-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190451 üzenetére
Nekem nem kell bemutatnod, ott melózok. Ne tudd meg, hogy milyen sor gyűlik fel mögöttem, amikor a nyergessel követek egy bringást, vagy azt a hússzal menő robogóst. De, én biztos nem fogom szabálytalanul megelőzni, az autósok viszont engem nem tudnak megelőzni. Így tipegünk szépen, sorban a bringás mögött, mint a kiskacsák. Csakhogy az Németország. Budapesten ez egész másképp történne. A türelmetlen úgyis beelőz. Én viszont nem fogom a nyakamba rántani a rakományt miatta. Csak azt sajnálom, akit frontálisan telibe ver.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190455 üzenetére
Rájuk is vonatkoznak szabályok. A németeknél símán rám ripakodik a bringás, ha az ő kijelölt útján trappolok a bevásárlós kiskocsimmal. Nem olyan nagy ügy ez. A bringás rendőr szépen leül egy padra a rakparti bringa/gyalogút mellett és osztogatja a csekkeket. Nem módosítani kéne a kreszt, hanem betartatni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz jjeahh #190460 üzenetére
Ezt csinálták a nagykőrúton. Jobb lett, mint régen, de azért óvatosan kell rajta közlekedni, nehogy egy kajakiszállító robogós elsodorjon a dobozával. A másik probléma ezzel a megoldással az, hogy valahol a busznak is közlekednie kell és vannak megállói. Tipikus példa a kőrút a Nyugatitól a Margit hídig.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"Budapesten amúgy biztos nem kezdtem volna outizásba, az ottani infrastruktúra és közlekedési kultúra mellett"
No, igen. Kevés outit látok a városban, nem ide valók. De, nagyon érdekes, hogy ki, mivel próbálja abszolválni a feladatot. Főleg a futárbringákat szoktam megfigyelni. Döbbenet, hogy a topikban olvashatókkal szemben, milyen bringákkal nyomulnak. Az alap, hogy nincs váltó. A minap leesett az állam. Racsni és fék sem volt hátul. "Örökhajtóssal" nyomta a srác. Akkor ki afaszagyerekkemény bringás?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Voltam futár (motorral). Mások a szempontok. Üzembiztosság, olcsó fenntarthatóság. Csak egyféle alkatrész van, ami tuti nem romlik el soha. Az, amelyik nincs felszerelve.
Gyorsabb vagyok nála és hamarabb is állok meg. De, ha a bringámra fordított összeget elosztom a futott kilóméterrel, akkor az jön ki, hogy taxival olcsóbb lett volna.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz itouchfan #190473 üzenetére
Tényleg keveset tekerek. Csak 2000Km van a bringában. Viszont, nemrég 70 -et fizettem a szervízért és ebben csak az időszakos szerelések és a kopó alkatrészek voltak. Ha csak ezt az egy ráköltést számolom, az 35Ft/Km. Csúnya bukó lenne futárkodni vele.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 6030D #190479 üzenetére
Milyen minimális sebességet határoznál meg mondjuk az Istenhegyi útra? Városi, forgalmas főútvonal, buszok járnak rajta, a járda használhatatlan, kanyargós, több helyen szűk, viszont egy kedvelt bringás helyre (Normafa) vezet, tisztességes szintemelkedéssel.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Csokicsibesz #190498 üzenetére
Nem értek ehhez a matekhoz, de ha ez így van, akkor jó megoldás a balesetek csökkentésére. Bevezetik minimumként és max. Valter Attilát üthetik el.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Friczy #190511 üzenetére
Azért azt tudomásul kell venni, hogy a nagyvárosi élet velejárója, hogy mások is járnak azokon az utakon, amiken mi. Továbbá a kereszteződések is. Nem tudom, hogy milyen bringád van. Egy outi sztem sportolásra való, teljesen alkalmatlan a városi közlekedésre. Megfelelő eszközzel viszont sztem kifejezetten élvezetes. Engem nem befolyásol, hogy járda, úttest, kerékpárút, park, lépcső, aluljáró, stb. Ott megyek, ahol nekem épp jobb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 6030D #190514 üzenetére
Hááát... Mivel hegyen lakok, előfordul, hogy fölfelé is kell mennem. Próbáltam már úgy feltekerni a Moszkváról a libegő tetejéhez, hogy ne menjen húsz alá az óra. Még teljes villany rásegítéssel is földön húztam a nyelvem és közben jópár sportolónak öltözött bringást megelőztem. Erősen kétlem, hogy azt a 20 -as minimum tempót sokan tudnák teljesíteni izomból.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz zsocy #190522 üzenetére
Látom, nem sikerült megértened a lényeget. Kifejtem.
1.:
"Megelőztem pár sportolónak öltözött bringást."
Egyiket sem ismertem, így nem tudhatom, hogy azért előztem meg, mert a villany ennyit számít, vagy azért, mert sportoló bringás ruhába öltözött muglik voltak.
2.:
Egyáltalán nem az a lényeg, hogy én hogyan tekertem fel, hanem az, hogy ha én így tekertem fel, akkor erős kétségeim vannak a 20 -as minimum izomból történő tarthatóságáról.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190526 üzenetére
Ezt nem tudom, nincs viszonyítási alapom. Gondolom, neked sincs, mivel nem nagyon jársz arra. De, biztos van itt olyan, akinek van, hiszen az egy népszerű bringás útvonal.
Szóval, szerintetek a Moszkva tér -> libegő teteje között tartható a 20 -as minimum?
Persze, a téma szempontjából nincs nagy jelentősége, mert a kreszt nem a sportteljesítményekhez igazítják, ergo a közúti bringás közlekedéshez a minimum sebesség meghatározása halott ötlet.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190535 üzenetére
A libegő tetejéig mindkét oldalról aszfalt út van. Onnan a kilátóhoz már nem szabad felbringázni. Az Istenhegyi felől sztem outizható az út. A másik oldalról elég vacak minőségű a vége.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190538 üzenetére
Nehéz ideális etapot menni. Zebrák, lekanyarodó autók, busz, keresztezni kell a fogaskerekűt, stb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Friczy #190539 üzenetére
Ezért más e-bike -kal közlekedni. Nem bosszankodok, ha bármi miatt lendületet vesztek, mert nem kell izomból visszagyorsítanom. A plusz súly sem számít annyira, ezért nem gond pl. a külön akkus, brutál első lámpa, ami nappal állandóan villog. Meg a motoros rutin. Sosem feltételezem, hogy az autós számítani fog rám. Mindíg nekem kell számítanom arra, hogy ő nem fog számítani rám.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Ringman #190564 üzenetére
Kiszedésnél érezni kell, hogy hol a határ. Én nem szoktam kockáztatni az elnyalódást, inkább trükközök. Ha érzem a kulcson, hogy kopott a csavarfej, akkor megpróbálom collos kulccsal és/vagy ütvecsavarhúzóval. Az akkor teker a csavaron, amikor az ütéstől tehermentesedik a menet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Friczy #190583 üzenetére
Mit értesz az alatt, hogy más helyzetben van? Azt, hogy nem a budapesti közlekedéshez optimális bringát vett és abban reménykedik, hogy a bringájához alakítják a várost? Az ilyenen tényleg nem tudok segíteni. De, sztem más sem.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Friczy #190716 üzenetére
Nem tudom, hogy amerre gyakran járok (Szilágyi Erzsébet - Moszkva tér - Varsányi Irén u. - Kacsa u - Nemtoméppmianeve rakpart - Margit híd - Nagykörút útvonalon min tudnának változtatni. A legzűrösebb a rakpart, a híd és a körút a Nyugatiig. Ha sietek, akkor a rakparton a villamossínek között szoktam teperni, de oda nem lehet bringautat rakni. El sem tudom képzelni, hogy milyen káoszhoz vezetne, ha a hídon az úttesten is lehetne bringázni. Utána a nyugatiig busz jár, nem lehet külön bringasávot kialakítani. Ezt a szakaszt úgy szoktam abszolválni, hogy nem a buszsávban, hanem eggyel beljebb megyek. Olyankor persze bele kell taposni, hogy tartsam az autósok tempóját, különben dekkolhatnék a buszok mögött a megállókban. Ahhoz, hogy ezt megoldják, a föld alá kéne vinni a villamost.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz ígyvanferi #190733 üzenetére
Nincs is sok értelme, mert abban az időszakban, amikor zavaróak a járdás bringaúton ténfergők, akkor a híd végén levő lámpánál feltorlódik az autósor és mivel szűkek a sávok, nem lehet elférni az autók között. Nem is szoktam ott bringást látni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #190816 üzenetére
Megvenni egy dolog. De, aztán meg is kell ülni, kihasználni azt a párszáz Watt töbletet. Pl. fel kéne tekernie ott, ahol eddig már tolta. Mármint hanyattesés, vagy elkaparás nélkül.
Analógon 30 -cal jött szembe a járdaszegély és 15 kilót kellett fölé emelni, az enyémmel meg 45 -tel jön és 25 kilót kell fölemelni. Stb., stb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190818 üzenetére
Sztem erősen megfakultak az emlékeid, ha szted egy Babetta ugyanazt tudja, mint egy modern, trail e-bringa. Mondom én, hogy sok(k) lenne neked egy e-bike.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Teasüti #190827 üzenetére
Ha én meg tudom csinálni, akkor semennyire. Csak azt kellett megszoknom, hogy egy ütemmel előbb kell kezdeni. Először lenyomom a bringát, majd a telók kirugózását is felhasználom az ugráshoz. Meg, persze a tempót is figyelembe kell venni. Minél gyorsabb, annál távolabbról kell kezdeni az ugrást. Szemből, vagy meredek szögből síma ügy. De lapos szögben még nem merem. Pl. amikor megyek az úttesten és felugrok a mellettem párhuzamos járdára.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Teasüti #190822 üzenetére
Nem minden bringánál ennyi a szezonális szervíz. Merev villánál nem kell telókarbantartás. Mechanikus féknél nincs fékolajcsere. Az enyémen 2,8 -as, pluszos gumik vannak, amik szintén drágábbak, mint az átlag méret. Plusz tyúkbéltej, stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Teasüti #190834 üzenetére
Sorry, akkor félreértettelek. Azt hittem, hogy aránytalannak tartod az összeget. Akinek majomra .... Ezért nincsenek a futárbringákon olyan fölösleges csingilingik, mint pl. a váltó, vagy a teló.
El sem tudom képzelni, hogy egy fully -n hogyan lehetne bunny -zni a teló használata nélkül. Ha akarod, ha nem, az mozogni fog. Ha rosszul használod ki, akkor kioltja a mozgási energiádat. Ha jól használod, akkor meg belesegít.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz andrisbandi #190847 üzenetére
A párhuzamos akadály átugrásánál pont attól félek, ami 8:12 -nél látható. Keresztben levő akadálynál, ha rossz az ütem, vagy nem elég nagy az ív, akkor legfeljebb lekoccol a kerék. De egy lapos szögű akadály kivezeti alólam a bringát és tuti a perec.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190865 üzenetére
Miért nem tudod azt elfogadni, hogy ők is sportoltak, meg én is? Mivel van plusz rásegítésem, persze, hogy megelőzöm őket. Ha nem egy tempó kategóriában vagyunk, akkor ugyan miért fájna nekik, ha megelőzöm? A sportmotoros is sportolhat ott fölfelé, döntögethet a kanyarokban és közben engem is megelőz. Ettől most duzzognom kéne?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190889 üzenetére
Honnan tudjam? Attól, hogy beöltözök versenyző mezbe, a teljesítményem nem lesz összemérhető egy edzett outiséval. Ha így pedálozok egy analóggal és elhúz mellettem egy pedeleces, ő sem fogja tudni, hogy én egy versenyző vagyok, aki épp pihenősben nyomja, vagy csak egy mugli, versenyző mezben. Csak annyit lát, hogy egy versenyző mezbe öltözött outis.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #190903 üzenetére
Itt is csak azért merült fel, mert vki azt dobta fel, hogy a közúti bringázásnál lehetne sebességminimum. Erre írtam, hogy pl. az Istenhegyin a minimum 20 még pedelec -kel is nyelvlógósan tartható, puszta izomból teljesen irreális. Ha ezt vki a két kategória összemérésének látja, az az ő baja.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #190905 üzenetére
Ha szted ez böszmeség, akkor nem jársz nyitott szemmel az utcán. A topikkal ellentétben, az utcán elenyésző számban vannak azok, akik sportolásra használják a bringát. A túlnyomó többség közlekedési eszköznek használja. Aki melóba, bótba, ügyintézni jár a bringával, az nem öltözik ehhez külön bringás ruhába. Az nyomja bringás cuccban, aki a bringázásért bringázik. Én ezt tapasztalom itt, a főfaluban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #190912 üzenetére
Igazad van, félreérthetően fogalmaztam.
Utcai ruha vs. bringás ruha. Az jellemző, hogy egy bringás ruhás sportol a bringával. Egy utcai ruhásnál ez nem valószínű. Így már érted amit beöltözöttséggel kapcsolatban írtam? De, attól, hogy vki bringás ruhában van, még nem biztos, hogy sportoló. Símán lehet mugli is. Hacsak nincs az illető látványosan elhízva, egy tekerés közbeni, pár másodperces találkozásból ezt nem lehet megállapítani.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #190915 üzenetére
Pontyosan. Én nem engedhetem meg magamnak, hogy különböző célokhoz, különböző bringát vásároljak. Ezzel közlekedek és ezzel sportolok. Aki ismeri a pedelecet, az tudja, hogy a tuning nem a sportoláshoz kell, hanem a közlekedéshez. Erre optimalizálva toltam el a szoftverben a rásegítési fokozatokat. Terepen nem is szoktam használni a legerősebb fokozatot, mert hirtelen adja rá a nyomatékot és vagy elkapar, vagy hanyatt vág.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz szimpláncsak #190921 üzenetére
Nem akartam határt húzni, csak azt mondtam, hogy pár másodperces találkozásból csak a bringát, meg az öltözetet lehet megállapítani, a teljesítményt nem.
Az viszont tény, hogy mostanság mindenféle csicsamicsa kirajzás van, de, amikor télen tekertem a városban, akkor szinte csak a futárokkal találkoztam és itt, a topikban is a görgőzés volt a divatos téma.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Friczy #190928 üzenetére
Nyilván vannak kivételek. Én azt írtam, amit általában látok a városban.
Runner_fxr:
Ez komoly? Van ilyen? Nem dobnak rá időt az eredményre, ha könnyebb bringával indul az ember? Sztem ez szín tiszta csalás, az így elért győzelem nem érték.
Mondjuk, én amúgy sem értem ezt a grammozósdit. Tegyük fel, hogy vki úgy méri az erőnlétét, hogy leméri az idejét egy hosszú mászásnál! Eljut odáig, hogy már nem optimális a terhelés a fejlődéshez. Nem ugyanazt kéne tegye, mint egy testépítő? Fog egy téglát és rászigszalagozza a bringára. Ha úgy is eléri az időt, akkor következő tégla, és így tovább (kötekedőknek: a tégla csupán a súly növelését szimbolizálja). Hogy lesz nagyobb a teljesítménye attól, hogy farag a bringa súlyán?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190934 üzenetére
Az előbb kipróbáltam a Margit híd közútas bringaútját. Jobbról kb. 40cm magas a járda. Oda nem lehet tempóból menekülni. A híd közepén pirosat kaptam. Utána 40 -es tábla van. Gyorsabban tempóztam, az autósok mégis előzgettek, jó szűken. Aztán a híd végén megint piros. Nem volt gyorsabb, mintha a híd másik oldalán, a járdás bringaúton mentem volna és egyáltalán nem éreztem biztonságosnak sem. Pedig, ma vasárnap van, gyenge autóforgalom.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #190941 üzenetére
Az a jobbik eset. Ha a másik oldalra dob, akkor rögvest kivasalnak.
gergo5991:
Is, is. Ezt mondták a Concept Store -ban és a Bergusonnál is. Én egy olyan szabadfelhasználásút kaptam az Erste -től, aminél nincs bünti a végtörlesztésre. Közben befutott a moratórium. Kivárom a végét és júniusban végtörlesztek.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190946 üzenetére
Az ott egy közút, kijelölt bringaúttal és egyáltalán nem biztonságos. Milyen lesz, amikor olyan úton is lehet majd bringázni, ami ki sincs jelölve bringaútnak? Pl. ha a Görzenál után nem kell majd áttolni a bringát a felüljárón, hanem csapatostól lehet majd közlekedni a rakparton, ahol egyébként 60 -as tábla van.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190952 üzenetére
Azért írtam azt a példát, mert van biztonságos bringaút, csak nyűgös, mert kanyarog, keresztutcák vannak és néhol elég vacak minőségű. A rakpart viszont levágja a kurflikat, a végén visszacsatlakozik a bringaútba és sokkal jobb minőségű. Outival csábító lehet. A Google utcakép jól szemlélteti a problémát, mert a felüljáró lábánál, ahol le kéne szállni a bringáról, épp egy kamion látható a rakparton. Ha egy méter lesz az oldaltávolság, akkor az a kamion legalább a mozaik utcai vizsgaállomásig fog tötymörögni a bringás mögött, hátában a hosszú autósorral.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #190960 üzenetére
Toobee -nak, vagy Neked dög unalmas lenne, de én nagyon élvezném. Főleg az első videós pályát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190964 üzenetére
"illetve a többi közlekedő számára jelzés, hogy ott kerékpárosokra kell számítani"
Erről írtam. Ha a számítás azt jelenti, hogy ott bringásokat lehet centizni, akkor stimmel. Egyébként értelmetlennek tartom, mert a másik oldalon ott az autóktól elkülönített bringaút. Továbbra is az a véleményem, hogy azért csinálják a bringautakat, mert azok biztonságosabbak, mint a közút és ha valahol van bringaút, akkor kötelező legyen azt használni. Igen, van baj a kutyákkal, túristákkal, kisgyerekekkel, de még mindíg kisebb a sérülés veszélye, mintha egy autó maga alá gyűr.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190973 üzenetére
A felüljárón (elvileg) át kell tolni a bringát, a bringaút a túloldalon folytatódik. Napi szinten járok arra autóval is. Sőt, még kamionnal is voltam ott. Hidd el, hogy aktív kamionsofőrként fel tudom mérni a szitut! A képen egy üres kamion látható, de még azzal is hosszú tiszta út kell, hogy megelőzzön egy kerékpárost. Ráadásul, amint láthatod, ott még záróvonal van.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190981 üzenetére
Számtalan alkalommal tettem meg azt az utat. Teljesen jól bringázható. Kevesen szállnak le a felüljárónál. Én sem szoktam. Az elméleti kockázat az, hogy a túloldali lejárónál néha figyelik a közterületesek. De, ez csak kalandosabbá teszi a túrát, mert városi közlekedésre optimalizált bringával az ember dob egy balost és legangol az ellenkező irányban, a lépcsőn. Visszafelé pedig, ha elfáradna a felüljáróra tolástól, akkor fincsi meggysörrel regenerálódhat a Garden (ex Görzenál) teraszán, ahova egyébként sok bringás jár. Szóval kaland, pihenés, sör, társaság. Hát nem jobb ez, mint a rakpart?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190994 üzenetére
Ha nem vágysz kalandra, akkor mutatom a "B" tervet. 100 méterrel visszább, a Garden zsákutcájának a végén, felüljáró nélkül át lehet menni a HÉV síneken.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen