-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #126547 üzenetére
Damien Oton, 2. helyezett volt az EWS-ben, 170cm magas, szintén 29"-es bringával versenyez.
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #126553 üzenetére
Én nem azt akarom mondani, hogy mindenkinek a 29" jobb, nyilván azért vannak más kerékméretek is, hogy mindenki eldöntse, hogy neki mi passzol a legjobban.
Az én véleményem is változott a témában, mert eleinte voltak gondok a 29" geoval, bár merevben elég hamar jókat csináltak, de fullyban sokáig úgy voltam vele, hogy inkább a 27,5". Viszont ma már közel sem ilyen egyértelmű a helyzet, annyit változtak előnyükre a geometriák.
175 centivel bőven jó amúgy a 29", egy M-es vázzal. Persze ha neked jobban tetszik a kisebb a te stílusodhoz, azzal sincs nyilván semmi probléma.
De mondjuk XC versenyeken már elég régóta 29"-es túlsúly van, az sem lehet véletlen.Ebike témához, én is tiszteletben tartom a te véleményed, nyilván mindenkinek meg lehet a saját véleménye bármiről, hiszen szólásszabadság van vagy mi.
Viszont ettől még ne gondoljuk, hogy tapasztalat nélkül, a saját véleményünk megállja a helyét szakmailag.
Gyakorlatilag az érveid az tükrözik, hogy életedben nem próbáltál ilyen gépet, abszolút nem tudod hova tenni, csak az előítéletek vannak meg. Továbbra is úgy gondolom, hogy valami sértődöttség van a háttérben, mert ok nélkül gyűlöletet nem vált ki az emberből semmi.
Egyébként az sem véletlen, hogy általában mindig az XC-sek és az országútisok a legnagyobb "kritikusai" az ebike-nak, holott pont ezen kategóriák azok, ahol annyira nincs létjogosultsága és a felhasználók száma is kevés. Országútival és XC géppel nem olyan nehéz épkézláb távokat, szinteket összehozni, ezért itt nem is annyira van jelentősége egy pedelec rendszernek, kevesen is használnak ilyet, tehát ne a saját felhasználásotokhoz hasonlítsátok. Ezek a rásegítős rendszerek, ha mtb-nál maradunk, akkor a hosszabb rugóutas Trail/Enduro kerékpároknál igazán hasznosak, mert ezek a gépek analóg verzióba is kicsit nagyobb súllyal rendelkeznek, plusz a nagy rugóutak, agresszív lejtőzős geometria, ballonosabb gumik is mind nehezítik a tekerést és azért ezekkel a gépekkel elég vadul szoktak lefelé jönni, ami legalább annyit kivesz az emberből, mintha fölfelé tekernél egy hagyományos hatással, ebből a szempontból meg mindegy, hogy van e rásegítésed van nincs. Érdekes módon ezen kategóriákban kerékpározók között alacsony az eMTB elutasítottságának a száma. 2 fő érvetek van, az egyik az, hogy nincs sportértéke, a másik meg az, hogy túl nehezek. Mindkettő állításra van érdemi válasz, a nincs sportértéke témára a fentebb linkelt teszt videó is választ adott, de úgy látom az valahogy elkerülte a figyelmed, hogy az eMTB-vel sem voltak alacsonyabb pulzus értékek, vagy rosszul láttam? Sok éves tapasztalat alapján is azt tudom mondani, hogy igen is bőven van sportértéke, csak nyilván nem max rásegítéssel kell vele menni mindenhol, meg kell tanulni használni, különben alacsony lesz a hatótáv is. Én egy egész napos elektromos Trail/Enduro kerékpározás után hulla fáradtan érek haza, ugyan úgy kidöglök mint az analóggal, csak gyorsabban mentem és több helyre jutottam el, ez bűn lenne? A másik a nagyobb súlya. Ennek akkor van hátránya ha fel kell emelni a bringát, amúgy menet közben ma már annyira jók, mert tökéletes a súlyelosztás, hogy kb nem is érzed a plusz súlyt. A Shimano pedelec rendszer meg kiváltképp brutálisan jó, mivel szabvány Hollowtech hajtásra épül, ugyan az a q faktor mint az analógon, kikapcsolva nincs belső ellenállás, baromi jó tekerni kikapcsolva is. Ahol kell ott meg intelligensen alkalmazkodik a saját teljesítményedhez. Egy nagy csapat, nálunk sokkal okosabb mérnök ember kitalált egy profi rásegítős rendszert, úgy gondolom, itt azért nem gipsz jakab véleménye lehet az iránymutató, aki szerint ez egy vicc, de még soha nem próbálta, persze lehet én gondolom rosszul és 5db eMTB, sok ezer terep km, és 5 év használat után tévesen ítélem meg a saját tapasztalataim.A paraszt felhasználók miatti ellenérzésed megértem, de hidd el, hogy ez csak kis százalék, én már elég sok pedelec felhasználót ismerek, főként Enduro montisok, és ők nem ilyenek. Normálisan haladunk az analóg bicósokkal együtt, lefelé meg zúzunk. Ausztriában sem azt láttam, hogy a parasztok lennének többségben. Ha egy fiatal, felelőtlen, vezetni nem tudó taknyos kap egy 500 lóerős bmw-t és balesetet csinál a felelőtlensége miatt, akkor a bmw a sz@r? Lehet nem jó a hasonlat, de érted a lényeget gondolom. Az eMTB versenyek szerintem nem rosszak, miért ne versenyezhetnének egymás ellen? Itt is mindig az van, hogy fogalmatok nincs arról, hogy pl egy 500Wh-s akku mit tud, tehát amikor van egy versenykiírás mondjuk 60km és 1500m szintre, az eMTB-vel sem könnyű, mivel okosan kell bánni az akkuval, hogy kibírja a végére. Egyébként az is megfigyelhető, volt jó pár felmérés, hogy aki elektromos bringával újrakezdett vagy elkezdett bringázni, az sokkal gyakrabban ment bringázni mint az analóg társai és sok pozitív egészségügyi hatása lehet a pedelec használatnak is.
A saját gépemnél maradva, egy versenyző véleménye a sima és az elektromos verzióról: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #126572 üzenetére
Egyébként onnan ismerszik meg a gyökér eMTB használó, hogy csak fölfelé megy gyorsan, túl gyorsan, de persze csak ott ahol nincs technikás mászás, mert különben már nem tudna felmenni, lefelé meg alig mer menni. Ez valóban a bohóc kategória, ne foglalkozz vele, nem ez a többség.
IMIIKE1998: Ki lehet ragadni példákat, hogy van aki a 27,5"-el szeret menni inkább, de ettől még számtalan példa van a 29"-re, profi verseny szinten is, akkor most hol az igazság?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #126573 üzenetére
Egyébként tényleg kicsit lapos föld kategória az ellentábor.
Már az üléspozícióján látszik, hogy ki tapasztalt montis és ki a béna, tapasztalatlan. Úgy ülnek az Endurón mintha egy trekkingel mennének. Vicces persze, de őket se nézem le, ha nem paraszt módon megy fölfelé, nem tolakszik, akkor végül is, ki vagyok én, hogy elítéljem őket? Majd belejön, vagy nem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #126581 üzenetére
Persze, mert bármilyen kerékmérethez megvan a megfelelő vázméret.
Azért nem hiányzik a nagyobb kerék mert nem mentél olyannal. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #126583 üzenetére
Amikor 1994-ben hozzájutotta az első komolyabb mtb kerékpáromhoz, egy GT Karakoram-hoz, elképzelni nem tudtam volna csodásabb kerékpárt. 3X8-as Deore LX szett, 11-28-as sor, katifékek, Cro-mo acél váz, kb 5cm-t mozgó, Marzocchi XC olajpatronos, levegő rugózású villa. De ma már nem sírnám vissza ezt a technikát MTB-hoz, annak ellenére, hogy egy ilyet GT bringa a mai napig egy kiváló kerékpár ha karban van tartva.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #126587 üzenetére
A retro montikhoz hasonló a geo, az igaz, de azért ha megnézel egy mai modern MTB geo-t, az azért teljesen más. A MTB-on hátrébb van a súlypont, hosszabbak az első háromszögek, és a sárvédő és csomagtartó szemek is hiányoznak. Nem teljesen igaz az, hogy a monti vékony külsővel Cross trekking lesz, ha hasonló felszereltséget veszünk alapul, a Cross azért haladósabb. És van akinek számít az, hogy könnyen felrakja a pálcás sárvédőt meg a csomagtartót. Városi/általános aszfalt használatra szerintem a Cross trekking az egyik legjobb választás.
etrop01: Szerintem én is említettem, hogy a Pike egy nagyon jó villa, nekem is volt, RCT3-as verzió, Charger csillapítással. Most meg Yari van, Motion Control csillapítással és azért ez jóval szerényebb csillapítás. Amúgy nem rossz, de azért már megvan hozzá a Lyrik Charger 2-es csillapítása. Jövő héten be is szerelem a Yari-ba.
Az egy 3 állású Fox tag, gyakorlatilag a kompressziót növeled a kar elfordításával 3 állásban. Azt felejtsd el, hogy ezeknél a hosszabb utas gépeknél le fog zárni a hátulja, csak felkeményedik. Az is lehet túl puhára fújtad.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #126595 üzenetére
A Sram állítása azért nem mindig szentírás ,de az biztos, hogy a Charger 1-2 csillapítások nagyon jól működnek, szervizük sem túl bonyolult.
IMIIKE1998: Az a baj, hogy megint olyan dolgon rugózunk amit nem próbáltál. Akárcsak az ebike téma az ellentábor esetében, itt is felesleges makacsul ragaszkodni elméletekhez úgy, hogy amúgy gyakorlati tapasztalat nincs benne! Tehát az egész csak a saját privát elméleted. Ezek azért legtöbbször elég gyenge lábakon állnak.
Cross bicajban szerintem a Bergamontnak vannak nagyon jó gépei: [link]
Nekem ilyen van: [link]
Súlyban itt is kb fél kiló a különbség a hasonló felszereltségű MTB-hoz képest, de érezhetően jobban halad, mert sportosabba az üléspozíció is. Könnyedebb az egész bicaj, más az áttétel.
A terepet ne keverjük ide, mert aki terepre akar menni, az eleve MTB-ot vesz, legalább is azt kéne vennie. A Cross az alapvetően aszfalt bicaj, ebbe beletartozik a rossz minőségű aszfalt és a jó minőségű földút, de a konkrét terep már nem. Tehát erdőbe bicajozni már nem olyan jó vele, oda monti kell, egyértelmű.
Amire a Cross-t kitalálták, arra tökéletes is. Az olcsóbb rugós telók se feltétlenül használhatatlanok, nekem 2016 óta megvan a cross, azóta az alap Suntour van benne, teljesen jól működik. Nyilván aki nagyon teljesítmény orientált, az kicserélheti merev villára, de általános használatra teljesen jó, sok komfortot tud hozzáadni a bicajozáshoz. Évente legalább egyszer szét kell húzni a villát, kipucolni, újrakenni telózsírral és akkor nem fogsz úgy járni, hogy megszorul a villa, meg alig akar mozogni.
Hosszú évekig tudnak működni ezek a villák ha rendeltetés szerűen használod, nem ütöd vágod és évente karbantartod. A 63mm Suntour most is 63mm-t mozog.HollyBoni: Azért nem érted, mert más az igényed. Teljesítmény orientált vagy inkább, átlag bicajosnak, városi ingázónak jól tud jönni a rugós villa, a tubeless kerék nem fogja helyettesíteni, meg az amúgy sincs olcsó cross bicajba. Persze nyilván a Cross-t is lehet átalakítani, integrált hajtással, meg egy RS paragon-al, azért már egy elég patent gép lehet. A negatív vélemények mindig úgy születnek az olcsó telókról, hogy nem rendeltetés szerű a használat, akár monti akár Cross, ha olyan ember kezébe kerül, aki üti vágja, és még karban sem tartja, ott nyilván hamar el fog halálozni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #126613 üzenetére
Mivel gravel bringád van, így eleve mások az igények, a teljesítmény orientált felhasználás nem feltétlenül azt jelenti, hogy el akarsz indulni a Salzkammergut hosszú távján, vagy egy RAAM versenyen. Teljesítmény orientált az is, hogy neked a trekkingnél egy gyorsabb bringa kell a városi közlekedésre, vagy valaki XC bringát vesz Trail helyett stb.
Amire a Cross-t kitalálták arra teljesen megfelel, csak egy más kategória, csupán ennyi lenne a lényeg.IMIIKE1998: A gyártóknál azért van szórás, mert van olyan gyártó aki gyakorlatilag csak lecsupaszítja a trekkinget és az lesz a cross, mivel a trekking meg alapvetően a kényelemről szól és nem a sportosságról, így nyilván egy lecsupaszított trekking sem lehet sportos a trekking geo miatt. Ez tiszta sor.
Nem mindenki gondolkodik egyformán, ha így lenne, akkor mindenki gyárthatná ugyan azt.
Ebben vannak különbségek, hogy egyes gyártók a Cross kategóriát mennyire hangolják sportosra, de azért nem ritkaság a sportos Cross, elég megnézni pl a Cube felhozatalát, azt meg nem lehet mondani, hogy a Cube olyan ritka madár lenne.
Egyáltalán nincs szó itt kiforratlanságról, csupán nem minden gyártó gondolkodik egyformán.
Ezek azért elég korrekt gépek:
Cube Cross SL
Cube Cross EXC[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #126797 üzenetére
Ha esetleg a Merida mellett döntenél, a Merida Concept Store-ban rá tudsz ülni, mert kb az összes új modell ott van a bemutatóteremben, több féle vázmérettel. És vannak tesztelési lehetőségek is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #126931 üzenetére
Ha már régi villa, akkor pl Rock Shox Psylo, Marzocchi Bomber, Shiver. Ezek nyílt olajfürdős, de még rugós villák, olyan mozgással, amit sok mai villa megirigyelne. Ilyeneket érdemes vadászni, mert egy brutál jó telód lesz. A mai napig lehet őket szervizelni, karbantartani, van hozzá alkatrész, csak sajnos nagyon nehéz már ilyet találni az aprón.
Esetleg egy régi Fox.
Fox 32 F80X -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #126987 üzenetére
Szerintem inkább a reach alapján érdemes belőni a vázméretet. Én is sokat gondolkoztam a vázméreten mielőtt döntöttem, ha mérethatáron vagy, nehéz a döntés, mert ugye a sportos használathoz inkább a kisebb, túrázóshoz a nagyobb a jó. Ezt árnyalja az, hogy gyártónként eltérőek a geometriák. Èn 178 centivel inkább az M-es vázakat kedvelem, de a mostani bicónál elbizonytalanodtam. Kellett egy kicsit hosszabb kormányszár, hogy jól érezzem magam rajta. 180 felett egyértelműen L-es a jó, de kicsit alatta már jól meg kell gondolni, hogy bevállalsz e egy olyan méretet aminek az alján vagy.
De hogy ez mennyire nem egyszerű kérdés, az is bizonyítja, hogy a profi versenyzők körében is nagyon eltérő, hogy ki mekkora vázat használ. Van aki már bőven 180 centi alatt is L-est választ, de van aki meg 183 centi körül is inkább M-re ül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #127010 üzenetére
Szerintem ezt úgy kell érteni, hogy egy adott típuson belül, ha a kisebbet választod az a sportosabb bringázási stílushoz megfelelőbb, ha a nagyobbat akkor azon kényelmesebben ülsz, de ugyanakkor kevésbé lesz sportos az irányítása.
De ez nyilván leginkább úgy működik, ha mérethatáron vagy. Most aki telibe egy L-es méret, mert mondjuk 185 centi, az nyilván nem célszerű ha vesz egy M-es vázat, hogy az a sportosabb. Vagy ha mondjuk valaki 175 centi, ami telibe egy M-es méret, akkor nyilván nem vehet S-est, hogy akkor az lesz a sportosabb.Elég sok helyen olvastam erről egyébként, itt a merida oldalán is leírják, a vázméretajánlásnál: [link]
"1. For an athletic riding style, please select the smaller frame size.
2. For a more relaxed seating position, please select the larger frame size."[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #127034 üzenetére
Mekkora a testsúlyod? És milyen nyomáson mentél a plus-os gumikkal?
Nekem viszonylag jól működnek, brutális a tapadás, kiszámítható, defekt, felni felütés sem volt.
Persze az sem mindegy milyen külsőből veszel plus méretet. Azért egy Maxxis Minion DHF/DHR jóval komolyabb, erősebb külső mint egy Schwalbe Nobby Nic. Negatívumot nem nagyon tapasztaltam.
Ettől függetlenül biztos nem rossz ez a cushcore, lehet nekem sem ártana, pláne a bringa nagyobb súlya miatt. Majd lehet rászánom magam, és kipróbálom. Biztos, hogy van előnye, mert mégiscsak egy plusz merevítés, védelem a kerékbe. Még a nem plus-os Bergamont Trailster-en ütöttem meg a felnit egyszer, mert egy 50-es tempónál, egy ugratást követően kiszakadt a hátsó külső és a tubless azonnal eleresztette a levegőt. Azon a bicón pl pont egy Nobby Nic volt hátul, 2,35-ös méretben.jjeahh: Szerintem vegyél egy Endura gatyát. Ennél jobbat ár/értékben nehéz lesz találni. Nekem egy ilyen van: [kép], [kép].
Nagyjából 20 ezer forint: [link]
A párnázott belső nadrág kiszedhető belőle ha zavar, engem is zavart, azonnal ki is szedtem.
Feszülős cuccot inkább alulra szoktam felvenni, nem rosszak azok, de ha felveszem a hosszú feszülős téli gatyát, akkor legalább egy rövid nadrág van felette, vagy a hosszú vízálló Endura esőnadrág.
Pólóból nekem a Nike futópólók váltak be a legjobban, de most rendeltem a szezonra ebből 2 db-ot.b4zsi-: Sokkal jobb egy bringás gatya, bringás póló mint az utcai, de ezek nélkül még meg lehet azért lenni, viszont a bringás cipő, mondjuk egy Five Ten, platformpedálhoz, szerintem elengedhetetlen, ez mindaddig nem érdekel, nem hiányzik amíg ki nem próbálod. Nem csak, hogy sokkal jobban tapad a talpa és nem is szedi szét a szegecs olyan hamar, hanem maga a cipő is masszívabb, előtte a sportcipőben állandóan megfájdul a lábam, mert nekicsapódott egy kő, vagy egy bot amit felkapott a kerék, esetleg belerúgtam valamibe. A Five Ten impact-ba meg sem érzem ezeket és a pedál cipő kapcsolat sokkal stabilabb, a merevebb talpa miatt jobb érzés tekerni is.
Az adidas terrex nekem is tetszett, én ezt néztem ki anno: [link], de nem mertem berendelni látatlanba a méret miatt. Aztán lett végül Five Ten, amit tudtam itthon próbálni, a talpa ugyan úgy stealth rubber mint az adidas-nak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én is néztem ezt a gatyát, persze ízlések és pofonok, szerintem vicc kategória volt az alap Endura gatyához képest, mind anyagra, mind szabásra, kényelemre.
jjeahh: Pont annyira vastag amennyire kell, masszív anyag, de nem zavaróan vastag, már meghemperegtem benne egyszer kétszer a hegyen, de még egyben van. A Fox ruhákat nem annyira ismerem, egy kesztyűm volt tőlük, az végül is nem volt rossz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha neked ez megfelelő, akkor azzal nyilván nem lehet vitatkozni.
Nekem nagyon nem tetszett, én túl vékonynak találtam ezt az anyagot, se tapintásra, se fazonra, se kényelemre, sehogy nem nyerte el a tetszésem. 10 ezer ft-ot mindenképpen soknak tartok érte, talán a decathlon legolcsóbb ársávjában tudnám elképzelni.
Azt nem állítom, hogy mindig a márkásabb, drágább ruha a jobb, de ehhez képest az Endura Hummvee, ég és föld, bőven megéri a kétszeres árat, mert ha az Endura 20K, akkor ez a decás gatya max 5K. Véleményem szerint.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127146 üzenetére
Az az adidas is kerékpáros cipő, nem hinném, hogy probléma lenne a talpával, ugyan az a stealth rubber mint a five ten.
Ettől függetlenül a five ten impact nekem is jobban bejön, mert maga a cipő masszívabb.Zsohi: Én 82 kiló vagyok, de a bicó nehéz. A plus-os kereket elsősorban E-MTB-hez találták ki, mivel itt 20-23 kilós bringákról van szó. És bizony a 2,35-ös külső ezeken a bringákon elég sovány, kinézetre is, de leginkább teljesítményre. Nekem sokat hozott élményben a plus-os kerék, érezhetően jobban tapad, kiszámíthatóbb az egész bringa, és ad egy ilyen mindenen átmegyek érzést, ami a 2,35-el ennyire nem volt meg. Esetleg próbálj ki majd egy maxxis minion-t a schwalbe helyett. Amúgy a probléma valós amiről beszélsz, mert a plus-os külsők épp ezért nem népszerűek a versenyzők körében, ugyan azt mondják, hogy nincs meg az optimális nyomás. Viszont azért más egy 13-14 kilós bringa, meg más egy 21-22 kilós, itt leginkább a gumikra rótt teherre gondolok.
Most a következő beruházás a saint fékszett lesz, aztán majd esetleg utána a cushcore.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Volt egy kis időm végre a saját bringámmal is foglalkozni.
Gyári konfigurációhoz képest történt pár apró változás, és kapott a bringa kék színű kiegészítőket. Hope F20 pedál, Hope nyeregcsőbilincs, MarsGuard, tubeless rendszer Tune szelepekkel, a Yari villába kicseréltem a motion control csillapítást egy Charger 2-re, így most Lyrik RC lett a Yariból. A gyárinál 5mm-el hosszabb Chromag kormányszár, az első féktárcsa Ice-tech, és persze egy prémium védőfóliázást kapott a váz.[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]Még a szezon előtt kap egy Saint fékszettet és hátulra is Ice tech féktárcsát, aztán nagyjából kész.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127312 üzenetére
Mi történt az alsó csővel? Semmi nem történt vele, le van fóliázva és csillog mint a salamon töke.
A képről nem jön át a valódi mérete, brutálisan erős az egész fejcső és a környéke is. Már már túl van építve.
Van azért sárférőhely is, csak nem minden szögből látszik jól.
[kép]
[kép]jjeahh: Inkább egy arany színű KMC-t tennék rá.
6030D: Ráéreztél, igen, kék színű Hope agyakat fog még kapni, acél kazetta testtel.
trialboj: Tagokat nem szoktam szervizelni, csak villákat, de szerintem jó hozzá az a tömítés szett. Ha amúgy jól működik, akkor biztos, hogy csak a tömítés szett kell neki.
Fox cuccok szervize macerásabb, meg az alkatrészek beszerzése is. Ebből a szempontból sokkal jobb az RS. A Fox-nak az az üzletpolitikája, hogy vidd hivatalos szervizbe, Rock Shox sokkal felhasználó barátabb.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #127335 üzenetére
Gondolom merevítés is, de amúgy van gyári merida kis sárvédő, ami pont oda passzol, azt adták a bringához.
Igen, a jelölt helyeken belül is van fólia.Ákkk: Attól függ, hogy milyen fólia, mert nagyon nagy a minőségbeli különbség. Ez a fólia amivel a bringám lett becsomagolva, négyzetméter áron 30 ezer ft. Öngyógyuló, ami azt jelenti ha megsérülne, akkor nedvesség és UV hatására beheged. 5 év garanciát vállaltak rá.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #127354 üzenetére
Tajvanon megy inkább a minőségi kerékpár ipari gyártás, nem Kínában.
Bár az igaz, hogy akár lehetne Kínában is, mert az számít, hogy milyen gyártástechnológia és minőség ellenőrzés mellett készülnek, a hely mellékes.
Viszont mivel dolgoztam karbon gyártó üzemben, tisztában vagyok vele, hogy maga a karbon alkatrész gyártása mennyire drága. Ezek a vicc árak, amiért aliról lehet venni karbonnak tűnő alkatrészeket, nem kicsit gyanúsak. Nyilván nem mindegyik használhatatlan, de egy villa, váz, kormány stb törése akár az életedbe is kerülhet. És ha nem is törik el, azok a pozitív tulajdonságok amik általában jellemzik a karbon alkatrészeket, egy gagyi karbonnál nem feltétlenül jelentkeznek. Tehát sokkal jobban nem jársz mint a minőségi aluval, csak elmondhatod, hogy neked karbonod van. Én úgy gondolom, hogy túl nagy kockázatot vállalsz az olcsó, ellenőrizetlen, noname karbonnal. Menő dolog a karbon, de ha az embernek nincs pénze a márkásra, akkor inkább vegyen alut. Abból megkapod a márkásat a gagyi karbon árszintjén.A minőségi karbon szövet nem drága? Hát éppenséggel olcsónak sem mondanám, pláne nem annak fényében, hogy 1 hónapig eltartható, fagyasztva, legalább is a karbon prepreg tekercs. Kell egy jókora hűtőház, és ha nem használod el időben, mehet a kukába, mert már nem tudod biztonsággal felhasználni. Azt meg halkan jegyzem meg, hogy az alkalmazott munkaerő sem éppen olcsó, mivel a munka elég káros az egészségre nézve és igen nagy precizitást, kézügyességet igényel. Nagyon könnyű selejtet gyártani, rengeteg a munkafolyamat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #127361 üzenetére
Európa legnagyobb karbon gyártó üzemében dolgoztam, itt készült a Forma1 Red Bull autó kaszni is.
És a BMW-től a Bugattiig kb minden neves autógyárnak itt gyártottak alkatrészeket.
Elhiheted, hogy elég komoly technológiákat alkalmaztak. Lézerrel vágták a karbon szövetet. Sok mindent meg lehet csinálni házilag, de a minőség kérdéses. Egy profi karbongyártó üzemben több száz milliós gépek vannak. Csak egy olyan szerszám amibe belelaminálsz egy alkatrészt, az több millió.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127395 üzenetére
Azért ott gondolhatod, hogy nem pékek vagy asztalosok fogják a verseny előtt átnézni a bringákat. Egyébként meg a rendszert rádugják egy laptopra vagy tabletre és sok turpisság kiderül.
X2N: Egy dropper azért majd fog kelleni. Elég picinek néz ki ez a váz, hány centi vagy?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127439 üzenetére
Fenet tudja, de nekem ez a KTM elég furcsa, ez a geo nem valami modern. Olyan meredek az a fejcső, hogy rossz ránézni.
Amúgy ez 100mm-t rugózó váz, AM-hez nem sok köze van, ez XC/Marathon váz.
Ennyi pénzt egészen biztosan nem adnék érte.A csapágy behúzók, kiszedők nem olcsók, ha csak otthoni használatra veszed, sok idő mire megtérül az ára. Amúgy csavarhúzó, kalapács, meg egy fadarab, és sok esetben ilyen primitív szerszámokkal is meg lehet oldani. Ha a szükség törvényt bont, és nincs célszerszámod.
"Tudom, hogy nem elektromos, igy mar nem is igazi MTB" A megjegyzés kicsit furcsa, mivel épp a hozzád hasonló ebike ellenes emberek gondolják azt, hogy amiben van elektromos rásegítő az már nem lehet alkalmas sportolásra. Fordítva ez nem igazán fordul elő.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127450 üzenetére
Ja bocs, most látom, hogy nem erre a ktm-re gondoltál AM alatt. Ma már inkább Trail-nek hívják a 140mm körüli kategóriát. Ha magas a felszereltség, minőségi a váz, akkor ezek még kiválóan tekerhető bringák. Persze nem érdemes xc-hez hasonlítani, mert eleve a rugózás se zárható teljesen, de ha nem a strava kom szerzése a célod minden emelkedőn, akkor teljesen jól el lehet vele lenni. A trail a leguniverzálisabb mtb kategória, kiválóan tekerhető, de már durván lehet vele lefelé is jönni. Kb ez az aranyközépút a mtb kategóriák között. Ha xc-hez hasonlítanám, lefelé sokkal durvább a trail, de fölfelé kisebb a különbség köztük. Átlag usernek a trail szórakoztatóbb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #127453 üzenetére
Az biztos, hogy sokan mondanak sokfélét, vannak akik a tapasztalatlanságuk miatt mondják azt amit, vannak akik érzelmi alapon. De most ha konkrétan nézzük a kérdést, a MTB kategóriában mit is keresne a gravel? A Trail a MTB kategórián belül jelenti az aranyközéputat, ami annyit jelent, hogy a legideálisabb kompromisszum a tekerhetőség és a lejtőzés között. A gravel is lehet aranyközépút a maga kategóriáján belül, ha a koskormányos bringák kategóriájára gondolunk, akkor azon belül a gravel lehet az aranyközépút, a két véglet meg az országúti és a CX.
A fatbike meg ugye egy külön kategória, így ott aranyközépút nem igazán van.BMW001: Természetesen szakmailag én sem ajánlom azt, hogy prés helyett bekalapáld a csapágyat a helyére, de amúgy láttam már olyat, hogy valaki a csapágy préssel is el tudta cseszni és ferdén nyomta be a csapágyat. Míg ha meg van a kellő tapasztalat és kézügyesség, akkor egy fadarabbal meg egy kalapáccsal is be lehet ütni egy csapágyat úgy a helyére, hogy az műszakilag semmi problémát vagy kárt nem fog neked okozni. Persze nem minden esetbe, mondjuk a karbon vázba a press fit csapágyat biztos nem ajánlott bekalapálni, de pl egy alu fejcsőbe vagy egy kerékagyba simán be lehet ütni extra szerszám nélkül is a csapágyat, csak ismerni kell a helyes technikát.
Az ennyire meredek fejcső ma már egy elavultnak számító geo még XC-ben is. Elvileg azért csinálták anno ilyenre, mert így jobban mászik, meg direktebb az irányítása, de a gyakorlatban ennek több a hátránya mint a haszna, mert baromi ideges lesz a bringa. Nem véletlenül laposodtak a fejcsövek XC-ben is, bár nyilván annyira nem mint egy Trail vagy Enduro gépen.
X2N: Az építés jó buli, de ha a gazdaságosságot nézed, akkor szerintem kár belefogni. Csak akkor érdemes, ha nem a végösszeget nézed, hanem csak a saját igényeid és a bringát előre láthatólag hosszú évekig meg akarod tartani. Máskülönben csak ráfizetéses lesz. Én pl tavaly építgettem magamnak egy Cannondale elektromos montit, gyakorlatilag csak a gyári, kicsit szerényebb felszereltséget turbóztam fel. kapott droppert, jobb villát, jobb fékeket, külsőket, hátsó váltót, lánc, sor, csapágyak. Mindent nagyon jól vettem, akciósan és egy pillanat alatt rálocsoltam 400 ezret, úgy, hogy mindent magam csináltam és a bringát vettem 640-ért, ha ezt szervizben csináltatom, akkor még vagy 80-100k munkadíjat is összehozok. Megérte? Nem. Mivel eladásnál nem kaptam vissza ezt a pénzt, csak egy részét. Nem bánom, mert egy baromi jó bringa lett a végén, és jókat is bringáztam vele, de még egyszer nem állnék neki.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127477 üzenetére
Ha most az nézzük, hogy karbon, meg XTR meg 10 kilós meg minden, akkor végül is nagyjából árában van, de ehhez azért ismerni kéne az állapotát is. Viszont én a KTM bringákat alapból nem kedvelem, sok esetben használnak elavult geot, újabb bringáikon is. A szépség is szubjektív, de nekem egyáltalán nem tetszik, szó szerint olyan buta kinézete van.
És az ennyire meredek fejcső miatt meg pláne nem kéne. Mindig úgy vagyok a bringákkal, hogy az első szempont a váz, inkább választok egyel gyengébb felszereltséget, akár azonos áron is, ha a váza jobb, mert az a lényeg.
Egyébként 173 centivel már talán elgondolkodnék egy M-es vázon, az S lehet kicsi. Pláne egy ilyen gépen, valami elcseszettül kicsi lehet ennek a Reach mérete.
És ez a bringa legalább 5 éves. Én még azért nézelődnék.Előbb venném meg ezt 475-ért: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127485 üzenetére
A QR 15 az átütő tengely, 15mm-es. Még a +30 ezer ellenére is inkább ez a Scott kéne.
S-es váznak néztem a kép alapján, de a leírásban valóban M-es szerepel.
Még inkább megbizonyosodtam róla, hogy elcseszett egy geo ez. És lehet elírta, mert a 43cm-es váz XC kategóriában aligha lehetne M-es. Próbáltam valami geometria táblázatot vadászni hozzá, de nem találtam. Ha jól láttam 2015-ös modell.
Váltóban a Sram szerintem jobb mint a Shimano.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127487 üzenetére
Azért az bőven érezhető különbség. Hol találtad azt a KTM-es geometria táblázatot?
Nekem meredekebbnek tűnik mint 70, jó évjáratot néztél?X2N: Az elektromos rendszerét nem piszkáltam, amiket cseréltem azok szabványos kerékpár alkatrészek voltak, tehát ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy elektromos e vagy sem. Úgy is felfoghatod, hogy egy 130mm-es Trail gépet építgettem magamnak. Az elektromos rendszeréhez annyiban nyúltam hozzá, hogy kicseréltem a gyári kijelzőjét egy kisebb, kompaktabb-ra, de az is gyári Bosch alkatrész volt, nem pedig sufni tuning és nehéz lett volna rosszul bekötni, mert adja magát a csatlakozó. Itt inkább a kábelek vázban elvezetése volt macerás. Persze ehhez a motort is ki kellett szerelni a vázból, és akkor már a felfogatásokat is áttöröltem, zsíroztam, meg kapott extra nordlock alátéteket, mert tipikus Bosch betegség, hogy fellazulnak a motortartó csavarok, utána recseghet tekerés közben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Emiatt szerintem nem érdemes ódzkodni egy E-MTB-től. Eléggé bolond biztosak a felső kategóriás elektromos rendszerek, még használt esetén is jobban aggódhatsz a kerékpár többi alkatrésze miatt minthogy az elektromos rendszerével lesz bajod. Sumákolni se nagyon tudnak eladásnál, mert számítógépre rádugva minden információt látsz, hibakódok és akku állapota. Most az, hogy a Bosch recseghet, nem akkora nagy kaland, kismillió kerékpáron recseghet ezer féle dolog. Ha esetleg recseg, akkor ha van rá garid, a szakszerviz megoldja, de amúgy nem olyan nagy kaland betenni két db nordlock alátétet a motor tartó csavaranya alá. Utána már többet nem fog recsegni. Shimano pedelec rendszernél még semmilyen gyermekbetegségről nem is hallottam.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #127502 üzenetére
Olvasd el a hirdetés címét!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127487 üzenetére
Itt valóban 70 fokos fejcsőszöget írnak, csakhogy ez egy újabb és másik váz. Szerintem a régebbi verziónak simán van 71 vagy 71,5 fokos fejcsőszöge is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #127509 üzenetére
Köszi!
BMW001: 70,5 fok a fejcsőszög, ami kissé meredek, bár még határeset. Nagyobb tempónál ideges lehet.
452mm a láncvilla hossz, ami meg túl hosszú egy ilyen géphez. Ellentmondásos a meredek fejcsőszög, mert hiába direktebb a kormányzás ha a láncvilla miatt nem elég fordulékony.
A Reach is nagyon rövid, 402mm az M-es vázon, kiállva elég rövid érzetet kelthet a váz, ezért is van rajta ez a batár hosszú kormányszár, ami meg rontja a technikás terepen az irányítást.
Engem nem győzött meg ez a geometria. Még az elektromos Enduro bringámon is jóval rövidebbre van méretezve a láncvilla (439,5), pedig itt a motornak is helyet kell csinálni, és a 27,5"+ kerekeknek is kell a hely.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127524 üzenetére
Itt nem csak a kinézetről van szó, hanem a tapasztalatról. Amikor kipróbáltál már egy csomó bringát, mindenféle kategóriából, akkor tudod kellőképpen hova tenni a geometriákat. Amúgy ha olyan hú de jó lenne az a geo azon a 2015-ös KTM Scarp-en, akkor nem változtatták volna meg. Véleményem szerint teljesen zsákutca az a geometria. Egyébként mondhat bármelyik nagyokos bármit, akármilyen tesztben, ha megnézel egy pár bike check-et, profik bringájáról, láthatod, hogy egymástól teljesen eltérő nézeteket vallanak még a profik is. Van aki még 173 centis magassággal választ egy nagy vázat, extra rövid kormányszárral, míg mások meg 180 feletti magassággal is kis vázakkal mennek és hosszabb kormányszárral, illetve kerékméreteken is variálnak. Mindenkinek a saját bringázási stílusához kell megtalálnia a megfelelő méretet és geo-t. Ez pedig csak úgy lehetséges ha kellő mennyiségű bringát kipróbálsz. A gyakorlati tapasztalat fog dönteni, nem az, hogy ki mit ír le.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127545 üzenetére
Fél fokkal laposodott a fejcső, ami mondjuk valóban nem nagy különbség, de 1 centivel rövidebb a láncvilla és 3cm-el hosszabb a váz, adott vázméret mellett, ezek azért nem jelentéktelen változtatások.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127549 üzenetére
Támpontnak jó, hogy némi fogalma legyen az embernek a vázgeóról, de tapasztalat nélkül nem sokat mondanak egy embernek ezek az adatok. A vázgeometria egy nagyon összetett dolog, az összhatás a lényeg, és figyelembe kell venni a felhasználási területet, az adott bringázási stílusunkat. Nagyon kis különbségek is sokat számítanak, többet mint azt gondolnánk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bexinho23 #127622 üzenetére
Ezek a rejtélyes kattogások sajnos jellemző problémák, és néha még gyakorlott szervizesnek is fejtörést okozhat. Ha a monoblokk új, akkor azt kizárhatjuk. Lehet a pedál, akár a pedál csapágya, vagy a pedál meneten nincs zsír. Pattoghatnak még a küllők is. Kattoghat a kormány kormányszár rögzítésed, oda is kellhet zsír. Nyeregcső a vázba, nyeregpálca.
A magasnyomású mosót kerülném.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #127795 üzenetére
Nekem is Hummwee van, de lehet nem a II hanem az előző, tökéletes a szabása, legalább is nekem. Igen, sajnos a ruházatot neten rendelni mindig rizikós. Amikor téli gatyát kerestem, akkor is próba nélkül megszívtam volna, képeken nagyon jó szabása volt jó pár nadrágnak, élőben meg úgy néztem ki mint egy bohóc, még a legdrágábban is, és kényelmetlenek is voltak. Végül egy olcsóbb verzió lett a jó. Rövidnadrágban is az L-es szokott jó lenni, de felpróbálva az M-es lett a jó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Volt valaki mostanában Normafa, János-hegy, HHH környékén? Járható, vagy nagyon nagy a sár? Holnap mennék egy kört.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Suzuki topik
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- LEGO klub
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Eredeti játékok OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs