-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #47527 üzenetére
Ne érts félre, én se vitát szerettem volna kezdeni. Senkit nem akarok róla meggyőzni, hogy kell, nem az én dolgom, nem az én problémám ez. A barátnőmnek nem engedtem meg, kapott sisakot tőlem, mondtam neki ha akar jönni velem bringázni akkor felveszi, különben marad otthon. Felvette, túlélte.
Ez a kényelmetlen dolog is szubjektív, van egy csomó féle termék, sokféle fazon, próbálgatni kell, biztos lesz kényelmes is. Persze az nem garantált, hogy a legolcsóbb lidl-ös termék lesz az. Nekem egy ilyen szemüvegem van: [link]
Baromi kényelmes, fényre sötétedik, egyáltalán nem zavaró a viselete. persze nem olcsó.
Illetve van egy ilyen is: [link]
Ez talán még kényelmesebb.
Ugyan ez a helyzet a sisakkal is, meg kell találni a fejformádnak legkényelmesebbet.
Ez a barátnőmé: [link]
Ez az enyém: [link]A különböző ellentmondó véleményekkel én nem nagyon foglalkozom, annyi biztos, hogy csupaszon a koponyám nem bír annyit, mintha ráhúzok egy sisakot, bele lehet ebbe bármit magyarázni, ez akkor is tény!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Elég ritka dolog, hogy valaki ne találna a fejére passzoló sisakot. A biztonság meg előrébb való a kényelemnél, de megszokható viselet.
(#47539) zoli03: Az olcsóbb kategóriákkal valóban, lehet hogy egy szinten van a lidl sisak is.
Tény, hogy egy márkásabb terméknél a nevet is meg kell fizetni, ez minden mással is így van, ilyen erővel minden márkás termék lehetne lehúzás.
Egy márkásabb sisak kényelmesebb, szellősebb, nem véletlen kerül annyiba, aztán mindenki eldöntheti, hogy megéri e neki azt a pluszt.(#47540) Cathfaern: Megkérdezhetem, hogy ezeket az állításokat mire alapozod? Gondolok itt arra, hogy a bringás sisakok csak arra jók ha kis sebességgel eldőlsz stb. Meg hogy nagy tempónál, nagyobb balesetnél már tökmindegy hogy gagyi vagy márkás van rajtad? Ez azért nem egészen így van. Nyilván ha elcsap oldalról egy autó 50-el, vagy egy kamion akkor tökmindegy a sisak, mert amúgy is olyan sérüléseket szenved el az ember a fején kívül amibe simán bele lehet halni. Viszont a márkás sisakokat igen komoly tesztelésnek vetik alá (közvetlen kapcsolatban állunk az uvex gyárral, olyan súlyokat ejtenek a sisakra, hogy meglepődnél, tompa és hegyes végűt is.), simán megvédheti a fejed akár egy 50km/h-ás tempónál is. Ezt nem lehet elmondani a gagyi sisakokról, hiába tűnik első ránézésre hasonló szerkezetűnek, nem az. Persze eshetsz úgy, hogy eltöröd a nyakad, akkor valóban mindegy.
És csak az agyrázkódás ellen tud megvédeni, koponyatörést is el lehet kerülni, ezáltal az életveszélyes agysérüléseket is megúszhatod.
Nyilván a gagyi sisak is jobb mint a semmilyen, de én nyugodtabb vagyok egy minőségibb sisakban.(#47553) Because: Hát ha tenni se akarsz érte, hogy jobb legyen akkor ne is elégedetlenkedj. Végül is még mindig jobb itt nekünk, mint egy Afrikai éhezőnek, vagy valamilyen háborús ország lakójának.
-
Runner_fxr
Ármester
Én továbbra is azt tudom mondani, hogy szerintem megszokható és hasznos dolog. Ha valaki nagyon finnyás a kényelemre, akkor érdemesebb minőségibb gyártók modelljeit próbálgatni, nem feltétlenül a legdrágábbak lesznek a legkényelmesebbek, mert fejforma függő is a dolog.
Egyébként van amikor engem is zavar, pl ha nagyon meleg van és egy hosszabb szakaszt kell felfelé tekerni. Ilyenkor le szoktam venni és felcsatolom a hátizsákra, amikor felértem a hegyre akkor veszem fel.
-
Runner_fxr
Ármester
Akkor már én is linkelek egy videót. Tavalyi gerecse túra. Sisakomon volt a kamera. [link]
A kis mobius se volt rossz, de azóta lecseréltem egy gopro-ra.
Sajnos addigra már lemerült a kamera, de a túra vége felé egy lefelé ereszkedésnél kb 45-ös tempónál átugrott előttem egy őz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Fasza volt.
Szerintem a kéket kell itt is nézni, amúgy nem annyira ajánlom ezeket az állíthatós kormányszárakat. Előbb utóbb kotyogni fog, elég zavaró tud lenni.
gergo5991: A gopro az gopro. Gondolkodtam sj kamerán is, de végül ez lett belőle. A mobiust is szerettem csak nem volt hozzá mellpánt. Szerintem jó az a 60fps. A gond akkor van ha a számítógép nem bírja rendesen lejátszani, mert valami régi gép, akkor valóban zavaró tud lenni. Amúgy részletgazdagabb és a sebesség is jobban átjön.
Ha már 2007-ben ilyen kamerám lett volna, akkor készítettem volna pár remek felvételt Leogang-ba, de ami késik nem múlik.
Zene felismerővel találtad ki a szám címét vagy ismerted? Elég régi darab, nem sokan ismerik amúgy.entropy: Ja bírom az ilyen régi vágású hip-hop zenéket. Jó volt ez a kis túra, vannak azért Magyarországon is jó helyek. Alpinbike-al voltam, egy alpok átkelést szeretnék még mindenképpen, jövőre felkészülök rá. Ha más nem akkor nekivágok az elektromossal.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #47611 üzenetére
Nálam most ez adja leginkább: 2016 Mondraker Dune Carbon 27,5"
Az ár se mindennapi.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #47617 üzenetére
Nekem nem volt még problémám az alul futó kábelek miatt, pedig még az útállítós nyeregcső kábele is ott futott, akárcsak ezen a mondraker dune bicón. Egyébként ez a dune egy enduro bringa, nem downhill. A két kategória között van különbség, ezzel felfelé is lehet tekerni.
A mondraker kicsit azért tűnik furának mert hosszabb az első háromszög mint a többi hasonló bringán és ezt egy rövidebb, gyakorlatilag 0 előrenyúlású kormányszárral ellensúlyozzák. Ez a forward geometry. Ettől elvileg stabilabb a bringa és jól is manőverezhető. Rengeteg díjat, elismerést besöpört már, én is próbáltam egy foxy carbont, eszméletlen jó gépek ezek.(#47619) Tothgera30: A Glory egy Downhill bringa, a Dune meg enduro.
A Glory-val egy kategóriában a Summum van.(#47624) zoli03: A mostani merev vázas 29"-en egy 680-as szélességű kormány van, az előzőn 720-as volt.
Rottweiler89: Hát, határeset, az a baj ezzel a villával, hogy nehéz mint a sár. kínszenvedés lesz ezzel túrázni, felfelé tekerni. Én a helyedben passzolnám a coilert és vennék egy ilyet: canyon nerve 140 Még én is elgondolkodtam rajta ezen az áron.
Ha meg dh bicó kell akkor rendes dh vázra építkeznék, nem egy coiler-re.
De tudom te ragaszkodsz ehhez a vázhoz. Nekem volt hasonló, 2 stinky vázam is volt, ismerem ezeket jól, kiváló a mozgásuk de ezek igazából csak lefelé jók, dög nehéz, elavult konstrukció ma már.(#47627) fpeter07: Ezek a bicók nem az én világom.
vendingo: Ezek mekkora faznok lehetnek. Bírom az ilyen világjáró arcokat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #47785 üzenetére
Igen, nyilván üzlet az üzlet, de én soha nem mondtam azt, hogy a Bergamont a csúcs.
Egy középkategóriás minőségi gyártó, ugyan az a kategória mint pl egy Cube, KTM, Focus, Merida, Radon és sorolhatnám.
Ár-értéket kell figyelembe venni. Az alapján dönteni, ezen márkák közül mindegyiknek jó a váza. Pláne ezen az ár szinten. Nem érdemes ezt túlragozni.
Ha mondjuk 500-600 korul nez az ember uj bicot, akkor mar erdemes jobban beleasnia magat, de itt meg nincsenek nagy kulonbsegek.
Mint mar regebben is irtam, nekem ez nem uzlet, pusztan a sport szeretete es segitokeszseg. Tudom hogy ezt nehez elhinni a mai vilagban, de attol meg igy van! Nekem a fizum akkor is ugyan annyi ha nem vesz innen senki bergamontot mintha vesz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz syler123 #47933 üzenetére
Szerintem túlragozod ezt a kérdést.
Azt kell megvenni amelyik jobban tetszik, hidd el az égvilágon semmi különbséget nem fogsz érezni az alkatrészek között a két bicón, ezen a szinten nincs különbség. Ezek egy kategóriában vannak.
Ezt sok évre veszed, nem az a lényeg, hogy pár ezer ft-al az egyiken vagy a másikon drágábbak e az alkatrészek. Inkább a geometria táblázatot böngészd át alaposan, és mérd le a belső lábhosszodat, mert szerintem az 54-es nagy lesz neked. Akkor meg nemsokára mész azzal, hogy a cube-on 5900 ft az első váltó, ha belever a cerkába a felső cső.Maximum1: Én is javasoltam, hogy élőben kell megnézni, de az biztos, hogy egyik sem csótány!
Csótány az más kategória. -
Runner_fxr
Ármester
válasz aAron_ #47970 üzenetére
Ha túlvált akkor a végállás csavar nincs jól beállítva. A pontatlan váltásnak több oka is lehet, szoruló bovden, túl feszes a rugó előfeszítő, ferde a váltópapucs, nem jó a bovden feszesség.
Ha már nagyon öreg a váltókar akkor annak a kopottsága is okozhat pontatlan váltást.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #48093 üzenetére
Jó kis gép lehet. 4 hét múlva érkezik az enyém. A nyon kijelző miatt csúszott a szállítás.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem igazán van értelme tapasztalat, viszonyítási alap nélkül elítélni azokat akik esetleg többet áldoznak a kerékpárjukra mint te. Azon a szinte érthető az álláspontod, de aki specifikusan egy szakágra áll rá, annak nem alternatíva az olcsó bringa. Gondolok itt az országútizásra vagy a mtb különböző válfajaira. Egy minőségi all mountain mtb pl 500-600 tól indul, ha azt a stílust szeretnéd űzni, és új bringát szeretnél, akkor legalább ennyit kell kiperkálni. Azzal egyetértek, hogy vannak felesleges kiadások is, bár akinek a kerékpározás a szerelme annak nem tűnik feleslegesnek, egy jobb, könnyebb alkatrész.
Szerintem itt a fórumban nem találsz olyan embert aki sznobságból költene a kerékpározásra, ezért veszik esetleg az itt lévő tagok rossz néven a véleményedet. Akikről te beszélsz az a tipikus gazdag sznob, aki csak azért veszi meg a drága bringát mert elvből mindenből drágát vesz, aztán lehet nem is fogja használni. Ilyen is akad, de azokat nem a kerékpáros fórumokon fogod megtalálni. -
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz entropy #48102 üzenetére
Egy ilyet vettem használtan. Valóban nagyon jó áron, sőt, szemtelenül alacsony áron. Ennek a bicónak az új ára 2500 euro körül volt, az olyan 770 ezer, ennek az árnak a töredékéért jutottam hozzá. Egyébként attól függ milyen az állapot, hogy mi számít jó árnak, itt ugye az aksi is kérdéses, mert az baromi drága hozzá. Sokat kibírnak az aksik, nagyjából 1000 töltési ciklust, viszont ha sokáig áll lemerülve az nem tesz jót neki. Szóval ez egy fontos kérdés az aksi állapota. Amúgy ha rendszeresen van használva, akkor kb 50-60 ezer kilométer kibír egy 400Wh-ás aksi, az nem kevés.
Konkrétan amit én vettem, vagy egy hasonló montinak, ott egy 220-250k már jó árnak számít használtan, mert a használt piaci értéke 300-350 körül van. Egyébként kiforrott konstrukció már az ebike. Azért a legjobb megoldások a középmotoros rendszerek, de az elég drága, mint például a bosch vagy yamaha, a hátsó kerék agymotoros megoldás is teljesen használható, csak a szerelése macerásabb ha mondjuk defekted van hátul, közép motorosnál meg ugye normál kerekek vannak, könnyebb a szerelés. Meg azért a súlyelosztása is jobb.Az enyémet inkább barátnőm használja nagy megelégedéssel. Bár most van egy kis probléma a kazettával, de azt szerencsére orvosolja a maxi bike-os (garit vállalt rá, meg sajnos nekem nincs szerszámom se a műhelyben az agymotorhoz), meg átprogramozzák, hogy ne legyen benne 25km/h-ás korlátozás, az elég zavaró tud lenni városban.
Napfénysüti: Persze, mtb-ra lefordítva, azért mert nem ugratok le 5 méter magasból meg nem ugrok 30 méter hosszút, még sokkal jobban és hatékonyabban száguldozok az erdőben egy enduroval mint egy 100k-s alap merev montival.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bundli #48145 üzenetére
Ha visszaolvasol, láthatod, hogy segíteni is szoktam, a hozzászólásod többi részére inkább nem reagálnék.
Ezért kár volt hozzászólnod.Reno7: Ez is olyan dolog, hogy érdemes kipróbálni mielőtt véleményt alkotunk. Ebikeshop-ban van rálehetőséged.
Hogy mire jó? Lehet arra is használni, hogy izzadás nélkül juss be a munkahelyre.
Illetve sportszerként is funkcionálhat, ha nem mindenhol maximum rásegítésben mész vele.
Elektromos kerékpár is van viszonylag olcsón, azt lehet akár elektromos babettaként felfogni, de egy komoly bosch vagy yamaha rendszerű monti már más kategória. 60-70Nm-es motorokkal, nagy hatótávval gps-el, nyomatékszenzorral, arról nem is beszélve, hogy maga az alap bringa is fényévekkel komolyabb futóművel és fékekkel rendelkezik mint mondjuk egy babetta.
Nagyon jól használható arra is, hogy különböző edzettésgű emberek együtt tudjanak tekerni, vagy hogy adott erőnléttel nagyobb távot tudj tekerni. én például a barátnőmet most vettem rá hogy jöjjön velem montizni, hegyre feltekertük, együtt tudtunk menni, nagyon élvezte, de közben azért el is fáradt mert tekernie is kellett.
Az ebike egy hasznos dolog, de tény hogy egy minőségi darab nem olcsó, a magyar alacsony kereset meg nem a termék hibája. Ausztriába, németországban közel ugyan annyi ebike fogy mint hagyományos bringa, gondolom nem véletlen, kerékpáros nemzetről van szó. Ha akkora szar lenne csak nem vinnék mint a cukrot.
Illetve ne keverd össze a kínai elektromos robogót a pedelec kerékpárral, mert nem ugyan az.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #48185 üzenetére
Van egy ilyenünk 300k körül, 2012-es modell, 10-es ultegraval. 59-es méretben. Természetesen teljesen új a kerékpár, nem használt.
(#48154) entropy: Ha nem sikerül az átprogramozás és marad a 25-ös korlátozás, akkor majd lehet megválok tőle.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #48188 üzenetére
Valóban jó kis bringa, nagyon könnyű, elég jó felszereltséggel és szép visszafogott a stílusa.
krx21: Én biztos, hogy nem invesztálnék nagyobb összegeket egy 26"-os bringába, tetszik nem tetszik, de mtb kategóriába kivégezték. Jobban jársz egy nagyobb kerekűvel. Én eladnám és inkább összetenném a pénzt és vennék egy olyat ami megfelel az elvárásaidnak és a felhasználási területnek.
A kellys wandal vázhoz nem volt szerencsém, de így elnézve nem egy nagy kaland. Nyilván nem egy gagyi kategória, de nem olyan nagy szám, hogy ezt érdemes legyen komolyabban tuningolni.
A postásbicikli kategóriát nem értem. 27,5" egy nagyon jó méret, érzed kicsit, hogy nagyobb a kerék, de még minden fürgesége megmarad. A 29"-is nagyon jó, de jó váz geometria kell hozzá, hogy fürge maradjon. Iszonyat stabilitást tud adni ez a nagy kerék. Hidd el, nem hülyeség.
Az én véleményem az, hogy a 27,5"-nek a 140mm-es All mountain fully kategóriától van értelme. Ez alatt meg a 29" az ésszerűbb választás.szacsee: Ha merev vázast szeretnél, akkor én a 29"-et javaslom. Mint fentebb írtam, fullyban 140mm-től ajánlanám a 27,5"-ös méretet. Illetve akkor ha valaki nagyon alacsony, de a 178 centihez simán jó a 29", én is épp ilyen magas vagyok, kb ennyi a belső lábhosszom is mint neked, M-es (47cm-es) vázat használok, kiváló.
Fully nem csak kényelmesebb hanem terepen lefelé nagyobb stabilitást ad, ezáltal nagyobb tempóval tudsz lefelé jönni. Nem az a lényeg, hogy mennyit mész vele, hanem amikor mész vele azt milyen stílusban teszed. Hétköznapi túrázós xc szintű felhasználáshoz nem fontos a fully, jól elleszel egy merev 29"-el. Ha csapatósabban szeretnél menni akkor már elgondolkozhatsz rajta. Persze mindenképpen a fully lesz a kényelmesebb és az fog nagyobb biztonság érzetet adni, attól függ mekkora rugóúttal veszed, 120-140mm között már elég jó mindenes bringának.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Azért szerintem a 29"-es bringák között is van szép. A tuningolt tanyabike kicsit erős , de persze nyilván van akinek nem szimpatikus, bár a te felhasználásodhoz ez lenne az ideális választás.
Csodák nincsenek, ha XT szintű felszereltséggel akarsz egy minőségi, új fully mtb-ot akkor zsebbe kell nyúlni, bármely gyártótól is veszel. Azért 800 ezernél van olcsóbban is, de 600 alatt nem nagyon.
Ár értékben ezek nagyon jók:
Cube Stereo 140 HPA
Canyon Spectral AL 6.0
Ennél olcsóbban újonnan nem igazán van ilyen szintű bringa.
Ezek a vázak fényévekkel jobbak mint a kellys wandal, össze sem hasonlítható.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Először is modernebbek, 12mm-es tengelyt fogadnak hátul, nem gyorszáras, ezáltal sokkal merevebb a hátulja. Tapered fejcsövük van, a tapered villanyak sokkal merevebb mint a sima 1/18-ad. Modernebb geometria, minőségibb technológiával, hydro formingal hajlított csövek. 3 szorosan változó falvastagságúak, ezáltal könnyebbek és elég erősek ahol kell. A felfüggesztése is modernebb nem rugózik be annyira tekerés közben. A kettő közül nekem a canyon szimpatikusabb. Egyébként ezek 140mm-t rugózó all mountain vázak, a kellysed meg 100mm-t rugózó xc váz, ezek mondjuk más kategóriába is tartoznak, de még simán tekerhetőek és elég komoly lejtőző képességeik vannak. Ahol ez még a talajon marad ott a kellys-el már elszállsz, hacsak nem fékezel jobban.
A kellys nekem amúgy soha nem volt szimpatikus gyártó. Az a wandal váz is nagyon cingárnak tűnik amúgy, pláne az a kikönnyített himba. Mondjuk xc felhasználásra még okés lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A tapered fejcső azt jelenti, hogy alul 1,5 Coll a nyak és felül sima 1/18-ad, ez azért jóval nagyobb merevséget ad, ma már a legtöbb komolyabb villa ilyen nyakkal készül.
2612g tag nélkül az egy átlagos súly, nem rossz, de nem is kiemelkedő. Ez a váz végig 1/18ad nyakkal rendelkezik, nem tapered.
Nem azt mondom, hogy használhatatlan, de nem költenék rá nagy összegeket, akkor már jobban járnál egy újabb bringával, szerintem. -
Runner_fxr
Ármester
Azt mondtad az xc kategóriánál maradnál. Ez a merida 150mm-es rugóúttal rendelkezik. All mountain kategória. Ugyan az mint amit fentebb linkeltem 2 bringát, nem mellesleg szerintem a cube vagy a canyon jobb is, bár ízlés dolga, a merida se sz@r, de nekem soha nem tetszett.
ígyvanferi: Igazad van, ígyvanferi!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azt próbáld meg, hogy a csavarokat kitekered a kormánybefogónál és bezsírozva tekered vissza, elég csak a csavar meneteket megzsírozni, nekem is volt hasonló problémám, ez megoldotta.
A kónusz lazulás ilyen hamar akkor fordulhat elő ha nincs rendesen ráhúzva a kontraanya, vagy rossz a menet a kontraanyában vagy a tengelyen.
Nyeregvázcsövet max jelzésig húzhatod ki, ha nincs rajta vagy lekopott a jelzés akkor addig mint fentebb is írták, durván 10cm-nyi maradjon a vázban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Xl-es váz nagy lesz egy 176 centis gyereknek. Lehet hogy majd később belenő, de most még nagy, az meg balesetveszélyes lehet. Meg nem is lesz kényelmes.
Maximum L-es váz, de a jelenlegi mérete inkább M-es.Hol szeretné használni, aszfalt vagy erdő? Ha is-is akkor milyen arányban?
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Thunderzolee #48511 üzenetére
Rengeteg mindent lehetne írni, de röviden annyi, hogy 0 hozzáértéssel nem ajánlom a használtat, pláne nem magánszemélytől. Akkor már inkább egy bringaboltot néznék ahol használtakkal is foglalkoznak.
Újjal jobban járnál, de legalább is nem vernek át. Ez az 50k-ig használt az a kategória ahol rengeteg az agyonhasznált bringa. Ilyen képek alapján senki nem tudja neked megmondani, hogy milyen a bringák állapota, ezt személyesen kell megtekintenie egy hozzáértőnek.Az is igaz, hogy 50k-ért nem nagyon van új bringa, inkább 70-80-nál kezdődnek és az is nagyon alap, sok kompromisszummal.
28"-as kerékkel jobban fogsz haladni mint a 26"-al, ha inkább aszfalton használnád akkor ezt javaslom.
Jobban tartja a tempót mint a kisebb kerék.Az "össztelósat" kerüld, jó a meglátás. Ebben az árkategóriában csak utánzatok vannak, használhatatlan hulladékok, valamire való össztelós még használtan is legalább 200k-nál kezdődik.
Ajánlok neked egy hasznos irományt: [link]
Ezt töltsd le és olvasd el, utána talán tisztább lesz a kép, mert sokféle kerékpár kategória van, rengeteget lehetne itt írni. És valóban, ahogy fenntebb írják, a trekking nem mtb nagy kerékkel, olyan is van, de az a 29"-es mtb.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #48516 üzenetére
Attól függ milyen távokat szeretne tekerni. Rövid távra inkább egy kényelmes trekkinget vennék neki, hosszabb távra meg cross trekking vagy akár valami fitness jellegűt.
Te gondolom értesz hozzá már annyira, hogy nem vernek át egy használttal, legalább is ebben az árkategóriában, így érdemes nézegetni a használtakat. De azért megnézném az újakat is, mert sokfelé vannak leárazások. [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #48541 üzenetére
3 bar szerintem jó lesz az 1.9-be, az még haladós, azért a kanyarokba vigyázz, mert terepen 3 bar alatt van igazán tapadás. Próbáld ki azt, hogy az elsőbe 2.8 a hátsóba meg 3.
(#48529) Napfénysüti: Kezdő bicajnak jó az, esetleg az egyel magasabb felszereltségű.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #48589 üzenetére
Az első keréknél azért elég necces a sárférőhely.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gyulank #48648 üzenetére
Ha csak a kátyús utakra kell és nem vagy 100+kg-os hanem 60-80kg közötti, akkor teljesen jó egy alap suntour villa is. Ilyen felhasználás mellett évekig működhet és valóban nagyobb komfortot fog adni mint a merev. A gondok akkor kezdődnek ha erdőbe viszed komolyabb terepre, bár egy ideig azt is bírja, de ott hamar el fog halálozni. Komolyabb terepre értelemszerűen komolyabb teleszkóp is szükséges. Tovább ragozni nincs értelme ezt a kérdést.
Az alkatrészeket felhasználási terület alapján kell kiválasztani, az, hogy mi jobb elég szubjektív, kérdés, hogy milyen felhasználásra? Ami jó durva terepre az nem lesz jó aszfaltra és fordítva.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gyulank #48656 üzenetére
Ha teszkós össztelósra gondolsz 20 ezeré, akkor azt kell mondjam, hogy az a legrosszabb választás amit csak vehetsz, annál még egy csepel kemping is minőségibb. Még mindig nem írtad le, hogy mennyi az az összeg amit kerékpár vételre szántál. Előbb azt írd le. Minőségi össztelós monti értelemszerűen kényelmesebb lesz mint a merev, vagy a csak első telós, ehhez azért nem kell nagy képzelőerő.
össztelós monti használtan is kb 200 ezer ft-tól kezdődik, tehát ha legalább 200-at rászánsz akkor van értelme össztelósban gondolkodni. Csak a kátyús utakra viszont teljesen megfelelő lesz egy első telós cross trekking vagy monti. Össztelósat csak erdőbe, komolyabb terepen lehet kihasználni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Mini-ITX
- Mazda topik
- AliExpress tapasztalatok
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Videó stream letöltése
- Billentyűzettel autóznék újra, van még ilyen gém?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen