-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
rasky
senior tag
Ugyebár még mindig a Samsung P5110-es készülékemmel bajlódok. Érdeklődnék, hogy amennyiben karcosan kaptam vissza a készüléket, (javítatlanul), mit lehet tenni?
-
haddent
addikt
Üdv
Vettem egy Ozone Strike billentyűzetet a Lambda Computer kisker.nél ami közben megszűnt. Gariztatni kellene, hova tudok fordulni?(Magyar disztributort nem találok sehol...)
-
lukxy1
csendes tag
Mindenki másképp értelmezi a törvényt???
Ezt az a4team oldalán találtam a garanciális feltételeik között:
A 1959. IV. törvény 307,248§ alapján:
Termékcserét lehet kérni, ha a hiba nem javítható ki. Ha a csere nem lehetséges, úgy az eredeti terméket csak amortizált/aktuális értékben áll módunkban - áregyeztetés mellett - másik (jobb stb.) termékre cserélni. Minőségi csere - igény esetén a hibás és az igényelt alkatrész napi ára közötti különbözetet kell fizetni. Az eredeti vételár visszafizetésére nincs lehetőség.Ez ugye nem így van?
Mégis mit lehet tenni gyakorlatilag, ha nem a bunkó vásárló stílust veszem föl és követelném, ami elvileg járna. Nekem az is megfelelne, ha az eszköz eredeti árát le lehet vásárolni. -
bullseye
addikt
Az NFH meg ezt mondja...
"Sem kicserélés, sem elállás esetén nem vagyunk kötelesek a terméknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye."
hogy kissé konkrétabb legyek
306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az, hogy pénzt nem adnak vissza, az vicces. A "Minőségi" cserét meg nem vagy köteles elfogadni, ha nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Turbolada II
őstag
Egy belső szabályzat nem írja felül a törvényt. Ha meg megnézed a Ptk.-t láthatod, hogy a 248-as és 307-es szakasz teljesen másról szól. Fordulj az NFH-hoz, mert ez egy undorító és mellette jogsértő gyakorlat.
A panaszkönyvbe mindenképp írj bele. Szerintem a panaszkönyv szó használatára ki fogják cserélni az alkatrészt.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
bullseye
addikt
válasz Turbolada II #9009 üzenetére
Szintén 306§
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Sonja
veterán
A kártyámat holnap lesz 3 hete, hogy leadtam garanciában. Ma hívtam a boltot, de valami gond van, amit majd csak délután 5-kor a főnök tud megmondani. A kérdésem az, hogy ha 3 hét elteltével (15 munkanap) se tudják cserélni, akkor meddig kell várjak jogilag? 30 munkanap? Szertenék előre felkészülni, ha valami rossz hírt akarnak közölni. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Sonja
veterán
-
Sonja
veterán
Nos, most már beszéltem a főnökkel! Cserélik a kártyát. Most jön egy olyan kérdés, hogy ugye vagy ugyanolyanra, vagy erősebbre cserélhetik, de akkor pedig fizetem a különbözetet. A kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy ha csak maximum +10eHUF-ot tudok fizetni a kártyáért cserébe, de többet kellene, akkor visszakérhetem a 65900HUF-ot, amit még 2 évvel ezelőtt fizettem a kártyáért? Nem akarok kicseszni az üzlettel se, de sajnos +10eHUF-nál többet (na jó, +1-2 ezer még belefér) egyszerűen nem tudok most fizetni. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Sonja
veterán
válasz Attix82 #9016 üzenetére
Egy Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC volt a kártya, ezt vettem 65900HUF-ért 2011 Március 23-án. Most pedig egy ASUS GeForce 660-at (Nem Ti, csak a sima!) szeretnék kapni érte, és erre max. 10eHUF-ot tudok szánni.
Olyat is mondtak, hogy majd a nagyker eldönti, hogy mennyit ér a kártyám most, és a szerint kell fizetnem?! Ezt én eléggé furcsállom, mert tudtommal a teljes összeget, azaz a vételárat kell számítani, nem?!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
LEON-T
aktív tag
válasz Attix82 #9018 üzenetére
Kicsit masik oldalrol nezve a dolgokat.Pl gigabyte egy 2011-es termeket ~80% on ir jova a nagykernek, mar ha jovair. Esetek 98%-ban javit. Gondolom a kisker azert problemazik, mert ha az ugyfele masik," frissebb" kartyat szeretne, akkor o vajon mit fog csinalni a regebbi javitott kartyaval. MErt bizony, azert a nagyker sem szeretne halmozni a javitott karikat
A WD gyartoi szabalyzata ennel is szebb.....Nem rosszindulatbol irtam le ezeket, csak kicsit megemlitettem a masik oldalt is
-
asdf_
veterán
Ez igy szep meg jo, de en ilyenkor mindig azt mondom, hogy tetszett volna a jol hangzo 3 ev garis helyett 1 ev teljeskoru +2 ev gyartoi korlatozott jotallassal eladni a termeket (es ezt is irni a jotallasi jegyre) es akkor utolag nem lennenek ilyen problemak, hogy a vevore a gariztatas soran probaljak raverni azt, amirol korabban "elfelejtettek" tajekoztatni ot.
-
asdf_
veterán
A problema az, hogy a garibol eredo veszteseg nem letezne, ha nem lennenek hulyek, es nem adnanak 3 evet pairon az 1+2 evre (arra, amit ok is kapnak!). Mas kerdes persze, hogy en meg egyetlen nagyker szamlajan garjegyen sem lattam ilyet, hogy azt irtak volna ra, ami a tenyleges helyzet, a nagykerek ugyanugy 1-2-3-5 eveznek papiron, mint a kiskerek :/.
-
Gery0505
tag
Sziasztok!
Ma megvettem az Iponban egy FSP Aurum Gold 500W-os tápot, de csak két év garanciát adtak rá, pedig a gyártó oldalán, és a dobozon is jelölve van, hogy 5 year warranty, tehát 5 év gari van rá. Kérdeztem a srácot a boltban, de erősködött, hogy ez a beszállító dolga, hogy mennyit vállal rá, meg hogy a gyártónak kell visszaküldeni, ha gond lenne vele. Rendben van ez így? Nem értem, hogy miért variálnak ezzel a garanciával. Már másnak is volt ezzel gondja. Még nem bontottam ki a dobozt, mit tegyek szerintetek?
"Failure is always an option." Adam Savage
-
sasa311
veterán
válasz Gery0505 #9026 üzenetére
A magyar jogszabályok szerint nem szabályos, mert a gyártó / forgalmazó / stb.. által biztosított garanciális feltételeknél rosszabb feltételeket nem vállalhatna a kisker sem.
Ellenben ha az importőr "sunyul" és az 5 évet lecsökkenti 2-re, hogy több profitja legyen akkor a kisker sem tud semmit tenni, csak annyi garit tud továbbadni, amennyit neki biztosítanak és részéről ez jogszerű.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Gery0505
tag
válasz sasa311 #9028 üzenetére
Hát ez a szívás valószínű, hogy ez van, amit írsz, hogy az importőr sunyi módon csak két évet vállal, és ebből kifolyólag az ipon is csak két évet tud vállalni. Az a durva, hogy a gyengébb minőségű Raiderre meg öt évet vállal. Ki érti ezt? Egyébként az importőrt, ha megkérdezzük erről, az öt év gari problémáról akkor fognak velem foglalkozni, vagy elhajtanak a sunyiba?
[ Szerkesztve ]
"Failure is always an option." Adam Savage
-
Gery0505
tag
válasz MCGaiwer #9033 üzenetére
Igen az ipon webshopjában rendeltem, és személyesen vettem át. Akkor írjak nekik, hogy legyen valami írásos nyoma, és fenyegetőzzek a fogyasztóvédelemmel? Mert ez jogszabály sértésnek minősül, mert a nagykernek és a kiskernek is a kötelessége továbbadni a teljes gyártói garanciát. Jó volna tudni, hogy melyik az a törvény, vagy jogszabály, amit idézni lehetne a levélben. Nem szeretnék elállni az üzlettől, mert tetszik ez a táp, meg jó is, de ha már gyártó vállalja rá az öt év garit, akkor jó lenne, ha annyi lenne, hogy biztonságban érezzem magam.
"Failure is always an option." Adam Savage
-
Attix82
őstag
válasz Gery0505 #9035 üzenetére
" Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2. §-ában foglaltak szerint egy év, ami a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy – ha az üzembe helyezést forgalmazó vagy annak megbízottja végzi - az üzembe helyezés napjával kezdődik."
A kötelező jótállási idő egy év, a kereskedők azonban önként ennél többet is vállalhatnak.
Ha a weboldalon is 2 év van, a garipapíron is 2 év van akkor ennyi, nem tudsz mit csinálni. Elfogadtad amikor megrendelted, elállhatsz a vásárlástól de ennyi.
-
sasa311
veterán
válasz Attix82 #9036 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a
jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában
átszállnak a fogyasztóra.Erről a fogy. véd is minden egyes megkeresésnél másként nyilatkozik. Hol úgy, hogy "csak segíteni kell az ügyfelet a gyárral való kommunikációban", hogy visszaküldje maga a terméket ill. máskor azt mondják, hogy a forgalmazónak kell ezt elintéznie. Megint más úgy értelmezi, hogy 1 év a kötelező jótállás, azon felül a forgalmazó mossa kezeit és az üf intézze ahogy akarja (ált. a kereskedők szeretik így értelmezni).
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
asdf_
veterán
válasz sasa311 #9038 üzenetére
Rossz lenyeget emeltel ki: a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában szallnak at.. Magyarul ha en kiskerkent ket evvel veszem, akkor azt a kettot kell tovabbadnom (kisker nagyker viszonylatban a 151-es nem relevans, tehat a nagyker annyival adja nekem, amennyivel akarja). Igy fuggetlenul attol, hogy 5 ev van a dobozon, azt (ha van gyartoi rma) majd a vegfelhasznalo leboxolja a gyartoval, ha akarja/tudja
Ha nem tetszik, siman vissza kell vinni 8 naposban, es mar elore keszulni a kinyomtatott jogszaballyal, hogy a rendeles modja szamit, nem pedig az atvetele. Legkozelebb meg tessen odafigyelni rendeles elott, eros tippem, hogy oda volt irva az a 2 ev gari a termek melle.
-
Gery0505
tag
válasz Attix82 #9039 üzenetére
Hát köszi a segítséget Srácok, akkor azt hiszem "Ló van a kertemben" c. történet van, mindig van egy kiskapu amin ki lehet bújni a felelősség alól. Persze oda volt írva a 2 év, meg tudtam is, hogy annyi, de más is járt már így, hogy 2 évet adtak az 5 év gyári gari helyett, a srác írt nekik és szó nélkül javították 5 évre a garit. Ezért is kérdeztem meg őket, de csak jöttek a sóderrel, meg a süket dumával.
"Failure is always an option." Adam Savage
-
asdf_
veterán
válasz Gery0505 #9044 üzenetére
Nem ok nyeltek le. Valaki elottuk, nem tudjuk ki. De ilyenkor amugy az szokott lenni, hogy ugyanaz a cumo kevesebb garival olcsobb, mint a fullossal, kivancsi vagyok, hogy a legolcsobb 5 ev garis mennyivel dragabb annal, amennyiert te vetted.
Meselek akkor egyet, ha mar ez a tema: wd raid editon, nagykeres garjegyen 3 ev gari. Nezek, hogy wtf? wd warranty check, 5 ev. Mail nagykernek (hivatalos disztirbutor!!!), hogy eztmostigyhogy? Aszontak, hogy ok 3 evet zongoraznak le a gyartoval, ennek letelte utan a vevo RMA-zzon a wd-vel. Pillaztam erosen...
[ Szerkesztve ]
-
Gery0505
tag
Hát ez is csúcs történet amit írsz... Komolyan mondom ez az inkorrektség tetőfoka ami a kereskedelemben megy. Tényleg nem értem mit kell a garanciaidővel játszani, mert ha a gyártó vállal 5 évet akkor vállal 5 évet nem? Ne a nagyker vagy a kisker vállalja már át ha a gyártó terméke nem tudja 5 évig azt amit kellene neki nem? Mert ezzel tulajdonképpen azt mondja a vevő felé, hogy a gyártó terméke mégsem tudja az 5 év működési időt. Ha a termék nem tudja 5 évig amit a gyártó garantál, akkor nem a nagyker, nem a kisker és nem a felhasználó a hibás, hanem maga a gyártó, és kutya kötelessége lenne kijavítani a hibát, vagy cserélni a terméket. Nem? (Persze rendeltetésszerű normál használat mellett, olyan feltételek között, ami a gyári speckóban is meg van adva, nem túlterhelve.) Nem tudom ez miért jelent gondot a kereskedőknek, hogy törődjenek ezzel, és kiálljanak teljes mellszélességgel a vásárlójuk mellett. Szerintem a mai világban sokkal jobb lenne a kereskedőnek is, hogy hosszabb távon gondolkodna, hogy a vevő megbízhatónak, korrektnek tartsa és visszajárjon hozzá. Hiszen a kereskedő képviseli a vásárlót a gyártóval szemben nem?
[ Szerkesztve ]
"Failure is always an option." Adam Savage
-
MCGaiwer
addikt
válasz Gery0505 #9046 üzenetére
azért a másik oldal is érthető, ilyen ~20-30 ezres tételekkel senki nem akar 5 évig szórakozni. ennyi idő után cserélni/javítani amúgy sem lehet, akkor eredeti áron be kell számítania egy újba, amire megint vállalhat 5 évet. Ha a gyártó nem kompenzálja semmivel a forgalmazót az extra garanciális ügyintézésért, akkor neki ez csak felesleges költség, ami valószínűleg nem térül meg. Ha meg a gyártó marketingszempontok miatt vállal 5 évet, akkor intézze is ő maga az ügyeket.
másrészről meg valóban bosszantó, hogy 5 év helyett 2 évig tudhatja biztonságban a pénzét az ember. Esetleg néz szét más üzletekben. Az ipon nem feltétlenül olcsóbb, illetve lehet, hogy máshol egy extra 1-2ezerért megadják az 5 évet. (persze ha 2 importőr hozza az országba, akkor valószínűleg senki nem adja 5 évvel)
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
asdf_
veterán
válasz Gery0505 #9046 üzenetére
Az a baj, hogy ameddig a vevo 200 ft-ert az a**t is meg****a, addig szerintem meddo dolog korrekt boltost jatszani. Lehet, csak nem lesz foganatja/hozama.
Es akkor szamold meg bele azt is ebbe, hogy mondjuk ha ugyanannyi szamtechbolt van, mint mondjuk 10 eve, ellenben 10-12 eve egy normalisabb gep volt ugy 100 netto, egy normalisabb monitor (CRT!) 60-70 netto, egy lezernyomi 60-80 netto, a fullnoname laptopok is neha a felmillat karcoltak, addig most ezeknek feleert, harmadaert lehet megvenni egy kiralyfasza gepet, monitort, nyomtatot, magyarul az arresbol elerheto nyereseg is ennyit csokkent, mindekozben a forintarfolyam, a fizetendo adok meg a csillagos eget verdesik. -
Sonja
veterán
Szuper, visszakaptam a kártyám, miszerint a Gigabyte lengyelországi szervízében nem észlelték a hibát. Jó ez a Gigabyte. Mindegy, használom tovább. Viszont az bosszant, hogy hétfőn meg még kedden is azt mondják, hogy cserélik, közben meg visszakapom az eddigi kártyám.
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!