-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Most írtak megint:
Tisztelt Ügyfelünk!
12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25
Ez így 14 nap. Sajnos nem jelezte időben.
Azt bevenné a gyomrom, hogy délután 16:40kor letelt a 336 óra és én csak este 7kor írtam, de azt hogy a vásárlás napját beleszámolják azt már sehogysem..[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Dealer95
őstag
válasz rasotamas #21002 üzenetére
[link]
Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.
Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki részünkre, a 14 napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik. -
Attix82
őstag
válasz Dealer95 #21003 üzenetére
"A 14 napos gondolkodási idő a megrendelt áruk átvételétől veszi kezdetét. A szolgáltatási szerződések esetében a 14 napos gondolkodási idő a szerződés megkötésének napján kezdődik. Ha a kéthetes időszak utolsó napja munkaszüneti napra esik, a gondolkodási idő az ezt követő munkanapon jár le."
Forrás: [link]
Amikor a kezedbe van a termék már az első nap.
-
őstag
válasz Attix82 #21004 üzenetére
érdekes kérdés ez, meg kellene kérdezni az illetékes hivatalt, kiváncsi lennék mit mondanak
nem írta a srác konkrétan milyen termékről van szó, de azért valahol a boltot is megértem hogy megpróbálja lerázni, aki az időt maximálisan kihasználva 2 hétig "próbál" ki egy terméket
és lehet itt beszélni arról, hogy így meg úgy visszajáró vevő, me gkell tartani, üzletpolitika stb. de van oylan vevő akit nem feltétlenül akar az ember, hogy visszajárjon[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Attix82
őstag
válasz LuckyL #21013 üzenetére
Egyértelmű, hogy ha valaki 14 nap utolsó percét is kihasználja a termékkel az már kimeríti a próba fogalmát....de jogilag még annak nevezik. Bevadulnak és tiltják a boltból, addig játszanak az emberekkel ezzel a dologgal.
LAckoo: nincs órákra bontva, nap azt annyi. Kezedbe veszed akkor aznap már használhatod is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz LuckyL #21013 üzenetére
Ryzen5 2600 prociról van szó.
Konkrétan azért kényszerültem kihasználni, mert dec30-adikán kapom a januári fizut amikor hozzá tudok tenni a 2700-hoz.
Ha a jogszabály teret ad, miért ne vehetne valaki 10-et vagy többet és tartja meg csak a golden sample-t? Vagy viszed vissza mindig és mindig garis terméked van. Ezekkel szemben amit én akarok nem olyan nagy valami.
Illetve mivel az alzánál kb 20-adikán kivették a 2700 proci mellől a több ezret érő játékot mert elfogyott, akkor el is álltam a csere szándékától, eredetileg a biztonság kedvéért 23-madikán akartam elállni, de 26-án újra mellétették, akkor kattant az agyam, hogy akkor mégis.https://tinyurl.com/rasoapro
-
őstag
válasz rasotamas #21015 üzenetére
nincs ezzel gond, megteheted
de a bolt meg megteheti hogy keresztbe tesz, én nem mondtam hogy igazuk van, csak azt hogy megértem a dolgot, mert ezzel nekik plusz munkát generálsz
itt tényleg létezik többfajta értelmezés, a helyedben menteném a levelezést és majd január elején felhívnám a békéltető testületet, hogy mi a véleményük errőlcryptot minden termékemért elfogadom
-
veterán
válasz Attix82 #21016 üzenetére
Nem csak azért vettem, véglegesnek szántam. Viszont világossá vált számomra, hogy ez fullhd 60fps-hez való (most 75Hz-em van), és ha majd cserélem a 1060-ast akkor valószínűleg kevés lesz, és nagyobb frekvenciával is lehet gondja. Illetve alig drágább a 2700 33%-al több maggal.
Próba nem egyenlő működőképesség-vizsgálattal, jelenthet az alaposabb vizsgálatot is, pl hogy neked megfelel-e.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz rasotamas #20996 üzenetére
Több helyen olvastam én is, hogy az átvétel napja az első nap. Viszont az is szerepel több helyen, hogy ha a 14. nap munkaszüneti napra esik, akkor a következő munkanapra tolódik ki a határidő, szóval ezzel lehet érdemes lenne futni egy kört a békéltetőknél.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Attix82 #21020 üzenetére
Youtube-on leginkább fullhd60hz tesztek vannak.
Amellett a gta-ból is az offline benchmarkot szokták feltenni youtube-ra aminek 4c/4t is elég, ezzel szemben az online zabálja a procit főleg ha sokan vannak fönt. Gyakran láttam olyan megzuhanásokat hogy a gpu 40-50%-on volt.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
Ezt az offot privátban folytassátok légyszi.
-
gabor9991
őstag
PCX-nél mi ez a fizetős szállítás garanciás eszköznél? [kép]
Ha valami hibás és van rá garancia szerintem nem kérhetnének pénzt a szállításért függetlenül attól, hogy a vásárláskor vettem-e rá háztól -házig szolgáltatást.
Vagy rosszul tudom?
Van egy routerem, elvileg még benne vagyok a 12 hó gyártói garanciában, de ha ki kellene fizetnem az oda-vissza szállítást inkább kidobom a pics@ba. -
Lackooo84
nagyúr
válasz gabor9991 #21024 üzenetére
Én egy ilyet találtam:
"Ha a fogyasztó a forgalmazóhoz fordul, a termék szervizbe való eljuttatásának költségeit nem köteles viselni. Ha választása szerint a szervizhez fordul, az eljuttatással kapcsolatos költséget viseli, viszont megalapozott jótállási/szavatossági igény esetén a visszajuttatás költségeinek viselésére a FOME álláspontja szerint nem kötelezhető."The Truth is out there...
-
Yager01
senior tag
sziasztok.Érdekelne, hogy Ti mit tennétek a következő esetben. Nagy értékű mobiltelefont tervezek vásárolni, több darabot. Nem hivatalos magyarországi partnertől vásárolnék hanem egy netes mobil kereskedéstől. Nyilván azért mert darabonként akár 80-100e Ft különbség is lehet az árak között. - itt kérem, hogy az olyan jellegű hozzászólásokat mellőzzük, hogy miért nem veszed a médiában vagy a samunál...stb. mellőzzük. nem ez lenne a lényeg!
A garanciával kapcsolatban azt a tájékoztatást kaptam több kereskedőtől is, hogy elég az általuk kiállított számla és az Imei szám a kötelező 1 éves garanciális időszak alatt. Javítás esetén fel kell keresni a Samsung-ot aki a fenti dokumentumok megléte esetén elvégzi a javítást!
Ehhez képest a samsung álláspontja, hogy csak és kizárólag az Ő partnerein keresztül értékesített készülékekre vállal 24 hónap garanciát! Az EU-ban vásárolt készülékre akkor ad 1év garit, ha azt az EU-ban vettem és a számla az adott ország nyelvén van kiállítva és tartalmaz minden szükséges információt! Élből elutasítja azt amit több webshop is próbál megmagyarázni! Tehát az akármilyen magyar GSM bolt által adott számlával az itthoni Samu az 1év kötelező garanciát nem vállalja. A webshopok meg kötik az ebet a karóhoz, hogy ezzel eddig senki nem kötekedett és higgyem el, hogy kötelesek garanciát adni...stb!
Teljesen úgy érzem, hogy megtévesztik a vevőket. Ha gond van akkor mehet a huza-vona a Samuval, hogy miért nem, vagy mehetsz a webshop-hoz aki meg elzavar a samuhoz...
Érdemes a dolgok után menni szerintetek?
-
wwhy
veterán
válasz Yager01 #21027 üzenetére
Amit te akarsz tenni, annak a neve szürkeimport. Egyetlen gyártó sem támogatja, gondolom érthető okokból. Sőt, mondok jobbat: a Huawei Magyarország pl. csak a Magyarországon vásárolt készüléket gariztatja, még a más EU-s országból származokat sem!
Ha a webshop igazolja az EU-s származást, a Samu is fog gariztatni. Nem fogják tudni, mert IMEI szám alapján lehet tudni, hogy melyik országban került forgalomba.
[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Yager01
senior tag
wwhy"Amit te akarsz tenni, annak a neve szürkeimport." - vásárolni akarok hivatalos több éve működő MAGYAR webshopban! Ez NEM szürkeimport! Valamit nagyon félre értettél.
Ami számomra kérdéses és problémás az az, hogy hogyan mer leírni az adott webshop olyat, hogy a Samu baromságot írkál és van hivatalos garancia a termékre ...stb. Nyoma van annak amit ír és következményekkel járhat.
[ Szerkesztve ]
-
chopin42
őstag
válasz Yager01 #21029 üzenetére
Magyar webshopról annyit:
Aqua, toshiba p300, 1 év gari, átvétel után vettem észre. Írtam toshibának, nincs gyártói 2 év így, mert nem hivatalos, írtam aquának, ők csak így tudják adni, álljak el ha nem tetszik. Nem tetszett. Akkora szürkeimport volt, mint a huzat. Sőt: a legtöbb bolt csak azért ad 1 évet a nem hivatalos szarjaira, mert jogilag kötelező. Érdemes hát olyan helyről venni, ahol megadják a gyártói időtartamot jótállásként, és érvényesíthető is.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Yager01
senior tag
válasz chopin42 #21030 üzenetére
Teljesen igazad van. De ezek szerint azt mondanak amit akarnak? Ha valaki utána megy akkor kiderül, hogy valami nem oké , a többiek meg jó hiszeműen elköltenek több 100eFt-ot annak tudatában, hogy tájékoztatva lettek arról igen van hivatalos gari DE ha probléma adódik akkor a hivatalos szerviz elzavar a pi..ába???
-
asdf_
veterán
válasz Yager01 #21031 üzenetére
Ha úgy lenne, hogy ez nem igaz, akkor ha jól tippelek, üzletszerűen, nyereségvágyból elkövetett csalásnak hívnák ezt a dolgot.
A magyar samu két esetben foglalkozik egy készülékkel
- Magyar garjegy+ számla és a Samsung Magyarország hozta be a terméket az országba, ők a forgalmazói (ezt serial alapján ők tudják jól)
- külföldi eu-s számla a hozzá tartozó garjeggyel (tehát pl. épp hollandiában voltál, kifingott alólad a telefonod, gyorsban kellett egy új, bementél a legközelebbi MM-be és vettél egyet). De erre csak egy évet vállal.Egy eset lehet még, amikor valami nagy flottához tartozó előfizetésből származik a bontatlan, fóliás készülék (a flottás megvette occsóért, mert "járt", de neki nem kell, így nullkilométeresen olcsóbban továbbadta, úgy, hogy neki is megérte, meg a neppergsm-nek is). Ez magyar piacos, de garjegy értelemszerűen nincs hozzá, pláne nem akkor indul, mint amikor te megvetted a készüléket, esetleg ez lehet az az eset, amikor bármi nélkül, imei alapján garosnak kezeli a Samu.
Enek szerintem csak úgy lehet a végére járni, hogy a nepper közli veled a gyári számokat, amit eladna neked, ezt egyesével leokéztatod a Samsunggal, és ha ők is azt mondják, hogy hajrá, akkor veszed csak meg a készüléket.
Ha esetleg céges vásárlás, anak érdemes még utánajárni, nehogy a végén legyen meglepetés, hogy a sufnigsm árai ugye 27%-os áfás árak, nem pedig különbözeti 0%-os áfás trükközés, mert akkor azt már nem lehet nettósítani és egyből nem is lesz olyan olcsó.
-
Gyuri27
félisten
válasz chopin42 #21030 üzenetére
Ezért kell a terméket amelyiket lehet persze, regisztrálni vásárlás után. Ott ha van mókolás kiderül. Aztán 14 napon belül jól el kell állni.
De évekkel ezelőtt le lett irva ez. Meg a szürke import is.
Ha meg van haza képviselet, disztributor stb-stb be lehet oda telefonálni, lehet mailt irni.
Oszt lehet vissza baccni.
Azért azt tegyük hozzá, hogy hivatalos csatornákon ált drágább ugyanaz mint szürkébe.Amd - Radeon - Ryzen
-
Dealer95
őstag
válasz Gyuri27 #21036 üzenetére
Nem minden esetben van 14 napos elállás.
(A 14 napos elállási joggal, csak a magánszemélyek élhetnek, az egyéni vállalkozók, társas vállalkozások nem.)
"Nagy értékű mobiltelefont tervezek vásárolni, több darabot."
Ebből számomra nem derült ki, hogy magánszemélyes vásárlás lesz vagy egyéb. -
chopin42
őstag
-
Dreamshake
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Egy hibás VGA-t (egyik HDMI port nem müködött, + blackscreent dobott) visszaküldtem a kiskernek, a kisker elismerte a hibát.. továbbküldte a nagykernek, akik viszont hibátlannak találták a terméket. A kisker felajánlott egy használt! ugyanolyan csere darabot, mondván ők majd lemeccselik a nagykerrel a többit. Elfogadtam.
3hónap után az "új" kártya is elkezdte a blackscreen-ezést, bár lényegesen ritkábban mint az előző. Viszont az előző esetből kiindulva nem tudom mit tegyek, van e bármi lehetőségem a nagykerrel szemben???. egyszer már nem ismerték el ugyanezt a hibát, (pedig a kisker igen) és 2,5 hónapig utazgatott a kártyám. Még egyszer nem szeretnék várni közel 3 hónapot, és főleg nem fogadnék el használt kártyát.
(MSI GamingX RX570 4gb)Köszi a válaszokat
-
asdf_
veterán
válasz Dreamshake #21039 üzenetére
A nagykerrel neked semmi dolgod, semmi kozod hozza es jogi kapcsolatban sem allsz vele. A kiskerrel allsz szerzodesben, igy barmit akarsz, toluk akarhatod, nem mellesleg ok a jotallasra kotelezettek.
-
Dreamshake
csendes tag
Értem. Viszont akkor miért a nagyker vizsgálata döntötte el a helyzetet, mikor a kisker azonnal jelezte, hogy ők tapasztalják a hibát? Mikor a kisker tulajának telefonon felvetettem, hogy nem igazán tetszik, hogy használt kártyát kapok, az volt a reakció, hogy semmi gond.. megvárhatom amíg a nagykerrel leharcolják.. de az hónapokba is kerülhet... és köszönhetően a magyar törvénykezésnek, hogy "törekedni kell a leggyorsabb megoldásra", de konkrét határidő nincs megadva... egyszerúen megijedtem, hogy eltart marha sokáig.
-
őstag
válasz Dreamshake #21041 üzenetére
pont ezt használják ki, hogy sokan nem mernek/nincs idejük békéletető testülethez, bírósághoz fordulni
neked a nagykerrel semmi dolgod, az téged nem kell érdekeljen hogy nem cserélik, nem a te bajod
neked a kiskerrel kapcsolatban van követelésed
ez az egész ott el lett rontva már hogy elfogadtál egy használt kártyát, így már annyi kavarás van a dologban hogy nehéz lesz
egyáltalán ez a csere le lett normálisan papirozva, van jótállási jegyed a cserélt termékről?cryptot minden termékemért elfogadom
-
Topikgazda
válasz Dreamshake #21041 üzenetére
Egy alapvető fontosságú infó megint lemaradt. Milyen idős volt a kártya, amikor leadtad gariba?
-
Dreamshake
csendes tag
válasz LuckyL #21042 üzenetére
Természetesen van hozzá jótállási jegyem, de papír arról, hogy miért kaptam ezt a kártyát, az nincs.
A teljes levelezés megvolt emailben az ügyvezetővel.. de csak volt.. (köszönhetően egy ransomware-nek.. de ez egy másik mese..)Superhun: sorry, az első VGA az kb 2 éves volt.
Amit kaptam, arról annyit tudok, hogy egy frissen kiallitott garancialevélen 2020.08-ig tart a jótállás. -
Topikgazda
válasz Dreamshake #21044 üzenetére
Fontos lenne tudni, hogy 2 évnél idősebb-e, mert a szavatosság pont 2 évig érvényes, utána csak a gyártói garancia feltételei játszanak, azaz 2 év után ha hónapokat tölt is el a kártya a gariügyintézésben, semmit sem tehetsz. 2 éven belül még véd a jog, azaz fordulhatsz békéltetőkhöz/fogyvédhez.
[ Szerkesztve ]
-
Dreamshake
csendes tag
válasz Superhun #21045 üzenetére
Utánamentem a dolognak, hogy 100%ig pontos infóim legyenek, és kiderült sok fontos dolog, amik már az idő homályába vesztek
(Nem volt egyszerű, mert ahogy írtam, a teljes levelezés elveszett a saját hülyeségem, és egy ransomware következtében... de hála az állandó screenshotolás-mániámnak mobilon, néhány morzsából össze tudtam rakni újra a képet)Na szóval:
-Az eredeti kártya 2017.05.04-ei vásárlás a RecordNetworks Kft-nél.
-Hozzám használtan került 2018. 10. hó elején.
-Garanciáztatni 2019.04 első hetében küldtem el, azaz 1év 11hónaposan. A Record Networkshöz.
-A RecordN azonnal továbbküldte a Computer Emporiumhoz, akik 2019.04.10-én jelezték hogy észlelik a hibát, és továbbküldik javításra az MSI-nek.
-Az MSI visszaküldte a kártyát javítatlanul az Emporiumhoz, az Emporium pedig a RecordNetworks-höz 2019.05.26-án.
-Ekkor állítólag 1 hónapos harc kezdődött a 2 magyar fél között, és én 2019.07 első hetében kaptam a használt kártya csere ajánlatot a RecordN-től.
-A használt kártyát elfogadtam, és 07.15 vagy 07.16-án kaptam kézhez.
-Garancia levelét 2019.07.11-én állították ki, és 2020.08.09-igy szól. Tehát 8hónap van belőle hátra.Nem tudom, hogy ez mennyire volt így fontos.. számít-e bármit a jelen helyzetben, de ez volt az események lefolyása, ezért összeszedtem.
-
válasz Dreamshake #21046 üzenetére
Szia,
Lehet fontos, lehet nem.
Nekem is volt 2. Évben VGA gariztatás (iPon) és kaptam cserét, melyre az átvételtől számított 2 év garancia vonatkozott (használt csere darab) a gyártói gar.szerint. ha újat kaptam volna, akkor arra 3 év gart kaptam volna (gyártóit) by. Asus
Cseh Asusnál cserélték/intézték -/-/- én, bolt, nagyker, gyártó s vissza...--//Eleve újat nem kaphattam, mert rég kifutott csere darab volt (és gyártónál kapható legjobb széria / Matrix Platinum 980 Ti)
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Volt nekem egy telefonom, egy Apple. Jelentkezett rajta egy apró hiba. Szervizbe vittem, kicserélték egy új készülékre. Azon a készüléken is jelentkezett ugyanaz a hiba. Eladtam a telefont, a hiba miatt nyomott áron. Vettem egy új telefont, szintén Apple, de teljesen más modell. És ezen is jelentkezik ugyanaz a hiba. Tehát egyértelmű, hogy egy egyedi, szoftveres problémáról van szó. Na most nekem ez az utólag feleslegesnek bizonyuló csere 200 ezer forintomba került. A gyártó nem tart fent irodát Magyarországon, csak egy nagykereskedelmi partnert, és hivatalos kiskereskedő partnerei vannak.
A kérdésem, hogyan lehetne "leverni" valakin a káromat? Egyáltalán le lehet itt Magyarországon?
Köszönöm a válaszokat!Aquila non captat muscas.
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #21048 üzenetére
Mérget öntenek a szemedbe, ha leírod az apró hiba mibenlétét?
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Mobilinternet
- További aktív témák...
- Xbox Series X ÚJ 2026.05.12. Microsoft garancia
- Apple Watch 6 44 mm LTE
- Kategória váltás miatt eladó majdnem teljes (pedál nélkül) Fanatec DD szett:
- ProBook 450 G8 15.6" FHD IPS i5-1135G7 Iris Xe G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M2 Pro 12/19/32GB/1TB SSD notebook 3 év garanciával szinte új