-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
A váznak nincs beépítési magassága, csak a villának.
Áh köszi!
Vázhoz is előírnak egy optimális villa beépítési magasságot, ugye?
Hogy tudnék ennek utána nézni? Google még a vázamra se dob semmi értékelhetőt.
Még honlapot se találok a Mistral márkához.Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak.
Akkor szvsz túl feszesre van fűzve a kerék. Nem megmozdulnak, csak nyúlnak rugalmasan.
Képzelheted hogy milyen hatalmas erőket kell felvennie a küllőknek, mikor a kereket fékezed és a felni "szeretne" elfordulni az agyhoz képest, amit csak a küllők akadályoznak meg. Viszont a forgatónyomaték eredő erőjének a hatásvonala szinte merőleges a küllőkre, a küllők viszont csak "küllő irányú" húzó erőket tudnak felvenni.
Az eredő erő küllő irányú komponense óriási lehet, ami húzza azokat, megnyújtva őket.
Már egészen apró nyúlások is elegendőek - tized mm-ek a küllő teljes hosszában -, hogy a felni el tudjon forogni egy minimálisat.
Én inkább azon csodálkozom, hogy mégse jelentkezik ez a jelenség látványosan minden keréknél.
Ezt én csak úgy tudom elképzelni, hogy eleve olyan feszesre vannak húzva, hogy kvázi már nyugalmi helyzetben is meg vannak nyújtva, így a menet közben keletkező erők a töredékét képezik az előfeszítési erőknek, így a kerék nem torzul látványosan.Szerintem.
(#547) Stauffenberg
+1Leszámítva ezt a butaságot:
"De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni."Azért már had ne megint a gyenge láncszemekhez kelljen igazodni a társadalom normális tagjainak!
Inkább nekem lenne kedvem tankkal közlekedni és erőszakkal érvényesíteni a Kresz által rám ruházott lehetőségeimet: átmenni minden elém kerülő idiótán.
Megint a hatalmukba kerítenek azok az érzések, hogy gépfegyverrel akarjak kimenni az utcára és ámokfutni.[ Szerkesztve ]
-
Gyufaaa
veterán
válasz Stauffenberg #547 üzenetére
Ha a gyalogosnak nem is, de a kerékpárosnak mindenképp. Akár egy jogosítványt is kötelezővé tennék, ha a főutakat is használni szeretné.
-
HwAdokVeszek
aktív tag
Szerintem nagyon sok múlik az edzettségen.
Nem tudom, ki emlékszik még, de múltkorába kérdeztem itt, hogy gond e 180-185-ös átlagpulzus és maximum 194-es.
Persze, nagyon lassan esett vissza a pulzusom.
Ez tényleg csak az edzettlenség miatt volt, mert most már ugyanolyan távnál, akár nehezebb terepen is 150-re javult az átlag, és sokkal gyorsabban vissza is esik, kis megállásnál is.
150-ről akár amíg a pirosba állok 100-110-re visszaesik.
Szóval szerintem ha valaki nagyon edzettlen, akkor lassabban fog visszesni a pulzusa, de ez idővel javulni fog.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Gyalogosnak is feltétlenül!
Hihetetlen ez a közöny, amit tanúsítanak.
Engem kisiskolásként közlekedésre is neveltek és a szüleim úgy megruháztak, ha nem néztem körül a zebránál és leszaladtam, mint annak a rendje.
Most meg azt látom, h a szüleim generációja bambul főként az úttesten.
Ez mi?!
Olyan példát tudnék statuálni a birkákkal, h rögtön bevezetnék Magyarországon a kivégzést miattam!Na jól van, vmit kezdenem kell magammal és nem itt tobzódni a fórumon.
Mondjuk megyen játszok egy kicsit a Carmageddon-nal, vagy a GTA-val.(#556) Gyufaaa
Egy pulinak több esze van, mint ennek a sok birkának a városban.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
"Azért már had ne megint a gyenge láncszemekhez kelljen igazodni a társadalom normális tagjainak!"
Ezek szerint nem jött le az irónia. Bár amit kifogásolsz az sajnos már valóság. Sűrűn megesik, hogy észre sem veszik a szép háromszög alakú, fehér alapon piros szegéllyel rendelkező táblát, aztán ilyenkor csak megadod az elsőbbséget egy vészfékezéssel (vagy pont elkapod, mint nemrég a fuvarozó ismerősöm, aki ezután hónapokig nem tudott dolgozni).
Azért egyiknek-másiknak dereng valami az iskolai KRESZ gyorstalpalóról amikor ránéz egy táblára, de mivel nincs idő rajta gondolkozni, ezért a "még átérek" szabályrendszer szerint jár el.
Szerk: Nem bringás, hanem robogós. De ide vezet a szabályok nélküli káosz.
[ Szerkesztve ]
-
Muton
addikt
és nem lehetne pár példát összerakni? hogy pl régi, jól felszerelt, jó állapot: x Ft max. újabb, egyszerű cuccok, lestrapált: y-z Ft megy kb, tescos: ne vedd meg, stb.
aztán mindenki be tudná kb lőni, hogy mennyit érhet, akinek meg van kedve, ideje és ért is hozzá, az úgyis megfordulna abban a topikban is és segítene. gondolom
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Stauffenberg
nagyúr
A KRESZ a gyalogosokról is rendelkezik, így nekik is ismerniük kéne. Mi kaptunk a suliban régen kis füzetet ami legalább a gyalogos és kerékpáros szabályokat összefoglalta. De soha nem kérték számon, ezért soha egyik társam sem tanulta meg, csak csöcsöket és farkakat firkáltak a képregények szereplőire.
-
-
belaazallat
addikt
válasz Stauffenberg #547 üzenetére
Attól, hogy van kresz vizsgája még ugyan úgy közlekedhet szabálytalanul. Mennyi idióta autós közlekedik, akiknek ugye van vezetői engedélyük, mert levizsgáztak, mégis úgy vezetnek mint egy állat.
Direkt megpróbál leszorítani, szándékosan nem adja meg az elsőbbséget. Kanyarodási szándékát kanyarodással jelzi. Az ilyennek mindegy mivel közlekedik, akkor is közveszélyes lesz, akár van papírja róla, akár nem.
Ész nem mindig jár a papír mellé!Mellesleg én is támogatom a kötelező kressz vizsga bevezetését.
"Bár nem tudni, hogy ki volt a vétkes, de én kötelezővé tenném a KRESZ vizsgát. Nem csak bringásoknak, hanem MINDENKINEK, aki a forgalomban vesz részt, így a gyalogosoknak is. A suliban szokott lenni KRESZ oktatás, de nem kéri számon senki a tudást. Legyen kötelező vizsga, mert a KRESZ-t nem ismerő gyalogos meg kerékpáros rendkívül ostoba öngyilkos segg onnantól, hogy a lakás ajtaját becsukja maga mögött."
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
fpeter07
veterán
válasz Mr.Csizmás #537 üzenetére
Én nem utálok, de valóban jobb érzés földúton döcögni. Ezelőtt például 4 baron mentem ökölnyi kövek között. A nyílegyenes/sima útnak is meg vannak a szépségei persze.
-
nagyúr
A gond az, hogy ebben a témakörben nagyon sokat számít az állapot, ami képekről nem, vagy csak nagyon kevéssé mérhető fel. Pl., egy hirdetett gép 80k-ért megéri a képek és a felszerelések listája alapján, de lehet, hogy recseg a monoblokk, repedt a váz, be van rágódva a kormánycsapi, el van csavarodva a villa, stb., és a valós értéke valahol 15k körül állna meg.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
félisten
Sziasztok!
Nincs valakinek elfekvőben egy szép állapotú fékmerevítője?
Egy városi acélvázra kellene, ami sajna eléggé rugalmas, és sok mm-t görbül, amikor elém ugrik egy gyalogos. Ugyanez a fék+pofa+felni+kar+bowden kombináció egy alu vázban telóval sokkal jobban fogott.Sajna, mivel az acélvázak kimentek a divatból, mér fékmerevítőt sem árul senki.
Egyes boltosoknak úgy kellett megmagyarázni, hogy mi az. Volt olyan, aki mondta, hogy látott már olyat, de sosem értette, hogy mire való.
Tehát van valakinek otthon fölöslegben?Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Teasüti
nagyúr
válasz belaazallat #561 üzenetére
De ha tanulta és van róla vizsgája, legalább azt tudni fogja, h mit nem tart be.
(#564) Bici
[link](#566) Muton
Használt autót is fórumon áraztatnál be?
Ezekhez mind személyes megtekintés és szakértés szükséges.Mondjuk én értem a problémátokat (akik azon rugóznak, h nem segítőkészek a topiklakók),
sokan kitérnek az árazós válaszok elől ezzel az indokkal és nagyon kevesen adnak laikus számára használható válaszokat.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz belaazallat #561 üzenetére
Ez így van, de a bunkóság személyfüggő. Attól még tudja, hogy ha valahol meg kell adni az elsőbbséget ott megáll, mert belé szaladnak. A szándékos leszorítás, gecizés, buszsávban haladás és a többi nem a KRESZ hiányos ismeretéből fakad. Na meg láttál már bringást aki éppen egy Audi A8-at akar az árokba szorítani vagy pocsolyákon áthajtva fröcsköl rá? A bringásokkal és gyalogosokkal általában az a baj, hogy nem ismerik a KRESZ-t és nem az, hogy szándékosan bunkók a többiekkel a forgalomban.
Persze az autósok is hülyék elég sűrűn, nem mondom. A jobbkéz szabályt maximum addig ismeri amíg jobbról jön egyetlen autó. Aztán jön egy balról meg szemből és teljesen lefagy, de vannak akik a több sávos körforgalmakat sem igazán értik, esetleg autópályán vánszorog a nem megfelelő sávban. De ezek inkább idegesítők, mint közveszélyesek.
-
félisten
Köszi, de nem mostanában lesz elérhető, ha egyáltalán még lesz valaha. Az Acor AOS 905 típust már ki is vették a listából.
"Ez a termék jelenleg a hazai forgalmazónál sem érhető el, és a következő szállítmány beérkezéséről sincsen biztos információ. Leghamarabb az alábbi időpontban (2013. június 10-én) kaphatunk felvilágosítást a termék beérkezéséről. Ez az időpont még nem a valós beérkezést jelzi, csak azt az időpontot, amikor a Forgalmazó már nagy valószínűséggel meg tudja mondani, mikor várható a termék."
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
Cyberpunk
félisten
Ezt nem hiszem, egy patentszemet nem tudok szétszedni.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
rekid
addikt
HI!
MTB-n hány fokban döntve ül az ember feltételezve a jó vázméretet? Selle Royal katalógust nézek és jó lenne naggyából jól behatárolni. Alapvetően Athletic (30°) kategóriára tippelek. Ötlet?
Gyáva népnek nincs hazája!
-
Phvhun
őstag
Nem tudom ezt honnan vetted, de nem így van.
Épp hogy a magura fog sokkal jobban, és merevebben. A felsőkateges verseny triál bicókon mind magurát használnak hátsóféknek. ( kivéve a 20"-os változatokon, mert ott elég a tárcsa ) Olcsóbb bringákon meg V-féket, még az is jobb, mint a tárcsa.De egy kis logikus gondolkodással is rá lehet jönni, hogy miért:
Magura fékpad felülete nagyobb, mint a tárcsafékeké, a felni felülete vagy gyárilag érdes, vagy meg van flexelve, így jobban "harap" a fék.
Az erőkar maguránál kb 3* akkora, tehát harmadakkora erő kell a kerék blokkolásához, de a magura nemhogy harmadakkora erővel fékez, hanem nagyobb erővel, mint a tárcsa.
Az erő ami hat a felnire kisebb deformálódást okoz, mint a tárcsán, ezért miután a fék blokkol, a bicó nem mozdul el akár 1-2 centit is, mint ezt tárcsánál teszi. ( ha a gumi csúszását, és deformálódását nem vesszük figyelembe )Első féknek meg azért szoktak tárcsaféket használni, mert azzal ténylegesen lhet "adagolni" a fékerőt, a magura az meg inkább vagy nem fékez, vagy blokkolja a kereket, és sok trükkhöz elől pontos fékerő adagolás szükséges.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Mr.Csizmás #541 üzenetére
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Phvhun
őstag
válasz Doki-HUN1978 #575 üzenetére
Ehhez lehetne csinálni ilyen ábrát, ami szemlélteti.
A felni keresztmetszete nagyobb területű, és kör formájú, amit a küllők még tovább merevítenek, tehát ha forgásirányban erő hat rá, akkor nem igazán "hajlik" el semerre.Viszont a tárcsának a "küllői" sokkal kisebb keresztmetszetűek, és egy síkban vannak, nem annyira van kimerevítve, mint a küllők áltam a felni, tehát kicsit el tud hajlani forgásirányba, és mivel a kerék külső részének a rádiusza nagyobb, ezért ez az elhajlás ott háromszoros mértékben lesz jelen.
-
rekid
addikt
válasz Mr.Csizmás #576 üzenetére
Fogod a kezedben a mobilod
Egyébként minden megoldás 10e ft feletti. Szvsz.
Gyáva népnek nincs hazája!
-
félisten
válasz Doki-HUN1978 #575 üzenetére
Szerintem úgy értette, hogy a tárcsafék a tengelyhez közelebb fogja meg a kereket sokkal, mint a V-fék esetén.
Ha a tárcsán pár mm-t csúszik még a fékpofa, az a kerék kerületén nagyobb elmozdulást jelent, amihez még hozzá is jön a kerék menet irányú csavarodása - a küllők nem tökéletes merevsége miatt.
Legalábbis én így értettem.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Stauffenberg
nagyúr
Agyérgörcsöt fogok kapni, hogy valami mindig kimarad.
Nemrég költözködtem és apám "szerszám mennyországából" a saját lakásba kerültem. Mindig veszek szerszámot amire éppen szükség van, de ez az állapot tarthatatlan, mindig valami kimarad ami kéne és futhatok még egy kört.
Nincsenek (megfizethető) szerszámos készletek bringásoknak? Amolyan "mindent egyben" készletre gondolok. Betértem egy-két helyre, de ott olyan áron mérték a készleteket, hogy még akkor is spórolnék, ha évi 3-4 alkalommal küldeném szervizbe a paripámat.
Most például monoblokkot és kormánycsapágyat kell cserélnem és megint elakadtam a megfelelő szerszámok hiányában.
-
-
nagyúr
Volt szerencsém néhány külhoni rendezvényen részt venni manapság, ahol többek között triál bemutatók/versenyek is voltak.
A "mind Magurát használ hátul" az nem tudom hol igaz, Franciaországban és Madridban, ahol jártam, nem ez volt a jellemző, de tavaly, az InterBike-on is mondjuk max fele-fele volt az arány hátul. Elöl egyértelműen tárcsa.
A V-fék jobb, mint a tárcsa? Milyen szempontból?
A "a magura nemhogy harmadakkora erővel fékez, hanem nagyobb erővel, mint a tárcsa" - erről valami adat, mérés, akármi? Milyen tárcsánál fékez nagyobb erővel? Típus? Az erőkar egyébként valóban jóval nagyobb, de két eltérő felépítésű rendszerről beszélünk, a Magura-nál valóban digitális a fékhatás, de még nem láttam összehasonlító elemzést róla fékerő tekintetében. Egyébként mentem HS33-mal szerelt géppel többször is, ahogy HS11-essel is (oké, a felni nem volt köszörülve, és nem is próbáltam triálozni ), és kétségtelenül brutál a fékereje.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #584 üzenetére
40-50-ért már van egész normális eksönkem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
cekkk
veterán
válasz Stauffenberg #580 üzenetére
Ebay, hirtelen ezeket találtam, vagy ezeket is drágállod? Mert amiket én láttam azok bőven 20 felett voltak
-
zoli03
őstag
válasz Stauffenberg #580 üzenetére
A megfizethető szerszámos készletek általában olyan minőségűek is. Meg minek szerszámos készlet, lehet, hogy több olyan szerszám van benne, amit sose fogsz használni, csak pénzkidobás. De olyan is biztos lesz, hogy nincs benne, és külön kell megvenned. Szerintem sokkal jobban megéri megvenni külön a szerszámokat, éppen ami kell. Aztán előbb-utóbb összegyűlik minden. Pl az Ice Toolz szerszámok nem drágák, de otthoni használatra tökéletesek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Amiket nekem ajánlottak azok 20-25 ezer forintba voltak, plusz még legalább 5-6 ezerből pótolni a kimaradt darabokat, de nekem nem érne ennyit, nem bütykölök állandóan. Ha mindent külön veszek meg, akkor nem egyszerre kell kifizetnem, de úgy meg még ennél is többre jön ki.
Na mindegy, akkor maradok az eddigi megoldásnál: Veszek olyat amire éppen szükség van aztán szépen lassan összejön a készlet. De így meg megesik, hogy 2-3 napra nélkülöznöm kell a bringát.
-
peter9228
aktív tag
Láttátok volna az én pulimat, majdnem nekiment a biciklisnek. Gondolom nem látott a sok szőrtől
Amúgy látnátok mi van itt Pakson... A gyalogosok körül se néznek, csak mennek át a zebrán, merthogy nekik van elsőbbségük. Ehhez már az autósok is hozzászoktak, de annyira, hogy ha a zebrától 2 méterre meglátnak egy gyalogost, megállnak. És kb. 30-al mennek a városban az autósok A főutcát meg pár éve átalakították. Tettek egy bicikliutat a járda mellé, egy szintbe, így: [link] Imádok a gyalogosoktól 20 cm-re menni (a gyalogosoknak általában az sem esik le, hogy a jobb oldali az nem járda)
-
Phvhun
őstag
válasz Doki-HUN1978 #587 üzenetére
Valahogy úgy.
Tehát tárcsánál mindenféle alkatrésznek van esélye hajolgatni, mire kijut az erő az aszfaltra.Jorus : V féknél is ez a helyzet, az is a közvetlen a felnit fogja meg. Bár az már tényleg inkább low cost megoldás.
Én meg két évig triáloztam, és kb az egész magyar bicikliállományt kipróbáltam, volt közte mindenféle változat. Egyszerűen az a tapasztalat, ami az évek során kialakult, hogy a legjobb kombináció hátra magura, előre meg tárcsa. Aki meg nem ezt követi, az vagy nem versenyszerűen tolja, és nem kell neki a maximális teljesítmény, vagy street trialozik, amit szerintem mindenki ismer Dany Macaskill videójából.
Magyarország legjobb triálosa ( nem csak nálunk számít jónak, európabajnokságon 3. helyezett, meg hasonló eredményei vannak ) is ezt a kombót használja. [bicó]Szerk: hopp fail, neki előlhátul magura van
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz Mr.Csizmás #541 üzenetére
Ha bevállalod, akkor lehet próbálkozni a kínai kamerákkal (bár ezekkel készült felvételt elég nehéz találni).
[link], [link], [link], [link]
Valószínűleg nagyon kicsi akksi van ezekben (az egyiknél 320mAh-sat ír), jó ha 1, maximum 2 órát kibír egy feltöltéssel... Az elég nudli szerintem. A felvétel minősége is kérdéses, a látószög nagysága is.
Harrrr!!!!
-
Katsu
aktív tag
Sziasztok,
Szerintetek melyik márka neve ad némi biztosítást egy alsó belépőszintű kerékpárhoz?
Gepida vagy a Schwinn-Csepel?
Van két kiszemeltem, de nem tudom, hogy melyik legyen.
Ez vagy ez:Elite TX-51 2012 kerékpár.
Nagyjából mindkettő elég lenne nekem. De valami alapján döntenem kell. A felszereltséget nem tudom megkülönböztetni. :-)
Előre is köszönöm, ha érkezik válasz. -
Tomi_Sci
őstag
Nem vagyok egy nagy triálos, csak tapasztalataimat osztom meg: pár éve voltam Balaton Bike Festen, és a felállás 99%-ban a következő volt: elöl tárcsa, hátul hidrós magura. Nem tudom, hogy azóta mennyit változott a dolog, de akkor ott egyértelműen a HS33-at preferálták a tárcsákkal szemben.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
hoffman_
nagyúr
nem létezik integrált hajtás fixie-hez/ss-hez. miért nem? bossznató. csak maszekolni lehet.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rekid
addikt
Márka neve nem ad semmilyen biztosítást a minőségre jelen esetben, sokkal inkább a felhasznált alkatrészek. Mind két bringa váltása a legalja kategória, egyik bringaszervizesnek sem őszinte a mosolya amikor ezeket a váltókat kell beállítai. Ennyi pénzből inkább használtat vegyel minimum egy alivio kategorias váltószettel.
Maga a gepida és a swinn is csinál jó bringákat. (A márkák-gyártók joformán csak a vázat gyártják a többi alkatrészt veszik és összelegózzák a bringát)
[ Szerkesztve ]
Gyáva népnek nincs hazája!
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #599 üzenetére
a merevség miatt. azt hittem, eddig legalábbis, hogy lényegi előrelépés lenne. az ár egy dolog, tudnék jó áron hozzájutni miche szettekhez, csak a kapható outi integráltak nem nagyon passzolnak a géphez, nem csak a miche, egyik sem. csak 4szögesek között látok illő/szép karokat, de a mostaninál nem szebbek/jobbak általában. plusz be akarom szorítani a gépet 10kg alá. most 10,88kg. a karon is lehetne nyerni 200g-ot.
ne erőltessem az integráltat?
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Vezetékes FEJhallgatók
- PlayStation 5
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...