-
Fototrend
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
senior tag
válasz Ba cy lus #54523 üzenetére
Nem is kell feltétlen metál zenében gondolkodni, itt vannak ezek a régi Fender Tweed erősítők amik állnak 3 potméterből mégis annyira jól megcsinálták a kapcsolást hogy rengeteg hangzást kilehet ebből a kis cuccból tekerni, volt gitáros aki csinált hozzá automata fadereket hogy játék közben tudja állítani...ilyen hangzást nehéz lenne egy mai modern erősítővel csinálni mert ezekben az erősítőkben a tápegység rész annyira alul volt tervezve hogy attól függően hogy játszol leesett a feszültség és ez adott egy ilyen tweed hangot, amit nem tudsz reprodukálni egy modern erősítővel ami arra van beállítva hogy stabilan tartsa a tápfeszültséget hogy feszes legyen a hangzás.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #54532 üzenetére
Ha már szinti meg zongora metálban: Symphony X Paradise Lost
Nincs ezzel semmi baj ha jól van csinálva...
De felhozhatnám akár a Rush-t is.
Mondjuk nem irigylem a zongoristákat, cipelni ezt a cuccot. Meg régen egy Hammond ára egy lakás volt.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz kutyek #54515 üzenetére
Igazad van, lehet jobban átjön ha az intro-val együtt nézed, akkor láthatod hogy próbálták a jelenet "dinamikáját" átvinni zenébe, pl amikor bemegy az alagútba a kamera, az autók között felgyorsul a zene is. Nem sok játék van ami felér ezzel, annyira jól sikerült. 2002-ben mit készítettek a Csehek... a remastered meg a nyomába se ér.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #54536 üzenetére
Logikád alapján akkor lineáris frekvenciamenetű hifi erősítőket használnánk stúdió hangfalakkal...közben meg ToneX-et használsz amire 100+ gitárerősítő meg IR van feltöltve.... hogy szóljon is valahogy az a gitár. Gondolom nem dugtál be gitárt sose hifi-be... hiába kötnél elé még torzító pedált is, nem szólna elég zeneien. Nem beszélve a hangszóróról, ami megint alkalmatlan arra hogy gitárfrekvenciát erősítsen. Egy erősítőn belül szándékosan vannak felerősítve bizonyos frekvenciák, kaszkádba kötött erősítő fokozatokat hajtunk túl hogy páros harmonikus torzítást kapjunk, és pluszban kompresszálva is lett a jel, ez már az első hangszer erősítők megjelenésekor jelen volt a kor technológiájából(elektroncsövek) eredően, az csak plusz hogy az akkori technológiának köszönhetően ez zeneien is szól és kellemes volt a fülnek. Az első germánium tranzisztoros erősítők megjelenésével lehetett hallani hogy ezek teljesen más módon torzítanak így torzított hangszerek erősítésére nem váltak be. Nem véletlen hogy csak kevés zenekar használ ilyen erősítőket. Nem annyira zenei a torzítás jellege, inkább Fuzz-os. Ez akár jó is lehet bizonyos stílusú zenékre de nem ez az általános... Azt viszont hozzá kell tenni hogy ez sem félvezető vagy cső függő mert elő lehet állítani csöves erősítőn ezt a fuzzos jellegű torzítást is probléma nélkül ha kellőképpen túlvezérled az erősítő fokozatokat és blocking distortion-t hozol létre.. Itt van rá még egy példa.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #54538 üzenetére
Ja és azt még hozzá se tettem hogy a generált másod harmonikus torzítást az erősítők fokozatok között rendszerint még tovább alakítják, ezt úgy kell elképzelni hogy megpengeted az A húrt, frekvenciája 440Hz, az erősítőfokozat ezt felerősíti mondjuk 60X-osára(attól függően hogy van beállítva) plusz mellette lesz mondjuk 10-20% harmonikus torzítás, ami ennek a frekvenciának 2X-ese 880Hz szóval lesz 440Hz-es hangot + 880Hz- páros torzításod, (80/20%-os arányban) majd mielőtt ez a jel bemenne a következő fokozatba a két erősítő fokozat között lesz egy potméter, vagy ellenállás létra+ kondenzátor ami RC szűrőnként működik, tegyük fel hogy ez az RC szűrő a 440Hz-es jelnek a felét levágja és akkor rögtön lesz egy olyan jeled ami egyszerre tartalmaz már 2 frekvenciát egyenlő arányban...és ezt a tiszta hangnál is használják nem csak a torzított jelnél, ezt lemaradt az előző hsz-ből. Úgyhogy egy gitárerősítő egy ilyen láncból alakít ki egy olyan hangzást amit te meg tudsz különböztetni egymástól, ezért nem szól ugyanúgy egy Marshall, Fender, Vox, Soldano, Peavey 5150, ezek a komplett kapcsolások levédett dolgok, nem lehet csak úgy ám lemásolni. Úgyhogy szerintem egy hangszererősítőt(nem csak elektromos gitárnál) igencsak a hang előállító részeként kell kezelni, ahogy a hangszedőket is mivel magába az elektromos gitár nem szól sehogy, ha meg magában rákötöd egy hifire értékelhetetlenül fog szólni. Persze a 80-as években csinálták azt hogy tisztán bedugták a keverőpultba a gitárjelet, de tettek rá kompresszort is meg agyoneffektezték a jelet, sosem csak úgy natúrba szólt a hangszer...De unom ezt neked már magyarázni ezt most fejeztem be. Nem az én dolgom ez. Azt hiszel amit akarsz csak a hülyeséget na hangoztasd állandóan itt a fórumon, anélkül hogy utána se nézel. Nagyon sok mindennek utána szoktam olvasni, régen volt egy gitárhangtechnika nevű oldal ott komplett gitáros rendszerek ki voltak vesézve hogy mit miért csinált úgy egy adott zenekar gitárosa, meg stúdiós munkafolyamatokról is elég sokat írtak dinamika kompresszálásról ,mastering, stúdiós témakörökből. Kár hogy ma már nem megy az oldal.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz consono #54560 üzenetére
Tegnap megnéztem a Gibson Factory Tour-t. Hát mit mondjak vannak fejlesztések, az új management felújított dolgokat, minden gitárnál most már Plek-ezik a bundokat, de számomra továbbra is érthetetlen hogy a festés közbe a festő nem hord maszkot, a festőkamrát meg be se zárják miközben festenek...arról nem beszélve hogy a gitár miközben szárad kint lóg a mennyezet felett 2-3 napot ahol érheti a por. Eleve egy ekkora csarnokból hogy tudnál tiszta szobát készíteni lehetetlen ahol csomó helyen csiszolnak meg políroznak. Arról se esett szó hogy honnan szerzik a fát, és hogy a testet a ragasztás után újra szárítják-e, a videóban látszólag csak a nyakakat szárítják, pedig a Kiesel-es Factory Tour videóban Jeff Kiesel külön kiemeli hogy ragasztás után is újra kezelik a fát mert szükség van rá.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Ba cy lus #54565 üzenetére
Valahogy nem lep meg, főleg kombónál hogy ilyen szinten be van állítva a hang az erősítőn belül...sokat számít a hangszóró is. Ha elkészül a csöves motyó menni fogok vele egy kört a városban és kipróbálok annyi ládát amennyit csak tudok.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Vedd vissza a torzítást az erősítőn, túl sok amit használsz jelenleg valószínűleg. Én is úgy játszanám hogy a tenyeremet beforgatom és csak az E6-t palm mutolom. Illetve rátompítok tenyérrel az A húrrra két E6 0-0 között. Alternatívaként lehangolhatod az E6-os húrt mondjuk D-re és akkor lejátszod úgy hogy(kb mint a Crazy Traint):
-2-3-5-7-
2-2-2-2-2vagy el lehet kezdeni szétpakolni a hangokat az A húrról más húrokra...
Plusz próbáld a pengetőt lazán fogni, és finoman pengetni, ne olyan mereven mert emiatt akad a pengető a húrokban és lassulni fog a pengetés. Meg metronómra gyakorolni ha nem megy a szám sebességével, és csak lassan növelni a sebességet, miután már magabiztosan megy.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Nincs ebben semmi különös egyébként ha szétpakolod a D, G húrra a hangokat, nekem nincs olyan hosszú ujjam mint Vai, Petrucci, Buckethead-nek, pedig én is eléggé tudom nyújtani, 1-5-ös fekvést letudom fogni mutató, kisujjal nyújtva könnyedén... ők ezeket a témákat sokkal könnyebben lejátsszák, vastagabb húrokon is mert erősebbek az ujjaik. Én elkezdtem kísérletezni és sokkal jobban tetszik a 8/9-es vékonyabb húr mint az átlag 10/11-es, könnyebb pengetni, nincs akkora ellenállása. Az meg plusz hogy jobban szól metálra mert kevesebb a mélye, ami probléma egyébként mert könnyen túlvezérli az érzékeny erősítőt a túl sok mély frekvencia...
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Goose-T #54579 üzenetére
Nem mondod hogy Mesa JP modell-t használ Erre a zenére Túlzás. Nehéz lesz leutánozni. Kell hozzá egy modern csöves erősítő, effekt loop-legyen benne és kell egy 7 band EQ a loopba, ez a minimum. Meg kell valami amin meg is szólal...
Vagy ha multieffekted van akkor egy Mesa Mark V megteszi. Csak be kell tudni állítani a parametrikus EQ-t, Petruccinak vannak róla videói youtubon megtalálod.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54582 üzenetére
Mielőtt nekiálsz EQ-zni tudni kellene hogy hova is van bekötve. Ha jól látom akkor ez az erősítő bemenetére van most bekötve, így úgy fog viselkedni mint pl a Mesa MarkV sorozatban a 3 band EQ csak több állítási lehetőséggel. Tudnod kell hogy milyen hangszedővel milyen állásban játszol, nyaki humbucker-el pl rengeteg mélyed lesz normál esetben, ezen lehet segíteni pickup magasság állítással is, vagy ha vágsz rajta eq-val és akkor nem lesz mosott a hang túltorzított erősítő esetén. Ha emelsz +-3dB-t valamelyik csúszkán akkor az hallás után dupla/fele hangos lesz, szóval nem kell extrém beállításokban gondolkodni, elég ha csak kicsiket tologatod, ha az erősítő elé van bekötve az EQ akkor azt fogod állítani hogy melyik frekvenciák legyenek torzított csatorna esetén betorzítva, illetve ha nem tetszik ahogy reagál az erősítő pl palm muting-ra akkor a mély frekvenciák vágásával tudod feszesebbé tenni a hangzást, persze ettől kevésbé lesz torzítva a jel is, viszont ilyen alacsony frekvenciákat ~125Hz alatt már érdemes megvágni mert belemegy a basszusgitár frekvenciatartományába. Ha ez az EQ az effekt loop-ba lenne bekötve akkor már az eleve torzított jelet tudod csak erősíteni/vágni, magát a torzítás karakterék kevésbé lehet szabályozni. Gitárnál az 500-1K- 4K tartománnyal érdemes foglalkozni első körben arra a legérzékenyebb a fülünk. Érdemes becsukott szemmel állítani, egyszerre 1 sávot állítani és figyelni, mert nem mindig az lesz jó amit ránézésre gondolnánk.
50-60Hz: you might expect to hear the kick around this range, as well as bass and synths. Guitars generate noise in this range, but unless it's an extended-range instrument, you might find it interferes with the bass without actually adding to the sound. It's often a good idea to locate the lowest note played on the guitar in a song and then apply a high pass filter a little below that frequency to give plenty of space for the bass and kick drum.
100-200Hz: this is where you might find the fundamental of the snare. Sounds here go from 'rumble' to 'growl' and 'bloom'.
150Hz: one of the most valuable mixing tips we've ever been told is that this is the rough area that gives a bass guitar 'beef'. By carefully changing the EQ of bass and guitars around this point, you can alter the balance of the two instruments so that they gel together better in a mix.
200-500Hz: a lot of the 'weight' of a mix can be found here; guitars with plenty in this band sound warmer, but if you overdo it, they might sound overly 'woody'.
500-1kHz: this is where the 'body' of the sound comes from. Some snares will have their overtones in this area, and it can overwhelm their 'snap', which generally sits somewhere in the 'bite' frequencies.
2kHz: 'bite' for guitar and vocals sits here.
3kHz: in this area you quite often get guitars 'building up' in a mix, and also see the 'cymbals eat guitars' phenomenon, especially with washy cymbals or open hats - and yes, the collision of guitar and cymbal frequencies is where the band got their name from. Male vocals in a rock context also often need some extra bite adding in this band, meaning it's very busy in some mixes.
5-10kHz: clarity and openness; when trying to get a really 'soaring' lead sound, it can be good to roll treble off of rhythm guitars and free up this band for the lead guitar to cut through more. Overdoing it can lead to a fatiguing, or piercing sound; this is the area you'll often find unpleasant 'ice-pick' resonances. When mixing distorted pitch-shift effects like the DigiTech Whammy, you'll often have issues between 3-6kHz. Surgical EQ with a narrow Q or careful use of multi-band compression is usually able to tame problem frequencies, however.
10-12kHz: live, above this point can often cause issues depending on the room. Especially for very high-gain tones, you'll sometimes see touring bands use an EQ with a low pass filter around this point to take the edge off unpleasant highs.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54582 üzenetére
Gitárerősítők esetén ha tiszta csatornáról beszélünk(Fender) alapvetően így szokott felépülni egy erősítő:
gitár->1. erősítő fokozat->3 sávos Treble Mid Bass EQ ->2. erősítő fokozat. 3. erősítő
fokozat -> fázisfordító -> végfokcsövekTorzított(Marshall) erősítő:
gitár->1. erősítő fokozat-> 2. erősítő fokozat.-> 3. erősítő
fokozat -> 4. erősítő fokozat -> 3 sávos Treble Mid Bass EQ ->fázisfordító -> végfokcsövekMesa Mark V:
gitár->1. erősítő fokozat->3 sávos EQ ->2. erősítő fokozat. 3. erősítő
fokozat -> 4. erősítő fokozat -> 5 sávos EQ -> Effekt hurok- > fázisfordító ->végfokcsövekEzért ennyire sokoldalú a MarkV mert mindent IS belehet rajta állítani. Cserébe nehéz is JÓL beállítani egyszerű user-nek aki a hagyományos Magas mély közép EQ-n szocializálódott.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Gitárerősítőnél egyébként másfajta EQ-t használnak mint a hagyományos, olyan értelemben hogy interaktívak a frekvencia vágási sávok, ezt így nehéz leírni inkább próbáljátok ki az online szimulátort és akkor megértitek mire gondolok, nem csak simán erősíted/vágod ezeket a frekvenciákat globálisan, hanem csúszik a vele együtt a frekvencia tartomány is, máshogy fogja szabályozni a közép frekit lehúzott magas potméterrel vagy feltekert magas potméterrel... és ezek csak az alap kapcsolások, erősítőnként be szokták hangolni őket...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz kutyek #54593 üzenetére
Nem semmi, ilyet se láttam hogy valaki ezt összerakja DAW-ban...zseniális ahogy prezentálja a dolgokat a srác. Erősítőkben is ugyanez történik, nagy és kis erősítésű fokozatok váltogatják egymás minden erősítő fokozat be van állítva egy frekvencia tartományba amit átereszthet(ha túl széles tartományban áteresztene könnyebben begerjedne, hi-gain-nél ez kritikus), a csatolókondenzátorok és az RC szűrők pedig formálják a jelet, analóg módon az erősítő fokozatok között, illetve a jel amplitudóját visszacsökkentik ellenállás osztókkal hogy elkerüljék a következő erősítő fokozat túlvezérlését.
Kis történelem:1959-ben jött ki a Marshall Plexi, amiben mindössze 2 erősítő fokozat volt és egy katódkövető az EQ meghajtására, mivel 2 csatornás volt(mindkét csatornának külön külön volt 1-1 erősítő fokozata) az erősítő eredetileg a 2 csatornát egyszerre is lehetett használni keverve ezeknek a hangját, aztán persze hamar rájöttek az emberek hogy mindössze 1db vezetékkel a 2 csatornát össze lehet kötni sorba is, nagyobb torzítással.
Ekkor még a germánium tranzisztoros Fuzzface torzítópedáltól nem nagyon volt komolyabb, Hendrix ezt használta a Plexihez.
A Dallas Rangemaster mid boost pedál csak 1965-ben jött ki.
70-es évek közepén kiadták a JMP-t amiből lett később a JCM 800(Master Volume szabályzó volt az igazi újdonság, mert azért nem mindenki játszhat otthon kihajtott 100W-al.
1974-ben aztán a Marshall kiadta a JCM800-ast ami már kapcsolásban az előbb említett kapcsolás volt kis finomításokkal, 3 erősítő fokozat plusz katódkövető. Akkoriban ennél több torzítást nem is igazán tudtak elérni, nem tudtak 3-nál több erősítő fokozatot egymás után kapcsolni mert már használhatatlanul torzított.
1987-Mike Soldano volt az első erősítőtervező, aki felfedezte, hogy a viszonylag alacsony erősítésű előerősítő fokozatok kaszkádba kötésével és a sávszél limitálásával lehet még több erősítő fokozatot egymáshoz kapcsolni.
A fő okok, amelyek miatt az SLO-100 igazi áttörést jelentő erősítő volt, hogy szinte minden torzítást az előerősítőben generált, az effekt hurok csak impedanciát illeszt, illetve visszaerősít, a hangszín és a végerősítő nem szól bele a torzításba. 4 erősítő fokozatból áll+katódkövető(a katódkövető egyébként amellett hogy az EQ-t hajtja, igen fontos szerepet játszik egy ilyen erősítőben, anno a Fender Bassman erősítőben rosszul állították be a cső munkapontját, aminek az a pozitív hozadéka lett hogy kompresszálta is a jelet, Marshall szimplán csak beépítette ugyanazokkal az értékű alkatrészekkel a Plexi-be)az EQ-nak->2 fokozat az effekt loopban->fázisfordító->végfokcsövek
További érdekessége az erősítőnek hogy a loop-ban található 2 erősítő fokozat kapcsolása és felépítése megegyezik az EQ-t meghajtó katódkövető és a katódkövetőt előtti fokozattal így még tovább kompresszálja a jelet ha nincs bedugva semmi a loopba.Egyébként volt olyan Marshall erősítő is amibe 3x építették be a katódkövetőt.
Kicsit hosszúra sikeredett..[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Folyt köv,
A Soldano SLO 100-as annyira népszerű lett hogy más gyártók is elkezdték lemásolni, kisebb nagyobb változtatásokkal, Mesa Dual Rectifier első változatai előfok terén szinte 1:1-ben ez az erősítő, csak a végfok lett máshogy megcsinálva és az effekt loop-ot variálták meg.Aztán ott van még a Peavey 5150, amiről mindenképpen szó kell ejteni, Van Halen is használta A Soldano SLO-t egy ideig, majd miután leszerződött a Peavey-el azt mondta nekik hogy másolják le az erősítőt. Ezt nyilván nem tehették meg, így kicsit továbbfejlesztették(2 évig tartott), és modernebb hangzást csináltak hozzá, ebből lett az 5150 ami a 90-es évek elején jött ki.
Ez az erősítő a Soldanoval és a régebbi Marshallokkal ellentétben nem használ katódkövetőt, viszont az SLO-hoz képest(4 erősítő fokozat+katódkövető) 6db! erősítő fokozat van kaszkádba kötve, és ettől lesz ennyire agyon kompresszált hangja, igazi úthenger modern hang...persze ha megnézzük a 2 kapcsolást még mindig sok hasonlóságot lehet felfedezni.consono-igen, mert nehéz "zenei" torzítást készíteni.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Kutyek- Egy Mesa Mark sorozat pont ezért jó hogy ahelyett hogy fixen be lenne állítva mennyire legyenek betorzítva egyes frekvencia tartományok ezt te tudod állítani a 3 potméterrel. Sajnos ha mondjuk az erősítő elé kötsz egy EQ pedált nem igazán lehet elérni ezt a hatást szerintem, sokkal jobb ha az első erősítő fokozat után történik meg ez, ahelyett hogy az eredeti eleve gyenge gitárhangot butítanád le. Persze Midrange boosterrel meglehet küldeni az erősítőt, vékonyabb húrokat használni mint Tony Iommi aki 8-as húrokat használt eleve a sérült ujjai miatt. Aztán ezekből a véletlenekből lett ma a Heavy Metál. Bár ő Orange meg Laney erősítőket használt, ezekkel csak mostanában kezdtem el foglalkozni, az is egy más kategória, a fázisfordító máshogy van bennük megcsinálva mint a gitárerősítők 99%-ánál és emiatt már eleve máshogy szól...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Egyébként ha valaki ilyen erősítőt szeretne amit a Mesa Mark sorozathoz hasonlóan lehet állítani, az ENGL E530 rack-es előfokot tudom ajánlani, ugyanis ebben van lehetőség egy szimpla 1 kábeles moddal a tiszta csatorna EQ-ját bekötni az első erősítő fokozat után és kvázi úgy használni az előfokot mint egy Mesa-t.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Soldano SLO-hangzásban van egyébként még egy csavar, a tiszta csatorna erősítő fokozatának a hangja vissza van vezetve a torzított csatorna katódkövető előtti fokozatába csak ellentétes fázissal(mivel minden erősítő fokozat fázist fordít, kivátel a katódkövető), így keveredik a 2 hang a torzított csatorna gain-jét csökkentve... ez érzékelhető is ha átkapcsolod a tiszta csatornát crunch-ra ahol már kevésbé van visszaosztva a jel, ez persze a Mesa Dual Rectifier-ben ki lett szedve, több Gain, METÁL
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Goose-T #54610 üzenetére
A probléma hogy megint számok hangzását akarjuk leutánozni, amik adott esetben double/tripla/quad trackeltek gitársávonként...szerintem ha valami modernebb erősítőre(5150, Mesa Dual/Triple Recto) beállítja a katanát nagyon nem lőhet vele mellé, kicsi boost pedállal megküldi a jelet, viszont egy ilyen pedál elkelhet még: TC Electric Doubler, Ola Englund készített interjút Perucci-val és kiderült hogy ő is használja ezt a pedált, hogy vastagabbb hangot kapjon élőben, olyat mint a lemezen...
arnyekxxx-Persze csak ott sokszor a produceereket is cserélgetik, itt meg megy ez anélkül is, nem tudnak 2 lemezt ugyanolyan hangzásra megcsinálni
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Goose-T #54616 üzenetére
Az biztos ha úgy dobolsz élőben mint Lars, és olyan dobhangzást is teszel fel a lemezre mint az ST Anger-en akkor azt évtizedek múlva is felemlegetik majd a rajongók Olyan nagyon rossz gitárhangzással külföldi lemezen már nem nagyon lehet találkozni ma már.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54642 üzenetére
Szerintem nem ez kell hogy legyen a végső cél. X számot X bpm-en lejátszani. Még ha 2x-es sebességgel is játszanád akkor se lenne jobb mint az eredeti nem? Ma már azt gondolom hogy az se feltétlenül kell hogy minden hangot tisztán játssz, és most ne arra gondolj hogy nem kell tudni tisztán játszani, csak szólózás közben ez sem számít ha szándékosan van csinálva. Régen se volt rosszabb jobb a zene, nem voltak rosszabb gitárosok, sem, az akkori kor szemszögéből mind kiváló gitárosok voltak. Ma már persze rengeteg teknikát beemeltünk a repertoárba, meg itt a rengeteg kütyü, sosem volt még ennyire jó dolguk a gitárosoknak. De én ettől még ugyan úgy fogom Page-et, vagy Radics Bélát is hallgatni, mert a játékuk ahogy megszólaltatják azokat a hangokat azzal a dinamikával, sok szempontból nagyobb kihívás mint hogy 150bpm-el droid módra skálafutamokat játsszak. Valamit tudnak ezek a régi gitárosok akik mindent hallás után játszottak, és nem ált rendelkezésükre tab, hogy megkönnyítse a dolgukat, illetve sokkal többet játszottak zenére, ahelyett hogy csak a teknikát gyakorolták volna. Sokkal több érzéssel játszottak. Ez az amit a közönség egyből észre fog venni, nem az hogy Pistike 212bpm-el letolja a Creeping Death-t. A közönségnek fel se fog tűnni ha kicsit hullámzik a bpm...ha így lenne Lars már rég ki lenne rakva a zenekarból.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Lehet persze gyorsan játszani pl. 20hang/sec-el, aztán majd úgy jársz mint Buckethead akinél sokan azt hiszik első ránézésre hogy semmi érzés nincs a játékában, közben meg csupán arról van szó hogy ezt a sebességet egyszerűen nem lehet "csak úgy simán" gyakorlással elérni, kib@szott precízen kell hozzá pengetni, itt már nem fér bele az hogy rossz teknikával pengetsz és a gyakorlást is bele kell tenni, ahogy Batio is mondta 1000X minimum el kell játszani 1-1 futamot hogy begyakorolódjon...ilyen szempontból nem tartanám követendő példának Hetfield állandó lefelé pengetését...teljes agyrém...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Ohh azok a híres Ossian/Pokolgép stb magyar stúdió felvételek amik ma már hallgathatatlanok.
Itt egy kis W.A.S.P. helyette, tekerd fel jól a hangerőt, csak ne az autóban hallgasd, veszélyes ez a szám ha autóban ülsz.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
-
X2N
senior tag
Hazaértem az új szerzeménnyel, na mi lehet a dobozban? Ki találja ki? Most hurcoltam keresztül a városon.
Goose-T-Macskával mindent el lehet adni
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Devin Townsend-et hallgat itt valaki? Tegnap néztem a Rick Beato Petrucci/Tosin/Devin interjút, Rick kérdezi tőlük hogy szoktak gyakorolni, számot írni, Petrucci mondta hogy sokat gyakorol, improvizál stb, Tosin szintén valami hasonlót, Devin meg csak annyit mondott hogy youtubon szokott nézni több órás vasutas videókat ahol egészen alaszkáig elmennek a vonatok, erre improvizál amit felvesz .
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54682 üzenetére
Tipikus Malmsteen , neki nem kell gyakorolni mert eleve zenész családból jött, az elmélettel már tisztában volt 10 évesen. A teknikát kigyakorolta amit kellett mielőtt 20-lett, és lelépett Amerikába karriert csinálni . A többi már történelem.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Erre én csak azt tudom mondani h fel a fejjel. Gyakorolni minden nap 1 órát legalább, erőltetni semmit nem kell, ha most kezdted, kell egy kis idő amíg az ujjvégeid megszokják a hajlítgatást. Ahogy előttem is írték nem kell a húrokat erővel odanyomni a bundokra, elég éppen csak érzéssel hozzáérinteni a bundokhoz, nem tudom milyen húrkészletet használsz és milyen hangolást, de ha nehéznek találod a dolgot nyugodtan menj le egészen vékony 8-as húrkészletre és megfogsz lepődni mennyire könnyű rajta játszani...én is régen sokáig ezt használtam, aztán kezdtem vastagabb húrkészlettel kísérletezni, használtam egy ideig 10-es húrkészletet is, de szerintem nekem a 9-es lesz a legjobb, vagy a ha nagyon hajlítgatni(2 egész hangot is akár) akarok akkor a 8-as hybrid.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54717 üzenetére
Én is ezt tanultam kezdőként , Maiden-eket szerettem még játszani, Killers, Genghis Khan, még élően is játszottuk. gitártanárom cover-je.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Nézegetem 1-2 napja az 1x12-es ládákat, akarok venni egyet harmadik hangszórónak hogy összerakjak itthonra egy WET/DRY/WET rendszert emiatt a a videó (3:50-től)miatt kedvet kaptam hozzá . Zárt, 1x12-es ládában gondolkodom. Akár üresen is, hangszórókat is nézegettem, eddig se voltak olcsók a Celestion Greenback/V30-asok viszont ilyet hangszórót pont nem szeretnék, a legtöbb "jobb" láda ezekkel van szerelve, mint "jó" hangszóró. A Greenback "csak" 25W, emiatt 1x12-es ládába kevés, simán túllövöm a 150W Vetta II-vel. Ha jobban meghajtom torzít a greenback rendesen, a V30 már 60W, csak túl hangos, 100dB, ennyi nem kell itthonra, próbáltam boltban egyszer egy 4x12-es ládát Eminence Governor szórókkal, az volt ilyen 102dB körüli hangszóró, 100W-os fejjel, elkezdtem 0-ról tekerni neki a hangerőt, és azt vettem észre hogy leghalkabb állásban is lobog a nadrágom magába a V30-nak meg nincs annyira jó hangja, holott felvételre kiváló... Van Thomann-on Hesu 1x12-es láda saját hangszórójukkal(Demon), megnéztem az adatlapot 103dB...és jobban utánajártam a láda nyitott elől csak nem látszik a szövettől... Néztem pár másik hangszórógyártót és találtam ezt az Electro Voice-ot. Az egy dolog hogy 220eFt , de a a hangszóró magában 8.6kg Azt írják 50+ értékelésben hogy 5* és hogy élete legjobb hangszórója...tisztábban szól mint az Celestion, kb hasonló mint a Hiwatt, Fane hangszórók. Van alternatívája a EVM12L BlackLabel amit Zakk Wylde-nak készítettek szerintem 90%-ban ugyanez lehet csak 140eFt körüli áron... A legolcsóbb/ésszerűbb megoldás lenne talán egy Harley Benton Thiele láda, igaz egy bass reflex kialakítású , ami nem tudom mennyire befolyásolja a hangot, viszont lehetne kisérletezni hogy teszek bele szivacsot/zárttá alakítom, üresen is meglehet venni, vennék bele olcsón egy Celestion Seventy 80-t.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Vannak a Celestion oldalán hangláda tervek, ha esetleg érdekel valakit modellezős erősítőhöz, pedálhoz full range hangláda itt megtalálja.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Goose-T #54743 üzenetére
Nekem sárga RG550 volt, 1 év után elcseréltem, túlságosan "sport" gitár, túl vékony a nyak, 0 rádiusz, gyenge hangszedők ezért a pénzért újonnan. Mondjuk számíthattam volna rá, volt RG gitárom még korábban igaz 21 bundos, nagyon nem változott semmi az RG-knél az utóbbi évtizedekben... A Made in Japan feliratot fizeted. Az Edge tremoló persze jó, de nem annak fényében hogy lehet Harly Benton gitárokat venni ében/rózsafa jellegű fogólappal meg roasted nyakkal, harmad árban Floyd Rose 1000-el, acél bundokkal. Persze ezt el kellett vinni hangszerészhez aki lecsiszolta és felpolírozta a bundokat, azóta patika, nem volt még acél bundos gitárom úgyhogy most ez is újdonság, a húr sokkal kevesebb ellenállással csúszik rajta mint a hagyományos bundokon.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Goose-T #54747 üzenetére
Mondjuk ez tényleg érthetetlen hogy Ibanez kaliberű cég miért nem tud egy kicsit több R&D-t fektetni a hangszedőkbe...ki lehetne azokat a gitárokat adni kicsivel jobb hangszedőkkel is, jelentősen emelne a hangszereik értékén egy jó hangszedő szett. Én a jelenlegi gitárjaimban nem is tervezek már egyébként cserélni, marad az benne ami volt gyárilag...
doc- Azért tényleg érdekes hogy egy pár mágnesen meg réztekercsen mennyi minden múlik nem? Asszem pont a Malmsteen-es Rick Beato interjúban mondta Malmsten hogy amikor megkereste őt valamelyik nagy hangszedőkészítő cég h csináljanak neki signature hangszedőt, valami ~40-edik hangszedő verzió után lett meg a végleges hangzás, és akkor Malmsteen még kitalálta hogy ne sima fehér legyen a hangszedő burkolat hanem ilyen picit szürkésebb .
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Bréking nyúz: Slash left Marshall
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Erre a metálra én se vennék semmi különösebb hangszedőt amit ő szokott mutogatni a videóiban. Szerencsére nem csak metál létezik.
Goose-T-Jó a színe, én is ezt vettem volna a kék helyett. A fordított fej-ért jár a piros pont.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz FockeWulf #54758 üzenetére
Van EU-ban is forgalmazó:Magnatone Super Fifty-Nine M-80
Meg is lehet hallgatni.
Szerintem itthon ennek a feléből sokan jobbat építenek.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54769 üzenetére
A hangközök számítanak.
A dúr skála hétfokú skála.
A hangok közti távolságok (egész-egész-fél-egész-egész-egész-fél) kirajzolják a dúr-alaptörvényt: minden dúr hangsor ezt követi.A moll skála is hétfokú; alaptörvénye: egész-fél-egész-egész-fél-egész-egész. Szabályilag ugyanazok vonatkoznak rá is, mint a dúrra.
Ezekkel a képekkel meg az a baj hogy hiába gyakoroltad be ha váltasz hangolást egyből borul az egész...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
+1 oldal Gitár Skálák stb. Kicsit jobban néz ki mint az előző halvány lila kinézetű oldal...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz FockeWulf #54795 üzenetére
Úgy tudom Slash egy SIR-től kölcsönzött moddolt Marshall használt az Appetite For Destruction lemez felvételéhez, van 4-5 féle kapcsolásom, az egyiket elvileg Adam Day validálta is, Use Your Illusion beállítás is van hozzá. Sokan már ott elrontják hogy fullra feltekert hangerő potméterrel használják a hídi hangszedőt, Slash pedig 7-8-on használja, tiszta hangra letekeri 3-4-re és csak szólózáskor tekeri fel 9-10-ig.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Még régebben(10+éve) találtam ezt az erősítős építős blogot, hogy is kell egy gyárinál mérföldekkel jobb minőségű marshall-t építeni.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54817 üzenetére
Ha jól emlékszem ugyanazok a hangok egy C dúrnál és A moll-nál csak más hangról indul:
Circle of Fifths néven van
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Meg azért itt már beleszámít a tonewood/gitár szerkezete rendesen. Meg akaratlanul is máshogy játszik az ember eltérő gitáron így felvételen is nehéz lesz összehasonlítani. Szerintetek hányan mondanák meg hallás után hogy az adott hangszedőben kerámia mágnes, vagy alnico II,III,IV,V,VIII-van? Én a kerámiát kerülöm, annyira nem zenei a hangzása, Slash-nek a pickupja alnico II-es, egy olyan szettet kipróbálnék. Nekem most Alnico V-k vannak a Harley Bentonokban.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Ha már gitár hang összehasonlítás, itt egy videó, (OD hangnál más a sorrend) ti mire tippeltek melyik melyik gitár, én a tiszta hangnál a felét eltaláltam(Gibsont és a Fendert is) pedig még a hallásom se az igazi de ahogy olvasom a kommenteket sokan még ennyit se jó hallással.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- BestBuy topik
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Hisense LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen