-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kacsyx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #135930 üzenetére
Ez rosszul hangzik. Ilyenkor az egész agyat kell cserélni és újrafűzetni a kereket? Valamilyen Formula agy, gondolom ehhez nem olyan könnyű találni alkatrészt.
-
kacsyx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #135933 üzenetére
Értem, köszi szépen!
Nem vagyok képben a kerékagyakkal kapcsolatban (ez látszik is... ), de gondolom a kazettatesttől függ a reteszelés hangossága is. Ha így van és ha már cserélni kell, akkor keresnék valami olyat ami hangosabb mint a jelenlegi (szeretem hallgatni gurulás közben). -
kacsyx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #135948 üzenetére
Egyébként a freehubot nem lehetne így szervizelni? A gyerek itt rendesen szétkapta.
-
kacsyx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #136007 üzenetére
Sajnos csak annyi van a kazettatesten, hogy "Q I 11 S". (Formula Team CL agy, 11-es Shimano sorral)
-
kacsyx
aktív tag
-
kacsyx
aktív tag
Sziasztok!
Egy kicsit más jellegű kérdés: amikor kerékpárt adtok el, hogyan oldjátok meg a kipróbálást? Gondolok ez alatt arra, hogy eljön valaki egymaga, szemrevételezi, oké. Azonban még mindig csak egy idegen, akit ha kiengedek az utcára a biciklivel, megy egy kört és lehet többé sosem látom.
Elkéritek előre a pénzt? Vagy mondjuk egy személyit? -
kacsyx
aktív tag
Sziasztok!
Úgy tűnik egyre inkább haldoklik a hátsó kerékagy a gravel bringámban. Egy Formula agyról van szó, ennél több infó nincs róla (a kazettatesten található sorozatszámra nem dob ki találatokat az internet). Hogy egyszerűbb legyen később az életem, szeretném lecserélni a hátsó agyat. Nagyon-nagyon B opció egy új kerékszett.
Paraméterek:
-villasaru távolság: 135 mm
-28 küllős felni
-centerlockos féktárcsa
-gyorszárasNem sok agyat találtam 135 mm OLD-al, azok is főleg 200-300 € feletti Tune, Hope, DT agyak.
(bike24, bike-discount, rose, wiggle ahol szoktam nézelődni).
DT350 lenne a fő cél, de a 135 mm, QR, 28 küllő nem áll össze sehogy.
Tudnátok valami konkrét típust ajánlani?Kerékszetteket is nézegettem, itt van pl. egy:
[link]
Ennél nem tiszta ez a RW: 10x135 mm QR | 12x135 mm thru axle | 12x142 mm thru axle jelölés. Adapterrel lehet 135 mm-ről 142-re szélesíteni? -
kacsyx
aktív tag
válasz Massmurderer #142371 üzenetére
Kerékagyat vadászok.
-
kacsyx
aktív tag
válasz ZolkoW #142383 üzenetére
A Shimano annyiból tökéletes nekem, hogy én is könnyen szét tudom szedni karbantartani. Részben emiatt is volt a másik opció a DT350, mert az sem bonyolult. A jelenlegi Formula agyhoz hozzá sem tudtam nyúlni (vagy inkább nem mertem szétverni).
Egyébként hogy felvilágosodjak kicsit az agytengelyek útvesztőjében... ugyanannál az agynál a 142/12-ről vissza lehet menni 135 mm-re? Vagy hogy van ez?
-
kacsyx
aktív tag
Sziasztok!
Ha valakit érdekel, van Rose-ra egy 15€ értékű kuponom, amit január 19-ig lehet felhasználni és szívesen átadom. (75€ feletti vásárlás kell hozzá)
[ Szerkesztve ]
-
kacsyx
aktív tag
Ízlés kérdése, de én már semmilyen biciklit nem vennék hidraulikus tárcsafék nélkül. Egyszerűen annyira szépen adagolható még egy totál alap BR-M355 is, az RS505-ről fékváltókarral nem is beszélve, hogy számomra minden más visszalépés lenne.
Karbantartását sem tartom nehezebbnek vagy sokkal több időnek. Olajszivárgás nincs, fékbetétet évente kb. kétszer cserélek, az is pár ezerből megvan. Egy csere 5 perc takarítással együtt. Féktárcsa takarítás féktisztítóval 1 perc. Mindezt a szokásos bringamosás, szétszedés során iktatom be. Az ajánlások szerint évente kell olajat cserélni. Volt, hogy másfél illetve két évig ugyanaz az olaj volt a csövekben. Végig ugyanaz a nyomás, ugyanaz a fékerő volt. A féktestet egyszer kell beállítani, utána nincs vele gond, a pofák igazodnak a tárcsához. Szóval nálam a gravelen a fék az egyik legkevesebb karbantartást igénylő alkatrész.
Páromnak v-fékes trekkingje van, a felnijeire ragadt kosz sikálásával többet foglalkozok egy-egy alkalommal mint nálam egész évben a fék karbantartás időtartama. Plusz állítani is rendszeresen kell a bowdent, hogy mindig jó legyen a nyomáspont.
Elfogadom, hogy neked több nyűg, de én mióta hidraulikus fékeket használok sokkal kevesebb dolgom van a bringáimmal. -
kacsyx
aktív tag
válasz gzbotii #159283 üzenetére
Ausztria/Szlovénia esetén én a termeszetjaro.hu túratervezőjét szoktam használni. Különösebben nem is kell vadászni a bringautakat, közúton is abszolút normálisan kezelnek, akár sok száz méteren át türelmesen mögötted autózva. Teljesen más világ van mint nálunk (bár most hirtelen itt is mindenki bringás lett, pörögnek az adok-veszek csoportok ezerrel).
-
kacsyx
aktív tag
válasz INTELligent #159425 üzenetére
Ha valakinek van valami tudományos bizonyítéka, hogy bármit is ártana, az engem is érdekelne.
Szerintem azonban semmi problémát nem okoz, hiszen a stabi eleve úgy működik, hogy mozog. Kikapcsolt állapotban meg gondolom fixen parkol, ha nem, akkor megint ott tartunk, hogy mozog ami amúgy is a dolga lenne.Plusz hátizsákban durva, hirtelen erőhatás már nem igazán éri. Példaként a jó kis Ikarusosz buszozást tudnám felhozni a magyar utakon: ha menet közben a térdedre teszel egy pohár vizet, össze-vissza lötyög, ha a kezedben fogod, már csak kicsit ide-oda hullámzik. A táska a hátadon bringázás közben ugyanígy csillapítja a durva rázkódásokat, ahogy a lábad, karod is.
[ Szerkesztve ]
-
kacsyx
aktív tag
Sziasztok!
DT Swiss 350-es agyakkal kapcsolatban lenne egy kérdésem.
5x135 mm-es agyat szeretnék összehozni.
Jól gondolom, hogy megvehetem a 12x142 mm-es agyat, amit egy átalakító kupakkal 5x135 mm-essé tudok alakítani?
[350-es agy]
[QR átalakító]
Kompatibilitási lista szerint passzolnak. -
kacsyx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #161272 üzenetére
Szerintem főleg a centiméterre gondolt
-
kacsyx
aktív tag
A rendelésekkel kapcsolatban:
Múlt hét csütörtökön rendeltem először az r2-bikes-ról, hétfő reggelre itt volt Baranyában, pedig DHL-MPL átadás is volt közben. Bike24-ről akartam rendelni, de ott minimum 5 nap lett volna a COVID miatt.Anno mikor a K2-ben vettem az előző bringám, ott ingyenes volt az üzembe helyezés és a legtöbb boltban ezért nem is kérnek el pénzt. Majd 100 km után még vissza kellett menni hozzájuk, hogy újra átnézzék a bringát és teljesüljenek a jótállási feltételek. De beszéltem velük erről vásárláskor és azt mondták bármely Cube hivatalos partnerhez vihetem az országon belül. Így is lett, Pécsett kapta meg a 100 km-es szervizt, ingyen.
-
kacsyx
aktív tag
válasz arcitec #161742 üzenetére
"A Cube mindig is drágább lesz mint egy KTM."
Akarod mondani a KTM mindig is drágább lesz mint a Cube (vagy a legtöbb gyártó)?
A Cube épp a jobb ár/érték arányú gyártók közé tartozik. Ilyen még pl. a Radon vagy a websopos értékesítés miatt a Canyon. Ezzel szemben ha nem a Hervist nézzük, ahol még egy normális leírást se tudnak készíteni a bringákhoz, akkor nem nagyon találni olyan KTM bringát amely ne lenne a konkurensek fölé árazva 10-20%-al. -
kacsyx
aktív tag
válasz Teasüti #161852 üzenetére
Ha egy használt/megnyúlt láncot rátekersz a koszorú legnagyobb fogaskerekére, alul pedig egy csillag-villáskulcs lyukán át összefogod, akkor tudod rögzíteni.
A 9-es lánc esetén a láncszemeket is meg kellene számolni és vagy pont akkorát vesz, vagy nagyobbat és láncbontóval kivesz szemet.
[ Szerkesztve ]
-
kacsyx
aktív tag
válasz Teasüti #161937 üzenetére
[DT Swiss] szerint 2 mm-el szélesebb kell a belső szélességnél.
-
kacsyx
aktív tag
válasz itouchfan #161981 üzenetére
Az a Cube fitness bringa már legalább 5 éve, semmi köze a gravelekhez - anno én is szemeztem vele.
Amiért gravelem van: nagyon kényelmes váz, koskormány miatt rengeteg fogás amely hosszú túrákon nagyon jól jön, gyors aszfalton is (outisok többségével simán tartom a tempót, akivel nem annál mindegy mi lenne alattam), nem vagyok aszfalthoz kötve, ha akarok átvágok az erdőn, ha csak a barátnőmmel akarunk tavat kerülni akkor is gond nélkül tudok vele tekerni, jól lehet vele mászni is itt a Mecsekben, Tenkesen, tele lehet pakolni csomaggal ha csak egy hétvégére leugrok valahova, könnyű és még egyszer, nagyon kényelmes, komfortos.
Koskormány nélkül már nagyon győzködni kellene, hogy letekerjek egy 100-as karikát, de még 50-est is... -
kacsyx
aktív tag
Azért kicsit túltoljátok. 190 centihez 160 kiló azért nem olyan iszonyatos arány. Nyilván nem kocogással kell kezdenie, de szimpla erdei utakon nyugodtan kirándulhat, a lényeg a fokozatosság.
-
kacsyx
aktív tag
De elegem van már a szervizesekből... Egy normális van Pécsett, legalább 1 hónapos határidőkkel, a többiből nem lehet nyugodtan, jó szájízzel eljönni.
Múltkor elvittem a bringát egy számomra új helyre, de régóta üzemelő szervizbe, mert át akartam fűzetni egy másik aggyal. Mondta, hogy csak a kereket vigyem be, én bevittem a bringát, hogy miután befűzte a kereket, meg tudja nézni a vázban is középütt van-e. Erre mondja, hogy ők nem vázban centríroznak kereket, hanem állványban. Gondoltam magamban ezt is én tudom, de mondom nem állok le vitatkozni. Megcsinálták, oké, gurultam is vele pár száz kilométert. Szétszedem az agyat, hogy átzsírozzam, látom nincs benne a belső oldali rugó a napkerék alatt (DT350). Mondom f@sza... rendelhettem neten postaköltséggel 5000-ért egy szutyok drótdarabot.
Most ugyanabban a kerékben nyolcas van, elvittem ismét hozzájuk, hogy nyáron még bringára ülhessek (másik helyen ugyebár legalább egy hónapot kell várni, a többi szerviz meg még rosszabb). Mondom mi a gond, nyolcas van benne, meg a vázban sincs középütt a kerék. Nézi, hát az nem úgy van, kioldja a gyorszárat, megmozgatja, a kerék kicsit jobban középre igazodik és mosolyog rám, hogy mekkora tudása van én meg milyen ostoba vagyok. Nyeltem egyet, mondom oké, örülj. Csak azt nem sikerült értésére adni, hogy nem szórakozásból mondtam a középre centrírozást, hanem mert ismerem a bringám és én is be tudom igazítani a vázba úgy, hogy jól álljon, de ezzel csak annyira megyek, hogy az első bukkanónál szépen vissza is ugrik az agy tengelye a helyére és a probléma ugyanúgy fenn fog állni. Főleg, hogy a váltótartó fülnek van egy minimális holtjátéka és most az nyomta le a tengelyt, ahogy kiengedte a gyorszárat. Komolyan ezektől fogok megőszülni, pedig direkt igyekszem mindent elmondani nekik, hogy miért kérem azt amit.
Na kíváncsi leszek most mit hagynak le/ki a bringából... Bocs az hisztiért, de már nagyon elegem van Pécsből.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen