-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
siddis
őstag
????
Akkor engedd le a hűtőfolyadékot belőle és láthatod mennyi igaz a hatékony hőmérséklet szabályozásból
Azzal nem tudnak kitünni hogy a miénk pont olyan jó mint a másé, mert ugyanúgy teljesíti a szabványt, ezt sikerült összehoznia a marketingosztálynak, mielőtt a pénztárhoz fáradtak.. -
Ha nem kell pályáznom az 1.6 olajkályhás fóka is elvan 4.2-4.4-gyel.
Bár a munkahelyem miatt ezek már ritkán látott számok (cirka 25km pálya+25km dimbes-dombos közút), jelenleg inkább 5.2-5.4L.
Eddig a legdurvább fogyasztásom egy Sárbogárd-Komárom útvonalon volt, 3.96L-re jött ki az átlagom.Igaz mondjuk a 81-es úton nem is lehet nagyon taposni.
-
kcsa
veterán
Nézd meg először inkább, hogy a kúton mennyiért árulják (már ha van, mert sosincs komplett paletta sehol). Párszor már én is kacérkodtam a gondolattal, de az árat látva hamar letettem róla.
Vásárolj inkább mások által gyakran választott olajat (gyári, castrol, stb.), annak az ára a minősége és a gyártási ideje is jó lesz.
-
Igaz én magamnak cseréltem vezérlést az 1.6tdci fókán, de nekem nem tartott 8órát (kb 5 volt), pedig nekem nincs hatalmas rutinom, nincs nagy eszközparkom, se csáposom/aknám és szívtam is vele valamennyit.
Vezérlés vízpumpával (Conti 47e forintért), rögzítő szett, hűtőfolyadék, hosszbordásfeszítő (INA, ráadásul Bárdiból magasabb áron, de S.O.S kellett), meg kb 2 flakon Textar féktisztító.Ez volt így cakk-pakk kb 80k és 5 óra.
Azt a 8 órát kicsit sokallom egy ilyen egyszerű motornál, gondolom ez egy nagyon kényelmes tempó, beleszámítva az ebédszüntetet és a cigiket.Az emelőre helyezéstől kezdve az emelő leengedéséig számolva.
Szervizben (nem márkaszerviz) a komplett kuplungomat kéttömegűvel, kinyomócsapággyal, szimmeringekkel (nyelestengely, kihajtás, főtengely),váltóolaj cserével és bal alsó talpasgömbfejjel 6,5 óra alatt cserélték ki, legalábbis ennyit számláztak ki, pedig ez azért nagyobb munka mint egy 2006-os 1.4dízelen a vezérléscsere.Szerintem azért kérdezz rá más jóhírűbb szervizekben is és ne csak márkaszervizben gondolkozz. A márkaszervizben mindig vastagabban fog a ceruza és azért ez egy közel 20 éves autó, nem tudom mennyire létszükséglet ennél a márkaszerviz.
-
PRDZsolesz
aktív tag
Szia! Én vezérlés cserével a Farkas Filterben voltam, nem olcsó, de korrekt munkát végeznek mindig (mondjuk múltkor olajcserénél szerintem kancsal lehetett a szerelő, mert a betöltőnyílás mellé is jutott egy kevés aminek a nyomait láttam másnap, de ez legyen a legnagyobb bajom a szerelőkkel), számlával, fotókkal dokumentálva.
-
zoger
tag
Én mannolt már csak max a simsonom váltójába teszek. Nem tudom milyen indíttatásból egyszer raktam a régi 1.0 swiftünkbe. Hidegen nagyon szépen kerepeltek a szelepek vele. Eneossal soha.
Csoda, hogy mállanak az olajba futó szíjjak, gondolom rakják mindenbe végül is jó az bele "szeretik az ügyfelek".
-
kcsa
veterán
Én személy szerint a Fuchsnak jobban hiszek a gyártói elvárások betartásában, de használtam Mannolt is.
Az olaj részben hitéleti kérdés. Van márka aminek jobban elhiszed hogy teljesíti az elvárásokat, vagy hiszel benne hogy jobb mint a másik. Azért hit, mert átlag felhasználó mint én, nem tudja összehasonlítani a vegyi összetételt, meg a mechanikai paramétereket amiket a gyártó előír.
Öregautóba simán beleraktam Mannolt, azok nem igazán voltak kényesek olajra, nem nagyon aggódtam egy percig sem, nem is volt pár évig gond azokkal az autókkal sem (aztán eladtam
) -
aero.
veterán
ACEA A3-at tudja, azt elfogadja a Ford, a 40-es melegoldali meg talán éppen előny is magyarországon, ahol mondhatni a nyár kimondottan mediterrán.
Cseréig nem lesz vele gond, de jogos lesz, ha legközelebb nem ezt kéred bele.
Nagy humbug amúgy ez a független szervizes olajcsere, hiszen ők is hordóznak, nem fog minden típushoz külön olajat venni, mindenbe raknak mindent is sajnos.
-
bul07
nagyúr
Novoth Tibi videója erről
Elmond mindent hogy miért kell gép -
dellfanboy
őstag
SKF...Gates...INA...Dayco
ezek kozul a legolcsobbat, bar en beprobalkoznek vmi noname markavalford munkafelvevo hazabeszel (ford amugy se gyart ilyen alkatreszt, hanem megbiz egy alkatresz gyartot) , en a szerelodtol majd elkernem a regi szijat. idaig akarhany vezerlest csereltem, full felesleges volt. marmint jo allapotu volt a szij siman elment volna meg 3-4-5evet...
sot legkozelebb vezerlest cserelek eskuszom a legolcsobb noname-t veszem -
molnarpeter
nagyúr
-
ReFleXx
addikt
huh, rákeresve a hozzászólásaidra az elmúlt majd 4 évben pörög ez a "még egy akku kérdés" téma, kb minden második hónapban előjön főleg ősztöl tavaszig. nem is értem az egészet, hány akku vettél az elmúlt 4 évben?
minden alkalommal el lett mondva, hogy tök mindegy mit veszel, csak legyen kalciumos (szinte mind az) és megfelelő méretű, a jóisten meg majd dob egy random számot hogy hány évig bírja.
-
kcsa
veterán
Ford nem gyárt akkut, nyilván az ex-johnson controls a beszállító (~varta, bosch és a többi márkanéven is gyárt). Calciumos akku egyébként már a legolcsóbb Jászakku is (lásd: ElectricPower CA-CA technológia) , ha nincs extrém igény simán jó ez is - saját tapasztalatból mondom.
De csodálkoznék ha ezek még nem lettek volna korábban leírva

-
radi8tor
MODERÁTOR
Jaja a bolti Varta az nem ajánlott. Elég silány minősége lett az utóbbi időben.

Nekem ilyen 45 Ah gyári Ford döglődik a 1,5 éves hibrid Kugában.
De ez ilyen hibrid gyerekbetegség: [link]
Ezeket úgy próbálják orvosolni, hogy 50 Ah AGM akkura cserélik. A cserejogosultsághoz meg kell makkannia az akkunak."Ennek ellenére mint szervizes, ritkán találkozom valódi DC/DC hibákkal – annál több a 12V-os akku hibája! A hagyományos (benzines-dízel) autók esetén ugyanis az önindítózás olyan hatalmas áramlökést jelent a 12V-os akkunak, ami „szulfátlanítja", azaz „lerobbantja" az elektródák felületén kialakult káros szulfát réteget. Ha viszont az akku már túl öreg, az önindító csak „teker", nehezen indul be a motor, így mindenki tudja, hogy a 12V-os akku élete végéhez ért, cserélni kell – általában 5-7 év után; de nem ritka, hogy 9-10 évet is kibír egy jobb ólomakku.
Az elektromos autók esetén nincs ilyen „áramlökés", az akkuk sunyin szulfátosodnak, ellustulnak minden látható-hallható jel nélkül. Ezért is van az, hogy ezek a 12V-os akkuk kevesebbet bírnak, és sok gyártói ajánlás bizony 3-4 éves (!) csere-periódust ír elő. Ez sokak számára abszurd, és "szerviz-összeesküvést" emlegetnek, mondván, hogy kibír az 6-8 évet is, minek azt cserélni? Nos, szervizes vagyok én is, de nekem biztosan nem fizettek semmi részesedést, hogy az összeesküvők közé lépjek, de mégis: én is azt mondom, jobb maximum 4 évente cserélni, és akár horgásztúrán vagy egy sátorban tovább használni, vagy elajándékozni az amúgy még tényleg használható (!) ólomakkut."
-
gabor9991
addikt
Indításkor még 10V alá is eshet a feszültség, az nem hiba.
Főleg dizelnél ahol még az izzítas visszajelzés után is izzíthat a vezérlő.
Szerintem ezek az értékek teljesen rendben vannak.Írja radi8tor is hogy ha több napnyi állás után is megvan a 12.5V akkor nagy baj nem lehet.
Az én kocsimban ha este leveszem a töltőről reggelre beesik 12.5 alá de így napi használat mellett ez még most nem volt probléma egy benzines autónál.
De bármelyik reggelre kimúlhatba 2.5 éves akkumulátor ezzel tisztában vagyok. -
radi8tor
MODERÁTOR
Általánosságban azt szokták mondani, hogy pár napi állás után ne menjen 12.5V alá a feszültsége.
Az indítózás alatt 2-300A is felvehet a motor egy pillanat erejéig, ez megrántja az akkut.A fő kérdés az, hogy miért gondolod hogy a végét járja? Vannak rá utaló jelek? Jóval lassabban teker az indítómotor?
Szoktad tölteni az akkut? Milyen gyakran használod a kocsit és milyen utakra? Ezeken az utakon lámpával jársz? -
gabor9991
addikt
Akkus topikban van ezzel kapcsolatban tapasztalat, hogy az ismertebb gyártók termékei rendkívül rövid ideig bírják esetenként.
Úgy rémlik a varta is ilyen illetve az olcsóbb bosch és exide is.
De például az electric power akku nálam most 2.5 év után döglődik az előző meg bírt 6 évet.Az azt megelőző motorcraft meg 2 év alatt ment tönkre. -
radi8tor
MODERÁTOR
Szerintem félreérthettél valamit vagy csak ők ügyeskedtek. Webes rendelés esetén ez az ár van. Ha telefonon rendeled akkor lehet más ára (Ford bruttó listaár: 32.333 Ft).
Vagy az ovális lyukúra mondtak neked 34000-et? Ha viszont ez nem ET 47,5, akkor elírták az oldalon...Nem kell szállítást fizetni ha elmész valamelyik szalonba érte... Én azért rápróbálnék a rendelésre max törölteted.
Gondolom a bontott/használt felniért is el kell menned

-
radi8tor
MODERÁTOR
-
sparta2
tag
Ez eléggé dilettáns duma! Nem valószínű, hogy egy fogyasztó nagyobb áramot venne fel csak azért mert az akku nagyobb teljesítményre képes. Ha mégis, akkor zárlat van és erre találták ki a védelmet (biztosítékok). A kábelezéssel semmi gond.
Egy elfogadható magyarázat van és az a generátor teljesítményének/méretezésének a határa. Ezt még megfejelheti egy smart töltési rendszer.
Nekem EFB akku van benne a Start/Stop miatt, ugyanezekkel az értékekkel, de át lehetne állítani akár 80Ah - ra az OBD - keresztül (pl. Forscan, műhely). -
-
-
-
#27070592
törölt tag
Vitás kérdés.
A tárolási idő csak egy paraméter. Ha feltöltve kerül raktárba, sokkal kisebb az esélye a szulfátosodásnak. Ha már eleve alacsony töltöttséggel tárolják (akár fűtetlen raktárban, fagypont alatt..) akkor sokkal hangsúlyosabb lehet ez a szulfátosodás.
Lehet hogy ezért is van olyan tapasztalati "fluktuáció" az akkuk tartósságával kapcsolatban. Ha valaki elég szerencsés és olyan akkuhoz jut amit feltöltve tároltak vagy eleve friss gyártású akkut tud venni, az pozitívan nyilatkozik egy adott márkáról. Kevésbé szerencsés enduser egy merülve tárolt akkut vesz amit két év után kukázhat mert tönkrement..
Állítólag egy friss gyártású akku, amit havonta egyszer kivesznek az autóból hogy töltővel fullra töltsék, elmegy annyit amennyit egy gyári beszerelésű akku. De nincs linkelhető teszt erről. -
-
kcsa
veterán
"Rámértünk, és 12,1 V-ot mértem üresjáratban, de amint ráadta a gyújtást leesett a fesz. 3,4 V-ra. Töltés sem segített rajta..."
Ezért nem árul el semmit a terhelés nélküli méricskélés pl. egy cellazárlat esetén. Szerintem ne aggódd túl, ha már nem indul, akkor nézelődj (az én tippem még mindig a noname magyar...) a választékban, addig meg menjen rá az okostöltő.
-
gabor9991
addikt
-
“Azt mondja a szomszéd, a 3 - 3 évet bírta az a másik kettő, ezért vett megint ilyet. Ő 3 évben gondolkozik.”
Előbb-utóbb az én akkumat is eléri a vég,de rohadtul nem örülnék ha csak 3-4 éveket bírna egy új.
A mostani Ford-os EFB akkum (elvileg Varta) gyártási dátuma 2015 és még mindig pöcc-röff indítja az olajkályhát.
Tavaly volt utoljára keményebb fagy,de akkor is gond nélkül megtekerte az önindítót.Pedig alsó hangon 7 éves az akku.
Kicsit pipa lennék ha egy új 3 évet bírna csak,főleg hogy egy 75Ah-s EFB annyira azért nem olcsó. -
kcsa
veterán
Lidl töltőt nyugodtan hagyd rajta folyamatosan, persze indulás előtt leveheted
Nem ragaszkodnék a Ford matricás akkukhoz, nem ad többet semmivel sem, Jászakku is elment 5 évet (és valószínűleg feleslegesen cseréltem, de ezt most hagyjuk is...), így ár-érték aráynban tökéletes.
-
molnarpeter
nagyúr
Rövid válasz: dermedésgátló adalék (ha garázsban áll ami nem fagyos, és el tudtok járkálni vele amíg melegebb napok vannak, lehet nem is muszáj, illetve pár litert rá tankolva is elégséges lehet már).
Hosszabb: egyrészt van nyári, téli, és átállási időszak. Másrészt ugye ársapka idejére esik a tankolás, tehát nagy eséllyel MOL anyag. Van egy vonatkozó PDF. Tehát, rendes téli anyag november 5-től van, előtte az átmeneti időszakban nem lehet megmondani biztosan, mennyire volt adalékolva paraffin kiválás ellen - ez egyébként -4°C alatt történik jellemzően, szóval ha ilyen hőmérsékletre nem tudott lehűlni az anyag, akkor jók vagyunk
A puruttya gázolaj szűrhetősége nyáron +5°C-ig garantált, a télinél ugyanez -20°C, prémium esetén -40°C - végülis az a kérdés, mennyi férne bele a tankba, prémiumot rátankolni vagy adalékot venni éri meg jobban, és persze mikor fog kb elfogyni ami benne van (nézve az ez idő alatt várható időjárást/parkolóhely hőmérsékletét). Nameg általánosságban 6-12 hónap körül van az eltarthatósága a naftának, szóval próbálnám a kevésbé fagyos napokon kijárni belőle. Aztán ki tudja, október ugyebár átállási időszak már, szóval talán volt is benne alapból egy közepes mennyiségű dermedésgátló, ezt a részét nehéz pontosan megmondani. Viszont jó hír, hogy ha le is dermed, melegedve visszatér használható állapotba. -
Szerintem sem kell aggódni,a nyári gázolajban is van olyan adalék ami akadályozza a parafin kiválást alacsonyabb hőmérsékleten is és ahogy radi8tor is írja,nálunk nincsenek olyan hidegek hogy nagy problémát okozna.1-2 napig ígér hajnali -7-8 fokot,utána -2-3 fok,ott nem lenne szabad még ledermednie.
De ha biztosra akarsz menni,akkor vagy hajtod rendesen és rátankolsz a téliből egy nagyobb mennyiséget,vagy vehetsz dermedésgátlót,benzinkútakon is szokott lenni (talán STP,de ebben nem vagyok biztos). -
radi8tor
MODERÁTOR
Szerintem semmi, ezeket a búgócsigákat nem szokták hűteni. Sok értelme nem is lenne, mert:
Amit hűteni szoktak az a motorba beömlő levegő: Intercooler
(de lehet a kérdésed is erre irányult - nem a turbóra magára hanem a levegőre) -
molnarpeter
nagyúr
-
Ilyen nekem is volt régen, talán a Mammut garázsfeljáróban kezdett visszagurulni az autó, mert nem tartotta meg az emelkedőn. Szerencsére azóta nem jártam ott, illetve a Focusban elektromos a kézifék, talán az megfogja azért. De ha valaki tesztelte, írja meg, én is kíváncsi vagyok erre.
-
gabor9991
addikt
Focuson ki kell pattintani a helyéről. gondolom a fiesta is valami hasonló megoldással van szerelve.
Ha 6 kattanásra tudod behúzni maximum akkor nincs nagyon megnyúlva a bowden esetleg egy kicsit állítanék magamnak rajta, de ha behúzott kézifékkel lefullad a kocsi induláskor akkor szerintem a fék rendben van. -
#27070592
törölt tag
Hi,
Ennek örülök! (majd linkelem ezt a hszt a Liqui-Molynak, az influenszerek jutaléka 20%
)
Békeidőben én is prémium benzinnel jártam, csak aztán..
Most fog elfogyni az első flaska adalék, számoltam egy átlagot, az utóbbi 4500km fogyasztása 6.91
Előtte a hosszú távú átlagom 8.41 volt. -
subaruwrc
félisten
nem feltétlenül a görgő van megszorulva ( az is lehet de a futásteljesítményből nem az következik ) hanem maga a feszítő mechanika ( rugós izé, ami feszíti a hosszbordás szíjat )
tehát lehet egy szíj levétel - felrakás megmozgatja annyira hogy a következő indításnál már megfelelő feszességen tartja a szíjat és nem csúszik meg
de a görgőket levett szíjnál meg tudod pörgetni kézzel és jó eséllyel kiderül ha csapágyas valamelyik -
darvinya
titán
Régi szabályszerinti KRESZ leírást mondták el.
Ami ugyanúgy életben van, mint az új leírás.
Amiben nincs semmilyen sebesség korlátozás, stb.
Csak annyi, a vasúti átkelőt úgy kell megközelíteni és áthaladni, hogy veszélyhezet elkerülhető legyen.(röviden)Sajnos akkora káosz lett a KRESZ, hogy mára csak közlekedési morál diktál.
Felvetett írásomnál csak záróvonal és vészvilogóig jutott a téma.
Az már nem, hogy hely, ahol fennállt az eset 2 db zebra közé van zárva. -
DeFranco
nagyúr
-
gabor9991
addikt
Ha találsz ilyen paragrafust a kreszben akkor van ilyen, ha nem találsz akkor nincs.
Gondolom a rendőr azért nem bírságolt mert nem tudott volna erre a paragrafusra hivatkozni mert szerintem nincs ilyen.
Ha a lámpa nem működik akkor tényleg ez a helyzet ,de működő lámpánál nem kell megállni.#43383 ZolkoW
Ezt a 30-as korlátozást is törölték a kreszből már évekkel ezelőtt. -
#27070592
törölt tag
Hello!
Nagyjából azonos árak vannak (ha a szállítást is ide számítjuk). A liqui-moly.hu akkor jó választás, ha 10k fölött rendelsz, mert úgy ingyenes a szállítás. Sok jó terméket kínálnak, rengeteg felhasználási célra.
Egyébként egy elég jó presztizsű cég, németországi gyártóbázissal.
-
-
#27070592
törölt tag
Hey,
A [link] liqui moly adalékkal nem fogsz mellé nyúlni. Ez 400 liter dízelhez elegendő. Árban kb +20 forintot jelent a gázolaj árán felül, tehát mintha nem 480ért hanem 500ért tankolnál.
Ennek a benzinhez készült változatát használom 1.8 Focusban. Nem állítom, hogy ez miatt, de csökkent a fogyasztásom, 8.5ről 7.2re. -
Jelenleg a Varta Sylver (nem feltétlenül dynamic) az optimális alternatívája az eredeti Ford akkumulátoroknak.
"Visszavitte, céges autóval persze, ott kiderült, hogy cellazárlatos vagy fenékzárlatos."
Ez általában a felhasználó sara.
Valamiért, például bekapcsolva felejtett világítás miatt, közel nullára merül az akkumulátor.
A jármű sikeres elindítása után mélyre szokták nyomogatni a gázpedált, hogy minél hamarabb töltődjön.
Ekkor akkora áramerősség folyik át az akkumulátoron, hogy a melegedéstől meghajlanak a cellák. Illetve le is töredezhetnek darabkák belőlük. Erre nincs garancia, mert felhasználói hiba a probléma oka.Az üres akkumulátort, ha van rá lehetőség, azonnal töltőre kell tenni. Lehetőleg nem gyors töltéssel töltve.
Utána az akkumulátor folyadék szintjét kell ellenőrizni és után tölteni deszt. vízzel a cellákat. ha szükséges.
Az akkumulátorok többségénél már rejtve van az utántöltő nyílás, de hozzáférhető.Ha nincs lehetőség, akkor alacsony fordulatszámon haladva kell tölteni az akkumulátort az út elején.
-
gabor9991
addikt
Én a helyedben az [50 ezres gyári]t biztosan hanyagolnám és 30 ezret megtakarítva dobnék bele egy jász akkut vagy sct-t a kauffertől kevesebb mint féláron.
Enyémben a legolcsóbb 12-13 ezer forintos jász akku 6+ évet bírt és szintén egyik pillanatról a másikra minden előjel nélkül múlt ki. -
kcsa
veterán
Vallási kérdés ez is: van aki veszi a drágára árazott prémiumot és boldog hogy kihúz négy évet. Én meg veszem a legolcsóbb magyart, és szintén tök boldog vagyok, hogy elment négy évet
De arra ne számíts, hogy azért mert drága/prémium/Ford attól még elmegy megint 8 évet. -
-
Az akkumulátor nyáron megy tönkre, de télen veszed észre.
Utazgatás közben amikor elég folyamatos a töltés, nem lesz bajod.
Majd az első hideg napokon, amikor nem indul a motor, kell vásárolni.Az akku kapitulációjának nem lesz sok előjele. Tegnap még indult rendesen, ma már nem.
Ha van start kábeled, azért rakd be az autóba.Az akkumulátorok általában 5-7 évet bírnak ki. Utána már minden nap ajándék.
Mindenképpen ezüst akkumulátorral kell pótolni. Az intelligens töltőrendszer ehhez van optimalizálva. Nagyobb kapacitásút, ha van hely rakhatsz bele, de nem fog feltétlenül hosszabb ideig használható maradni.Én nem cserélném még ebben az állapotban.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



ez súlyos...

