-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz Zolka75 #238398 üzenetére
Azért ezt a kétfajta féket érdemes lenne átgondolni.
- Teljesen más érzés, és technika.
A Shimi hirtelen fog, sokkal kevesebb mozdulattal kell használni.
Szokni kell, utána jó.- Más a két rendszer. Más eszközökkel kell karbantartani.
----
Célszerűbb lenne, ha mindenképpen vásárolsz, a Maguránál maradni.
Pl Magura MT5 + esetleg tuning 1 újas fékkar.
(A gyári "normál" fékkar nem túl kényelmes kicsi és normál magasságú/kezű embernek. 175 centivel nekem nagy volt. Az 1 újas meg tökéletes.)【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #238403 üzenetére
15x 110mm/12x142mm
12x148 kellene legyen!Most talán még lehet értelmes kereket/agyat venni ilyet, pár év múlva meg a gyorszáras sorsára jut.
12x142mm 2 éve sem lehetett kapni abban a márkában amit kerestem...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Speedy007 #238445 üzenetére
Dirty And Tired Derailleur Gets New Life In 3 Minutes
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz parandroid #238446 üzenetére
Láttam régebben egy érdekes videót erről a fully vs hardtail-ról.
Fiatal egészséges csóka, elment lejtőzni a szokásos csapatával, de most kemányfarkúval.Az ugaratóknál és a sziklakerteken lemaradt, amúgy nem igazán.
A fullysok másnap is mentek csapatni, ő napokig lábra sem tudott állni...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #238484 üzenetére
Van defekt megelőző erre is
Vittoria Pit Stop Super Magnum【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #238490 üzenetére
Trek Supercaliber Review | A short travel superhero
https://flowmountainbike.com/tests/trek-supercaliber-2021-review/2.4in tyres just fit
Partway through the test period, I decided to try and squeeze in a little more comfort and control by squeezing in a pair of 2.4in Wide Trail Maxxis tyres. I fitted the excellent Rekon Race up front (749g) and a speedy Aspen (729g) out back.
The higher volume rubber allowed me to lower pressures down to just 21psi on the front and 24psi on the rear. This resulted in more traction, and a smoother ride quality than the stock 2.2in Bontrager tyres, with better predictability on loose surfaces. For a hardtail or a firm short travel bike like the Supercaliber, these 2.4in WT tyres are a fantastic addition.
Clearance is admittedly quite tight out back, and 2.4in is surely the widest you’d want to go. That said, I’ve not encountered any untoward rubbing – a testament to the lateral rigidity through the chassis. There’s also oodles of mud clearance behind the seat tube, as the chainstay bridge sits in front of the seat tube, leaving a huge gap in front of the tyre.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #238509 üzenetére
Montinál a 27.5" felni, széles, pluszos külsőkkel,
a 29" normál külsősnek felel meg. Azonos az átmérő.Van is választék ilyen 27-es külsőkből.
A kisebb felni, és külső, kicsit könnyebb is...[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz zsola32 #238459 üzenetére
Topeak Universal Chain Tool Riveter
- Első "rendes" láncbontóm.
10/10
Nagyon jó használni, 11-es, 12-es láncot rövidítettem vele.
Kicsike, mégis könnyű vele dolgozni.Ha drágábbat vennék, ezt próbálnám hasonló kicsiben;
Park Tool CT-5 Mini Chain Tool【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #238594 üzenetére
https://bike.shimano.com/en-EU/product/apparel-accessories/shimano-series-lsg-2022/CW-GLBW-US35M.html
Cold Condition 0 - 5°CKényelmes, légátersztő, nem vastag.
- Montira nekem jó lenne, elkirándulgatnék a dimbeken dombokon.
- Outin, mínuszban... megfagynék vele【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #238600 üzenetére
2022 Summer Men's Cycling Jersey Set Big Dick
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #238647 üzenetére
Egyszer mutatta valaki, valmilyen szárnyas gumilap volt neki gyárilag a nyeregpálcákra, sárhányhó szerűség.
Ő is csodálkozott, ha fenn volt nem nyöszörgött, valahogy a por sem férkőzött a pálcák fészkébe.Ez alapján talán egy ragszalaggal is el lehetne takarni a réseket, pl Gorillatape.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz szimpláncsak #238696 üzenetére
Kelleni fog
Karbon szerelőpaszta
1.600 FtKifejezetten a karbon alkatrészek illesztéséhez kifejlesztett szerelőpaszta. Csökkenti a karbon alkatrészek elmozdulásának, megcsúszásának kockázatát. A Grip Star paszta segítségével nagyban növelhető a karbon alkatrészek (kormány, kormányszár, nyeregszár stb.) illeszkedési szilárdsága, karbon/karbon, karbon/fém illeszkedő felületek esetén egyaránt. Lehetővé teszi a karbon kiegészítők alacsonyabb nyomatékkal történő rögzítését, elkerülve ezzel az érzékeny alkatrészek károsodását.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #238836 üzenetére
Nekem a kupakok;
MAXIMA WATERPROOF GREASE -el vannak gyárilag vékonyan kenve.Lítium komplex többcélú zsír, NLGI #2 konzisztencia, -29°C és +293°C között, nagyon jó mechanikai stabilitás, kiváló vízállóság, sós vízzel szembeni ellenállás, csökkenti a súrlódási együtthatót, véd a rozsda és a korrózió ellen, ellenáll a hő- és sokkterhelésnek.
A freehub grease, ami gyakorlatilag habosított olaj, nem ennyire tartós, és sokáig vízálló gondolom.
Gazdaságosként a molos lítium zsír volt itt ajánlva párszor. Felénk a kúton nem is hallotak még róla...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #238845 üzenetére
Race face arc felnin a szervíz mucoff rim tape-el csinálta a tl-t.
Én dt-vel, egy ugyan olyan felnin.A mucoffoson vagy tízszer szereltem külsőt, tök könnyen rárobbant.
A détésen vértizzadva, alig sikerült...Aztán láttam egy yt sztárszerelőt, ahogy a szalagozás után, belsővel csinált egy szűztelenítést... neb4sz, tényleg, ez volt a különbség nálam is.
A mucoffost először belsővel használtam....Azóta először mindíg belsővel fújom föl, beavatódik a szalag és a külső is. Utána gyerekjáték a tl szerelés, magától ugrik a helyére a külső, sima lidl műhelypumpával
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #238859 üzenetére
Specialized 2Bliss Ready Rim Strip
- Nekem ilyesmivel van gyárilag a Roval kerék.
Merev müa, nem ragacsos körszalag.
4 éve tökéletes.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #238864 üzenetére
Én sokáig belsőbe töltött tejjel mentem, mert sokat cserélgettem a külsőket.
Átlag belső (a sima gumi)~ 20 deka,
a könnyebbek; ~15.
A tej 10.
- Szóval akár 25 dekából kb lehet defektmentes gumizás.Ha pedig frissen van vásárolva a külső is, akkor semennyi súlyfelesleggel nem jár úgymond, mert összeségében még könnyebb is lehet összesen a régitől.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
Úttörő voltam anno
Régen nem árultak bicóba, autósboltba hozattam kocsigumiba valót.
Később amikor lett, volt sokfajta. Nálam okésak voltak akác ellen.Gyárilag töltöttek közül a
Joe's No-Flats Self Sealing Tube-ot használtam a legtöbbet.
De mind jó, csak a kb 2 év töltelék használhatóságát kell figyelembe venni. Rengeteg defeknél sokkal hamarabb is kifogyhat.A legjobb, legolcsóbb a tejezés sk.
Bámelyik jó szerintem.Vittoria's Universal Tubeless Tire Sealant
Ez lehet most az egyik legjobb.
Belsőbe, a szelepmag helyén át kell beerőszakolni.
Pl beöntővel.
Montinál 80 ml a minimum.
Széles gumiba több kellhet, vagy gyakrabban kell rátölteni. Pár havonta érdemes a kereket megrázogatva ellenőrizni, h lötyög e még. Évente mindenképp rátöltést igényel.Outinál, a sokszoros nyomás miatt nem annyira válik be a tej.
Láttam helyette habot, az elvileg direkt erre való.
Vittoria Pit Stop Super Magnum
Megelőzésképpen is használható, pl új belsőbe.
3 hónapig hatásos defektvédelem.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
3 bart simán bírják a tejek.
Most találtam egyet, ami elvileg sokkal többet is...
Barkeeper Tubeless sealant
It is engineered for use on- and off-road, with pressures between 1 and 8 bar. Barkeeper works between -20°C to +50°C and is compatible with CO₂ cartridges.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #238936 üzenetére
Belsőbe töltve szerintem sokkal könnyebb dolga van a tejnek.
Itt talán esélyesebb az outi felhasználás. Tippelek.---
Gyakorlatilag outiba sokkal kevesebb tej megy, és sokkal több jön ki gondolom...
- Csak olyat hallottam, h vészmegoldásnak lett jó a tej outiba. Haza bírt tekerni vele, kb fele barral... Vagy eleve "csak" 4 baron használja...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #238949 üzenetére
A külső peremei nem a helyük felé mennek, hanem vissza esnek középre a vályúba.
- Nekem egy ellesett fogás segített; első körben belsővel pattintom fel a külsőt, kis szappanos vízzel a peremeknél.
Másodjára már nem kéreti magát a külső, amikor belső nélkül, rendesen, tl szeleppel, mag nélkül fújom, műhelypumpával. Pik pakk a helyére robban kis szappanos vízzel.----
Ha nincs belsőd, akkor is fel lehet rakni, van hosszadalmas, nehéz, nálam bevált módszer.
A kerék elötted a földön állítva, mögötte fal, vagy szekrény pl,
a tl szelep mag nélkül,
peremeknél szapanosvizes,
rátenyerelni a külsőre,
látszik hol kell igazítani a külső peremét a felni peremébe - ott szökik a levegő.Pumpáláskor nem hirtelenkedni kell, hanem folyamatos nyomást adni, amennyire lehet megállás nélkül.
Apránként mindenhol a külső közeledni fog a felnibe. Kézzel segítve nekem kb 10 perc volt monti guminál. Jól kidöglöttem a sok pumpálásba, forgatva igazgatásba.Másodjára már nem szokott ilyen lenni, akkor könnyen a helyére megy.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #238954 üzenetére
SZELEPÁTALAKÍTÓ ADAPTER DUNLOP VAGY PRESTA SZELEPRŐL AUTÓSRA
Aszongyák ez a jófajta!
Azonos külméretű, nem tartja el a pumpa fejét, mélyen rá lehet dugni.A fejes kinézetű NEM ajánlott, nem tudja befogadni minden pumpafej.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #238968 üzenetére
Turbo Levo is van ilyen.
Úgy szokták szakérteni; ezek nem power ebike-ok. Fele akkusak, kisebb motor teljesítményre butítva. Mármint ezért savazzák őket
Pedig ha van is benne igazság, most akkor melyik a jobb választás, ha mennydörgőset akar a k. vásárló?
- Könnyebb, szebb - de kisebb teljesítményű
- vagy a romboló, dupla teljesítménnyel - amit a többség "csak" cipel. Nem tudja kihasználni, fele akkuval megy haza... mert kidöglik ám az ember ezeken is.Én ha most vennék, és az ár nem számítana, a legkönnyebbet választanám (17 kg?).
A kulacs helyére lehet akkubővítést tenni szinte mindegyik márkánál...
Ahol nincsenek óriási emelkedők, simán elég lenne gyengébb/idős pilótának.
Fiatal/erős meg tudna virgonckodni, esetleg motor nélkül izmozni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #238986 üzenetére
Gyorsan "csak" annyira kell pumpálni, h több menjen befelé, mint kifelé
Nekem legalábbis nem volt egyértelmű, először nagy lökésekkel próbálkoztam, de a folyamatos pumpálás lett a megoldás, amit percekig lehet tartani.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #239011 üzenetére
Újat én sem bírtam a helyére paszírozni gumileszedővel. Szárazon és tejezve sem.
Szerintem az új külső jelképesen szorosabb, azért makacskodik a nagyobb kerületű peremre húzáskor.Lehet belsővel először felrakva neked is bejáratódna, utána b. nélkül, kicsit kinyúlva könnyen a helyére ugrana.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #239012 üzenetére
dehogy tömíti
- A gumidarálékosokkal még a saját beöntőjüket is el lehet tömíteni.
Felrázás után, ha csak a sűrűjét önti át az ember a betöltőbe (függőleges)... tapasztalatVisszaöntés a tároló edénybe, rázás, ügyesebben átöntés a betöltőbe (döntött) - híg is menjen, így már nem tömödik el.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #239027 üzenetére
Montinál kb 3 barig kell fújni, hangos csattanásokkal pattan a helyére.
Kis szappanos vizzel a peremeknél.
- Ez megvolt? Megpörgetve szépen a helyén van a külső?Mert eresztést csak a szelepnél tapasztaltam eddig, amikor tej nélkül szereltem be véletlenül.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #239052 üzenetére
Három irányba indulhatunk el. Anatómiailag létezik férfi, női és unisex nyereg.
Ha lehetőségünk van rá, akkor kerüljük az unisex nyergeket, mivel a férfi és női anatómia alapjaiban különböző. Ennek ellenére viszont remek megoldás lehet, ha egy kerékpárt többen is használnak a családból, és van köztük férfi és nő is egyaránt.
De miben is különbözik annyira az anatómia, és mi köze van ennek nyereghez? A teljesség igénye nélkül két példa. A férfiak ülőcsontja átlagosan 118mm-re van egymástól, a nőké pedig 130mm-re, ez a kis különbség éppen elég ahhoz, hogy a nyereg hosszútávon kényelmetlen legyen.
A másik lényeges különbség, hogy a lágyékunknál futó artériák és vénák teljesen más úton, hosszban és távolságban helyezkednek el. Belátható, hogy ha ezekre hosszabb ideig tartó nyomást gyakorlunk, akkor zsibbadni kezdünk és egy idő után rendkívüli fájdalmak közepette szállunk le a kerékpárról.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #239121 üzenetére
Egy újat és érdekeset találtam benne.
A versenyeken engedve van a jóval kisebb kerék. Ami maga, és a gumi is könnyebb.
Mégsem választja senki, mert versenyzői szinten sem számít a kerék súlya annyit, amennyire eltúlozva hisszük. Ha lényeges lenne ez a kis súlykülönbség, akkor a kisebb kerekesek sorban nyernék a versenyeket...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #239165 üzenetére
A yt-os videókban dupla tl szalagozás a tuning harmatosabb felnikre.
(A 10 méteresek 4 db 29-es kerékre elegendők, még a megfelelő szelepnél ráhagyással is.)Nem mondom, h értem a logikát;
- a vályú szerű felni kibélelve tl szalaggal, magasan a belső peremek is
- a külső pereme a szalagon van, szorosanSzóval lesz két félcső egymásba szorítva,
a gumituskós szelepnél, és az esetleges mini réseknél
pont a tömítés lenne a tej feladata, értelme...Akkor hogy hogy számít a felni kidolgozottsága?
Amíg van tej a rendszerben tömítenie kellene...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz jilian #239193 üzenetére
Könnyű, kényelmes...
Gerincvédő nélkül értelmetlen lenne, az meg elég nehéz.
Plusz melegít, kb mint egy hátizsák.Kivehető panelosnál, a háti nélkül kb fele súlyú, és nagyon sokkal kényelmesebb... de nem védi a hátat, nem tudom úgy mennyire van értelme.
iXS Trigger Upper Body Protective
Ilyenem volt, szerettem.
Nem estem vele, értelme inkább, h nagyon bátorrá válik a pilóta【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz szimpláncsak #239234 üzenetére
A DHL az a német magyar posta, csak nekik tudják átadni kézbesítésre nálunk.
DHL express, sokszoros áron az a futár, ők nem tudják átadni a magyar postának.A magyar posta régóta döglődik.
A csomagokat sokszor meg sem próbálják kézbesíteni, nincs rá kapacitás, még automatába sem.
Előre megírt értesítőket kap a kézbesítő, úgyis megy arra, azokat bedobálja.
X ideig mehetsz érte a postára, vagy visszaküldik.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #239239 üzenetére
Garmin Edge 830 battery life
https://www.bikeradar.com/reviews
20 óra, ha nem macerálod a képernyőt.
8, ha sokat tapizod【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #239247 üzenetére
A tl szelepet és a lyukát tejjel megkenve érdemes összerakni.
Ha el lett felejtve;
- kivett, felfújt keréknél a szelephez lehet rázogatni a tejet. Elfektetni a kereket pár percre, újra a szelephez, stb.
- vagy ha tudsz tekerni vele, pár alkalom után nekem magától megjavult.A külsőt (a felit is) rendesen el szoktam mosni a peremeknél. Először ledörzsölöm a régi koszokat, pl dörzsi részével a mosogató szivacsnak, vagy nyersgumi darabbal.
- Szappanos vízzel a peremeknél a legegyszerűbb a gumizás.
- Van aki tejjel keni meg...
Talán ezt ki lehetne próbálni... modjuk én beltérben nem merném.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz velizare #239275 üzenetére
Windchill chart
Érdemes a kevesebb hőérzettel is számolni.
Szeles időben még durvább, outin főleg.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz belaazallat #239290 üzenetére
No heart rate displayed or values displayed are incorrect or unstable
- proof whether heart rate is switched on in setting mode
- Check transmitter belt (battery)
- Skin too dry or coldJól be lett nedvesítve az érzékelőnél, és a bőröd is?
Télen ez a leggyakoribb hiba.
Patikában van olcsóé ekg gél, azt mondják, és megéri télire.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz belaazallat #239293 üzenetére
Szokták még javasolni az érzékelőnél "mosást".
Só és zsír zavarhatja, ami nem is látszik.
Óvatosan, meleg szappanos vízzel lejön.A pánt működési elve, h érzi a szívverés elektromosságát. Ezért tartom furának az ilyen hibát, mert vagy mér vagy nem elvileg... Nekem csak olyan volt, hogy nem mért. Nedvesítésre, szororabbra vétellel megjavult egyből.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz belaazallat #239298 üzenetére
https://ciclosport.com/produkt/cm-4-21-2/?lang=en
Esetleg számítógépen keresztül, ha lehet, firmware update?
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest