-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #89360 üzenetére
Ja hogy arra. Az nem az enyém, egy vevőnek a kérésére csináltam, én már lecseréltem a fitness-t egy Cross-ra.
jjeahh: Más élmény egy jó fully, az biztos, én már nem tudnám elképzelni, hogy egy merevvel szenvedjek. Elég volt 10 éven keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #89365 üzenetére
Az, hogy fully, eléggé tág fogalom. A specialized epic is fully, aztán a régebbi verziók mozogtak 90mm-t hátul, ami inkább egy kényelmes merevre hajazott, mint valódi össztelósra. Meg aztán ott vannak 160-170mm-es Enduro-k, amik már olyat mozdulnak mint egy hintahajó. És ugye ezek között is van egy-két kategória.
Tehát nem mindegy, hogy pontosan melyik kategóriáról beszélünk, amikor fully-t emlegetünk.De hogy a kérdésedre is válaszoljak, igen, 120mm-től fölfelé, már egy 26"-os fully is jóval komfortosabb lesz mint egy merev seggű 29".
Ami egy fully-nál plusz szervizt jelent, az a forgáspont, illetve a tag. A forgáspontokhoz elég ritkán kell nyúlni, a tag-ot kénytelen vagy szervizbe vinni, mert a nagy szervizt csak olyan helyen lehet elvégezni, ahol van nitrogén töltő állomás.
Egyébként a dr.bike-nak van olyan szolgáltatása, hogy viszik-hozzák a bringád háztól-házig.
-=RelakS=-: Ez megint hasonló téves gondolat, mint amiről fentebb írtam. Attól függ milyen fully-ról beszélgetünk? Ezt semmiképp sem lehet kijelenteni, hogy egy fully rosszabbul mászik mint egy merev, van amikor még jobban is mászik mint egy adott merev gép. Rengeteg egyéb tényező is szerepet játszik, pl lock, súly, felfüggesztési rendszer, rugóút. Manapság, egy modern AM gép, 140mm úttal is igen jól mászik, pedig lefelé egy tank.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #89366 üzenetére
Nekem az a véleményem, hogy merevből 29"-et kell venni, akármekkora is vagy. Fully-ból meg 27,5"-öst.
Általában a Cross bicaj haladósabb aszfalton mint a 29"-es monti, de ez is csak akkor igaz, hasonlóak felszereltségben, mert egy jóval könnyebb 29"-es már lehet akár jobb is, aszfalt külsőkkel. Cross-ba egyébként nem fogsz tudni monti külsőt tenni, ez csak fordítva működik, hogy a montiba cross külsőt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89372 üzenetére
Na de milyen fully-ról van itt pontosan szó? Dobj egy képet.
Megfordult a seggem alatt már pár, és bátran állíthatom, hogy sok olyan fully van ami durván jól mászik, még a kicsit hosszabb rugóutasok közt is.Patent pedált én valahogy nem tudom montin megszokni, én maradtam a platformnál.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89376 üzenetére
Hát ezt azért ne hasonlítsuk egy mai modern géphez. A Specialized epic-et utánozta le anno a Merida ezzel a vázzal, nem sok sikerrel. Azért ma már ennél klasszisokkal jobb felfüggesztések, és tagok vannak.
A hang jöhet sokfelől. Pedál, hajtókar, monoblokk, forgáspontok, tag befogatása, nyeregcső, nyereg stb. Végig kell mindent nézni. És az aluváz szépen meg is vezeti hangot, szóval van, hogy elég nehéz kideríteni a hang keletkezésének a helyét.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89395 üzenetére
Mint ahogy Hasaggymeg is mondta, a nyeregcső akkor is megtréfálhat ha épp nem ülsz a nyeregbe.
Illetve a kormány, kormányszár is szóba jöhet, végig kell nézni mindent.
Valóban lehet repedt váz is, de ez a ritkább eset.Felkerült még egy érdekes paripa az apróra, már egyezkedek a sráccal.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89426 üzenetére
Ez egy tipikusan olyan gép, ami még libafos színben is jól néz ki, és kéne.
Ez egy igazi unicum. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #89468 üzenetére
A Bringaland-ba jelentkeztem egy álláshirdetésre, még január körül, kb 2 hónap múlva hívtak fel, már el is felejtettem, egy HR-s picsa hívogatott. Nem is igazán értettem, hogy mi a fenét akar ez tőlem? Nem hiszem, hogy sok köze lett volna a kerékpáros szakmához. Persze egymás után lemondott két interjút is, de már akkor amikor épp indultam volna. Persze semmi egyéb info, hogy mikor lesz új időpont. Utána felhívtam őket, hogy megkérdezzem most akkor még is mit szeretnének? Felírták a nevem, telefonszámom, és vagy 2 hónap múlva hívtak, ekkor már elküldtem a faszit a fenébe, nem szó szerint, de nem tartottam igényt az ajánlatukra. Egy olyan cég, akik ilyen linken kezelik ezt a kérdést vajon, hogy bánhatnak az alkalmazottakkal amikor már ott dolgozol? Én nem vettem ott még semmit, de soha nem is fogok, link f@szok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #89491 üzenetére
Kaptam pár részletesebb képet.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]Holnapig át gondolom. Unicum a gép, de 800 akkor is soknak tűnik egy itt ott levert használt bicóért. Pedig elméletileg megéri az árát, mert ez 10 ezer dollár volt 2015-ben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nyilván nem várhatom azt egy 2 éves enduro bringától, hogy úgy nézzen ki mint amit most toltak ki a boltból újonnan. Viszont amikor 800-at ki kell tenni és kapsz egy itt ott levert gépet, átértékeled. Illetve nem látok bele a csapágyakba és a telókba se.
A lapierre ehhez képest patika. Szóval az is játékban van még.Nem hiszem, hogy repedve lenne.
Már többször fent volt az aprón a trailster, aztán valami miatt mindig levettem, voltak érdeklődők. Meglepődnél, de elég sokan keresnek pedelec montit. Az ebikeshop is elég jól megél, évi 200-300 db pedelec bringát értékesítenek Magyarországon.
Ahogy nézem a bergamont gyári készleteit, a pedelec gépek hamar kifogynak.
Anno a cube-ról is azért csúsztam le, előbb elfogyott a pedelec monti mint a sima.
Nagy feeling ez, hidd el, pláne olyan embernek akinek nem az élete a kerékpár, és jól jön egy kis segítség.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #89499 üzenetére
Végig gondoltam, de egyelőre nem veszek most bicót, maximum ha lesz vevő a pedelec-re.
A bergamont rendelésem is addig nem jön el, amíg minimum 5db rendelés nem jön össze.
Ha elmegy a pedelec, mellécsapok a rendelésem mellé még 4db olcsóbb bringát, aztán majd eladogatom őket.Jó az a Nomad, de valahogy sokallom a 800-at egy olyan bicóért ami szemmel láthatóan intenzív használatnak volt kitéve. Meg a tengely is csak 142-es. Maximum akkor veszek apróról ha szembejön valami olyan amit nem lehet visszautasítani.
Visszatérve a bringalandra, igen, én is ezt furcsálltam, hogy mi a fenét szórakoznak itt HR-es csajokkal, amikor egy hozzáértő ember pár kérdésből kideríti, hogy van e közöd a kerékpáros szakmához vagy nincs.
6030D:Úgy vettem észre, hogy használtan is keresett, azért már 3db-ot eladtam.
Ja, sokan szidják a pedelec-et, aztán egyszer ráülnének a fikázók egy komoly darabra, le se lehetne őket rúgni róla. A kedvencem az, amikor a full amatőr bringás, a tescos szarján ülve fikáz egy tapasztalt montist, csak mert pedelec-el megy.
De egyébként még tapasztalt montisok között is hallani olyan abszurd hülyeségeket a pedelec-ről, hogy az ember haja égnek áll. Ezeknek akkor sem tudod megmagyarázni, ha kész tényeket teszel le elé, akár egy videó formájában, ami bebizonyítja az állításának az ellenkezőjét, akkor is mondják a baromságokat.jilian: Párszor én is elgondolkodtam, hogy veszek valami spd-t, leginkább olyat ami platform és spd keveréke: [link] Ilyet egyébként sok DH-s és Enduro-s is használ. Valóban lehetnek olyan szituációk, amikor jól jön, hogy be vagy csatolva, de egy jó platform is elég jól megfogja a cipőt. Persze az sokkal stabilabb ha be vagy csatolva, viszont nem mindenki tudja terepen megszokni. Bár a többség spd párti, az biztos. XC montira én is tennék, de AM/Enduro-ra már nem érzem szükségesnek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #89537 üzenetére
Egyébként kipróbáltam ma a swing villával a fitness-t. Összességében pozitív a tapasztalatom, érdekes érzés. Olyan mint egy merev villa, de nincs a kormányon az a rezonancia ami jellemez egy fitness-t vagy országútit, betonra fújt virslikkel. Nincs telós érzés, annyira azért nem rugózik, és az irányítása is jó volt, pedig kicsit emel a fejcsövön a merev villához képest. Szerintem használható cucc.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #89557 üzenetére
Szerintem nagyon jól passzol a fitness-be. Mivel alapvetően olyan mint egy merev villa, nem igazán érzel különbséget egy merev villához képest, csak minimálisat. A megváltozott geo-t lehet érezni, a merev villával kicsit sportosabb, de simán vállalható.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #89587 üzenetére
Olvastam egy cikket régebben erről, ott az autó hátulján szállított bringákról volt szó.
Azt írták, hogy a keletkező turbulencia miatt, elég nagy nyomással érheti a víz a bringát ha esik az eső.
Egy ismerősömnek így ázott be a pedelec monti. Pedig elég jól szigeteltek, bírják esőben sárban a használatot, de neki valahogy még is beázott a motor.
Mondjuk egyszer én is szállítottam esőben, vagyis az Alpinbike, amikor jöttünk haza a keszthelyi túráról tavaly.
Nekem nem ázott be. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #89590 üzenetére
Utánfutón voltak a bringák.
Még mindig fent van a Zesty az aprón.
Reverb nélkül 740-re tartja. Gondolkozom rajta, hogy teszek egy utolsó ajánlatot, ha reverb-el együtt odaadja, akkor összekaparom azt a 740-et. -
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #89650 üzenetére
Elsősorban érzem, másodsorban meg egy halom összehasonlító teszt fellehető a neten, ahol mindenki azt írja, hogy a 29" gyorsabb mint a kisebb kerekű bringa.
Fizikából soha sem voltam kifejezetten jó, így fizikai számításokat nem végeztem ez irányban, ez tény.
Az is tény, hogy a gyorsíthatósága rosszabb mint a kisebb keréknek, illetve rugalmasabb is általában.
Viszont ha már gördül, akkor jobban tartja a sebességet. Meg persze könnyebben átgördül a terep akadályokon, és nyilván ez is hozzájárul. Akárhányszor ültem 29"-re, akár merev, akár össztelós, mindig éreztem, hogy jobban haladok mint a kisebb kerékkel.
És úgy gondolom az sem lehet véletlen, hogy XC/Maraton versenyeken szinte kizárólag 29"-es bicajokkal mennek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azért elég ritka a tükörsima felület, pláne akkor ha monti használatról beszélünk.
Elég sokat mentem 29"-el, láttam, hogy mennyivel jobban haladok, mint azok akik kisebb kerékkel mentek, szerintem a 29" már réges rég bizonyított.Tükör sima felületen, laborkörülmények közt, azonos felszereltséggel, valószínű csökken a különbség.
Mivel nem vagyok fizikus, csak arra tudok támaszkodni amit tapasztaltam, és amit kismillió tesztben olvastam.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #89665 üzenetére
Akkor lehet, hogy velem van a baj, de én bizony éreztem a különbséget a 26", 27,5", és 29" között, sima aszfaltos úton is. Konkrétan mentem ugyan olyan külsővel és több féle kerékmérettel is.
Kizárt dolognak tartom, hogy egy 26"-os, 27,5"-ös monti és egy 29"-es monti között ne legyen különbség sebességben, sima aszfaltos úton, természetesen hasonló vagy azonos felszereltséget feltételezve.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #89676 üzenetére
Nem gondolnám, hogy hibás a logikád. Én is figyeltem amikor mentünk többen, és aki kisebb kerékkel ment, általában mindig magasabb pedálfordulattal tekert, mint az aki 29"-el ment, és úgy tudta tartani ugyan azt a sebességet.
andrisbandi: Így kb 2-3 év pedelec monti használat után azt tudom mondani, hogy elég megbízható, és strapa bíró szerkezetek ezek. Legalább is ha minőségi modellt veszel.
Az persze tény, hogy egy normál hajtású fully-hoz képest lehetnek itt plusz költségek, ha akkut kell cserélni, ne adj isten egyéb elektronikai probléma adódik. Viszont azt is érdemes végig gondolni, hogy ez mennyi idő?
Eleve ott a 2 év gari az elektromos rendszerre, ez alatt kijönnek a gyártási hibák, ha van. De ez igen ritka, mivel alapos minőség ellenőrzés után kerülnek a boltokba a komolyabb gépek.
Olvastam olyan Bosch tesztet, hogy 1500 töltés után adta meg magát az akku.
Gyárilag 500 töltésig garantálják a 100%-os teljesítményt, és 1000 körül van a vége. Na most egy töltés egy 500-as akkuval, legalább 50-60km terepen. Ezt ha csak 500-al szorzod be, minimum 25 ezer km, és még utána is használható, csak csökken a teljesítmény. Ez azért nagyon sok, lássuk be.
A motor meg bőven kibír több akkut is.
Tehát én azt mondanám, hogy a plusz költségek miatt annyira nem érdemes aggódni. Bőven megszolgálja azt, amit idővel pluszba kiteszel érte.
Inkább azt kell végig gondolni, hogy szükséged van e rá? Olyanoknak jó, akik tényleg viszonylag ritkán jutnak el komolyabb terepekre. Most, hogy kb heti, 1-2-őt megint tudok menni, kezdem azt érezni, hogy felesleges, mert végig eco-ban hajtom a 22 kilós bringát. Második montinak mindenképpen buli, mert olyan élményt tud adni, amit más nem. De elsődlegesnek csak úgy van értelme, ha tényleg ritkán hegyezik az ember, és ezt a kondi igényli.Persze szét lehet hajtani magad pedelec-el is, ha tényleg durva tempót mész. Viszont ez esetben hamar szükség lehet a második akkura is, és azért nem olyan nagy élmény egy tartalék akkut magunkkal cipelni.Jelenleg szerintem a Meridának van az egyik legjobb pedelec montija, többszörös teszt győztes. Pedig soha sem igazán kedveltem a Meridát, de ez a gépük brutális!
eOne-SIXTY 900E
A 439.5mm-es láncvilla hossz párját ritkítja a pedelec gépek közt, az enyém pl 475-ös, ami már elég hosszú, és van is miatta némi kompromisszum. Az új Shimano rendszerrel nagyon jó pedelec monti vázakat lehet összehozni, gyakorlatilag ugyan azt tudja mint a normál hajtású társa, úgy beszúrod a kanyarba mint a legfürgébb montikat. Ha most vennék pedelec-et, szinte biztos, hogy ezt a Meridát venném. Most biztos, hogy beszerzek egy normál hajtású gépet is, aztán meglátom mennyire tudok visszaszokni a normál hajtáshoz terepen, ha nem annyira, akkor benevezek egy 2018-as Merida pedelec-re, az tuti. Jelenleg a Shimano E8000 az egyik legjobb rendszer ha terepezésről van szó, jóval kisebb és könnyebb a motor mint a többi gyártóé, de erős. A tengely is integrált, nem pedig ISIS, mint jó néhány más gyártónál (Bosch, Yamaha, Brose)Egyébként a Specialized Turbo Levo is nagyon jó gép, de a Merida eOne-Sixty szerintem jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #89677 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #89700 üzenetére
Tudok megbízhatót, de a megvárom dolgot szerintem felejtsd el, még a másnap is kérdéses ilyenkor sajnos.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz atok666 #89687 üzenetére
Ha elő is fordul, letilt a rendszer, mielőtt baj lenne. Nekem kétszer volt olyan, hogy egyszer csak minden ok nélkül leállt a rásegítés magától, utána kikapcsoltam, vissza és ment tovább. Bosch szervizbe is rákérdeztem, szerintük inkább szoftveres gubanc lehetett mint túlmelegedés.
Zsolt74: A tengelytáv nem csak a láncvilla hosszon múlik, a rövidebb láncvillás AM/Enduro/DH gépeknek általában hosszabb ez első háromszögük, és laposabb a fejcső is.
Ha valaki kényelmes, túrázós stílusban szeret kerékpározni, akkor eleve nem keres Enduro bicajt, de még AM-et se, mert minek?
Egy jó monti attól jó, hogy stabil marad nagy tempónál, de ugyanakkor fordulékony is. Ehhez pedig szükséges a rövid láncvilla.
Persze nem azt mondom, hogy nem lehet megszokni egy hosszabb láncvillás gépet, én is nagyon kedvelem az enyém, de érzem a kompromisszumokat. -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89765 üzenetére
Elég sok alkatrész van egy olyan Fox telóban, a kotyogás, meg ha eltört benne a lock, nem alap problémának számít, hanem a komolyabb meghibásodások közé tartozik. Alap probléma az, hogy mondjuk ereszti az olajat a szimmering. Ránézésre még az atya úristen sem mondja meg neked, hogy mennyi alkatrész ment benne tönkre, csak tippelni lehet, akárcsak a javítás költségét. Az is lehet akivel beszéltél nem a szervizes, és nem akart hülyeséget, vagy meggondolatlanul túl alacsony árat mondani. Ez egy speciális szaktudást igénylő művelet, nem is minden kerékpárszerviz ért hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Megpróbálhatod a garanciáztatást, de a kopás miatt kb ki fognak röhögni.
Egy drágább külső nem feltétlenül jelent hosszú élettartamot, sőt sok esetben sokkal rövidebb az élettartam mint az olcsónál. Viszont nagyobb a teljesítménye. Csodák nincsenek, ahhoz, hogy egy külső tapadjon, a mintázat mellett szükség van a puha keverékre is, az pedig gyorsabban kopik. Terep külsőknél az aszfalt az ami nagyon gyorsan tud amortizálni. Egy trailstar keverékű schwalbe terep külső élettartama kb 1500km a hátsó keréken. Elöl kb a duplája. -
Runner_fxr
Ármester
Nekem a pedelec montin van egy trailstar keverékű nobby nic, hátul. És kapja az ívet, de szerintem azt tudja ami elvárható tőle, még így is elment 1200km-t. Ha puhább egy keverék, akkor elkerülhetetlen, hogy egy bütyök könnyebben letörjön.
Olyan is előfordulhat, hogy egy még szinte új külső szétreped egy éles kőtől.
Sajnos ez benne van, ha ezek a dolgok zavarnak, akkor keményebb keverékű külsőt kell venni, de attól nem is várhatod ugyan azt a tapadást.
Alapvetően ezek a komolyabb külsők versenyre lettek tervezve, ott meg aztán kb semmit nem számít az élettartam, csak a teljesítmény az adott versenyen. Ha ilyen külsőket rakunk a bringánkra, akkor vállaljuk is a gyors elhasználódást.
Elöl egy vertstar keverékű magic mary van. Ilyen puha külsőt még életemben nem láttam, megnyomkodva olyan mint egy gyurma. Szerintem nem fog 1500-nál többet elmenni az első keréken, hátul ez kb 500-600-at tudhat, de azt olyan tapadással, hogy beszarsz. Kinek mi a fontos.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha már megvan a rutinod hozzá, és jó a szemed, pillanatok kérdése egy tárcsaféket surlódás mentesen beállítani. Ami miatt nem szokott sikerülni az inkább az, hogy 8-as van a tárcsában, de ez is könnyen kiszedhető, vagy levegős a fék és túlzottan kinyomja a dugattyúkat. Problémát inkább az jelent még, hogy egy nagyobb fékezésnél elmozdul a féknyereg és utána már beleér, ilyenkor érdemes menetrögzítővel rögzíteni, nem csak a csavar menetet hanem a féktest ás az adapter érintkezés felületeit is.
Össztelós bringánál néha az is probléma lehet, hogy amikor ráülsz a bringára, van annyi torzulás a váznak, hogy hátul a fék egy minimálisat elmozdul, ilyenkor úgy érdemes beállítani a hátsó féket, hogy egy ember ül a bringán, a másik meg a féket állítja, tehát ez 2 emberes művelet, de ez elég ritka eset.
Menet közben pedig a nagyon bütykös terep gumik okozhatnak aszfalton olyan rezonanciát ami miatt a tárcsa hangot ad.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pszihonaranc #89922 üzenetére
Nem, ez hülyeség. Az olajmennyiségen múlik, lehet bele többet tölteni, csak érteni kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89935 üzenetére
Csak alulra tetted a fecskendőt? Miután már nincs levegő a rendszerben, tehát kiszívtad alul és felül is, utána legyen felül is fecskendő, kicsit kitolod a dugattyúkat, nem kell nagyon, 2-3 pumpálás, de nem tökig behúzott karral, csak egy kicsit húzol rá. Utána alulról átnyomsz egy kis olajat. Majd leveheted a fecskendőket. Amennyivel kitoltad a dugattyúkat, annyival több olaj is került a rendszerbe.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89942 üzenetére
Akkor azért nem lett jó a féked, mert nem volt felül fecskendő, így nem tudtad beletolni a megfelelő olajmennyiséget.
Működik, mert már elég sok féket megcsináltam így, beton keményre.
A gyári videókban azért nincs benne, mert gyárilag azt tartják optimálisnak ha kb félig be tudod húzni a fékkart.Egyébként a dugattyúk kitolását is ajánlott úgy csinálni, hogy rajta vannak a fecskendők alul és felül is, nyitott állapotban, persze olajjal feltöltve kb félig, így még véletlenül se lesz levegős a rendszer. Azért is kell kicsiket pumpálni, hogy kb egyformán jöjjön ki a dugattyú mindkét oldalon, ha nagyobbat pumpálsz, akkor többnyire az egyik dugattyú jobban kijön, általában a belső. Utána már csak annyi dolgod van, hogy alulról tolod az olajat, és az felül kijön, de a plusz bekerül a féktestbe. Utána le lehet venni a fecskendőket, kicsit visszatolhatod a dugattyúkat, amennyire engedi, de nagyon ne nyomd, mert akkor ereszthet olajat. Majd vissza a betét, utána kerék, és a beállítást is elvégezheted, majd csak utána pumpálj rá a fékre, hogy milyen lett. Ha túl keménynek érzed, akkor kiveszed a kereket, betéteket benne hagyhatod, felülre vissza egy fecskendő, egy nagy lapos csavar húzóval picit szétfeszíted a betéteket és felül ki is jön a felesleges olaj. Utána már biztos jó lesz.
Arra figyelj, hogy a DOT olajjal csak úgy dolgozz, hogy szemüveg és gumikesztyű van rajtad.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89944 üzenetére
Az tény, hogy a Shimano fékei szerintem is jobbak mint a Sram féle megoldások, de azért a Sram-ot is meg lehet szokni, ha rájössz a technikára, pillanatok alatt fog menni a légtelenítés, de ehhez rutin kell, más megoldás nincs, sokszor meg kell csinálni. Egy ideig én is téptem a hajam mire megtanultam.
Viszont a világ legjobb kerékpár féke is DOT olajjal működik [link]
Valószínűleg nem véletlen, bár én is jobban szeretek ásványi olajjal dolgozni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #90110 üzenetére
Átlag embernek AL 6.0-át sincs értelme venni. Nyilván a teljes tudását csak versenyzők tudják kihasználni, de azért ha nem terepezel masszívan. Nem mersz gyorsan menni, nem viszed olyan körülmények közé, akkor totál felesleges. Viszont ha csapatósabban szeretsz terepezni, biztos, hogy nagyon fog tetszeni. A 430mm-es láncvillával szerintem egy elég fordulékony gép lehet, bár még nem próbáltam ilyen vázat, de a geometria meggyőző, meg azért már a Canyon is le tett ezt azt az asztalra, versenyeken. Ilyen rugóút tartományban volt már pár össztelós bringám, és az biztos, hogy hazai körülmények között kb mindenhova elég, de akár Ausztriában is simán megállja a helyét. Kizárólag egy épített DH pályán lehet kevés, de le lehet vele ott is jönni.
Persze szóba jöhet még a Rose, esetleg a YT is mint gyártó.Ezen a szinten van értelme a karbonnak, 1 kiló különbséget bőven meg lehet érezni, és a karbonnak valóban van egy kis plusz jótékony tulajdonsága, jobban csillapítja a rezgéseket, de ahol kell ott viszont nagyon merev tud lenni. Mindenképpen jobb mint egy alu, ha a menetteljesítményét nézzük. Azon már lehet vitatkozni, hogy ha elesel vele, melyik a sérülékenyebb, itt egyértelműen a karbon neccesebb. És a felcsapódó kövek, beakadó ágak is hamarabb kárt tesznek benne mint egy aluvázban.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #90127 üzenetére
Ezt neked kell tudni, hogy mik a prioritások. Ha inkább nyugodtabb vérmérsékletű vagy, túrázósba nyomod és egy kiválóan mászó bringát szeretnél, akkor a Neuron 29"-es kerékkel jobb választás lehet. Ha nem annyira számít a felfelé, de lefelé egy igazi rombolót akarsz, akkor válaszd a Spectral-t.
Amúgy a Spectral-al is lehet mászni, és a Neuron sem rossz lefelé, de igazán mind a két bringa másban erős. A Neuron jobban mászik, a Spectral meg lefelé lesz sokkal jobb, viszont ehhez tempó is kell, ha lassan mész akkor kevésbé jön ki a Spectral előnye lefelé.A dagi sem rossz választás, sokan szeretik, de abból mindenképpen karbon vázasat vennék.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #90260 üzenetére
Nagyon egyszerű a dolog, a kerék tengely elmozdulása a rugóút. Első keréknél ez egyértelmű, mert annyit mozdul a villa is, hátul a tag rugóútja mindig kisebb mint a tényleges rugóút, ott a felfüggesztés áttételezésén múlik, de ott is az a lényeg, hogy a hátsó kerék tengelye mennyit mozdul el, és ez mindig több mint a tagnak az útja.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #90264 üzenetére
A tagokat szemtáv szerint méretezik. Elég sokféle méret van, és minél nagyobb a rugóút, általában annál nagyobb tag kerül a vázba.
140-150mm körül a 200mm-es szemtávú tagokat szokták beépíteni 51 vagy 57mm-es úttal, 160mm körül már a 216-os az elterjedtebb, 63mm-es úttal.
A tényleges rugóút hosszát pedig a váz felfüggesztésének az áttételezése adja.Azért amiket felsoroltál mind nagyon jó minőségű, a különbségek akkor jönnek ki ha komoly terhelést adsz nekik. Illetve állítási lehetőségekben van különbség, van amelyiken csak lock van és csillapítás állítás, van amelyiken 3 állású lock is. Illetve az sem mindegy, hogy van e túlfolyó tartálya: Monarch plus RC3
Ez pl akkor hasznos, ha nagyon durván leterheled, egy olyan hosszú pályával, amilyenek magbyarországon nincsenek is. Ilyen esetben egy idő után elmehet a csillapítás mert túlmelegedhet egy normál levegős tag, ez meg bírja. Ezért szoktak a komoly endúrókba ilyen tagokat tenni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #90439 üzenetére
Pedig nem bringáztunk, csak bringa szerviz volt.
-
Runner_fxr
Ármester
Ezt csak oldalra lehet rakni.
A normál hajtású is meg van rendelve, de amíg 5-öt nem írok össze addig nem küldik el. Jelenleg meg nem kell bergamont a boltba, mert abból rendeltünk eleget, és már megjöttek, így valószínű az lesz, hogy én magamnak rendelek még mellé 4db olcsóbb bringát és azokat eladogatom.
Hasaggymeg: Igen: [link]
Kb akkora mint az előzőn csak a joystick. És így üres a kormányszár, nem takar ki semmit az első kerékből.
Montira ez az ideális, 2017-től már szinte az összes Bosch-al szerelt montit ilyen kijelzővel szerelik.
Annyi a hátránya, hogy az órát és az aktuális nyomatékot nem írja ki, de e nélkül el lehet lenni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #90527 üzenetére
Hát nem lemezt vágni.
Le kellett húzni a tuning kábelt, és ott a csatlakozókra zsugorcső lett téve, szigetelésnek. Ezt a szigetelést óvatosan le kellett vágni, úgy hogy ne sérüljön a kábel, és ide pont jó volt a lemezvágó olló.Hasaggymeg: A régi is kézre állt, a joystick-el vezérelted a kijelzőt, csak az zavart, hogy a kormányszáron túl sok helyet kitakart, anno a gps-es Nyon meg kész katasztrófa volt, ebből a szempontból. Ezek montira nem ideálisak.
6030D: A használtakat egyelőre elengedtem, de ha szembejön valami érdekes nincs kizárva az sem.
trialboj: Forrasztani nem kellett, csak átkötni pár kábelt.