-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
ForRedGlory
félisten
Sziasztok!
Úgy érzem, hamarosan szükségem lesz a tanácsotokra, ezért véleményt szeretnék kérni ezzel kapcsolatban.
Közel két hónap után meguntam és tovább fogok lépni az ügyben.
Van esetleg valakinek építő jellegű észrevétele, hogy ilyen esetben mégis mit lehet tenni?
-
Attix82
őstag
válasz ForRedGlory #17003 üzenetére
Átvételkor aláírod ,hogy minden stimmel. (doboz sértetlen, minden tartozék rendben, ebbe beletartoznak a papírok is).....
-
ForRedGlory
félisten
válasz Attix82 #17004 üzenetére
Tisztában vagyok vele, hogy ott rontottam el, hogy átvételkor nem bontottam ki és nem néztem meg az egér S/N számát. Mondjuk azt megnézném, hogy hányan bontják ki átvételkor a sorban állva a bontatlan dobozt, de azóta megnézek mindent én is. A következő egeremnél, ami logitech volt, ott sem egyeztett az S/N (ráadásul ott vagy 5-6 szám eltérés volt), de a Logitechet felhívtam és mondták, hogy ez nem gond. Szóval az ilyen nem egyedi.
A kérdésem nem is erre vonatkozott (csak lehet nem jól fogalmaztam), hanem arra, hogy mennyi időt vagyok alapvetően köteles várni és merre mehetek kártérítésért, ha kiderül a hiba. Mert vissza fogom kérni záros határidőn belül., én nem fogok még erre hónapokat várni és feljelentés lesz, mert olyan nincs, hogy hónapokig ülnek egy terméken és nem képesek megnézni, hogy merre jár a másik egér.
Nyilván esélyem nem sok, de akkor a gyártónak vagy importőrnek vagy akárkinek meg kell mozdítania a hátsóját és utána kell néznie, mivel nem fogadom el, hogy hónapokig tart megnézni egy adatbázisban, hogy a másik egér merre jár és azon információ alapján mérlegelni tudják, hogy mennyi az esélye, hogy én felkerestem a másik egér tulaját és dobozt cseréltem (LOL), továbbá szerintem bizonyítania kell, hogy soha, semmikor nem fordult elő még ilyen náluk, azaz feddhetetlenek.
Engem csak az idegesít, hogy erre hónapokat kell várni, amikor szerintem ilyen folyamatra nincs is törvényi szabályozás. Persze gondolom ezért nem csipkedik magukat, de attól még a mezei felhasználónak nem kell benyelnie a több hónapos "ügyintézést", mivel annyi ideig ennek nem kell tartania az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz ForRedGlory #17005 üzenetére
Mikor lett véve?
-
xxxjjjkkk
senior tag
válasz ForRedGlory #17005 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy a papíron annyi volt, hogy nincs rajta sérülés.
Meg kell nézni mi van pontosan, de nem hiszem, hogy a vevő kötelessése lenne mindenféle kódokat ellenőrizni."Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"
-
asdf_
veterán
En kulonosebben nem ertem a szarozast, kb. 99,9999%, hogy a gyarban felrecsomagoltak. Ha tied a 8-as vegu eger a 9-es dobozban, akkor elo kell keriteni a 8-as dobozost, hogy ugyan, lesse mar meg, hogy mi a gyari szama az egernek a mancsa alatt, es nagy esellyel nala lesz a 9-es vegu eger. Aztan problem solved. Magyar forgalmazoja nincs a termeknek, en ide irnek angolul a Razernek, kulonosen kihangsulyozva, hogy 2+ honap telt el, es nem gondolod ezt igy tul korrektnek, leven nem te cserelted ossze a gyarban a dobozt es az egeret, es legyenek kedvesek kozbelepni az ugy mihamarabbi megoldasa erdekeben.
-
shteer
titán
válasz ForRedGlory #17003 üzenetére
Miért kellett a doboz? Nem feltétele a garanciának a megléte. Ki is dobhattad volna, nem?
..szerintem jónak tűnik
-
asdf_
veterán
válasz shteer #17010 üzenetére
Akkor viszont siman visszapattant volna nem egyezo gyari szam miatt (a garjegyen a dobozon levo gyari szam szerepel, az egeren meg attol egy szamjeggyel eltero, ergo ha csak az egerrel megy vissza, az ismeretlen gyari szam lesz, mivel sosem adtak el olyat), perpill pont jo, hogy megvan doboza, mert igy kiderul, hogy valaki osszekevert ket egeret -velhetoen- a gyarban.
-
ForRedGlory
félisten
válasz shteer #17010 üzenetére
Amikor megvettem, akkor a dobozon lévő kódot olvasták le és az van a garipapíron. Így, ahogy írták is, külön szerencse, hogy a doboz megvan, mert az egyezik a garilapon lévő S/N számmal.
Ettől függetlenül nagyon idegesít, mert ez pont olyan helyzet, amit szerintem 99.99%-ban mindenki beszív, hiszen, ha nem az átvétel pillanatában bontod ki a dobozt (amit miért is tennél egy bontatlan csomagolás esetében, hiszen azért az alapvető bizalom megvan, hogy az van a dobozban, ami a csomagoláson), akkor onnantól bármit mondhatsz, nem bizonyíthatod, hogy most tényleg nem te cserélted ki az egeret egy másikra.
(Persze szerintem a gyártónak is megvan a kötelező köre és kivizsgálási kötelessége, mert a gyártónak ki kell tudnia deríteni, hogy az én egerem párja merre jár. Ezért idegesít, hogy hónapokig tudnak ülni adott esetben a dolgon, amikor ez szerintem pont nem olyan nagy dolog, hogy egy adatbázisban megnézhessék a két S/N számnú egeret, hogy hol értékesítették vagy melyik raktárukban van, amivel simán tisztázható lenne a dolog.)
Persze nem kell hozzá egyetem, csak józan paraszti ész, hogy belássa az ember, hogy semmi értelme nem lett volna kicserélni az egeret, plusz azt mégis hogy? Hol talál az egyszeri felhasználó egy pont olyan S/N számú egeret, ami neki is van, kivéve az utolsó számjegyet, ahol az egyiken 8-as, másikon 9-es?
Számomra is egyértelműen a gyártó cserélhette össze dobozoláskor az egereket, mert nem életszerű, hogy én cseréltem az egeret. Lottó ötöst lehet hamarabb nyerem meg, míg egy olyan egeret találok, aminek az S/N számában egy szám eltérés van és az az egy szám is egymást követő két szám.
Ahogy írtam, így jártam a Logitech G900 egérrel is. Ott sokkal több volt az eltérés, de mint kiderült a Logitechnél így mennek a dolgok, nem foglalkonak vele, beveszik gariba és kész. Azért ezt bekértem tőlük e-mailben és meg is erősítették.
Részemről egyértelmű, hogy nem hibáztam, persze ez csak az én álláspontom és tuti Békéltető Testülethez viszem (aminek kb semmi értelme, mert csak javaslatot adhatnak, nincs jogkörűk), csak érdekelne az itt lévő okosabb emberek véleménye is, mert ilyen tekintetben a tudásom közel sem olyan mély, mint akik itt osztogatják a tanácsokat.
Itt jön képbe az is, hogy ha kiderül az igazság (ami felől amúgy semmi kétségem sincs, csak az elhúzódó ügyintézés idegel ki teljesen és szerintem 2 hónap várakozás után joggal pörgök rajta), akkor milyen jogaim vannak kártérítés ügyben? Visszaadhatom az egeret azzal a címszóval, hogy már nem kell, mivel hónapokig várattak, vettem közben másikat és semmi szükségem rá? Nyilván, ha kapnék újat, akkor azt el is adnám, hiszen semmi szükségem a G900 mellett egy tartalék egérre, ami ráadásul elég drága ahhoz, hogy porosodjon.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz ForRedGlory #17013 üzenetére
Logitechnel elso negy szam egyezoseget nezunk csak asszem ott, ahol elter a tobbi (YYWW)
[ Szerkesztve ]
-
Ryder1
senior tag
Sziasztok!
Emagról rendeltem egy újracsomagolt műszaki cikket. Rendelés idején az új ára 27.900 Ft, az újracsomagolt ára 23.900 Ft volt. Ma hozták meg, csak éppen nem azt a típust, hanem egy teljesen másikat. Nyilván visszaküldöm, mert nem erre volt szükségem. Kérdés, hogy kérhetem-e, hogy olyan típust küldjenek, amilyet eredetileg rendeltem, ha jelenleg nincs nekik készleten belőle újracsomagolt, csak új és az is 33.900 Ft-ért.
Jól sejtem, hogy ott bukhat el a dolog, hogy nem új terméket rendeltem, így nem lennének kötelesek nekem újat adni, ha újracsomagoltért fizettem?Köszi!
-
Topikgazda
Egyébként ha már ez a téma előkerült, szívesen venném, ha valaki összefoglalná pár mondatban a GSM boltos vásárlással kapcsolatos veszélyeket, amit beraknék a topik összefoglalóba, hogy elkerüljük ezeket a köröket. Előre is köszi, ha valaki időt szán erre.
[ Módosította: Intruder2k5 ]
-
Gyuri27
félisten
válasz Superhun #17024 üzenetére
A gsm boltok többsége szürke importos cuccot árul.
Régen (most nem tudom, hogy így van-e) volt ott mókolt, cuffantott áru is (pl biatorbágyon volt raktár ahonnan raklapszámra tüntek el cuccok, pl telók).
Ezeknek a boltoknak a szervizháttere kb 0.
Nyilván ezeket tükrözi az ár.
Világos, hogy esetünkben a samu.hu-ról vásárol az ember az drága.
Viszont az ilyen nagy gyártók termékeit meg lehet vásárolni az mm-ben, euronicsban, tescoban stb-stb. Olcsóbban is mert ugye ők mennyiségi kedvezményt kapnak.Régebben írtam. Írom most is. Majdnem minden nagyobb gyártónak van termékkövetése, regisztrációja, anyámkenya és a többi és a többi.
Egy ilyen értékű, de bármilyen értékű vásárlás előtt a supportot fel lehet hívni (me asusnak, samunak, meg a többinek van magyar supportja, ha nincs lehet nekik írni, még rettentő rossz angolsággal is), hogy adott boltról ők tudnak-e.
De ha erre lusta vagyok, nem jutott eszembe, bármi. Haza megyek és regisztrálom a cuccost esetünkben a samu.hu-n. Ott kiderül, hogy baj van. Akkor viszem is vissza.
Ezért jó az online vásárlás. Megjön a cucc. Ránézek, hogy hivatalos forgalmazón keresztül jött-e be. Ha nem elállok a vásárlástól. Meg elfelejtem a boltot is.
Végezetül egy örök igazság. Sokszor az olcsóbb a végén drágább.Amd - Radeon - Ryzen
-
Topikgazda
Persze, az összefoglaló eső után köpönyeg lenne, de igazából azt szeretném vele elkerülni, hogy az ilyen kellemetlen szituációk kialakuljanak mint ami ma történt. Szóval gyakorlatilag az összefoglalót linkelnénk be, ahelyett, hogy azt írjuk, hogy "GSM boltban nem veszünk semmit. Ennyi. Pont". Ugyanaz lenne a lényeg, csak finomabban megfogalmazva és érvekkel alátámasztva.
Továbbá tervezek egy FAQ részt is, ahol pl. az ilyen kérdésekre lennének meg a standard válaszok:
- meddig lehet gariban a cucc
- 1+X év gari esete
- 3 munkanapos csere
- hányszor lehet javítani vmit
- és ha ennek ellenére kérdez, akkor a következő infók kellenek: mikori vásárlás, milyen értékben, magán vagy céges, stb. -
ForRedGlory
félisten
válasz ForRedGlory #17013 üzenetére
Az ügyem megoldódott. Az Ipon a határozottabb e-mailem másnapján küldte is a levelet, hogy sajnos nem javítható az egér, és nem is cserélhető, ezért pénz vissza vagy levásárolhatom.
-
gabo91
aktív tag
Sziasztok.
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Internetes kereskedőtől vásároltam 04.06-án egy samsung s7 edge készüléket. Eu piacos termék, 1 év hivatalos gyári garanciával árulták. (samsung oldalán a beregisztrált hazai piacos termékek 1+1 év garanciát kapnak)
Garancia jegyet nem kaptam, számla van, samsung szervizben voltam elfogadják a számlát mivel EU piacos a termék így 1 év jár rá.Sajnos 2 hét pont letelt mikor észre vettem, hogy a telefon összeillesztésénél rések vannak, papír lap befér 2-3mm mélyre.
IP68-as szabvánnyal ellátott készüléknél ami papír szerint víz és por álló, ez nem normális. Több helyen utána kérdeztem javasolták vigyem be szervizbe, mert később beázás stb miatt gondok lehetnek.
Szervizben voltam, megnézték, vagy csinálnak vele egy víznyomás próbát (ha jó akkor nem bántják, ha nem akkor javítás) vagy inkább úgy döntöttek hogy megrendelik a keretet szétszedik a telefont.Itt jönnének a kérdéseim.
Mit tudok tenni, kérhetek e cserét? hiszen gyártás hibás, így jött a termék.
Köteles vagyok elfogadni, hogy szétbarmolják a telefont?
Szerelés után víznyomás próbának fogják alávetni, ha ott beázik, akkor is csak javítás van vagy kérhetem a cserét?
Egy bontott, javított telefon nyilván nem olyan mint egy gyári készülék....
Hol üssem az asztalt? 1 év gyártói garancia esetén hibás terméket köteles cserélni a márka szervíz vagy a bolton kell leverni? Eu piacos terméknél kevesebb a "jogom" a gyártói garancia esetén mint egy hazai készüléknek szintén gyártói garanciával?Teljesen tanácstalan vagyok, köszönöm ha segít valaki.
-
gabo91
aktív tag
válasz gabo91 #17042 üzenetére
szerkesztési időm lejárt: Picit vissza olvastam, egy kolléga írta valakinek, hogy hiába ugyan az a régiós a termék, ha másik országban hozták forgalomba akkor ottani törvények vannak stb. szürke importnak számít.
Nem tudom, nem vagyok tisztában ezekkel a dolgokkal nem akarok se okoskodni se bukni.
Megköszönném, ha felvilágosítanátok a lehetőségeimről.
Egyáltalán örüljek ha szerviz megcsinálja, vagy boltot rugdossam, esetleg szerviz adjon igazolást hogy ez eladáskor is ilyen lehetett....
azt az áfányi különbözetet inkább itteni forgalmazónak kellett volna kifizetni -
optikus
senior tag
válasz shteer #17044 üzenetére
kulfoldon vette igy ez nem all hanem az ottani joxabalyok. az is akkor ha a kereskedo megtalalhato es be lehet adni szervizre.
az itthoni samu sztem semmire nem kotelezheto, mivel jogilag nem all veluk semmilyen viszonyban. azaz barmit adnak az ajandek. ha javitjak az is.
sztem a nyomasproba az nem azt jelenti hogy vizbeteszik oszt nem sikerult... az orakat se igy tesztelik szervizeles utan, mert nem lenne tul gazdasagosBuy books not gear.
-
ACE-
addikt
Kérdés, vettem egy helyen valamit, 3 hónapja. Nincs meg a nyugta, viszont bankkártyával fizettem, tudom a pontos dátumot, óra percre. Magyarul bizonyítani tudom a vásárlás tényét, időpontját, csak az üzlet oldalán lévő nyugta másolattal (amit én elvesztettem) tudnám bizonyítani egyértelműen a vásárlást.
Kérdés az, hogy köteles-e a kereskedő a saját (5 évig megőrzendő) könyvelési irataiban visszakeresni a vásárlási bizonylatot, ami alapján én egyértelműen igazolhatom a az adott termék megvásárlását?Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
gabo91
aktív tag
válasz optikus #17045 üzenetére
Magyarországon vettem, konkrétan itt 1 év gyártói garanciával hirdeti. Mikor megjött bementem a Samsung szervizbe IMEI szám alapján ellenőrizték, mondták hogy számlával 1év gari van rá, mert EU (német) piacos a termék.
Nyilván nem fog a szerviz tolongani hogy adjon egy másik (nem tudom ki nyeli be ilyenkor a veszteséget)
Viszont nem hajtottak el, eddig pozitív hozzáállást mutattak, így nem szeretném ezt sem elrontani azzal hogy olyanért követelőzöm ami igazából nem járna nekem.Vízbe teszik: úgy mondták hogy nyomáspróba tesztnek veti alá nem tudom mit takar ez
Leckét megtanultam, kicsit sokba került, szürke importot kerülni.
Kőkorszakban élünk, ilyen mutymurutty adóügyeskedő cégeket egyáltalán miért engednek bejegyeztetni....?[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz gabo91 #17049 üzenetére
Pont tegnap néztem ezt a bótot (mert kéne teló).
Megnéztem a garis feltételeket. Gondoltam berakom ide is mint elrettentő példát.Amúgy samu oldalára felmész. Kikeresed a telót. aztán ott a gomb hol vásárolhatom meg: médiamarkt, euronics, vodafone, telenor. Itt biztos kóserek a telók. Persze nem is 150k-ért.
Vicc, hogy mediába 160 pénz ingyenes kiszállítással.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen