Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
A kutya nem foglalkozik vele ki ül melletted.
Az meg nem árt ha nem vagy müszakilag full sötét,jól jöhet néha ha pár apróságot meg tudsz oldani.Én 9éves géppel 12éves póttal nyomulok,lehet néha a pót alá kell mászni,de vigasztal,hogy 1,5x annyit keresek mint haver az 1 éves szerelvénnyel XD
<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
Köszi a válaszokat. Leglább akkor nem fogok unatkozni, mert már annyian mondták, hogy eljönnének velem erre-arra, hogy sose fogy el . Műszakra meg akkor kicsit majd rágyurok, csak tartanék már ott. Annyira lelekes vagyok
BANZAII
-
jasszer
senior tag
Sziasztok,
Mit gondoltok, egy motorkerékpárt (~200 kg) milyen feltételekkel és áron küldhetnék ki Londonba? Hol kezdjek el nézelődni egyáltalán? Lábon kivinni kicsit húzós lenne, de lehet hogy az lesz a legegyszerűbb megoldás...
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
#27070592
törölt tag
Nappal melóztam a héten ugyhogy Herceghalom kimaradt szerencsére. A váltótársamat láthattad. Azért egy ilyen bringával szivesen tartanék tereprendezést a környéken, néhány pótkocsi lőszerrel.
Nem voltam a héten netközelben. Mellém raktak egy tanulót, igazi élmény volt pótcserét rampára tolatást, szorzó-felező váltót tanítani, 35 fok melegben, főleg az én türelmi szintemmel...Jövő héten majd éjszaka folytatjuk, a bicskei 11-es rampával (saroktolatás töksötétben, szűk helyre, rampa előtt keresztben parkoló birkákkal, 24 tonna rakománnyal)
sörözést nem tudom mikor iktassuk be. esetleg kollegával tudok hozatni saját termésű tokaji furmintot, igen jó minőségben.
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #457 üzenetére
A mádi kollegával? Asszem vele beszélgettem nemrég. Vmelyik hajnalban 2en voltak a kocsiddal a gyáli tecsóban, az 1es rampára tolt rá a driver, én jól körberacsingoltma a magnummal.
Sztem nem az a gáz, ha egy kezdőnek tanítod a Volvo váltóját, hanem amikor egy 50 körüli, 25 éve nemzetköziző nem tud szétakasztani. Láttam ilyet ...mod: ma du 2 körül csak 70nnel dugigázott a nulláson az autóddal. Én meg nyomtam mint süket a csengőt, siettem haza
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
A váltótársam is kapott egy tanulót...őket láthattad.
Du2-kor mi voltunk a géppel, a billerbecktől poroszkáltunk vissza Gyálra.Az tényleg gáz ha valaki 25 év nemzetközi tapasztalattal nem tud félpótot cserélni. Elvileg hetente egyszer mindenképp szét kell akasztani a szerelvényt, ellenőrizni utánzsírozni a nyerget. Nemzetköziben a hétvégi pihenők alatt rá is érne az ember.
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #459 üzenetére
Én meg Mátészalkáról mentem vissza. Mivel 3 hete melóztam és eljött a hazaút ideje, kicsit állat módjára közlekedtem. Bocs mindenki, akire ráhúztam a pótot, vagy egy sávval arrébb tessékeltem
Mondom a csávó kajak nem tudta szétakasztani a Stralist, utána meg beletolatott egy Magnumba a géppel.
A nyerget már nekem is fel kellene zsírozni, majd jövő héten időt szakítok rá.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Szplöttyy
senior tag
-
zsid
senior tag
Hjajj nemsokára megyek vissza melózni.
<tRucKdriFteR>
-
Szplöttyy
senior tag
Jó kis ábra! Énse tudtam hogy működik, nekem is mondták, hogy bizony az nem V12es motor amúgy a wikipedia-s oldalon szerepel is ez a motor: "Leyland Motors L60 tank engine, used in the Chieftain tank." És akármilyen is, gyönyörű hangja van
Meg amúgy marha jól veszi a fordulatot, azon csodálkoztam
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
jasszer
senior tag
Hát igen, hihetetlen ötletek vannak... pl. a dugattyú nélküli belsőégésű motor se kutya. Kb. ismert ezek közül a 2T/4T, benzin/diesel, sor/V, pedig még rengeteg kombináció létezik. A boxermotor, vagy a Wankel ezekhez képest hétköznapi, unalmas hülyeség.
[ Szerkesztve ]
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
MaciG
addikt
Valaki jön innen a XIX. NEmzetközi Kamionos Country találkozóra ? Szegedre a Szikire?
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
zsid
senior tag
-
concret_hp
addikt
hülye kérdés, de ha már benéztem a topicba: ha 7végi kamionstop van és nem értek oda ahova kell, akkor konkrétan 2 napig csak "néztek ki a fejetekből"? (elég szívás lehet)
meg mondjuk mi van, ha valahol külföldön lerobban a cucc mondjuk? egyáltalán egy kamionnal mit lehet csinálni (jól megpakolva persze) elvontatják? vagy lecserélik az elejét, egy másikkal elhúzzák a cuccot, és külön az elejét?
vagy fullba vagy sehogy :D
-
zsid
senior tag
válasz concret_hp #482 üzenetére
Én hűtős pótot húzok,mehetek akkor is ha stop van(kivéve mélyhűtöttel).
Ha lerohad az autó akkor nemzetköziben azért mentenek,vagy megy másik vontató.<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
Ti amúgy szoktatók vezetés közben "vadászni" ?
Tegnap egyik ismerősöm elvitt Békéscsabára, mert arra volt a fuvar és nekem is ott volt dolgom, és északa a sötétben kiugrik egy őz az utra, lassítunk, de már nem volt ideje elugrani és hát levadásztuk. Srác megáll, én azt hiszem azt nézi, hogy lett-e valami baja a verdának, aztán mondja ,hogy "Nah csere fiam fogjuk meg, tegyük be hátra, hétvégén jó pörkölt lesz belőlle" A kocsinak bersze semmi baj sem let, max egy két kis karcolás. Valami ilyesmivel mentünk.BANZAII
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #490 üzenetére
Még sosem próbáltam a max fordulatot, a legtöbb amit használok 1700, de csak ritkán. Egyébként egymillióhoz közelít a bicaj, 11 évesen. Nemrég cseréltettünk gázolajszűrőket, most elég tűrhetően fogyaszt, átlagos terheléssel 29-31 között. Elviselnék egy injektor-sor cserét, de ilyesmire nem költenek a cégnél mostanában. (V)álság...
-
Szplöttyy
senior tag
válasz #27070592 #491 üzenetére
De gondolom felesleges is jobban forgatni nem? Mert amiket láttam videókat, ott se forgatják 1800nál tovább, de ott is van már hangja, meg süvít a turbó is rendesen Amúgy milyen motor van benne? Mert amiket mostanában látok gépek, mindegyik 420-440-480lovas... pl itt MO-n 580lovas meg ilyen Scaniákat egyáltalán nem látok... Motorjáról, amit kérdeztem azt mindenre értettem, mert pl fogalmam nincs mekkora/milyen lehet?(Sor6?) azt tudom, hogy a R620-as vagy az R580-as( ) Scania az 13800köbcenti, V8 Biturbó
És mit saccolsz, mennyit fog még elmenni?
Faterom pár éve ment külföldre egy régi mercivel(nem nyerges, rendes teherautó) és ~2,5millió kilométer volt benne... Hát nem épp "new car" wunderbaum volt benne
Szerette azt csinálni, hogy mikor meg kéne állni, akkor hiába engeded el a gázt, pedál bent marad és gyorsít tovább a gép Állófűtés csak zörgött, 3-4pulóvaerbe aludt faterom Múltkor beszélgettem vele, hát amiket mesélt... nem lettem volna régen fuvarozó
Tényleg, nektek mire van meg a jogsitok? Fateromét megnéztem, mindenre megvan neki, motor,busz,teherautó, szal a lista végig megvan. Ez annyiban jó, hogy megyünk a szép szürke unalmas Suzuki WagonR+-al és megállít a rendőr, megnézi faterom jogsiját, aztán kb elnézést kér
Smoke & Torque
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #492 üzenetére
Ez egy sorhatos motor, 12100 köbcentis, 420 lovas. (volt új korában) Mennyit fut még el? Sokmindentől függ, leginkább a rendes karbantartástól, de az sem mindegy ki hajtja. Most átlag évi hetvenezer megy bele.
Egyébként hosszútávú fuvarozásra leginkább elterjedt motorteljesítmény a 420 lóerő, Volvonál Scaniánál állítólag ebből fogy a legtöbb, általában egy közepesen felszerelt fülkével. Viszonylag olcsó, jól fogyaszt, tartós kiforrott konstrukció. A cégek főleg az ár miatt veszik. Itthon ritkábbak az igazi bivaly gépek. Főleg billencspótok előtt lehet látni pl FH16 610 lovas Volvokat, de oda kell is az erő. Kollegám mesélte hogy amikor billenccsel járt autópályaépítkezésre, össztömeg 50 tonna felett volt rendszeresen. De nem foglalkoztak vele, minden "ki volt fizetve", a környékbeli rendőrök szemet hunytak, kivéve a gyorshajtást...
-
Szplöttyy
senior tag
válasz #27070592 #493 üzenetére
Én ahogy látom(itt Pesten legalábbis) eléggé vegyesen vannak, legalább annyi 440-est látok mint 420-ast. De látok sok 380-ast is, nem kevés az? Meg gondolom ide felesleges is pl egy 610-620as motor, nem? Csak a billenősek elé kell, mert oda, ahol olyan rohadt nagy hegyek vannak, oda nem árt, de ide? Azért nem kell 600ló, hogy a Hungárián araszolj 5-el
Smoke & Torque
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #494 üzenetére
Vegyes a kép persze, nem csak 420-asok vannak. Én is dolgoztam 380-as Volvoval, nem mondom hogy kevés, de emelkedőn gyakrabban kellett visszakapcsolgatni. De ettől függtelenül köznapi fuvarokra elég volt. Jó hogy nem kell már araszolni a hungárián, mert ki vagyunk tiltva, leszámítva a célforgalmat.
Nagy motornak szerintem csak nagy tömegű rakományok előtt van haszna, pl a túlméretes túlsúlyos szerelvényeknél.
Nem kellenek rohadt nagy hegyek hogy szenvedjen a gép. Itt Magyarországon pl egy húzós meredek emelkedőre felviszik az autópályát, de egy húsz méteres homokdombba alagutat fúrnak... -
Zolás
addikt
Tegnap valami szívatós fuvar közben egyszercsak elkezd sikitozni a gép alattam
Gyorsan megálltam ahogy tudtam gondoltam ékszijnál megszorult valami görgő... Természetesen nem ilyen könnyű cucc volt. Beszart a turbó. Fönököt hivom: hozd fel lábon! Köszi épp Szekszárd alatt járok b-meg mire 20al felérek(délbe halt meg a gép) este 8 lesz köszi.
Na mindegy elkezdek felvánszorogni már 25el is tépek tiszta száguldás lobog a hajam mikor utolérek egy nyergest aki lassabban megy. Követem egy pihenőig ott félreálltunk mindketten(elengedtük a 2km sort ami mögénkállt kísérni minket)
Megkérdeztem a kollégát hogy miafrancért nem megy előlem Beszart a fölső sor nem veszi a sebességet csak az alsót. Szarrá huzatva is max18-20km/h.
Meghivott egy üdcsire dumálgatunk, kinéztünk elment a sor na akkor húzzunk bele menjünk haza Ránkszól két másik kolléga hogy várjunk már 5 percet amig kávéznak mert nem birják a tempónkat tartani.
Kivárjuk mig elmennek ujra lendület az uton. Kolléga kiállt valahol tankolni adtam a lovamnak hajrá 25-28 km/h Közbe kideritettem csak Dunaújvárosnál lehet átmenni az 51es utra vánszorgás odáig. Közbe hallgatom a rádiót hát mire elértem Dunaújvárost 8féleképp mondták be miért megy lassan a sor a 6oson. Na legalább volt min röhögni.
Dömsödnél végre megszorult a rohadék piszkos nagy füstöléssel már 50et is elértem. Ma bevittem a szervizbe szétszedték és a szerelő kiszórta a belsejét a földre Eltört a tengely a 6.órában. Közölték hogy vegyünk másikat mert nem maradt benne felujitani való. Szereztek egyet árát nem tudom de nem húz annyira és ezzel nem tudnak mit csinálni a szerelők.
Mai mérleg 10 óra alatt egy uj turbó ami kaki a régihez képest. Tegnapi mérleg 6.5 óra vezetés zsinórba. Korong véletlen elhagy és pihenős korong rajzol helyette
És most végre otthon sörözök és 2 napig kuss van. Majd hétfőn ujrakezdjükCsere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #492 üzenetére
Sztem a V8 Scania az 16400 köbcenti. Régen a 360-380LE volt a tendencia hosszútávú fuvarnál, ez a 90es évek végére felment 420lóra, most meg a sima átlag 12literes common rail motoroknál a 440 ló a divat, ez a tümegcucc. Vannak a 11 literesek 400-410 lóval ( Iveconál 430 ), mer belföldre középfülkével jó az ( lásd TGA/TGX). Hosszútávon szvsz megéri a V8as 560+ lovas motorokkal dolgozni mert az átlagfogyasztás adott össztömegnél nem több sokkal, viszont az átlagsebesség az jóval magabb.
Nekem a Magnumban óra szerint 848e km van óra szerint. valóságban 1,2milla+ körül. Nekem 1650 a zöld zóna vége, 1600nál feljebb nem pörgetem, bár nekem több sebességem van ( +4) mint az FHban és rövidebbek az áttételek( kevesebbet viszont nem eszik ).
Ha odafigyelünk a Mack motorra, remélem még olyan 3-400 000ret elmegy.( A hengerfej 950 000, az újabbra az injektorsor 1 500 000).
Nekem csak B/C/C+E van.
Mivel most a kocsmából jöttem és megyek is tovább, ezért nem írok egyebet
mod a Magnum úthibáknál néha kidobja a 8.at, ha a tempomat ON akkor kipörög 3000ig. Van ám hangja XD
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Szplöttyy
senior tag
Köszi!
Scaniás dolgot benéztemA hangjáról meg majd egy videót kérünk, ha egyszer épp elkapod
Tulképp ezvolt a kérdésem lényege, hogy nyilván senki nem pörgeti addig, de hogy lehetséges-e kipörgetni odáig, és mint írod, lehet.
Tényleg, egy kamionba kb hány bar a turbónyomás? Személyautóknál 0,3 ilyesmi izmosabb tuning gépekbe se sűrű az 1bar feletti.
Smoke & Torque
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #499 üzenetére
A Volvónkban 2 barig van skálázva a műszer, a fölé simán ki lehet nyomni( műszer szerint), hogy mi a valós azt nem tudom. De itt 2 db 2 literes hengert kell tölteni, nem egy 1.9TDIt...A fordulatszám kb fele a személyautóknak, szal dupla idő alatt kell 4 szeres térfogatot tölteni, akár valós is lehet ez a töltőnyomás. ( De nagy király vagyok így kocsmázás után XD ). A kipörgetésről meg : nekem 1650ig "zöld zóna", 1900-2200 a kék, ahol optimális a kioufogófék teljesítménye, asszem a Volvónál is Kb ennyi a VEB, szal lassításnál 2200-2400 rmp reális, gyorsításnál sztrem kizárt, hogy valaki addig huzatná, akkor tuti beküldene vagy 60 litert 100on.
<tRucKdriFteR>