-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok,
Ma néztem egy kereskedésben egy 2012-es Fiestát.
Íme a hirdetés. A kormány jobb oldalán, a hátsó részén fura barna elszíneződés van. Nem kopott..csak más a színe. Beülve nem venni észre, csak az anyósülés felől.
4éves autóban mi okozná ezt? Anyaghiba?A kérdés inkább az, hogy lehet-e festeni valamivel? Újrabőröztetni nem szeretném, mert nem kopott, fizikailag semmi baja a kormánynak.
Még nem mentem vele próbakört, hétfőig még megnézek 1-2 autót és aztán fordítom komolyabbra a szót.
A másik dolog, pár hónappal korábban egy fórumtárs említette, hogy a tompított fényszóró felkapcsol indítás után, pedig a tekerője nullán áll. Ez nekem is így történt most a kereskedőnél, amin ő is meglepődött. De 10-15mp múlva már nem világított. Ez valami funkció lenne?Ha van esetleg ötletetek, hogy mit érdemes még alaposabban megnéznem rajta,szóljatok! Vagy ha a hirdetés képei alapján láttok valami hibát.
Köszönettel,
Dani -
-
válasz Real_Necro #5544 üzenetére
Ott nincs semmi.
-
Sziasztok,
Épp új autót szeretnék venni és a Focus-t is nézegetem.
1.6-os szívó benzines vagy 1.0 turbós benzines motorral érdemesebb?
Naponta 2x25km melóba, ebből kb. 6-6km városban a többi országút. Előfordul, hogy városon belül is használnám rövid 4-5perces távokra ha nagyon hideg van. Illetve havonta 1-2 út Pestre, Hajdúböszörményből. -
válasz Pardise #7987 üzenetére
A tükröket szerintem menüben tuti lehet állítani. Legalábbis egy Ford-os weboldalon ezt találtam:
A gépkocsi lezárásakor a rendszer automatikusan behajtja a tükröket. A lezárt gépkocsi kinyitásakor a tükrök kinyílnak.
Be-, illetve kikapcsolhatja ezt a funkciót az információs kijelzőn megjelenő járműbeállítási menü segítségével.
-
Sziasztok,
2005-ös Ford Fiesta Comfort, 1.4benzin. A jobb első ablakemelő nem működik. Illetve a belső csomagtérnyitó gomb sem. Az elsőt feltételezem könnyebb diagnosztizálni/orvosolni mint a másodikat. Vagy tévednék?
A csomagtérnyitó bowdenes? Vagy miként működik? A kulcson lévő gombbal sem nyílik.
-
válasz Pardise #15882 üzenetére
A motortérbe nézve látszódnia kellene. De a műanyag borítás lepattintása után mindenképp látszik,hogy 3 vagy 4 henger. De érzetre/hanghatásra is van különbség. A három hengeres motor sokkal ércesebb hangon szól, főleg gyorsításnál. Valamint remegősebb alapjáraton is.
[ Szerkesztve ]
-
válasz varsam #16018 üzenetére
Én azt mondanám felejtős. De nem vagyok szakértő. Ha ilyen gyakran előjött a hiba és nem csináltatták meg....annak oka van. Általában az, hogy nem olcsó a javítás. Céges autó esetében meg különösen furcsa. A nagyobb cégek végképp próbálják rendben tartani az autókat....szerintem a lízing árában benne van a szervíz is. De lehet tévedek.
A DPF-el szépen bele lehet nyúlni a takonyba.
Itt van egy kis olvasnivaló a témához.
[ Szerkesztve ]
-
Én 16 éves koromban kezdtem a diákmelót. Újságot hordtam ki a nővéremmel (Szuperinfó, Interspar és egyéb reklámújságok), egyedül ezt lehetett 18 éves kor alatt csinálni.
Később nyomdában dolgoztam, a Tescoban éjszakánként, volt, hogy autót mostam. Mindig akadt valami meló a suli mellett. Egyetemista koromban már 'válogathattam' is a munkák között.A szüleim arra neveltek, hogy 18 éves korom után - a kaja és szállás kivételével - a magam ura leszek akármi történik. Kidobni nem dobtak 18 évesen az utcára..de ha ruha/cipő kellett, vettem a saját pénzemen, ha bulizni szerettem volna..mentem saját pénzemen, ha utazni szerettem volna...mentem a saját pénzemen...stb..stb. Szerencsémre, tartották a szavukat. Így talán megtanultam értékelni a pénzt.
Egyetem során magánórákat vállaltam (angol szakos voltam), mellette meg szórólapoztam, nyomdáztam, vagy árut pakoltam. Nem szórtam a pénzt, de azért megvettem amire szükségem volt és évente 1-2helyre el is tudtam utazni.
Most 35 éves vagyok, lassan 36. Van egy talán Kelet-Magyarországon jónak mondható állásom. Másfél éve vettem meg életem első új autóját. Kifizettem egyben. Persze nem 8-10milliós autó. De...nincs saját családom, gyerekeim, ami anyagi szempontból kíméletesebb. Nem lehetetlen új autót venni manapság és nem is kell hozzá gazdagnak lenni. Sosem tudhatjuk, ki mivel foglalkozik, milyenek az egyéb körülményei, 'honnan van?' rá pénze.
Egy új autó nagy öröm. Én is borzasztóan örültem amikor átvettem, mert tudtam, hogy nagyon sok munkám van benne.
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt vagyok, több márka is képben van jelenleg. Kinéztem egy Mondeo-t is. Íme.
Valakinek ismerős esetleg az autó? A Powershift váltót dícsérik...amíg müködik...ezt már hallottam. Ezzel a 150LE-s TDCi motorral mi a helyzet? Mindenképp lesz szervízes átvizsgálás is ha erre esik a választásom. Az automata váltót tudják valahogy megbízhatóan ellenőrizni? Ha jelenleg nincs baja és elviszem záros határidőn belül olajcserére, akkor feltételezem nagyobb eséllyel kerülöm el a későbbi bajt is? Illetve mire figyeljek vezetés közben? Rángat amikor állóhelyzetben sebességbe teszem? Vagy menet közben felbőgeti a motort? Eddig Citroen C5-öt, Mercedes (CLA, C, E) és Audi A4-et vezettem automatát...Fordhoz nem volt szerencsém.(Igen...látom...nem a legjobb felszereltség, de nekem ami kell benne van. )
Köszönettel,
Dani[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok,
2019-es Focus az alany. Hogy tudnám rávenni, hogy bezárja indulás után a központi zárat?
Köszönettel,
Dani -
-
-
-
Sziasztok,
Még egy kérdésem lenne. Olajcserére készülök, Ford Focus MK4 (2019) 1.0 Ecoboost (125LE) autóról van szó.
170 ezer km van benne, 5W-20-as olajat illene beletenni...vagy tévedek?Erre gondoltam, a specifikációt tudja. Más tipp esetleg?
Köszönettel,
Dani -
-
Sziasztok!
Focus MK4, 2019, 1.0 Ecoboost (125LE)....úgy érzem gyertyacsere lesz esedékes. Most még csak elszórva...de nagyobb gázzal történő gyorsításnál rángat a motor. Tegnapelőtt produkálta először, tegnap nem volt baja pedig megtapostam párszor....ma megint produkálta néhány alkalommal, de pl. hazafelé úton már nem.
Hidegen sosem kínzom, így a motor hőmérséklete nem befolyásolhatja.
Remélem még csak azért hébe-hóba fordul elő mert nem komoly a gond. Amúgy minden tiptop...indul szépen, minden működik, alapjárat is jó.
A kérdésem az lenne, hogy milyen gyertyát érdemes beletenni? Gyári vagy lehet más márka is jó? Természetesen nem szeretném elhúzni a dolgot, hétfőn viszem is a szerelőhöz...de addig még mennénk 150-200 km-t vele holnap....feltételezem ez nem ártana neki?!
Köszönettel,
DaniUi: Még új vagyok Ford témában, nemrég vettem a kocsit. Íme egy kép róla:
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Sziasztok,
Valakinek van ötlete miként lehet kicserélni egy MK4-es Focus kombi harmadik féklámpáját? Azt sem tudom, hogy LED-es...vagy izzó kell bele?
A kézikönyvében egy szó sincs róla...
-
-
-
-
-
-
válasz molnarpeter #45371 üzenetére
5év garancia van - legalábbis van rajta egy matrica . Én pár napja vettem a kocsit, flottás autó volt. De nem hinném, hogy kiterjed rá...legalábbis ebből a listából ítélve:
Garancia által lefedett alkatrészek:
Motor Sebességváltó Katalizátor Elsőkerékhajtás Hátsókerékhajtás Kormánymű Fékrendszer (kivéve a fékpofákat és féktárcsákat) Klímaberendezés Fűtés Ford audiórendszerek (amennyiben gyárilag beépített) Légzsák A teljes elektronikai rendszer, beleértve a motorvezérlést, központi zárat, ABS-t, elektromosan állítható üléseket, valamint az Ön Fordjába gyárilag beépített minden elektronikus biztonsági és kényelmi funkciókat ellátó rendszert.Illetve a Focus esetében 150 ezer km a korlátozás...ez meg 170-nél jár.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz Zoli-bácsi #45391 üzenetére
Minden viszonyítás kérdése. Egy sima - kipattintom a helyéről a régit, majd visszapattintom az újat - ahhoz képest komplikált.
Ráadásul én mindig tartok kicsit az ilyen műanyag bolhás mutatványoktól...hogy eltörök valamit.
[ Szerkesztve ]
-
válasz hdanesz #45323 üzenetére
Sziasztok,
Nos, megtörtént a gyertyacsere...de trafó ill. kábelcsere nem történt.
És a rángatás még mindig megjelenik. Gyári gyertyák kerültek bele.Holnap ismét elviszem a szerelőhöz, hogy most már nézze meg alaposan....és szüntesse meg ezt a rángatást. Ha a trafók rosszak, az továbbra is okozhat rángatást....annak ellenére, hogy a gyertyák újak...ugye?!
Nem értem miért nem néztek erre rá...
Nagyobb szerviz és a munkafelvevő épp nem volt ott amikor elhoztam a kocsit. Csak a pénztáros hölgyemény akinek fizettem...és jöttem is el. Így sok infóm nincs mit ellenőriztek és mit nem.[ Szerkesztve ]
-
válasz PACSA75 #45412 üzenetére
Ma visszatértem hozzájuk. Állításuk szerint a gyertyacserénél szóltak volna ha rossz valamelyik trafó. Géppel keresgéltek hibakódot...semmi nyom. Sőt, egy darab hibakód nincs.
Próbálgattuk tíz percig, kettesből nagy gázzal gyorsítva. Most épp nem produkálta a tüneteket. De délelőtt igen.
Nyomott a jóember valami gyújtásállítás reset-et. Hátha az segít. Most próbálgatás lesz holnapig. Ha nem tér vissza a rángatás...akkor ennyi volt. Ha igen, akkor ismét szerviz holnap.
-
válasz #21346560 #45504 üzenetére
Hello!
Különleges autó az tuti. Gratula hozzá!
Hirtelen azt hittem, hogy Jaguar kormány van benne. Aztán jöttem rá...hogy a cougar pumát jelent...ami okoz némi kavarodást a fejemben a Ford elnevezéseinek köszönhetően.A Puma, ha jól emlékszem hasonló korszakban született mint a Cougar...csak az egyik a Fiestára épül a másik meg a Mondeo-ra. Mégis érdekes névválasztás.
-
-
-
-
válasz molnarpeter #45661 üzenetére
Köszi mindenkinek! Leragasztottam azonnal...holnap pedig megpróbálom mi sül ki belőle.
-
-
Sziasztok,
Ford Focus, 2019-es évjáratú, 1.0 Ecoboost motorral szerelt...125 lóerős autóról van szó. 176 ezer km-t futott, hátha számít ez is.
Pár napja bedobta a check engine lámpát. Érzetre/látványra semmi extra nem történt. Nem füstölt, nem lett erőtlen....semmi. Kicsit ijesztő volt ugyan, de mentem tovább némi gyors ellenőrzés után.
Ma rá tudott nézni szerelő és nincs hibakód, eltárolva sem...ami kicsit fura. Törölte a check engine-t....innentől kezdve nincs más hátra mint előre, várni hogy visszatér-e a lámpácska.
Előfordulhat, hogy fals infót fogott? És ennyire nem marad nyoma? Vagy két hete olyat produkált az autó, hogy a szervókormány hibáját írta ki a központi kijelzőn és fel is keményedett a kormány...olyan volt, mint ha nem lenne szervós. Motor leállít majd újraindítás után már nyoma sem volt sem hibaüzenetnek sem a nehezen tekerhető kormánynak.
Jellemzőek az ilyen jellegű hibák ennél a típusnál?
Előre is köszi!
Dani -
válasz molnarpeter #46271 üzenetére
Köszi! Közben tegnap ismét visszatért a check engine lámpa.
Elviszem másik szerelőhöz, lehet nem volt neki kompatibilis a kiolvasó cucca.@Pippen: Remélem nem, de köszi a tippet. Ha többször előjön, készülni fogok rá.
-
Sziasztok,
Valakinek van ötlete, hogy a képen pirossal jelölt csövet milyen néven keressem? Ford Focus, 1.0 Ecoboost (125LE,. B7...kezdetű motorkód) 2019-es évjárat.
Ki van dörzsölődve szerencsétlen és a csatlakozója is nyomorék már.
Elvileg - a szerelő szerint - a Cromax-nál kapható ilyen.Köszönettel,
Dani -
Sziasztok,
2019-es Focus, 1.0 Ecoboost (125LE), kombi. Az autó menet közben (üzemmeleg motornál, kb. 50-60km megtétele után rángat). Hibakód olvasás megtörtént: P2096...csatolt képen látható bővebben.
Az autóvillamossági emberke szerint első körben üzemanyagszűrő csere (később kiderült, hogy nincs is benne...) majd lambdaszonda cserével érdemes próbákozni.
Közben keresgéltem az interneten és több helyen is oxigén szenzort adtak meg hibaforrásként vagy pedig tömítetlen rendszer volt a ludas. Találkozott már valaki hasonló problémával?
4 éves autó esetén a szivárgást kizárnám... de sosem lehet tudni.
Köszönettel,
Dani -
Ő csak hibakód olvasással és autóelektromos dolgokkal foglalkozik. Azzal engedett utamra, hogy nézessem meg szerelővel, ő csak ezt a két opciót adta meg mint lehetséges megoldás.
A szerelőm küldött hozzá, mert ennek az embernek volt gyári Ford szoftvere. A szerelőm ketyeréje nem mutatott semmi hibakódot. Most visszamentem hozzá, meg is nézte alulról a kocsit de nem találta a szűrőt. A motortérben is szétnézett...ott sem. Az alkatrész webáruházakban kapható hozzá üzemanyagszűrő, csak még lokalizálni nem sikerült. Valaki tudja hol lehet?
@subaruwrc: 178 ezer km.
@radi8tor: 5 év gari van/volt rá, de a km miatt már off sajnos.
-
válasz molnarpeter #46486 üzenetére
Köszi! És kcsa neked is.
Most voltam egy másik szerelőnél, elmeséltem mik a tünetek és mi a hibakód. Első kérdése az volt: nem lyukas a kipufogó? Kijött....megnéztem, ez bizony kifúj. Így lehet csak ennyi a bibi. Most keresek egy kipufogóst. -
válasz hdanesz #46487 üzenetére
Folytatódik a kálvária, most már élő adatok kiolvasása után sikerült lokalizálni, hogy a katalizátor előtti lambda szonda a ludas. Totál kipurcant szerencsétlen.
Viszont az kissé sokkolt, hogy 100 ezer körüli összeget mondott a szerelő, még most néz utána akad-e valamivel olcsóbb helyettesítő cucc.Persze csodát nem várok, de ha 10-20 ezerrel is van olcsóbb..már jobb.
-
válasz subaruwrc #46555 üzenetére
Köszi, de sajnos nem támogatja a szerviz ha én hozom az alkatrészt, csak azt építik be amit ők rendelnek.
Ha pedig jövök ezzel a dumával: 'De én láttam 35ezerért is a neten...' akkor arra meg az a válasz, hogy de az nem pont ehhez a kocsihoz való. Ezért sem ajánlják a hozott alkatrészt mert a 'gyagya' vevő tuti rosszat rendel majd.
@radi8tor: Itt csak az alkatrészt mondta 100-nak. Azóta már lesüllyedtünk 78-ra. A munkadíjról még nem beszéltünk. Idézem: 'Attól függ mennyire körülményes hozzáférni.'
@kcsa: Én azt remélném, hogy ezért rendeli a 'drága' alkatrészt...mert nem a noname gagyi kategóriát szereli be. De lehet fantáziavilágban élek és csak szeretném ezt hinni. Elmondása alapján most gyári alkatrészt keresett, mert a Fordnál kezdte a nézelődést. Azt meg, hogy végül ténylegesen mi kerül be...talán sosem fogom megtudni.
-
-
Sziasztok,
Ismét kérdésem lenne hozzátok. 2019-es Focus kombi. Pár napja a tetőben lévő két belső lámpa közül az egyik égve marad ajtóbezárás/elindulás után. Nem kapcsolgattam ezt mióta megvan a kocsi. A kapcsoló full vízszint állapotban van.
Eddig mindig elaludt a két lámpa amint gyújtást adtam...
Esetleg van ötlete valakinek mi lehet? Ha valamelyik irányba billentem a kapcsolót, majd vissza vízszintbe, akkor elalszik.
-
válasz cappa72 #46642 üzenetére
Az új autókról nem is beszélve. Igaz nem ma volt, de 2017-ben 1.6-os (akkori alapmotor) közepesen jól felszerelt Focus-ra 5 millió alatti árajánlatot kaptam. Most a legolcsóbb új Focus 9.76 millió a honlap szerint. Bár emlékeim szerint a Ford szeret túlozni a weboldalon, majd a kereskedésben bőven szűkebben fog a ceruza. Ennek ellenére nem hinném, hogy a weboldal 9.76 millió ft-os akciós ára helyett elhozható mondjuk 8 millióért.
Én akkor 17-ben 5.7 millióért vettem az új Civic-et...a tizedik generációt. Most meg sem merem nézni mennyi lehet.
Ha már itt tartunk, szerintetek 2019-es kombi Focus, 1.0 Ecoboost Business mennyit érhet reálisan? Majd 180 ezer km, 2025/3.hóig érvényes műszaki. Sérülésmentes.
[ Szerkesztve ]
-
válasz inspiroyhome #46985 üzenetére
Az bizony csak a magyarországi tulajok száma. (Tehát 2018 óta...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Óra topik
- Autós topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Spórolós topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen