-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz
Napfénysüti #260053 üzenetére
Van egy hosszabb aszfaltos lejtő, ami bevisz az erdei ösvényemre. Párszol leelőzött ott egy óriás outis. Valami virsigumis csodakarbonnak néz ki, az ember meg kb 140 kilós kigyúrt állat, testresimulós ruciban
Én meg a rombolóval, fully 2.8" rücskössel, a lejtőn is tekerni kell
Ahogy eszembe jut újra levegőt venni a csodálkozástól, mindíg elgondolkodom, h ezt meg hogy meri ilyen bicóval, meg hogy bírja ki
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Ixion77 #260085 üzenetére
Régen a bmx gumimarkolat alá műanyag gyorskötöző-t dugtak, úgy spricceltek be. Pl eldöntött géppel, a kormány föggőleges állásban.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
zzola #260205 üzenetére
Kerékpár hátsó váltó állítás magas fokon. A-Z-ig.
https://www.youtube.com/watch?v=WwDyEiUlja0
- Az elv ugyan az ezeknél.A harmadik csavar a (váltó) vezetőgörgő távolságát állítja a sortól.
kép Elevileg 5 mm kb jó lehet.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
tknof1871 #260212 üzenetére
SZELEPTIPUSOK - MELYIK A JÓ KERÉKPÁR SZELEP?
https://bikepro.hu/szeleptipusok_melyik_a_jo_kereekpar_szelepA te felnid 8 mm szelepfuratú, így autóra tudnál áttérni, az szintén annyi.
kép
A presta kisebb, az 6 mm. Elvileg lehet szerezni távtartó gyűrűt.Megbarkácsolni a régi belsőt más szelepűre nem lehet magcserével, a méretük is más.
kép【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
andrisbandi #260220 üzenetére
Kerestem képeket a szelepátalakításos szűkítőgyűrűs, lépcsős kontranyás-hoz.
convert schrader rim to presta
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Poiro7 #260359 üzenetére
https://akosbike.hu/
Tavaly elfogadták, rá kellene kérdezni most lehet e szépre.
Használt bicókat is árulnak, meg rengeteg kiegészítőt.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
orbano #260400 üzenetére
Erről van szó, gyári hajtással?
GIANT TOUGH ROAD SLR 2Crankset ProWheel forged alloy, 28/44
Cassette Shimano CS-HG201, 11x36
https://cyclingroad.com/bicycle-gear-ratio-cadence-and-speed-calculator/A kalkulátor szerint 44-11-ben, 75-ös csapászámmal; 38 km/ó a sebesség, 90 RPM= 45 km/h
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
-=RelakS=- #260430 üzenetére
Korral is járhat. Én lerohadtam az aszfatos bringákról apránként. Trekking, outi. Csak a montikat tartottam meg, a végén fully maradt. Erdőben sokat kell nyeregből kiállni, meg játszani a súlyponttal. Azóta semmi bajom (2-3 óra). Kivéve a statikus hosszú aszfaltos részeket, ha úgy alakul. 20-30 perc után visszamenekülök az ösvényekre.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Hasaggymeg #260481 üzenetére
Nagyon csendes lesz vele a lánc, ezért hiszik jónak szerintem.
Rohloff Special Bike Chain Lubricant láncolaj
- Ez is hasonló hatású. Ultra csendesítő, és koszmágnes.
Pár napja sikerült eladni, rákérdeztem; azt mesélte a sporttárs, 15 éve csak ezt használja, imádja, és nagyon könnyű letakarítani. Na itt a fórumon mindezek ellenkezőjét hallani【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Fall-N #260493 üzenetére
Itt is telesírták már a fórumot a Shimi (12s) agyasok. Újkorában jó, utána recseg. CREAKING Shimano hub
Van az agyban egy műanyag alkatrész, talán 1000 km-ként szét kell húzni az agyat megtisztítani, 3.000-ként cserélni a kosarat.
képhttps://youtu.be/4hdCCBt8HQg?t=316
Itt látni szétszedéskor.Működés közben a néma agy, ahogy recseg.
Why do Shimano SLX, XT, XTR (Micro Spline) hubs CREAK and FAIL?
https://youtu.be/PO_0BC_hCDI?t=11【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Hasaggymeg #260521 üzenetére
Nekem is furának tűnt ez a montis sor aszfaltosra.
Próbáltam utána nézni gyárilag van e ilyesmi megoldás. Flat bar gravel, mtb casette, one big CHAINRING.
Van
Ilyesmi bicókat listáznak itt, mindeféle hajtással; best-hybrid-bikes-for-menSPECIALIZED SIRRUS 6.0 kép
Cassette SRAM PG-1230 Eagle, 11-50t
Chainring 40TMarin DSX kép
CASSETTE SunRace 11-Speed, 11-51T
Chainrings 42TEzek szerint össze lehet barkácsolni egyszeres hajtást aszfaltosra montis sorral.
Nem semmi lehet a váltó csapkodásgátló feladata picire váltva. Nekem ez a legnagyobb xatka egyszeresnél könnyűbe váltva hatalmas elöl a lánckerék (is), gondolom jóval hosszabb lánc kell, de leváltva mégis jó lesz a lánchosszúság.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
Kb 1 év után szétszedtem a tubeless rendszert, át lesz fűzetve az agy.
Nem nyúltam volna hozzá, tökéletesen tartott. Eddig 1-2 hónap volt max fenn egy külső, nagyon könnyen lejöttek. Most aztán nem. Már ott tartottam, h le kell vágniFél órát is bírkoztam vele, reggel a hűvösben, de olyan csatakosra izzadtam, le kellett zuhanyozni utána
Ha valaki kíváncsi mennyire lett ragacsos trutyis:
- a külső belülről Kétszer 1 deci volt benne a kb 1 év alatt. Fél dl maradt.
- a tl szelep Azt hittem ki kell ütni, de nagynehezen kimozgattam, szinte kiszakadt.
- a tökéletesnek hitt tl szalagot felszedve, alatta rászáradt tejes a szelep környékén a felni.Összerakaskor tej nélkül is tartotta egy éjszakán át, csak a szelep volt tejjel berakva. Feltöltés után is f4sza volt mindíg, kb 3 hetente fújtam rá kicsit.
Felni: RACE FACE ARC 35 mm
Tl szalag: Dt swiss
Tej, külső: Vittoria, Vittoria Mezcal 2.6"【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Ringman #260590 üzenetére
A Shimi szerint nem felcserélhetőek a lánctányérok.
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/105-5800/FC-5800.html
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/shimano105-r7000/FC-R7000.html
Manuals & Technical Documents
EXPLODED VIEW
- A táblázat bal felén írja az "Y"-os alaktrész azonosítót,
a job oldalon, ha csereszabatos másik hajtőműben. kép【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
ZolkoW #260595 üzenetére
Más alaktrészek elvileg felcserélhetőek. A saját robbantott ábrájukban jelölik is.
Alul kisbetűben írják ha difi lehet.A: Same parts.
B: Parts are usable, but differ in materials, appearance, finish, size, etc【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
d3tox1c #260646 üzenetére
Selecting another voice for navigation
https://support.komoot.com/hc/en-us/articles/360024589472"In the iOS app it's not possible to change the preset voice."
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Nutra #260712 üzenetére
ultra-light TPU tubes: Tubolito, Revoloop, Aerothan, FOSS, Pirelli, Eclipse, Barbieri, Vittoria, RideNow
Ezekre a műanyag belsőkre még a saját öngyógyulós foltjuk is csak akkor köt rá, ha elötte minden tökéletesen le van mosva alkohollal. Új kesztyűvel, vagy csipesszel szabad megfogni a foltot. Menet közben ez a tisztaság nehezen elképzelhető. Én otthon csináltam nyugis körülmények között (Aerothan, felesúlyú, 10 dekás volt kb) de nem voltam biztos benne, h sikerül a javítás. Tökéletes lett, több külsővel is használtam még sok hónapot.
Emiatt nem hiszem, h rákötne a tubeless sealant. Az enyém jó minőségű puha müa. volt, ivózsák szerű. Érdekes volt kipróbálni, de biztos többet nem veszek, ha olcsó lesz sem.
Lehet kapni könnyű, vékony gumibelsőt (montinál a kb 20 deka helyett 14) abba tökéletes bármelyik defektmentesítő folyadék.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
ZolkoW #260752 üzenetére
BikeInn
Teljesen jó bolt. A türelmetlenkedők tüntetik föl rossz színben, h késedelmes lehet a szállítás.Hazai beszerzés 99.9% lehetetlen.
Erre megnézi a webes választékot, kiválasztja a legolcsóbb Bikeinn-t, megrendeli. Megkapja ugyan, jobb áron mint máshonnan, de nehezményezi az esetleges várakozási időt.Találd ki következőre másik webshopból hozatja e drágábban!
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Jester01 #260765 üzenetére
Először mindíg a bike24-en próbálkozom. Annak tényleges raktár készlete van sokmindenből, nem "nagykeres, beszállítói készlet". Ők a legnagyobbak, ingyenes Magyarból is a visszaküldés.
- Ennek felára van.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
parandroid #260799 üzenetére
fahrrad.de
- Ez többször felmerül itt, mintha szállítanának Magyarba. Az ár is több lenne, ha igen. + 8% úgy tudom.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
zsocy #260817 üzenetére
Shimano PD-EH500 egyoldalas patentpedál
képNekem is
- De leoltottak anno, ne ajánlgassak már ilyet, tök mugli. A bepattintós műanyag a f4asza cucc.Egyszer megtaláltam egy rendrakáskor, rég volt már használva, több bicajon is, de azért szép maradt. Meghírdettem, azonnal lecsaptak rá
Kitúrták az archivált hírdetést is páran, rákérdezni esetleg eladó e még.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
jojjer94 #260849 üzenetére
Mint az olajat, csak simán hátrafelé tekeréssel becsöpizem csaponként. Ha végigértem, előre tekerek pár percig. Legkisebb fogaskeréken.
A maximalisták hajszárítózzák a láncot elötte, így jobban bekúszik a résekbe, a meleg fémen.
Pár percre forró vízbe mártva tartják a flakont, így sokkal hígabb lesz. Nehezebb felrakni, nehezebben marad a láncon, főleg minnél jobb a felületkezelése. Jobban fogy, mert lecsöpög.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Dark Archon #260857 üzenetére
Step 4: Allow the chain to dry over night.
Rendesen ki kell száradnia, "gyertya" szerű anyaggá, a csapok belsejében is.
Ez az egy igazi hártánya van a waxolásnak, a hosszú száradási idő.
Legegyszerűbb tekerés után gyorsan portalanítani, ami pár perc, majd becsöpizni, szintén pár perc. Egész éjjel száradnia kell!Ha úgy alakul csak 1-2 órám van szárítani, ráállítok egy ventillátort.
Igazából csak a csapok belsejében lényeges a wax (máshol filmszerű réteg elég), ott meg míndíg marad. Így gondolhatja a pilóta elégségesnek az elcsalt száradási időt, mert végül is jónak érezni. De gondolom gyorsabban kophat elégtelen waxxal, nem volt ideje megszilárdulni a résekben.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
jojjer94 #260862 üzenetére
Smoove kezdésnek is elég egy felvitel?
Egymás után két kört csöpizek amikor fémtiszta a hajtás, teljes takarítás után.
A kisfogasról megjáratom közben a kazettán mindenhol. Ez trükkös lehet, lefelé váltáskor a rángástól fröcsölhet a láncról. Kézzel kesztyűben, vagy ronggyal rátartva kicsit a láncra ez megelőzhető.Ez a Smoove (nekem ez 10/10-es wax) különbözik a száraz időre való waxoktól. Száradva rendkívül vastag réteget ad, kicsit nedves is marad. Emiatt kerülendő a két rétegben felhordás a hétköznapokban. Egyrétegesen is lesz törölni való a tekerések között.
---
Soudal Dry wax-ból elhasználtam egy flakonnal. Elötte olajat használtam, sokat kipróbáltam, nagy kedvenc lett a Holmenkol Performance lánc kenőanyag. Olajként 10/10.
Az oljosoknál elkerülhetetlen a rendes hajtástisztítás. Időtrabló, koszos, vegyszeres.
Emiatt próbáltam csak rá a waxra, ebből a szempontból nagy előrelépés lett.A Soudal, és próbáltam a Muccoff-osat is, olajhoz képest szerény teljesítményű volt nálam, két montin is. Azokat mindíg két körben tettem föl, szinte beáztattam a láncot. De úgy is kevésnek tűnt. Hamar hangosodott kb 60 km. Igaz tisztítani szinte nem is kellett. Waxmaradék általában nem volt, csak kevéske por, amit egy gyors kefélés orvosolt.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
-=RelakS=- #260869 üzenetére
Szemléltetés.
Itt mutatja a bácsi miért érdemes leszedve, teljesen megtisztítani.Persze, szeret az ember sk kipróbálni dolgokat.
Nálam is ment olajra, később új láncrara zsírosan a wax. Jó túrós lett az egész hajtás. Nem ez a megfelelő módszer.
DE: a csapokban mindíg marad egy olajfilm, így tévesen megúszhatónak tűnhet a waxolás elötti vegyszeres takarítás, teljes zsírtalanítás. Hiszen igazából működik így is a waxolás, sokan maradnak is ennél a módszernél.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
totron #260882 üzenetére
ÉKES / DIÓS KORMÁNYSZÁR
Régi fajtánál volt, h leesett az anya.Nemigazán emlékszem, talán ki kellett szedni a kormyányszárat, kicsit rákapatva a diót óvatosan visszacsúsztatni, utána meghúzni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
-=RelakS=- #260895 üzenetére
Az ellenkezőjét mutatja be a videó.
Lánchoz kívánatosan fémtiszta fémet tud bevonni a wax, ami tartósan rajta is marad.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
velizare #260901 üzenetére
Gyerekkoromban, titokban rendszeresen mostam az edzőcsukát mosógépben.
A talpát nagyon erősen lekefélve előmostam. Meg persze ha más kosz látszott rajta azt is.
De igazából "csak" foltos volt a fehér csuka, nem túl koszos.Egy igaz ellensége van a cetrifugálás. Attól könnyen leválik a ragacsolt talp. Talán fehér párnahuzatba csomagolva mostam. A mai mosógépekben van kímélő/kézi mosás. Azzal talán jobban túléli, de tuti nem használ neki. A ragaszott részeknek.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
robee19 #260916 üzenetére
Németbe, Osztákba szidják őket úgy rémlik.
Most Magyarba nincs velük gond szerintem, nálunk pl tökéletes. Igaz más is, még a Posta is.Kb 5 éve horror volt itthon a DPD. Még lopkodtak is. Sok botrány volt.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
andrisbandi
őstag
-
andrisbandi
őstag
Top 8 Best XC Bikes
https://flowmountainbike.com/tests/best-xc-bikes-cross-country/
Trek Supercaliber
Highs: Stunning frame design, powerful pedalling performance, razor-sharp handling, broad size range, dual bottle ready
Lows: Short travel is less forgiving on really rough trails, shock servicing is more involved, not cheapA súlyon azért meglepődtem, a 24-es trial bicóm nehezebb volt;
Trek Supercaliber 9.9 XX1 AXS is the lightest XC bike we’ve tested at just 9.5kg. The heaviest bike in our list is the 11.57kg Orbea Oiz M10Ebben a cikken ajánlották;
8 Upgrades to make your XC bike more capable, more comfortable & more fun
https://flowmountainbike.com/tests/8-upgrades-xc-bike-review/
Ezen tuti sok itteni embernek szétrohadna az agya
Szélesebb kormány, és külsők, dropper,【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Csokicsibesz #260974 üzenetére
Gratula, szép gép
Átlag képességgel és erőnléttel nem voltam valami ügyes hartail-el. Fullyra váltva először még bénábbnak éreztem magam, főleg a fölfeléket nehezményeztem. Egy ideig zárogattam a telókat, de az sem vált be mert úgyfelejtettem
Aztán megszoktam, és nagyon sokkal ügyesebb lettem össztelóssal. Megéri rászánni az időt, belejön az ember
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Blackhole13 #260994 üzenetére
Erről van szó, neki elégtelen az orrtámasza.
kép
Az előző keret nélküli van.
NRC Photochromic (a szürke lencsés a jobb, a színes fajták nem, az belülről is tükröződik)Ennek más az orrtámasza. Kényelmes, állíthatós, beljebb van. A szemöldökömhöz és a szempillámhoz sem ér a keret, ill. a lecse.
Az arctól eltartás kicsit (átlagos kezem van, az újjam vékonyabb része, a mutatós köröm aláfér) nem hiba. A párásodás elkerüléséhez kell. Ebben is nagyon jó a szemcsi. Gazdaságosnak tökéletes választás.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
Hasaggymeg #261026 üzenetére
Ha fékezgeve ereszkedik a pilóta, keskeny gumival, nagyobb nyomáson, meg persze van esze, nem akar esni, akkor azért van idő a nyereg mögé helyezkedni, meg játszani a súlyponttal. Kissebbeket még bunny-zni is lehet.
Leegyszerűbb dropper helyett ideiglenesen gyorszáras nyeregcső bilincset fölrakni, vagy vinni egy kulcsot a leengedéshez, és csapatni egyet leengedett nyereggel. A guminyomás alacsonyabban a jobb határon száguldozáskor.
Pár ilyen után kiderül jó ötlet e a dropper.
Nekem sem volt mindíg beszerelve HT-n. Időszakonként hosszú ideig nem jártam olyan helyekre. A keréknyomás nálam szintén eltántorító lehet a dropperes helyszínektől. Ha aszfaltosabban megyek nagyobbon, a kemény terepet elkerülöm. Vagy ha mégis kicsit bemegyek, akkor sokkal lassabban, úgy meg nem létszükséglet a dropperezés.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
szimpláncsak #261083 üzenetére
Befújt - kiszökő levegő mennyisége a titok.
- A szelepnél szoktam főleg a helyére igazítani a külsőt, meg amennyire lehet mindenhol. Nem nagyokat hirtelen pumpálok (azt nem is lehet igazán), hanem amennyire sikerül, minnél folyamatosabban befújni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
szimpláncsak #261090 üzenetére
#238961
SZELEPÁTALAKÍTÓ ADAPTER DUNLOP VAGY PRESTA SZELEPRŐL AUTÓSRAÚgy mondták akik már fújtak kúton, nem mindegy milyen alakú.
A gomba fejű nem jó.
A henger kialakítású a nyerő.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
- RISC-V alaplap a Framework Laptop 13 notebookhoz
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Melyik tápegységet vegyem?
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EA Sports WRC '23
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...