas a motor és hogy nem éri meg javítani.
Ez most komoly? Olyan bonyolult azt javítani?Köszi
-
Dorien
veterán
Van ilyen Wynn's vagy Liqui Moly hidrotőke adalék 1-2e Ft-ért, azokkal lehet próbálkozni. 3dl, ha maxon van az olaj, akkor le kell engedni belőle ugyanennyit betöltés előtt. Ha nem jön be, akkor manuális hidrotőke tisztítás / csere.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó audiofil sztereó fejhallgatók --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
Meg lehet próbálkozni egy jó szakival. Ha csak ez a baja, akkor az anyagköltség nem vészes, csak hosszú lesz a műtét.
Az enyém is ketyeg halkan, de igazából a remegés az ami zavar. Egyelőre hanyagolom a dolgot, csak meleg motorral, alapjáraton jön elő a dolog. Érdekes módon, ha nyomom a féket, megy a ventilátor, emelkedőn állok akkor jobban érződik...
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó audiofil sztereó fejhallgatók --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
Talán dízel Mondeo tulajoknak jól jön:
Félek a dízeltől"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó audiofil sztereó fejhallgatók --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Vigneau
félisten
Sziasztok!
2009/7 Ford Fiesta klíma: szinte szabályos időközönként (40-60 sec) kattan egyet valami a motortérben, ha be van kapcsolva. Eddig nem tűnt fel - legalábbis nem rémlik -, hogy ez ilyen lett volna korábban. Paranoiás vagyok, vagy valami kezdi megadni benne magát?
Köszi a válaszokat!
Vigi
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Kornel
veterán
ki be kapcsol a klímakompresszor.
ott nem tudom hogy van, de mondeo mk3-nál FL előtt hiába nincs bekapcsolva az AC, akkor is kapcsolgatja ki be a klímát a jó képességű automata klíma, nálad talán már kell lennie egy ECO gombnak, amivel ezt letilthatod, nekem annyi a megoldás, hogy ha bekapcsolom a szellőztetést, akkor kézzel be, majd ki kell kapcsolni az AC-t, utána már nem kapcsolgatja magától a klímakompresszort. -
DeFranco
nagyúr
hát ez elég gány
nem lehet, hogy véletlenül full szélvédőre van állítva? olyankor a fóka is automatikusan kapcsolja a klímát (egy osztással arrébb már nem) és nem is ad róla visszajelzést. ez mondjuk feature, mert így a leghatékonyabb a párátlanítás, de hogy kikapcsolva is kapcsolgassa... ott valami mintha nem stimmelne.
-
Kornel
veterán
válasz DeFranco #882 üzenetére
ez ilyen, FL előtti mk3 mondeoba ráadásul ECO gomb és mód sincs, egyedül annyi, hogy ha bekapcsolod a szellőztetést, akkor az AC gombot be, majd ki kell kapcsolni, utána nem nyúl a klímához...
most ment a téma a mondeo fb csoportban, és ez lett végül a megoldás rá, de visszaolvasva a mondeo.hu-n is ebben maradtak a témában, hogy ez a megoldása.
nagy valószínűséggel a FL előtti mk3 mondeok többsége télen nyáron folyamatosan (szakasosan) működő klímával jár, mert semmilyen visszajelzést nem ad, hogy menne a klíma, max. ha jó füled van, akkor hallod, hogy mikor kapcsol ki és be.
azt hiszem FL után se jelzi, de ott legalább van ECO gomb, hogy le tudd tiltani.tudjátok, ford, feel the difference
ja meg csodálkoznak, hogy mindenkinek leeszi a fejét a kocsi, persze folyamatos klímával nem is csoda
-
Vigneau
félisten
Szóval ezek szerint a venti folyamatos forgása mellett ki és bekapcsol? Kicsit hangosnak találtam, azért is kérdeztem rá. Nyáron nem tűnt fel...
Egyébként ez még a manuális klíma. Ha fullon a szélvédőre kapcsolom, akkor természetesen magától bekapcsol a klíma.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Kornel
veterán
-
radi8tor
MODERÁTOR
Szia Vigi!
Azért kattan ennyiszer, mert hideg van és hamarabb eléri a fagypontot. Hőcserélő lefagyását elkerülve a fagyás érzékelő kikapcsolja a kompresszort.
Melegben is előfordulhat ez csak, mondjuk nem ilyen gyakori. (később kapcsol ki, mint 1 perc)
Pár fokos kinti hőmérsékletnél meg már be sem kapcsolja a klímakompresszort.Teljesen normális jelenség.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Atlantis
veterán
Mondjuk azt azért kétlem, hogy ez olyan jót tesz a klímakompresszornak...nálam is már rendesen hangja van, olyan csattanással indul és áll le, ami már ijesztő. Ki is szoktam kapcsolni a klímát, de még így is randa fémes hangja van az autónak (kívülről), nem pedig a szép benzinmotor-ketyegés...ha megy klíma, akkor meg egy dízelmotor is kulturáltabbnak hallatszik. Mindemellé még a szervó elektromotorjának visítása...szóval ahogy fentebb írták: Ford...feel the difference.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Vigneau
félisten
válasz radi8tor #888 üzenetére
Én úgy oldom meg az auto elindulási kiiktatását a klímának, hogy nem a szélvédőre vezetem közvetlenül a levegőt, hanem a szélvédő és a láb közti állásba állítom, így nem indul el magától, csak ha én kapcsolom be.
Egyébként most is csak akkor indítom a klímát, ha belső keringetésen vagyok és már kezdenék jobban bepárásodni, utána le is kapcsolom. A kattogást meg csak tesztüzemben nézegettem, 4-5 percig álló kocsinál.
Amúgy azért is dobtam fel a kérdést, mert arra is gondoltam, esetleg valami már nem kap kenést, vagy valami hasonló hiba áll fent, amit még könnyebb elhárítani, mielőtt még valami nagyobb gond alakulna ki.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
-
Vigneau
félisten
válasz DeFranco #891 üzenetére
Ezt eddig is tudtam, nem is tagadtam egy szóval sem. Én az ECO módot nem ismerem, nálam nincs.
Radi: Nálam meleg állásban is elindul a klíma, ha szélvédőre van állítva. Egy a lényeg, addig meg se nyekken, amíg a ventit legalább 1-es állásba nem rakom.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Atlantis
veterán
Nem az a baj, hogy van, hanem hogy a Ford nem bírja tartósra megcsinálni. Évek óta bosszant már ez a taligán, lehet egyedi probléma is, de még bontottan is 70k egy kompresszor és nincs rá garancia, hogy az halkabb/tartósabb lesz.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Nők, nőügyek (18+)
- Motorola Razr 40 Ultra - jó volt a terv
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- Elektromos autók - motorok
- Mini-ITX
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...