-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101661 üzenetére
Én azért nem vettem azt észre, hogy az össztelós olyan rengeteg pénzzel megdobná a karbantartást. Ami pluszba bejön az még egy teló karbantartása. A forgáspont csapágyak azért nagyon sokáig bírják.
Én tapasztalatom az, hogy a legnagyobb élményt az össztelsó monti adja, olyan felhasználás mellett amit te is csinálsz. Manapság gyakorlatilag az igazi, vérbeli mtb a Trail fully és AM fully. Ezek azok a gépek amik a legsokoldalúbbak. Persze van igazság abban amit mondasz, és nem feltétlenül beszélnélek le a plus-os merevről, de azért mindenképp érdemes lenne kipróbálni több kategóriát, mielőtt döntesz.
Egyébként ha veszünk mondjuk egy 13,5-14kg-os plus-os merev-et és egy ugyan ilyen súlyú össztelós Trail/Am-et, hajtáshatékonyságban nem sok különbség lesz szerintem, sőt, lockolva a vékonyabb külsővel az össztelós lehet még jobban is fog haladni aszfalton. De az kétségtelen, hogy a plus-nak is megvannak a maga előnyei. -
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101661 üzenetére
Egyébként ha már plus size merev, megnézném a helyedben a Commencal kínálatát is. META HT AM
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101661 üzenetére
AM fully-nak meg esetleg ez lehet egy jó alternatíva: YT Jeffsy 27 AL
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ciccuka #101668 üzenetére
Én mindig úgy voltam vele, hogy elsődlegesen a vázat nézem. Persze egy btwin váz is az abszolút alsó kategória, de azért jobban megbíznék benne, mint egy ilyen neve nincs valamiben. Ráadásul ez aztán tényleg eladhatatlan, egy btwin-ért sem kapkodnak használtan, de egy olpran-t a kutya se venne meg használtan, max tesco bike árszinten. Összességében mind a két bringa full low kategória, hegyi kerékpározásra tökéletesen alkalmatlanok. 150 körül kezdődnek azok a mtb-ok, amikkel mondjuk el lehet kezdeni a terepezést sport szerűen. Egyébként a zoom villa meg a promax fék az ipari hulladék kategória, ezt annyira pozitívumként nem tudom értékelni. Egy alap v-fék is jobban fog mint egy promax bovdenes tárcsa.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ciccuka #101670 üzenetére
Az a baj, hogy elbeszélünk egymás mellett. Még egyszer mondom, hiába jobb egy kicsit az olpran felszereltsége, ez is még bőven az a kategória ami nem felel meg a mtb legalapvetőbb követelményeinek sem. Ez a felszereltség egy alap trekkingen okés lehet, de nem egy sportszerűen használt hegyikerékpáron.
Alap városi használatra meg mindkettő jó. De ha már választani kell akkor inkább az ismertebb, persze nem kell velem egyetérteni, ha neked annyira tetszik az olpran, vedd meg nyugodtan, de azt ne várd, hogy én ezt szakmailag helyénvalónak tartsam, csak mert egyel jobb a váltó rajta vagy egyéb miatt.
A promax madzagos fékekkel elég rossz a tapasztalatom, nem is igazán lehet jól beállítani és a fékhatásuk is nevetséges. Ennek az alkatrésznek pl semmi értelme. Ez csak parasztvakításra jó, hogy ámuljon a nem hozzáértő, hú ez tárcsafékes. A zoom teló még annyit sem tud mint a legalapabb suntour. Szintén egy fölösleges alkatrész.
A testbike-os véleményeket illik erős fenntartással kezelni. Rengeteg olyan ember ír véleményt egy alkatrészről, akinek semmilyen viszonyítási alapja nincs.cozmo: Aluvázhoz mérten kellemes súlyban van. Ezzel a felszereltséggel akár versenyzésre is megfelelő lehet. XC-n belül inkább a lefelékben lehet jobb a fejcsőszöge miatt. Gyors kanyarokban van nála ideálisabb geo-is, kicsit rövidebb láncvillával, de összességében nem rossz gép.
A kérdés inkább az, hogy te konkrétan mire használod és mik az elvárásaid egy kerékpárral szemben?
Ennek tudatában lehet megállapítani, hogy neked ideális e a bringa.jjeahh: No, kicsit tegyük rendbe itt a dolgokat, mert úgy látom van mit. Te is beleesel abba a hibába, hogy egy univerzálisan mindenre tökéletes bringát szeretnél. El kell keserítselek, mert ilyen nem lesz, még az általad rászánt összeg 10 szereséért se. Ha létezne a mindenre tökéletes megoldás, akkor csak olyat gyártanának. Nem viccből van ez a rengeteg kategória. Amit tenni tudsz az, hogy a számodra legfontosabb kritériumoknak felállítasz egy sorrendet, és ennek megfelelően választasz kerékpárt. Ez persze tapasztalat hiányában nem könnyű. Az elméletbe könnyű belezavarodni, mert sok átfedés is van, ezért javasoltam, hogy mindenképp próbálj. Ha nem Budapesten akkor ott helyben nézz ilyen eseményt. Olyan hegyek között egészen biztos akadnak hasonló rendezvények. Nagyobb kerékpárboltokban érdeklődj. Biztos van aki szervez túrákat és vannak teszt bicajai. Akár egy 15-20 km-es terepezős kör alatt is bőven meg tudod állapítani, hogy az adott bringa mennyire áll közel a te igényeidhez.
Azért lehetőleg a hosszútávú aszfaltot és a komolyabb terepezést ne akarjuk összemosni, mert ez már tényleg a két véglet. Aszfalton az országúti lesz a leggyorsabb, terepen meg az XC. Valahol muszáj lesz kompromisszumokat kötni. Az, hogy a Trail rétegbringa lenne és nem sokoldalú, egész egyszerűen nem igaz! A Trail kategória általában 120-140mm közötti össztelósokat foglal magába. Ezek azért még elég könnyűek tudnak maradni és ha zárod a telókat nagyon minimális bemozgása marad. Tehát fölfelé hasonlóan viselkednek mint egy merev váz. Jól tekerhetőek. Lefelé meg már meg tudják adni az igazi fully-s érzést, hogy kb mindenen átmennek magabiztosan és nem pattognak el. Ilyen bicókkal rengetegen indulnak akár maraton hosszútávon is, vagy nekiindulnak egy alpok átszelő túrának is. Hosszútávú aszfaltra és vennék egy másik kerékszettet, valami nagyon keskeny aszfalt gumival, max nyomáson, a telókat kicsit a súlyod fölé fújnám, így még azt a kicsi bemozgását is meg tudod szüntetni, plusz lock. Garantálom, hogy sokkal jobban fog haladni így aszfalton a Trail mint a merev vázas plus. majd ha terepezős körre mész, vissza teszed a terepezős kerékszettet, telókat lengeded az optimális nyomásra és már mehet is az erdei csapatás. Persze a kerékcsere lehetőség a merev plus-ban is adott. Onnantól meg már a bringa súlyán múlik, hogy melyik hogy halad. De még ha nem is cserélsz kereket, a nyomást akkor is tudod növelni aszfaltra és a Trail akkor sem lesz hátrányban a plus-al szemben. Ha meg erdőbe mész, az össztelós azért nagyobb élmény lefelé mint a merev váz. Az viszont tény, hogy a plus-al kapsz egy olyan extra tapadást amit a normál mtb szélességgel nem. Ehhez már tényleg próbálni kell, hogy neked melyik jön be jobban terep körülmények között. Az össztelós azért nagyobb stabilitást tud adni, ezért nagyobb lehet a tempó lefelé. A plust meg bátrabban be tudod dönteni a kanyarokban és nyilván hóban is jobb. Az AM és pláne az Enduro már kicsit más kategória, ott már tényleg tolódik el a lejtőzés felé a felhasználási terület. Ezeket hiába lockolod marad egy kis mozgása, meg itt már elég csapatós a geo is. Tehát ezeket akkor választanám ha a lejtőzés a legfontosabb, fölfelé már nem annyira virgoncok ezek a gépek, maximum csak a top felszereltségű, legkomolyabb darabok, de azok ára brutális.
Az is biztos, hogy épkézláb Trail fully nem lesz 700-800 euro-ért, valahol itt kezdődik Cube Stereo 120, kisebb vázzal lesz belőle 27,5"-ös kerékkel is. Én ezt választanám 168cm-es magassággal, meg pláne fully-ban.
A karbantartásra a tag talán kevésbé érzékeny mint a villa. De az tény, hogy a tag szétszedéséhez nem árt egy kis műhely, ahol van normális satu is. A kis karbantartást el lehet végezni házilag, de a csillapítás szervizéhez szakértőhöz vinném azért. De előtte legalább 3 kis szervizt el tudsz végezni magad is otthon, és utána ráér elvinni szerelőhöz a nagy karbantartásra a villát és tagot. Persze már a kis szerviz is igényel némi műszaki érzéket, és alapos utána olvasást, mindenkinek azért nem ajánlanám ezt se. De csak azért nem mondanék le egy fully-ról mert időnkét karbantartani kell a tagot is, amit nyújt pluszba az bőven megéri ezt a kiadást. Ha nincs rá keret, az már egy elfogadható érv ellene.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101675 üzenetére
Egyébként a legkevesebb kompromisszumot egy plus-os kerekű, pedelec AM fully adná neked. 150/150mm rugóút.
Kéne hozzá egy második akku is, és akkor már a hosszútáv is menne vele. Lefelé egy tank, mindenen átmegy, a plus-os kerekekkel úgy tapad mint az állat, az alacsony súlypontja miatt is iszonyú stabil. Hóban is jó lenne. Fölfelé is száguld, akármekkora a gumi rajta, aszfalton is száguld. Csak egy baj van vele, nem olcsó.Pl ez a Haibike Xduro AllMtn 8.0, a piac egyik legerősebb szabvány pedelec rendszerével, Yamaha PW-X-el.
[link]Ciccuka: Konkrétan mire gondoltál a kettő között? A Trekking/Cross trekking szintű felhasználás felett már a MTB van. MTB használatra meg alkalmatlan az olpran és a btwin alap gépe is.
Én nyugodt szívvel a btwint sem ajánlanám senkinek, ne érts félre. De egy abszolút noname vázzal bringát venni a legnagyobb hülyeség.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101694 üzenetére
Ezt mondom, hogy így elmélkedni túlzottan nincs értelme, ha nincs konkrét tapasztalat, belelátsz olyan dolgokat is ami nincs is.
Persze ha van 700-800 euro-d a bringára, akkor vedd meg a merev plus-ból az egyik belépő gépet, aztán kész.
Persze azért olyan sokat ne várj tőlük, már ami a gyorsaságot illeti. Inkább ilyen buli bringák ezek, baromira tapad, de kényelmes túrázásra lesz jó. Összességében amúgy biztos nem rossz ez se. Csak ne legyenek irreális elvárásaid. -
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101699 üzenetére
És állati jó használni is. Nyugat európában már az eladott AM/Enduro bicajok legnagyobb része pedelec. Ezen kategóriákban ez a jövő. Aki egyszer megismeri, megszereti, soha nem akar mást. XC-ben mondjuk anyira nem jó. Sehogy sem passzol ahhoz a felhasználáshoz és bringákhoz a rásegítős rendszer. Azt inkább a kényszer szülte, hogy minden igényt kielégítsenek.
cozmo: Hát igen, ez a Lapierre prorace elég fasza XC geoval rendelkezik. Bár én biztos, hogy karbont vennék ha XC orientált lennék.
A kerék elkaparás ellen próbálj ki valami más külsőt. Én a maxxis-t és a schwalbe-t kedvelem leginkább.zoli03: Nekem nem rémlik, hogy különösebb hangja lett volna a reverbnek, de most hogy mondod egy halk súrlódó hangja mintha lett volna. Recsegett viszont a nyereg befogó résznél, azt érdemes szétszedni és egy kicsit megzsírozni. Ha mutatsz egy videót hanggal akkor meg tudom mondani, hogy az szerintem normális e vagy gáz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101722 üzenetére
Szerintem a tudásukhoz mérten rendben van az áruk, hiszen egy felső kategóriás analóg enduro sem olcsóbb. A magyar használtpiacon meg fél áron mennek az újszerű darabok. De persze ettől még mindig nem olcsók, csupán azért említettem meg egyáltalán, mert amilyen igényeket támasztottál a leendő új bicajod felé, azt maradéktalanul csak egy pedelec Trail/Am/Enduro tudná megugorni.
Tesla helyett én megelégednék egy Bmw i3 rex-el is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsolt74 #101761 üzenetére
Részben igaz, de a karbonnak van egy olyan jó tulajdonsága a fémekkel szemben, hogy nagyon jól csillapítja a rezgéseket. Még egy hosszabb rugóutas karbon össztelóson is érezhető, hogy kevésbé ráz, kényelmesebb mint az alu össztelós. Brutál falvastagsággal a karbon valószínüleg minden előnyét elveszítené.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #102010 üzenetére
Azért azt ne felejtsük el, hogy egy világkupa XC pálya a legtöbb átlag montisnak már kb DH, legalább is a lejtőzős részei. Ilyen körülmények között indokolt lehet a dropper, mert olyan letörések, meredekségek vannak. Átlag XC-s ilyen helyeken nem mer lemenni, tehát nincs szüksége dropperre.
.mf: Egy fotót dobhatnál azért róla, úgy könnyebb lenne véleményezni, de a tag becsúszón az olaj sáros karika normális jelenség. Az inkább gond ha már teljesen száraz. Ez a benne lévő kenőolaj és zsír. Ez keni a becsúszót, hogy ne kopjon és ne száradjon ki a szimmering. Amikor ez az olajozódás teljesen eltűnik és porszáraz a becsúszó, az azt jelenti, hogy bőven túl vagy egy vagy akár több szerviz intervallumon. Tehát ettől nem feltétlen kell megijedni, bringázás után le kell törölni a becsúszót. Persze olyan is van, hogy engedi túlzottan az olajat a szimmering, de akkor rendesen folyik belőle, azt észre fogod venni, hogy nem normális.
A teleszkópos villán is van hasonló jelenség, de ott általában kevésbé hordja ki az olajat a becsúszóra, inkább csak egy vékony karika vagy filmréteg jelenik meg.jjeahh: Nem gondolnám, hogy a szervizben fújták be az új teló becsúszóját, ott is a benne lévő kenőolajat hordta ki a becsúszóra. Normális jelenség.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #102163 üzenetére
De egy Pike-ot ne hasonlíts egy XC villához. Minél nagyobb a rugóút, annál kevésbé hatásos a lock.
Ez igaz a villára és a tagra is. Ha sokat van lockolva, akkor hamarabb kiszárad a szimmering, de egyéb probléma nem szokott emiatt történni. Az mondjuk igaz, hogy lockolva nem tanácsos durvulni, de mondjuk ez nem is igazán jön szóba, mert értelemszerűen nem lezárva mész durva terepen.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #102185 üzenetére
Fura, mert általában az szokott elnyalódni amit beledugsz a villába. Még nem kellett cserélnem ilyen alkatrészt amit mondasz, de szerintem nem biztos, hogy drága dolog abba a villába, RS-hez meg kb minden van.
Arra a lock dologra valóban figyelni kell, mert félúton tényleg szarul mozog, és megtévesztő lehet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #102231 üzenetére
Én is úgy látom, hogy aki ma nem tud dolgozni Magyarországon az vagy nem akar, vagy nem ért semmihez.
Nagyon megváltozott a helyzet. És a bérek tekintetében is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parkr #102238 üzenetére
Ezt a filmet pont előtte készítették róluk, miután náluk dolgoztam. Még akkor mesélte nekem az öreg, a sapkás, hogy hetekig ment vele a kamerás mindenhova.
Egyébként nagyon nagy forma az öreg Veszprémi Dezső, és ennyi idősen ilyen munkabírást én még nem láttam. Hihetetlen szorgalma volt, hogy ezt így felépítette Svédországban. Az már más kérdés, hogy munkavállalói szemmel egy rémálom volt az egész, pláne a nagyobbik fia miatt, de erről már meséltem itt. Minden esetre tapasztalatnak jó volt. -
Runner_fxr
Ármester
válasz TomMusic #102242 üzenetére
Ki kell próbálni, én annyit olvastam róla, hogy kb használhatatlan, mert pillanatok alatt pattannak el a gyors kötözők.
Tufa_: Próbáld ki, vagy maximum 3 napot nem mész bringával.
JackFeryll: Én sem igazán értem a Cube-nál ezeket a rövid vázakat, már módosítottak rajta. Amúgy azért olyan rossz nem lehet, nyertek már ilyen vázzal EWS-t.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pvt.peter #102271 üzenetére
Szerintem az egyetlen hatásos szer a hyaluron injekció, de azt csak akkor adja az orvos ha van már porckopásod. Én elmennék egy orthopédiai kivizsgálásra, hátha kiderül valami konkrétabb.
Egyébként a bicaj sokkal kíméletesebb a térdhez mint a futás. Sajnos nem mindenki bírja a futással járó plusz ízületi terhelést.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #102308 üzenetére
Az idősebbik fiával nem jöttem ki jól, ő is Dezső. Mesélhetnék sokmindent, de talán nem lenne ildomos itt kiteregetni a szennyest. Röviden, elég jellemtelen alak. Nem véletlenül bízta az öreg a cégvezetést a fiatalabbik fiára, Gáborra. Ő egy rendes gyerek és jól kijöttünk, akárcsak a lányával, ő is kedves volt. Majd holnap mesélek még pár dolgot, de most már fáradt vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #102308 üzenetére
Az öreg valóban elég katonás. Nem rossz ember, nagyon nagy szaki, brutális munkabírással. Simán odaáll a legszutykosabb, legnehezebb melónak is, pedig neki aztán tényleg semmi szüksége nem lenne már rá.
Pár éve egy szilveszteri tűzijáték kilőtte az egyik szemét, erre lazán odaszólt a fiának, na jól van, mehetünk a kórházba, mert kifolyt az egyik szemem. Simán felépült belőle, abszolút nem borult ki, ma már észre sem veszed rajta, ugyan úgy csinál mindent. Ez is mutatja, hogy kemény fából faragták.
Sok mindent lehet tőle tanulni, az életfelfogása, munkához való hozzáállása, tényleg egy igazi túlélő. Ő tényleg a semmiből és szinte egyedül építette fel azt a vállalkozást. Svédországban a migránsokkal kapcsolatban iszonyatos nagy tolerancia van, már már elmebeteg szinten liberálisak, ő simán szájba verte és elzavarta az arabot, amelyik megállt a gumis műhelyében a mercivel, hogy neki most ingyen vagy nagyon olcsón kell gumi, mert ő segélyen van és ott pattogott. Egy arab migráns nem teheti be oda a lábát, pedig vannak ott a környéken szép számmal, nem veszélytelen a szitu. Utálja ezeket az ingyenélőket. Hozzáteszem, abszolút megértem. Ennek ellenére még is van egy arab haverja, aki azért tiszteli, mert nem hagyja magát hülyének nézni, és nem szarik be egy muszlimtól. Pedig ez az arab haverja egy Tálib, radikális szunnita muszlim. Vele még is kölcsönös a tisztelet és jóban vannak.
Én utólag így vissza gondolva nagyon örülök neki, hogy megismerhettem, annak ellenére, hogy negatív tapasztalataim is voltak azért szép számmal. Egy igazán érdekes ember. Ezért is volt számomra furcsa, hogy a nagyobbik fia, miért ennyire link alak. Gyakorlatilag simán átvágott volna pénzel is, ha nem szólok. Meg volt még jó pár link húzása. Őt nagyon nem szerettem. A kisebbik fia és a lánya viszont szintén rendes emberek. A kisebbik fia Gábor, szintén nagyon keményen dolgozik, és ő is nagy szaki, tényleg látszik rajta, hogy kinek a fia, nem véletlenül vezeti ő a vállalkozást.hegyimorc: Régebben gyártott az öreg vázakat, de rájöttek, hogy nem éri meg. Túl drágán kéne adni a bringákat. Ők is úgy csinálják mint sokan mások, megtervezik a vázakat, és Taiwan-on legyártatják. A karbon vázak már festve jönnek, az alu vázakat maguk festik, de ezt a filmben is bemutatták.
Nem minden váz készül persze egyedileg méretre, nekik is vannak sztenderd méreteik és abból választhatsz, mint egyéb márkáknál. Persze van lehetőség arra, hogy egyedileg, saját méretre tervezzenek és gyártassanak vázat, de ennek nyilván meg van a felára, nem kevés pénz. Számomra az is elég szimpatikus dolog volt, hogy amikor eladnak egy Degavi bringát, teljesen mindegy, hogy egy olcsóbb trekking vagy egy nagyon drága karbon gép, ugyan úgy ingyen szervizelik az első 2 évben. Ilyet még sehol máshol nem láttam. És sok Svédnek is tetszik ez a hozzáállás, nagyon sok vásárlójuk van, akik abszolút elkötelezettek a Degavi márka mellett. -
Runner_fxr
Ármester
A Canyon is beállt a sorba, megcsinálta az első elektromos AM gépét. Elég jónak tűik.
Canyon Spectral: On[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #102422 üzenetére
Mondjuk itt a kerékátmérő közel azonos, mert hátul egy ballonosabb 2,8-as külső van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #102472 üzenetére
Sajnos Te vagy a ritkább eset! A gyakoribb inkább az, hogy még egy 30%-al kedvezményesebb árból is alkudni akarnak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #102476 üzenetére
Most az más kérdés, hogy a tavalyi meg tavaly előtti bringák akciósak. Meg az is, hogy esetleg mint régi alkalmazott, tudok intézni még némi extra kedvezményt. De amikor szezon eleje van, és ott vannak a legújabb bringák, pláne amikor magyar nagykerből, arra nem lehet csak úgy szórni a kedvezményeket. Nincs akkora mozgástér és a nagykerek sem szeretik az önkényes akciókat szezon elején. Nem azt mondom, hogy bizonyos esetekben isten káromlás egy kis alkudozás, de tudni kell tartani egy egészséges határt, és ha már alapból is nagy akció van egy terméken, akkor nem kezdem el még lejjebb cigánykodni. Érdekes, hogy multiknál nem divat ez az alkudozás, pedig ők jobban megengedhetnék maguknak, a kisebb boltokra meg sokan úgy tekintenek mint a bolhapiacra. Ezzel annyira nem tudok egyetérteni. Visszagondolva azokra az évekre, amikor még nem dolgoztam a bringás szakmában, ha bementem egy bringa boltba eszembe se jutott alkudozni, csak akkor kaptam kedvezményt amikor pl egy ismerősöm dolgozott a boltban. Illetve olyan helyeken ahova tényleg sokat jártam.
Hasaggymeg: Jó persze, azt mindig érdemes megfontolni, amikor valaki tényleg szeretne venni egy kerékpárt a boltban, pláne ha nem is egy alap gépet, de valami mondjuk nem passzol a bringán méretben, akkor kedvezményesen vagy ingyen orvosoljuk a problémát, jelen esetben azzal a drágább stucnival.
De mindennek van egy egészséges határa.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha minden igaz, a napokban veszek egy ilyen gépet. [link]
29" Plus size.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #102718 üzenetére
Pedelec már nincs meg. Elsődleges gépnek tervezem, aztán majd kiderül. De még nem biztos, hogy az enyém lesz, holnap derül ki.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #102727 üzenetére
Sajnos a fogdokimnál ott kellett hagynom egy vagyont. És így nem maradt pénz a Merida eone sixty 900-ra.
Aztán a napokban szembejött az aprón ez a scott, elég jó áron, a pedelec rendszert leszámítva majdnem ugyan azt tudja mint a merida. Csak elleszek vele, ha nagyon nem tudok visszaszokni a normál hajtásra, akkor majd visszacserélem egy pedelec-re. Egész télen edzőterembe jártam, már 100 kilókkal guggolgatok, csak nem leszek annyira puding, hogy nem tudom feltekerni a hegyre. Egyébként ez a Scott genius váz fogad 27,5" plus kerekeket is, valószínűleg arra fogom cserélni ha megveszem.Zsolt74: Én ezt a magasság kontra kerékméret dolgot soha nem értettem, ez elsősorban vázméret kérdése, hogy melyik lesz a jó neked. A kerékméret, gumiszélesség meg felhasználási stílus függvénye. Egyébként a 29" plus az 2,6-os gumit jelent, nem tudok róla, hogy lenne 29" 3.0.
27,5 plus az 2,8 vagy 3.0 gumit jelent. A 27,5 plus az kb egy normál 29" átmérője, így általában a 27,5" plus vázba tehetsz 29"-es kereket is.
Manapság már az összes normális pedelec fully 27,5" plus size, szerintem az a legideálisabb kerékméret egy pedelec montihoz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #102738 üzenetére
Igen, Pike RCT3-as villa volt benne. Én csak annyira szedtem szét, hogy megcsináljam benne a lower leg szervizt. Kapott motorex telózsírt, meg motorex kenőolajat, utána már szebben mozgott. De amúgy valóban, ha csak úgy simán nyomkodod, akkor nem tűnt annyira finomnak a megindulása. Viszont menet közben én tökéletesnek éreztem. Nagyon fontos a megfelelő levegőnyomás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #102746 üzenetére
Most már emlékszem, hogy olvastam is ezt a cikket. De nem véletlenül nem emlékeztem rá, ez a 29 X 3.0 annyira nem került be a köztudatba.
Ha megnézed a mai felhozatalt, a plus szinte mindenkinél a 27,5" 2,8 és 3.0, a 29" plus meg a 2,4 és 2,6-os gumit jelenti. És akinek tényleg duci gumi kell, ara ott a fatbike.Hasaggymeg: Összességében pont benne van a számba egy Merida eone sixty 900. De most már muszáj volt befejezni, legyen ez is letudva.
Zsolt74: Miért egy 29" X 2,6 os gépen úgy néz ki egy magas ember, mint a majom a köszörű kövön? Én úgy gondolom, megvan az oka, hogy nem terjedt el a 29" X 3.0.
27,5"-ös gép, kis vázzal, teljesen oké egy alacsony nőnek is. Anno a 26" jó volt mindenkinek, ahhoz képest most kánaán van kerékméretekben.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #102761 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy megvan az oka, amiért nem terjedt el a 29" X 3.0. Mondjuk nekem a fatbike sem hiányozna. A normál plus-os méretek elegendőek számomra.
Napfénysüti: Őszintén szólva, én azon csodálkoztam, hogy még csak most csődöltek be. A középmotoros rendszereké a jövő, nem az agymotoré. Kevesebbet is fogyaszt a középmotor, jobb a súlyelosztása, és esztétikusabban is néz ki. Ráadásul a bionx bazi drága volt. És az agymotoros piacon rengeteg konkurencia van, sokkal olcsóbban.
Jakesz: Sajnos nem tudod teljesen készre szerelve megkapni. A dobozos szállítás miatt a kormány, első kerék, pedálok le lesznek szerelve. És alap beállításokat is el kell rajta végezni. Csak a bolti átvétel esetében kapod meg menetkészen.
Hasaggymeg: Én ezen annyira nem lepődtem meg, ha Magyarországon is ugyan olyan bérszínvonal lenne, itt se menne ez másként, ebben biztos vagyok. Egyébként meg miért is lenne ez baj? Sokkal hatékonyabb egy pedelec trekking mint egy sima. Logikus, hogy ha megteheted azt választod.
Because: Jó persze én sem azt mondom, hogy mindenki cserélje le pedelec-re a bringáját. Meg ugye a jelenlegi aksik is azért határt szabnak. Viszont ez hülyeség, hogy a pedelec nem szólhat a sportról. Rengetegszer kaptam azon magam, hogy a pedelec montimmal jobban kinyírtam magam mint a simával, mert annyira élvezetes volt vele menni. Tehát ez a kevesebb izzadás nem feltétlenül állja meg a helyét. Sport szempontjából csak az néz le egy pedelec montit aki nem ismeri.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #102790 üzenetére
Én alapvetően nem azért adtam el a pedelec-et, mert bajom volt vele, hanem mert egy másik típust is ki akartam próbálni.
Aztán sajnos nem úgy jöttek össze a dolgok anyagilag, mert a fogászat több pénzt vitt el mint számítottam rá. Így most lejjebb kell adnom az igényeimből, bringa ügyben.
Mint ahogy Zsolt74 is említette, ma már azért a használt piacon elérhető áron vannak pedelec bringák. Gyakorlatilag nem drágábbak mint egy azonos felszereltségű hagyományos, főként a montiknál. És ha újonnan veszed, már ott sem feltétlen olyan nagyon durva a felár, bár azért egy 400-600k pluszt el szoktak kérni a villany hajtásért és akkuért. Ami aránytalanul drága, az a pedelec trekking. Pláne ha gyárilag s-pedelec. 1,2-1,5 milla egy trekkingért bizony baromi sok, akkor is ha pedelec. De a montik teljesen reális áron mennek.Tothgera30: Ma beszéltem a sráccal, sajnos elvitték a Scott-ot, így még tovább keresgélek. Gondoltam arra is, hogy rendelek valami Bergamont-ot, de abból már annyi bringám volt, hogy most már tényleg valami mást szeretnék.
pittlaren: Ez a segédmotorzás az egyik leghülyébb érv a pedelec ellen. Persze nem mindegy hogy használod. Engem sok esetben jobban kinyírt mint a sima. És ezzel több ismerősöm is így volt, akik váltottak hagyományos motiról pedelec-re. Most persze lehet ezt úgy is használni, hogy mész vele napi 5-10km-t, max rásegítés, kis alibi tekerés, aztán ennyi. Az nyilván nem sok sportértéket jelent, de egyszer elvinnél egy pedelec enduro-t mondjuk a Pilisbe, és egy 500-as akkut lemerítenél egy fél napos túrán, garantálom, hogy a nap végére ugyan úgy el lennél fáradva, csak kb kétszer olyan gyorsan mentél mindenhol.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pittlaren #102808 üzenetére
Ha kíváncsi vagy rá, érdemes kilátogatni a kamraerdei tesztnapra: [link]
(#102809) Hasaggymeg: Erre mindig azt szoktam mondani, mindenki megtalálhatja a pénztárcájának megfelelőt, ha kevés a pénz akkor nem a top technikát kell nézegetni. Amúgy a kedvenc beszólásom ezzel kapcsolatban mindig az, amikor mutatok egy 80 ezres alap bringát, és azt a választ kapom, hogy áááá, nekem nem versenyzésre kell.
Visszatérve a pedelec monti kontra hagyományos árakra, gyakorlatilag már azonos áron mnnek a top gépek, semmi felár nincs a pedelec rendszernek azon a szinten. Sokan tévedésben vannak amikor azt mondják a pedelec milyen drága, ja, de a normál is ugyan olyan drága ha top gépet veszel.
(#102811) 6030D: Amilyen hülye vagyok, még meg is tenném, de amit az asszonytól kapnék utána, azt megemlegetném.
(#102825) Somatom: Nagyon egyszerű, boltba, nem a 2 millás bringával kell menni. Hétköznapokra kell tartani gy olcsó városit. Nem csak a lopás miatt, hanem a méregdrága alkatrészek kopása miatt sem éri meg mindenesre befogni egy csúcs gépet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #102818 üzenetére
Mint ahogy Feri is említette, aránytalanul drága. Mutatok egy konkrét példát.
Ugyan az a pedelec rendszer, de a többi alkatrész jóval egyszerűbb a trekkingen, ennek ellenére az ára nem sokban különbözik.
KTM Machina Cross Trekking
Lapierre Overvolt AM All mountain MTB
Szerintem nem lehet egy lapon említeni a két technikát, ráadásul a Lapierre még karbon vázas is.
A csúcs pedelec trekkingek iszonyú módon túl vannak árazva.
Még egy példa.
Haibike nduro
Bulls Green Mover E45
Commencal Meta Power
Cube
Stereo Hybrid 140 Pro 500 27.5
Bergamont E-Contrail PlusIgen nekem Egy AM/Enduro kategóriás montim volt pedelec-ből, előtte meg egy Trail kategóriás.
A hardtail pedelec elsősorban azért nem jó szerintem, mert túl merev a váz. A pedelec monti vázak sokkal erősebbek a középrésznél, a motor és akku miatt. Egy ilyen váz nagyon nem komfortos, ha nem össztelós a kivitel. Én ilyet csak akkor vennék ha elsősorban nem terepezésre kell. -
Runner_fxr
Ármester
válasz szkink #102860 üzenetére
Hány sebességes az a lánc? Csak mert 8 sebességtől fölfelé már préselt csapok vannak a láncba. Ha egy ilyet kinyomsz, majd vissza, ott azon a ponton elszakadhat a lánc. Vagy patent szemet érdemes használni, vagy ha shimano láncod van, meg kell keresni azt a csapot ahol bontani lehet, kicsit sötétebb a színe. És az se mindegy melyik irányba tolod ki. 6-7 sebességest bárhol bonthatsz, azok nem érzékenyek erre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #102895 üzenetére
A Triban 100-as egy rossz vicc. Azt elfelejteném.
Az 500-as talán valamire jó, de mint országúti, az is egy vicc. Használtan pedig eladhatatlan.
Inkább szétnéznék a használt piacon.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pittlaren #103023 üzenetére
Én 2009 és 2010 között dolgoztam a Decathlonban, azóta változhatott sok minden, de akkoriban nem álltak túl fényesen kerékpárügyileg, már ami a vázak minőségét illeti. A kerékpár részlegen voltam szervizes. Volt időm megismerni a bringáikat, mivel napi szinten találkoztam velük. Nagyon kevés olyan bringát láttam ott, amire rámertem volna mondani, hogy érdemes megvenni. Ezek általában vagy az alap, aluvázas bringáik voltak, vagy egy két komolyabb felszereltségű modell, amit kb csak a felszereltsége miatt megérte megvenni, akciósan.
350-400 ezer körül, akkoriban, 8-9 éve, Volt olyan össztelós XC montijuk, ami olyan módon tekeredett, hogy én olyat azóta sem láttam ebben a kategóriában. Ráléptél a pedálra és a váz közepe eltekeredett az ellenkező irányba, de vagy 5 centit. Az össztelós Freeride bicó mozgása olyan volt mint egy tesco bringáé. Az alu vázas fitness bringájuk olyan lomha volt, mint egy trekking. Arról nem is beszélve, hogy a v-fék tüskék úgy álltak némelyik vázon, hogy a féket nem lehetett párhuzamosan beállítani. Nagyon randa hegesztési varratok, ferde vázak. A csúcs karbon országútiból kettőt is visszahoztak repedten, és nem esés miatt történt, csak úgy elrepedt a használat során. Szerintem összesen azt a két darabot adták el belőle az egész országban, mindkettő ott lógott a műhely tárolóban eltörve. Megmondom őszintén azóta nem követtem nyomon a "fejlődésüket". El tudom képzelni, hogy van már akár több vállalható modelljük is. Viszont azt is érdemes szem előtt tartani, hogy ha veszel egy ilyen bringát, a használt piacon lótrágyát se fog érni. Illetve a decathlonos és a többi nagyáruházban is a szervizes, szakmai tapasztalat a nullához közelít. Épp ezért kétszer is meggondolnám, hogy rá bíznám e egy ilyen szakira a bringámat. Annyi előnye van, hogy ha gariztatni kell a bringát, az általában könnyen és gyorsan megy, ha esetleg akadékoskodnak, elég odahívatni a főnököt, és az akkor is a vásárlónak ad igazat, ha a bringával a falnak tekertél és azért sérült meg.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #103027 üzenetére
Itt a Budai-hegységben amint beköszönt a normális idő, szinte minden hétvégén vannak erdei, csapatos bringázások. Van sok olyan terep, amit lehet Endurózásnak nevezni. Tavaly emlékszem az első tekerésemre, a téli kihagyás után, az is olyan 70 km volt és kb 1200 szint. Napokig pihentem. Remélhetőleg idén hamarabb visszarázódok, mert egész télen heti 4-et mentem edzőterembe, persze azért a kettő nem ugyan az, de legalább volt sportolás. Viszont idén normál hajtással megyek, nem lesz segítségem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #103032 üzenetére
Facebook-on van több bringás csoport is, állandóan szerveznek tekeréseket. A kamaraerdei tesztnapra érdemes lenne elmenned, ott egy kalap alatt ki tudsz próbálni egy csomó pedelec montit, mindenféle rendszerrel. Utána el tudod dönteni kell e ilyen neked, vagy sem. Meg a választást is megkönnyíti. Az biztos, hogy egy ilyen géppel többet fogsz lejtőzni, mert sokkal hamarabb felérsz a hegy tetejére.
pittlaren: Egyértelműen ma nehezen tudnék állást foglalni a decathlonos bringákkal kapcsolatban, nekem a múltban látottak alapján nem szimpatikus, meg amúgy sem tetszenek, a maiak se, de lehet, hogy van olyan modell amit érdemes megvenni. Nyilván a bikemag-os cikkbe sem viccből dicsérték az 560-ast. Ha annyira trágya lenne, ilyen cikket azért nem rittyentenek mellé. Ennek ellenére, nem én leszek a célcsoportjuk, az biztos.
TomMusic: Bejártam már itt szinte mindent a környéken. De amint jön a jó idő, biztos megyünk jó párszor, majd bedobok ide időpontokat, amihez lehet csatlakozni. Persze még nem ártana beszerezni valami montit is addig.
Egyébként ha fölfelé annyira nem fáradsz el, a lefelét jobban lehet élvezni, és a koncentrációd is jobb. Ez is lehet egy érv a pedelec mellett.
parkr: Hát ja, valahogy úgy.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Begbiebike #103096 üzenetére
Én a Stan's notubes cuccokat tudom ajánlani. Folyadékból nem feltétlenül kell a race-t megvenni, csak a simába reszelni kell egy kis vfék betét gumit.
Bár én lehet inkább ezt fogom kipróbálni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #103278 üzenetére
Szerintem azért hülyeség ezeket így összehasonlítani, hogy melyik kormány, bringa a kényelmesebb, biztonságosabb, mert eleve kérdés ki mit szokott meg. Másrészt az outi a legsportosabb kerékpár kategória, még akkor is ha egy komfort geot nézünk. Egy montihoz vagy trekkinghez szokott embernek tényleg egy kínzópad. Bár hozzá lehet szokni, mint mindenhez, de a keskeny koskormány miatt mindig jobban kell koncentrálni, olyan biztonságos és stabil soha nem lesz mint pl egy széles kormányos monti, viszont sokkal gyorsabb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #103407 üzenetére
Viszonylag könnyen meg tudtam állni az autóval. Érdemes azzal érkezni, mert ott tudsz hagyni cuccokat ami épp nem kell. Én bringával csak akkor mennék, ha valami olyan bringáról van szó, amit nem sajnálok. Nem őrzik a tárolókat.
-=RelakS=-: Ez a Spitzing mondjuk már tényleg az értelmetlen kategória. Én abszolút a pedelec terjedése mellett vagyok, de ennek a bicajnak sok értelmét nem látom. Van egy a rokonságunkban is, ki is próbáltam. Tényleg brutális az ereje, poénnak is jó. De 3 millát nem adnék érte. A terepező képességei sem olyan jók mint egy profi, szabvány pedelec montinak. Ez tényleg a gazdagok játékszere.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #103417 üzenetére
Egyrészt 70-el menni vele sík úton, nem könnyű azért. Hiába a villany motor, elvileg 72 a végsebessége max rásegítésen, síkon, de ezt csak úgy tudtam kitekerni belőle, hogy lógott a nyelvem utána. A reálisabb inkább az 50. Ezt lehet tartani mondjuk kényelmesen. Én is sokat közlekedtem pedelec bringával, városban. A kutya nem szólt hozzám. Pedig 45-50 körül azért csapattam párszor. Ha a Kresz szerint nézzük, akkor egy 70-el közlekedni tudó pedelec, max hobbijárműnek menne el, tehát forgalomtól elzárva lehet csak használni. A 45-ös pedelec, meg levizsgáztatható segédmotornak. A 25-ös számít normál kerékpárnak. A gyakorlatban ezzel itthon senki nem foglalkozik. Mondjuk ha balesetet okozol, akkor biztos bevizsgálják a járművet, és akkor már rá lehet cseszni.
Ha pedelec montit szeretnél, akkor vagy össztelósat vegyél, vagy esetleg olyan merev vázast amiben plus size kerekek vannak. Normál gumi szélességgel a merev vázas nagyon kényelmetlen terepen.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #103419 üzenetére
Ameddig még a normál benzines robogók között sincs rend, és simán hajthatod rendszám nélkül a 180-200 köbcentis nagy robogókat, addig én nem tartanék attól, hogy pont egy pedelec bringán büntetne meg a rendőr. Azt sem tudja mi az a segged alatt.
Azán nehogy úgy járj, hogy az asszonynak meg gyereknek szánt pedelec bringát inkább te fogod használni. Max veszel mégegyet a mostani helyett.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Házimozi belépő szinten
- Akciófigyelő 2024: PlayStation év közepi leárazások
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Politikai mémek
- Bestbuy játékok
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Analóg fényképezés
- Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- Lovelec Teraka 630Wh 95Nm. Tuningolt Ebike
- JÉZUS EVANGÉLIUMA - bármi megtanulható, ha: akarom-hiszem-tanulom-csinálom-tapasztalom-megértem-élem
- Új Helly Hansen Nordvik 2 ébenfekete gumicsizma (47-es méret)
- Új Givenchy Gentleman Réserve Privée EDP 100 ml
- Touroll S1 elektromos kerékpár (750W teljesítmény, 100 km hatótáv, 7 sebességes váltó)