-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz beleriand72 #120671 üzenetére
Miért ne lehetne vele kerékpározni? Attól mert imbolyog a sor még lehet vele menni. Most arról vitatkozhatunk, hogy egyáltalán miért kerülhet boltba egy ilyen Shunfeng szintű cucc, szerintem sem lenne szabad amúgy, mert a minősége az alap elvárásokat sem teljesíti. De van rá igény, mert sokan meg nem képesek elfogadni azt a tényt, hogy normális minőségű kerékpár az 120-150-től indul.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pikszel #120677 üzenetére
Rengeteg olyan emberrel találkozom, hogy kb akkor veszi észre ha baj van, amikor valami miatt üzemképtelenné válik a kerékpárja. Pedig a problémák már jóval ez előtt megvannak. Olyan esettel is találkoztam, amikor a lánc elreszelte az első váltó terelőjét, mert folyamatosan úgy ment, akár több ezer km-t, hogy a lánc súrolta a terelőt. Őt ez nem zavarja. Sok embert az sem zavar, hogy több centit kotyog oldalra a kerék, fel sem tűnik neki, pedig ez már azért bőven kihatással van az irányításra, akkor jön szervizbe amikor eltörik a tengely, vagy amikor kihullott belőle az összes csapágygolyó. És amikor mondom, hogy ez egy kerék csere lesz, mert már az agy belseje is tönkrement, akkor meg meg van lepődve, azt hitte csak egy csavart kell meghúzni. Vagy amikor szeretne egy kis szervizt 6000 ft-ért, és azt hiszi, hogy ezért ki is cserélünk mindent a kerékpáron ami rossz. Mert hát vette mondjuk használtan 15-ért, akkor a szerviz nem lehet több. Persze új sor, lánc, hajtómű, kerekek, nyilván kijön 6000 ft-ból. Rengeteg ember iszonyat mód el van tévedve.
FireKeeper: Már vártam ezt a választ. Mint ahogy ivana is mondta, ez régen is így volt! Te csak a 30-40 ezer ft-os, vállalhatatlan fos tesco bringa miatt hiszed azt, hogy a 120-150 ezer ft-os bringa annyira elrugaszkodott összeg. Már egyszer kifejtettem itt, de anno még a 90-es évek elején, pont egy havi bér volt egy alap, acélvázas, acél merev villás, 18 sebességes mtb. Mondjuk ez nem fos kínai volt, hanem alap shimano. Ez egy havi bér volt.
Illetve sok szempontból még drágábbak is voltak régebben a bringák. Én 94 körül vettem az első komolyabb bringám, egy GT karakoram-ot, Cro-mo vázzal, Full LX szettel, Marzocchi XC 400 olajpatronos villával, mindezért 122 ezer ft-ot kellett fizetni. Tudod te mennyi pénz volt ez akkor? Egy havi átlag bér volt 20 ezer ft. Kb 5-6 havi bér volt ez akkor. Ez mai pénzre átszámolva legalább 900 ezer ft. Mai kornak megfelelően, egy ilyen gép, kb 300 ezer ft. Tehát a harmada mint 94-ben! Akkor miről beszélünk?
Régen még drágábbak voltak a bringák mint ma, ez a nagy büdös helyzet.bringasisti: 66-ban mennyiért vetted azt a bringát, és mennyi volt akkor egy átlag havi kereset, ennek azért utána számoltál?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FireKeeper #120699 üzenetére
Szerintem még Magyarországon sem keresnek annyira rosszul az emberek, hogy egy 120-150 ezres bringát ne lehetne kigazdálkodni. Telefonra ennél többet is költenek az emberek. De azt is megértem, hogy mindenkinek van egy fontossági sorrend, sokan egy vga kártyára többet költenek itt a ph-n, mint az említett 120-150 ezres bringa. Vagy egy nyári fesztiválra is elverik ugyanezt. Amúgy meg ott van a 60 ezres, alap decathlonos bringa, a legalapabb felhasználásra elég, viszont ha az igényeid nagyobbak, fizess többet, ez az élet minden területén így van. Semmi értelme nincs annak, hogy hisztizzünk egy 150k értékű bringa árán. Egyrészt az alacsonyabb bérekről egyes országokban nem a bringa tehet, ez inkább politikai kérdés, másrészt meg a 150, vagy akár 160-180k, teljesen reális összeg egy minőségi kerékpárért.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Voltam ma Merida vevő találkozón, jövőre hivatalos Merida viszonteladók leszünk, és tudok intézni Merida tesztelési lehetőséget is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #120733 üzenetére
Régi mtb alatt mit értesz? Használt? Újonnan főként újabb modellek lesznek.
Külön fogaskerekeket nem igazán tudnak cserélni, mivel egy menetes sor egybe van, nem lehet szétszedni. De kazettás esetében is egybe szokták cserélni.
Ebből egy alap, 6/7 sebességes Shimano, 4-5K körül van általában kerékpár boltokban.
Egy ehhez való lánc 2K.
Hátsó váltóban rugót nem szoktak cserélni, pláne nem Tourney-nál. Ha már annyira agyonhasznált, hogy gyenge a rugója, ott az egész szerkezet is elhasználódik, elhajlik, tehát cserés a váltó, ez kb 3-4K.
Az sem biztos, hogy a rugója gyenge, simán lehet, hogy más baja van, pl szorul a bovden a házban, ezért mozog nehézkesen. Ez esetben kb 1k egy alap bovden + ház.
Biztos, hogy bontható az a hajtómű? Alap gépeken szegecselve vannak a tányérok, itt inkább hajtómű cserével számolj, egy alap hajtómű 4-6K.
Ha a kerekek kotyognak az legjobb esetben egy kónusz állítással orvosolható, amit kb 1k-ért végeznek el kerekenként. Viszont itt simán lehet, hogy már kopottak a kónuszok és alig van benne zsír. Tehát fel kell újítani az agyakat, ami kb 3K/kerék. De az is előfordulhat, hogy kuka állapotú az agy, ez esetben kerék csere kell, 5-6K egy alap kerék.
Ha a villanyaknál érezni a kotyogást, akkor az a kormánycsapágy lesz, itt is az van, hogy jó esetben csak be kell állítani a csapágy feszességét, tehát meghúzni egy kicsit, de ha már sokat használtad így lógva, akkor simán lehet kormánycsapágy cserés is a bringa. Ha menetesről van szó, akkor kb 1,5-2K a csapágy plusz 2-3k a csere, ha Ahead-es a csapágy akkor kb 3K a csapágy + a csere.
Egy nagy generál 12-15K körül van, ez a munkadíj, ebbe minden szerelés benne van, ehhez jönnek hozzá a fent felsorolt alkatrészek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #120739 üzenetére
Ezt ne vedd készpénznek, ezek csak tippek, és feltételezik a legrosszabb állapotot. Nyilván egy átnézés után derül ki, hogy pontosan mi a baj.
A szomorú inkább az, hogy azt hiszed, meg még sajnos sokan mások is, hogy egy teljesen lelakott, ezer sebből vérző kerékpárt, 2 túró rudiért fognak neked megjavítani. Egy kerékpár nagy generál, az azt jelenti, hogy az egész bringa darabokra van szedve és mindent megcsinálsz rajta ami rossz. Tudod te, hogy ez mennyi meló egy tényleg rossz állapotú bringánál? Ráadásul az aki neked csinálja, általában csak egy alkalmazott, neki fizetést kell adni, ha érti is a dolgát, akkor nem keveset, plusz a bolt rezsije. Ennek valahogy rentábilisnek kell lennie. Az meg, hogy a bringád ér 15-öt, semmi jelentősége nincs, a munkát ugyan úgy el kell végezni, mint egy 80 ezresen, az új alkatrészt ugyan úgy bele kell tenni. Mitől lenne olcsóbb? Ezt a bukó dolgot sem igazán értem, van egy bringa amit használtál, nem volt karban tartva, most kell neki egy nagy felújítás. Ez egy teljesen természetes dolog, ha valamit használsz, arra előbb utóbb költeni kell, nem örök életű. Az egy másik kérdés, hogy egyáltalán költenék e egy sixteam-re. Valószínűleg inkább vennék egy új, alap bringát. De idővel arra is költeni kell, ez pedig nem bukó, hanem a használat természetes velejárója.
Egyébként még viszonylag olcsón is dolgoznak a hazai szervizek, ugyan ez külföldön akár 4-5 ször annyiba kerül, tény, hogy ott a bérek is magasabbak, de nem feltétlen annyival.
Amikor bemész egy autószervizbe, és fel kell újítani a futóművet, meg a motort, akkor sem fogja érdekelni az autószervizt az, hogy a te 20 éves opeled 50 ezer ft-ot ér, ettől még nekik van egy óradíjuk, meg az új alkatrészeknek is egy piaci ára.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #120745 üzenetére
Sőt akár el is tudom vinni egy hétvégére a teszt gépet.
Bár amióta piacra került az új Speci Turbo levo, kicsit elbizonytalanodtam.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #121055 üzenetére
A féknyereg ugyan az, a fékkar más, az XT-n van Freestroke állító csavar, ami a nyomáspontot tudja szabályozni, de ha rendesen le van légtelenítve, úgy sem kell a nyomáspontot állítani. Nekem még nem volt rá szükségem, meg egyik ismerősöm se állította. Ebből adódik, hogy fékerőben az SLX és XT ugyan az. Itt a különbségeket az okozhatja, ha az egyikben pl ice tech betét és tárcsa van, míg a másik gyantás, meg egyszerűbb tárcsával.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #121058 üzenetére
Igen, használtam elixir féket. Nekem egyébként alapvetően nem az Avid/Sram fékek erejével van bajom, mert ha jó betéttel és tárcsával vannak használva, illetve megfelelően vannak légtelenítve, akkor elég erős fékek.
A probléma inkább a megbízhatatlanságuk, sokkal több a meghibásodás, jóval macerásabb a karbantartásuk, beállításuk. Illetve a fékkar ergonómia sem szimpatikus. Nekem valahogy nem állnak kézre. A féknyikorgás is jellemzőbb rájuk. És azt se felejtsük el, hogy a DOT olaj erősen mérgező, ha kifolyik a vázra, fékkarra, a festésnek se tesz jót. Míg az ásványi olajok jóval barátságosabbak.
Egy Shimano egyenletesebb teljesítményt nyújt, egyszerűbb a szervize, megbízhatóbb, a fékkarja is szimpatikusabb, ezért tartom jobbnak. De a felhasználók többségi véleménye is ezt támasztja alá.
Egyébként pont az Avid/Sram fékek a nyúlósabbak, én így tapasztaltam. Az összehasonlításnak is csak úgy van értelme, ha azonos kategóriából választasz fékeket, és mind a kettő hibátlanul le van légtelenítve. Ezek a körülmények viszont ritkán adottak, ezért születnek sokszor egymásnak ellentmondó vélemények Shimano és Sram fékekkel kapcsolatban.
A fék teszteket én nem kedvelem, számomra abszolút nem mérvadóak, attól függ ki készíti, nagyon részrehajlóak. Ha pl németek készítik, akkor biztos lehetsz benne, hogy a Magura fog nyerni, pedig messze nem a legjobb fékek.
A megadott Nm értékek sem igazán fedik a valóságot, szerintem az ilyen tesztek alapján nem érdemes féket választani. Szerepel a listában Magura MT2 fék, ami majdnem pariban van egy Saint-el. Nevetséges. Az MT2 egy vicc, a Saint meg kb az egyik legjobb Enduro/DH fék. Legalább is a legtöbben ezt használják, nyilván nem véletlenül.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #121297 üzenetére
Nekem egy 3-as volt, az meg pláne nem volt stabil. Hero 5-től kezdett valamiféle javulás látszani, de még messze volt egy gimbal-tól. A 6-os már egész tűrhető volt, de a 7, az már szinte tökéletes.
Nézegettem a Sony-t, de szerintem egy kicsit a 7 alatt van a tudása a stabilizátorát tekintve. Kb a 6-7 között valahol. Viszont 200K. Míg a Hero 7 150. Nyilván a 150 se kevés. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Ironizer #121304 üzenetére
Gyakorlatilag montis videózáshoz értelmét vesztette a gimbal, jó persze, valamivel az még jobb, de ezen a szinten amit a Gopro 7 tud, már nem sok szükség van arra batár robotkarra, hogy még jobban stabilizáljon.
StLui: Simán lehet, hogy engem láttál a videón. Van egy ismerősöm, állandóan videózik. Én már elég régóta nem videózok, amióta eladtam a Gopro 3-at. Gondolkodtam egy gimbal-on, de elrettentett a mérete. Viszont a Hero 7 black-et tuti megveszem, ennél több már tényleg nem kell, ezzel már brutál jó, stabil felvételeket lehet készíteni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #121339 üzenetére
Nekem nem tűnik számottevően rosszabbnak, mint egy gimbal-os felvétel. Persze nem vagyok videós szaki, simán lehet, hogy csak az én tudatlanságom mondatja velem, hogy ez jó. Én úgy látom, hogy a hero 7 elég nagy előrelépés az elődhöz képest. Te amúgy akkor mit vennél a Gopro 7 black helyett?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #121387 üzenetére
Tényleg elég szörnyű lehet, de van aki túl tud ezen lépni. Egy régi New World Disorder filmben láttam először Stacy Kohut-ot. Állat a fazon, egy speciális MTB kerekes székkel tolja, nem is akárhogy.
Illetve van egy Brian Bartlett nevű fickó, ő saját maga készített műlábbal bringázik.
[link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz beleriand72 #121497 üzenetére
A Cross bicaj szerintem egy teljesen jó kategória, én is szeretem az enyémet, bár nem egy túl komoly darab: [link]
Tervezem, hogy kap egy integrált hajtást, amúgy ezen kívül minden okés vele. Nagyon jól halad, sportos, de nem túlzottan kényelmetlenül. Egy hasonló felszereltségű montinál mindenképpen haladósabb, akkor is ha a montira is Cross gumit teszel. Ha kell rá csomagtartó, pálcás sárvédő, nagyon könnyen felszerelhető rá.
Általános városi közlekedésre el sem tudok képzelni ennél jobbat. Még a jobb minőségű földes utak is beleférnek, bár azért itt észnél kell lenni a kanyarokban a gumi miatt, pláne ha magasabb nyomásra van fújva.
Viszont azt soha nem szabad elfelejteni, hogy amint konkrétan erdei terepere tévedsz vele, akár enyhébbre is, pillanatok alatt eléri a határait. Tehát itt alapvetően egy aszfalt bringáról van szó.
Ha konkrétan terepre is mennél vele, akkor felejtsd el, és csak is monti, amúgy szerintem szeretni fogod ha veszel egy minőségi darabot. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #121552 üzenetére
Igen, a Bergamont nagyon jó Cross vázakat gyárt. Ez valóban egy sportos trekking. Sajnos sok gyártó nem tervez külön Cross vázat, csak lecsupaszítja a trekking bringáját és azt elnevezi Cross-nak. Épp ezért nem szeretik és nem értik sokan a Cross kategóriát, pedig jó gépek ezek, ha egy minőségi vázra épül.
-
Runner_fxr
Ármester
Én azt vallom, hogy a jobb bringával jobb menni, akkor is ha ritkábban ülsz rá.
Tehát attól, mert nem a bringán éled az életed, még lehet sokkal jobban élvezni a bringázást, csak hétvégente, egy komolyabb, akár karbon gép nyergében.
Szerintem ez sok tényezős kérdés.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #121579 üzenetére
Általában 4db csapágy van hátul, a komolyabb iparis agyakban.
A pragon egy jó kis villa, nem tudom mi a bajod vele amúgy. Egy könnyű, de jól csillapító trekking villa. A komfortja összehasonlíthatatlanul jobb mint egy merev villáé, és már azt sem lehet rá mondani, hogy csak nehezék lenne. Levegős rendszere miatt tökéletesen be tudod állítani a testsúlyodhoz, tehát nem lesz túl puha, ez inkább a rugósokra jellemző, mivel egy átlag 80-85 kilós ember súlyához optimális, ha 90-100 kiló vagy kicsit felette van a testsúly, akkor ott ez valóban probléma, de egy paragonnál ez sem probléma. És nem is fog könnyen kotyogóssá válni, mert minőségi perselyezése van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #121586 üzenetére
Azok a villák amiket felsoroltál, mtb villák, egy cross trekkingbe azért nem valók, mert teljesen elrontják a geometriát, choppert csinálna belőle. 100mm utas mtb villa egy cross bicajba? Ne már!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #121596 üzenetére
Attól függ milyen montiról van szó, egy retro montinak simán sok lehet a 100mm. Amúgy meg a 120 is sok egy xc gépnek. A trekkingbe 50-63mm-es villa való, e helyett bedobdz egy 100-ast, tuti, hogy mindent elrontasz. Ideges lesz az irányítás, és ettől még nem lesz mtb a cross-ból. Bizonyos esetekben, trail, am gépeknél bele szokott férni a plusz 2 centi, de egy trekkingnél baromság.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #121621 üzenetére
Nyilván nagy szakértője vagy a témának.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #121630 üzenetére
A nézeteltérések mindig abból fakadnak, hogy az emberek csak a saját, beszűkült szemszögükből vizsgálódnak. Eleve egy outisnak mi fogalma van a mtb sportról, úgy összességében véve? Ezzel nem az országútizást akarom leszólni, de a kettő teljesen másfajta sport, hiába mindkettő kerékpár. A pedelec meg egy külön műfaj. Itt gyakorlati tapasztalat nélkül tényleg csak a levegőbe durrogtatunk. De ha már azon lovagolunk, hogy ki a keményebb, kinek hosszabb a p@cse, akkor ilyen erővel miért nem megy mindenki 100 éves csepel kerékpárral, vagy velocipéddel? Miért nem jó az 1 sebesség, meg a full acél bringa? Minek kell váltó, pehely könnyű karbon gép, és sorolhatnám.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #121634 üzenetére
A legjobb lenne csővágóval vágni a nyakat, és a rózsát is egy speciális beütővel lehet szépen és pontosan beütni, de ezeket mondjuk meg lehet oldani házi barkácsba. Viszont arról nem esett szó, hogy a kormánycsapágyad alsó kónuszát is át kell rakni az új villára. Ennek a leütése még menni fog egy lapos csavarhúzóval és egy kalapáccsal, bár ehhez is jobb egy alsó kónusz leszedő. Viszont az új villa nyakra is rá kell ütnöd, lehetőleg úgy, hogy ne sértsd meg az alsó kónuszt. Ehhez meg egy ilyen cucc kell. [link] Bár ez egy prémium, multifunkciós szerszám. Vannak olcsóbban is.
Mivel nyilván nem szándékozol 1 villa miatt venni egy csomó spéci szerszámot, én inkább rábíznám egy szervizre. Nem akkora nagy összeg egy villacsere, és akkor tényleg minőségi munka lesz, nem kendácsolás.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #121653 üzenetére
Mondjuk ez a kormánycsapágy túlél egy atomtámadást is, azt tegyük hozzá.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Milán13 #121661 üzenetére
A márka majdnem mindegy, gyógyszertárba kell venni. Béres elég megbízható, de most pl elég jó áron van az Innopharm glükosamin plus nevű készítmény. Illetve e mellé érdemes hialuron-t is szedni. Egész jó áron van a Bioco hyaluron forte, illetve az LXR hialuronsav, 200mg-os. Egy ideig gca 2700-at szedtem, az se rossz minőség.
lorcsi: Ha szar a térded, akkor érdemes lenne orvoshoz menni, egyáltalán nem biztos, hogy neked a porcokkal van probléma. Ezerféle probléma lehet. Persze lehet kopásos eredetű is, de ez esetben meg lehet többet érne a hialuron injekció, amit meg az orvossal tudsz megbeszélni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #121677 üzenetére
Attól függ, hogy milyen villáról van szó. Egy filléres cucc esetében, nyilván kb mindegy, de mondjuk ha épp egy új Fox-ot építesz be, nem biztos, hogy örülne a tulaj, ha látszana a villa váll szélén a csavarhúzó nyoma. Tehát biztos lehetsz benne, hogy az ilyeneket speciális szerszámmal oldják meg. Egyébként az alsó kónusz leütése a villanyakról még csak csak okés egy csavarhúzóval, a problémásabb a villanyakra való vissza kalapálás. Ez célszerszám nélkül sok problémát okozhat. Pl megsérted az alsó kónuszt, ezáltal nem fog szépen futni a csapágy, vagy kitágul az alsó kónusz és kotyogni fog a villanyakon.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #121694 üzenetére
Persze, hogy nem csodaszerek, de valami hatásuk azért van, ezt magamon is tapasztaltam. Ha teljesen felesleges lenne, akkor szakorvosok sem ajánlanák. Mondjuk ez egyéni dolig, mert egy komolyabb kopás esetén valóban hatástalan bármilyen porcerősítő tabletta. Ott csak az injekciók tudnak némi tüneti kezelést adni. Egyébkén a hialuron injekció annyira nem vészes árban, mint a cikkben említik. A hyalgan tb támogatott, 5 ezer/injekció. Nekem az egyik könyökömben van egy jelentősebb kopás, de 1-1,5 évig elvagyok a 3 hyalgan-al. Ez évi 15 ezer.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #121697 üzenetére
Igen jó az RS pumpa. Nekem a 600psi változat van, de még soha nem kellett 300 psi fölé fújni bármit is. Csak azért vettem ezt, mert árban akkor nem sokkal volt drágább mint a 300-as, és nyilván ez egy erősebb, precízebb pumpa. Egyébként méretre a 300-as kisebb, rövidebb.
Minden telón, tagon autószelep van, de csak telópumpával szabad fújni.
Hasaggymeg: Szerintem az igazság valahol a kettő közt lehet, nem hinném, higy csak placebó, de nyilván csodát sem tesz. Azért mert egy szét kopott izűletnek már nem használ, még egy enyhébb panaszon tud segíteni. Az injekció meg kifejezetten hatásos, bár az se gyógyít meg, viszont rengeteget tud javítani.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #121701 üzenetére
A sportkorházban az ortopéd szakrendelő főorvosához járok és jártam anno is kb minden mozgásszervi panaszommal. Nem hinném, hogy totál feleslegesen ajánlgatna bármit is. De azt ő se, meg senki sem mondja, hogy ezek a porcerősítő kiegészítők meg fognak gyógytani. És ez nyilván egyéni dolog is, hogy kire milyen hatással van, mivel a problémák súlyossága sem egyforma mindenkinél. Az injekció szerintem egyáltalán nem horribilis áron van, legalább is a tb támogatott hyalgan. Szerintem évente, vagy akár fél évente ki lehet bírni 15k-t. Bár az injekció sem tud új porcot építeni, de ettől eltekintve nekem nagyon komoly javulást tud okozni a könyökömben. Persze idővel alább hagy, de azért marad valami a hatásából. Amikor kb 8-9 éve megkaptam az első hyalgan kezelésem, akkor olyan állapotba volt a könyököm, hogy hajat mosni alig tudtam, vagy egy szatyrot felemelni, ehhez képest most súlyzós edzést is tudok vele végezni. Tehát valami haszna csak volt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #121718 üzenetére
Azzal abszolút egyetértek, hogy a legfontosabb a megfelelő sport, meg a táplálkozás. Alapvetően nekem sem csak attól lett jobb a könyököm, hogy injekciózták. Ez inkább ahhoz kellett, hogy az amúgy is rossz állapotban lévő ízületet ne károsítsam tovább az edzéssel. Aztán a javulás nyilván egy összetett folyamat volt. A hialuron injekció jobb kenést adott a könyökömnek, ezáltal az edzéssel tudtam erősíteni az izomzatot, szalagokat úgy, hogy nem rontottam tovább a porcokat. Azt tudom, hogy nekem rengeteget segített az évi 3 injekció. Pláne az elején, amikor minden hajlítás kellemetlen volt, az injekció után meg azonnal szinte panaszmentes lett. Persze ez se csodaszer, de azért haszontalannak semmiképp sem mondanám. A tabletta már más tészta, az tényleg vagy kisebb panaszokat képes kezelni, vagy inkább megelőzi a bajt. Tablettákkal nem lehet komoly eredményeket elérni.
IMIIKE1998: Van akinél születés rendellenesség, hogy gyengébbek az ízületei, vagy túl terhelés, helytelen edzés következménye, nálam konkrétan sérülés miatt alakultak ki problémák. A jobb könyököm 2 helyen el volt törve és részleges szalag szakadás is volt. Ebből adódóan lett némi porc rendellenesség. És az ízületi folyadékomat pótolni kell időnként. A térdeimmel meg azért volt problémám, mert volt egy síbalesetem, mind a két lábszáram eltört és mindkét térdemben elszakadtak a hátsó kereszt szalagok. De ennek ellenére a térdemben még egész jó a porc, jobb mint a könyökömben. A sok bringázás tartotta karban, de talán a legtöbbet a súlyzós edzés tett a térdemért, iszonyat jól erősítette az izomzatot és növelte a stabilitást. Meg persze nyilván a porcerősítők is hozzátettek valamit.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #121763 üzenetére
Nekem van 2db Ergon hátizsákom. Ezekkel elég jól elvagyok, egyáltalán nem rossz, bár nyilván jobb nélküle, de simán megszokható. Én inkább ezt választom mint a bringa "felmálházását".
A probléma inkább a gagyibb hátizsákokkal van.
Nekem ezek vannak:
BE2 Enduro a kisebb túrákhoz.
BA3 a nagyobb túrákhoz.
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz robaGB10 #121853 üzenetére
Első körben próbáld meg azt, hogy fellazítod a gyorszárat, és meghúzod újra, közben a bringa első kereke értelemszerűen a földön van, nem emeled fel, kicsit még rá is dőlhetsz a kormányra. Így talán vissza áll az eredeti pozícióba. Ha továbbra is súrlódik, akkor be kell állítani a féket. Sajnos a gyorszáras keréknél amikor a kereket kiveszed, nem mindig tud hajszál pontosan ugyan oda kerülni a kerék. Fel kell lazítani a féknyerget, középre igazítani, hogy a tárcsa két oldalán egyforma rés legyen a betét és tárcsa között. El lehet vele szöszölni, ha még nincs a kezedben a művelet.
pc360: Azt azért tegyük hozzá, hogy ez sem egy feltétlen okos dolog, mert a hidraulikus fékben nem csak azért kell olajat cserélni, mert fellevegősödik vagy elforr, hanem mert koszolódik is. Átlag használat mellett 1 max 2 évente érdemes olajat cserélni a fékekben. 5 év azért durva, az az olaj már kb full fekete lehetett. Intenzív mtb használat mellett, akár fél évente is le lehet cserélni az olajat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bringasisti #121877 üzenetére
Most te komolyan egy autó fékrendszerét hasonlítod egy kerékpáréhoz?
A jó fékolajat is fel lehet forralni, ez csak felhasználás kérdése. Illetve ha valaki kis tárcsával használ egy erős féket, és a bringás is nagyobb súlyú, akkor hiába a jó olaj, felforr, nem is nehéz ezt elérni. De a fő probléma az, hogy idővel szennyeződik az olaj és ezzel együtt nyilván romlik a minősége is. Tudomásul kell venni, ha valakinek hidraulikus féke van, akkor max 2 év és olajat kell benne cserélni. Nem olyan nagy dolog ez szerintem. Ha meg komolyabb gépről van szó és a felhasználás is intenzív, akkor 1 évnél tovább nem hagynám benne a fékolajat.Bár nem vagyok nagy autós szaki, de itt pl azt írják, hogy az autókban is érdemes 1-2 évenként fékolajat cserélni: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bringasisti #121894 üzenetére
Biztos igazad van, autókhoz nem értek, de kerékpárokhoz inkább. 2 évnél tovább halogatni a fékolajcserét egy kerékpárban, nem egészséges, aztán, hogy ezt betartja e a tulajdonos vagy sem, az már mindenkinek a saját problémája.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bringasisti #121898 üzenetére
Minden szakmának megvannak a maga félkarú rablói, de megvannak a korrekt szakemberei is.
zoli03: Nos igen, abszolút logikus amit írsz, én is így gondoltam régebben, hogy oda bizony nem tud bejutni semmi, mert zárt a rendszer, legalább is ha nem ereszt, akkor zártnak kéne lennie. De amikor találkoztam az első olyan fékkel, amiből szó szerint korom fekete olaj jött ki a rózsaszínű helyett, akkor kicsit átértékeltem ezt a dolgot. Én úgy gondolom, hogy a dugattyúk mellett, valahogy mégiscsak bejut a por, leginkább a fékpor. Ez színezi feketére az olajat, persze ehhez az kell, hogy elhanyagolják az olajcserét.
Volt olyan fék, ami annyira koszos volt belül, hogy háromszor kellett áttolnom rajta a friss olajat, mire már tiszta olaj jött ki felül. Kb a fékhez szükséges olajmennyiség négyszerese ment át a rendszeren, mire kitisztult. Ennyi kosz hogy a búbánatba kerülhetett volna bele a gyárban. Sehogy, csak a fékpor lehet. Persze ez hosszú évek munkája, ez kb egy 5-6 évet, intenzíven használt fék volt, olajcsere nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bringasisti #121917 üzenetére
A márkaszerviz mindig lehúzás volt, de vannak azért korrekt autószerelők. Én is ismerek ilyet. Fateromnak anno 2004-ben, az 5-ös golfban, egy izzót akartak cserélni 10 ezerért, márkaszervizben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #121922 üzenetére
Nem hinném, hogy ez mind a fék belsejéről lemart szennyeződés lenne.
bringasisti: A kerékpár fékrendszert ne hasonlítsd egy autóéhoz, egy 100 ezer ft-os bringás fékrendszerben is bekoszolódik az olaj ha nem cserélik évekig. És nem hinném, hogy minden bringás fék szar minőségű lenne. Egyszerűen másképp működnek, sokkal kevesebb anyagból kell őket elkészíteni, kikönnyítve minden. Nincs olyan túlméretezésre lehetőség mint egy autónál. A bringát nem szabad motorizált járművekhez hasonlítani, itt teljesen más szempontoknak kell megfelelnie az alkatrészeknek. Ezek karbantartási periódusa jóval gyakoribb mint autóké és motoroké, ezt el kell fogadni. De értelemszerűen itt a km is kevesebb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bringasisti #121928 üzenetére
A dugattyú a féktestben ki be mozog, hiába tisztítod le a kopott betét esetén a kíjebb tolódott dugattyút, mivel fékezés után a dugattyút egy kicsit visszahúzza, így idővel mindenképpen bedolgozza a port. Egyetlen megoldás az, ha betartod a karbantartási előírásokat.
Amikor megvettem a Cannondale bringám, egyből lecseréltem a deore fékrendszerét egy erősebbre, a deore-t azért légtelenítettem eladás előtt, fekete olaj jött ki belőle, 2017-es bringa volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ironizer #122045 üzenetére
Sok gyakorlás kell, meg ez egyénenként teljesen változó, hogy ki mit mer vagy mit nem mer, van aki pár hónap gyakorlás után már 60-al csapatja az erdőben, meg néhány közepes ugratót is bevállal, míg mások 10 év után se mernek ilyenek csinálni. A plus-os gumik rengeteget tudnak segíteni, sokkal jobb a tapadás, jobban átgördül a köveken, még a telók rugóútja is többnek érződik. Viszont normál mtb villába és vázba ezek nem férnek be, max 2,4-ig kb.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen