-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #83148 üzenetére
Nekem az Ergon nyergek szimpatikusak, lehet kipróbálok egy kényelmesebb darabot.
Nem rossz a mostani SDG Falcon se, de kicsit keskenynek érzem.
SMC4, ebből az L-es 155 széles. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #83154 üzenetére
Az a baj, hogy még nem nagyon láttam Ergon nyergeket nagyobb választékban. Látatlanban nem szívesen rendelném. Nekem legjobban ez tetszik: SME3 Pro és még egy ilyen kék markolat: GE1
Jól menne a bringámhoz.Strezi: Akkor most 3 montid van?
Egyébként pont azért van egy tartalék akkum, hogy ne kelljen töltögetni ha nagyobb túrára mennék.
Így gyakorlatilag egy Cross alps-ot be lehetne vállalni a pedelec-el, egy közepes szintű kondi mellett.
Fontolgatom, hogy visszaállok normál hajtásra megint, de kétlem, hogy akkora edzettséget magamra szedek belátható időn belül, hogy élvezettel másszak 2000m szinteket. Így lehet marad, hacsak nem kapok valami szuper ajánlatot.Egyébként GPS szempontjából jobb a Garmin min a Bryton?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #83230 üzenetére
A sötét erő visszahúz.
Itt minden azon múlik, hogy az embernek mennyi ideje van bicózni. És hiába ültem tavaly is, napi szinten, normál hajtású bringán, ha az kimerül a nagyjából sík úton történő melóba kerékpározásban. Ettől még nem lesz csodás a kondim, ha sok szintről van szó.
Márpedig a kondi hamar elvész, ha nincs megfelelő edzés.Tothgera30: Ha már sok pénzt kiadok érte, fontos lenne a jó GPS. Egyébként kinézetre nekem a Bryton jobban tetszik, és elég jókat írnak róla.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #83252 üzenetére
A Bosch akkuja 2,5kg. Persze nem azt mondom, hogy ez könnyű, viszont akkor tényleg el lehet menni töltés nélkül durva távokat és szinteket. Számításaim szerint a 2db 500-as akku minimum 3000m szint, de inkább kicsit több, és minimum 120km táv, de inkább kicsit több, mindezt kemény terepen, és egy közepes kondival.
És mivel a pedelec lecsökkenti a terhelést átlagosan 40-50%-al, így kevesebb vizet is kell magaddal vinned, amivel meg súlyt takarítasz meg. Meg lehet szokni, bár idáig kevésszer volt szükségem a 2 akkura, azért ha nem folyamatosan tekersz, egy 500-as akku is egy bő fél napos mulatság, de akár egy egész napra is ki lehet tolni.Nekem kimaradt pár hónap, most a hideg miatt, nem rég mentem egy 70-80km-t egy szuszra, pedelec ide vagy oda, hulla fáradt voltam mire hazaértem, mondjuk a kajálást az nagyon elcsesztem, mert keveset ettem és nem vittem magammal, csak folyadékot, meg elég nagy szél is volt, de akkor is durva, hogy mennyire legyengültem a télen.
Normál hajtással egy 35-40 km terepezés kikészítene per pillanat.
Igyekszem legalább heti kétszer eljutni a hegyre, így talán eljutok arra a szintre, hogy ismét visszaüljek normál hajtású montira. Bár akkor is sajnálni fogom, mert két komoly monti nem fér bele a költségvetésbe.
Nekem nagyon a szívemhez nőtt a pedelec, és cseppet sem érzem azt, hogy hátrányomra lett volna, mert ha nincs, lehet ennyit sem bringázom a haverokkal, akik azért többnyire jobb erőben vannak mint én.
És edzés volt ez is, mert eléggé elfáradtam így is.
Viszont van egy olyan oldala, hogy bár én tudom, hogy a pedelec monti is sportszer és sokan akik szidják még pedelec-el sem tudnának értelmes szinteket menni, nem hogy egy rendes hajtással, de azért csak b@szogat a dolog, hogy megmutassam megy ez még úgy mint régen, ha igazán akarom.
Amit 8-10 éve tudtam, az most is bennem van, csak elő kell hozni. -
Runner_fxr
Ármester
Ezt a jobbat úgy értettem, hogy rendes GPS, tehát komplett térképekkel, nem csak feltölthető túra útvonalakkal.
A strava engem annyira nem érdekel, inkább egy multifunkciós, megbízható computer kell, ami mutat minden adatot pontosan, és még GPS is van benne. A pöcsméregetős részét meghagyom a nagyoknak.Tothgera30: Ha rendes GPs ként is használható akkor lehet inkább Garmin lesz ebből, bár nekem a Bryton is abszolút szimpatikus volt.
Csak nem? A MTB atyja? Interview with Gary Fisher: eBike - The next big thing!
-
Runner_fxr
Ármester
A Brtyton-ból ez tetszik: 530T
Az is mellette szól, hogy a Bikefun-tól el tudom hozni, ráadásul valószínű nettoban, így az ár kedvezőbb jelentősen mintha kiskerben venném. Garmin-t viszont nem biztos, hogy tudok olcsóbban.
Bár ha már ennyi pénzt kiadok egy eszközért, nem ártana ha komplett térképeket rá tudnék tölteni. A Bryton-ra ilyet sajnos nem lehet, és ez az ami visszatart.c4bB: Ezzel kapcsolatban szerintem keress fel egy olyan kerékpár szervizt, ahol nagyobb tapasztalat van a teleszkópok szervizelésében. Én a Dr.Bike-ot mondanám. Egy kérdést megér.
eddie1978: Jól sejted, az lesz az.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #83399 üzenetére
Nem rajongom ezért a Blackburn márkáért, árultunk ilyen márkában lámpákat, minden másodikat visszahozták, hogy valami baja volt.
Strezi: Fasza a gép! Egy olyan kormányra nekem is fáj a fogam.
Viszont a Sram Guide fékekről idáig sok jót nem hallottam.Én is kiszagoltam ma egy kicsit az erdőbe. Felébresztettem a varacskos disznót a téli álmából. Fasza volt az idő, a talaj is nagyon jó volt, alig volt sáros, jó tapadós, lehetett veretni lefelé is.
-
Runner_fxr
Ármester
Azaz.
geotigris9: Sokan oda vannak a Blackburn-ért, de nekem rossz a tapasztalatom vele kapcsolatban, tényleg rengeteget visszahoztak.
Strezi: A Guide-al az a baj, hogy hosszabb fékezések után elmehet a fékereje, meg a nyomáspont is vándorol, nekem személy szerint még nem volt, de már több felhasználótól hallottam.
Mondjuk én amúgy sem szeretem a Sram fékeit. Inkább a Shimano.Viszont a Sram 11-es váltással nincs bajom, sőt, talán kicsit jobban is tetszik mint a Shimano. Ha lefelé kicsit lassabban vált, akkor a váltó előfeszítését nézd meg, lehet túl feszes. Először nekem is olyan volt, de állítottam rajta, most már fasza.
A Pike villa még új, feszesek a szimmeringek, kell egy kis idő neki, meg a beállítása sem mindegy.
Én is elmennék arra a Finale Ligure-ra, de sajnos az anyagiak. De majd a hazai alpinbike-os tekerésekre megyek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #83439 üzenetére
Fentebb már írtam hogy lámpákat. Most azt meg nem mondom, hogy konkrétan mely típusokról volt szó, de volt egy 5-6 féle. Kb a felét visszahozták. Nem állítom, hogy minden termékük rossz, de nem igazán győzött meg a márka. Még a bikefun lámpákkal sem volt annyi gond, pedig azok aztán a leggagyibb kínai cuccok.
És az árához képest nem is volt túl nagy teljesítményű egyik se. Az infini például sokkal jobb volt, minden szempontból.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #83445 üzenetére
Előfordulnak hibás szériák, de egyébként jó pár boltos ismerősömtől hallottam vissza, hogy sok gondjuk volt a Blackburn-el.
pc360: Nekem csak infini van, soha nem volt velük gond, garanciális problémák sem nagyon voltak, nem is igazán emlékszem hibás darabra, pedig rengeteget eladtunk belőle.
Van egy Super lava, meg egy sima lava, meg egy hátsó villogó, mindegyik usb-ről tölthető. -
Runner_fxr
Ármester
válasz TomMusic #83538 üzenetére
Erre gondoltam igen. Pár ismerősöm próbált már rendelni, de nem reagálnak email-ekre, hetek múlva sem történik semmi. Linkek nagyon. Mindenképp hagyd ki.
Sajnos a netes ruha vásárlás nem túl jó dolog, én sem merek így semmit sem rendelni. Egy gatyát rendeltem egyszer, de az is nagy lett, pedig rendesen lemértem a méreteim, megnéztem a mérettáblázatot és még is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #83598 üzenetére
A K2-nek azért ebben még nincs akkora múltja. Pár éve foglalkoznak csak bringákkal, előtte csak sível. Persze nem rossz, jól felszerelt szervizük van, de azért nem hasonlítanám a Dr.Bike-hoz tapasztalatban.
Akkor már inkább Probike, Alpinbike.
Egyébként egy csomó szerviz ugyan úgy elküldi a Dr.Bike-ba az átvett telókat, csak ráteszi a saját sápját is az árra. Nem állítom, hogy a K2 is ezt csinálta volna, csak úgy megemlítettem, mert van ilyen is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #83608 üzenetére
Persze, nyilván az a lényeg, hogy ki végzi el a bizonyos munkát, és nem az, hogy hol. Ugyanakkor én azt vallom, hogy a tulajon is sok múlik. Mert ha ő maga nem annyira ért az adott szakmához, akkor azzal sem lesz teljesen tisztában, hogy ki a legmegfelelőbb ember az adott munkakörre. Ezzel nem a K2 ellen akarok beszélni, mert konkrétan rosszat nem hallottam róluk.
De az tény, hogy síben van inkább tapasztalatuk, bringával alig pár éve foglalkoznak, ettől persze még lehetnek jók.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Elég sok VDO órát eladtunk a boltban, nem sok gond volt velük. Szóval simán lehet, hogy veszel egy VDO M2-est és az ég világon semmi bajod nem lesz vele. Ez az én személyes tapasztalatom volt, nekem a Sigma kicsit jobban is tetszett, és soha semmi fagyás, bizonytalanság nem volt vele kapcsolatban. Nem is cseréltem volna le, csak az előző bringába bele alkudták, amit eladtam.
Szóval igazából, azt vedd amelyik jobban tetszik, garancia úgy is lesz mind a kettőre. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #83617 üzenetére
Az a baj, ha már vezeték nélkülit akarsz és jót, az nem olcsó mulatság.
Ha csak alap dolgok kellenek, végül is jó egy sima madzagos is. -
Runner_fxr
Ármester
válasz haarmaan #83656 üzenetére
A Giant-ból az egy 2016-os modell, meglepődnék ha még tudnának belőle rendelni. Persze előfordulhat, de, hogy pont a méretedben lesz, az erősen kérdéses.
Inkább egy 2017-es modellt nézz belőle, már csak azért is mert 2017-től Boost tengely szabvánnyal készülnek a Giant bringák. Az pedig mindenképpen nagyobb merevséget jelent mint a 142-es átütős.Ezen a szinten ma már elég sok jó bringa van, tehát nagy csalódás valószínűleg egyikkel sem érne.
Azért a Giant féle maestro nem véletlenül annyira híres, és nem véletlenül utánozta le sok gyártó.Én valószínű a Giant-et választanám, pl ezt: [link]
Az alpinbike-nál egyébként tudsz próbálni bringákat, van egy csomó tesztgépük, túráik.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DonThomasino #83651 üzenetére
Az olajat nem csak azért kell cserélni egy fékben, mert idővel fellevegősödhet, elforrhat, hanem azért mert az olaj cirkulálása közben kerülhet bele némi szennyeződés, ami belülről tönkreteheti a féket. Akár még némi fémforgács is magából a féktestből. Ha rendszeresen van használva a bringa, fél évente ajánlott egy olajcsere, de mondjuk évente mindenképp. Tudod, hogy tud kinézni az olaj a fékben ha évekig nem foglalkozol vele? Az áttetsző olajból fekete dzsuva lesz. Ilyenkor hiába cserélik ki az olajat, kb 3 szor kell áttolni a rendszeren a friss olajat, mire tiszta olaj jön ki a túlvégen. Ez a művelet valószínű többe is lesz, mint egy sima olajcsere.
Egyébként hol ereszt a féked? A fékkábel tövében? Vagy valamelyik dugattyúnál? -
Runner_fxr
Ármester
válasz DonThomasino #83667 üzenetére
Az még a jobbik eset ha csak a kábelnél, ez esetben kicsit levágnak a vezetékből, új fuvola és roppantógyűrű aztán valószínű jó is lesz. De azért legközelebb ne hanyagold el ennyire.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DonThomasino #83669 üzenetére
Fentebb már írtam én is, hogy ez felhasználás függő. Meg azt sem árt szem előtt tartani, hogy milyen értékű, mennyire bonyolult kerékpárról van szó. Általában minél olcsóbb a bringa, annál igénytelenebb a szervizre.
A sok alkatrészből álló, precíz műszerek törődést igényelnek, nem is keveset.
Tehát már csak ezért sem állja meg a helyét az a kijelentés, hogy az éves szervizek lehúzást jelentenének.
A Fox pl 30 üzemóra után már ajánlja a kis szervizt, ha keveset használod akkor is max 1 év után. a Rock Shox meg úgy 50 óránként. Azért ez sem viccből van.
De még ha a legolcsóbb bicajról is van szó, évente legalább egyszer, a szezon előtt érdemes ránézni egy szakinak, vagy ha ért hozzá a tulaj, akkor neki. Ez alapvető biztonsági szempont, ennyinek bele kell férnie, azért ez is egy közlekedési eszköz.Autókra visszatérve, aki igényes az autójára az ugyan úgy törődik vele, és 8000km után lecseréli az olajat, nem megy el vele 20 ezert meg 30 ezret mint jó páran.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Holnap lesz egy kellemes kis túra, a szezon első komolyabb tekerése számomra. [link]
Akinek van kedve jönni, csatlakozhat. 9:15-kor találkozunk a Városmajor, Fogaskerekű végállomással szemben, a parkolóban. -
Runner_fxr
Ármester
Ezzel lehet én is túlvállalom magam, ezt még seggel sem lesz könnyű kibírni.
Strezi: 6-an megyünk elvileg, de ez változhat +- egy két fő. Tudtommal csak én megyek pedelec montival. De a csapatban is érzek némi bizonytalanságot azzal kapcsolatban, hogy végig tekerjük, szóval nem lepődnék meg ha az útvonal finomodna egy kicsit menet közben, de majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Na megvolt a túra. Sajnos nem mentünk végig a teljes útvonalon. Részben fáradtság, részben a rengeteg turista miatt. Én ennyi túrázót még esküszöm nem láttam, 15-20 fős csapatokba mentek mindenhol. Volt pár nagyon fasza csapatós rész, ahol pont a túrázók miatt kellett gyök kettővel menni. Sajnáltuk is.
Aztán el is tévedtünk, így módosítottunk az útvonalon, de úgy összességében nem volt rossz, kellemesen elfáradtam. Volt pár nagyon izgalmas útvonal, csináltam videókat, majd ebből összevágok valami kis rövid verziót.
A táv egész jó volt, háztól házig 70km körül, de a szint alig több mint a fele lett csak, 1600m körül.
Majd legközelebb összehozzuk a teljes kört.
Pár kép:
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép] -
Runner_fxr
Ármester
Városban engem annyira nem zavar, de amikor feltekerek a hegyre, és ott a fasza, csapatós lefelé, aztán mindenfelé turisták botorkálnak, na akkor elég mérges szoktam lenni.
Az ünnep miatt volt ma ez, egyébként még egy napsütéses vasárnap délután sem szokott ennyire gáz lenni.
Munkanapokon biztos, hogy kevesebben vannak, de általában mindig hétvégén van időm elmenni bringázni.Ja nem volt rossz kör. A bringa is nagyon jól viselkedett, ma is meglepett, hogy mennyire jól viselkedik lefelé.
Iszonyat stabil. Viszont az egyik csapatós szakaszon felkapott egy követ az első kerék, nekivágta a váz aljának, elég nagyot koppant, megnéztem, szerencsére nem lett a vázon sérülés, csak a váz alján, ahol a Bosch motor van, ott van egy vastag műanyag védő burkolat, abból kitört egy jókora darab, mérges voltam, de végül is ezért van ott, hogy védjen. Kíváncsi vagyok mennyi egy új, szerintem horror áron adják.A kormányra visszatérve, szerintem montira mindenképp jobb a széles. Hogy mennyire széles, az bringa és bringázási stílus függvénye is. 120mm-es rugóútig én 720-nál szélesebbet nem biztos, hogy feltennék.
Most 750-es van, a 150mm-es rugóút mellé. Ebben a tartományban ez szerintem ideális. Én az enyhe emelkedésűeket szeretem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #84283 üzenetére
Azért a Meridát, pláne a Giant-ot, ne nagyon emlegessük egy lapon egy nagyáruházi, saját márkás termékkel, mert ez még viccnek is rossz.
A fent említett gyártók soha nem engedtek meg maguknak olyan szintű gagyiságot, mint amit tetten érhetünk egyes decathlonos kerékpárok esetében. Nyilván nem is ugyan az az árkategória, és nem is ugyan az a célcsoport.
A decathlonos bringák 100k-ig vállalhatóak, mint ahogyan már említették. Ebben a szegmensben máshol sincsenek nagy csodák, és itt még megengedhető az, hogy nem olyan hú de jó a geo, illetve rugalmasabb mint kéne. Viszont amikor több száz ezret óhajtunk elkölteni kerékpárra, nem gondolnám, hogy azért mert a decaában kicsit jobb felszereltséget kapunk, érdemes lenne megvenni egy olyan bringát aminek olyan a váz merevsége mint egy kolbásznak. És itt most nem arról van szó, hogy ránézésre fikázok, vagy leszarozok mindent ami nem 1 millióba kerül legalább, hanem arról, hogy a 400k értékű decathlonos XC fully-nak úgy tekeredett a közepe, hogy rossz volt nézni, a fitness gépük olyan lomha volt mint egy trekking, a több száz ezres FR gép úgy mozgott mint egy tesco bike, és stb. Ott mennyiségi értékesítés van, nem minőségi. Ez egy bizonyos igény szintig elég, de aki egy kicsit is komolyabban gondolja a kerékpározást, ott már nem annyira.
Sokan elájulnak attól, hogy na bezzeg a decathlonban már ennyi pénzért mennyivel jobb a felszereltség, ja, csak a váz egy hulladék. És egy kerékpár lelke mégiscsak a váz, nem csak attól lesz jó, hogy milyen szettet aggatunk rá. A hulladékot természetesen nem úgy értem, hogy használhatatlan, meg, hogy el fog törni, nyilván nem véletlenül adnak rá élettartam garit, hanem úgy, hogy sokkalta rosszabb hajtáshatékonyságban, kényelemben, súlyban, értékállóságban mint egy minőségi gyártó váza. Ez 100k-ig belefér, felette már nem, mert akkor inkább legyen rajta egyel gyengébb váltó, de valami épkézláb tervezésű váz. Én így gondolom.(#84241) 6030D: Nincs nekem bajom a turistákkal, de ami sok az sok.
Ja hát ez a túra javarészt turista útvonalakon megy, de normál hétvégéken, hétköznapokon pláne, szerintem simán okés lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ma is előttem van az a FR fully a decathlonból, megmozgattam a hátsó kereket oldal irányba, épp csak masnit nem tudtam rá kötni, olyan faszán rugalmas volt a váz hátulja.
Acef: A merevség és a súly jelentősen befolyásolja a gyorsíthatóságot egy kerékpár esetében. Persze nyilván fontosak a megfelelő minőségű alkatrészek is, de a váz szorosan összekapcsolódik a hajtáshatékonysággal. A decathlonos fitness bicajom nem volt jelentősen rosszabb felszereltségű mint pl a bergamont féle, és gyorsíthatóságban ég és föld volt a különbség. De az irányítása sem volt olyan jó. Sokkal bizonytalanabb volt a kanyarokban.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #27813376 #84334 üzenetére
A fékpofákat nem árt kivenni, és a dugattyúkat ékeled ki, a fékhez való bleed blocker-el, mert ha kifolyik egy kis olaj akkor dobhatod ki a betétet. És ami nem szerepel a videón, hogy sok esetben hiába csinálod meg az egész procedúrát, nem lesz jó. Túl kell kicsit tölteni.
-
Runner_fxr
Ármester
Hát finoman fogalmazva, érdekes feje van annak a csajnak.
CaNNa3IS: Barna csempe, rózsaszín fugával, azt bírnád mi? Mondjuk én is.
parkr: Igazából csak egy viccesnek szánt megjegyzés volt, semmi bajom a feketékkel. Sőt mondhatnám, hogy mindig is kedveltem a kultúrájukat, legalább is az értelmesebb részének.
Ugyanakkor amit migráncs ügyben csinál a "mélyen tisztelt" Unio vezetősége, az finoman szólva is felháborító.
Az Európai emberek ellen elkövetett gaztett miatt szúr nekem is főként szemet egy ilyen borító, pedig nem kéne tudom, de ez van.Hasaggymeg: Afrika az afrikaiaké, Szíria a szíriaiaké, Izrael a zsidóké, Európa mindenkié! Nem tudtad?
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #84415 üzenetére
Amikor letértünk az eredeti útvonalról, már azért jobb lett a helyzet, de valóban elég kellemetlen ennyi turista mellett bringázni. Volt pár buzgó mócsing is, pedig azt nem mondhatom, hogy száguldoztunk volna az emberek mellett, még is páran nem bírták ki, hogy ne szóljanak be valamit. Az egyik öreg még szándékosan ki is lépett egyikőnk elé, pedig simán elfértünk volna, majdnem el is lett ütve, nem tudom azt, hogy gondolta.
Majd bedobom ide a fórumba ha megyünk legközelebb, csatlakozhatsz ha van kedved.
A Nyon a másik bicón volt, a 29"-es Trail gépen, a mostani bringám (27,5" AM/Enduro) gyárilag Intuviával van szerelve.
A Nyon egy jó cucc, de sajnos akkora batár, ami szerintem nem egy montira való, pláne akkor nem ha szeretsz technikásabb részeken is menni. Kitakar sokat, engem inkább zavart.
Még az Intuvia sem kicsi, valószínű ez is cserélve lesz a legkisebbre: Purion[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #84426 üzenetére
Ha haladósan akarsz menni, mindenképpen az autók közé kell menni, én sem szeretem, de ez van sajnos.
Az éjszakai erdei tekerés hangulatos lehet, de valahogy annyira nem vágyok rá. Elég volt az a pár eset amikor rám sötétedett, volt, hogy lámpa nélkül!
Inkább az éjszakai sátrazás, sütögetés jobban vonz. Napközben túra, este tábort verni.
hegyimorc: Nekem is tetszik a minimalista Purion. Így legalább fel lehet tenni egy rendes gps-es órát a kormányszárra is.
Általában nincs gond a tömeggel, de most tényleg durva volt.
Az egyik ismerősömnek megvan a Straván rögzített útvonala a túráról. De az egy kicsit eltér az én útvonalamtól, mert a túra végén, én még visszatekertem normafára, és úgy haza, ők másfele mentek. Nekem még így volt plusz 400m körüli szint, és így lett nekem kb 1600m a végére.
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #84435 üzenetére
Én is bírtam őket, meg úgy általában a legtöbb 90-es Hip-Hop-ot.
CaNNa3IS: Mindketten igazi legendák, szerintem nem igazán lehet köztük különbséget tenni tehetség szempontjából, bár talán BIG zenéit egy kicsit jobban kedveltem.
Strezi: Ez most tényleg durva volt, és voltak részek ahol még annál is durvább volt mint ami a videón szerepelt. Konkrétan 20 fős nyugdíjas csoportok egymás után. Mondjuk normafa környéke minden hétvégén kedvelt kiránduló hely, de azért általában jól tekerhető a Budai-hegység.
Tothgera30: Nekem az esti tekeréssel kapcsolatban van rossz élményem, bár mi is hülyék voltunk, még vagy 10 éve, az egyik dög meleg nyári délután elmentünk bicajozni az erdőbe, nem terveztünk esti tekerést, de már kezdett sötétedni. Eltévedtünk, aztán rátaláltunk egy főútra ami vissza vitt volna minket a "civilizációba", de akkor jöttünk rá, hogy lámpánk nincs, és nem biztos, hogy okos dolog lenne kivilágítatlanul egy fő úton kacsázni, ahol 100-al mentek az autók, és elég szűk volt a sáv, épp elfért két autó egymás mellett. Kénytelenek voltunk visszafordulni az erdő irányába, de az egy jókora mászást is jelentett, és elég hamar vak sötétbe kellett tapogatózni. A vizünk már 1-2 órája elfogyott, már szédültünk a kiszáradás miatt. A környéken akkoriban volt pár hatalmas kuvasz, amik ilyen tanyákat őriztek, de simán ki tudtak jönni ha úgy gondolták. Tehát még ez is fokozta az "élményt" Egy kis kulcstartó lámpával világítottunk, és vagy 3-4 órát voltunk víz nélkül kánikulában. Itt már csak bringa tolás volt nem tekerés, azt se láttuk merre megy az út. És egyszer csak visszaértünk a kiinduló pontra, és ott volt egyből a kút is. Talán még életemben nem örültem úgy semminek, mint akkor annak a kútnak.
Azóta lámpa nélkül akkor sem megyek el bringázni ha biztos vagyok benne, hogy sötétedés előtt hazaérek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #84446 üzenetére
Biztos meg van a feling az éjszakai tekerésben, majd egyszer lehet összeállunk páran.
szatocs: Már belinkeltem egy útvonalat, ismerősöm rögzítette. Az enyém kicsit ettől eltér, mert még ezen kívül volt benne egy normafa is a végén. [link]
De legközelebb majd rögzítem, csak nem vagyok egy nagy Strava huszár.zack: Mindig jó buli.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #84457 üzenetére
Ha ilyenre vetemednék, az biztos, hogy 1000 lumen (nem kínai mértékkel) alatt el sem indulnék.
6030D: Mivel a pedelec-en pontatlanul méri a napi km-t a computer a tuning miatt, így kénytelen vagyok valamivel mérni, és még mindig olcsóbb mint egy komolyabb computer + a Purion kijelző. Az most kapásból egy 100-as lenne, telefonom meg van.
Igen ő az a srác. Egy másik ismerősé lett a váz, használja úgy tovább, aztán ha tovább szalad a repedés majd meghegeszteti. Bár szerintem jobb lenne még most, de ő tudja.
Xantomas: Nem vagy Te egy kicsit rasszista? Különben is, ez csak egy elszigetelt eset lehet! Szegények, nem kapnak elég pénzt az Orbántól, azért ilyenek, nem tehetnek róla! Ez is az Orbán hibája, nem pedig szerencsétlen Roma testvéreinké!
Viccet félre téve, kb 2 éve a kerékpár boltba is bejött egy ilyen anyaszomorító, bedrogozva, és még a pia szag is áradt belőle. Fenyegetőzött ott a bolt közepén, minden ok nélkül, kénytelen voltam magamhoz venni a legnagyobb állítható fejű villáskulcsot, és ennek láttán, illetve a rendőrség kihívására tett kijelentés hatására nagy nehezen odébb állt. De mire körülnéztem már le is nyúlta a céges telót, pedig figyeltem, de azt valahogy elvarázsolta. Ekkor kihívtam a rendőrséget, meg is lett 10 perc múlva, a rendőrök mondták, hogy rájuk akart támadni, ekkor kirúgták a lábát és ráléptek a nyakára. Teló meglett, de a szarházi egy 50 ezres büntetéssel ki is lett engedve, pedig a rendőrök is elmondták, hogy ez az ember nem való az utcára, csak sajnos nem tudják mivel lecsukni. Azt is mondta a rendőr, ha ilyen van legközelebb, vágjam fejbe, majd azt mondjuk ő ütött először.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha már az 1-es belemegy, akkor sanszos, hogy a sor is cserés lesz. A láncnyúlás egy sunyi dolog, mivel hozzákoptat mindent ha nem ellenőrzöd, nem cseréled időben. Sokáig nem tapasztalsz problémát, vált rendesen, pedig már régen rossz. Ezért nem tűnik fel sok amatőr bringásnak sem ez a probléma, aztán amikor megjelennek az első problémák, hogy terhelésre megugrik, szalajt, esetleg elszakad a lánc, azt gondolják a váltót kell csak beállítani, vagy elég egy új lánc. Ekkor közlöm velük, hogy itt egy komplett hajtásrendszer kuka, akkor csak pislognak. Az ideális az lenne ha 0,75-nél cserélve lenne, ez esetben nagy eséllyel megússza a sor, sőt akár 2-3 láncot is túlélhet, nem is beszélve a lánctányérokról, amit akár egy szarrá nyúlt lánccal haza lehet vágni, pedig az rengeteget kibírhat ha figyelsz a 0,75-ös lánccserékre. 6-7-8-as rendszereknél ez még nem akkora gond, ha szétkoptatsz mindent, mert olcsó. De mondjuk 10 és 11-es rendszereknél már barbár dolognak minősül, és eléggé ráfizetéses.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Március 26.-án, tehát most vasárnap ismét lesz egy kis baráti tekerés. Nagy-Kevély és HHH. Kb 40km és 1100m szint. Akinek van kedve az csatlakozhat, Találkozó 10:15-10:30 között a Szépvölgyi út HÉV-megállóban.
zack: Ha már a nagytányéron a fogak tetejéig el tudod húzni a láncot, az nem csak az 1-es be esik bele a mérőn, hanem már jóval azon túl is nyúlt.
Épp ezt mondom, hogy sokáig semmi jel nem utal a cserére, épp ezért kell az időnkénti mérés.
A soron sokszor nem is igazán látszik különösebb kopás, még is megugorhat rajta az új lánc, ez majd akkor fog kiderülni amikor felrakod az új láncot és először beletaposol. Ha nem ugrik semelyik fokozatban akkor mázlid volt. Amikor már a soron tetten érhető a kopás, pl cápafogasodik, hegyesedik, az már rég kuka állapot.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az biztos, hogy kazettás. Létezik 9-es Sunrace menetes sor, de igen ritka. Azon a KTM bringán biztos, hogy kazettás rendszerű van. A sor rögzítésén látszik, hogy milyen rendszerű, persze aki nem tudja mit kell nézni annak mindegy. Így néz ki a kazettás sor: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha az előző lánc hossza jó volt, nyugodtan mérd hozzá az újat, ez a legegyszerűbb megoldás. A lánchossz beállítására többféle módszer is van. Egyébként úgy szoktam, hogy hátul legkisebb fogaskerékre váltok, és elöl is. Ilyenkor a lánc nem lóghat, illetve annyira kell feszülnie, hogy a hátsó váltót is meghúzza annyira, hogy rendesen fusson, ne súrlódjon a kanálon, mert esetleg nagyon összeül a váltó. Aztán kipróbálom teljesen keresztbe váltva is, mert ha túl rövid, keresztbe váltva megszorulhat, az sem jó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha normális szervizbe viszed nem kell aggódnod, egy rutinos szervizes pillanatok alatt precízebben, jobban megcsinál bármit, mint egy rutintalan akár órák alatt.
Persze az sosem baj ha valamit az ember megtanul, és maga csinálja meg.-=RelakS=-: Nem tudom, úgy még nem próbáltam, bevált az a módszer amit szoktam alkalmazni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen