-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
válasz Szakbarbár #116105 üzenetére
Ami a facebook kommenteket illeti az valóban szomorú, hogy egyesek ezt büszkén vállalják. Ha valaki csak bunkó autós, rossz napja van vagy figyelmetlen azt még jobban el tudom fogadni, de akik szabadidejükben ráérnek ilyen vad dolgokat beírkálni azokkal tényleg nem tudom mit lehet kezdeni.
Külön kedvencem még az "út az autósok adójából van" című eszmefuttatás is
A jobbra tartásról pedig ez a hozzászólás tükrözi az én véleményem is: "aki már közlekedett magyarországon közúton, az tudja, hogy az ócska minőségű utak legócskább rész a széle, mindig az a legkátyúsabb, legtöredezettebb. Úgyhogy az útviszony a legtöbb esetben nem teszi egyszerűen lehetővé, hogy biztonságosan ott bringázzon az ember, mert defektet és esés, így balesetet kockáztat." Múltkor mentem Tatabánya környékén sáv közepén mert használhatatlan volt a széle. Autós nyomja a dudát, előzéskor anyósülésről még be is szólnak de azért utána ő sem ment 30-nál gyorsabban és a szélére sem húzódott le.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Szakbarbár #116105 üzenetére
Plusz ugye az "azért mert néhány bicajos esetleg szabálytalan üssük el mindet" is jó hozzáállás. Meg az aki el sem tudja képzelni, hogy a biciklis sem mindig biciklis és esetleg igenis van például jogosítványa meg autója tehát ismeri is a kreszt meg fizeti is azokat az adókat amikből az
utakatstadionokat építik. Budapesten meg esetleg még a dugó is kisebb lesz ha nem az autójával közlekedik.Na abbahagyom mert nagyon ideges leszek Megyek inkább bicót mosni.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz bringasisti #116116 üzenetére
Mert helyette a laborban bohóckodott a mérésekkel Legalábbis állítják, hogy ennek jobb a hatékonysága. Súly az passz, a költség meg kit érdekel, ugye.
Jester
-
Jester01
veterán
Bryton300 úgy döntött, egy órával korábban van. Pedig a nyári időszámítás be van állítva ("dlight +1:00") Tegnap még jó volt
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
válasz gabro0 #116426 üzenetére
A sáv elfoglalása különösen körforgalmakban működik jól. A forgalom általában lassabban megy, ezért nem nehéz felvenni a tempóját, a sáv közepén jól látható vagy az autósok számára, és megelőzi, hogy elüssenek jobbra kanyarodáskor.
Eddig legkomolyabb összetűzésem ez miatt volt. Körforgalomból kihajtva meg is álltunk és némi szóváltás után elinduláskor még beijesztett a mihez tartás végett.
Egyébként tegnap a "remek" Dinnyés-Pákozd úton mentünk, amikor tanúi lehettünk a következő generáció képzésének mivel az anyósülésről a kisgyerek mutogatott már Ide kapcsolódik, hogy kitehetnének oda minimum egy 50-es táblát tekintve, hogy a tó körüli kijelölt kerékpáros útvonal része az a szakasz.
Nyilván ahol lehet, ott lehúzódva közlekedünk. Autósnak sokszor ez mondjuk nem egyértelmű, azt elismerem. De feltételezhetné, hogy nem kitolásból vagy halálvágyból megyek a sáv közepén hanem valami objektív okból és ennek megfelelően lehetne türelmesebb is. Amint lehet elengedem az autósokat. Ha úgy adódik még előzékenyen intek is, hogy mehet (van aki meg is köszöni, nohát). Nekem se jó ha mögöttem jön, főleg mivel követési távolságot aztán tényleg nem tart senki.
Ami a rendőröket illeti, itt a Velencei tó déli partján ott is rendszeresen bezavarják a sportoló bicajosokat a strandra ahol amúgy nem kötelező a kerékpárút használat (vagy nincs is csak a zöld táblás útvonal vagy nem az út mellett vezet). Szóval itt nem jellemző a tolerancia de még a jogszerűség sem.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Szakbarbár #116446 üzenetére
Én nemrég voltam arra, igaz hétvégén. Nem kamionok voltak hanem fürdőzők.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Napfénysüti #116484 üzenetére
Sajna szabadságon lehet a kürtőskalácsos akkor meg minek? ZolkoW majd szólsz ha kinyit?
Egyébként én is voltam Csókakő-Mór felé nemrég.
Runner_fxr: kifogyott belőle a levegő?
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Jester01 #116500 üzenetére
Közben az étlapot is megtaláltam facebookon. Palacsinta, kávé ... jó lett volna az ha már kürtőskalács nem volt
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Bencus88 #116590 üzenetére
Hidd el, ahol jó a bicikliút ott mi is használjuk. Ha nem, akkor annak oka van.
Balatont nem ismerem, de Velencei tó körül például Pákozdon kinevezték a térköves járdát (gyalog és) kerékpárútnak ami ráadásul a falun belül négyszer (4) keresztezi az országutat. Általában véve a kedves autósok is szeretnek kerékpárúton parkolni meg a gyalogosok kutyát sétáltatni (lehetőleg póráz nélkül). Kereszteződéseknél is balesetveszélyesebb hiába van esetleg felfestve.
Nektek rossz hír, hogy folyamatban van az idézett kötelező használatra vonatkozó szabály eltörlése.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz gabro0 #116599 üzenetére
Bringabarát kresz módosítások jöhetnek
Megváltoztatnák a bringás KRESZ-t. Mit mond a szakértő?Állami (ÁSZ, NFÜ) vizsgálatok is alátámasztják, hogy az önálló kerékpárutak nagy része nem illeszkedik a közlekedés rendszerében, nem alkalmas a biztonságos és gyors közlekedésre. Egy oldalon vezető kétirányú kerékpárutak esetén az utca egyik oldala nehezen megközelíthető, a logikátlan vonalvezetésen nehéz eligazodni, a gyakori oldalváltásokra kényszerítés megnehezíti a haladást. A városi járdákon vezetett kerékpárutak sokszor használhatatlanok a sétálók és más akadályok miatt, a kereszteződéseik 10-szer balesetveszélyesebbek az út két szélén vezetett kerékpársávoknál. Gyorsabban haladók, nagyobb (pl. utánfutós) kerékpárokat használók sokszor el sem férnek. A téli takarítás hiányában ezek az utak gyakran megközelíthetetlenek. Nemzetközi példák alapján javasoljuk a kötelező kerékpárút-használat felülvizsgálatát, megszüntetését.
Vagy lesz belőle valami vagy nem, persze.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Bencus88 #116600 üzenetére
Például Agárd-Dinnyés között csináltak rendes kerékpárutat, mindenki használja is. De Velence-Agárd között a strandoló tömegen át vezető kijelölt útvonalra (ami csak helyenként kerékpárút és nem is az út mellett van) arra bizony nem megyek be. Illusztráció (kicsit jobbra két másik ember bóklászik a bicikliúton). Másik kép. Na most ezt képzeld el úgy, hogy tele van az egész emberekkel.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Bencus88 #116604 üzenetére
Balaton körről csak hallomásból tudom, hogy itt-ott "hagy némi kívánnivalót". De majd pár héten belül megyünk elvileg céges csapatépítésre Zánka-Keszthely felé úgyhogy lesz saját tapasztalatom.
"akkor felesleges is a bringaút és kár volt kikkönyörögni" az a "baj", hogy mi használható és biztonságos bringautakat szeretnénk nem pedig azt amit a gondosnak nem nevezhető tervezés, kivitelezés és karbantartás után általában kapunk.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
Én 2 éve kezdtem intenzíven kerékpározni, előtte csak autóztam. Balesetet én sem okoztam és már akkor sem akartam elütni vagy a pokolba küldeni a bringásokat. Idegbajt sem kaptam. Biztos bennem van a hiba.
További rossz hír, hogy bármilyen jó is lesz a bicajos infrastruktúra, az utak 90%-a mellett nem lesz ám kerékpárút tehát jobb lesz megtanulni együtt közlekedni.
Hogy valami pozitív is legyen, ma csak rendes autósokkal volt dolgom (az idióták biztos éppen otthon fórumokba írogattak )
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Mezga Aladár #116733 üzenetére
Az se árt ha kiveszi a tüskét/szöget mert különben legközelebb megint kiszúrja
Jester
-
Jester01
veterán
Vasárnapi Csókakő karika országúton!
Útvonal és körülbelüli időpontok:14:20 Kápolnásnyék vagy Székesfehérvár
15:00 Lovasberény
15:30 Csákvár
16:20-16:30 Majki tó pihenő (hozott ellátmányból)
Bokod
17:30-18:30 Csókakő Kemencés ház
Zámoly vagy Bodajk
19:30 Székesfehérvár
20:30 KápolnásnyékTeljes táv 125km. Átlagsebesség várhatóan 28km/h.
Ha valaki szeretne csatlakozni privátban jelezze hol, célszerűen telefonos elérhetőséggel. Vagy bízza magát a szerencsére. Mindenkit szívesen látunk, egyelőre ketten vagyunk egy fehérvári sráccal[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
Videó a hétfői csoportos tekerésről (c) Jani
Jester
-
-
Jester01
veterán
válasz inifini #118078 üzenetére
Akkor én 4500km 3 kenéssel eléggé alatta vagyok az átlagnak Főleg eső után mivel száraz olajat (Weldtite TF2 Plus Dry Lubricant with Teflon) használok. A gyári cuccot biztos rajta hagytam 1500km-t.
Jester
-
Jester01
veterán
Tegnap jól rommá áztunk szóval ma megint lánckenés volt
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Hasaggymeg #118543 üzenetére
ha meg 45-öt akkor egy húszéves suhanc
Ebben én nem lennék olyan biztos
csoportban,rotálva lehet a legjobb átlagot menni,de hát azt is kell tudni,mert 35 fölött,centikre a másiktól nem veszélytelen.
Videó a szokásos hétfői karikáról (c) Jani (átlag a releváns szakaszon 35,3km/h)
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Hasaggymeg #118548 üzenetére
Igen, ez a csajos tempó
A nem csajos az 38,5km/h dombos terepen. Ezen szerencsére nem voltam, ez nekem már sok.
6030D: ön nyert!
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Napfénysüti #118559 üzenetére
A hétfői laza körök neked sem okoznának gondot szerintem. Szoktak jönni amúgy Fehérvárról szóval össze lehet szervezni azt is. Mondjuk a kiírt átlagokhoz rendszerint 3km/h-t hozzá lehet adni
A Császár víz betontömbről én is lepattantam már vasárnap. Sajnos Pákozd felől semmi nem jelzi előre, hogy le van-e zárva szóval lehet visszafordulni. Dinnyés vagy Kisfalud felől nincs nagy dráma mert csak tovább kell menni. Ha lehet én használom azt a bicikliutat mert simább mint az összekötő út.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz jjeahh #119068 üzenetére
Nekem is csiganyálas órám van, w kalenji 300. Régi, már szerintem nem gyártják. Vannak apróbb hibái (pl. a pontok között valamiért csak előre lehet léptetni vissza nem) de összességében a céljaimnak megfelel és olcsón vettem (11000Ft használtan). Ha nagy a baj akkor megállok és előveszem a telefont amin van offline térkép is.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Runner_fxr #119093 üzenetére
Szerintem az az oka, hogy a merretekerjek a részletesebb térkép alapján számolja a hosszt de a gpx-be kevesebb pont kerül amik közé egyenes szakaszokat tesz a bryton így kicsit rövidebb lesz.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz HdRew #119138 üzenetére
Nekem is CAAD8 van igaz egyenes kormányos. Használtan vettem 140ért. Teljesen rendben volt gyári konfigurációban is de mert akciós volt egyszer ezért kapott egy 105ös hátsó váltót illetve az enyém FSA négyszöges hajtással jött azt cseréltem Sora-ra. Érezhető javulást nem tapasztaltam. Kapott még egy Fulcrum Racing Quattro LG kerékszettet azzal nagyon elégedett vagyok.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Mezga Aladár #119148 üzenetére
Az orrát kell nézni és a gyári ajánlásban is benne van, hogy kicsit lehet előre dönteni ha nem csúszol még le róla. Ez ilyen fogas nyeregcső és egy foggal van csak megdöntve.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Mezga Aladár #119155 üzenetére
Nekem sikerült 20000km-t Ma egyszer zsibbadt de szerintem azért mert elkezdett letekeredni a bandázs a szarvról és azt markoltam piszkosul.
Talán ezen a képen jobban lászik, hogy a hátulja gyárilag magasított és nem ott kell ülni.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Mezga Aladár #119160 üzenetére
Ha nem ilyen fogas lenne akkor lehet, hogy egy kicsit állítanék rajta de ezen ha csak egyet is állítok már túl sok. Volt másik nyeregcsövem de odaadtam valakinek akinek 0 offszetes kellett. Az már ilyen 2 csavaros finomállítós volt. Meg van egy karbon is az meg nem megy bele eléggé.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz bringasisti #119931 üzenetére
Ugye két fajta kalibráció van. Az egyik amiről te beszélsz, hogy ha a barométer azt mondja 1013 akkor tényleg annyi legyen. Ezt a felhasználó nem piszkálja. A másik, hogy az adott pillanatban ismert magasságú helyen beállítod a légnyomást. Ezt nyilván a laborban nem tudják előre. Mivel a barométerrel csak magasságváltozást mérsz ezért kell tudni a viszonyítási alapot. Brytonban ehhez előre eltárolhatsz egy pár pontot és induláskor ráböksz, hogy na ehhez kalibrálj. Lehet más kütyü automatikusan csinálja gps alapján.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz bringasisti #119939 üzenetére
Olyanom nincs. Viszont az erdőben lévő dombot elég konzekvensen +/-3 méter tartományban mutatja akár kánikula van (amikor gondolom a hőmérséklet ingadozás jelentősebb) akár pedig hűvös felhős idő. Egyébként a gps is nagyjából ugyanezt a pontosságot tudta amíg azt használtam, de azzal kb. 20m-rel magasabb a domb.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz bringasisti #119968 üzenetére
Az enyém (bryton 310) viszont biztos csak egyet, mivel ha nem kalibrálom vagy rosszul akkor képes 500 métert is tévedni.
Tegnapi 90km körön kb 5 méterrel tért el mire hazaértem. Hőmérséklet 20-ról 12 fokra esett.
[ Szerkesztve ]
Jester
Új hozzászólás Aktív témák
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Automata kávégépek
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- RAM topik
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen