Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 426os

    őstag

    válasz Alexios #41628 üzenetére

    Az autóipar nagyon elkényelmesedett a 2010es években és ezzel együtt az ebben dolgozó mérnökök nagy része is. Pályám első 5 évét én is itt töltöttem, szerencsére egy szakmailag igen izgalmas és változatos projekten, aminek a tapasztalataiból még most évekkel később is profitálok. Viszont akkoriban nagyon sok 10+ éve a cégnél lévő kollégám volt, akik nagyon kényelmesen elvoltak az aránylag korrekten fizető 8-16 melóban (ebben reggeli, 1 órás ebédszünet plusz kávé-csocsó szünetek is benne voltak). A munkájuk többnyire change requestek alapján 1-1 méret tűrésének átírása, esetleg egy rádiusz módosítása és ennek dokumentálása volt, az ezzel járó meetingekkel együtt. Ja meg persze a pénteki pizzarendelés leszervezése stb. Ezen embereknek igen nagy szívás lesz, ha esetleg leépítik őket, mert ezzel a tapasztalattal kisebb cégeknél, ahol esetleg lenne is szakmai munka, nem sok esélyük van. Más területre, multikhoz meg kellene jó(!) nyelvtudás is sokszor, de amúgy is elkapkodják majd a tapasztaltabb kollégákat. Cudar világ lesz, bár nem gondolom, hogy egyik napról a másikra kerülnek majd sokan lapátra. Inkább az lesz, hogy elmaradnak a fizuemelések, előléptetések, aztán az infláció elviszi a MO-i mérnök fizukat, lásd ez a br750es ajánlat (nettoban kerestem majd' ennyit mikor felmondtam 2022-ben 5 év tapasztalattal). Az, hogy Németorszszágban vannak inkább a csoportos leépítések a magas fizuk miatt, szerintem nagyjából megmenti a magyar mérnökállomány állását, de aki most kerül a pályára annak igen rossz kilátásai lesznek megélhetést illetően, hiába szenvedett végig bármilyen indokolatlanul nehéz egyetemet...

  • Lien

    aktív tag

    válasz Alexios #41628 üzenetére

    És még mindig jobban áll, mint az építőipar ahol feketén, félug feketén vannak bejelentve az emberek és munka sincs plusz folyamatosan küldik el a tervezőmérnónöket.

  • tototos

    addikt

    válasz Alexios #41628 üzenetére

    Hát igen, nagyjából 2019 óta szívás van az autóiparban, nagyjából idáig tudtak ellavírozni a beszállítók.
    Számomra kicsit fura, hogy nagy a kereslet, de ezek szerint mégsem fáj annyira, hogy tapasztalat nélküli embert vegyenek fel a cégek. Sok hirdetést látok amik 6 hónapja nyitva vannak és nem hiszem hogy senki nem jelentkezne rá.

Új hozzászólás Aktív témák