-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz r.levente75 #72484 üzenetére
Köszönöm. Szerintem is.
#72485 Hasaggymeg Mostanság nem is volt olyan sok bringám, bár szeretek kipróbálni mindenféle cangát.
#72488 Frenky89: El is tolom, addig had csattogjon a Ratchet System.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Jelenleg kissé le vagyok maradva agyak/felniszett/küllők terén, mivel általában gyári kerékszetteket használok. De eljátszottam a gondolattal hogy mi lenne ha a Meridába fűzetnék egyet, tehát jelenleg M8000 agyas, DT Swiss felnis csoda van benne, ezt váltanám ki. Lényeg hogy 28 vagy 32H legyen, CL, átütős elől-hátul, és ipari csapágyas, brutális rotorhanggal.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szjoci #72611 üzenetére
Ez már megvan, egy bő fél éve biztosan, így valószínű nem adom el, mert 0 km-esen vettem. A másik, hogy átütős szett később is használható más bringába, hiszen gyorszárasra adapterezni smafu (bár már a legtöbb QR15-12), CL tárcsáim is vannak itthon, meg gumik is, meg ezek még a 10-11-es Shimano sort is fogadják, így be vagyok rendezkedve, szerencsére. Annyi hogy egy strapabíró szettre lenne szükségem, lehetőleg 2000g alatt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Normi™ #72821 üzenetére
Szívesen.
Ui.: Szép csajok, tetszetős bringák - 2016 Rio.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mindig meglepődök az ilyesmi beárazásokon, mikor egy kifutott, elavult modell többe kerül mint a modern össztelós Carbon gépem, de hát majd a kereslet, kínálat eldönti.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Végül is, mindenki azt vesz amit akar, de hasonlítsuk össze ez Carbon, 2013-as, 26-os, XTR 985-as szettel, és sok helyen "csúcs", "verseny" jelzőkkel, futott 40km-t pedig senki sem hiszi el, ha mégis valós, akkor is irreális az ár. Tekintve hogy a Scarp Master bringa Carbon, XT 785-ös, és fully, ráadásul cirka 70k-val olcsóbb. A poén hogy már el is vitték, és örültek neki mint majom a farkának, mert a vevő osztrákban sem talált ilyet, alu vázas 29er fully áron kapta, és úgy akadt az enyémre. Szóval egy nagy vicc ez a használt piac.
A kevés futásra visszatérve, haver is így vett egy alap Big Nine-t. Mivel Merida kerékpárokat forgalmazó boltban dolgozik, vettek nála egy alap cangát. A faszi lenyomott vele egy hosszabb túrát, de nem igazán tettszett meg neki a hegyikerékpár, így visszavitte. Kerek 100k-ért számolták be, faszi bukta a vételár felét. Valahol én sem értem az ilyen vevőket.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A Mátra Maraton-ra ki tervez menni?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sajnos én mégsem tudok részt venni, de tesóm ott lesz a Big Nine 900-al.
#73273 maximilian4: Ez nem újdonság, már tavaly tavasszal mentem egy Suntour Axon-al, és nem igazán tudtam belekötni, az egyéni kis problémáimon kívül (hülye Remote lock, és furi QR15 tengely kialakítás). Sajnos kell még pár év, mire minden forrás kialakul, és a szervizpartnerek is felkészülnek. De ha ügyesen kiszórják a gyártóknak a portrékat, akkor hamar elterjed, külön még mindig RS/Fox az etalon, és a Suntour se ad jóval kedvezőbb árat, szóval még én is maradnék a rókás márkánál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #73287 üzenetére
Már tavaly is feljött, mint a talajvíz. Főképp olasz gyártók (összeszerelők) pedig már pakolták is bringákba.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz fpeter07 #73293 üzenetére
"...Különbség a sebességeknél van bennük..." Végül rájöttem mire gondolsz, de azért ilyet nem írnék. Tekintve hogy ezek évről-évre változnak, ahogy anno még XT-XTR között is nagy szakadék volt, ami mára eltűnt. Az meg hogy egy Deore váltókar - XT hátsó váltó különbséget is észrevenni, az már tuti. Akkor mit szóljak a 2x11-es M8000-es XT-mel? Vagy az ugyan ilyen számokkal rendelkező Ultegra-mal?
"...XT feszesebben tartja a láncot, egyébként a feladatát mindegyik elvégzi..." Mert az XX, X0 már nem? Deore szinttől Shadow, és Shadow Plus van, ennyi előnye lenne. A feszességet pedig a hátsó váltóban lévő rugó határozza meg.
Tehát mielőtt félrevezetnénk az érdeklődő bringakedvelőt, rugós villákban pusztán acélrugó végzi a csillapítást, ez elég elavult technika, mint mondjuk gépjárműveknél a laprugó. Viszont itt pár cm-et beül, ami nem nevezhető komoly csillapításnak. Tömegük nehéz, általában csavarodnak, szervizelni sem igazán érdemes olcsóbb társaikat, és itt megragadtam a lényeget. Áruk igen kedvező. Ezek szöges ellentéte a levegős teleszkóp, ahol nem olyan könnyen csavarodik, nem csak gyorszáras, de átütőtengelyes verzióban is kapható, mozgásuk olajjal és levegővel csillapított, egész kis tömeg alatt is megindulnak, már kisebb kátyúkat is szépen kimozogják.
Váltók, vagy váltórendszerek terén fura dolgot fogok mondani. De lényeges tényező a váltókar, tehát egy alap szintű váltókarral, de egy felső kategóriás hátsó, vagy első váltóval olyan mint ha az egész rendszer belépő szintű lenne. Itt nézni kell a karok húzásának mértékét, csapágyazást, és olyan funkciókat, mint Deore szériában az egy mozdulattal több fokozatot átváltó mechanizmust. Ezt XTR esetében (okoskáknak XT is), felfelé dupla váltást.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz batmanéhes #73295 üzenetére
Elhiszem, de jelen állás szerint 2016-ot írunk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Nyíregyházán Szombaton Cannondale tesztnap, akit esetleg érint a dolog.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #75712 üzenetére
Még ha kerekesedő lennék, rá is állnák.
#75718 6030D: Ez az hogy ezer és egy márkát tudnék mondani, pölö csak az Olaszoktól, ami itthon nem ismert, mégis megvan az ára, kint meg pláne. Ha nem viszik, megy ebay-re, ott elkapkodják. A KTM se ment el túl hamar, de itthon túl van hypeolva, outi terén ugyan ez a Bianchi, Pinarello, meg most jön fel a De Rosa, igaz, nekem is kedvencem az osztrák márka, épp ma rendeltem be az utódját, és irdatlan jó áron kapom meg a tavalyi gépet. Ilyenkor olyan vagyok mint egy kisgyerek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ott sem kolbászból van... csak több marad hobbira, szórakoztató elektronikára, meg akármi másra. Tisztában vagyok vele hogy a népesség nagy résznek (nem csak itthon) buszjegyre nincs pénze, de a másik része akit (B)Runner_fxr(/B) említett korábbi hsz.-ében, ugye akinek meg lenne rá az pont ezen fog fukarkodni. Tudod ott van anyám főnöke, E-class Mercedes tulaj, újonnan vette, vállalkozás, hitel nélkül, eljött bringát nézni, mert berendeltem neki, és a 130k ft-os, pár hónapos Cannondale Trail 29er nem kellett neki, mert "túl drága". Itt inkább az a gond hogy agyban kellene tisztázni a helyzetet, mikor "átlagparaszt" biciklit vesz, az 20-30k, telefon lehet 150-200k, mert hitelre kiteszi, ha notebookot néz, akkor Média, vagy Tesco, max. 100k-ig, ha autót, akkor lehet ezer éves is, de 200k km alatt legyen, diesel és karcmentes, hibátlan, még ha egy B5-ös kombi Passatról beszélünk, 400k-s ársávban is. Fizetés meg olyan téma hogy mikor én elkezdtem dolgozni, netto 90k-t kerestem, és most sem keresem meg ennek a dupláját. De persze olyan userek szóltak már meg hogy "jó drága bicikli és "jól megy" kombinációval, akik évi 300k-t is elfüstölnek, WC-re is kocsival mennek, és irdatlan mennyiségű összegeket hagynak egy-egy bevásárlás során az ABC-ben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #75834 üzenetére
Régebben is észrevettem, de most tudatosult hogy én bajban vagyok a szinttel, sajnos errefelé nem sok lehetőség (és időm) van mászni. Így most próbáltam hosszabb kaptatókon menni, töltésen fel-le és minden lehetőséget megkaparintani az emelkedők miatt. Országútival, aszfalton nincsenek nagy bajok, de arra is rá kellene állnom gőzerővel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Red Bull Trans-Siberian Extreme
#76146 Runner_fxr: Komoly kis gép, használd sokáig. Bár én ezt pont 29er-ben tudnám elképzelni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #76365 üzenetére
Sejtettem, már hónapokkal ezelőtt is arról beszéltünk hogy ilyet szeretnél. Számomra viszont óriási negatívum hogy Magura MT4-el szerelik, egy XT 785/M8000 fékszettet megérdemelt volna, mondjuk én váltásban is inkább a Shimano felé húzok, de ez már inkább a költséghatékonyság miatt van.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #76582 üzenetére
Ezt a "könnyű Carbon váz" kifejezést zárójelbe tenném, mióta a legtöbb neves gyártó alu modelljei pusztán pár grammban térnek el. Példaként lesd csak meg az 1300g körüli Rose Mr. Ride alu vázat, és idén gyakran látok 1800g tömeg alatti vázakat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #76932 üzenetére
A Mátra maraton miatt tegyük hozzá hogy azóta folyamatosan átrajzolják az amatőr XC pályák nyomvonalát, pölö Tarcal XC. Ahol 24/26 - 36-al küzdöttek (2x10-es rendszer), ott már szerintem a 32 - 46-od is kevéske lesz. Viszont alacsony fokozatban nem lesz tartalékod, hanem nagyjából 2-3 tányér között variálhatsz, óriási ugrásokkal, amitől jobban elfáradsz. Maratonra mindenképp 2x10/ 2x11-es rendszer ajánlott.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mondhatjuk hogy jó cikk, de tegyük hozzá hogy ez egy rövid teszt, és 2013-as. Az viszont ma is megállja a helyét hogy a merev Big Nine széria váza 2016-ig olyan volt mint a cikkben (tudom, mert itthon is van egy), fullynál egy 27.5/650B persze hogy játékosabb, de lényegi eltérés a súlyában ott sem lesz. Megint más a dolog állása, Maratonon, túrán, ahol jobban kijönnek a különbségek, mert nagyobb kerék jobban gördül. Bár lényegében merev gépnél a testmagasság a döntő, attól függetlenül hogy én úgy gondolom hogy 160cm körüli csajok/pasik már nyomulhatnak 29er-el.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #77251 üzenetére
A Merida stucni nekem sehogy sem jön össze a többi hardverrel. A 140mm-es tárcsát, mint a többiek is írták, el fogod főzni, ha könnyebb user vagy, akkor 160mm/160mm kell rá, (de azt veszem észre, hogy jelenlegi 75kg-ommal, és csomagokkal simán elfér előre a 180-mm-es Ice-Tech) viszont a 785-ps fékekeért nagy piros pötty. Hasonló setup-ban gondoltam nemrég, végül a bilincses M8000 karok nem tetszettek, és I-Spec II-re váltottam, így jött az M8000 fékszett is.
#77328 rétisün: Ismerős már vett egyet (...azóta megtudtam hogy Felt F5-öt...), nem biztos hogy innen, de mindennel együtt 380k-ba állt meg. Persze fék és kerékszett spórolós, de kátyús utakra pont megteszi, amúgy nagyon frankó gépecske.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Tavaly velem is megesett hogy az úttest szélén pakoló autót már nagy ívben megkezdtem kerülni, erre egy őszülő halántékú sofőr (tulaj), hirtelen elindult, és végig jobb oldalon gyorsult mellettem. Mert a bringás nehogy már leelőzze. Bár jöttem már haza úgy Sárospatakról, hogy mert én ott tekerek, kb. minden második autó dudált, és a kamionok le akartak szorítani. Tehát itt már semmi sem lep meg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Pttypang #77376 üzenetére
Évek óta elővigyázatosan csorgok csak előre, anno motorral voltam rám nyitották az ajtót, sőt, volt hogy elém húzták az autó orrát. Tudom hogy nehéz behatárolni, ha kocsival vagyok, de gyakran szemébe nézek a pilot-nak, és akkor is rám veri az autót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A Stereo 120 HPA Race 29er-ben igen ütős kis gépezet. Bár az abban lévő Manitou Minute teleszkópot nyugdíjaznám. Az hogy elől ne legyen 3 tányér, baromság, nem hiába teszi az osztrák gyár még mindig elérhetővé a csúcs kínálatában is (KTM Myroon 3x11). Személyes véleményem hogy idehaza felesleges, 2x11 lenne a tuti, ha teheted M8000-el. A linkelt Radon szinte teljes 3x10-es SLX szettet kapott, átgondolva egy generációval újabb, és kettővel fölötte (11set XT M8000 - 10set XTR M980) szintet hozza.
#77446 maximilian4: 1x11, 2x10? Zavart érzek az erőben, a kettőnek semmi köze egymáshoz, 1x11-es rendszer a súlykönnyítés, a gyors váltás, és bla-bla... miatt jött létre, ráadásul ahol keveset aszfaltoznak, ott csak előny (nevezzük XCO verseny specifikusnak). 2x10 már divatjamúlt, mert amennyiből felépíted, teszel hozzá egy kicsit, és máris van egy 11-es rendszered, ráadásul 11-36-os sorra maratonon kevés vagy, ahol a 2x11-es 11-40/11-42-es sorral vogyorogva hasítanak el melletted. Bár érdekes hogy bizonyos fejlesztéseket megcáfolja a közösség, miközben már rég 12-es rendszereknél járunk, 9/50-es cog-al.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #77449 üzenetére
Sajnos alu fully-val nincs tapasztalatom, csak Carbonnal, aláírom hogy a 650B játékosabb, ez biztosan fő erénye. Jelen esetben a váltásszett, és a fék is érdemel egy megtekintést, mert fékeken sajnos nagyon sokan spórolnak, és mikor már komplett szettet cserélsz az már igen húzós.
#77450 maximilian4: Persze, de nem is ez a fő csapásirány. Attól hogy megjelent egy újabb szett, még a 10-es rendszerek vannak túlsúlyban, sőt ha belemegyünk, aprón még 9-es XTR is aranyáron megy. Viszont mivel adott szettel nincs tapasztalatod (11/12), ezért nem érdemes ítéletet hozni, látatlanban. A hsz.-ed stílusa viszont hagy kívánni valót maga után, amit ahogy látom a (#77452)-ben próbáltál kompenzálni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A linkelt Kelly's se rossz, talán erre mondanám azt hogy nem nagyon kell rajta fejleszteni semmit. Az SLX fék is elég, M8000 kiszolgál, elől Fox Performance, hátul RS Maxle Lite, mint ha Crank Brothers Cobalt 1 kerékszett lenne alatta. Egyszóval ez eddig nekem nagyon kellene, főleg ha 6 kiló körül megállna.
Ui.: Cube Reaction spórolás. Pedig nagy kedvencem a márka, de versenyzésre ajánlott gépen M315 Deore fék, Manitou M30, M615 agyak, dögnehéz EX21 felnikbe fűzve. 12kg, plusz pedál meg miegymás, és 12,5-13kg-nál járunk. Azért ez kicsapja a biztosítékot, még év végi áresőben is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz gergo5991 #77607 üzenetére
Az első cserélve lesz, mert hamar eldobnám, a hátulját pedig könnyű korrigálni. A DT350-es agyakat nem szívesen cserélném, le, tekintve hogy CL, Ratchet System-es, gyönyörű hanggal, hiába 470g körüli felnikbe van fűzve (később abból is kap könnyebbet).
#77610 maximilian4: Tenksz.
#77618 StLui: Tettszetős. Jól gondolom, hogy 785-ös XT fékszett lesz rajta? Talán a tárcsák kicsit nagyok lesznek, lehet hamar blokkolnak majd, ahogy bekopik a szett. Az igen ütős kombó. A kerékszetted viszont egyel nagyobb méretben elfogadnám.
#77632 Hasaggymeg Szerintem halad tovább, lassan, és biztosan. Még mindig jobb mint fél évet keresni fél-egy millás gépeket, kipróbálni párat, és a végén nem venni semmit (true story).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #77671 üzenetére
Gondold át, mert talán 20-30k-val drágábban adtam el a vadi új 780/785-ös XT szettemet (fékszettel együtt), tehát itthon is ki lehet fogni, ha más nem, annyiért már XT-t vennék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fűnyíró topik
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konteó topic
- Sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen