-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #126994 üzenetére
Ez a topik rossz hatással van rád
Szép lassan ráfüggsz a gramm spórolásra, és ahogy láttam HR szenzorból sem akármit hanem egyből garmint vettél, pedig elméletileg te is úgy indultál h szeretsz túrázgatni, és nem versenyzel a világgal. Persze ez nem baj, jó dolog előre haladni és fejlődni, csak megjegyeztem hogy ezek a változások valószínűleg a közeg hatására történnek.--
Mintha Hasaggymeg említette volna párszor hogy van olyan pedál amin állítható a tüskék hossza, nekünk ilyen van? Én tegnap megpróbáltam de nem tűnik megoldhatónak.
...amúgy neked nem rozsdázott be majd az összes anya a tüskéken?"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #127002 üzenetére
Nem volt drága a Garmin . Azt nem tudom, hogy a topik miatt próbálom-e sportszerűbben nyomni, de az biztos, hogy befolyásoltok . Versenyezni mondjuk valszeg (még) nem fogok, a pulzusmérőt csak a pulzuskontrolos állóképesség növelős edzések miatt vettem, gyakorlatilag ezért kezdtem el futni is... kvára idegesít már, hogy túl hamar kifulladok és hosszabb túrák végére a folyamatos lihegés és magas pulzus miatt kikészülök. Szal ezen mindenképpen javítani akarok, mert átlagos turistás tekeréseken is nagyon durván hasznomra válna a jobb állóképesség.
nrg.960 & ZolkoW: Köszi!
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
-
jjeahh
nagyúr
Közben lemértem a montimat úgy, ahogy tegnap javasoltátok, drótos Nobby Nic + Smart Sam-el, 200+250 grammos belsőkkel, fém kulacstartóval, Topeak Ninja Pouch-al meg minden flinc flancal felszerelve 13.4kg, ami szerintem nem rossz, mert a Recon nem a legkönnyebb levegős teló, első váltó is van rajta, a hajtókar belépő integrált Acera és a többi alkatrész is max Deore... nincs rajta egyetlen karbon alkatrész sem és a kormány sem a legkönnyebb tudtommal, ráadásul 720mm. Tavasszal a Maxxis Rekon gumikkal és az új belsőkkel ebből lejön még kb. 370 gramm, így kereken 13kg lesz, főleg ha a nyeregcsövet is rövidebbre vágom. Majd új kerékszettel valszeg tovább csökken a súly, majd egyszer remélem súrolni fogja a 12kg-t
trialboj!, bocsi, elsiklottam a pedál fölött, az enyém is rozsdázott télen, asszem itt is elpanaszkodtam anno, de tavasszal le is kopott róla a rozsda. Lehet, hogy így belerohadnak a szegecsek a pedálba, de szvsz olyan mindegy, mert ahogy elnézem sosem fognak elkopni, valszeg a pedál hamarabb megadja magát... majd egyszer valamikor .
Állítani én sosem állítottam rajta, mert nekem tetszik ahogy van, szeretem ha harap. Igaz egyszer alaposan belekarmolt a lábszáramba, de nem zavart különösebben, pedig most megnéztem és még mindíg látszanak a hegek. Sebaj, egy férfin minél több a sebhely és szőr, annál férfiasabb[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #126996 üzenetére
Szerintem meg igazán az veszi észre hogy mennyivel jobb ez a bringa mint mondjuk egy kb hasonló felszereltségű, de nehezebb darab, aki képes azt is észrevenni, hogy fogaskerket cserélt a hátsó váltóban és mennyivel jobban vált.
Biztos hogy ezzel sokkal jobb érzés mászni, de ahogy te is írtad akár 2x annyiba is kerülhet mint mondjuk egy korrekt 13kg os darab, de az élmény nem lesz 2x akkora. Illetve a legnagyobb különbség hogy hiába pehely a bringád, ha a testtömeg indexed valamely irányba kilóg. A másik meg hogy nehéz géppel sokkal jobban fejlődsz, hamarabb formába jössz, később pukkansz le. Szóval egész sok indok van amellett is, miért nem érdemes ráfüggni nagyon erre a súlyproblémára.(#127005) Runner_fxr
... nagyobb a túrázósabb.
Ezt hol olvastad vagy hogy kell érteni? Kényelmesebb vele haladni, v mi okból jobb a nagyobb váz, itt gondolom 29 a 29" hez van viszonyítva !?
(#127006) jjeahh
Állítani én sosem állítottam rajta, mert nekem tetszik ahogy van, szeretem ha harap.Szerintem egy icipicit túltolták, elég lenne ha karmolna francért kell még ez is harapjon? Nekem nem tetszik, hogy ha álló helyzetből hirtelen indulok, akkor annyira belemarnak a talpba, hogy nem tudom utána helyezni a lábamat tekerés közben csak ha megállok a lendülettel, és leemelem a lábam.
Ha nem lehet állítani lecsiszolom őket, csak gondoltam van rá valami okos megoldás amire nem jöttem rá. (az sram hajtókar menetét is szétbarmoltam mert nem tudtam hogy mire való a dupla csavar)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Massmurderer #126974 üzenetére
Kiviszem autóval a lovat ide a domboldalra,aztán ott kizárólag terepen,megmászok mindent amit lehet a másfél óra alatt,akár többször is...olyan 4-500m szint összesen a ~20 km alatt.Amúgy ez száraz időben nem lenne sok,de így hóban nekem elég fárasztó.
flash...neki olyan kell amit Szép kártyával fizethet.
trialboj...aki erre a súlycsökkentéses ösvényre lépett,annak hiába magyarázod,hogy nem éri meg...amúgy meg mindig az éri meg ami neked elég örömet szerez.ahhoz,hogy a ráfordítást kompenzálja,így csakis egyénfüggő ki,mire és főleg mennyit hajlandó költeni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #127010 üzenetére
nem ismerem a pedálodat, de ha hátulról becsavarós,akkor elképzelhető,hogy a csavarfejek alá fér még alátét vagy anya. vagy eleve kapható sima csavarboltban rövidebb csavar,ahogy hernyócsavarból is. ha speckó tüske, ami elölről megy be, akkor nehezebb ügy.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #127011 üzenetére
Fogadni mernék, hogy mindenki megérzi a fél kilós és a 150 grammos nyereg közti különbséget. Kiállva tekerésnél himbálózik annyit a bringa, hogy észrevehető legyen. Eltúlzott pelélda, de remélem érthető. Számít honnan grammoznak.
[ Szerkesztve ]
-
nrg.960
tag
Én azért éreztem a különbséget, mikor megkapta a jelenlegi formát a bringa (Rs Reba, 1x11 XTR, ZTR Crest MKII) így most 9,6kg. Előtte egy Fox 32 Float volt benne, 2x11 XT meg egy Fulcrum RedPower HP tyúkbéllel', úgy kb 10,5 volt.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
IMIIKE1998
őstag
válasz gabro0 #127013 üzenetére
A nehezebb bringa viszont jól megedzi a bringást. A 10 kilós outi után, mikor átültem a 14 kilós mtb-re nagyon fárasztó volt, majd megszoktam, de ezzel én is rengeteget erősödtem. Ha max. 2 órat mész egyszerre, akkor szerintem nem rossz az, ha nem a legkönnyebb bicón nyomod. Persze az edzés intenzitásával lehet játszani, de átlag bringás a nagyobb súly hatására észrevétlenül is izmosodik.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #127015 üzenetére
Azért ezt gondold át még egyszer. Átültél egy másik biciklire, ami teljesen más kategóriájú, és csodálkozol, hogy más tekerni. Nézzél utána, hány wattot számít sík úton, hogy egy bicikli 4 kg-val könnyebb vagy nehezebb. Vagy hogy ez sebességben mit jelent.
-
trialboj
őstag
válasz zoli03 #127016 üzenetére
Szerintem meg ne nézzen utána, örüljön annak hogy élvezi a bringázást anélkül hogy szorongana, hogy már kijött a legújabb súly csökkentett X,Y alkatrész, pl RS teló (Hasaggymeg számolt be róla hogy annyira túltolták a súlycsökkentést az utóbbi években hogy a minőség rovására ment) de neki még nincs fent a gépen és értékes energia vész kárba.
Nem akarok senkit megbántani, akinek ez fontos, és ettől érzi jól magát az csinálja, de hagyjuk a többieket hogy élvezzék azt amit csinálnak, nem kell frusztrálni másokat, hogy ha te nem így csinálod, akkor fele annyit sem ér az erőfeszítésed. okés kicsit sarkítottamRészemről téma lezárva.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Massmurderer
őstag
válasz IMIIKE1998 #127015 üzenetére
A nehezebb gépbe ott azért a váz erössége is.Én 1x se mértem le,nem is érdekel.Nem a hátamon cipelem a bicót.Másik meg az,irta valaki,attól is függ hogy aki tekeri hány kg.Lehet 10kilos bicod ha 100kg vagy,az nem megy jobban.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #127018 üzenetére
A súly lesz*rása és a szorongás között azért elég nagy szakadék van
Hasaggymeg: Neked ha jól emlékszek pont nem túlsúlyos a bringád, gyárilag valami 13kg, amiből egy jól megválasztott külső-belső szettel lehet faragni 12.xkg-ra. Te ha felmálházod 2kg csomaggal és vízzel sem éri el egy belépő XC súlyát
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gabro0 #127013 üzenetére
Nekem mondhatod,mikor nyáron felteszek 750ml vizet,meg majdnem mindig egy megközelítöleg ugyanolyan nehéz nyeregtáskát a bringára. Vakteszten meglehet olyan lenne mint a Kóla-Pepsi teszt,ahol míg alap esetben legtöbben sokkal jobbnak tartják az előbbit,vakteszten az utóbbi a finomabb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #127017 üzenetére
És az mennyit számít, hogy teljesen más gumi van a biciklin?
Vagy ha a súlyt nézzük: előtte voltál WC-n? Ebéd előtt vagy után mentél? Ugyanannyi és ugyanabban a ruhában voltál? És még sorolhatnám a végtelenségig. -
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #127010 üzenetére
Nézőpont kérdése, mondhatnám hogy a Diablo VT is többször annyi mint egy Swift Sport, pedig az élmény sem kétszer akkora. Tehát inkább súlyozva nézem a dolgokat, adott kategóriát, nem keverve egy másikkal. Egy könnyebb, rugalmasabb géppel nagyobb távot tudok megtenni, úgy hogy nem fáradok el annyira, ráadásul az utazási komfort sem mindegy. Az hogy nehéz géppel jobban fejlődök, meg furcsa érv. Ha kiszállok az autóból, és tolom, akkor is fejlődök, mégsem tologatják az emberek az autóikat. Szerintem egy 12kg-tól nehezebb merev XC gépnél megfontolandó hogy érdemes rá költeni, súlyfaragás miatt. Persze nem kell Gustav Gullholm példáját követni, mert 6,22kg még nekem is meredek. De egy 9,5-10,5kg üres tömeg simán használható, és még nem is erősen ráfizetős kategória.
Jah, Scott Scale RC 900 SL - 6,22kg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
válasz nrg.960 #127001 üzenetére
Merida vebáruházban pont van egy eladó 19-es váz, vedd meg. Hány cm vagy amúgy?
Tothgera: a tiéd eggyel régebbi Creed váz, mint a tesóé?
Mai nap margójára: nincs jobb dolog a szembeszélnél. Ja de van, defektet kapni közben, 3 óra tekerés után.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #127010 üzenetére
Szerintem ezt úgy kell érteni, hogy egy adott típuson belül, ha a kisebbet választod az a sportosabb bringázási stílushoz megfelelőbb, ha a nagyobbat akkor azon kényelmesebben ülsz, de ugyanakkor kevésbé lesz sportos az irányítása.
De ez nyilván leginkább úgy működik, ha mérethatáron vagy. Most aki telibe egy L-es méret, mert mondjuk 185 centi, az nyilván nem célszerű ha vesz egy M-es vázat, hogy az a sportosabb. Vagy ha mondjuk valaki 175 centi, ami telibe egy M-es méret, akkor nyilván nem vehet S-est, hogy akkor az lesz a sportosabb.Elég sok helyen olvastam erről egyébként, itt a merida oldalán is leírják, a vázméretajánlásnál: [link]
"1. For an athletic riding style, please select the smaller frame size.
2. For a more relaxed seating position, please select the larger frame size."[ Szerkesztve ]
-
nrg.960
tag
válasz 6030D #127024 üzenetére
Nem szabad, már így is túl sok volt a költekezés, na meg nem csinálnék vele semmit, 100-150k menne rá feleslegesen, + még a csapágyak meg minden hülyeség. Bár a Greed váza is elég könnyű (1050g), és rettentő merev hajtásilag, viszont a támvillák nagyon rugalmasak.
188cm vagyok, így a 400mm-es nyeregcső kb fél cm híján koppon kint van, de legalább ott is komfortos mivel szépen mozog.
Igen, a kérdésre válaszolván az 1 évvel régebbi mint az enyém, ott még TEAM néven dobták ki, míg az enyémet 3 specifikációval, a 9.30, 9.40 és a csúcs 9.50.
Bár érdekes, hogy az SL is dettó ugyanaz a forma, mégis más az összetétel, elvileg abban kevesebb a "szén" és több a gyanta, na most meg hogy ez a valóságban mennyire van így, döntse el mindenki maga.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
6030D
Ármester
válasz nrg.960 #127026 üzenetére
186 cm vagyok a 21"-hoz. Az előző bringámhoz képest hosszabbat akartam, ez a váz 2,5 cm-rel hosszabb. Amikor mentem vele, nem volt borzasztó érzés, most jön hozzá egy 90-es stucni meg az ülést is előrébb rakom kb 1,5 centit.
Az előző bringának 19,5 volt a nyvcsöve és annyira ki volt húzva a cső, hogy elhajlítottam. Ezért választottam most a nagyobbat. Majd kiderül.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz nrg.960 #127028 üzenetére
Az előző tulajnak az volt benne, ezt a gyárit alig használta. Állítólag ez is valami könnyű, jó cucc, majd egyszer lemérjük.
Tothgera: arra gondoltam.
Elvitték a Focust. Pénzt is adtak érte. Örülök is, meg azért gazdagnak is jó lenne lenni, akkor maradhatott volna.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zsohi
őstag
válasz Tothgera30 #127030 üzenetére
Hát igen, pedig próbálkoztam ám. D-light küllők és alu anyák, csak hát kellett a Cushcore is bele ami 290 grammot hozzáad kerekenként, nélküle viszont a pluszos kerék nálam nem ment. Az első nap 2x is sikerült felütnöm a felnit hátul és a keményebb kanyarokban a külső oldalfala is összeomlott ami nálam nem járja, elég ijesztő.
(#127032) jjeahh: Ha jól emlékeszem Toobee fully gép 1 kilóval könnyebb ennél, pedig neki is ott a dropper nyeregcső.
(#127033) 6030D: Nem vagyok én se tehetős, de még is képtelen vagyok eladni őket, pedig van már 4 is.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127027 üzenetére
Nekem 187 cm magassággal és 21"-os vázzal sok mindennel volt már bajom,de a vázmérettel soha! Gyanítom ideális lesz.
Tothgera...amennyire bringamániás vagy a Creed sem olyan rossz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
Használ valaki lidlis cad/speed szenzort? Esetleg konkréten Polar M400-zal? Nem akarnak párosodni...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #127037 üzenetére
Yahhher...erről az a vicc jut eszembe mikor az egyszeri ember cápához intézett kívánsága az,hogy a farka földig érjen,amire az meg leharapja lábait...lehet neked sem a lábaid rövidek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Yahhher
aktív tag
válasz Hasaggymeg #127040 üzenetére
😀
Sajnos nem ilyen dologról van szó..👍Üdv B.
-
bringasisti
őstag
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127035 üzenetére
+Yahhher: akkor a feljebb már említett, a váznak nem csak magassága, hanem hossza is van példájára egy kis összehasonlítás:
- Cube LTD Pro 2014: 21"/620 mm top tube lenght
- Kellys Gate 2016: 19"/625 mm, 21"/650 mm
- Merida CF3 váz: 19"/619 mm, 21"/642 mm
- Focus BF 27,5": 19,5 "/613 mmDe mondok jobbat, a Meridának a tengelytávja 1125 mm, a Focusnak 1113 mm. Az előbbinek 1,5 cm-rel hosszabb a láncvillája, és 3 cm-rel hosszabb a felsőcsöve. Na mi a matek?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127045 üzenetére
Igen, ezért írtam. Majd egyszer cserélünk.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #126996 üzenetére
Ez valami nagyon új cucc lehet, mert még nem pink a lockout madzag. Azok Formula v Magura fékek? Miért?
Eddig ha jól tudom fék-hajtás-váltásban XT(R)-es voltál, ez meg XX1. Miért? (Azt látom, hogy ez a gyári. De marad?)[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
IMIIKE1998
őstag
Na nekem meg ma bringázás közben megint beállt a hátam. 10 perc szenvedés után elmúlt, tanulság, hogy hosszabb kihagyás után ne akarj túl sokat /nagy intenzitással.