Aktív témák

  • Misi1979

    őstag

    válasz megema #30907 üzenetére

    Ameddig a hűség tart, a telefon nem a te tulajdonod. Sem jogilag, sem máshogy.

    A mobilelőleg a veszteség minimalizálását szolgálja, én teljesen megértem, hogy alkalmazzák. Nem nyilvános adat, de rettentő sokan kötnek olyan szándékkal hűségnyilatkozatot, hogy a készülék értékesítésével jutnak pillanatnyi haszonhoz - pl. azért, mert már sehol sem hitelképesek.

    Erre megoldás lenne egy ennél alaposabb hitelképességi vizsgálat bevezetése, viszont ezen olyan emberek is fennakadnának, akiknek a jövedelme pl. kézbe jön és/vagy illegális forrásból származik.

    Ez egy ördögi kör, sajnos.

    Egyébként, ha egyik helyen 50ezer ft előleget kértek, másik helyen lehet egy fillért nem fognak. Hogy miért? Mert az adatkezelési-adatvédelmi törvény nem teszi lehetővé, hogy nem pénzintézet saját nyilvántartásába vegye azokat, akiknek az adatait megvizsgálták már előfizetői szerződés kötése céljából.

    Előfizetéses készülék függetlenítése nem okoz nagy bevételkiesést a szolgáltatónak, akármilyen hihetetlen. Arányaiban roppant kevesen vesznek azért mobilt x mobilszolgáltatónál előfizetéssel, hogy utána y szolgáltatóval használják őket. Az unlock ilyen esetben jó ürügy a garanciális feltételek szolgáltató részéről való egyoldalú felmondására, esetlegesen egyéb, ászf-ben meghatározott szankciók kivetésére.

Aktív témák