-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
Gondolom esélytelen kategória, de hátha van valaki elvetemült aki tud segíteni.
Lexus CT 200h ala keresnék 205/55 R16-os szöges téli gumit. Néztem a téli teszteket és 1-2 gyártónál ugyanazok a szögesek mint a rendes télik, viszont az esetek nagy részében a szögesek más névvel, más profillal vannak.
Ötlet, ajánlás?
Előre is köszi!
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #35002 üzenetére
Az a baj, hogy nem nagyon talalok ertelmes tesztet sehol...
A gumis oldalakon a Nokian Hakkapeliitta 9, a Continental Icecontact 2 es a Michelin X-Ice North 4 a nagy favoritok. Arban sincs nagy kulönbseg közöttuk, viszont a Continal most jelent meg az Icecontact 3 amiröl meg semmit nem tudunk...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Sanyi.mTs
addikt
Jó minőségű 4 évszakos gumit akarok venni 225/45 R17 méretben. Érdemes a Michelin CrossClimate + (kb 36k/db) alá adni? kicsit fáj az ára, de tudom, hogy a minőséget meg kell fizetni.
Évi kb 5-6 ezer km-t megyünk.[ Szerkesztve ]
-
válasz Dluinet #35016 üzenetére
Súlyozás: Ezért érdemes az ADAC-ot nézni, és ott pontosan megadták, hogy mire mennyi pontot, te meg azt nézed, hogy melyik fontosabb neked, és vagy átírod a súlyozást, vagy meghagyod a gyárit. És újra értékeled a teszt eredményét.
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
nagyúr
válasz FireFox1996 #35017 üzenetére
Nem érdekel a pontozás, a mért eredmények a mérvadók.
Lehet hogy 10 cm féktáv különbség 50 méteres féktávon és 1 ponttal kevesebbet adnak.
Vagy a kanyarodásai sebesség 74km/h helyett 71km/h és 1 ponttal kevesebbet kap."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
kenguru99
aktív tag
válasz kenguru99 #29620 üzenetére
Michelin CC+ 25.000km után, 5.7-5.8 mm profilmélységgel rendelkezik. Ha marad ez a kopási jelleg akkor a 55-60.000 körül fogja elérni a 4mm-t. Eddig számít hivatalosan téli guminak. A törvényi minimum 1.6mm-t 90-100.000 körül fogja elérni. ha addig még autón lesz. (nem valószínű)
-
őstag
-
ribarszki
őstag
válasz Tom1939 #35025 üzenetére
Igen ez engem is érdekelne, hogy 3-4év után mit mutatnak télen a 4évszakos gumik. Mert a teszteken zsír új gumikat tesznek fel, de mi a helyzet 3-4 év után?
Én is Michelin CC-ben gondolkodom, csak kicsit félek az öregedéstől. (Bár nekem teljesen zárt, teljesen sötét garázsban áll az autó és évi 12.000km-nél nem megyek többet, annak is a javát nyáron. De azért ez a kérdés nem hagy nyugodni..)
-
őstag
válasz ribarszki #35026 üzenetére
Én is ezt tapasztaltam, valószínűleg igazuk van egyes gumisoknak hogy évente cserélnek (és az alig használtat jó áron eladják). Igazán jó gumi az új gumi. Nexent nem fáj majd annyira 2 évente cserélni. Feleségem jazzén a ugyanez a nexen az első nyarat jól bírta. De majd erről is beszámolok ha nem tetszik valami
-
Hachiko95
aktív tag
válasz AMD Power #35028 üzenetére
Alapvetően a kopással nyárias irányba fog tolódni a "négyévszakossága", tehát szárazon jobb lesz. A télies típusúaknál kisebb a kontraszt a nyári-téli felhasználásban. Míg mondjuk egy Bridgestone-nál nyáron "csapathatod", télen viszont latyakos, havas, deres úton jobb még jobban óvatosnak lenni.
-
No.01
őstag
+1
CC 3 telet es 4 nyarat birt. Ha jol szamolok osszesen 57e km kerult bele.CC+ kicsit talan jobb, bar 2. evben volt 2 furcsasaga amit persze siman lehet, h a aszfalt vegett volt, de azert sikerult kisse megijesztenie. Ettol fuggetlenul sokkal kenyelmesebb, mint a 2 szett kerek.
Ennyi kompromisszum nekem belefer. -
Kornel
veterán
A tesztet átnézve valószínűleg maradok a Nexen-nel.
Magas km futás, emelett mindenhol jó.A Kleber is erősen veszített a tapadásából 2 évesen, bár van benne ~40k km, és bőven van még benne profilmélységet tekintve.
-
TFSi
őstag
válasz SPeti1984 #35020 üzenetére
:R
Azért az minimum vicces, hogy az osztrák teszten második Fulda itt piros kategória.
Barum Quartaris 5 eddig egy tesztben sem volt..A Matador szereplése szomorúvá tesz, bár valószínűleg nem a 225-ös méretre van belőve.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
kenguru99
aktív tag
válasz ribarszki #35026 üzenetére
Kopott állapotban végzett teszt van. Egyértelműen a CC+ a legjobb. Szerintem ez is azt bizonyítja, hogy a michelin nagyon figyel arra, ne csak újonnan legyenek jók a gumijai.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz kenguru99 #35037 üzenetére
Ebben a használt 4 évszakosban egyébként a GY vector 2 volt nagyon szimpi, egyik tesztben olvastam (lehet hogy ebben) hogy nyári kopástól újabb részek kerültek elő gumiból, bizonyos körülmények között jobb is lett. CC+ nekem való életben rosszabb volt második télen. Meg vannak rendelve a nexenek, de tartok tőle hogy az euro árfolyam miatt nem adják oda rendelt áron (most + 2 ezer darabja rendelthez képest). Ha így lesz rákérdezek hogy akciós GY van-e raktáron (azt 44 ezer per darabon adják 215/55 17 méretben).
-
rbalint88
addikt
mennyi lehet a reális értéke egy szett gyári Suzuki acélfelnire szeretl 2 éves Hankook W452-nek 165/70R14 méretben? legalább 6mm-esek még a gumik, nincs bennük 10k km se.
illetve dunlop streetresponse, szintén két éves, szintén max 10k km, min 6mm, ugyanez a méret, de ez csak gumi lenne.nagyon gondolkodom, hogy átverem a rendszeren a négyévszakost, mert nekem kell cserélgetni és unom rohadtul. plusz idén eddig 1200km került az autóba...
ugrana rá egy conti asc vagy goodyear vector2, esetleg vredi quatrac5, aztán le lenne tudva 5-6 évre. úgyis garázsos autó, az UV nem fogja megenni tutira.[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
veterán
Sziasztok!
Téli gumi vásárlása előtt állok, de ez az első szezonom saját autóval így nem vagyok túlságosan képben...
Golf iv 1.6ra keresek 205/55/R16 os télit. Van egy szettem (91H) de öregnek tűnik már és inkább egy újjal állnék a tél elé.
Szeretném darabját 20 alatt megúszni.
Eddig ezeket néztem:
T polaris 5 Barum (17.000)
H polaris 5 Barum (18.700)
T WP51 Wintercraft Kumho (18700)
T Winterhawk 3 Firestone (20.000)Esetleg ha tudtok ajánlani helyet ahonnan jó áron lehet rendelni megköszönöm ha megosztjátok.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
shift+ő
senior tag
válasz Herczi #35003 üzenetére
Múlt héten jött meg Kadjarhoz ez a TPMS szett, az aliról:
Az autó resetelés és néhány km után szépen felismerte, nem kellet programozni.
A szerelők viszont megszenvedtek vele, a felnin belül (nem gyár Renult felni) nem úgy feküdt fel, és picit feszült. Az elsőt ezért kétszer kellett szerelni.
Azt mondták, jobb lett volna gumiházasat venni.kb. 50 km-t már ment eddgi nincs vele gond.
Használt Aluett 16-os felnivel, NEXEN WINGUARD SNOW G WH2 215/65R16 98 H gumival, TPMS, összszerlve 155-ben megállt a szett.
A legolcsób ajánlat is kb ennyi volt, TPMS nélkül, lemez felnin. A Renault közle 1000 eurot kérne hasonlóért.
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Vettem 4db TS860 at a bal oldalon nincs DOT szám, üres a helye,
a jobb oldalon van. A nyílak rendben vannak.A helyes forgás irány miatt ez így rendben
és a belső oldalára került a DOT szám, vagy vihetem vissza ?Inside outside feliratot kéne rajta találom vagy valamit
hogy külső vagy belső oldal ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
momo2828
tag
válasz DonThomasino #35046 üzenetére
Nem kell, a téli gumik általában forgás irányosak, ott nyilat találsz. A nyárikon van inkább inside outside.