-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
raziel01
veterán
válasz 2ozzmexy #39999 üzenetére
Sajnos a magyar autók átlag életkora 15-20 év így nem csodálkozok rajta, hogy sokan ezen akarnak spórolni. A gond inkább az, hogy hülyén teszik. Például tegnap láttam olyat, hogy Renault Megane 2 és megnéztem milyen gumi van rajta most. 2003-as téli kb 4-5mm profilmélységgel. Gyakorlatilag az autó újkora óta az lehet fent. Úgy ki van keményedve, hogy nem is kopik.
195/65 r15-méret ami ráadásul egy olcsó méret. Azért szomorú, hogy 7 évente nem fér bele egy Barum vagy hasonló gumi. -
troll81
addikt
Sziasztok hankok gumiból kellene 235 45 18r.. 10 15 ezres futasra nem veszek prémiumot... 98Y xl kellene mindenképp ki mit ajánlana ebből a típusból így
Elvileg mind peremvedos? köszönöm a segítséget -
bul07
nagyúr
válasz raziel01 #40001 üzenetére
Ha szomorú ha nem nekem 4db gumi majdnem elviszi egy havi fizetésemet(70%-át)
Így teljesen megértem azokat akik régi de még mintával rendelkező gumikat használnakVagy ha édesapám nem dolgozna akkor 60e Ft nyugdíjból kellene gazdálkodnia, így 70évesen kénytelen havi 180órát dolgozni
Ha egészségügyi állapota netán nem teszi majd lehetővé hogy dolgozzon nem lesz pénze fenntartani a kocsiját, tankolásra nem fog neki futniItt tart ez az ország
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
raziel01
veterán
válasz MasterMark #40004 üzenetére
Ez komoly kérdés? Németországban 10 év alatt de inkább 5-6.
Itthon sajnos elég kevesen engedhetik meg az új atót vagy max sok hitellel. -
sfefe
őstag
válasz MasterMark #40006 üzenetére
ajjajjj
Szerintem inkabb engedd el ha nem tudod.....Komolyra forditva....
Talan azert mert nalunk az oreg autok tobbsege tenyleg olyan ahogy leirtad.
( persze van akinek nem, nekem is 16 eves es karban tartott nem is hiszik el, hogy ennyi idos na de nalunk azert nem ez a jellemzo... ) ezert baj.
( de van egy 38 eves capam is nemsoka csinaljak )[ Szerkesztve ]
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
raziel01
veterán
válasz MasterMark #40006 üzenetére
Nyilván egy 30 éves karbantartott Porsche-val semmi baj nincs. Azzal van baj, hogy a 15-20 éves autókra sokan nem tudnak költeni. Van ami sok helyen rohad, költeni kéne a futóműre.
Hajtják amíg meg nem áll. Ismerek olyat aki szimplán igénytelen de sokan vannak akik egyszerűen a minimálbéres fizetésükből örülnek ha kijönnek minden hónapban nem, hogy nagyobb megelőző karbantartást csináljanak. Munkatársnak szakadt el gyári vezérműszíj 12 évesen. Egyik hónapban se tudta betervezni a komplett vezérlés cserét. Lakáshitel, váratlan kiadások stb és hopp az autó lesz a legutolsó amire költeni fog.
Németben simán képesek lecserélni az 1 éves nyári gumit is ami mondjuk futott 5000 km-t.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz raziel01 #40008 üzenetére
Ne haragudjatok, de ettől már az én vérnyomásom is emelkedik...
"Azzal van baj, hogy a 15-20 éves autókra sokan nem tudnak költeni. Van ami sok helyen rohad, költeni kéne a futóműre. Hajtják amíg meg nem áll."
Parancsolsz? Az ilyen ember nem engedheti meg magának hogy autózzon, és pont miattuk tart ott a magyar használtautópiac, ahol...
Az inkább a probléma, hogy amikor a harmadik-negyedik tulajhoz kerül a szekér, akkora van már rajta bőven munka, mert amit az első két-három tulaj cseszett rákölteni, azt neki kell kifizetnie kamatostól... de arra már nem futja. Ha van 2,5 milliód egy A6-ra, akkor legyen még plusz egy milla a zsebedben, különben te is mehetsz fröcsögni a népítéletre, meg a nepperűzőre, mert csak egy garnitúra normális gumi 500k a gyári 18-as görgőkre...
És általában nem az a baj ezekkel h nem megy a klíma vagy egy-két elektromos ablak, hanem h orrán-száján köpi mondjuk az olajat, mert elment vele a két előző német/osztrák tulaj a Holdra, még hazafelé a tréleren megtekerik neked, amikor a határt átlépi már fele annyi se lesz benne mint amikor elindult... különben a kutya nem venné meg...Németekhez: Egy frászt, nem tudom hogy hány németet ismersz (személyesen), akik napi szinten autóval járnak munkába... náluk sincsen kolbászból a kerítés, ők azért járnak új autóval, mert nem óhajt szervízbe járni, csak évente egyszer, annak az autónak menni kell, nincsen olyan hogy nem indul, meg kicsit búg/zörög benne vmi. Szerinted érdekli a németet hogy hány fokon van a víz vagy az olaj? Tesz rá magasról, nyomja amíg le nem jár a gari, utána megy még 2-3 évet vele, aztán az első nagyobb szervíz előtt eladja, mert kint olyan árakon dolgoznak a szerelők, mint itthon egyes "építési vállalkozók"... Te meg megveszed itthon hogy a német (ahol még mindig kolbászból van a kerítés is), biztosan nem sajnálta tőle a drága olajat meg a jobbik gumit...aha, el kellene felejtni a pérmium autókat évi 5-8ezres futással, mert ha valaki olyat vesz akkor nem csak hétvégente a billé-ig gurul el vele... nekik nem para ha napi 200km-t kell vezetnie a munkahelyére, az neki másfél óra, mert az utolsó zsákfaluba is autópálya vezet...
Úgyhogy azért vannak olyan állapotban a használtak itthon, mert (elnézést kérek a szóhasználatért) B***NAK RÁ KÖLTENI! Egy autóra költeni KELL, különben csak pusztítod és ez a kör egyszer bezárul, mert már most is kerülnek elő olyan autók amik át sem mehettek volna műszakin és javítani őket GTK...az ilyen autó nem az utakravaló, hanem bontóba, szerinted a brittek miért viszik 10-15 évesen bontóba az autókat!?Bocsánat...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
sfefe
őstag
válasz 2ozzmexy #40009 üzenetére
Igy van egy autora kolteni kell... De a magyar akkor is vesz autot ha nem futja fent tartani...
sokat latni az utakon meg ismerek is olyat megvette a bmw-t de teli gumival megy amivel vette mert draga egy nyari szett... mondom neki minek vettel ilyet ha nem futja gumira azt mondja mert pl egy skodaba nem ul bele... mondom villogni nem autoval kell....pitianer...es mennyi ilyen van....Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
Som@
őstag
Sziasztok.
Átolvastam jó sok oldalnyi hozzászólást.
Két kiszemelt 4 évszakos gumi maradt.
195/65 R15 méretben, egy benzines Kia Vengára.Város 75%
M0 (inkább parkolás 😬) 25%Évi max 10 ezres futásteljesítmény.
Kleber QUADRAXER 2
Nexen N Blue 4 SeasonVagy más alternatíva?
Mozgásba hozzuk az energiát! elemes.hu
-
-
iceQ!
addikt
válasz 2ozzmexy #39999 üzenetére
Egy két vizes szakasz, száraz út... Bátran állítom hogy ez a Turanza mérföldekkel jobb mint a LINGLONG
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
2ozzmexy
aktív tag
Homasitaban még mindig van raktáron hasonló kit...
@iceQ!: mi mondtuk h a linglong nem top10-es...
@sfefe: Bocsánat nem tahóskodásból nem reagáltam, csak nem akarom telenyomni OFF-al a topicot. A béjemvés, az audista, a taxis, a vállalkozó, meg a kopaszkigyurt kan tesó mind külön állatfajta, nepperkedtem egy időben, úgyhogy bizton állíthatom h a ma az utakon futó autók 75-80% ami 6-10 évnél öregebb, nem helyreállítható gazdaságosan, a fenntartásáról meg annyit h prémium vashoz prémium fizu is kell, különben anyagi romlás. Tisztelt az olyan kivételnek ami nem nagyon van..
És még annyit h az autó tulajok legalább 98%-a olyan autóban ül, amit nem engedhet meg h fenntartson...És tudom h most piszokul utál mindenki, de inkább nézzetek picit magatokban, mielőtt megköveztek.
Ha valaki magára ismert, az a véletlen műve...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
iceQ!
addikt
válasz 2ozzmexy #40019 üzenetére
Hehe 2 meló hellyel 1 húsz éves A3-at hajtok
Persze oka van, nem kell az újabb drágább. Megvehetném de minek? Budapest és agglomerációjába, hogy rá nyissa az ajtót, belém jöjjön... Stb?! Kár érte. Ellenben karban tartott, viszont az elő életét nem tudom. Ismerőstől vettem, de azt mond amit akar ő is.[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz OPiiPO #40021 üzenetére
Ha ezt az ökölszabályt követem, akkor vegyek egy A6-ost 3gurigaért h infarktust kapják ha gumizni kell?
Ezt amúgy a Kroneraff Pista kezdte mondogatni, de nem értek vele egyet, ha problémamenteset akarsz akkor szalonbol újat, azzal az első 5-6 évben nagy baj nem lesz, ennek persze minden hozadekaval.@iceQ!: ezért írtam h nézzetek magatokba mielőtt megkoveztek..
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
OPiiPO
addikt
válasz 2ozzmexy #40022 üzenetére
ez az általános maximum, és mint minden ökölszabály, csak általánosságban értendő - de kiindulásnak tökéletes
egyébként meg amilyen A6-ot 3 milláért lehet venni, ott nem a gumi lesz a legnagyobb gondod[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
raziel01
veterán
válasz 2ozzmexy #40022 üzenetére
Én azt vallom, hogy 5-6 eves autot kell venni es ha rendesen át van nézve akkor sok évig nagy baj nem lehet. 5-6 évesen ujkori árának a 60%át elveszti és ha esetleg költeni is kell rá akkor se jön ki annyiba mintha újat venne az ember es márkaszervizbe hordaná a gari miatt. Altalaban pont ilyen korban bele lehet alkudni a vezerles, fékbetet csere árát ha indokolt.
Én 12 havi fizetésből vettem kocsit de azt mondanám, hogy 8-10 havi fizubol venni realis lehet. Az is biztos hogy kis fizuval a prémiumot erdemes elfelejteni. Ismerősnek Audi A6-ja van több mint 10 éves es futómű felújítás a légrugók miatt elvitt 800 ezret. Azt mondjuk neki 4 havi fizu. -
hacki87
senior tag
válasz Kornel #40031 üzenetére
érdekes a cromaba 205ezer van és semmi baja pedig egy a 3 Fből. el lehetne hagyni ezt a baromságot. Ha gondolod fotózok neked soha el nem romló toyotat kéken füstölni, vagy víz és olaj legyen benne és a világból kimegy suzukit ami több olajjal megy mint benzinnel és még pár egy másik márkát ami nem 3F. De ahogy érzed.
-
rbalint88
addikt
válasz hacki87 #40032 üzenetére
erre bazi nagy +1, pedig én szívtam az alfával és volt toyotám is (meg most asszonynak is lett). pedig majdnem suzukink lett nekünk is, de scross elejétől még mindig megijedek, vitara meg kicsi és kopár belterű lett volna 6,2-ért. úgyhogy most van egy 2004 A4 cabrio és egy 2008 Prius 2 és még van 2M szervizre és tankolásra, ráadásul hitelünk sincs egyikre se, az új autó meg csak azzal működött volna.
-
Kornel
veterán
válasz Gergőke88 #40034 üzenetére
Nem, nincs időm, gumi meg ilyen futással 2 évente kell, így erről muszáj naprakésznek lenni, így itt maradtam.
Hacki: nyugi, félig viccből mondtam, csak pont jól jött ki a téma
Hogy ON is legyen, román gyártású francia gumim van, annyira nem vagyok szemellenzős, de tény, hogy ha a Ford-nál maradunk, idén volt a cégnél ahol dolgozom egy motorcserés Transit-unk, a Ford-nál sem voltak meglepődve. Ehhez képest bátran 5 év garanciával árulják, mentségükre legyen mondva.
-
hacki87
senior tag
válasz Kornel #40035 üzenetére
Oksa, csak sokan tolják ezt a hülyeséget. Volt egyszere két fiatunk egy Bravo és egy brava a Bravo az enyém volt ha volt vmi megcsináltam vagy csinaltattam. Apue volt a brava azon 3szor kellett hengerfejet javítani mert leszarja, hogy mennyit megy vele. Nekem ilyen gondom sose volt, egyszer állt meg alattam, kiugrott az üzemanyag veszgomb vagy mi a neve borulas érzékelő gombja. Csak vissza kellett nyomni.
Tse azt írta, hogy 5ev Gari van az autóra de csak 2a motorra.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Elég lesz az offolásból.
#nincsbennetarcsi
-
DonThomasino
veterán
195/65 R15 méretben mi lenne a középosztály?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Atomgeszi
veterán
És ezt ki csinálja vagy hogy?
Rohadt vidéken erre megint nem lesz semmi ember, aki ezt megnézi nekem.
Hétfőn bemegyek vele gumishoz, hogy legalább a gumit nézze meg, hogy nem lesz baja így.
Mondjuk a két sorja a gumi irányában nem túl biztató. Nem is tudom mivel férnék hozzá, hogy lekapjam azt. -
sfefe
őstag
-
TFSi
őstag
válasz DonThomasino #40039 üzenetére
Apollo (ami prémium szintű teljesítményt hoz újabban), Nexen, Semperit, Barum (ez mostanság leszakadó), Falken, Firestone, Fulda, Uniroyal, Kumho stb.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
válasz hacki87 #40026 üzenetére
Csak mint kiderült turbó maradt és azóta volt megint csipsz, de már nincsen, de eszi az olajat, 1300km 7,5 dl
Kornel: nekem fiat tipo volt és nem volt semmi baja az FFF meg egy butaság.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz tboldi #40046 üzenetére
Az nem csipsz, ha 150- ről 182 .-re van húzva? Szerintem de.
Hogy on is legyek: a pótkerekem 15"-os, a fent levő kerekek meg 16"-os kerekek, defekt esetén azt rakom fel, akkor ilyenkor mennyivel lehetne menni, vagy ilyenkor mi van?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #40047 üzenetére
Chip és chip között van difi, meg van eco chip is, de ez vmi "okosito" doboz lehetett... (bocs Qru, befejeztem)
Nem értem igazán a kérdést, miért kellene lassabban menni vele? Inkább ésszel kell menni ért ugye más a minta 4-bol egy kereken...
@tboldi: mások a nyomás értékek, úgy, ez nem volvo/alfa motor...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."