-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz salieri. #23241 üzenetére
Na jó, ez a két márka fémjelezte karórák nem egészen arra a funkcióra vannak kitalálva, ami nekem kéne. Polárnál pl nem is láttam mezei karórákat... (és a pulzusmérősökből se nézem ki, h képesek elviselni olyan terheléseket, amiket a G-Shock órák.)
Ugyan csábítóan hangzik a pulzusmérés, de igazából nincs rá szükségem egyelőre.
Vagy aki itt használ ilyet, nyert vele vmit, ami addig hiányzott?
Pl megtanulta beosztani az erejét, levegőjét?Meg egyébként is ezek specializált órák egy-egy sporthoz. Én viszont mindenféle outdoor tevékenységhez szeretném viselni. Pl lehet ezek közül vmelyikkel úszni? Csobbanni a strandon, stb...
Átfáradok azt hiszem a másik topikba, nem szemetelek itt tovább a hagyományos karórás kérdésekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Manitou #23356 üzenetére
És ha átmész rajta, még ő van felháborodva. Amúgy kresz szerint egyértelműen tilos egymás mellett állni/haladni két egy nyomvonalon haladó járműnek, még ha el is férnek a sávban.
Azért én félek magamtól az ilyen helyzetekben, én lettem volna olyan jó fej, hogy ha már megmutatta a jelzésre rákontrázva, hogy hol kell elmanővereznem, akkor én bizony letoltam volna.
Egyébként nem értem a bicajos-autós közti alapjárati feszültségeket. Én mindkettőt vezetem, de nem azt tapasztalom, hogy az autósok, vagy a biciklisek idióták, hanem hogy járműtől függetlenül az emberek azok.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Erről hallott már vki? Meg lehet ezt vásárolni vhol, vagy nem került forgalomba?
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #23913 üzenetére
Azért kocsiban sem szokásom vándoroltatni a tekintetem, biciklin is csak akkor nézek be egy kereszteződésbe mondjuk, ha jön egy. (Ezt jól megaszontam...)
Szóval nem azért nézelődök körbe, mert rutinszerűen és rendszeresen kellene, hanem azért, mert megváltozik a terepviszony, vagy történik egy esemény (hallok vmit hátulról, stb).Sztem nem értelmetlen a periférikus látómező kitágítása.
Nem mintha ki lehetne védeni, ha oldalról elvisznek, de talán hasznos, ha előbb észreveszed. -
Teasüti
nagyúr
válasz Nyugdíjas #23920 üzenetére
Természetesen én sem bóbiskolok el, csak nincs az a folyamatos radarozás, amit a kresz tanít autóvezetéshez. Inkább előre látom a terepviszonytól függően, hogy hova kell nézni. Vagy váratlan események szerint.
Ez utóbbinál meg jól jöhet ez a szemüveg szerintem. Periférikus látás amúgy is arra való, hogy a mozgást észleljük. -
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #23949 üzenetére
"Azért kocsiban sem szokásom vándoroltatni a tekintetem, biciklin is csak akkor nézek be egy kereszteződésbe mondjuk, ha jön egy."
Elég nagy hiba mind kocsiban, mind biciklin (főleg biciklin, főleg városban).Figyelek én minden várhatóra, de nem olyan robotosan szkennelek, mint a KITT érzékelője - a kocsi orrán lévő vörös futófény.
Autóvezetés elméletben is vmi 6-7 dologra kéne figyelni tekintetvándorlással, amikre már régóta nem is emlékszem. Én inkább a környezetemet figyelem, aztán néha a középső és balos tükröt, ritkán meg a műszerfalat. Kb ennyi. Minden mást csak ha szükséges - pl. jobbos tükröt szinte csak sáv- és irányváltásra, vagy parkolásra.
Szumma szummarum sehol nem találtam ezt a szemüveget, sztem nem jelent meg kereskedelmi forgalomban.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Villám kérdés:
most akkor be lehet hajtani egyirányú útra szemből, vagy nem lehet?
Pontosabban: kell-e kiegészítő tábla hozzá, vagy éppen hogy nem?Tavaly év vége felé terjedt ez szájról szájra (nem néztem utána, most keresgéltem, nem találtam), hogy engedélyezték a behajtást és kieg. tábla se kell hozzá, mivel túl költséges lenne az összes táblát felszerelni. Így csak abban az esetben alkalmazzák, ha konkrétan megtiltják a biciklis forgalmat - invertálva használják a táblákat.
Ti mit tudtok erről?
-
Teasüti
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #25121 üzenetére
Na akkor elmondom hogy kell használni az U lakatot, mert ezt senkitől nem láttam a válaszok közt:
a kerék hátsó háromszögbe eső részén kell átdugni az U-lakatot. Vázat nem kell lekötni, csak kereket és szigorúan fenti módon. Ez érvényes minden olyan bringára, ahol nem éred át a kereket és a vázat egyszerre az U lakattal. De valójában ezzel a technikával a vázat teljesen felesleges, max azért lehet érdemes, h még kevésbé lehessen hozzáférni.
Ha így teszel, a váz is ugyanúgy le lesz zárva.
Opcionálisan zárhatod az első kereket+vázat még pluszban. És ha akad egy sodronyzárad még elfekvőben, akkor az ülést is odazárhatod a hátsó kerékhez (ide fel lehet fűzni még a bukót is).
Amúgy egy kicsi sodronyt érdemes a biciklin is tartani, ha be kell ugranod út közben a boltba, vagy ilyesmi, akkor kár vesződni a rendes zárakkal. Főleg, hogy tovább tart kitalálni, hogy hova és hogyan zárd le; de ha csak 2 percre ugrasz be a boltba, az kellemetlen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tvamos #25162 üzenetére
A semminél jobb.
Túl sok értelmét nem látom, ez sztem csak marketing miatt terjedt el, mikor is kiegészítőként adják a nagyobb lakatokhoz. Az üléshez és bukóhoz megfelelő lehet arányosítva a védendő érték per zár értékhez.
Illetve ha nem nagy érték az első kerék.
Azért nem szimpatikus nekem ez a rendszer, mert nem képez önálló egységet, így elég csak az U lakatot megtörni. És egy zár nem zár elvet követve ez csak átlagos védelem. -
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #25166 üzenetére
Meg lehet nagyolni a mosást azzal is vígan. Körültekintően kell és el kell kerülni a mozgó alkatrészeket, csatlakozásokat, csapágyakat, tengelyeket és semmi baj nem lesz.
Vagy ha távolról fújatod, messzebbről a nyomás is kellőképpen elgyengül, h érdemi kárt okozhatna.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Lassan lekopik a külső a bringámról és kellene helyette vmi.
Árra a budget kategóriára gondoltam, vagy hát a legkisebb követelményeknek megfelelőre.
Jelenleg 1.95-ös külsők vannak rajta a 19 mm-es felniken.
Szinte kizárólag városban megyek vele, nem kímélem sem a padkáktól és egyéb akadályoktól, de még ráadásul tele szokott lenni az út üvegszilánkokkal is.
A jelenlegi nagyon jól bírja a szilánkokat, soha nem volt még gondja vele, és én is csak apró egy-két mm-es vágásokat láttam eddig rajta szerencsére.
Nos szumma szummarum kellene egy ballonos (1.95-nél nem keskenyebb) slick városi külső, amit tudok 1,5-2,5 baron használni, és defektálló. A mintázat nem lényeges, max csak esztétikailag (ugye tudjuk, hogy aszfalton túl sok funkciója nincsen). A súly másodlagos, nem megyek akkora távokat, hogy ez szerepet játsszon. Néha könnyű terepre is kiviszem (döngölt földút, fű, kavicságy, zúzott kő - pici túrák, szabadidős tevékenység), így a defektállóság nem csak a szilánkok miatt érdekes.
Fejből nem tudom a belsők mekkorára tudnak tágulni, de az jó ötlet, ha a jelenleginél ballonosabb külsőket szereznék? Így tudnám üzemeltetni még alacsonyabb nyomáson az extra kényelemért.
Azt az 5-10 km-ert meg le tudom tekerni nagyobb ellenállással is, vagy ha mégse, akkor még mindig rakhatok bele több levegőt.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Kinéztem két slick gumit, melyikkel járok jobban?
Egyik, másik.Árban hasonlóak, a 2.4-es megragadta a fantáziám, extra kényelmes lehet, viszont 1 kg.
A Maxxis fejlettebbnek és civilizáltabbnak tűnik fele akkora tömeggel (bár kétlem, hogy a 2.0-esnek lenne 540 g a tömege).
Vajon a küklopsz mennyire lehet defektálló?
A Maxxis-ról jó véleményeket olvastam, tetszik. A másikról nem találtam tesztet.Még sosem kellett gumit vennem, nincs semmilyen összehasonlítási alapom.
Nagyon lehet érezni a kisebb tömeget? A bringám alapból vmi 17 kg felé mozog.
Láttam olyan véleményeket is, hogy (fél)terepről slick-re váltva az átlagsebesség jócskán megnőtt, 5-10 km/h-val is akár.Egyáltalán fel tudok rakni 2.4-es gumit a 19 mm belső szélességű felnikre?
szerk: néztem az ebike GYÍK-ot, de sztem az a táblázat elnagyolt lehet. Tekintve hogy gyárilag szélesebb köpeny van a bringán, mint ami még jó lenne a táblázat alapján.Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #25372 üzenetére
Az a hamarabb az lényeges változást jelent? Tehát ha ilyen évi 3000 km-eket megyek, akkor előbb öregszik el, mint elkopna?
Na most hogy már ezt is tudom, újra kell gondolni, hogy talán még a 2.0-es is nagy lenne, de mindenesetre leszűkült a kör a Maxxis-ra. Inkább nem cserélek komplett kereket 25-ös felnikért. Már csak méretet kell választanom - 1.75-ös vagy 2.0-es. Ha arra alapozok, hogy a jelenlegi 1.95-ös egyáltalán nem sínylette meg a 19 mm-ert, akkor talán belefér még a 2.0.
(#25371) Eagl3
Csak eljátszottam a fantáziával, hogy annyi levegő, ami abba fér, már a macskakövet is kisimítaná. -
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #25380 üzenetére
Egyszer majd kipróbálom a 2.4-es slick-et.
Sztem akkora tapadófelülettel bárkinél hamarabb meg lehet állni aszfalton. Meg gondolom a bringa bedöntése is merészebb lesz, a mostanival 45°-nál jobban nem nagyon merem, eléggé elkezd surrogni a bütyök rajta és baromira kúszik. 1,5 bar alatt már a mostani is kisimít minden apró úthibát, csak nem tudom hol van az a határ, amikor már megcsúszik a köpeny a felnin. Ilyenkor nem is megyek vele gyorsan -> félek haladni vele alacsony nyomáson."[...] még terepen sem"
Aszfaltnak kisebb az ellenállása, mint a laza talajnak. -
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #25388 üzenetére
Lakkozni nem szoktátok a vázat? Én lefújtam már pár részét a vázamnak, igaz főként korrózióvédelem miatt a leverődött fényezésnél, de ezt megelőzvén jó lehet mechanikai védőrétegnek is - no nem láncvédő helyett, de a kavicsfelverődéseket kibírja.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Igen tudom, de mit lehet tenni, ha egyszer nincs rajta minőségi fényezés?
Nekem az autómat is a fényezés tartja egyben. Vmi szuper aftermarket cucc lehet rajta, mert amíg a gyári kocsikat szanaszét veri a jég, addig az enyémen egyetlen horpadás sincs.(#25395) MarioAna
Tetszetős felni, nem is láttam még ilyen keresztmetszetet.
Meglepődtem volna, ha 19 mm-esre akasztottad volna rá.
De táblázat alapján még a 25 mm-es is kicsi 2.4-hez.Éles tárgyakat, szilánkokat mennyire bírja? Abból sok van felém.
Illetve mekkora nyomásokon használod és milyen a komfortérzete adott nyomáson?Milyen géped van?
MTB-t városiasítottad? Terepgumiból ítélve.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Nyugdíjas #25503 üzenetére
Ilyenkor fegyvert előrántani törvényellenes?
Nem fenyegetőzni verbálisan, meg semmi hozzáfűznivaló, csak simán felé tartani.
Ez jogilag már bűncselekmény?(#25504) eddie1978
Még mindig keresem a módját az ilyen helyzetek kezelésének, de nem jövök rá egyszerűen.
Egyre kevésbé tudom tolerálni az idiotizmust...(#25506) Vasinger!
Játszadozok a gondolattal, h kimenjek egyet tekerni a zuhogó esőbe.(#25507) MZsoltee
Akkor már én is leírom a magamét:
velem gyakori, hogy megelőznek (hál' Isten azért legalább tisztes távolsággal), majd intenzív fék (először fék, aztán index) és bekanyarodik előttem. Az Istenért se bírna gurulni 20-30-al egy 50 métert, nem. Inkább személyi és vagyoni kockázatokat vállal és veszélyeztet...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz MarioAna #25508 üzenetére
Így képről nem is tűnik olyan hatalmasnak az a gumi. Bár lehet másik vázban elcsúsznának az arányok.
Hasonló villám van (meg sárvédőm is, csak feketében ), ha jól látom a tied T8-as. Neked nem hajlik a szára? Én a kerékagynál már ilyen 1+ centis mozgásokat szoktam látni előre-hátra, amikor rázós úton haladok.
És ezt így egyszerű közlekedésre, vagy túrára használod?Nem írtad mennyire szoktad fújni.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Vonatos kérdésem lenne, hogy milyenek a körülmények a MÁV járatain bicikli szállítása kapcsán?
Amelyik járat engem érint, az a "kerékpár a vonaton a megjelölt helyen szállítható (korlátozott férőhely)" katergóriába esik.Van vkinek tapasztalata testközelből ezzel?
Mennyire biztonságos (lopástól)? Mi van, ha a vonat másik végében kapok jegyet, vagy oda mellé is lehet intézni? Le lehet zárni a bringát lakattal?
Egyáltalán hogyan rögzítik? Én magam akasztom fel - ha jól tudom, akkor kampókra kell felrakni -, vagy a személyzet? Kinek van oda bejárása?Köszi!
-
Teasüti
nagyúr
Én mindig a bringa mellett utazom, eszembe nem jutna pár méternél jobban eltávolodni tőle.
Ezt részleteznéd egy picit? Van ott kabin, vagy ülés mellette? Vagy legalább rálátásban van?
A peron az melyik része a vonatnak? Eddig abban voltam a peron a sínpálya melletti megálló burkolata. Nem előtér az?Az nem gáz a villának, hogy azon lóg a bringa? Hátsó keréknél nem jobb felakasztani?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egy picit nyugodtabb lettem.
Köszönöm a válaszokat!Azon gondolkoztam, hogy ha kétkerekűeknek kialakított vagonra rakom, ahol ülések is vannak, de nincs ülőhelyem, talán magára hagyhatom. Hisz egy óra múlva már senki nem tudja, melyik bringa kié. Mások szeme elől meg csak nem viszik el...
(#26489) SOAD19
Díjnyertes vigyor.(#26491) Bandi18
Kerékpáros vagon azon nincs, amelyik nekem kell.Menetrendben nem látok arra vonatkozó infót, hogy milyen típusú vagonok lesznek.
Csak egy 4 jegyű azonosítót látok, meg azt, h sebesvonat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Airzound-ot próbált már vki?
Milyen etikettet használtok vele?
CM-en olvastam, hogy gyalogosokat nem ijesztgetik vele - nyilván a járdán -, de nekem pont idióták ellen jönne jól, akik körülnézés nélkül lelépkednek elém (az úttestre).
Meg szerencsétlenkedő autósokra, akik feltartanak ( ). -
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #26805 üzenetére
Egy autó kürtje mennyivel jobb? Azt nap mint nap használják emberek. Gyalogos se szarik be tőle, csak észre veszi magát.
Sztem jobb ez, mintha kisétálna elém.
Kocsival szintén. Ott meg pláne. Inkább rádudálok, ha látom, hogy idióta, semmint felkenődjön a szélvédőre.Meg nem muszáj nyomni ezerrel, egy rövid duddantás annyira nem zavaró szerintem.
Vagy mondjatok jobb megoldást, hogy lehet észrevetetni magukat a gyalogosokkal, autósokkal?
Csengő nem erre való... Az csak ilyen "állj félre, itt vagyok mögötted".FB-n egy ilyen incidens után már ajánlottak viperát is.
Bár sztem elég sok ellenségem lenne egy idő után, ha menet közben minden bamba gyalogosnak, aki lelép elém, alásóznék egyet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #26811 üzenetére
Ki az?
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #26930 üzenetére
Köszi!
Majd lehet kifaggatom. -
Teasüti
nagyúr
Mekkora pedálfordulattal?
Én speciel ha 70-80 alá esek, inkább leszállok a bringáról és feltolom.
A térdnek se tesz jót, meg a hajtásláncnak se a túl nagy nyomaték.
Nálam 1:1-es áttét a legkisebb, ehhez 26-os keréken 12-15 km/h társul ideális pedálfordulat mellett (90-100 1/min) óra szerint. -
Teasüti
nagyúr
Szerintetek mivel járok jobban, ha a menetes agyat kazettásra szeretném cserélni? Folyamatosan hajlítgatom a tengelyeket, már vagy egy centivel kilóg a kerék teteje a síkból oldalirányban. Lassan verdesi a kerék a sárvédő pálcáit.
Új agy és újrafüzetés, vagy új kerék és a jelenlegit adjam el - ha el tudom egyáltalán? 5-6k-s kerék, szóval budget kategóriáról van szó.
Sort és láncot amúgy is ideje lenne cserélni, de előtte választanom kell, h fejlesztek, vagy maradok az elhajló tengelyeknél. Új keréknél mondjuk tudnék választani nagyobb belső felni szélességet, mert a 19-esre csak 2.0-ás gumit lehet felerőszakolni és az is már nagyon a vége. Új gumi is esedékes lassan.
Ha már guminál vagyok: mekkora ideális nyomáskülönbségek vannak a gumik között? Tehát hány tizeddel lehet a ballonosabb gumit alacsonyabb nyomásra fújni, mint egy keskenyebbet? Van erre vmi táblázat? Úgy másfél bar már kényelmes lenne, de ahhoz a 2.0-ás gumi még kicsi.Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
CM FB odalán parázs vita alakult ki a sisak hordásáról, gondoltam felteszem az itt lévőknek a kérdést, részben önigazolás gyanánt:
ti hordtok bukót?CM szerint a sisak gátolja a terjedést, ami érthető, de annak a majmolása, h felesleges is, azt mélységesen elítélem. Ti mit gondoltok erről? Én eddig úgy voltam vele, h aki nem hord, az komolytalan.
-
Teasüti
nagyúr
Terjedés alatt a bringázást értem, állítólag a bukós kampányok elijesztik az embereket.
Komolytalansághoz:
FB-n vki feldobta azt, hogy idézem:
a sisakos bringások - (kvázi) kezdők ...
amelyik városban sok asisakos bringás - ott kezdetleges szintű a bringás kultúra ...
(praktikusan: azt mondják nekik: "menj, öcsi, ajárdán, meg a bcikliúton")kevés sisak = sok menő, dörzsölt, forgalomban szocializálódott bicikis és autós ...
a sisak egy tünet ... a kezdetleges bringa-szitu tünete ...
plusz nem is néz ki jól ..
)))Ez előtt kicsit értetlenül állok, én homlokegyenest fordítva gondolom.
-
Teasüti
nagyúr
Köszönöm a válaszokat, megnyugodtam, h nem velem van a baj.
-
Teasüti
nagyúr
Maxxis OverDrive Excel Silkworm gumiról van vkinek tapasztalata?
Milyen a tartóssága, defektállósága?
Tesztbike-on elég kevés vélemény van róla, nem lehet vmi népszerű.Mi a véleményetek az asszimetrikus gumi választásról?
Úgy gondoltam előre veszek egy picit drágábbat, hátra meg jó a budget kategória (bár kiváló véleménnyel vannak róla). Annak reményében, hogy ha nem száraz aszfalton vagyok (terep és/vagy vizes út), akkor az első ne bizonytalanodjon el túlságosan - a hátsó csúszása nem életveszélyes.
Illetve a hátsó kétszer nagyobb terhelést kap ugye (kétszer gyorsabban kopik?).Van vmi hiba a gondolatmenetben?
Mit gondolnak a tapasztalt kollégák?
Köszi!szerk: ha a jelenlegi (fél)terep(re kopott) gumikat átalakítom szögesre téli használatra, akkor az illegális, vagyis megállít a rendőr? Tudom, hogy elvileg Magyarországon be van tiltva a szöges gumi használata a közlekedésben, de ez kerékpárra is érvényes?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz eddie1978 #36394 üzenetére
Téli kesztyűk majd csak úgy október környékén érkeznek, közelebbi ismeretséget legfeljebb az előző szezonból megmaradt darabokkal köthetsz.
Én ajánlom amúgy a motoros kesztyűket, azok sokkal jobban szigeteltek.
Vettem én is bringás téli kesztyűt (kívül softshell, belül polár), de csak átmeneti kesztyűnek vált be.
Bármilyen szuper anyagból lehet, ha vékony, akkor nem fog védeni télen.
Nekem a pufók motoros bőrkesztyű alá is kellett még egy vékony, mert -10 alatt egyszerűen kezd kevés lenni. Az én elvárásom az lenne, hogy a kezem maradjon kézmeleg anélkül, h 200-as pulzusom lenne a nagy tekerésben. Ezt eddig semmi sem tudta teljesíteni.
Még pénzért se kapok ilyet, amiben ne hűlne ki a kezem.szerk: tényleg, fűtött kesztyűk léteznek, amik nem motorhoz és szivargyújtóhoz (vagy amilyen aljzat a motorokon van) valók? Hanem akkuról mennek, vagy ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz norbee2244 #36401 üzenetére
Ehhez képest csak én szenvedek ilyen szarságoktól, minthogy kihűlnek a végtagjaim.
Talán az alacsony nyugalmi pulzus miatt nem szállít a vérkeringésem elég hőt, de akik nem sportolnak (pl szüleim) nekik nem hűl ki a kezük hidegben, még kesztyű nélkül se igazán.
Pedig még dohányoznak is meg minden. Ki érti ezt...Motoros kesztyűket épp azért hoztam fel, mert abban a fékkart kényelmesen eléred.
Ezen a tortúrán tavaly én is végigmentem, egyetlen síkesztyű sem felelt meg a markolat fogása közben a fékkar tapizására. Fájt is a szívem miatta, mert a bringás téli kesztyűk a vicc kategóriát jelentik egy hightech síkesztyűhöz képest.Persze majd mindjárt mondják itt a többiek, hogy csak az első kilométereken fázik az ember keze, meg hasonlók, csak hát én addigra általában célba is érek, mire elkezd dolgozni a vérkeringésem.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #36409 üzenetére
Nekem kamásli+utcai (nem téli) cipő kombóban nem volt gondom lábról az ingázás ideje alatt, sima meleg pamut zoknival. Vagy csak nem érzem.
De a kamásli egy szuper jó dolog, a hétköznapi cipő sem hűl ki olyan hirtelen, ha a szelet kivonjuk az egyenletből.
Kesztyű is csak azért hűl át olyan hamar, mert ha ökölbe szorítod, vagy rámarkolsz a kormányra, akkor a hőszigetelő réteg is összetömörödik, hőhidak keletkeznek, ezáltal a szigetelés kb nullához konvergál. Mivel nem maga az anyag szigetel, hanem a közte rekedt levegő, amit meg kiszorítasz, ha a kesztyűben megmarkolsz vmit.
Rákerestem a fűthető kesztyűkre, találtam egy síkesztyűt 20k alatt.
Ez egészen tetszik így elsőre.
Még a fékkar okozta kényelmetlenséget is bevállalnám, ha ténylegesen melegen tart.(#36407) Monya78
Tavaly 6,5 km volt az út, idén úgy 8 km külvárosból, nehezebb hó lepte terepen.
Inkább nem gyalogolok. Busz se jó, legalább kétszer annyi idő egy átszállással.
Busz miatt meg szar felkelni hajnalban télen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #36417 üzenetére
Lehet kamásliból is többféle van, nekem kívül Windbreaker anyagú, belül polár.
...vagy érzékenyebb vagy a lábadra. Én meg a kezeimre. Lábra nekem pl bőven elég volt a Rogelli kantáros téli nadrág és egy farmer még a -20 fokban is. Ezen a pár kilométeren meg az utcai cipő is elég volt (mondjuk ne egy dorkót képzelj el! ). Ha annyit kéne tekernem, mint szki-nek, akkor komolyabb lábbeli kéne (meg kevesebb anyag felül).(#36419) szki
Igen, ezt tudom, hogy neked a Dechatlon-os kesztyű tökéletes.
Ha nem 6-7 km-ert kellene tekerni, hanem többet, akkor nekem is elég lenne a vékony softshell bringás kesztyű -20-ig. De mivel még éppen nem melegedek ki ennyi idő alatt, így csak azzal a hővel tudok gazdálkodni, "amit otthonról hozok". Mentem én is hosszabbakat, éppen 6-7 km után indul meg nálam a hőfejlesztés (mire beérek a suliba, az utolsó 200 méteren izzadok bele a ruhámba ). Csak addigra csonttá fagynak a kezeim. -
Teasüti
nagyúr
Ha éppen mögöttem jössz, akkor a felni kitakarja a lámpa fényének nagy részét. Viszont ha forgalmi úton vagy, akkor többnyire a jobbra tartás miatt a többi járműhöz könnyebben eljut a fény. Minél nagyobb szögből nézik (ahogy közelednek), annál többet látnak a lámpa fényéből.
Én még nem figyeltem meg messzebbről, hogy is néz ki ez, de barátom szerint jól szuperál az agyra szerelt világítás.
Meg a rendőrt is zavarba hozhatja, ha épp a folyamatos világításért akarna hisztizni.
(#36519) rétisün
Őszintén meglepne ha egyszer, csak egyszer az életben nem látnék cigányokat egy ilyen téma kapcsán.(#36522) gameroboy
Ez ricnis kötést használ? Ha igen, akkor rendeltetésszerű körülmények közt elpusztíthatatlan.
Tonnák kellenek ahhoz, hogy elnyírja vmi az összes apró kis bordát egyszerre.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!