-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Honkydoo
őstag
Igazából még nem tudom hogy melyiket szeretném.
A fejhallgató jobb lenne mert olcsóbb, és talán nagyobb frekvencia tartományt visz át.
A hangfal viszont jobb lenne mert így térben szól a zene, viszont gondolom jóval drágább.Eléggé vacillálok a kettő között.
Ami biztos hogy körülbelül 100k-t szánnék a projektre, nem tudom ebből mi jót lehet kihozni.
Számítógépről hallgatnám, egy csöves erősítőről ami tulajdon képen egy DAC is. Az erősítő kimeneti teljesítménye 15W.
A zenéim stílusa: rock, metal, chill out
Nem tudom mit írjak még. De ha kell más információ szívesen leírom.
Hogy konkrét kérdés is legyen:
Milyen hangfalat ajánlotok ebben a kategóriában?
Milyen fejhallgatót ajánlotok ebben a kategóriában?"Légy olyan, mint bárki más, tégy olyat, mint senki más."
-
titán
válasz viking19 #13000 üzenetére
Ez az összeállítás tuti nem így működik. Valószínűleg van egyaránt valamilyen DAC-nak nevezett izéje, meg a 1212. És néha ezt, néha azt használja. Vagy esetleg a 1212-t nevezi néha DAC-nak. Mert hát ugye mi a DAC? Digital-Analog Converter, ezt a feladatot pedig a 1212 ellátja, ennek megfelelően akár DAC-nak is lehet hívni.
Másik: pontosan mi az audiofil definíciója? Nekem audiofil = kedveli a hangot.
Miért kéne digitálisan küldeni a jelet az erősítőbe? Meg nem fordulna a fejemben, hacsak nem valami nagyon jó DAC-kal szerelt erősítő lenne. Azt viszont nem nagyon hiszem, hogy nagy választék lenne a 1212-nél jobb DAC-kal szerelt erősítők piacán.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
KMT
addikt
válasz schawo #13002 üzenetére
De, működhet így. Szokták az ilyen hangkártyákat az spdif kimenetük miatt használni, mert a jó clock miatt elvileg bitpontosak. Aztán ez mehet egy jó drága DAC-ba...
Manapság már inkább az USB - spdif konverterek jöttek divatba, szintén nem 5000 forintért.
Honkydoo:
Eddig még ötször ennyi volt a keret.100-ból keress valami használt dobozt, ami lehetőleg érzékeny (>90 dB), az erősítőd miatt. Bár nem tudom, milyen vas az pontosan. Lehet, hogy szűk keresztmetszet lenne?!
-
titán
Ha jól értettem a jitter csökkentése a cél. Ahhoz egy jó forrásra, egy jó vevőre, és azok közötti szinkronizációra van szükség. A szinkronizációra szolgál a worldclock, anélkül a 1212 is csak félkarú óriás. Vagy valamit félreértettem, rosszul tudok?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
viking19
tag
válasz schawo #13002 üzenetére
Na kezd tisztulni a kép... Köszi!
Szóval a 1212 analóg kimenete van rákötve az erősítőre.
Audiofil: nekem nem jelent még semmit, de szeretném, hogy jelentsen. Elég drága hobbinak tűnik.
Equality is about giving everyone equal chance not about giving everyone an equal result.
-
titán
válasz viking19 #13007 üzenetére
Nem. KMT írta jól. A 1212-t használják a számítógépből S/P-DIF kimenetnek, amire a S/P-DIF bemenetes DAC-ot kötik, ami előállítja az analóg jelet, ami megy az erősítőbe.
De mindenesetre nem ez az audiofil definíciója. Ez csak egy gyakorlati megvalósítása a jobb hangminőségnek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
KMT
addikt
válasz schawo #13006 üzenetére
Részben az, részben csak annyi, hogy az jel jusson el a kijáratig, ami pc-n is van. Sokszor nincs külön clock a 44,1 és 48 kHz-hez, hanem csak egy, és konvertálgatnak. Egy jó hangkártyán két clock van. Ennek még nincs köze a jitterhez sem, asszem.
szerk: Szóval a bitpontosságból még nem lehet a jitter mértékére vonatkoztatni, legjobb tudomásom szerint.
Ilyen kifejezéssel még nem láttam ezt leírva. Főleg nem "worLd"-ként. Bár én is világórára asszociáltam először.
Szóval visszatérve: "Van ilyen egy DAC-on?"
Máskülönben hogy működne?
[ Szerkesztve ]
-
viking19
tag
-
titán
1. OMG ott elírtam , de először jó volt .
Szóval a WordClock definíciója: "word clock is used entirely to keep a perfectly-timed and constant bitrate to avoid data errors", de az előbb adtam is hozzá linket. Ez egy szabványos jel, amit az S/P-DIF mellett egy független koax kábelen visznek át. Szvsz a te hangkártyádon is van WC kimenet, hiszen minden normálisabb stúdió cuccra kerül, hogy javítsa a bitpontosságot és csökkentse a jittert az eszközök egymás közötti kommunikációja során.2. Mi a bitpontosság definíciója? Én azt gondoltam, hogy ez szoros összefüggésben kéne, hogy legyen a jitterrel. Ha csak tényleg a bitek egymásutáni pontosságáról beszélünk, és nem azok időbeni pontosságáról, akkor meg ágyúval verébre.
3. Szóval van ilyen egy DAC-on?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Honkydoo
őstag
Igen, de lehet mégse kellene ennyit rá áldozni. (egyenlőre) Majd ha már meg lesz hozzá a tapasztalat is.
Rendben majd nézek dobozt, köszönöm a segítséget.
Még nincs erősítőm, és már linkeltem. Egy bárki által megépíthető csöves erősítő.
[link] A cikk legalján.
Felharmonikusok:
Nagyon érdekes amiket írok róluk. Én eddig azt tudtam róluk hogy teljesebbé teszik a zenét.
És hogy a másod vagy harmad rendű felharmonikust érzékeli az ember az elsöd rendűt nem.
És hogy ezért jobbak az elektron csöves rendszerek tranzisztoros társaiknál.De hogy ez a ma fel lelhető (digitális) anyagokban csak illúzió, hát ez elég szomorú.
Ügy érzem nem fogom kidobni nagyapám lemezeit. Mert ha jól tudom ott még le van tárolva ez az információ.[ Szerkesztve ]
"Légy olyan, mint bárki más, tégy olyat, mint senki más."
-
KMT
addikt
válasz schawo #13011 üzenetére
(0. Szerintem word clock nélkül nincs is digitális átvitel!)
1. Gyanítom, hogy ez a wiki-s tökéletesen időzített szöveg, olyan wiki-s. Szóval elvileg az időzítésnek pontosnak kellene lennie, de sosem lesz az, hanem mindig lesz jitter, csak nem mindegy, hogy mekkora. Itt ps-okról van szó, szóval lehet, hogy ez már "perfectly-timed"-nak számít.
2. Tehát egy digitális jel könnyen lehet bitpontos, de időben tökéletes sosem. Én legalábbis így értem a dolgot...
3. Valamelyik eszközön biztos van, az is lehet, hogy mindkettőn. De ennyire már nem vagyok benne a dologban, nagyobb hülyeségeket meg nem szeretnék írni.
(#13012) Honkydoo:
Hú, nagyon félreérted a dolgokat. Majd később reagálok rá.[ Szerkesztve ]
-
titán
1. A legtöbb digitális átvitel nem használ wordclockot, pl a hagyományos, consumer s/p-dif sem. Annak külön kábel kell az s/p-dif kábel mellett. Én ilyet csak stúdió cuccokon láttam, de mivel DAC témában abszolút alulinformált vagyok, ott nem is láthattam.
Wordclock kapcsolat nélkül viszont a 1212 s/p-dif-je sem valami precíz jitter szempontjából. Ennyivel jobbak a spec. külső DAC-ok, hogy a jitter árán is inkább azt használják, mint a 1212 belső DAC-ját? Ez az, amin igazán meglepődtem.2. Így van, ez az időbeni pontatlanság az ismereteim szerint a jitter fogalma, ami mellesleg elkenődésként, maszatolásként hallatszik. Ezt lehet csökkenteni a WC használatával.
3. Bár az adatlapját nem néztem, tuti, hogy a 1212-nek van WC csatlakozója és kimenete is. (szerk: És nincs neki. E-MU is egy spórolós cég... )
Valahol tévedtem?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
zoltanz
nagyúr
Én is hallom a különbséget MP3 és társai és a lossless kodekek között, de csak akkor ha tudom, hogy az, vakteszten megbuknék. Ez akkor is azt egyértelműsíti bennem, hogy nem jó a lossy tömörítés. Amúgy is szokok le az MP3 ról.
Mondjuk egy High-End cuccon jól szól sztem az MP3 is.
.Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
titán
válasz zoltanz #13017 üzenetére
Én se használok veszteséges tömörítést, mert ha azt használok, mindig hallom, hogy szar az mp3. De ez pszichológiai kérdés. És mivel nem akarom, hogy ez zavarjon, mert élvezni akarom a zenét, nem pedig ezen bosszankodni, nyilván nem használok veszteségest. De a racionális énem azt mondja, hogy egy nem létező probléma elől menekülök.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
zoltanz
nagyúr
válasz schawo #13020 üzenetére
Sztem nem, egyszerűen arról van szó nagyon sokféle zenetípus van, és van ahol nem veszi észre az MP3 gyengeségét az ember, és így nem akar konkrétan állást foglalni.
Van aki szerintem pont olyan féle zenét hallgat csak ahol ez keményen kiütközik. Mondom én is hajlok arra, hogy elggyem nekik.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
#25954560
törölt tag
es?
ugyertem mindent mp3-nak hivunk, amit lossy? nem csak a fraunhof/lame/etc-vel mp3-ba tomoritett anyagokat?
aac-t nem hallgattam meg, csinalok/keresek. regen sok kedvenc zenemet ogg-ba kodoltam, az mp3-mal szemben nekem jo alternativa volt, de flac nem johetett szoba a helyigenye miatt.
-
zoltanz
nagyúr
Egy Technics RP-FT30 -as fejhalgatóm van Ensoniq/Creative ES1371/ES1373 hangkarival. Inkább CD-ket hallgatok, néha mp3.
Ritkán van egy Sony STR-DE205 2*50 W erölködő, Bosendorfer VC-7 hangfal.Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
KMT
addikt
válasz schawo #13014 üzenetére
1. Ha nincs időzítés, akkor mi alapján történik a minták küldése? Nélküle nem csak egy digitális adatsorról beszélhetünk?
Ez engem igazol:
"A DAC takes a digital word and outputs a voltage equivalent to that word, exactly the opposite function of the A/D converter (ADC). All that is required for perfect conversion (in the time domain) is that the samples be input to the DAC in the same order they were taken, and with the same timing reference. In theory, this sounds easy—just provide a stable 44.1kHz clock to the A/D converter and a stable 44.1kHz clock to the D/A converter. Voilà!—perfect digital audio. "Már a "word clock jitter" is beszédes...
(Asszem belekeveredtél a külső órajel-generátorok kérdésébe.)
2. Szerintem meg a WC velejárója.
-
PuMbA
titán
Itt egy másik 16bit vs 24bit magyarázat.
"So, 24bit does add more 'resolution' compared to 16bit but this added resolution doesn't mean higher quality, it just means we can encode a larger dynamic range. This is the misunderstanding made by many. There are no extra magical properties, nothing which the science does not understand or cannot measure. The only difference between 16bit and 24bit is 48dB of dynamic range (8bits x 6dB = 48dB) and nothing else"
"What is more, modern dithering techniques (see 3 below), perceptually enhance the dynamic range of CD by moving the quantisation noise out of the frequency band where our hearing is most sensitive. This gives a percievable dynamic range for CD up to 120dB (150dB in certain frequency bands)."
-
KMT
addikt
válasz Honkydoo #13012 üzenetére
"Én eddig azt tudtam róluk hogy teljesebbé teszik a zenét."
Eddig jó. Minden hangszer hangja alapharmonikusból és felharmonikusokból áll."És hogy a másod vagy harmad rendű felharmonikust érzékeli az ember az elsöd rendűt nem."
Szép is lenne. Az elsőrendű maga az alaphang. Magasabb rendű felharmonikusokat is érzékeljük, de ezek jellemzően egyre halkabbak."És hogy ezért jobbak az elektron csöves rendszerek tranzisztoros társaiknál."
Na itt estél bele te is a felharmonikus - torzítás összemosásába.
A hangszerek felharmonikusai természetes hangok, kvázi "hasznos" torzítás. A csöves erősítők viszont _ezen kívül_ hajlamosak nagy felharmonikusok generálására. Tehát a bemenő jelet torzítják, azokhoz adnak felharmonikusokat. Ez olyan érzetet kelthet, mintha jobban szólna, de ez torzítás, és messzebb visz a valós hangtól, hiába kellemes."De hogy ez a ma fel lelhető (digitális) anyagokban csak illúzió, hát ez elég szomorú. "
Ez így nem igaz. A csöves erősítőknél illúzió.
Ugyanúgy vannak felharmonikusok, de az átviteli határok miatt a CD szabvány esetén pl csak 22 kHz-ig. -
#56474624
törölt tag
válasz zoltanz #13031 üzenetére
Hát azért nem mindegy, hogy az a sok rendszer konkrétan mi volt.
Régebben én is úgy éreztem CD-nél, hogy egyszerre vékonykább, magasba húzóbb a hangzása, és eközben mégis magashiányos, fojtott, mintha be lenne zárva a zene. A modifikált cd-lejátszó óta azonban ez változott. És ez még egyáltalán nem a jéghegy csúcsa.
-
eclipse006
őstag
Egy olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudnám a trafó búgását csillapítani a CD- játszómban, annyira nem vészes, de egy kicsit zavar. Ha leveszem a burkolatot, akkor szinte megszűnik. Két műanyag sapka van a trafó talpára húzva, és úgy van rögzítve csavarral. Próbálkozzak valami gumi alátéttel?
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
zoltanz
nagyúr
válasz eclipse006 #13038 üzenetére
Elvileg fém lemmezzel lehet árnyékolni.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
zoltanz
nagyúr
válasz eclipse006 #13040 üzenetére
El kell szeparálni lemezekkel körben igen, de nem biztos, hogy az a gond.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
eclipse006
őstag
válasz zoltanz #13041 üzenetére
Erre már én is gondoltam, csak a kivitelezéssel lesz egy kis gond, de megoldom... Szerintem felerősíti a burkolat a rezgést, ami nem valami ok már a futómű szempontjából sem..
Először megpróbálom azt, hogy lecserélem azokat a műanyag sapkákat, gumi alátétre, hátha az segít..https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
PuMbA
titán
válasz #25954560 #13035 üzenetére
De csak elvileg...Azért ennyire nem vagyok benne a témában, de az első 10 oldal hozzászólásait elolvasva ez a hangmérnök értheti a dolgát.
"The difference between 16bit and 24bit, if done properly, is 0%. So if you want to completely waste an extra third of your storage space for no reason whatsoever, it's your choice. The problem isn't only the storage space, it's the whole concept that many consumers think that 24bit makes a difference (however small) when it does not.
It makes little difference to me, I've used 24bit for recording and production for well over a decade, it's not like I'm going to have to change the way I work to fullfill the demand.
If consumers want to get the very highest digital audio quality format possible under any circumstances, currently (in theory) that would be 16bit 88.2kFs/s. But the difference between this and standard CD format has never been reliably differentiated by listeners. Instead, I would much rather see a consumer demand for high quality recording, production and mastering. If audiophiles spent as much time learning and understanding what makes a good recording, rather than trying to prove something exists beyond the science behind cables (for example), the quality of the music you listen to would improve dramatically. "
[ Szerkesztve ]
-
#25954560
törölt tag
nem feltetlenul nekem kene vitatkoznom errol, de sztem jelentos kulonbseg h egy tartomanyt 2^16 v 2^24 reszre osztunk-e fel. nyilvan mas kerdes h utana micsinalunk vele. ha a d/a atalakitas vegere elveszik a kulonbseg, akkor nyilvan mindegy.
a soundforge is enged 24biten konvertalgatni, effektezni, de lehet h ez azert van, mert ha matematikai muveleteket vegzunk a digit jellel, akkor igenis szamit a vegeredmeny szempontjabol h ezt 24biten v 16on csinaljuk.
sosem ultem meg le h meghallgassak 24biten felvett anyagot osszehasonlitva akar 16biten felvettel, akar 16bitre konvertalttal szemben. -
PuMbA
titán
válasz #25954560 #13044 üzenetére
A hozzászólásokat megnézve nem azt mondja, hogy nincs értelme a 24bitnek. Annyit ír, hogy zenehallgatásnál (otthonra) felesleges. Azt is leírja, hogy szigorú tesztkörülmények között van különbség, de senki sem bírta megcáfolni őt eddig, mert mindent megmagyaráz.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #25954560 #13046 üzenetére
A Sony ragaszkodott a 16 bithez, a Philips első generációs lejátszói 14 bitesek voltak. Amúgy találtam egy érdekességet egy cikkben (vmelyik oldalon fent volt/van (?), nálam pdf-ben van meg):
Cikkem írása közben előszedtem egy 1983-ban megjelentetett cikket a Hifi Magazinból. Ebben egy első generációs, digitális, VHS szalagra dolgozó magnót teszteltek. Fázismenete mindössze néhány kHz-ig lineáris, innentől a 20 kHz-es határfrekvenciáig fázisforgatása 360 fok. Ráadásul a szűrő nyilván nem lehetett még benne tökéletes, mert a különbségi hang mérése közben a mintavételi frekvenciával együtt volt hogy 17 %-nál nagyobb torzítási összetevők is megjelentek a magas frekvenciás tartományban. Ezek után szinte hihetetlennek tűnik, hogy analóg lemezjátszóról felvételt készítve vaktesztben is hosszas kapcsolgatás után tudtak csak különbséget tenni az eredeti és a digitális másolat között, és a térhatás várt romlása nem igazán következett be.
-
eclipse006
őstag
Megoldódott a probléma, hála a gumi alátétnek, most már nem búg a trafó. Egy másik kérdésem lenne még, a Philips cd játszómba van két LM833n műveleti erősítő, azon gondolkodtam, hogy kipróbálnám egy OPA2132 típussal, szerintetek érdemes? Azért ezt néztem ki, mert utána járva a dolgoknak, ezzel helyettesíthető az eredeti.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
rii
nagyúr
sziasztok!
az lenne a kérdésem, hogy az mitől lehet, hogy az erősítő (cambridge audio A300) olyan hagnot ad néha, halk zúgás, mintha egy JACK dugó lenne rosszul bedugva
hangerő levesz
váltokat TAPE-AUX majd vissza TAPEés a zúgás elmúlt
mi okozhat ilyet?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt