Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Satyricon

    addikt

    válasz cinemazealot #60302 üzenetére

    A csőhéjra már nem emlékeztem, de azt hiszem, mindenképp ki kell próbálnom! :DDD

    Csak lenne jó idő... Köszi :U

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Járt már közületek valaki úgy, hogy a kocsijába bezárta a kocsikulcsot? Pótkulcs nincs. Milyen felszerelést érdemes használni? Olvastam erről a felpumpálhatós párnáról, ami kicsit enged az ajtón, de azt meg kell rendelni, és mivel vidéki vagyok, kb jövőhét szerdára érne ide, nekem meg holnap reggel 6-ra kell a kocsi.

    Valakinek valami tapasztalat?

    Pl: Milyen anyagból érdemes hajlítani pálcát, ami nem görbül meg az ajtónál való tuszkolás során? Már használtam 2mm-es acél drótot, de az ajtónál való tuszkolás során elgörbült. Más esetleg? Ami kb ugyanilyen vékony, de nem hajlik ilyen könnyen?

    Hangsúlyozom: Nem kocsit akarok feltörni, csak a kulcsot akarom kiszedni a két első ülés közül! A kettő között óriási a külömbség!

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz Samus #60605 üzenetére

    E46-ról van szó, de inkább a kezemet töröm el, minthogy bezúzzam vele a szélvédőt! Sokan azt tanácsolták, hogy azt az ablakot zúzzsm be, amelyiket a leghamarabb be tudok szerezni! De azért nem akarom bezúzni, mert mindegyik ablak ugyanolyan számozású, vagyis gyári sértetlenről van szó.

    porcelánról hallottam, hogy könnyen be lehet vele zúzni az ablakokat, de ki van csukva, hogy bezúzom!

    Marad valami jó kis ékes dolog

    Egyébként a küllős megoldás tökéletes lenne, csak baromi rövid sajnos... 2 méteres szál kéne belőle :O

    (#60607) pjen : Ezt fel nem tudod úgy nyitni! Mikor le van zárva, az a kis pöcök teljesen belesüllyed a helyére, még egy negyed mm-nyit sem ér ki!

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Megválaszolom így a kérdéseket és ötleteket:

    - sajnos brutál feltörésbiztos a BMW, rengeteget olvastam utána, és nem sok ember tudja feltörni, ugyanis reteszelve van a zár. Tehát se a kis pöcköt nem tudod felhúzni, se az ajtókinyitó kart nem tudod elhúzni, se nem tudsz bejutni a csomagtartón keresztül, hacsak nincs nálad egy másik kulcs... Se pedig a kulcson lévő nyitó gombot nem tudod megnyomni bot sefítségével, mert a kocsin belül nem működik a nyitó gomb, vagyis hiába nyomogatod, szrt sem érsz vele!

    Ha pedig bejutnék a csomagtérbe, akkor kb 20 másodperc lenne elérni a kulcshoz.

    Viszont... Kiötlöttem ma dél után egy közel 100%-os megoldást, amihez este hozzá is kezdtem:
    Szóval... amit ma este csináltam, hozzávalók: 1db. guminyelű kombinált fogó, 1db. fanyelű ecset, jó sok 2,5mm-es dróthuzal, 1db. fúrógép... Először is fogtam az anyósülés ajtaját, méregből lehúztam 15 cm-re a külső ajtó tömítést. Nem volt egyszerű, de nem is lehetetlen. Majd be a kombifogó gumi nyelét, kifeszítettem vele az ajtót, a 2,5cm-es vastagságú fa ecsetet beleraktam. Nem volt könnyű, mert az ajtó, a legnagyobb erőfeszítésre is alig mozdult fél centit. Na de kemény voltam, így sikerült! :D Tehát... 2X3 méter 2,5mm-es dróthuzalt fogtam, egyik végüket befogtam a satuba, a másikat a fúró tokmányba, majd kifeszítve a huzalt, összesodortam a két szálat. Ez azért kellett, hogy merevebb legyen, és erőt tudjak vele kifejteni. Majd fogtam az összesodort huzalt, jól megnéztem a kulcs pontos helyét( a könyöktámasz mögött közvetlenül van egy[/kis elhúzható roló[/L] amit a képen pirossal jelöltem. Na én barom abba tettem bele a kulcsot, mikor a hátsó hangszórót tisztogattam és beszereltem. Na de hogy tuti biztonságos helyen legyen a kulcs, én akkor ezt a kis rolót elhúztam. Magyarán az egész zárva volt, abban pedig benne a kulcs). Tehát fogtam az összesodort huzalt, amit szemre beállítottam olyan pozícióba, hogy kikerüljem vele az anyósülést, és odairányítottam a huzal végét, ahol van a kis roló van. Kb a harmadik ki be húzogatásnál sikerült úgy beállítanom a huzalt, hogy annak tökéletes pozícióba legyen a vége. Ekkor elkezdtem óvatos mozdulatokkal tolni-húzni-forgatni a huzalt, ami meg is hozta a kívánt eredményt: kinyitottam vele a rolót, amibe benne van a kulcs. Tehát a nehezén túl vagyok, roló elhúzva a huzal segítségével, holnap pedig ezt csinálom:

    Fogok 3x3méter huzalt, és összesodrom a fúró segítségével, ezzel elérem a kívánt merevséget. Az egyik végére elipszis alakot formálok, majd egy fa lamellót szigetelő szalagozok az elipszis részre, ez fog majd hozzáérni a kulcshoz. Ha ez megtörtént, beállítom a kívánt pozícióba úgy, hogy a kulcsra pontosan illeszkedjen. Ha ez megtörtént, kihúzom az egészet, majd bekenem F.BS-sel a kulcshoz érő felületet, majd ugyanebben a pillanatban ugyanezt a két anyagot(szigetelőszalagozott lamellódarabot egy bőrdarabbal) összeragasztom, majd belerakom egy ételes dobozba. Ez azért kell, hogy a kocsiba maradt kulcs egy bőr borítású kis kulcstartóba van, és tesztelni akarom, hogy a lamelló mennyi idő alatt köt hozzá a bőrhöz a zárt térben. Magyarán: Ha az ételes dobozba zárt környezetben hozzáragadt a dőrdarabhoz, akkor tutibiztos megkötött a huzal végén található szigszalagozott lamellódarab a kocsibaragadt kulcshoz. És most jön majd a lényeg: Huzalt visszahúzom addig a pontig, míg a kulcs kb 30 centire lesz az ajtó tetejéhez. Ekkor befűzök egy hosszú rongyot a kocsi felső részéhez de úgy, hogy a rongy közepe belülre essen, a két vége pedig kifelé nézzen. Ez azért kell majd, ha a kulcs megakad az ajtó felső részénél, akkor fogom a rongy két végét, és elkezdem kihúzni a kocsiból. Vagyis nem lesz esélye leesni a kulcsnak, ugyanis a rongy megfogja. Ha kijött a rongy, akkor benne lesz a kulcs, ugyanis a ronggyal együtt kihúzom majd a kulcsot is. Jó bonyolult volt, de remélem 10. olvasás után megértitek! :R Holnap 4kor végzek melóba, 5 től szorítsatok, ha kérhetem! Képeket majd küldök :DDD

    Üdv mindenkinek és köszi a tanácsokat! :R

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz bohoc71 #60619 üzenetére

    Gondoltam rá, hogy neodymium mágnest ragasztok a drót végére és úgy szedem ki a kulcsot, de sajnos ha melóhelyen megrendelem a mágnest, másnap érkezne meg hozzám. Ez pedig egy gyors és költséghatékony megoldás lenne. Arról nem is beszélve, hogy a kis bőrtok, amibe a kulcs van, gyengítene a mágnes erején. Ha meg látatlanból találd ki, hogy most melyik részén van a kulcs fém része és hová tedd a drótot úgy, hogy ne essen le a kulcs... Szóval tuti marad a ragasztás...

    (#60626) Inhouse: Ezer százalék, hogy nem lehet nyitni-zárni a kocsit, ha benne ülsz, és a kocsikulcs a zsebedbe van. Akkor lehet, ha rá van adva a gyújtás.

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz macilaci78 #60635 üzenetére

    Profi módon megoldottam! Drót végén a lamelló ráerősítve, szemre beállítottam a kulcs pozícióját a földön. Majd bedugtam a drótot az ajtón, ráillesztettem a lamellót, tök jól sikerült a beállítás. Majd ki húztam félig a lamellót, fogtam az FBS-t, és rácsavartam a sziloplaszt csőrét(tudtátok hogy jó rá? :) ) szóval a szilo-s csőrű FBS-t be a résen, rákenten a lamelló alsó részére, majd óvatosan beigazítottam a brutál profin beállított csavart huzalt, egyenesen a kulcsra. A művelet 19 órakor történt, kb 20 perc, és megyünk ki a párommal a garázsba, az utolsó műtétet elvégezzük.

    képek:


    Kemény meccs lesz, ugyanis alig van rés az ajtón, ugyanis elég nagy a törés az ajtó falcnál... Nade majd kiderül, sikerül-e... Szorítsatok!

    (#60636) enemi Harmadjára olvasva leesett, mire érted! Óriási poén volt :)) :R

    De még eladó vizes cuccaim Hát mire végzünk, lehet, hogy tényleg lesznek vizes cuccaim! :DDD

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Óriási szenzáció! :C

    Majdnem beszoptuk, de megvan a kulcs!

    Kimentünk a csajszival, és operáltunk kőkeményen: Elkezdtem húzni a drótot, természetesen a kulcs kinyílt a tokjából, így nagyobb esély volt rá, hogy leessen, mert egy oldalra húzta a súly, de én csak húztam-húztam, óvatosan. A párom világított, a drót végét fogta, plusz a rongy egyik végét. Majd mikor 5 perc igazgatás után felért az ajtó felső részére, elvágtam a drótot rövidebbre. Hozzáteszem a kocsi a faltól kb 20 centire állt, tehát még ez is ellenünk volt! Tehát. Drótot elvágtam, majd óvatosan kihúztam a lamellóval együtt a rövid drótot is. A rongy mindkét végét elkezdtük húzni, majd a párom figyelmeztetett, hogy a vezető olal felől a rongy nem teljesen takarja a kulcsot. próbáltam csavargatni ellenkező irányba, de nem sok esélyem volt. Gondoltam lesz ami lesz, elkezdtem húzni erősebben mindkét végét a rongynak, és mikor már negyed részig kinn volt a kulcs, benyomódott az ajtónyitó gomb. 2-3 másodpercig csak álltunk lemerevedve, szánkat tátva, még pislogni se pislogtunk csak később. És láss csodát: Az ajtó kinyitva! :R

    Velem nem lehet bírni! Amit én a fejembe veszek, azt meg is csinálom! Ha egy hónapig agyalok a probléma megoldásán az se számít, mert akkor is megoldom!

    És ezt tanácsolom mindenkinek! Ha valamit problémába ütközöl, harcolj a sikerért és ne add fel, SOHA! Mert tényleg nem tudhatod, milyen közel vagy a céltól!

    Köszi hogy szorítottatok, minden rendben ment! A mellszobrunkat is faragják már a kert elején, ha minden jólmegy, napokon belül kész is lesz! :DDD

    Üdv mindenkinek, pacsi! :R

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz Zeze94 #60652 üzenetére

    Szerintem FBS-sel. Bár nem mindegyik műanyaghoz tapad

    Szerk.:

    (#60650) Tara9714: Köszi szépen, Neked is!

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok.

    Szeretnék segítséget kérni az alábbi témával kapcsolatban:

    Szeretnék a szobám mennyezetére kreálni egy ilyen, vagy ehhez hasonló szépséget.
    A tervem az, hogy 1,5x1,5m-es forgácslemezt vágok le, majd lefestem matt fehérre mindkét oldalát + körbe is az éleit, majd álmennyezettel körberakom a látható felületet. A mennyezetre pedig kb 7-8cm-es távtartókat csavaroznék fel, majd erre csavaroznám fel a forgácslemezt(persze a legvégén ragasztanám fel a mintás álmennyezetet). Idáig oké.

    Viszont... Kinéztem melóhelyen 3m-es RGB led szalagot, olyat, ami már eleve el van látva villás dugóval. A kérdésem az lenne, hogy lehet ezt felszerelni a mennyezetre? Lehet jó nagy baromság amit most kérdezek, de olyat lehet, hogy veszek két darab konnektort, amit a plafonon bekötök(a 2x3 méteres SMD led szalagnak), plusz megoldom úgy, hogy még egy csillárt is fel tudjak rá szerelni? Vagy csak egy hosszúkás transzformátor(fogalmam nincs mi a leve) kell hozzá és kész? Marhára nem értek hozzá, tehát jól jönne egy-két jó ötlet, hogy szokták ezt megoldani. Nekem a lényeg az lenne, brutál biztonságos legyen, nehogy az legyen, hogy a forgácslemezből készült mennyezet, rajta pedig a szintén rendkívül gyúlékony álmennyezet kigyullad, mert leég az egész ház!

    Várom a hozzáértők válaszát, hogy lehet a legegyszerűbben és a legbiztonságosabban megoldani. :U

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz lemmy71 #60940 üzenetére

    Köszi a hozzászólást mindenkinek.

    Igazából nem lesz feltűnő, ha nem túl egyenes a mennyezet, ugyanis össze-vissza csíkos álmennyezettel van borítva, és emiatt szerintem jobban eltűnnek az egyenletlenségek. Szóval itt a szobám, ide szeretném a mennyezeti lámpa helyére tenni:

    -------------------------------------------------------------------------------------------
    Kicsit más téma:

    Mivel nagy festés és újítgatás van a szobámban, ezért gondoltam a vetítő felületet 3 év után lekenem újból matt fehérrel. Eddig minden oké, viszont a glettet, vagy a rajta lévő festékréteget simán leáztatta a festék. Már kigletteltem újból, de csak felhólyagosodik és felszakad a rajta lévő felület. Kentem már ecsettel is, de nem lett jobb. Még egy próbát ejtek, de ha nem lesz jobb, megszüntetem a francba, inkább veszek majd vásznat! Van ötletetek, mit lehetne a helyére rakni? Gondoltam rá, hogy lekenem zsákos vakolattal aztán meg falszínnel, és fényképeket rakok fel a két szélére, mert középen meg a TV lesz. Bármilyen építő jellegű ötletet szívesen fogadok! :K

    Mivel a ferde fal nem túl sík, emiatt a szegő kicsit görbe, ezzel nem tudtam mit kezdeni. Egyébként csak a képen látszik nagyon görbének, élőben egyáltalán nem vészes! :N

    Szerk.: A rumlit ne nézzétek! :DDD

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz veze #60957 üzenetére

    Basszus, mély alapozó! Van is itthon, akkor felkenem rá, megnézzük, hogy mit mutat! Köszi hogy eszembe juttattad, hogy van alapozóm is! :DDD

    (#60958) A Zéé: Az egyenes rész kb 3,5 méter, nagyon max 4m. A felrakni kívánt négyzet alakú cucc pedig 1,5 méteres lesz. Tehát legdurvábban is max 1,25 méter lesz a két szélén, ez pedig kevés lesz ahhoz, hogy meglássuk a mennyezeti egyenletlenségeket. egyébként köszi, erre nem gondoltam. Mindenképp meg fogom világítani, aztán majd kiderül, mennyire rossz a helyzet!

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Lehet már kérdeztem, de ha nem, akkor most megteszem:

    Van itthon három dobszerkóm, ebből kettőt rendbe akarok tenni: Le akarom róluk szedni a gyári fóliát, majd kék és fekete páccal ilyet szeretnék elérni(hossuú évek után el tudtam végre dönteni, milyen színűek legyenek :DDD )

    A fa felületkezelésben jártas topic lakókhoz lenne pár kérdésem ezzel kapcsolatban:

    Pl:

    - Milyen márkájú kék és fekete pácot vegyek, ami szépen kiadja a fa erezetét? Illetve víz, vagy szesz alapú pác legyen?
    - milyen márkájú magasfényű lakkot vegyek, ami elég kemény ahhoz, hogy ne sérüljön, ha netán hozzáütődne valami?
    - Milyen hígítót vegyek hozzá? Egyáltalán kell majd hígítani?
    - Milyen szórópisztolyt vegyek, ami nem túl drága, de mégis szépen lehet vele dolgozni?

    Csupán csak ennyi kérdésem lenne :DDD

    A pácot is szórópisztollyal akarom felvinni, mert nem akarok szopni a szivacsos megoldással, ugyanis nincs benne rutinom, nem akarom elcseszni.

    Festékszórásban van rutinom, ráadásul csinálni fogok a dobtesteknek egy forgó kerek asztalt, aminek segítségével egyenletesen tudom majd eloszlatni rajtuk a pácot és lakkot.

    Rászánt összeg: Minden kellékkel együtt jó lenne 10-15.000 forintból kihozni

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok.

    Nagy segítségre lenne szükségem:

    Az autóm szilentjeit szeretném házilag kicserélni. A helyszín a garázs lenne, ahol van szerelő akna. A gond ott kezdődik, hogy az ilyenekhez általában csápos emelőt szoktak használni(kép alul), ilyenünk pedig nincs, és nincs is tervbe beszerezni:

    A kérdés az lenne, hogy milyen megoldást tudtok ajánlani, ami biztonságos, és helyettesítheti a csápos emelőt? Én pl a krokodil emelőre gondoltam:

    Ebből vennék kettőt, két oldalra.Csak az a gond, hogy a sok mozgatástól oldalra is billenhetnek, és akkor az egész kocsinak és futóműnek annyi. Na meg lehet nekem is. Remélem lesznek a témában tapasztalt fórumtársak, akik tudnak tanácsot adni ezzel kapcsolatban.

    Ja, és hogy miért nem viszem szerelőhöz? Köszöm, 3 szerelőnél volt a kocsim az utóbbi időben, de túl sokat nem tettek a problémák feltárását, és kijavítását illetően. Magyarán a környéken nincs értelmes szerelő! Aki meg lenne, és megbízható, az meg más márkatípusokat vállal, az enyémhez meg kevésbé ért, így nem vállalta el. Szóval a 4. rábszásomat szeretném elkerülni, így inkább magam oldom meg a problémát! Eddig még egyetlen projektem sem fulladt kudarcba, remélem ez sem fog!

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    (#63081) Submarine: Megnéztem volna :DD :))

    (#63082) salaud: 150KM-re lakom Pesttől. Talán be is vállalnám, ha egy napos lenne a művelet, csak még egyenként le is akarom festeni az alvázat, meg mindent! Alapozó + alvázvédővel. Az meg kb egy hét alaphangon is. S köszi, hogy felhívtad a figyelmem a veszélyekre!

    (#63086) imibogyo: Fatuskókat pont tegnap szereztem, diót, 40-50cm átmérőjűt. Akkor marad az, fene se költ rá feleslegesen tízezreket!

    (#63084) T_chris : Az egész kocsit nem akarom olyan bakra tenni, csak a hátulját.

    Köszi srácok!

    Ja, és milyen alapozót és alvázvédőt ajánlotok, ami mondhatni csúcsminőségű? A rászánt összeg mittudomén... 30-40k?

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Jövőhét utáni héten nekiugrok a hátsó futómű felújításának. Igazából sok szerszám van itthon, de szilentprés még véletlenül sincs. Van valakinek ötlete, hogy lehet a legegyszerűbben behelyezni a helyére a szilenteket? itt egy video, mit szeretnék összehozni: [link]

    A legegyszerűbb szerintem az lenne, ha fognék egy megfelelő méretű csődarabot, majd ráhelyeznék egy ugyanolyan átmérőjű kemény acélgyűrűt. Menetes szárra a szilent, majd belepréseni a helyére.

    Nos a gond az, hogy összeáll a fejembe az egész, csak nincs itthon semmilyen csődarab, azért meg nem szándékozom venni 4-6 méter csövet, mindenféle méretből.

    Bármiféle ötlet valakinek?

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz lemmy71 #63298 üzenetére

    a kiszedést megoldom kiégetéssel, vagy fűrészlappal is akár, viszont a beszereléstől tartok kicsit... Mert ha nincs hozzá a megfelelő eszköz, akkor bizony ferdén is behúzhatja az egészet.

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    SOS-be kérnék segítséget:

    Kkocsiszerelés közben elakadtam az elején: A kipufogó összetételnél van négy csavar-anya, aminek az anyját se nem 11-es, se nem 12-es kulcs fogja. Agyig be vannak rozsdálva, nagy kínok árán az egyiket sikerült leműtenem(Képek mellékelve lentebb.)

    Az lenne a kérdésem, hogy mivel tudnám leműteni az anyákat?

    Próbáltam reszelgetni az anyát, de mivel nem férni hozzá rendesen, hagytam a francba. Fogtam a 11-es crovát, és rákalapáltam volna az anyára. De nem ment rá, még véletlenül sem. Aztán fogtam a Bosch dekó fűrészt, bele a fémfűrész lap, de kb. 1 perc alatt kivette a fogak éleit a minimum 8.8-as anya. Nem szenvedtem vele tovább...

    Adjatok már tanácsot, mit próbáljak még meg? Flexet nem indítok, azzal nem vágom le. Szóval ezen kívül.

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok.

    Még mindig a kocsi futóművével szórakozok, meló mellett alig haladok vele. (A múltkori segítségeket pedig ez úton is köszönöm! ;) )

    Most például fém ragasztással kapcsolatban kérdeznék Tőletek: A hátsó futómű bölcsőjének a 4 felfogatási pontján az alvázon szokott előjönni a típus betegség, repedés/törés formájában. Ebben a videoban, 7:20-nál bemutatja emberünk, hogy a felfogatási pontok javítását nem csak co-val, hanem fémragasztóval is meg lehet oldani. Nos... Én is ugyanezt szeretném megvalósítani. CO nincs kéznél, de még ismerőseink körében sincs senkinek, normál hegesztőnk viszont van itthon. Igaz, hogy fater 40x éve hegeszt, tehát profi, de a benzintank közelsége miatt nem szeretném, ha Satyriconék garázsát a TV2 krimihíradóban viszontlátnátok :DDD Így marad a ragasztás, azért mégis csak biztonságosabb művelet, a hegesztésnél.

    Szóval a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú fémragasztókat tudtok ajánlani erre a célra? Én első sorban Loctite termékre gondoltam, de úgy hallottam, hogy abból is van több féle. Na de ha nem is Loctite az sem baj, csak felérjen egy hegesztéssel!

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz salaud #63675 üzenetére

    Bocs, nagyon fáradt voltam mikor írtam, emiatt lemaradt a lényeg: Nekem csak egy 2cm-es hajszálrepedésem van,ami lehet nem is az, csak én látom rosszul.Ha be lenne szakadva, akkor 100%, hogy hegesztenénk!

    Szóval mondhatni patika állapotban vannak a felfogatási pontok, ezért én is csak megelőzésképp végezném el a műveletet!

    Így gondoltam egyébként a műveletet:Vannak itthon 2-2,5mm-es acél lemezek. levágnám őket méretre, majd formára alakítom, letisztítom a ragasztandó felületeket, és ragasztanám is! Elforogni nem fog a lemez, húzóerőt nem kell kibírnia, csak nyomóerővel lenne terhelve. Az meg egy 2,5mm-es acél lemeznek semmi, főleg ha ragasztva/csavarozva van egy másik lemezzel!

    Milyen brutál erős fémragasztót ajánlotok?

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Fel szeretném újítani a kompresszorunkat. Anno még nagybátyám csinálta, 25-30 év elteltével ráférne egy kis felújítás. Olajat kb 15 éve nem kapott, mert nincs olajleválasztója(évente-két évente használjuk kb 2 percre).
    Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajleválasztót és nyomáscsökkentőt tudtok ajánlani? kikötés: A lehető legolcsóbb érdekelne, mert évente nagyon max 1x használom, nem akarok több ezret tízezret rászánni.

    Illetve. Valami szintén a olcsó, jó minőségű festékszórót is ajánlhattok. Az alufelnit akarom vele lefújni.

    A festékszóróra max 5-7000 ret szánnék, a kompresszor felújításra pedig max egy 10-est.

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz lemmy71 #63806 üzenetére

    Ez nyomásszabályzó is?

    Nem kevés az a 125ml-es tartály? Kicsit nagyobbra gondoltam

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz pjen #63816 üzenetére

    Tudsz esetleg linkelni ilyet? Sajnos ehhez a részéhez nem értek.

    (#63817) lemmy71: Szórógitt nincs tervbe, mert alufelnin nem tudom hogy állna meg a gitt. Hammerite-tal fújom majd, mert azt lehet alura is fújni
    Szerintem akkor veszek 1miliset, lehet jobb lesz az a karosszériaelemek festésére is. pl: ha első új lökhárítót veszek, és színre fújom.

    Szerk: Egyébként mik a tapasztalatok a metálfesték fújását illetően? Az apró szemcsék nem szokták eltömíteni a pisztolyt? Gondolok itt a 0,8 milis furat átmérőre.

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz Barret001 #63821 üzenetére

    Értem, köszi neked/ Nektek!

    (#63822) lemmy71: Megfogadom tanácsod, nagyon patika lett a felni, grat!
    ---------------------------------

    Kicsit más: Festés előtt csiszolgatom a kocsi alvázát, és azt vettem észre, hogy vannak olyan helyek, ahol a szépnek tűnő festett rész alatt rozsda van. Nos. Mivel nem csiszolom le fémtisztára az egész alvázat, ezért így baromi nehéz dolgom van kitalálni, mégis hol lehet rozsda, a festett felület alatt. Létezik erre megoldás?

    szerk.:Természetesen ahol vannak rozsdafoltok, azokat már lecsiszoltam.

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Üdv urak!

    A múltkor váltóolajat cseréltem a kocsin. Kézi permetező pont nem volt itthon hogy belenyomassam az olajat, viszont egy tuningolt Laing DDC 1 Plus, nikkelezett Phobya tetővel, minden háztartásban akad, legalább egy darab :DDD :

    A műveletet itt láthatja, akit érdekel:
    [link]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Homokfúvással kapcsolatba szeretnék felvilágosítást kapni: a kocsim alvázát akarom homokfújni, a régi alvázvédőtől akarom megtisztítani. Van egy home made kompresszorunk, ami meg nem mondom, hány literes tartállyal rendelkezik. Kb 60-80literes lehet. Ehhez szeretnék venni olyan eszközt, amivel 100%ban le tudom szedni a gumis alvázvédőt, és festéket. Ki mit ajánl? Rászánt összeget nem tudom. 10-30.000 ft nagyjából.

    Egyébként én el nem tudom képzelni, hogy homokszórással a gumis alvázvédőt el lehet távolítani. Legalábbis laikusan én így gondolom...

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz lemmy71 #63985 üzenetére

    Akkor marad a hőlégfúvó +spakni. Elvileg ez a kombó a legolcsóbb megoldás.

    Köszi azért

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz lemmy71 #64005 üzenetére

    Igen, maradt a kapargatás. Próbáltam hőlégfúvóval és spaknival, de alig akart lejönni a gumi borítás. Szerintem brutál jó állapotban van e gyári alvázvédő, ráadásul alig lehet megbontani.

    (#64008) Barret001: Szerintem ez kocsifüggő. Megnézném én azt az embert, aki melegítés nélkül nekiáll ennek a kocsinak, lekaparni az alvázát, egy normál spaknival. Hosszas melegítés hatására is épp hogy csak mozdítható rajta az alvázvédő.

    Egyébként faterral hegesztettük is az alvázat. A bölcső felfogatási pont az egyik helyen el volt repedve. Vágtam be merevítésnek mind a 4 felfogatási pontra 2,5mm-es acél lemezt, és oda lett hegesztve. Mikor végzett, csak annyit láttam, hogy a gyári furatokon szép lassan jön ki a füst :DDD Kicsit para volt, hogy ki ne gyulladjon a kocsi, de szerencsére az alváz hamar eloszlatta a keletkezett hőt.

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Srácok

    Tudna valaki tanácsot adni mester akril karosszéria tömítő használatával kapcsolatban?

    A gond az, hogy az alváz, és a kerékjárati ív lemezének vége egybe van préselve, és ezt az össze-vissza görbe egyenletlen élt szeretném beszilikonozni, hogy védve legyen a nedvességtől. Ezzel nem is lenne gond, csak hát nem egyszerűen a sarokba kell szilikont nyomnom, hanem a lemezek éleire, amit ha felkenek, és próbálom elsimítani, akkor vagy oldalra csúszik az egész massza, vagy lejön. Ma szenvedtem vele. Nagyjából elfogadható lett a végeredmény, bár itt-ott elég darabosra sikeredett. Ráadásul itt-ott kb 1cm vastagon van a massza és tartok tőle, ha rajta lesz az alvázvédő, akkor sérülékeny lesz az egész.

    Nekem ez így nem jó, a lehető leg tökéletesebbre akarom megcsinálni!
    Ezért a kérdésem az lenne, hogy milyen eszközzel lehetne szép egyenletesen elsimítani az éleket, úgy, hogy a szilikon tömítőanyag gyönyörűen rajta maradjon? Próbáltam kicsit vizezni is, hogy az elsimítás könnyebben menjen, de jött lefelé az egész. Ha pedig a két ujjam közé fogtam a lemez élét és úgy húztam el, akkor is ugyanúgy lejön a massza. Kész agyrém ez a meló! :((

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz pjen #64078 üzenetére

    Jó lett, csak több rétegben kellett felvinni! Olyan lett, mint a gyári, mikor ecsettel elhúztam szép egyenletesre!
    :U

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    A kipufogó összetételnél az egyik csavar el lett vágva, mert be volt rohadva. A kérdésem az lenne, hogy tudom kiszedni a legkönnyebben? A fejét le kellett végjam, mert kicsi volt és nem tudtam megfogni semmivel. Ráadásul kerek volt, nem hatlapfejű. Próbáltam úgy, hogy csavar két oldalát megköszörültem simára, és csőfogóval ráfogtam, de semmi. Lecsúszott róla. Ugyanígy a francia kulccsal is, az is elforgott rajta, hiába húztam meg fogóval, bikára. Arra gondoltam, hogy tőbe levágom, majd fúróval kifúrom, csak hát elcsesztem a Bosch fúrómmal :(( . Ezen kívül esetleg ötlet?

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz emre #64297 üzenetére

    Ha levettem volna a leömlőt, tuti ott is beleszakítok egy csavart! Fatert kérdeztem mit lehetne a csavarral tenni, ő is ezt mondta: Melegítés, oda-vissza mozgatni. Így is tettünk. Sőt. Még rá is hegesztett előtte egy anyát, majd kulccsal mozgattuk, de inkább a csavar tört el. Aztán megb.sztuk a csavar száját kőkeményen: Elvágtuk, majd megpontozás után gyönyörűen ki tudtuk fúrni brutál kemény anyagból készült csigafúróval! Ja és a Bosch géppel! :DDD Kb 7 perc alatt kifúrtam az egyiket, csak már ránk esteledett, így holnap folyt köv, és ugyanígy a többi csavart is kifúrjuk a francba, a helyére pedig 10,9-es csavart teszünk M10-es menettel! Holnap megkérdem a boltba, ahol vettem a csigafúrót, hogy milyen anyagból van, vagy esetleg a márkát. Komolyan mondom, hogy a kemény csavart úgy fúrta át, mint a huzat! Jó volt látni, hogy nem lesz nagy szopás a művelet, pedig azt hittem, hogy rá fog menni jópár nap erre, de szerencsére nem! :C

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz lemmy71 #64311 üzenetére

    Igen, kobaltos csigafúróról van szó. Volt itthon több méret, csak pont 10,5ös nem volt, így közel horror áron hozzájutottam egy darabhoz. Először kénytelen voltam előfúrni neki 7,5össel, majd a 10,5össel méretre igazítottam. Viszont érdekes, hogy míg a 10,5öset 6x kellett megköszörülni, addig a 7,5öset egyszer sem. Gondolom a nagy mérete és az előfúrás miatt ment ki az éle hamarabb. Eltörni nem törtek el, s az óta már imába is foglaltam nevüket! :D

    Egyébként azért nem jött ki a csavar melegítéssel, mert ricnis volt, amit faterom már a legelején megmondott nekem! Tanulság: ha kocsit szerelsz, s valamivel nem vagy tisztába, vagy keress utána a neten, vagy hallgass időnként az öregedre! :D

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz do3om #64327 üzenetére

    1870Ft/db áron. Nem hiszem, hogy hamisítvány lenne, ugyanott vettem ahol a többit, és teljesen ugyanúgy néznek ki, színre is megegyeznek. Ráadásul ismerem az eladót is, nem verne át.

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Srácok

    Óriási orális élménybe van részem: jobb első szilent tartó 10-es csavar beleszakadt. Gondoltam semmi gond, majd a neo márkájú csavar kiszedő majd elbszik vele. Hát velem bszott ki kegyetlenül, mert beletört a csavarba! :(( Kb kettébsz az ideg, mert még fúrni se lehet a kobaltos fúróval, annyira kemény! Mivel lehetne kiszedni ezt a csavart?

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz pjen #64383 üzenetére

    Forrasztólámpával meg lehet melegíteni annyira?

    Pjen: Ezt már nem lehet telibe hegeszteni, mert akkor a körülötte lévő lyuk is kap, az meg már az alvázhoz tartozik

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Egyik haveromnak van egy prémium minőségű ventilátora, ami egyik pillanatról a másikra megállt, az óta pedig gép indításkor megmozdul, de nem akar elindulni. Akadni nem akad, nem szorul sehol, semmi kattogás, se semmi, ugyanúgy viselkedik, mint bármely más működő társa. Kb 1,5 éves a venti, de emiatt nem akarja az egész cpu hűtőt lecserélni, meg gariba küldeni. Ventit cseréltünk rajta, de ő ragaszkodna ahhoz a típushoz, mert nagyon elegáns, és szolídan világít. A kérdésem az lenne, hogy mit lehet tenni ilyenkor a ventilátorral, illetve mi szokott ilyenkor lenni a hibajelenség? Szétszedni egyelőre nem akarom, mert ha netán sikerülne elhárítani a hibát, akkor nagy rá az esély, hogy hangosabb lesz a ventilátor. Vagy lehet elég lenne neki egy kis kontakt spray? Bár piszkosnak egyáltalán nem mondanám.

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Szerintem a lehető legjobb helyre írok.

    Valami jó, okos megoldást szeretnék a kocsimba.
    Adott egy gyári, kazettás fejegység, hátul a csomagtartóban a hatos cd tár. De ez már a múlté. Ki hogy oldja meg a régebbi kocsikban az okosítást? Valami profi megoldás kellene, hogy telefonról le tudjak játszani zenét. Sokat segítene egy beépíthető jack aljzat, de azt a fejegységemhez nem tudom csatlakoztatni(ehhez legalábbis nem). FM transzmitter nem kell, mert 1. szar a hangzása, 2. nem létezik olyan kicsi belőle, amit el tudnék dugni. androidos 2dines fejegységet nem akarok, mert lenyúlják a kocsiból, vagy ha nem, akkor megpróbálják kilopni de nem tudják, így inkább betörik a kijelzőt!

    Valami olyasmire gondoltam, hogy a jelenlegi fejegységről leszedem az előlapot, majd beépítek egy alpine fejegységet a régi helyére, majd az egészet úgy eltakarni a régi fejegység előlapjával, hogy ne ehessen látni az alpine-t. ;] Szóval valami ilyesmi, gyorsba eltakarós, régi előlap visszapattintós megoldás kellene. Vagy ki hogy oldja meg az ilyen problémát? Első sorban az igényes kinézet+rejtett megoldáso érdekelnek, na meg a jó hangminőség(veszteségmentes muzsikák miatt!)

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Rendeltem egy szíjfeszítő görgőt a kocsimhoz, meg is érkezett, majd, mikor a cserére került a sor, akkor vettem észre, hogy facelift utáni modell görgőjéről van szó, nekem meg fl előtti a kocsim. A rohadékok annyira ráértek módosítgatni a fl utáni modellt, hogy a görgő szélessége 1,5mm-rel keskenyebbre tervezték, mint a fl előtti modellt. Vagyis amit rendeltem, az 1,5mm-rel keskenyebb, mint amire nekem szükségem van. Arra gondoltam, hogy menetes szárral kipréselem a csapágyat a görgőből, aztán átrakom a régi csapágy helyére, de sajnos meg se mozdult a csapágy... A görgő kicsit sérült a művelet alatt, ezért nem küldtem vissza, pedig a 14 napba belefértem volna. Az lenne a kérdésem, hogy van valakinek ötlete, hogy lehetne a régi csapágyat kiszedni, és az újat betenni a helyére? Az új görgő összes mérete megegyezik a régiével, kivéve a szélességét, vagyis elvileg meg lehet valahogy oldani. Ötlet?

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Spoilert szeretnék csinálni a kocsimra. Nem tré kinézetű két függőleges lapra fektetett atom gáz sz*rt, hanem igényes, szolid, íveset, a csomagtér ajtó íveit követő toldatot. Utángyártottat lehet kapni ebayről, csak most a vírus miatt nem rendelhető státuszban van, ráadásul 50.000 + postaköltség, és még a vámköltséget nem is említettem, mennyi. Ennyit meg nem áldozok rá, inkább megcsinálom én magam.

    Tudtok esetleg tanácsot adni, milyen anyagból érdemes csinálni? Üvegszálasra gondoltam, de minden más egyéb, működő megoldást szívesen hallgatok(régebben is gondoltam már erre a műveletre, remélem még nem írtam ezzel kapcsolatban ide :N )

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    Tudtok ajánlani olyan fehér festéket, amit ha felkenünk/ráfújunk egy átlátszó üvegre/műanyagra, akkor a festett rész nem lesz átlátszó, de könnyedén átvilágítható lesz? Van egy rakat dobtestem, be akarom építeni a mennyezetbe. A dobbőrt pedig fehérre akarom fújni(ezért kellene a könnyen átvilágítható fehér festék), és mögé akarok tenni egy ledes ufo lámpát. Képet már néztem róla, belinkelném, csak nem találom. De rohadt jól néz ki! Ha megtalálom, belinkelem!

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok.

    Remélem tudtok segíteni.

    Rozsdagátló bevonatot szeretnék csavarokra tenni. Van valami eljárás, amit szoktak használni. Régebben néztem videot is róla, de nem mutatták, mit mivel kevernek. Azt tudom, hogy autó akksi kell hozzá

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz pjen #68447 üzenetére

    Uhh, köszi szépen! Az arányokat tudod esetleg?

    Akkor már csak a rozsdától kell majd megszabadítani...
    Jaa, mivel 10.9-es az összes csavar keménysége(kocsi futómű csavarok), szerinted kilágyulhatnak a művelet miatt?

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok.

    Szereztem egy nagyon patent spoilert a kocsira. Igazából nem is spoiler, inkább kacsapicsára hasonlít, ami a csomagtartó fedél élére fekszik rá, és ívesebbé teszi azt. Szóval ezt a csodát akarom felragasztani majd valamikor a helyére. A kérdésem az lenne, hogy ezt az üvegszálas cuccot mivel érdemes ragasztani és kigittelni? Úgy akarom megcsinálni, hogy a spoilert ne lehessen látni, vagyis olyan hatása legyen, mintha a csomagtartó gyárilag lenne olyan, és le is akarom kocsiszínre fújni az egészet.

    Ja igen, és még egy lényeges dolog: kb hat darab csavart is adnék neki, hogy csomagtartó nyitogatáskor ne repedjen majd meg a ragasztás mentén. A kérdés itt is, hogy milyen csavart ajánlotok, aminek a fejét nem lehet majd látni? Maga a spoiler kb 1mm vastagságú, és ezt kellene rácsavarozni a helyére úgy hogy azt ne lehessen majd látni.

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz Samus #69271 üzenetére

    Erről lenne szó: [link]

    Csavart milyet ajánlasz? Létezik egyáltalán ilyen
    csavar, amit írtam előzőleg?

    Szerk: bocs, lehet nem 1mm hanem kb 2, pont azon a ponton, ahol csavarral akarom felfogatni

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok

    érdekes kérdésem lenne: Meg lehet azt oldani valahogy, hogy egy modern fejegységet elrejteni a gyári fejegység előlapja mögé, és az előlap gombjairól vezérelni az új fejegységet?

    Próbálok érthetőbben fogalmazni: Szóval tegyük fel, hogy veszek egy modernebb fejegységet, mint ami a kocsiban van, pl egy Alpine-t. És mivel én rosszul vagyok ezektől a modern fejegységek kinézetétől, ezért elrejteném a kocsiba, a gyári fejegység előlapja mögé. És ha csak zenét/rádiót szeretnék hallgatni, akkor a gyári előlapról vezérelném az új fejegységet. Nagy forrasztgatáson kívül létezik erre valami megoldás?

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Sziasztok.

    Van ötletetek, hogy az alábbi képen található kormányon, 10 óra 10 percnél(magyarán két oldalt) látható két bütyköt hogy lehetne házilag készíteni?

    Hasonló kormányom van, csak azon nincs rajta. 100.000 Ft-ot meg nem akarok kiadni egy olyan kormányért, amin rajta van, így házilag kreálnék egyet. Ha sikerülne a művelet, utána csak kormány bőröznöm kellene. Vagy tegyük fel, hogy már megvan a hozzá való kormánybőr. Létezik olyan anyag, amit x percig lehet formázni, majd az megkeményedik?

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    válasz atee_13 #70769 üzenetére

    Nem merci, "Péllyemvélly!" :D

    #70770 macilaci78 : Fán is gondolkoztam, hogy faragni kéne és odacsavarozni, de a faragás több óra hossza, nekem meg nincs szabad fél napom sem, így ezt a lehetőséget elvetettem. A kikeményedő gyurma jó lehet

    Köszi mindenkinek az ötleteket! :R

    [ Szerkesztve ]

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

  • Satyricon

    addikt

    Ez még a jövő zenéje. Mostanában hangszórókat újítok/újíttatok fel. Ha aktuális lesz, akkor úgy is közlöm Veled/veletek a történteket ;)

    De ez lehet csak jövő február március lesz

    (lOo \ (llll) (llll) / oOl)

Új hozzászólás Aktív témák