-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #124462 üzenetére
Nekem ezek a vázba rejtett aksik nem tetszenek, nagyon vastag lesz a váz tőle (egy két kivételtől eltekintve), és maga a tube akku olyan hosszú, hogy lehetetlen tartalékot magaddal vinni, míg a váz akku elég kompakt, simán befér plusz 1db a hátizsákba.
Tegnap beszéltem a sráccal akinek lefóliázták a Commencal bringáját. Azt mondta, hogy brutálisan jó lett, sehol egy buborék vagy gyűrődés, és gyakorlatilag a teljes váz és villa be van csomagolva. Nagyon arra hajlok én is, hogy elviszem oda, csinálják meg tökéletesen.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #124463 üzenetére
Holnap én is megyek egy havas kört.
Hasaggymeg: Ha magam csinálom, akkor csak olyan anyaggal állnék neki, ami méretre van vágva, ez meg csak az invisiframe, ami 34 ezer, van egy másik srác, aki 20-ért megcsinálná, de az nem egy teljes fóliázás, csak a fontosabb helyeken.
Keddre van időpontom, addig eldöntöm.A Trek az Bosch motoros, én ilyet már nem vennék, legalább is MTB-ból, trekkingben még okés. Eljárt az idő a Bosch rendszer felett, 5 éves fejlesztés, a konkurencia technológiailag beelőzte.
Elvileg 2020-ra jön az új Bosch generáció, ami váltja a CX-et.
A Merida legnagyobb előnye a váz, annyira eltalált a geometria, hogy gyakorlatilag megegyező az analóg verzióval, ezáltal az irányítása nagyon precíz, nem véletlenül választottam ezt és nem véletlenül lett teszt győztes.A Rocky Mountain Altitude powerplay az brutál de az ára is. A vázba van az aksi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Yahhher #124564 üzenetére
Köszi szépen!
Ma végül elvittem a mesterhez a premium protect-be, igazán időm sincs vele most foglalkozni és nem szeretném a vázat összecseszni addig se amíg fólia kerülne rá.
Egyébként azt mondta, hogy én vagyok az utolsó akinek 50-be megállt a teljes csomagolás, a következő 70-ért lesz, 40-50 körül csak a főbb felületeken lesz, nem teljes.Azt mondta, hogy kicsit több mint 1 napot melózott az előző bringával is, és ezek olyan melók amiket nem tud kiadni az embereinek, mert nem könnyű.
Ott állt a szalon előtt ez a maserati, ezt is ők csinálták, kék színű króm fóliával:
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #124735 üzenetére
Másfél napig melózott vele, pedig nem kezdő.
Talán annyi negatívumot tudok mondani, hogy az alsó védelem az nem 1 db-ból van, a fölső 2/3 egy darab, az alsó meg kettő, de oda még úgy is húzok egy plusz réteget, mert adott még fóliát, hogy ha látok esetleg olyan részletet amit kihagyott, nem vett észre, ragasszak rá. Amúgy elég alapos munka, nem nagyon tudok belekötni.Pxs: Van értelme az alubakos tárcsának, kicsit erősebb is a fékhatás, és nem ég meg olyan könnyen.
Maxxis minion elég jól bírja, de nyilván nem aszfaltra találták ki.
A váltóddal annyi történt, hogy az új bovden nyúlt egy kicsit, ezért elállítódott. Feszíteni kell a bovdenen egy kicsit, a váltókarnál tekerd az állító csavart egy kicsit kifelé, kis lépésekben haladj. Ezt még tekerés közben is el lehet végezni, így pontosan érzed mikor lesz jó.
Nekem is volt ilyen Stinky-m, szerettem, de a súlya az durva. Ma már egy elektromos monti is hozza kb ezt a súlyt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #124853 üzenetére
Én 94-ben vettem az első komolyabb montim, egy GT karakoram-ot, full LX szettel, marzocchi olajpatronos villával, akkor az LX még mtb szett volt nem pedig trekking, és azon a bringán is LX kantifékek voltak. Nem emlékszem rá, hogy gondom lett volna a fékerővel.
Ez is olyan dolog, hogy vfékben is van fos, meg olyan amivel kb fejre állsz.De amúgy olyan 95-96 tájékán a cannondale gépekre már kezdtek kezdetleges tárcsafékeket szerelni. Meg ugye ekkor már javában volt magura hidraulikus felnifék is.
Ár tekintetében ezek a bringák csillagászati áron mentek. Az én gépem 122 ezer ft volt 94-ben, ami akkor igen durva összeg volt, mert kb 20 ezer ft volt egy átlagos havi bér. Arányait tekintve ma olcsóbbak a bringák, hiába is sokallják az árakat egyesek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #124870 üzenetére
Nem, mert egy ilyen kategória kb mai megfelelője, alu vázas, SLX szettes gép. Max 450-500 ezer.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #124870 üzenetére
Ha ezt az összeget mai bérre levetíted, jóval kedvezőbb ár jön ki mint 94-ben.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #124950 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #124962 üzenetére
Én is "használtan" vettem. Nézegettem a gopro fórumot, egyszer csak megláttam egy új, garis 7 black-et 98K-ért, már írtam is a srácnak, hogy akkor ez kéne.
El is hozta, mert itt lakott a közelben. Kaptam mellé egy sandisk extreme 32gb memória kártyát meg egy case logic tokot, lencse védőt. A kamera gyakorlatilag új, 2018.12.19.-én lett rendelve az aqua-ból. Nem is értettem, hogy miért adja el ilyen hamar ennyiért. Annyit mondott, hogy karácsonyra kapta, de nem kell neki, mert nem tudja kihasználni.jjeahh: Én a sony vegas-t szoktam használni. Próbálkoznak sokan a lemásolással, de valahogy ez annyira nem jött össze eddig, pedig már a 7. generációt adta ki a gopro. Vannak alternatívák, de még mindig a gopro a legjobb. Igen én is úgy tudom, hogy giroszkóp és szoftver ami megoldja a stabilizálást, de ez csak a 7 black-ben van, a sima 7-ben nincs.
Elvileg ezt tudja gimbal nélkül: [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #124967 üzenetére
Még mindig nem értem, hogy miért adta oda ennyiért, gondolom gyorsan pénz kellett.
Szerintem tudja ezt, nem kamu. Kézi felvételt már csináltam, direkt megrángattam föl, le, kb semmi nem látszik a kijelzőn, csak egy stabil kép. Amikor forgatod, azt érzékeli, de a föl le rázkódás meg se kottyan neki.
Az optikai stabilizációs panasonic kompakt gépem kutya fasza volt ehhez képest.jjeahh:
A Gopro 4-ig kb sikerült is beérnie a kínaiaknak, de pl az 5-től már elindult egy komolyabb fejlődés a stabilizációban. Az már tetszett, a 6-os már nagyon jó volt, a 7-es meg egy durván nagy ugrás. Pont idén nyáron gondolkodtam azon, hogy lehet pár évig nem lesz kamerám amíg nem lesz beépítve a gimbal, mert nincs az az Isten, hogy én magamra aggassak egy gimbalt hosszú távon, egyszer kipróbáltam, elég is volt, erre a 7-es el is hozta azt amit szerettem volna.Redneck: Januárban mindenképpen érkezik egy videó. De idén már nem hiszem.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz emiki6 #124986 üzenetére
Barátnőm 0 kerékpáros kondival a felét simán letekerte egy átlagos trekkingel, nem is nyavajgott. Terepen 15-20 km után már minden baja volt, szerintem nem kell egy balatonkörhöz különösebb edzettség meg edzésterv. Persze ha mondjuk 5-6 óra alatt akarod körbe tekerni, az más tészta.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #125011 üzenetére
Ismerem a gépet, tényleg szép, de mint MTB annyira nem nyűgöz le. 470mm-es láncvilla, M-es méretben 1256mm-es tengelytáv és 64 fokos fejcsőszög. Ez a gép egy erő demonstráció, hasonlóképpen mint a Spitzing, a motorja ugyan az, TQ Engine. Ez egy baromi erős szerkezet, de szerintem már túl sok, ráadásul a vázgeometria már hátráltat a technikás pályákon. Nem adnám oda érte az eone sixty-t, mert lefelé agyonverem ezt a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #125016 üzenetére
Ez a gép nem a technikás MTB rájdereknek készült, egyenesben stabil, a motorja veszettül erős, de ennyi. Ezekkel a geometria adatokkal egyenesben atom stabil lehet, de amint jönnek a kanyarok, lomha szar lesz. Súlyban kb 25 kg lehet. Ráadásul a TQ engine-nek aztán tényleg semmi értelme nincs a 25km/h-s korlátozással, olvastam róla, állítólag elég nehéz kiütni a korlátozást. Én személy szerint nem látom ennek a konfigurációnak az értelmét. Még ha nyitott lenne a rendszer és engedné 72km/h-ig, mint a spiting-et, akkor esetleg érteném, de így nem, és a 650Wh is baromi gyorsan el fog fogyni egy ilyen erős motor mellett.
Akkor még is kiknek készült? Koca bringásoknak, akiknek van elég pénzük meg elég nagy arcuk hozzá. Rövidebb távon felszalad az összes emelkedőn, aztán kész, de mint MTB forintot nem ér, ez a véleményem róla.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Megjött az első fejlesztés a bringámhoz, Lyrik RC2 csillapítás.
-
Runner_fxr
Ármester
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #125079 üzenetére
Nyilván nem először ment végig, és?? Kit érdekel? Csak azt szemlélteti a videó, hogy maga kerékpár mennyire jól irányítható. A pedelec mtb-nál az egy kritika szokott lenni, hogy a nagyobb súlya miatt lomhák, nem olyan jól kezelhetők. Ebből a videóból meg tökéletesen látszik, hogy egy profi e-mtb semmivel sem rosszabb lefelé.
Ami a hozzászólásod többi részét illeti, hogy csak elektromos hajtást használt. Tévedésben vagy, ezek a gépek csak akkor segítenek be ha tekered a gépet. Illetve 25-nél lekapcsol, itt lefelé ebbe nem vot elektromos hajtás. Amikor forgott a pedál magától, az csak a walk assist, ez azért van benne, hogy 5km/h-ig tudod működtetni gombnyomásra, ezáltal könnyebben fel lehet tolni mondjuk egy olyan emelkedőn ahova már nem tudsz feltekerni, de a nagyobb súlya miatt nehéz lenne feltolni.
Az, hogy a cross motor mennyi élményt ad, más tészta, ez egy kerékpár, az meg egy motor, értelmetlen az összehasonlítás is.
Egyébként igazán nem akarlak megbántani, biztos nagyon profi bringás vagy te is, de abban biztos vagyok, hogy az átlag montis akárhányszor végigmehet egy ilyen pályán, ilyen tempóval, így a büdös életben nem fog tudni lejönni. Valószínűleg te se és én se.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #125092 üzenetére
A tubeless legnagyobb előnye a belsőssel szemben, hogy jóval kisebb a defekt lehetősége.
Persze sokmindent meg lehet oldani kendácsolással, de a tl ready felni más, más a perem, rápattan a külső. Működhet normál felnivel is, de én nem merném úgy használni, monduk terepen egy 50-es tempónál elereszti a levegőt az első kerék, nagy esélyed lesz egy perecre.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #125107 üzenetére
Ez egyáltalán tárcsafékes agy? Ilyen nincs, hogy 2 csavar fogja a tárcsát, életveszély ez így. Ez inkább valami kókányolásnak tűnik. Amúgy mindegyik 6 csavaros, vagy center lock.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #125118 üzenetére
Akkor passz, de hogy ez nem szabvány, az ziher. Fél millás bringán maximum akkor van 3 csavaros tárcsa rögzítés, ha a 6 csavarból 3 van becsavarva, de ilyet még életemben nem láttam. Olyat viszont már láttam, hogy túl volt húzva a csavar és beletört a fej, vagy elnyalódott, esetleg az agyban megszakadt a menet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #125127 üzenetére
Ez egy 6 csavaros agy volt valamikor, gondolom beszakadtak a menetek, azért lett beleragasztva az a kiálló bizbasz. Ezt az agyat dobd ki a fenébe.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #125135 üzenetére
Jobban jársz, ebben az árkategóriában nem éri meg a fűzés, maximum ha magadnak fűzöd.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #125148 üzenetére
Egy jó kónuszos aggyal semmi gond nincs, csak jól be kell állítani. Ettől függetlenül inkább az ipari csapágyast ajánlanám.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #125220 üzenetére
Országútival azért több km-t mennek mint MTB-al. De ettől függetlenül a 12 ezer km nem kevés, sőt mondhatni elég sok, az év minden napjára levetítve 32km. MTB esetében inkább a szint ami több, kevesebb km mellett.
SSJmeszes: Ja, én is kíváncsi lennék azokra a videókra, mert ha tényleg olyan szar, akkor adhatom el a 7 Black-et és kénytelen leszek venni egy Sony FDR X-3000-et.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #125224 üzenetére
Egy ismerősömnek van ilyen Sony kamerája, és az optikai stabilizátor is brutál jól működik, illetve gyönyörű képe van. Mielőtt kijött a gopro 7, abszolút ebben gondolkodtam. Hát igen a formája kissé fura, nekem is jobban tetszik a gopro fazon.
Egyébként a gopro 7 black is csak úgy tud 4K 60fps-t, hogy kikapcsolja a stabilizátort, stabilizálva csak 30-at tud. 2.7K-ban tud 60fps-t Hypersmooth mellett. Szerintem én így fogom használni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #125227 üzenetére
Próbakört még nem mentem, pedig épp Eplényben vagyok, de bringa nélkül sajnos.
Csináltam egy kézi felvételt. [link]
Viszont kell vennem valami rendes memóriakártyát, mert ami benne van (Sandisk Extreme 32GB V30) az kicsit lassú, 1080-ban még oké, de 2,7k-tól már van némi akadozás a felvételekbe. -
Runner_fxr
Ármester
Azért ezzel vitatkoznék, hogy télen bizonytalan a működése az összes levegős telónak.
Az alsó és középkategóriának valamennyire igen, de a felső kategóriára ez már nem annyira jellemző.
RS-nél maradva, azért durván érezni a különbséget egy motion control és egy charger csillapítás között, debonair-el. -
Runner_fxr
Ármester
Nyilván valamennyire hatással vannak a mínuszok, kb minden telóra.
Tudtommal a SID-ben is Charger csillapítás van.
Nekem úgy tűnt, hogy a motion control jóval érzékenyebb a hidegre. Mentem Yari-val jó időben is, meg most hidegben is, elég nagy a különbség. Míg a Pike sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott.
Persze ez nem azt jelenti, hogy szar lenne a Motion Control, de azért nem kicsit kompromisszumos.
De említhetném a Fox villáimat, vagy anno a nyílt olajos Marzocchi villákat, sőt még az Xfusion velvet is jobban működött.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz emiki6 #125510 üzenetére
Nekem a térd szalag szakadásom után kellett hasonló gyakorlatokat végezni gyógytornán, rengeteg guggolás, ilyen félgömb alakú párnán. Egyrészt rohadtul kemény edzések voltak, másrészt iszonyat jól stabilizálta a fos térdem. Szóval nem szabad ezeket lebecsülni. A mély izmokat pl lehetetlenség kerékpárral megedzeni. Nagyon jó sport a kerékpár, és sokat is tud segíteni egy mozgásszervi probléma javításában, de gyógytorna nélkül nem sokat ér. Síelők, focisták körében rendkívül fontosak a mély izmok erősítése. Ettől lesz igazán erős és stabil térded.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125547 üzenetére
Ezért jó a plus méret, még ha nem is olyan ballonos, akkor is egy állat a kinézete.
A 2,8-as DHF/DHR brutális, mind megjelenésben, mind tapadásban.Hasaggymeg: A fatbike-ra még esetleg rá lehet húzni azt is, hogy divat, bár abszolút megvan a létjogosultsága, tehát csak a divat nem tartaná fent ezt a kategóriát, viszont a plus size abszolút nem a divat kategória. Egyszerűen rájöttek, hogy az átlag Trail/Enduro felhasználónak ezek a külsők nyújtják a legnagyobb felhasználói élményt. Csak professzionális felhasználás mellett jelentkeznek a hátrányai, de a legtöbb Trail és Enduro felhasználó csak profitál belőle, mert jóval nagyobb a tapadása, illetve a ballonossága miatt még a rugóúthoz is hozzáad, hajtani pedig alig nehezebb mint mondjuk egy átlag 2,35-ös külsőt.
A Plus-os külsők elterjedését az elektromos mtb-ok hozták el, itt a nagyobb tömeg miatt nem volt kérdés, hogy kell valami masszívabb mint az átlag monti külső, de ma már elég sok normál hajtású Trail/Enduro gépen is 2,6/2,8-as méret van. A Boost pedig a 29"-es kerekek miatt is kellett, hogy nagyobb merevséget tudjanak elérni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125553 üzenetére
Ekkora méretben még a szar is tapad.
IMIIKE1998: A 28-as külső már nem igazán outi külső, természetes, hogy nem fér el a vázban vagy a villában, outira 25-ig szoktak külsőket tenni.
Az, hogy egy külsőnek mennyi az élettartama és milyen a teljesítménye 2 külön dolog, általában a legjobb külsők (legkönnyebb, legnagyobb tapadású) kopnak a leghamarabb és a legszarabb külsők kopnak a leglassabban, és vannak a kompromisszumok, amikor a minőség már vállalható, de kompromisszumos, viszont az élettartam is viszonylag hosszú.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #125561 üzenetére
Az lehet, de én most itt a klasszik országútira gondoltam.
emiki6: A hagyományos súlyzós edzéshez sem árt az edző, ha valaki full kezdő.
Én inkább azt látom, hogy maga a cross fit lett nagy divat, most ez a menő, hogy cross fit edzést csinálnak az emberek. Amivel még nem lenne akkora baj, ha lenne egy korrekt súlyzós edzés múltja annak aki ezt elkezdi, de ezzel kezdeni elég gáz. Rengeteg olyan gyakorlat van, ami feltételez egy jó alap kondíciót.ivana: De gondolom neked valami régi országútid van, ezekbe simán beférnek a trekking kerekek, külsők, az más. Meg a magyar utak is más tészta, idehaza épp ezért hülyeség az országúti, véleményem szerint, amivel nyilván sokan nem értenek egyet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #125581 üzenetére
Jó mondjuk nekem a CX is hülyeség, de az más kérdés. Nem igazán tudom értelmezni a koskormányt terepen. Visszatérve az országútizásra, tök jó dolog, megvan a maga hangulata, de nem Magyarországon, itt se az úthálózat, se a közlekedési kultúra nem passzol ehhez a sporthoz. Ausztria, Svájc, Olaszország, Franciaország stb. Ilyen helyeken én is szívesen országútiznék, biztos, hogy lenne is országúti bicajom.
De idehaza inkább a mtb. -
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #125567 üzenetére
Amikor először láttam videón ezeket a cross fit-es húzódzkodásokat azt hittem valami vicc.
emiki6: Sajnos a tapasztalatlan edzők vannak inkább többségben. 20-22 éves pelyhes p.csű ne akarjon edzősködni, ez komoly dolog. Elhiszem, hogy menő dolog, meg minden, de ide komoly tapasztalat kell, akár súlyzós, akár cross fit jellegű az edzés. Az oktatáshoz legalább 10-15 éves tapasztalat kell és versenytapasztalat. Ez a legtöbb mai edzőnél hiányzik.
A cross fit tele van ízületgyilkos gyakorlatokkal, ami pláne akkor ízületgyilkos ha valaki edzetlen. Persze lehet ezt is jól csinálni, van ismerősöm aki profi cross fit-es, de előtte több mint tíz évet eltöltött aktívan a body sportban. Amióta cross fit edzéseket csinál, fogyott egy 10 kilót, de irdatlan masszív, mint egy szikla.
Viszont ezt a fizikumot úgy nem lehet elérni, hogy valaki cross fit-el kezd.
Nekem inkább a body sportban van nagyobb tapasztalatom, cross fit-be belekóstoltam, kiegészítés képen el tudnám képzelni, de nekem a klasszikus, megfontolt, szabályos súlyzós edzés sokkal szimpatikusabb.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- Hardcore café
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Proxmox VE
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest