-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Foglalkozós, de a hangszórók többet érnek: [link]
Nem szotkam hibázni.
-
válasz johnywalker #121716 üzenetére
Igen, kicsit fura ez...
Mondjuk, van pár "igazán" hifis FB csoport, amit követek (audiofil és Long-os többek között), ott sem jellemző a csörte (nem is nagyon engedik, hogy legyen), de még csak az új témák sem nagyon jönnek, ott sem.
De még a világi, audio BS csoportok is körforgásban, ugyan azokon a dolgokon röhögnek...Nem szotkam hibázni.
-
válasz liszi70 #121737 üzenetére
Ha valaki ezt a topikot pörgeti, és mégis van affinitása ilyenre, hát legyen. Hátha szembesül...
Ezt a "kóros csávó" írta?
Stílusa, szaktudása könnyen felismerhetővé teszi.mit linkeltél?
Talán törölték, egy FB csoportból linkeltem a képet. Na, megtaláltam: [kép]Nem szotkam hibázni.
-
-
Nem szotkam hibázni.
-
-
A hang tökéletlensége is lehet gyönyörű: [link] Már többedjére hallgatom.
Laikusként nem is értettem, miért olyan fura a zongora hangja...Nem szotkam hibázni.
-
Nem szotkam hibázni.
-
-
Amikor a Spoty becsempész a napi klasszikus mikszembe egy Apocalyptica számot (mer' hát vonós) ... A Refuse / Resist elég nagy dinamikaváltás volt Borogyin után.
Nem szotkam hibázni.
-
30-100eFt-ért már nem csak a választék nagy, de a szórás is jelentős. Gondolok arra, hogy néha régebbi, alsóbb kategóriás készülékek drágábbak is lehetnek. Én összevetem a megjelenéskori árakkal a használt piaci árakat.
Ha nem kell HDMI, akkor lehet régebbi, magasabb színvonalú készülék (másrészt az a fő mumus, az hibásodik meg jellemzően), viszont, ha a saját korrekciója lenne használva, akkor én azt szűrtem le az olvasottak alapján, hogy egy modernebb, fejlettebb korrekcióval rendelkező modell jobb hangot képes elérni, annak ellenére, hogy mint "erősítő" alul maradna. Ennyiből lehet jó/jobb/(nyilván rosszabb is), ha eleve PC alapon csináljuk a "korrekciót".
Nekem nincs az AVR-hez mikrofon, nem próbáltam ki, milyen eredményt hoz. Leírások szerint már ezek is nagyon jók (ahonnét hoztam az AVR-t, ott tetszett nagyon a hangkép/hangzás, ott AVR korrekció volt).Sajnos angolul, de találtam összehasonlítást: [link]
Ha látok valami (számomra) értelmeset AVR piacon, majd bedobom ide.
Nem szotkam hibázni.
-
Tuning javaslat hangsugárzó állvány (ha jól értelmezem, mert a kőlap a padlón van) alá: [kép]
[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
Az RX-V659 szimpatikusabb, ha jól látom újabb, és magasabb modell, valamint egyértelműen írja, hogy van hozzá mikrofon. A másiknál talán nincs is.
Automatikusan be tud állítani váltást, hangszínt, manuálisan is ki lehet választani, hol vágja a mélyeket. Hogy milyen eredménnyel? Passz... Nem tudom milyen ez a YPAO (Yamaha Parametric room Acoustic Optimizer), mit tudott ez ~2006 környékén.
Ki kell próbálni. Esetleg házimozis topikban jobban össze tudnak zavarni? Sajnos csak sejtéseim vannak felőle, amire nem érdemes alapozni.[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
Mivel tudnak jelentősen többet ezek a felső osztályból való vasak, mint a közép? Hangprocesszálásban szvsz az újabbak már jobbak lehetnek alsóbb házból is. Teljesítmény? Sztereóban, ráadásul mélyeket egy sub-nak átadva kell a nagy erő? Nekem pl sztereóban 2*190W @4Ohm. Ugyan mikor használom ki csak a 19W-ot is ilyen felállással? Esetleg hangminőségben jobbak?
Ahhoz képest, amit funkcióban tud adni (vágás, EQ,...), persze.Nem szotkam hibázni.
-
válasz ktommy91 #121894 üzenetére
...irányt váltok és polcos+sub+AVR kombó lesz helyette.
Én is ide jutottam el a DAC-amp + Myryad végfok + álló hangfalak után.
Akartam fogást találni az AVR hangján, de nem jött össze. Szerencsére. Talán nem is kellett volna a felső-közép osztályból vásárolnom. A nagyobb teljesítményt nem használom ki szerintem. Mondjuk, a fizikai megjelenés az sokat dob.
Félve írom le, de ha őszinte vagyok magammal és másokkal is, normál, szobai körülmények mellett a pince-rendszerem erősítője, a Technics SA-160-asom is kifogott rajtam. Pedig előtte léptem párszor szintet.Nem szotkam hibázni.
-
válasz ktommy91 #121899 üzenetére
Vannak ott is vállalható értékek. De szvsz azt a szintet megütik, hogy emberi léptékben ne legyen jelentősége.
Sok audiofil csemege lehet, hogy elmaradna.
Egyébként, a belépő AVR-ek sztereóvá butított változataival elégedett az egylet, így nagy baj nem lehet.Nem szotkam hibázni.
-
válasz VoidXs #121901 üzenetére
Jó, ez talán tényleg gáz, legalább is fura...
De van nekem is Pure Direct funkció, amit ki is akartam használni, mert nem nagy diákírás 2.1 hangot varázsolni Windows-ból, hogy működjön direktben is szépen. Nem nagy meló tényleg, de kb csak önmagam nyugtattam volna, nem a fülemet, így nem is vittem végig.Nem lehet, hogy a mért problémáknál nagyságrenddel nagyobbak vannak, egészen máshol?
Nem szotkam hibázni.
-
-
válasz VoidXs #121904 üzenetére
Egyszer csak rászánom magam, hogy a Cavern-t is kipróbáljam, alaposabban.
Low pass filter helyett javaslom a Cavern-féle synthetic biquadot, az nem piszkálja a fázist.
Ez EQ APO-ba való exportáláskor választható ki? QuickEQ setup guide Crossover fül alatt nem találtam említést róla.
Lehet, hogy nekem rögeszmém, és totál indokolatlan, vagy indokolatlan lenne normális beállítás esetén, de 150-200Hz felett nem szívesen nyúlnék a hangszínhez. Cavern-ben lehet behatárolni, milyen sávban dolgozzon?
Köszi!
Hiánypótló volt ez az idézős formázási lehetőség.
Nem szotkam hibázni.
-
-
válasz VoidXs #121916 üzenetére
Bocsi, igaz, figyelmetlen voltam...
Ma valami zavart érzek az erőmben....Be lehet határolni, de az mindig veszélyes. Nem feltétlenül fog jól hangerőt illeszteni.
Talán nem értem. Az egész spektrumot "kezelni" kellene? Ha hibátlannak tekintem 200-20kHz-ig, akkor is??
Nem szotkam hibázni.
-
válasz VoidXs #121922 üzenetére
Mármint sztereó anyagot hallgatok, de AVR-en ez 2.1. PC-ből digitálisan megyek, nem analóg módon.
Nem lesz LFE csatorna, csak ha pl EQ APO-ban létrehozom a LR-ből. Még nem raktam össze fejben, hogy ekkor hogyan és milyen crossover-t készít a Cavern.Nem szotkam hibázni.
-
-
-
válasz denesdr #121942 üzenetére
Spoti meg szerintem romlik ezen a téren, vagyis gyakran a különböző, ajánlott lejátszási listáiból válogatva indítok zenét, de már nagyon egy kaptafásak. Meg úgy egyébként is, az összes listát, ha van miből, akkor az éppen "általam felkapott" dalokkal dúsítja (cseréli le a nagyját). Ami akár jó is lehetne, de eléggé bekorlátoz.
Nem szotkam hibázni.
-
Tükörfényes Dyno: [link]
Nem szotkam hibázni.
-
válasz tibi970307 #121965 üzenetére
Szia!
Gratula, jó áron vetted szerintem!
Alapesetben azt mondanám, talán többen is, hogy a hangfalakra érdemes többet költeni (ezt mondjuk borítják az olcsón beszerzett, de mégis jó dobozok ).
Hollandoknál van egy egész jó apró-oldal, tele jó hfivel. Miért német eBay?Facebookon van egy kis csoport (String Audio a szeretett hifi szeretet csoportja), az admin is kint él Hollandiában.
[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
válasz tibi970307 #121967 üzenetére
Kérdés lehet még, milyen funkciókat vársz el tőle, akarod-e pl egy aktív mélynyomóval bővíteni a felállást, milyen forrásról használnád (PC, telefon, lemezjátszó,...)?
Nem szotkam hibázni.
-
válasz tibi970307 #121969 üzenetére
Ebben minden benne van, ami kell: [link] És még marad keret egyéb, hangzást javító dolgokra.
Aktív mélynyomóban nem gondolkodom.
- Még.[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
-
-
válasz ktommy91 #122001 üzenetére
Az én szememben TED-ben van potenciál, lemegy a pincébe, valószínűleg eléggé lineáris is. Valószínűleg nagyobb szobába szánták, távolabbról hallgatva. A terességet a közép- és magas hangok adják, amik most Nálad hallgatási pozícióból eléggé háttérbe szorulnak. Nem lehet, hogy a dús 335-250Hz tartomány miatt érezni kevésbé "teresnek"? Próbáltad már lefaragni a nagy kiemeléseket? A 2.1 felállás sokkal több lehetőséget ad, de lehet, hogy nem is kell átállni (ha igazítva a mélyeket jó eredményt kapsz). Vagy nem PC a forrás, nem lenne EQ korrekció?
De én a helyedben hagynám azt az AVR+álványos/polcos hangsugárzó+sub-felállást, ha valóban 10nm-ről van szó. Zenére sosem lesz annyira jó, mint egy sztereó felállás, és a szub illesztésével és beállításával a térben sokat fogsz vesződni, és a siker egyáltalán nem garantált.
Azért sok embernek hozott ez a felállás jó eredményt. Ha nem használjuk ki a mai lehetőségeket (mikrofon+mérés, EQ korrekció), tényleg még nagyobb káoszt szül, de egyébként meg sok pozitív hozadéka van, sokkal nagyobb teret ad a hangolásra, és mikrofonnal szinte gyerekjáték. Persze, az utolsó fél mondat igaz (
a siker ... nem garantált
).Nem szotkam hibázni.
-
válasz bitrograde #122004 üzenetére
Vagány ez a Para!
800db ezres viszont... Tizedéből lehet venni használt, felső-közép kategóriás mozi vasat (ami már erősítő is). A Parasound-hoz hasonlókból azért nem bővelkedik a használt piac, AVR-ből igen.
Én is sokáig elutasítottam a mozis egybe cuccokat, de adott árban nem találtam értelmes dolgokat "klasszikus" sztereó vonalon.Amit szobaakusztikával nem lehet megoldani, azt EQ-val sem nagyon
Van, amit akusztikásan érdemes(ebb) kezelni, de ha pl 40Hz-es búgást akarunk érdemben zabolázni, a 10nm szoba felét kb meg kellene tölteni csillapítókkal. Az sem járható út...
Az a néhány kattintás messze nem vámol el annyit, amennyit hoz.[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
-
-
válasz ozzy711 #122010 üzenetére
...viszont a torzítás sajna nem csökkent jelentősen, mint a te ábrádon a fent írtak miatt.
Nálam a csökkenést az okozta, hogy mélynyomóval egészítettem ki (+ EQ), az alap 2.0 (EQ nélküli) felálláshoz képest. Ha nem lett volna sub a képben, és csak EQ-zgatom, akkor valószínűleg nőtt volna a torzítás.
Nem szotkam hibázni.
-
Első esetben nem volt sub, sem EQ. Második esetben sub + EQ is volt.
Leginkább azért csökkent a torzítás (ami adott frekvencián mért mérőhang hangnyomásához képest százalékosan van megadva; mekkora hányada ennek a valahányadik harmonikus torzítás hangereje), mert eleve nagyobb a hangnyomás a mélyeknél. Így ha maradna is adott hangerejű torz hang, arányaiban ez már kevesebb. Másrészt, ezek kis állványos dobozok, passzív membránnal, itt azért ára van a mély hangoknak (torzítás). Ezt a feladatot nagyrészt átadtam a SUB-nak, ami a sarokban erőlködés nélkül lesugározza. Testesebb dobozoknál nem lenne ekkora eltérés szerintem.
Nem tudom, hogy mély hangoknál mennyire érzékelhető ez a szintű torzítás, állítólag nem vagyunk rá érzékenyek. A hangerő különbséget tudom értelmezni, a torzítást nem tudom elképzelni, nem hallottam még sok/kevés torzítással ugyan azon a hangerőn (egy időben, egy helyen) ugyan azt a rendszert.
Az idézett részben talán arra gondoltam, hogy lineárisabb az AVR. Hangkarakterben, pár perc elteltével nem érzékeltem jelentősnek.
Az EQ is belevitt egy kis torzítás a másodikba, tehát középtájon kevesebb is lenne, ha csak az AVR-t nézzük.
Remélem érthető valamennyire.
*: ha ez ezert van, akkor nagyon függ a hangsugitol, hogy mekkora torzitascsökkenes erhetö el, nem ?
Benne van az írásomban a válasz, de: Igen.
[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
válasz fererencz89 #122016 üzenetére
Azt lehet valahogyan, egyszerű körülmények között szemléltetni, hogyan hat a mély-középtartományra a szub-basszustól való tehermentesítés?
Nem szotkam hibázni.
-
válasz rostiron #122021 üzenetére
Nem. Arra volt utalás, hogy olcsóbban is tudsz venni, ami ugyan olyan jó hangot fog eredményezni, lényegében bármilyen "szintű" rencerben. [link] [link] [link] stb.
Ezektől is van olcsóbban, ezek kellően rugalmasak és ellenállóak.Akár: [link]
Egyébként korrektek voltak, egy alap kábelüket ajánlották, nem drágábbat.
[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
válasz bitrograde #122039 üzenetére
Rég volt már ez téma itt.
Azért, aki szerint "nem hallható", azoknak szerintem 90-99%-a már "hallotta" valaha.
Miért mindig az a kiindulás, hogy kételkedjen magában az, aki nem hall, aki meg igen, az bizonyosan úgy van? Nem oda-vissza kellene kételkedni önmagunkban?Nem szotkam hibázni.
-
Mérni elvileg nem lehet a különbséget, mert rossz paramétereket merünk. De! Hordozzák ezeket az egyértelmű jegyeket a különböző kábelekkel készült felvételek? Mármint ugyan abban a rendszerben, más kábelezés.
Nem szotkam hibázni.
-
-
-
-
-
Most már érdekel a hangfalak mögötti fal téma:
A REW programhoz van ez a jó kis útmutató, ami hasznos lehet a témával ismerkedőknek, de azért linkelem, mert kicsit ellentmond a közhelynek, hogy a dobozokat lehetőleg távol rakjuk a hátsó faltól, mert csak úgy lehet jó:
https://youtu.be/CuEwoeN7ZJk?t=1880&si=ll_OLaBzmM3iswI5
Ez a videó és benne szereplő mérések valójában azt demonstrálják, hogy egy adott geometriájú szobában a gerjesztés helyének és a lehallgatási pozíciónak a változtatásával jelentősen befolyásolható a szoba saját átviteli függvénye. Ezért szoktunk hangfalat tologatni, mert a falakat nyilván nem tudjuk, és a lehallgatási pozíciót determinálja általában a szoba berendezése. Ezzel a tologatással lehet valamennyire csökkenteni a szoba okozta átviteli anomáliákat az adott lehallgatási pozícióban.
Viszont közhely vagy sem, a hangfalakat valóban célszerű távol tartani a falaktól. A fal közelsége két hatással bír: 1. Kiemeli a mélyeket (sarokba helyezve ez hatás megkétszereződik), ami a vékonyka hangú kisdobozok esetén még akár hasznos is lehet, bár nem feltétlenül ott emel ahol kellene, de általában inkább kellemetlen mélykiemelést, a szoba "döngését" eredményezi. Ez a mélykiemelés az elterjedt városi legendákkal szemben nem függ attól, hogy a bassreflexport előre, hátra vagy lefele néz, vagy nincs is (ugye zárt dobozok is léteznek), a mélykiemelés minden esetben érvényesül. 2. Még kellemetlenebb hatás, hogy a hangfalak falra tolása a három dimenziós szinpadképet (feltéve hogy azt a felvétel tudja) két dimenzióssá degradálja, azaz az összes zenész előrejön a szinpad elejére, és a két hangfal által meghatározott síkban helyezkedik el, a szinpadmélységi információk eltűnnek. Ezt mindenki viszonylag egyszerűen tudja tesztelni otthon, feltéve, hogy a rendszere elég jó ehhez, a szoba akusztika nem kavar be (a sok szabad sík felület a visszaverődések miatt könnyen el tudja rontani a szinpadképet), és megfelelő felvétellel tesztel.
Függetlenül attól, hogy a felét igaznak vélem én is (mondjuk nagyobb távolságnál nagyobb lesz a kuszaság, más hangokat emelünk ki, méteres hullámhosszokról van szó.... ), tényleg vétek falra tolni a dobozokat?Nem szotkam hibázni.
-
válasz Dißnäëß #122145 üzenetére
In the 1960’s, each Western Electric 300B tube was only $8 each, or $80 in 2023 dollars adjusted for inflation (as opposed to the $700 they are going for now!).
Szép munka!
Valamint egy hétvégi tapasztalat, itt is megosztom:
Kazánt épített be egy szaki hétvégén, lent a pincében. 2"-os csöveket hegesztgetett, ahogy illik. Közben a lenti kis rendszeren (régi Teknics meg német dobozok), ami másik helyiségben, de lényegében egy légtérben van, szólt a zene, hogy jobban menjen a munka.
Az egész pince egy körön van, én magam vezetékeltem. 3x1,5-ös tömör, alap réz, wago, semmi medzsik. Míg a mester hegesztett, átmentem a zenés helyiségbe. Fura, hogy egy ilyen, kiszámíthatatlanul, hosszabb-rövidebb ideig tartó terhelés semmilyen hatással nem volt a megszólalásra.Nem szotkam hibázni.
-
válasz nLali #122147 üzenetére
Erre mondjuk nem gondoltam, nem is tudtam, hogy baj lehet belőle. Mondjuk nem is egy csúcs, értékes összeállítás... de jogos.
Nem is biztatni akartam a fórumtársakat, hogy hegesszenek zenehallgatás közben, inkább csak a tápolás kapcsán írtam, tanulságos lehet.Nem szotkam hibázni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest