-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz Xantomas #3406 üzenetére
Bowdeneket évente szokás cserélni
Azért ez szerintem nem feltétlen állja meg a helyét. Valami nagyon-nagyon intenzív használat kell ahhoz hogy 1 év alatt cserés legyen. Én még sose cseréltem bowdent egyik bringámon sem csak azért mert most már régi és cseréljük le alapon.
Se a fékezéssel se a váltással nem voltak gondjaim mert pl 10+ éves bowdenezés van a gépen
Persze ettől még le lehet cserélni bozonyos időközönként, mert nem nagy összeg.
Azért vannak kivételek is: pl nokon itt már kicsit mélyebben is zsebbe kell nyúlni.Én éppen multkor vettem boltban canti / V-fékhez való pálcás fékpofát boltbajárós bicajhoz. 2pár volt valami 500-600ft , ennyiért egész korrekt cucc.
Valamelyik nap betévedtem egy boltba belőért. Csak pislogtam, hogy egy MTB continental belső 1500Ft Aztán végül csak akadt egy 1000 Ft-os kenda, de azt se tartottam éppen kevésnek, legutóbb még mikor belső kellett olyan 5-600 FT-ért vesztegettek egy normál belsőt.
Amúgy egyet értek, lánc+fogaskerék kell bele egy új olcsó kategóriás. 2 gumi rá akár használtan 1k/db, vagy ha talál újonnan 1k-ért.
Agyat lehet még meg lehet menteni, csak ki kell rakni új golyókkal , bezsírozni stb. aztán elgurul az még egy darabig. Az agycsere elég költséges lenne ebben az esetben. Nem érné meg kifűzni a kerékből az agyat és befűzni egy újat. -
Manitou
addikt
válasz Xantomas #3424 üzenetére
Megmondom őszintén én még ezt senkitől nem hallotam, hogy évente ajánlatos bowdent cserélni. Sose szakadt még el bowdenem se fékrendszerben se váltórendszerben. Olcsóbb daraboknál elképzelhetőnek tartom amit mondasz, de egy jobb minőségű terméknél azért talán nem kell ilyenre számítani. Itt is fék esetében lenne cinkesebb a dolog. Váltóbowdenből és fékbowdenből + bowdenházból is gyári shimano-t használok, Fékből meg az utóbbi időben inkább csak hydraulikusat.
De régen is félig magura HS33-at használtam. Ha elszakadt volna a másik bowdenes esetleg , akkor sem maradtam volna teljesen fék nélkül.Az is igaz hogy én meg esőben nem szívesen tekerek, és a dagonyázást is alapvetően utálom
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #3924 üzenetére
Max ~10 éves lehet. Szép gép. Bár nekem ez a vázforma nem jön be. Annyiért tényleg nem volt rossz vétel. És hogy mozog a cannondale villa? Ilyet még nem próbáltam a kuriózum villák közül.
Súlyban mennyit kóstál? -
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #4008 üzenetére
Ez egy XC bike , nem túrakerékpár Bár túrázáshoz sem rossz.
Igen a 8cm manapság kevésnek tűnhet, 15 -16 éve meg annyival DH-ztak
XC-re pont elég a 80. Esetleg 100A max 10 évet amiatt írtam, mert ezt az XT hátsóváltó 99-től volt
, hogy pontosan meddig azt nem tudom de jópár évig, talán 4 évig is.SZóval lehet olyan 2003-2004-es is a masina. -
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #4039 üzenetére
Én is szeretem a retro gépeket . Majdnem minden meghatározó korszakból van is egy bringa lassan itthon
1. '90 full Deore XT-s cro mo vázas csoda hüvelykujjváltókaros ( igaz ez nem az enyém, de családban van)
2. '95 Marin Bolinas Ridge Cro-mo Triple butted , Manitou Mach5 SX ez vegyes felszereléssel, nem teljesen korhű, mert a cuccok inkább 96-97-esek rajta ESP 7.0 carbon h. váltó, deore XT, Sugino Impel 500 hajtómű
3. '09 Giant XTC Team, ez sem korhű mert a váz vadiúj , de a cuccok rajta inkább 10 év körüliek, de a hajtás új . Első telóval, de pedál nélkül 10,2 kg Pedig még sokat lehetne faragni rajta, de már nem fogok. Ehhez még egy elsőváltó hiányzik, aztán kész lesz.
4. Specialized Stumpjumper FSR /120mm , '08 Fox Talas 100-140, Deore XT , Juicy7, sunline carbon kormány, SDG, Mavic XM719 Disc Ez pedál nélkül 11,4kg
5. a régi aluvázamból lassan összedobok mégegy bringát, ez egy merevvillás lesz , még vacilálok, hogy egysebességes vagy váltós legyen. Pár alkatrész kell hozzá csak. Ez is ilyen vegyessaláta lesz.
Aztán meg is pihenek pár évre alkatrészvásárlás terén úgy érzem
Az kemény, akkor úgy néz ki lecsukják egy jó időre.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz rétisün #4047 üzenetére
Itt most MTB-okról volt szó Az meg csak 1979-től datálódik.
Thulcandra
Egy alivio, amit linkeltem, több mint elég lesz neked. Az ára se vészes, és lehet középcsapágyat se kell cserélned, bár sanszos.A drágább hajtókaron a tányérok ugyanúgy el fognak kopni , mint ezen , ott max azt fizeted meg hogy integrált, modernebb technika, könnyebb súly...stb. Az alu tányérok ráadásul hamarabb kopnak , mint az acél tányérok.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #4053 üzenetére
Én nehezen válok meg a régi cuccaimtól így folyamatosan gyűlik, persze nekem is sokminden nincs már meg, adogattam el dolgokat az idők folyamán. De venni is vettem mindig valamit. Bár volt egy időszak amikor nagyon sokáig nem vagy csak minimál szinten költöttem bármire is, max külsőgumi vagy belső volt az amit vettem kb.
Most szerintem ismét egy ilyen időszakom fog következni -
Manitou
addikt
válasz venember83 #4183 üzenetére
Neked mi újság a specivel? Megtartod? Vagy visszaváltol merevvázasra?
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #4399 üzenetére
Veszélyes az aprót böngészni Mindig talál az ember valami jó vételt, aztán nagy a kísértés.
Annyira nem is olyan nagy ez a váz.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #4595 üzenetére
Én még életemben nem mostam egy láncot se. Szépen rongyal tisztára szoktam törölni, aztán megy rá óvatosan egy kis rohloff láncolaj
Eleve nem szeretem, ha dzsuvás a lanc és inkább gyakrabban meg szoktam törölni száraz ronggyal, plusz a megfelelő kenésre azért mindig figyelek.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Ariadne #4597 üzenetére
Nekem annyira nem szokott dzsuvás lenni belül. De egy csavarhúzó csodákra képes
Ha egy száraz ronggyal végigmegy rajta az ember , akkor elég alaposan meg lehet takarítani, de ez időben is elég sok, Szépen egyenként végigmenni minden szemen ,mindkét oldalt + még elforgatni, hogy belül is alaposan megtakarítsd. Nyílván annyira tisztára nem lehet ezzel a módszerrel varázsolni, mintha beáztatja az ember valamibe, de én így szoktam. -
Manitou
addikt
válasz belaazallat #4600 üzenetére
WD40 nem kenőanyag
Én részemről továbbra is a rohlhoff-ot ajánlom. Annyira nem drága egy kis flakonnal és nagyon sokáig elég.
-
Manitou
addikt
Létezik 27mm-es is.
Z0mbi olyat kell bele venni ami pont belevaló 27-be 27-est.
De ha a gyári adat 27,2 , akkor 27,2-t
mod:
Azért írtam, ha a gyári adat 27,2 , akkor annyi kell, nem ismerem ezekbe mekkora kell.
De pl a 27mm is elég járatos méret volt régen, nekem a cro-mo Marin -nak 27-es az üléscsöve.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #4797 üzenetére
Nyugodtan veheted hozzá a sramot
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #4811 üzenetére
Ja, nem ezt írtad korábban. Azt hittem új lánc+ sor lesz sram és hozzá új SLX hajtómű.
Meglévőnél ha nem nagyon van elkopva a rendszer akkor jó lehet hozzá az új hajtómű.
Ha nagyon használt már , akkor nem garantált a siker, és én nem is tenném tönkre az új SLX tányérokat egy nagyon használt lánccal. -
Manitou
addikt
Holnap szilvásvárad maratonon ki lesz ott a topicból?
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz raczger #4993 üzenetére
Én is hasonlóan vagyok. Haverom indul középtávon. Én nem neveztem, de gondoltam lehet elmegyek vele, aztán a környéken tekerek egy lightosat, meg fotózok.
De ha dagonya lesz meg eső akkor nem akarok menniItt most kezd beborulni, valami vihar közeleg.
Délelőtt 10 óta bringát szerelek, kivagyok mint a kutya. Mit össze szívtam
-
Manitou
addikt
válasz ludsimon #5015 üzenetére
Végülis keróépítés volt. Darabjaiban volt.
Dióhéjban:
Vázból ki kellett szedni a kormánycsapágyat, beleütni egy másiikat ( amit egy másik vázból ki kellett vennem előtte ) plusz másik villa nyakáról levenni a kcs alsö részét, ezt áttenni egy másik villára. Villa bele a vázba
No igen de itt is jött egy kis figura, kormánycsapágy 1 ,1/8" menetes, kontraanya nem volt jó, köszürülni kellett belőle, végül úgy se lett az igazi, de aztán megoldottam.Aztán középcsapágyat, hajtóművet, pedált feltenni, ezek gyorsan mentek.
Hátsó kereket be, de előtte rá a fogaskereket, ami szintén nem volt egyszerü, egy 8-as sorból kellett 7-es sort varázsolnom + volt még néhány tartalék fogaskerekem, de megoldottam
Aztán ment rá a lánc. stucni, kormány, üléscső+nyereg, fékek, fékváltókar , markolatAztán jött az újabb feketeleves Nagy nehezen összekapartam itthon régi bowdenházakat+ bowdeneket, na ezzel is eltöltöttem nem kevés időt. A bowden bele volt rohadva a házba Az egyik bowdenházat szét is húztam a spirál kinyúlt benne
Aztán miuán nagy nehezen minden bowdenház+ bowden felkerült bekötve a helyükre, jöhetett a "finomhangolás" Váltó állítás. Első kerék centírozása
, hátsóban ki kellett cserélnem egy küllőt, mert el volt törve. Aztán ezt is centíroztam, fékeket beállítottam.És 7-re kész is lettem kb.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz raczger #5022 üzenetére
Azt csak te tudhatod
Gondolom elírtad. Nem, ezt más célból pakoltam össze( egy merevvázas, merevvilás bicaj ), csak nem számítottam rá, hogy így elmegy az egész napom. Már tuti nem megyek, szóltam is havernak. Itt most éppen vihar van. Holnapra is elég vacak időt mondanak.Tamoo Pedig megejthettünk volna egy minitalit Meg elmehettünk volna a környéken tekerni. Bár nem tudom a pályán kívül merre lehetett volna tekerni normálisan.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #5213 üzenetére
Nem sokkal.
Nekem pl a régi XT hajtóművem, ami 2000-től volt.(az első hollowtech+ bordástengelyes kombó ami kijött) , szóval ez 900g monoblokkostól. A mostani integráltak sem sokkal kevesebbek, pedig eltelt 11 év Súlyban már régen a határokat feszegetik, így inkább a mervségre gyúrnak inkább.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Gondolokozok egy duna maraton középtávon. Holnaptól kezdenék rá csak felkészülni.
4 hét elég karcsú, de talán neccesen elég lenne gyüjteni egy pár száz km-t + állóképességet.Duna maratonon milyen jellegű a pálya? Pl szilvásvárad vagy mátra maratonhoz viszonyítva?
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #5677 üzenetére
Beszámolók szerint vannak benne érdekesebb lefelék
Az mit takar? Technikás rész? -
Manitou
addikt
válasz golyani #5762 üzenetére
Hosszú volt a küllő Csavart küllőzés a neve. Nagyon régen láttam ezt, egy triálos arcnak így volt befűzve az első kereke, ez kb 15 éve volt, aztán akkor én is megcsináltam magamnak előre, mert tetszett Ebben meg szimplán csak azért volt így fűzve, mert túl hosszú lett volna bele a küllő, de ez sem éppen ma lett befűzve így
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #5766 üzenetére
Ja, "1,5" ujjas STX-RC karok , retro darabok már, de ott vannak a szeren. Az egész gép mondjuk retro. STX-RC (deore elődje), Deore LX, Connex, Alivio ilyesmi cuccok vannak rajta. De simán el mernék vele indulni bármelyik maratonon, igaz egy telót azért belepattintanék előre. Súlyban sem vészes. 11,6kg így ahogy van a fotón, pedál és a hátsó gumi dögnehéz, azokat lecserélve 11kg-ra simán levihető, és akkor még nem is slick gumik vannak rajta, hanem terepgumik.
golyani mondjuk szerintem sokkal merevebb mint a hagyományos küllőzés
Szóval lehet nem viccből csinálták annó.Ez nem marin, hanem egy matricázatlanul újonnan vett 7005-ös aluváz. Csak én utólag tettem rá matricát.
17k-ért azért ettől jóval gagyibb gépek vannak Ismerem ezt az árszegmenst, mert faternak pont ilyen vagy kicsit magasabb árban kerestem bicajt nem régen , sokszor bújtam a bikemag aprót. Vagy tényleg kifogott haverod valami jó vételt.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz szatocs #5855 üzenetére
Passz. Fogalmam sincs. Én kb 1998 ban vettem az enyémet, ha jól rémlik
De kérdezd meg Vasinger!-t, ő cserélte le ilyenre.
Nekem a piros nem kopott gyorsan, még mindig jó Igaz az elmúlt pár évben nem volt annyira nyűben az a bicaj, amin rajta volt, de előtte azért kapott rendesen.
Nekem szárazon és vizesen is nyávog , viszont brutálul fog, vizesen meg főleg harap. (persze egy jobbfajta felni se árt, nekem Mavic X517-el volt párosítva, de egy sun CR17A vagy CR18-al is elég meggyőző ) -
Manitou
addikt
válasz venember83 #6163 üzenetére
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #6165 üzenetére
Nekem is jobban tetszik az XT szett Az XTR valahogy nem sikerült valami szépre, de lehet csak én vagyok ízlésficamos.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #6176 üzenetére
Majd lefotózom az ugyanilyen hajtóművemet amiben van 2000-2200km és akkor visszatérünk erre a képre A 150km vicces ami írva van. Ennyi km alatt nem kopik le így a festék.
Ezt inkább közepesen használtnak minősíteném.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #6180 üzenetére
Meglestem az enyémet. Szerintem a képen lévőn az látszik, hogy sokat használhatta a nagytányért, én többet használom a középsőt, mint a nagyot, nekem alig van lekopva a festék még a 2200 km ellenére is.
-
Manitou
addikt
Reggel gondoltam egyet és 6:15 kor elindultam egy "edzőkörre"
Kicsit borongós volt az idő, de nekivágtam
50/50 aszfalt/terep egy két kisebb "dombocskával" , már ami itt az alföldön van.Ez sikerült:
Táv: 30,17km
avg speed: 22,20km/h
max speed: 37,81km/h
szintkülönbség: 80m
avg pulse: 141
max pulse: 169Kb így állok most edzedtségi szinttel, innen kell építkeznem.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i5-1135G7 4Mag 16GB /256GB FHD IPS
- Gigabyte Ryzen Gaming PC: RTX 2060 Super 8Gb / 16Gb Ram / 512Gb SSD
- LENOVO LEGION GO 83E10032HV + INGYEN futár
- HP Pavilion x360 14-dy Érintős hajtogatós Laptop Tab 14" -35% i5-1135G7 16/512 FHD IPS
- Bomba ár! Dell Latitude 5501 - i7-9850H I 32GB I 512SSD I Nvidia I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen