-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #181175 üzenetére
Igazából a régi XT-k is jók voltak (756-ig), talán a 785-ös szériánál ment félre a dolog. De 756-ossal bármikor vennék szettet, azok szinte megölhetetlen darabok. Fulcrum meg beázik, szinte mindegyik, mindegy melyiket veszed. Meg kell tömni zsírral, évente szervizelni, és tartós lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #181190 üzenetére
Volt Fulcrum kerékszettem, OEM is, egyedül annyi gondom volt velük hogy beáztak. Szerintem ez nem felhasználás vagy user kérdése. Egyszerűen ez előfordul velük. Bár nekem sem adja a kónuszos megoldás, de 756-ig még tartósak voltak, Parallax agyaim is ki tudja mikor voltak átkenve, de tökéletesen működnek a mai napig. Csak ugye a súlykönnyítés, spórolás itt is tetten érhető.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #181193 üzenetére
Elhiheted, ennél sokkal nagyobb bajok is vannak. Mikor a Crest mk3 felnik sorra repednek el. Ha pattanósra húzod a küllőt korábban, ha lazára hagyod, talán kicsit később, de idővel mindegyik sorra reped.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #181211 üzenetére
Akkor valószínű hogy ez tévesztett meg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #181635 üzenetére
Persze, gyárilag van rajta. De ez inkább mocskos mint használt. Be volt fűzve, de állapota alapján sem mehetett sokat. Súly a megbízhatóság jele, szerintem tartós lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #181674 üzenetére
Nagyobb az esély hogy DC38-as lenne inkább, a tömege miatt. De mivel OEM-ként bármit kiadható a gyártó, ami egy bizonyos szintet megüt, ezért bármi lehet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #182238 üzenetére
Legalább két életre elég elfoglaltság és kalkuláció.
#182243 sebgutkopf: Elméletileg azokból is van használható példány, anno Vladar Peti (is) foglalkozott ezek javításával. Bevállalni még nem mertem, pedig a Unit-ba kacérkodtam egy made in china szenes rigid fork-al, de a Kona P2-t sajnálnám kivenni belőle, meg a ha törne, a hibátlan fogsoromnak is annyi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Monya78 #182244 üzenetére
Most olvasom a bejegyzésed. Szerintem kissé másképp közelítsük meg. Megveszed a gyerkőcnek, ha kinövi, eladod, tehát fogalmazzunk úgy nem kidobott pénz. Másrészt ez alapozza meg hogy megkedveli-e a kerékpározást, indul-e versenyeken, lesz-e sikerélmény.
Szétnéztem az aprón, és valami ilyesmit tudnék elképzelni, ami árban sem vág a földhöz, és intenzív használat alatt a gyerkőc alatt sem hullik szét.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"12 éves gyereknek nem érdekes, hogy milyen 3betűs rövidítések vannak a telóra/váltóra írva meg hogy milyen tartós műszaki megoldások vannak a használt bringáján." - Semmilyen hárombetűs rövidítésről nem volt szó. Pusztán tartósság és súly szempontjából közelítettem meg a dolgot, első része a szülők pénztárcájának nem mindegy, második a gyereknek.
"Gondolj bele, téged érdekeltek ilyenek általános iskola 6. osztályban?" - Pont akkoriban kezdtem érdeklődni komolyabban a kerékpárok/motorok/autók iránt, illetve minden műszaki tartalmat habzsoltam. De nem vagyunk egyformák.
"Ő egy szép, csillogó, ÚJ biciklit akar, amivel lehet csak suliba járna meg haverokkal ki a grundra meg pecázni meg hasonlók. Versenyzésről pláne szó sem volt." - Ha ezeket a szempontokat nézzük, akkor Csepel Ranger. Egy univerzális, pakolható, tartós, acél vázas bringa, egyszóval: mindenes.
"Legalább a kérdésre válaszoljato szegénynek, tudom hogy a használt tartósabb meg minőségibb lenne de ő direkt írta hogy újat szeretne." - Én pusztán tanácsot írtam, remélem emiatt nem lincselsz meg.
#182254 maximilian4: Ő lesz a második szett, vagy téli tartalék funkciót lát majd el?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #182843 üzenetére
Átalakító van hozzá, több gyártó kínálatában. De ha van egy CNC-s ismerősöd, pár perc alatt megvan az adapter.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #183056 üzenetére
Azért néhány ötösben már 4R36 található, az koronáról húzható. Másrészt valahogy a szépérzékemet zavarja hogy a két fékkar eltérő. Csak ugyan olyat kellene szerezned. :-D
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #183118 üzenetére
Gratulálok hozzá, vázat fóliázd le, sok karctól meg fog menteni. Bár szerintem hamarosan vágyakozni fogsz egy könnyebb kerékszett és komolyabb teleszkóp után, de összességében nagyon jó kis bringát sikerült vásárolni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #183163 üzenetére
Észrevettem, de mivel még béta verzió, meg hát te se leszel már fiatalabb, ezért nem szóltam. Másrészt jön a karácsony, én is elnézőbb vagyok ilyenkor. Csapd is fel rá a nyeregszatyrot.
Kerékszett merevebb, tartósabb (csapágyak), villa szintén merevebb (32mm-es becsúszok), és puhább mozgású (Reba, Sid). Érdemes.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #183381 üzenetére
Úgy látom, kezdődik a grammozásdi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #183650 üzenetére
Azért az NX-SX szett, és a Judy elég gyér. A váz megérdemel egy jobb szettet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #183676 üzenetére
Avid BB7 Road nem volt kosárban? Bovdenesek között (szerintem) még mindig etalon, egy felső kategóriás tárcsával. Jók ezek a TRP-k is, csak tömítéseket és apró vackokat egy élmény beszerezni hozzájuk.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #183907 üzenetére
A váz aljára dobj egy fóliát, illetve ahol sár és kövek elegye összekaristolhatja. Én tettem a kulacstartó alá, és top tube-ra is. A linkelt markolat nekem is bejött, szerintem tartós (a Unit-on azt használom), bár nem egy ESI Grips. Judy RL helyett vadásznék egy Reba vagy Sid teleszkópot, nem sokkal drágább, de más világ.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #183909 üzenetére
Azért az Esi másfél-két fokkal jobb cucc, szerintem puhább és hamarabb visszanyeri eredeti formáját benyomás/fogás után. A Rockbros szélesebb, szerintem nem olyan vastag, és érzésre kevesebb benne az anyag. De ettől függetlenül árát megéri, viszont legközelebb a Kona is Esi-t kap, ha kellemes összegért tudok szerezni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz mobal #184291 üzenetére
Felül kettő, alul három. Nem akartam a Kona P2 nyakát elvágni.
#184292 Hasaggymeg: Érik egy 785-ös XT szett rá, valami nagy átfedésű sorral, két 330-350g körüli felni (ez 500g, lemértem). Illetve néha vacillálok egy Reba beszerzésén, de őszintén szólva nagyon keveset van olyan terepen használva. Másrészt ez számomra pont annyi nosztalgia érzést ad, ami miatt imádom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #184296 üzenetére
Mert olyan. De itt a P2-es acél merev villa épsége, és átlagos kommuter céleszköz használata is fontos. Az Oraklo-n ki van pakolva a sok felesleges sallang, az maratonra pont tökéletes, ennél meg (jelen helyzetben) lefőne a kávé rövidtávon is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hátsó M7000 fékem random változtat a nyomáspontján, illetve a fékkar "üresjárata" kb. 2,5cm. Fél éves, nem levegős a rendszer, frissen cseréltek benne olajat. Milyen hibára gyanakodhatok?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #186918 üzenetére
Valahol nem tiszta a történet hogy M7000/7100, M8000/8100 szériát is érinti. Nekem már több szett M8000 XT fékem volt, első szériásak közzül is, és egyikkel sem volt semmi gond. Bár azokat RT-86-al használtam. Ehhez viszont Centerline van feltéve. Tavaly még M785-öst is vettem, hogy a hype miatt összemérjem az M8000-el, de inkább elengedtem, utóbbi lényegesen jobb. De kizártnak tartom hogy a tárcsának közé legyen ehhez. Pont M6000 helyett teszem fel ezt az SLX-et.
Hasaggymeg: Ez az hogy nem tudom, mert bringára most lett feltéve nálam, előző tulaj meg új bringáról bontotta ami sérülés miatt lett szétkapva. Frissen vettem, az első szuperül sikerült feltöltés után, a hátsó viszont egy trágya. Úgy beesik a kar hogy öröm nézni. Visszavittem, elvileg feltöltik megint, és átnézik. Úgy nem hozom el hogy nem lesz tökéletes.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #186936 üzenetére
Benne van a gyári hibás verzió lehetősége is. Tekintve hogy csak az egyik fék rossz, másrészt kezeim alatt átfutott már pár Deore, SLX, XT fékszett, egyikkel sem volt ilyen gondom.
A Bleeding Kit-et megrendelem, ártani nem árthat, évente amúgy is nagy generál van.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #186975 üzenetére
Elhasználódást kizárnám, legrosszabb esetben is fél évet használhatták. A dugattyúkat mivel érdemes olajozni? Szervizben jelezték hogy kicsit túl kell majd tölteni, mert nyomáspontja stabil lett, de még mindig hosszú az üresjárata. Viszont az első az betonbiztos lett, már apró fékezésnél is blokkol és kellemesen rövid a fékkar üresjárata, talán M6000-hez képest a háromnegyede.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Az SLX M7000-es hátsó fék problémám megoldódott. Pusztán rendesen le kellett légteleníteni. Se nyomáspont változás, se puhulás nem vehető észre. Ugyan oda beállítható a nyomáspont mint az elsőnél, és úgy megállít mint a szög.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz INTELligent #187626 üzenetére
Még a 21kg el is megy, mert legalább tartós, de az hogy egy Nexus 7 nem fér rá, az már igencsak probléma.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz parandroid #188380 üzenetére
Köszönöm az elismerést. Valójában nem történt orbitális változás a gyári Kona Unit setup-hoz képest, munkásságom pedig merőben eltérő. Számomra ez pusztán ráérős, kikapcsolódós hobbi. Amúgy sima Single Speed rendszer, Shimano XT M785 hajtómű, Deckas Narrow Wide 32T tányér, KMC 18T COG, ZTTO 9 sebességes hiperszuper könnyű lánc, és ez egy Scott Components Mk3 agyat hajt. Most korábbi posztot linkelni nem tudok, de ha visszakeresel, írtam az építgetésről is. Mérete 19", azaz 483mm/610mm, én pedig 183-4cm körüli magassággal rendelkezem. Kormányom 740mm széles. Ez második MTB-m (Scapin Oraklo a másik), így ez edző és commuter brigám, tehát hétvégén elviszem erdőbe, hegyet mászni, de hétköznap akár ügyeket intézni is elgurulok vele. Ereszkedni óvatosan érdemes vele, de az acél valamennyit tompít, viszont hosszabb maratonon a másikkal indulnék. A színe nekem is bejön, de először ebből a narancs-fekete színűt kerestem... (sajnos lecsúsztam róla)
#188382 jjeahh: Ha nem az alsó polcos, low cost dolgok között válogatsz, akkor a Deckas/ZTTO, VMX teljesen szuper, több ismerősnek rendeltem, másik bicajom a kezdetek kezdetén ilyennel épült. Tartós, pici ovál van benne (mindegyikben), semmivel sem rosszabb mint egy gyári, pölö: Sram. Jah, a lánc is Ali-s, ZTTO 9 ebességes, és bírja.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz parandroid #188416 üzenetére
Eleve nem szerettem volna agyváltót, mert nem igazán bírják a kiképzést (én pedig a bovdeneket), kivéve pár finomságot, mint mondjuk a Rohloff agyakat. De ez a minimalista építészet jegyében készült, ha megunom, kap majd valami felső kategóriás láncváltót és egy leveses tányérnyi sort. Nyugodtan lehet vele mászni, egyszerűen imádom amit ki tud hozni az userből, ilyennel volt aki megcsinálta a Salzkammergut Trophy "A" távját, és hazai maratonokon is felbukkannak. Kormány nem széles, hiszen nem cikázok emberek között, viszont terepen szükséges. Persze hogy nem tucat XC, nem is annak készült, ha ezt megnézed, megérted [link].
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #188421 üzenetére
Szerintem itt találsz még hasonló képeket az eseményről. Idén elvileg Belgiumban lesz, ha mákom van, kinézünk.
#188432 kenguru99: Visszaolvasva, írtam már hogy Kona Unit.
#188448 tacto: Szintén volt erről szó, nem is olyan régen.
#188454 Hasaggymeg: Létezik könnyebb alu, persze. De az már nagyon "sörösdoboz", másrészt szenes vázak előnye nem csak a súlya, hanem hogy szépen elnyelik az ütéseket, és ha vigyázol rá, örök életűek.
#188458 jjeahh: Azért itt a váz volt a legolcsóbb komponens. De tetszetős kis paripa. Ha elgurul a gyógyszer, akkor az acélra szenes cuccokat vadászok majd, és meglátjuk meddig megy le.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Lakásba tervezek valami bringatárolót. Falra akaszthatós vagy hasonló nem jöhet szóba (CX/Gravel/MTB = sár és egy játékos kismacska). Viszont minden bringám Hollowtech II-es. Ergo középcsapágyba dugható rögzítőt/tartót használt már valaki (mint ez, vagy inkább ez)? Más lehetőség a keréknél rögzíthető történet (pölö). Bár így utolólag, nem bánnám ha görgős lenne, mármint ha nekimegy Consuela, akkor sincs nagy gond.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #191945 üzenetére
A robotporszívó Consuela, a macska Lenin, a barátnőm pedig nem lett megemlítve, hiszen feleségem van.
#191952 andrisbandi: Eddig szimpatikus. Beszerzése nehézkes.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #198033 üzenetére
Eközben én, aki szinte minden menetre teszek egy kis gépzsírt...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #198038 üzenetére
Nem nagyon van 10kg-nál nehezebb bringám, így teljesen elégedett vagyok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz Maximum1 #198537 üzenetére
Ha így nézzük, egyik bringám se fér be egy 60-as ajtón... de ha akarom, beteszem, bár 740-es kormány van mindkettőn. Nekem nagyon kellene, trekkingnek nagyon perverz. Másrészt a szett pont jó, kellemes egyvelege egy olyan felhasználónak aki túrázgatna a családdal, de nem akar a technikai csemegéktől megfosztva lenni, amit akár az XC vagy CX bringáján használ ha mondjuk néhanapján versenyzik. Magamnak nagyon el tudom képzelni, de akár fateromnak is, tehát teljesen kortalan.
#198545 maximilian4: Gyárilag is bejön, de így van benne egyfajta sznobizmus, amit magasra teszi a lécet ebben a kategóriában.
#198553 6030D: Hihetetlen jó választás. Sok örömteli km-t vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A Unit SS-en a hátsó fékem (aktívabb használatot követően) pár napja kissé nyikorgott, kuszolt, mindig beleért a betét a tárcsába. Utánállítás után sem javult a dolog. Majd a betétek kiszedése után a belső oldali egyszerűen széthullott. Tapasztalt valaki ilyesmit? Gyári Resin betét.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #199069 üzenetére
Még M6000 Deore-hoz volt, azt raktam át az M7000-be. Mondhatni kettő éves lehet, de km nem sok van benne, nagy ritkán intenzívebb/drabális fékezések. Esetleg az alkoholos tárcsatisztítás adna neki ennyire? Teljesen porózus a betét. Most kapott fémesett, meg is jött az ereje.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen