-
Fototrend
Az eddig párhuzamosan futó T, X, A és W, valamint R, Z és SL topikokat összevontuk, hogy egy topikban lehessen ezekről a notikról beszélni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dbius
veterán
No, kipróbáltam, de nem igazán tetszik ez az opera turbo. Nem jól tördeli az oldalakat és gyakran csak a forráskód vagy valami olyasmi jelenik meg az oldal helyén nálam, vagy az oldal egy részén.
Az Opera Mini jóval gördülékenyebben végzi a dolgát és ahogy nézem kevesebb adatforgalmat generál.
Szerk: itt van két screenshot (ph és index, egyik sincs túl jól bőrben a minihez képest):
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
"itt a B terv satuba befogás és illesztésnél vasfűrésszel körbevágás lenne."
Szerintem ezzel a módszerrel fogod tudni csak szétszedni. (kalapács, úthenger, stb. nélkülözésével
Sok cuccnak, ami külső tápegységet használ, bizony - sajnos - fröccsöntött a műa. háza és csak flex v. fűrész használatával lehet szétválasztani...
Sztem ezzel a táppal is ez lesz a helyzet.
-
dbius
veterán
Valami tényleg van az SU-tel, mert eddig nekem is rendesen jelezte a frissítéseket, most viszont egyet sem talál , pedig van újabb Power Manager, ill. wifi driver is. Ja, Win7Prof x64 van fent az X200-on.
-
dbius
veterán
válasz razziel #13867 üzenetére
A biosban is ugyanazt a sorozatszámot látod, mint ami a gép alján van?
Nem tudnád belinkelni a hirdetést egyébként? Az az igazság, hogy azért az eleve gyanús, hogy leszedték róla a win matricát és egy másik van rátéve. Attól, hogy a honlap szerint garis a service tag, ami a gépen van, elképzelhető, hogy a gép belseje is piszkálva lett, ami adott esetben kizárja a gépet a jótállásból...
Nem infarktust akarok okozni, csak tájékoztatás céljából írtam le a saját véleményemet!
-
dbius
veterán
válasz feelgood #14729 üzenetére
Na, úgy látom a ph megint összef@sta magát, még szerencse, hogy általában a logout.hu ilyenkor használható marad.
Szóval igen, megfér remekül win7 alatt a lenovo connection manager mellett, de én pl. kiszedtem az auto induló szoftverek közül. Amúgy a lenovo connection managert nem is muszáj felpakolni, a win7 saját driverével is remekül megy a mobilnet az X200-amon a beépített Sony f3507g modemmel.
Szerk: azaz, Access Connection, rosszul emlékeztem a nevére
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
válasz vicces #14737 üzenetére
Kipróbálhatod ezt, külföldi fórumokon ajánlják. Én nem próbáltam.
Ha nem a lenovo access connectiont használod mobilnethez, hanem 3rd party szoftvert - pl. a most linkelt programot -, akkor bármilyen kártyát elfogad, akkor is, ha függő a modem. Korábban ezt írták itt mások a fórumban.
Azt viszont nem tudom, hogy ez a SE program sms-t kezel-e.
feelgood: ja, félig. Félig pedig böszörményi, de többet vagyok Db-ben
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
ej, csak ne siess vele, én felraktam tegnap este, de elb@szta ubuntu alatt a wwan hozzáférést. lsusb látja, de semmi más nem, nem tudok kapcsolódni, és helyrerakni sem tudom a dolgokat, pedig pár éve linuxozom. Netet túrva azt találtam, hogy másnak is csinálta hasonló csúnyaságot, és OS reinstall lett belőle
Egyébként grafikus felülete van, de egyszerű, mint egy szög
-
dbius
veterán
-
dbius
veterán
Vettem az X200-hoz egy Expresscard to usb 3.0 kártyát. Ma kaptam meg. Még nincs usb 3-mas cuccom, de az lesz a következő vásárlásom.
A kapott lemezéről felraktam a drivert - win7 nem talált hozzá semmit -, remekül működik, usb 2.0 pendrive-val teszteltem.
Kicsit passzentosan áll a helyén, nehezen tudom kivenni, de szerintem nem sokszor fogom ki-be rakosgatni, esetleg ha akkuról akarom használni és számít az a kevés plusz akku idő.
-
dbius
veterán
válasz SpongyaBob #14863 üzenetére
A Te gépedben ha jól látom PCMCIA kártya megy. Olyan átalakító is van ebayen, de elsőre nem találtam olyat, ami teljes egészében eltűnik a slotban, mint az enyém.
Hogy ki tudom-e majd használni az usb 3 sebességét, az majd kiderül, nem tudom, hogy az expresscard milyen módon csatlakozik az alaplapra. De ha gyorsabb lesz, mint az usb 2.0, akkor nekem már megérte.
Egy kis kiegészítés az általam vásárolt kártyával kapcsolatban: Ubuntu nem képes alvó módba kapcsolni, ha a kártya be van dugva, dmesg szerint nem tudja felfüggeszteni a kártyát. Nem néztem a mélyére, hogy kézzel tudok-e valamit kezdeni vele, de ha kiveszem a slotból a kártyát, akkor rendesen működik a sleep. Windows alatt elfelejtettem megnézni ugyanezt.
-
dbius
veterán
válasz BobChemistry #15022 üzenetére
Előkészítés van benne, vagyis wwan upgradable, hogy könnyebb legyen utólag beszerelni.
Ez is egy extra, sok notiba nem lehet rakni akkor sem, ha szeretné az ember.
-
dbius
veterán
Linuxos társaimnak: Az X200-amon valamelyik közelmúltban érkezett frissítés - pár napja - (Ubuntu 10.10) tönkrevágta az alvó módot. A gép elkezd leállni, majd hirtelen ismét magához tér még azelőtt, hogy befejeződne az alvó módba váltás.
A dmesg erre vonatkozó tartalma:
[ 264.292898] PM: Syncing filesystems ... done.
[ 264.293875] PM: Preparing system for mem sleep
[ 264.676231] Freezing user space processes ... (elapsed 0.01 seconds) done.
[ 264.692107] Freezing remaining freezable tasks ... (elapsed 0.01 seconds) done.
[ 264.708095] PM: Entering mem sleep
[ 264.708164] Suspending console(s) (use no_console_suspend to debug)
[ 264.725321] sd 0:0:0:0: [sda] Synchronizing SCSI cache
[ 264.725492] sd 0:0:0:0: [sda] Stopping disk
[ 264.752092] tpm_tis 00:0a: tpm_transmit: tpm_send: error 4294967291
[ 264.752101] legacy_suspend(): pnp_bus_suspend+0x0/0x70 returns -5
[ 264.752106] PM: Device 00:0a failed to suspend: error -5
[ 265.315330] PM: suspend of drv:sd dev:0:0:0:0 complete after 590.010 msecs
[ 265.315361] PM: suspend of drv:scsi dev:target0:0:0 complete after 590.034 msecs
[ 265.315373] PM: suspend of drv:scsi dev:host0 complete after 589.872 msecs
[ 265.315389] PM: Some devices failed to suspend
[ 265.316080] sd 0:0:0:0: [sda] Starting diskGoogle-n keresgéltem és szerencsére megtaláltam a megoldást. A16-os hozzászólásban leírtakat megcsináltam (/etc/modprobe.d könyvtárban létrehoztam a tpm.conf fájlt a megadott tartalmommal.
Azóta ismét működik a sleep mód.
Hátha segítséget jelent másnak is.
-
dbius
veterán
válasz ^Clown #15166 üzenetére
"mivel nem lehet garit hosszabbítani itthon"
Ezt vagy pontosítanod kellene, vagy bővebben kifejteni, hogy mire is gondolsz pontosan, mert ebben a formában ez így nem igaz.
audi100td: A kiterjesztett gari - tehát ha a gyári alapot bővíted - tudtommal csak abban az országban érvényes, ahol vásároltad a gari kiterjesztést.
-
dbius
veterán
válasz ^Clown #15178 üzenetére
Ilyen információt még soha nem hallottam, de szerintem nem igaz.
Józan paraszti ésszel végiggondolva azt a kitételt - amit audi100td-nek írtam, vagyis ha a garancia kiterjesztés csak abban az országban érvényes, ahol a kiterjesztést vásárolták, már bukott az általad leírt információ, hiszen akkor mi értelme lenne ennek a kitételnek- mindenki csak abban az országban vásárolhatna kiterjesztést, ahol a notit? - ?
De hátha valaki - akár konkrét tapasztalat alapján - megerősíti vagy pontosítja a mi információnkat
Sajnos egyébként Magyarországon nem érhető el minden Lenovo gari kiterjesztés. Korábban a kiterjesztési lehetőségek után keresgélve azt láttam, hogy némely országban akár 5 évre is ki lehet terjeszteni a garanciát, ill. van extra kiegészítési lehetőség is a véletlen sérülésekre, de ez sem érhető el Magyarországon - tákérdeztem -, pedig milyen jó is lenne...
Szerk: Közben megtaláltam az emailt, amit hivatalos forrásból kaptam a gari kiterjesztéssel kapcsolatban még korábban, amikor az általam használt X200 garijára vonatkozó kiterjesztési lehetőségeket kerestem:
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
Lejárt a szerk. idő, pedig még eszembe jutott egy hasznos információ:
Ha már a gari kiterjesztési lehetőségekről írunk: Azt is figyelembe kell venni, hogy a bővíteni kívánt gép jelenlegi, vagyis gyári garanciája milyen: helyszíni vagy becipelős, ill. hány évről hányra szeretnénk kiterjeszteni. Ebből a szempontból a korábban a topicban linkelt usanotebookos gari leírása pontatlan, csak a leírásban lévő P/N szám alapján lehet következtetni, hogy az konkrétan milyen gari bővítési lehetőség és mely gépekre érvényes - valószínűleg becipelős gyári gari 1 évvel történő hosszabbítása -.
Személy szerint mindenkinek azt ajánlom, hogy mielőtt bármilyen kiterjesztést vásárolna netről, magától a Lenovótól vagy szervíztől kérdezzen rá, hogy a gépe service tagje alapján milyen gari kiterjesztési lehetőségei vannak!
Pl. becipelős garit is lehet helyszíni garanciává változtatni és akár tovább bővíteni. Ezt érdemes átnyálazni hány féle gari kiterjesztés is vásárolható, amik között akár el is lehet veszni, ha valaki nem olvassa el részletesen: [link] lap közepe táján vannak a garancia kiterjesztések
Ill. - ha már példálózom - az én gépemre (3 éves helyszíni gari), az alábbi cikkszámú kiterjesztés vásárolható csak - a Lenovo Magyarország tájékoztatása alapján - : 41K0489 LENOVO Garancia Kiterjesztés NB 3 év helyszínről - 4 év helyszínre (ThinkPad)
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
válasz kingabo #15188 üzenetére
Gyakorlati tapasztalatom nincs még - hálistennek -, de amikor én a Lenovo/IBM Magyarországnál telefonon érdeklődtem az én gépemre vonatkozóan, akkor azt mondták, hogy házhoz jönnek érte, megpróbálják helyszínen javítani.
Hogy helyszíni javítás esetén mikor viszik el, nem tudom, de ha ők viszik el, akkor feltételezem, hogy az ő dolguk visszajuttatni is. Ezért nem carry-in/szervízbe cipelős gari.
Szerk: Közben egy kicsit utánanéztem.
A nevesített Üzemeltetési és hibajavítási kézikönyv "A" függeléke szerint pl. az én gépemre (7459) alkatrészre és munkavégzésre is 3 éves garancia érvényes, helyszíni szervízzel, amiről ezt írja a kézikönyv:
"Helyszíni szerviz
Helyszíni szolgáltatás esetén az Ön Szervizszolgáltatója vagy megjavítja, vagy
kicseréli a meghibásodott terméket a helyszínen. A Lenovo termék szét- és
összeszereléséhez megfelelő munkateret Önnek kell biztosítania. Egyes termékek
esetében bizonyos javításokhoz szükség lehet arra, hogy az Ön Szervizszolgáltatója
a terméket elküldje egy kijelölt szervizközpontba."[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
válasz kingabo #15193 üzenetére
Csak eljutunk közösen a helyes eredményhez.
Összeszedve tehát az eddigi infókat: meg kell nézni, hogy az adott gépre melyik országokban érvényes a garancia/jótállás. Ezt itt lehet megnézni.
Ebben a listában amelyik ország szerepel az adott típusú gép esetében, azon országokban lehet a garancia kiterjesztést megvásárolni, viszont a kiterjesztett garancia csak abban azokban országban lesz érvényes, ahol az eredeti garancia is. Tehát nem csak abban az országban, ahol a kiterjesztést vásárolták.
Lassan ezeket az összeszedett infókat be lehetne rakni az 1. hsz-ba is... a Linkekkel együtt, ahol lekérdezhető, ellenőrizhető, stb... Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
Közben készülget az irományom a jótállásról, ha kész leszek vele, beillesztem ide egy kis lektorálásra, aztán ha elfogadjátok, akkor berakatom az 1. hsz-ba.
-
dbius
veterán
Na, itt az iromány, várom a javaslatokat, hogy mi kellene még bele, vagy mi nem érthető, mit kellene átfogalmazni
És egy kérdésem még nekem is van. Az akkuval kapcsolatban. Bár azt írtam, hogy a vásárlástól számított egy év a jótállás az akkura, de most megkérdezem, hogy ez tényleg így van? Nem az akku elektronikája által eltárolt első használatba vételi időpontot veszik alapul? (lehet, hogy ez csak egy tájékoztató jellegű adat??)
Pár mondatban az IBM/Lenovo ThinkPad sorozatú laptopjainak a jótállásáról:
1. A jótállás abban az országban érvényes, ahol a laptopot vásárolták, továbbá:
2. A jótállás nemzetközileg is érvényes, de nem mindegyik országban, típusonként eltérhet, hogy melyik ország(ok)ban.Hogyan tudom ellenőrizni, hogy a gépet hol vásárolták, ill. mettől meddig érvényes a jótállás:
A gép alján van egy matrica, amin TYPE (mint típusszám) és S/N (mint sorozatszám) adatok vannak feltüntetve, ezt a két adatot (nevezzük service tagnek) kell megadni az alábbi oldalakon:
Hogyan tudom ellenőrizni, hogy az adott gép jótállása nemzetközileg melyik országokban érvényes (ill. érvényes-e a jótállás Magyarországon, vagy abban országban, ahol a gépet használni kívánom):
b.) Nemzetközi jótállás ellenőrzése
Tehát ha a laptop külföldről származik és az a.) pontban feltüntetett linken ellenőrizzük, hogy van-e rá érvényes jótállás, akkor megtudjuk, hogy melyik országban vásárolták és hogy OTT, abban az országban meddig érvényes a jótállás. Ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a jótállás Magyarországon, ill. az általunk használni kívánt országban is érvényes-e, meg kell néznünk a b.) pontban feltüntetett linken is! Amelyik ország nem szerepel ebben a listában, azon országban a jótállás nem érvényes.
FONTOS információ, hogy az akkumulátorra csupán a vásárlástól számított 1 évig van jótállás, függetlenül attól, hogy magára a gépre meddig érvényes!
A jótállás érvényesítése:
Mi szükséges ahhoz, hogy érvényesíteni tudjam probléma esetén a jótállást?
A jótállás érvényesítéséhez nem szükséges a vásárlásról szóló számla, ill. a jótállási jegy sem! Ha ezek rendelkezésre állnak, az természetesen nem probléma, de ezek hiányában is érvényes marad a jótállás - amennyiben a gépen nem történt a jótállást megszűnését eredményező változtatás -. Legalább a BIOS-ban szerepelnie kell a service tagnek. A gép alján lévő matrica leválása, eltűnése önmagában nem jelenti a jótállás megszűnését.
Probléma esetén hogyan juttatom el a szervizbe a gépet?
Az egyes konfigurációkhoz a gyártó különféle érvényesítési lehetőségeket nyújt, melyek az alábbiak lehetnek. A jótállás érvényességének ellenőrzése során kiderül, hogy az alábbiak közül melyik szolgáltatást vehetjük igénybe a jótállás érvényesítése érdekében.
- Beszállításos vagy postázásos szerviz (Ez az egyik leggyakoribb mód)
Beszállításos vagy postázásos szolgáltatás esetén a termék javítására vagy cseréjére egy kijelölt szervizközpontban kerül sor, ahova az eljuttatást vagy elszállítást Ön szervezi meg. A meghibásodott terméket megfelelően csomagolva a Szervizszolgáltató utasításai szerint Önnek kell elszállítania vagy postára adnia (előre fizetve, hacsak más utasítást nem kapott) a megjelölt helyre. Miután a termék javítása vagy cseréje megtörtént, Ön átveheti azt. Amennyiben a termék átvétele nem történik meg, úgy az Ön Szervizszolgáltatója saját belátása szerint rendelkezhet a termékkel. Postázásos szolgáltatás esetén a terméket a Lenovo saját költségén juttatja vissza Önhöz, hacsak az Ön Szervizszolgáltatója másképpen nem rendelkezik.- Helyszíni szervíz:
Helyszíni szolgáltatás esetén az Ön Szervizszolgáltatója vagy megjavítja, vagy kicseréli a meghibásodott terméket a helyszínen. A Lenovo termék szét- és összeszereléséhez megfelelő munkateret Önnek kell biztosítania. Egyes termékek esetében bizonyos javításokhoz szükség lehet arra, hogy az Ön Szervizszolgáltatója a terméket elküldje egy kijelölt szervizközpontba.- Futár- vagy raktárszerviz
Futár- vagy raktárszolgáltatás esetén az Ön termékét egy kijelölt szervizközpontban javítják meg vagy cserélik ki, ahova az elszállítást az Ön Szervizszolgáltatója biztosítja. A termék csatlakozásainak bontása az Ön felelőssége. Ahhoz, hogy a terméket a kijelölt szervizközpontba visszajuttathassa, Ön egy szállítóládát kap. Egy futár felveszi a terméket és elszállítja a kijelölt szervizközpontba. A javítást vagy
cserét követően a szervizközpont szervezi meg a termék visszaszállítását Önhöz.- Termékcsere szolgáltatás
Termékcsere szolgáltatás esetén a Lenovo leszállít egy csereterméket az Ön számára. Ön felel a termék telepítéséért és működésének ellenőrzéséért. A cseretermék az Ön tulajdona lesz, míg a meghibásodott termék a Lenovo tulajdonába megy át. Csomagolja be a meghibásodott terméket a kézhez kapott cseretermék kartondobozába, és küldje vissza a Lenovonak. A Lenovo fizeti mindkét szállítási irány költségeit. Az Ön felelőssége lehet a meghibásodott termék sérülése a szállítás során, ha nem megfelelően csomagolja be a kézhez kapott cseretermék dobozába. Kiszámlázhatják Ön felé a cserealkatrészt, ha a Lenovo nem kapja meg a hibás CRU-t a cserealkatrész átvételétől számított harminc (30) napon belül.További információk Magyar nyelven itt.
Jótállás kiterjesztése:
Lehetséges-e a gyártól által biztosított jótállás időtartamának a kiterjesztése, ill. meddig és hogyan? A kiterjesztett jótállás HOL érvényes?
- IGEN, lehetséges a jótállás kiterjesztése.
- A gyártó által biztosított jótállás lejárata ELŐTT van erre lehetőség.
- Több fajta kiegészítés is lehetséges. Lehetőség van arra is, hogy a gyártó által biztosított jótállást kiegészítsük pl. helyszíni javításra.
- Magyarországon a jótállás kiterjesztése - jelenleg - a vásárlástól számított 4 évig lehetséges. Van olyan ország, ahol 5 évig is kiterjeszthető a jótállás, ill. létezik véletlen sérülés esetére is kiterjedő jótállás kiegészítés, de ez - sajnos - szintén nem érhető el - jelenleg - Magyarországon.
- A kiterjesztett jótállás azokban az országokban érvényes, ahol az eredeti/gyári jótállás is érvényes volt!A jótállás kiterjesztésének lehetséges módjaira és időtartamára vonatkozóan javasolt egy hivatalos forgalmazó vagy szerviz megkeresése, akik a gép service tagje alapján meg tudják adni a pontos információkat!
További információk a jótállás kiterjesztéséről Magyar nyelven.
Van-e olyan alkatrész, amit én, mint a gép tulajdonosa saját magam is cserélhetek a jótállás megszűnése nélkül, a hivatalos szerviz igénybevételének mellőzésével?
IGEN. Ezzel kapcsolatban fontos információ, hogy a gépek egyes alkatrészei/összetevői ún. CRU, ill. FRU kódszámokkal vannak jelölve.
Mit jelent a CRU/FRU jelölés?
CRU - Ezek a felhasználó által is cserélhető eszközök. Ha a felhasználó ilyen alkatrészt/eszközt cserél a gépben, akkor az NEM jár a jótállás megszűnésével! Vigyázni kell, mert amennyiben ilyen alkatrész felhasználó általi cseréje során megsérül a gép, akkor az ilyen hiba kijavítását - jótállás keretében - a szerviz elutasíthatja!
A Vásárló által cserélhető egységek (CRU) azok a számítógép alkatrészek, amelyeket a felhasználó cserélhet vagy fejleszthet újabb típusra. A CRU-nak két típusa van: Saját beszerelésű és Választható beszerelésű. A saját beszerelésű CRU-k könnyedén telepíthetők. Lehetnek önállóak, reteszes rögzítésűek, vagy igényelhetnek csavarhúzót legfeljebb két rögzítőcsavar eltávolításához, míg a választható beszerelésűek megkövetelnek bizonyos műszaki ismeretet és eszközt, például csavarhúzót. A vásárló azonban biztonságosan kiszerelheti és cserélheti mind a saját, mind a választható beszerelésű CRU-t.
A vásárló felelős minden saját beszerelésű CRU cseréjéért. A választható beszerelésű CRU-kat cserélheti és telepítheti a vásárló, vagy a jótállási időszak alatt a Lenovo szerviz szakembere is.
Saját beszerelésű CRU-k: ezek a CRU-k szabadon csatlakoztathatók, vagy legfeljebb két csavarral vannak rögzítve. Ilyen típusú CRU például a hálózati adapter, a tápkábel, az akkumulátor és a merevlemez. Egyes termékeknél az olyan alkotórészek, mint például memória, vezetéknélküli kártyák, noteszgép billentyűzetek, ujjlenyomatolvasóval felszerelt tenyérpihentetők és érintőegerek, ugyancsak lehetnek CRU-k.
Mely eszközök minősülnek felhasználó által is cserélhetőnek (CRU)?
Erre vonatkozóan pontos információt az adott géptípushoz kiadott Üzemeltetési és hibajavítási kézikönyvben (Service and Troubleshooting Guide) találhattok - internetről letölthető mindegyik típushoz -
Pl. egy Lenovo ThinkPad X200 esetében az alábbi eszközök minősülnek CRU-nak:
- hálózati adapter
- tápkábel a hálózati adapterhez
- trackpoint sapka
- akkumulátor
- tároló eszköz (hdd vagy ssd)
- memória
- optikai meghajtóVálasztható beszerelésű CRU-k: ezek a CRU-k elkülönített részek a számítógépen belül, amelyeket egy hozzáférési panel rejt el. A panelt rendszerint kettőnél több csavar rögzíti. Amint kiszereli a hozzáférési panelt, láthatóvá válik az adott CRU.
Pl. egy Lenovo ThinkPad X200 esetében az alábbiak minősülnek választható beszerelésű CRU-nak:
- billentyűzet
- PCI Express minikártyák (WIFI, WIMAX, WWAN, Intel turbo memória)Megjegyzés: Csak Lenovo által szállított számítógép alkatrészeket használjon! Az adott géptípushoz tartozó CRU-k jótállásáról a Biztonsági és jótállási kézikönyv kiadvány 3. fejezete nyújt tájékoztatást.
FRU - Ezek az eszközök CSAK szerviz által cserélhető alkatrészek. Ha a felhasználó ilyen alkatrészt cserél, akkor az a jótállás megszűnésével jár! Gyakorlatilag azok az alkatrészek, amelyek nem minősülnek CRU-nak azok mindegyike FRU, tehát csak a szerviz által cserélhető!
Tipp:
- vásárlás előtt MINDIG ellenőrizzük, hogy a gyártó milyen alkatrészekkel (CRU, FRU) szállította a gépet
- hasonlítsuk össze ezt a listát pl. az Everest/Aida64 - vagy más rendszerdiagnosztikai program - adataival
- ha olyan eszközben látunk eltérést, ami FRU számmal jelölt alkatrészt érint, akkor vásárlás előtt győződjünk meg arról, hogy az érintett FRU számú alkatrész cseréjéről az eladó rendelkezik hivatalos, IBM/Lenovo szerviz által kiadott irattal.
- erre azért lehet szükség, mert ha az eladó maga cserélt FRU alkatrészt - és nem a hivatalos szervíz -, akkor a jótállás későbbi érvényesítése akadályokba fog ütközni!
- amennyiben CRU számmal jelzett alkatrészben van eltérés, az nem jelent problémát a jótállás későbbi érvényesítése szempontjából - a fentiekben részletezettek figyelembe vételével -
- hasonlítsuk össze a BIOS-ban tárolt service tag adatokat a gép alján lévő matricán feltüntetett adatokkal - egyezniük kell -Végül egy lista a Magyarországi szervizek elérhetőségéről - a teljesség igénye nélkül -:
Központi szervíz:
IBM Magyarországi Kft. 1117 Budapest Neumann János utca 1. (36) 1 382 5885
Budapesti szervizek:
Albacomp Zrt. 1139 Budapest Frangepán u. 8-10. (36) 1 236-7790
Aloha Informatika Kft. 1117 Budapest Irinyi József utca 38. (36) 1 372-0325
Delta Services Kft. 1033 Budapest Szentendrei út 39-53. (36) 1 437-5250
Duna Elektronika Kft. 1183 Budapest Gyömrõi út 99. (36) 1 666-1630
M and S Informatkai Zrt. 1136 Budapest Pannónia u. 17/a. (36) 1 237-1220
Nádor Rendszerház Kft. 1141 Budapest Öv u. 3. (36) 1 470-5022
Professzionál Zrt. 1117 Budapest Sopron út 19. (36) 1 216-5300
Rikvest Kft. 1148 Budapest Nagy Lajos király útja 24.(36) 1 273-2000
Smartservice Kft. 1117 Budapest Prielle K. u. 4. (36) 1 3710-272
Systrend Zrt. 1037 Budapest Bokor u. 15-21. (36) 1 5058-155
Vidéki szervizek:
Albacomp Zrt. 8000 Székesfehérvár Mártírok útja 9. (36) 22 515-413
Dr. LAN Kft. 3525 Miskolc, Szepessy Pál u. 1. (36) 46 500-040
Kventa Kft. 2040 Budaörs Vasút u. 15. (36) 1 555-4363
PC BoX Számítástechnikai Kft. 6722 Szeged Mérey út 12. (36) 62 486-486[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
Pár apróságot, formázást utólag módosítottam, ami itt még nem látszik, még a szervizek listáját kell szinkronba hoznom, mert a tabulátorokat nem veszi figyelembe a ph akármilyen lehetőséget választok is (konvertálatlan, programkód, stb), szóközre konvertálódik a hsz. elküldését követően.
Szerk: megoldottam, tabulátor helyett csak szóközt kell használni.
[ Szerkesztve ]
-
-
dbius
veterán
Pár további finomítást végeztem:
- a választható CRU részt formailag átalakítottam egy-egy bekezdést áthelyeztem logikai sorrendnek megfelelően
- part-lookup linket beleraktam az "ellenőrizzük, hogy milyen alkatrészekkel szállította a gyártó a gépet" részbe.
- beraktam a debreceni Albacomp címét, elérhetőségét a leírásba.Szerk: (#15321) TayRol : Thx De lényegében csak összeollóztam a dolgokat, meg szerkesztettem, ez több időt vett el, mint a szöveg összeállítása.
Mindenkihez: Akkuval kapcsolatos kérdésemre valaki? A vásárlástól számított 1 évet érzem jogszerűnek/helytállónak, de a biztonság kedvéért szeretném tisztázni, hogy az akku által eltárolt első használatbavételi dátum csak tájékoztató jellegű adat-e, hogy ne kerüljön valótlan tartalom az 1. hsz-ba.
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
válasz feelgood #15332 üzenetére
Keresgéltem egy darabig az oldalukon, de tényleg szervízpartnerek ők is. Jó tudni (köszi), főleg, hogy helybeli vagyok
De az Albacomp is biztosan szervízpartner, mivel más városok eleve fel vannak tüntetve a szerviz listában és Debrecenben is van telephelyük, ami foglalkozik szervizeléssel.
(#15334) Rez_Grof:
(#15330) audi100td: Ha még nem próbáltad, akkor nézd meg még egy Linux disztribúcióval is Live módban - azaz cd-ről vagy pendriveról bootolva -. Mert ha az alatt rendesen működne, akkor valamilyen szoftveres gubanc lesz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Sweet.tv - internetes TV
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Asztalos klub
- Új HMD modell bukant fel
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Túra és kirándulás topic
- Nagyobb akkuval Galaxy M35-nek hívják a Galaxy A35-öt
- További aktív témák...
- ThinkPad P16 Gen1 16" QHD+ IPS i7-12850HX RTX A2000 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- Eladó Dell Latitude E5470
- Lenovo Legion Y530 - 15.6" 95% sGRB 300nits, i5-8300H, GTX1050Ti-4, 24/512, új akku +SZLA +GAR!!
- HP Laptop 15-fd0051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1334U, 16GB, 512SSD, GeForce MX570
- HP Probook üzleti kategóriás prémium G450 15,6 inch,Core I5,8Gb ram,128Ssd, Gyári Töltő,Full jó aksi
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen