Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #130271 üzenetére

    Ha fordítva rakod rá, akkor sem biztos, hogy be tudod állítani olyan szögbe, hogy jó legyen. Nekem is ilyesmi konzolom van, de kellett hozzá még egy hosszabbító.

  • Runner_fxr

    Ármester

    Ezt a pályát sasoljátok. :) Nem gyors, de brutálisan technikás és meredek. Ehhez kell az igazi tudás, gyorsan gurul a szar is lefelé ha legurítják a domboldalon, na de itt lemenni, elmebeteg. :)
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #130429 üzenetére

    Szerintem te a Brumottira gondolsz, ő egy másik arc, bár nem kevésbé elmebeteg. :)

    Zsohi: Ha már a gopro-n meredek, akkor az tényleg az. :D Sajnos az akció kamerák nem adják jól vissza az út meredekségét.

    trialboj: Én abszolút megértem a súlybuzulást, amíg nem elektromos montival jártam a hegyeket, nálam is fontos szempont volt. Rengeteget számít akár fél-1 kiló mínusz is a bringán. Az viszont igaz, hogy az építgetés, tuningolás nem éri meg anyagilag, eladásnál nem jön vissza, sok esetben jobban megéri a régi gép eladása és a tuningra szánt pénzzel megtoldva egy új bringa vásárlása.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #130562 üzenetére

    Attól függ, hogy milyen MTB-ról, milyen felhasználásról van szó? Egyáltalán nem egyértelmű az SPD kizárólagossága MTB esetén. Jó persze XC-ben igen, de egy Enduro-n már nem feltétlenül. Sok olyan veszélyes terepen mennek ezekkel a bringákkal, ahol komoly baleset lehet abból, ha nem tudsz időben kilépni a pedálból.
    Épp ezért elég sokan használnak a mai napig platformot a Trail/Enduro/DH kategóriákban.

    Azért nem érted a 10+ ezres platformpedálokat, mert nem montizol olyan terepen.
    Ott kezdődik, hogy ha nincs a pedálban rendes ipari csapágyazás, nagyon gyorsan tönkreteszed durva és koszos körülmények között. A 10K alatti platformok pillanatok alatt széthullanak, általában rendes szegecsezése sincs, lósz@rt nem tapad. Egy korrektül csapágyazott és megfelelő felületű platform pedál 15-20K-nál kezdődik.
    És ez még csak egy alap kategória, de már használható. A minőségi példányok 30-50K körül vannak és akkor a titán tengelyesről még nem is beszéltem. Hihetetlen mértékű különbségek vannak a platform pedálok között, persze az sem mindegy milyen cipővel használod, ezekhez a pedálokhoz nem utcai cipő való, hanem platform pedálhoz gyártott montis cipő. Olyan szintű pedálkapcsolatot lehet elérni egy minőségi platform és minőségi cipő párosítással, hogy beszarás.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #130587 üzenetére

    Azért XC-ben a többség SPD-t használ, ez tény, kivételek persze vannak mindig.
    Viszont például az Enduro kategóriában maximum fele fele, de talán inkább több a platformos.

    Némi kompromisszummal jár a bringázás, persze nyilván komfortosabb egy utcai cipő, de nekem kifejezetten tetszik, hogy a bringás cipőm ilyen masszív. Nagyon jól jön a felpattanó kövek, fadarabok ellen, illetve ha belerúgnál valamibe. Bringáztam eleget utcai sportcipőbe is, soha többet. :)

    Toobee: Jó kis nap volt! Nekem még volt plusz 300m szint vissza normafára. :) Na majd legközelebb megkeressük azt a brohill-t is.


  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #130703 üzenetére

    Tudtommal a gopro 5-től van a kamerában szoftveres stabilizálás. Ezek már annyira nem rázkódnak gimbal nélkül se. Tehát 5-től már akár használtan is érdemes lehet venni, ezeket egész baráti áron megkapod. A 7-es nagy ugrás a stabilizációban, az igaz, de ha azt nézem, hogy majdhogynem kivált egy Gimbalt, akkor már mindjárt barátságosabb az ára. Pláne annak fényében, hogy a csúcs gopro mindig 500 dollár/euro volt. A Gimbal nyilván a legstabilabb megoldás, azzal még akkor is stabil lesz a felvételed ha a kamera felfogatásod is szar. Mindent kiszed. Azért a gopro 7 is érzékeny arra, hogy a kamera jól legyen rögzítve. A mellkaspántom pántja ki van már nyúlva és túlzottan rázkódik rajta a kamera, így már a gopro 7 sem tud kiszedni mindent.
    Kell is vennem egy új pántot hozzá.
    A kínai mindenféle utánzat kamerákat én kihagynám, akkor már inkább egy használt gopro, 5-től fölfelé.
    Én is sokat agyaltam, hogy mi legyen, mert tulajdonképpen a hero 3+ kamerámnak is szép képminősége volt. Full HD 60FPS, nekem elég volt, csak hát úgy rázkódott, hogy szétesett a kép, de ha nem rázkódott akkor gyönyörű felvételeket készített. Tehát egy Gimbal-al megtámogatva hibátlan lett volna.
    Viszont a Gimbal nekem baromira nem jött be, engem nagyon zavart az a kinyúló robotkar. Rengeteget ront a szabadság érzeten. Állandóan figyelni kell rá, hogy nehogy beakadjon valahova, nehogy letörjön. Ha elesel, akkor kb kuka egyből. Ezért én ezt a megoldást elvetettem. A 7 Black volt az első olyan kamera, amire azt tudtam mondani, hogy Gimbal nélkül is hibátlan. Persze az 5-6 sem olyan szar, de azért azok még erősen kompromisszumosak. Mondjuk a Sony-nak is van profi akciókamerája, amiben szintén elég durva optikai stabilizáció van, de az még húzósabb árban mint a gopro 7, és a kamera kialakítása annyira nem jön be.

    jjeahh: Gyere el egyszer velünk bringázni, aztán akkor meglátod, hogy néz ki errefelé egy terepezés. :) Nem csak az számít, hogy mennyire durva a terep, hanem, hogy mekkora a sebesség. Videóról nehéz megítélni, pláne ilyen rázkódás mellett. De átlagban úgy másfél kétszer gyorsabban szoktam ereszkedni, de nyilván más egy 140-160-as rugóút. A kamerából megítélni nem annyira lehet, mert még a komolyabb kamerák sem adják jól vissza a meredekséget, stb. A gopro 7 black mondjuk a sebességet nagyjából jól vissza adja, de azért nyilván más a valóságban. Mi is megyünk hasonló utakon mint te, de durvábbakon is. Gondolom arrafelé is vannak durvább terepek.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #130717 üzenetére

    Összedobtam egy pár perces videót a vasárnapi túráról. Ki kell cserélnem a pántot, mert hiába a csoda stabilizáció, annyira remeg rajta a kamera, hogy ezzel már a 7-es sem tud mit kezdeni.
    Az utolsó felvételek szürkületben voltak, elég fos lett a minősége, itt már vissza kell venni 30fps-re, akkor talán jobb lesz az eredmény.
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #130794 üzenetére

    Nem jellemző, hogy fölfelé nagyon előremegyek, de ha igen, akkor várok, persze.
    Lefelé nem merem teljesen megereszteni, mert még nem olyan sokat mentem ezzel a bringával , még szokni kell. De alakul.
    A forró nadrágért én sem vagyok oda, mondjuk kényelmes, a hosszúval elvagyok, de fölé kell a rövid naci vagy hosszú, kívülre fel nem venném. :)
    Fél nap lejtőzés? :D De jó is lenne, ezeken a kis dombokon túl sokat nem tudsz ereszkedni. Változatos, föl-le. Felétek vannak rendes hegyek, irigylem is. :)
    Gopro Chesty volt eddig, meg voltam vele elégedve, szerintem most is egy ilyet veszek.

    Hasaggymeg: Ez csak most ilyen durva, később már nem lesz ennyi gyalogos túrázó. Meg vasárnap mentünk, ekkor vannak a legtöbben. Persze ezt ne úgy képzeld el, hogy mindenhol vannak. Vannak terepek ahol nem sokan bóklásznak.
    Néha van ugrálás előlünk, mert megijednek, de én figyelek a gyalogosokra, még soha nem ütöttem el senkit.

    sebgutkopf: Én még megfejeltem ezt egy kb 250-300m szinttel, mert Hűvösvölgyből visszamásztam Normafára a végén. 1400m körül lett a vége. Kellemes vasárnapi karika volt, nagyon király volt már az idő is.
    Legközelebb csatlakozhatsz ha van kedved. Most vasárnap megkeresem a Brohill-t is.
    Ja volt ló is, majdnem mindig találkozom lovasokkal.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #130868 üzenetére

    Nem csak az év számít, hanem inkább az, hogy mennyit volt használva. És kérdés mennyire volt karbantartva? 1 éves bringa is nézhet úgy ki mint a trágya ha igénytelen a tulaj, és a 6 éves is lehet makulátlan. Újonnan 1 milla környéke volt, 360 irányárnak szerintem ok. Azért ez nem egy 26”-os őskövület, mégsem adhatja 150-ért.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #130871 üzenetére

    A Scott eleve egy prémium gyártó, elég drága bringák. Azért annyira nem rossz ez. 130-at mozgó Alu Trail Fully 13,3kg. Ez egyáltalán nem rossz súly! Ne egy full karbon XC-hez viszonyítsd a súlyát.
    Ott a linken is, hogy 3000 dollár volt az ajánlott ára. Az nálunk 3000 euro, ami bizony milla környéke!

    Ez a 2019-es Scott Genius 940: [link]
    14,3kg, 1,2 misi

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #130888 üzenetére

    Nem azt mondtam, hogy szaladjon megvenni 360-ért, de első hallásra nem annyira elrugaszkodott összeg az. Valószínűleg 300-al a zsebben odamész és elhozod. A tiéd azért mégiscsak a duplája volt. És tudtommal a tiéd sem zsír új volt hanem teszt bicó.
    Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a tiéd nem volt jó vétel, és ez a Scott meg jó vétel, csak annyit mondtam, hogy nagyjából árában van.
    Igen sokat fejlődtek a geok, de azért 2013-as Scott Genius már nem volt rossz bringa.
    Persze amíg nem látunk róla részletes fotókat, nem nézzük meg élőbe, addig azt semmiképp sem lehet megmondani, hogy érdemes e megvenni vagy sem. Nekem annyi mondjuk nem tetszik a leírás alapján, hogy nem gyári konfig. Jobban kedvelem a gyári gépeket, ezekbe általában kevesebb a km is.

    (#130859) jjeahh: Azt nem mondtam, hogy a Gopro Chesty stabilabb mint a tiéd, azt sem tudom neked milyen van. :) Csak annyit mondtam, hogy én a Gopro Chesty-vel meg voltam elégedve, mert jó pár évig stabil volt, de most már érződik rajta, hogy kitágultak a pántok. Ez a stuntman elég jónak tűnik.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #130860 üzenetére

    (#130860) sebgutkopf: Ezeken a Trail/enduro gépeknek a határai nagyon messze vannak az átlagos rider tudásától. Rengeteg a tartalék. Igazán élvezetes ha nem te akarsz lenni az első aki felér a hegyre. :)
    A Bergamont Trailster bringámmal majdnem 80-al mentem le az Eplényi sípályán. Itt egy XC-vel már az 50 is vakmerő lett volna. Ezzel a döggel meg sima ügy volt. Nagy batár, 1222mm-es tengelytávval.

    Ez csak ilyen tavaszi őrület, amint jön a meleg eltűnik ez a rengeteg túrázó. Normafa környéke mondjuk minden hétvégén népszerű ha jó az idő, de sok olyan terep van ahol nem bóklásznak sokan. Lehet azért jó kis túrákat nyomni, pláne dobogókő felé.

    Én általában vasárnaponként megyek, de elképzelhető egyéb napokon is.

    A Sram amerikai cég, Amerikában nyilván azt nyomják. A Sram fékek erejével nincs nagyobb baj, bár azt hozzáteszem, hogy egy Saint-el azért semelyik Guide nem veszi fel a versenyt, persze ezek a különbségek nem 100-200 méter szint ereszkedés után jönnek ki, hanem a komolyabb terepeken, ahol mondjuk ereszkedsz 1000m-t 5km alatt. A Guide hamarabb elfogy mint egy Saint/Zee. De a legnagyobb negatívuma a Sram fékeknek, hogy sokkal megbízhatatlanabb a működés mint egy Shimano-nak. Gondolok itt például az elég sűrűn előforduló dugattyú megszorulásra. Sram-nál ez egy jellemző hibajelenség. A légtelenítése is egyszerűbb a Shimano-nak és szinte mindig jó lesz elsőre, míg a Sram-nál egyáltalán nem biztos. Nekem még a fékkar kialakítása sem tetszik, jobban kézre áll a Shimano fékkar.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #130894 üzenetére

    Ez egy DH gép 200mm-es rugóutakkal, nem alternatívája a 130-as Trail-nek. A kettő között van egy Grand Canyon-nyi különbség. De ahogy láttam a váz már nincs meg.

    trialboj: Igen persze, van aki értelmesen épít valamit, de mondjuk nekem azok a Formula cuccok nem annyira szimpatikusak, jobb volt a gyári.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #130897 üzenetére

    A lista elején a Commencal V3 volt, az DH gép. De félreértesz ha azt gondolod, hogy én annyira rá akarnám beszélni arra a Scott-ra, csupán annyit mondtam, hogy 300 körül lehet a reális ára.
    Én sem azt venném meg valószínűleg. Nem rég láttam a testbike-on 500-600 körül egy ilyet: [link]
    Persze nem sokáig volt fent.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #131004 üzenetére

    Hát azért ezt nem így kell nézni. :D A caprine bringád gondolom XC gép, azokhoz hasonlítsd, mert egy pro XC 10 kiló alatt van. Ott azért már van különbség súlyban. Persze hasonlíthatod egy 160-at mozgó Enduro-hoz is, de akkor azt is hasonlítsd össze, hogy mennyire jól kezelhetőek terepen. Ott ahol a caprine-el 25-30-nál már halál félelem van, ott Toobee specije 60-al átvágtat vigyorogva.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz X Factor #131047 üzenetére

    Tényleg ki kéne próbálnod egy könnyebb bringát. Koca bringások jellemzően összemossák a pilóta súlyát a kerékpár súlyával. A koca bringást nem feltétlenül úgy kell érteni, hogy keveset teker, hanem nincs tapasztalata a modernebb, komolyabb kerékpárokkal kapcsolatban. Sok embertől hallottam, hogy minek a könnyebb bringa, fogyok 10 kilót aztán kész. Ez sajnos nagyon nem így működik. A valóság az, hogy a könnyebb bringát teljesen más érzés használni, sokkal jobban gyorsul, játékosabb az irányítása. Arról nem is beszélve, hogy a könnyebb alkatrészek sok esetben merevebbek is a nehezebb társainál, mert prémium anyagból vannak. Ami megint csak növeli a hajtáshatékonyságot. 200g-al könnyebb külsőn megérzed, hogy jobban gyorsul a bringa. A kerék környékén súlyt csökkenteni a leginkább érzékelhető, de az összsúly is jelentősen befolyásolja a kerékpározási élményt.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #131084 üzenetére

    Az ugyan az, csak nyomatékosabban. :D

    s1999xx: Azt nem mondtam, hogy 10 kiló fogyás nem növelheti a sportteljesítményt, annyit mondtam, hogy a könnyebb bringa jobban gyorsul és más érzés használni.
    Meg ugye az sem mindegy mennyivel könnyebb az a bringa.

    De mondok egy példát, vegyünk alapul egy 15 kilós alap XC gépet, meg egy 10 kilós Race verziót. Csak 5 kiló a különbség, de próbáld ki a kettőt egymás után. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    A mozgásvilág tesztnaphoz egy kis érdekesség, a díszvendég Gunn-Rita Dahle lesz. A Merida sátornál lehet vele találkozni, akár közösen bringázni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz X Factor #131227 üzenetére

    De csak akkor állhat el ha nem használja, hanem úgy dobozban, eredeti csomagolásban visszaküldi. Összeszerelve, használtan senki nem fogja neki visszavenni, ebben biztos lehetsz!

    G@ben: Szerintem is túlliheged ezt a kérdést. Alap kerékpártól ne várj profi geo-t. Az az árkategória amit nézegetsz a koca kerékpárosoknak készül. Ehhez mérten alakítják ki a geo-t is, tehát inkább túrázósabb mint sportos, mert erre van igény. Ennyire akkor van értelme belemenni, ha legalább 2000 euro-t terveznél elkölteni, és komolyabb terepen csapatnád. Annyi a lényeg, hogy a testmagasságodhoz megfelelő méretű vázat vedd meg, ez pedig az M méret. nevesebb márka kb bármelyik mtb kerékpárja jó lesz. A 29"-es nyilván kicsit más érzés mint egy 27,5". De ha hozzászoksz a 29"-hez, sokkal jobban fogod szeretni. XC-ben nem kérdés, hogy a 29" jobb. Azért is érzed furának mert kicsit rugalmasabb, a 29"-es váz villa nagyobb erőkart jelent, jobban tekeredik minden, rugalmasabb a kerék is. Csak a közép és felső kategóriás 29"-ek tudnak merevek lenni. De a te felhasználásodhoz ez kb mindegy is. Trekking felhasználáshoz keresel mtb kerékpárt, nem arra, hogy 50-60-al szlalomozz a fák között az erdőben.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz G@ben #131237 üzenetére

    Nincs a CTM-el baj, nem rossz bringák. Kb mint egy Cube.

    RS alap levegős villája, megbízható villa. Alap szintű, sportos XC terep felhasználáshoz teljesen jó.
    Suntour XCR-nél jobb, merevebb, és a minőségi perselyek miatt nem válik kotyogóssá hamar mint a Suntour.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #131250 üzenetére

    Az XCR-ben a gagyi persely a gáz, hiába 32-es a becsúszó, ha lötyög a becsúszó a villalábba.
    A 34-est még nem próbáltam, nem szedtem még szét olyat, elképzelhető, hogy az már jó, árban is már közép kategória.
    Szerintem neki bőven jó lenne az RS 30-as becsúszóval, de abban igazad van, hogy egy 29"-es bringába azért kevés, persze ez nem jelenti azt, hogy nem alkalmas alap felhasználásra.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Because #131278 üzenetére

    Elvileg nincs vele gáz, fel van csiszolva, nincs lakkozva, azért olyan a nyak. Ha lukak vannak benne, az azért van mert nem jó minőségű a szövet/vagy a gyártásnál hibáztak. Ettől még lehet jó (nem törik el), mert ez lehet csak esztétikai probléma is, ami a nyaknál egyáltalán nem számít, mert úgy sem látszik. Viszont ha belül ostyás szerkezetű, akkor ketté fog törni. Nyomkodd meg a nyakat, ha valahol puhábbnak érzed, az gáz.

    Amúgy bátor gyerek vagy te, hogy bevállaltál egy ilyet. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #131322 üzenetére

    Gratulálok a fiadnak! Nagyon szép volt, szerintem én ehhez már beszari lennék. Amiket előtte ugrott azok nekem is mennek mind, de ez a hosszú, hát, azon már erősen elgondolkodnék. Na majd holnap brohill-en meglátom mit szerencsétlenkedek össze. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #131364 üzenetére

    Fiatalabb koromban én is sok hülyeséget bevállaltam. De ma már parásabb vagyok, sokat agyalok, fiatalon nem gondolkodtam annyit, csak csináltam. :)
    Holnap gurulok egyet a libegő alatt, anno ment szépen, meglátjuk most mi lesz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #131524 üzenetére

    Csodák nincsenek, nem véletlenül olcsóbb, spórolnak a vázon. Mindig is ezt csinálták, miért változott volna bármi is? Azt nem mondom, hogy használhatatlan gépek, és senkinek nem érdemes megvennie, de aki kicsit is komolyabban érdeklődik a kerékpározás iránt és igényes a minőségi termékekre, az jobban jár ha ezeket elkerüli.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #131577 üzenetére

    A Decathlonos bringák mindig arról szóltak, hogy spórolnak a vázakon, ez az üzleti modell nekik működik már hosszú évek óta. Olcsóbban adják a bringákat, de cserébe egyszerűbbek a vázak (kevesebb, gyengébb minőségű anyagok, és pontatlanabb vázak). Miért változtatnának ezen? Ha így is eladnak egy csomót, megy a biznisz, minek gyártsanak minőségibb vázakat? Akkor kénytelenek lennének az árakat is ahhoz igazítani, és akkor meg visszaeshet a kereslet. Aki azt hiszi, hogy jóval kevesebb pénzért, ugyan azt a minőségű vázat kapja, mint egy neves gyártótól, az alighanem hisz a csodákban. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dudi08 #131616 üzenetére

    A Decathlon és Merida között elég komoly különbség van, minden szempontból.
    Ettől függetlenül nem minden modelljük használhatatlanul szar, nyilván.
    Leginkább az össztelósok vállalhatatlanok, na arról tényleg mindenkit lebeszélnék.
    Egy minőségi váz nagyon pontos, egy Decathlonos-nál simán előfordulhat, hogy egy vfék tüske vagy egy tárcsafék konzol nem tökéletesen pontos. A hegesztési varratok se olyan minőségűek, a fényezés se.
    De általában az a gond, hogy nem olyan merevek, mert nincs bennük annyi anyag. Ez leginkább hajtáshatékonyságban és irányításban nyilvánul meg. Ettől még simán el lehet lenni velük, ha valakinek valami nagyon olcsó, nagyon egyszerű bringája volt, aztán átül egy ilyen Rockrider XC gépre mint amit linkeltetek, valószínűleg azt fogja gondolni, érezni, hogy a világ legjobb kerékpárján ül. :D

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #131624 üzenetére

    Nem is az árán megy a vita, egyértelmű, hogy a Decathlonos árakkal nem lehet versenyezni.
    Nem mentem ezzel a bringával, viszonylag új gép, lehet, hogy egész jó, bár arra a láncvillára rossz ránézni. Az biztos, már csak a felszereltsége miatt is, hogy egy általánosan jól használható mtb lehet. De mivel sok éven át, számtalan fos Decathlon-os vázat láttam már, némelyik nevetségesen pontatlan és rugalmas volt, így élek a gyanúperrel, hogy a Decathlonos üzletpolitika azóta sem sokat változott.
    Nyilván 270-ért nem tudok ugyan ilyen szintű felszereltséggel bringát mutatni, esetleg akciósan talán.
    Ennek ellenére, én előbb adnék ezért egy 100-al többet:
    2019 Merida Big Nine Limited

    jjeahh: Egy egy jól sikerült modellje lehet bármelyik gyártónak. Azt érdemes nézni, hogy nagy átlagban milyen minőséget képviselnek.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #131658 üzenetére

    Visszanézve a Decathlon munkásságát, nem gondolnám, hogy komolytalan dolog lenne fenntartással kezelni egy újabb Decathlonos "remekművet".

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #131633 üzenetére

    Aki az életét a bringán tölti, annak még ideálisabb egy analóg gép elsődleges bringának. Egy bizonyos edzettségi szint felett már inkább hátrány az E-MTB. Persze ez még változhat a technológia fejlődésével.

    Azért nem látsz extrém mászásokat e-montival, mert a legtöbb ilyen gép Trail/Enduro, és ez a geometria nem annyira kedvez a mászásnak. XC gépből kevesen vesznek E verziót, és aki meg is veszi, az is inkább trekkingként használja. Az Enduro gépeket nehéz feltekerni extrém meredek terepen, hiába van plusz erő, az elejét könnyen emelgeti. A közepesen meredek terepeken jön ki az igazi előnye, ott úgy mész fel mint a rakéta.

    Itt azért nagyjából látszik, hogy mit tudnak: [link]

    IMIIKE1998: A Magellán egy minőségi márka volt! Kár is érte, azt ne hasonlítsd egy Decathlonos trágyához. Anno a Magellán simán hozta egy akkori Merida vagy Cube minőségét.

    Hogy veszem észre a pontatlanságot? Nem nehéz, amikor szemmel láthatóan ferde, és mondjuk csak csálén tudod beállítani a vféket.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #131675 üzenetére

    Hát azért ezzel vitatkoznék, hogy a decás ruha a legjobb ár/értékben. Kétségtelenül vannak jó ruhadarabjaik, de azért az olcsóságnak legtöbbször ára van, más értelemben. Szerintem az endura sokkal jobb ár/értékben mint a decathlonos bringás ruha. De a síruhát is említhetném, a 40 ezres decás kabátból csavarod ki a vizet, se nem vízálló, se nem pára kieresztő. Egy minőségi síkabát meg lehet 80-100 ezertől indul, de nem is fog átázni, meg az izzadság sem marad alatta.

    ZolkoW: Elég durva mászásokat lehet csinálni egy modern E-MTB-al. Én múltkor itt mentem fel, HHH felé, be az erdőbe, elég meredek. Pillanatok alatt felmentem, még a gyalog túrázók is kétkedve nézték a produkciót. :) Itt még nem meredek, de amint beérsz az erdőbe, elég durva lesz.

    Zsohi: 2,8-as gumik, 10psi (0,6 bar) guminyomás volta hátsó kerékben, direkt leeresztették. :) Én amúgy 18psi (1,3bar) körül szoktam fújni a 2,8-as maxxis minion-ba, ha terepre megyek. Nekem nem kapar el, a gond inkább az első kerék lent tartása. Durván tudja emelgeti az elejét. Rá kell hasalnom a nagyon meredeken, szóval leginkább ezt látom problémának a nagyon meredek mászásoknak, nem a kerék elkaparást.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz X Factor #131691 üzenetére

    Minden gyártónak vannak általában jól sikerült modelljei is, meg az, hogy valami szar vagy jó, nézőpont kérdése is. Aki a full gagyi, tesco bicikli vagy valami 30 éves őskövület után ül át egy decathlonosra, annak nyilván szuper jó lesz, kb bármelyik, de aki egy minőségi, kicsit régebbi gépről, annak már kevésbé.

    Nyilván nem vagyok kerékpár tesztelő, újságíró, nem ülök rá és tesztelem az összes létező kerékpárt. Kerékpár szerelő vagyok és amit a munkám során látok, arról tudok beszélni.
    A Decathlon esetében rengeteg ócska vázzal találkoztam már. Most nem részletezem, mert már jó párszor leírtam itt. Ezek tények, tehát az előítéletem nem alaptalan. Ettől még a Triban 500 lehet egy jó bringa.
    De egyébként nem csak a Decathlonnal kapcsolatban voltak rossz tapasztalataim, a Gepida esetében is láttam már érdekességeket, ráadásul nem csak az alap bringáik esetében.
    Azt nem mondom, hogy a Decathlon vagy Gepida márkákat mindenképpen kerülni kell, felhasználás függő is, de minden esetre érdemes alaposan körültekintően vásárolni. Míg egy minőségi márka esetében ezzel nem kell számolni, minden esetben a kategóriának megfelelően, minőségi vázakat kapunk. Mindenki eldöntheti, hogy rámegy a tutira, kicsit magasabb áron, vagy próbálkozik egy olcsóbb termékkel, ami vagy jó vagy nem.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ákkk #131719 üzenetére

    Azért én már láttam pár érdekes vázat a gepidánál, még a 700 ezer ft-elektromos trekkingből is akadt pontatlan fékkonzolos váz, meg repedtet is láttam jó párat. De a trekkingben amúgy még egész jók tudnak lenni. Bár ezzel a kiváló ár érték aránnyal vitatkoznék. A Bergamont Sponsor trekkinget jobb áron tudtuk adni mint a hasonló felszereltségű Gepidát, és azért a kettő között van minőség beli különbség. Bergamontból még se repedtet se pontatlant nem láttam! A gepida mtb kerékpárok meg számomra a vicc kategória. 10 éves geok, jó drágán. A 29”-es gepida ruga az egyik legszarabb 29” volt amin valaha ültem! Mint egy parasztketékpár, kb annyi sportosság volt benne. Az gepida asguard ebike is kb a legrosszabb választás a kategóriában.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #131748 üzenetére

    Ez azért nem ilyen egyszerű, mert egy minőségi aluvázat megmunkálni sem könnyű. A modern geok megkövetelik a minőségi aluvázakat, tehát az ár is magasabb. Így a gepida elveszítené az árelőnyét. Meg azért myilván nem lehet 100%-ban lemásolni egy másikat, változtatni kell rajta. Nem minden márka költ arra, hogy profi versenyzőkkel teszteltesse a prototípusokat. Vagy jól sikerül vagy nem, a gepida mtb inkább nem sikerül. Az elektromos asgard is nagyon tré, iszonyú rugalmas a váz. Ennek ellenére az árazása magas.
    A gepida abból indul ki, hogy a vásárlórétege az igazi kocabicajos, aki nem igazán ért a technikához. Nekik jó lesz ez is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #131795 üzenetére

    Ezek nem rosszak, de az a monti még 26"-os, a másik meg egy cross trekking.
    Újabb montit nem vennék tőlük, legalább is azon az áron amennyiért kínálják, biztos, hogy nem.

    flash-: A cross trekking nem terepre való kerékpár, a neve megtévesztő, de ezek alapvetően aszfaltra való kerékpárok. Legjobb esetben is jó minőségű földutakon használhatóak. Persze a cross bicajok közt is nagy a szórás, mert van ami csak egy lecsupaszított trekking, van ami meg kifejezetten sportos trekking vázzal rendelkezik. Amire kitalálták arra jó is, alapvetően városi/aszfalt gép, ami sportosabban használható mint egy klasszikus trekking. ha kell rá csomagtartó, pálcás sárvédő, azt is gond nélkül felcsavarozod rá. Ennyi. Ha már terepre is kell bicaj, akkor montiban kell gondolkodni, nem egy cross-al szenvedni, de ettől nem a cross a szar.
    Véleményem szerint a cross trekking az egyik legideálisabb mindenes/városi kerékpár! A legjobb kompromisszum a hajtáshatékonyság és komfort között.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Voltam ma a Merida Concept Store-ban, Meridás fejtágítás volt. :)

    Érdemes ellátogatni, a teljes Merida termékpaletta ki van állítva, minden bringa többféle vázmérettel. Ki lehet próbálni rengeteg bicajt.
    És van rengeteg northwave ruházat is.

    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #131842 üzenetére

    Próbakörre csak a tesztbicókat viheted, nagyjából minden típusból van 2 vagy 3 méret. Természetesen nem minden felszereltségből van külön teszt bicaj.
    Arra is van lehetőség, hogy akár egy egész hétvégére elvidd a bicajt, és tesztelheted a saját útvonalaidon. Viszont ez esetben a kerékpár vételárát letétbe kell helyezni, amit visszakapsz ha sértetlenül visszaviszed a bringát.

    6030D: Ja megbújt ott az enyém is. :) Nagyon szép mindegyik bicajuk, az is tetszett, hogy a montik még XL-es vázméretben is jól néztek ki, sok gyártónál ezek már elég furák.

    bringasisti: [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #131928 üzenetére

    Ez egy Riese & Müller, érdemes megnézni a gyártó weboldalát, nagyon komoly túra és teherszállító bringáik vannak.
    MTB alapokon nyugszik, 650b kerékmérettel, de alapvetően nagyon masszív trekkingek. Iszonyat kényelmes, jó geo, és gyakorlatilag a kerékpáripar minden fejlesztése benne van. ABS, elektromos automata agyváltó, szíjhajtás, dupla akku 1000Wh, hatalmas hatótáv. Kényelmesen pakolsz rá csomagokat is. Össztelós kialakítású, baromi stabil, baromi kényelmes. Ezek nem terepezése valók, inkább aszfaltra szánt bringák, de nagyon jól elboldogul rossz minőségű aszfalton, föld utakon, bütykösebb gumival erdei terepen is, ha nem nagyon durva. Ha egy mindenes bringa kell, ami a durva terepezést leszámítva kb mindenhova jó ,melóba menni, túrázni mindenféle jobb rosszabb utakon, és elektromos is legyen, alacsony karbantartás igénnyel és a lehető legkényelmesebb. Ennél jobbat nehezen találnál. Az ára az durva, de ebben tényleg minden benne van, mint egy G osztályú Mercedes.
    Ráadásul a teherbírása is 160kg körül van.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #131928 üzenetére

    Ha megengedhetném magamnak, én simán vennék egy ilyet második bringának, ami a montin kívül mindenre használatos lenne: [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #131935 üzenetére

    Van belőle normál 25-ig hajtó verzió, az jogilag kerékpár, aztán ráteszed a badass box-ot és ugyan úgy 45-ös, már amennyiben erre szükség van. A babettához vajmi kevés köze van, mert teljesen más a működési elvük.
    ABS pl egy idősebb, tapasztalatlanabb embernek elég jól jöhet, de tapasztaltabb bringásnak is segíthet, ha húzni kell egy satu első féket, az ABS megmenthet a perectől bárkit. Montira nyilván nem kéne nekem se, meg még elég nagy doboz a vezérlő egysége, de trekkingen látom az értelmét.

    trialboj: OIcsó városi bringára felesleges az integrált hajtás.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #131938 üzenetére

    Hát azért négyszögest olcsóbban is lehet venni. :) De az igaz, hogy ma már nem elérhetetlen az integrált.
    Furcsa, hogy nem érzed a különbséget, mert az integrált mindenképpen egy merevebb egység. Én simán megérzem a különbséget.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #131941 üzenetére

    Egyébként ezen a 45km/h sebességen miért vagy úgy fennakadva? Nem mentél még 45-el a kerékpároddal vagy mi? Az 1992-es Schwinn woodlands bringámmal is mentem 60km/h-val.
    Úgy beszéltek erről a sebességről, mintha 100-120km/h-val tudna menni.

    Kérlek magyarázd már el nekem, hogy egy ilyen szabvány Bosch CX pedelec rendszerrel szerelt kerékpárnak és a babettának a funkciója mitől azonos? Csak mert gyökeresen eltérő a működésük, míg a babetta egy motor, amit egy gázkarral működtetsz, addig a pedelec egy kerékpár, ami KIZÁRÓLAG pedálozással működik! Ezt még hányszor kell leírni, hogy megértsétek? :) Pedig szerintem nem bonyolult amúgy. Amiről te beszélsz, az egy zsigeri ellenszenv az ilyen gépek iránt, ami természetesen szíved joga, nem kell ezeket a masinákat szeretni, megvásárolni, csak legalább valótlanságokat, és hülyeségeket ne beszéljünk szerencsétlenekről.
    Ezzel csak ellentéteket szítunk a két tábor közt, aminek tényleg semmi értelme. Én sem szeretem az országútizást, őszintén szólva rühellek azokon a virsli kerekű, lélekvesztőkön tekerni, pláne az autók között a szmogban, mint egy kamikaze, de ettől még elfogadom, hogy van aki ezt szereti, nyilván annak is megvan a maga élménye, főleg ha megfelelő utakon használják. Ki is próbáltam jó párszor, hogy a téves megítélésem némiképp finomodjon, most sem szeretem az outizást, de ismerem, értem miről szól, és elfogadom, nyilván megvan a maga szépsége. Amit viszont egyesek a pedelec kapcsán kijelentenek, az tényleg egy jó adag gyűlölet és egy jó adag valótlanság, hülyeség! Nem értem miért kell ezt?
    Nyilván a pedelec-et lehet használni nyuggereknek is, rövidebb távokon, lehet velük nagyon kíméletesen is közlekedni, de ugyan úgy sportszerek is lehetnek, ez leginkább a felhasználón múlik. A klasszikus értelembe vett kerékpározás is pont így működik, mert sík utakon lötyögni, rövidebb távokat, az kb 0 sportérték, akkor is ha hagyományos kerékpárral teszed ezt. Tehát mindennek van 2 oldala. Ma már elég sok lehetőség van ingyen kipróbálni ezeket a gépeket, én azt javaslom, hogy próbáljátok ki, akik nagyon ellene vannak mindenképpen, nem azért, hogy utána ilyet akarjatok venni, csak legalább azért, hogy értsétek, érezzétek, és kevesebb hülyeség keringjen a témával kapcsolatban.

    AZ ABS-ek világában a Bosch-nak igen nagy múltja van, mivel 1978-ban elsőként ők fejlesztettek ki megbízható ABS rendszert a Mercedes S osztályba és azóta is a legmeghatározóbbak az iparágban. Gondolod te, hogy egy ilyen kaliberű cég valami ótvar, használhatatlan fost fog piacra dobni a kerékpárokba? Amikor a pedelec rendszerekben is abszolút piacvezető? Számomra ez nehezen elképzelhető. A kerékpároknál a fő probléma ha az első kerék megcsúszik, akkor szokott perec lenni, nem amikor a hátsó kerék megcsúszik. Egy ilyen mindent tudó trekkingbe szerintem nem hülyeség, pláne ha a gyengébb reflexekkel rendelkező, idősebb generáció is célközönség. Nem azt mondom, hogy nekem feltétlenül kéne, de abszolút helye van a piacon, pláne a következő generációnak, mert ott a vezérlő egység már a vázba költözik, nem lesz ilyen otromba.

    Sose értettem, hogy amúgy is filléres alkatrészeket minek kéne használtan venni? A négyszögnek még ma is van értelme, olcsó, alap gépekbe. Ráadásul a monoblokk csapágyazása sokszor jobban is bírja a strapát mint az integrált hajtás külső csapágyazása. Nyilván megvan az integrált hajtás maga előnye, ma már nem is olyan drága egy alap verzió, de azért felesleges mindenbe ezt pakolni.

    trialboj: Természetesen az ha otthagyod valahol a méregdrága kerékpárt, körültekintést igényel, én személy szerint még egy 150-200 ezer ft-os kerékpárt is sajnálok bárhol ellenőrizetlenül otthagyni. Ha ebből indulunk ki, akkor a legértelmesebb egy műszakilag rendben lévő, de kívülről valami csótány kinézetű bringával közlekedni.

    Miért ne lehetne egy lifte berakni? Én is számtalanszor vittem lifte bringát, hátsó kerékre felállítod és betolod. Ezek se nagyobbak mint egy bármilyen másik össztelós gép vagy trekking, csak súlyban nehezebbek. Több emeletet is simán fel lehet vinni, csak nem cipelni kell, hanem feltolni. A váz hátuljánál kell tolni az egyik kezeddel, a másik kezeddel finoman húzod felfelé a kormányt, jelentősen kisebb erőfeszítéssel felviszed a lépcsőn, mintha fel akarnád cipelni.

    Az emonti se feltétlenül jó mindenre, pl a pálcás sárvédő és a csomagtartó felszerelésére se kifejezetten alkalmasak, sőt kitámasztó se tehető mindegyikre. Akiknek ilyen mindent tudó kényelmes trekkingre van szüksége, azok ezt mindenképpen igénylik. És egy MTB-ot trekkingesíteni se olyan jó ötlet a geometria szempontjából, mint egy eleve trekknignek gyártott bringát használni.

    London már sajnos régóta nem egy kulturált kis városka, lakik ott már a világ tájáról kb mindenki, csak angol nem... még a polgármesterük se angol. :DDD

    Feltételezem, hogy azokon a területeken, ahol a legtöbb Reise & Müller-t eladják, nem annyira jelentős a lopás. Vannak azért már komoly zárak, de nyilván semmi sem jelent 100%-os védelmet.

    A célközönség bárki lehet, aki fogékony a technológiai újításokra és legfőképpen megvan rá a pénze is. Sokkal szélesebb körben használhatóak ezek a kerékpárok mint azt gondolnád.

    Hasaggymeg: Abszolút tévesen ítéled meg a helyzetet, a linkelt Reise & Müller szabvány Bosch pedelec rendszert használ, ami teljes mértékben kerékpár! A technológia fejlődik, ez mindenhol tetten érhető, nem feltétlenül minden rossz, ami új. Egyébként halkan megjegyzem, hogy a linkelt Reise & Müller, ma már elavultnak számító rendszert használ, mivel 5 éve a piacon van ez a Bosch rendszer! 2020-ban jön az új generáció. De mondok pár adatot, Nyugat-Európában évente 2 millió pedelec kerékpárt adnak el, már meghaladja a hagyományos eladásokat, évről évre duplázódnak a számok. Ezek vérbeli kerékpáros nemzetek! Egyszerre mindenki lusta lett és antisportoló? :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #131991 üzenetére

    Magyarországon már régóta elég népszerű a kerékpározás, de pár éve még én is azt mondtam, hogy egyhamar nem fog elterjedni az ebike, de most ha elmegyek bringázni egyre több E-MTB-ot látok. Múltkor csak felmentem a barátnőmmel kicsit gyalogtúrázni a Pilisbe, 1-2 óra alatt legalább 10db pedelec gépet láttam.
    Az ár egy érdekes kérdés, mert ha akarsz egy komoly montit az nem lesz számottevően olcsóbb mint a pedelec verzió. Az árkülönbségek inkább akkor szembetűnőek amikor veszel mondjuk 200 ezerért egy trekkinget, majd ugyan azt elektromosba egy minőségi rendszerrel 800 ezerért, nyilván nem mindegy. De egy komolyabb analóg Enduro monti legalább 1 millió. Ugyan az elektromosba pár száz ezer plusz, ami már nem számottevő ebben az ársávban. De amúgy már 1 milla körül is elég komoly E-MTB-ot lehet venni. 1 millát meg simán elkölt az aki komolyabban veszi a montizást. Látom milyen gépekkel rohangálnak a hegyekbe, full karbon, csúcs felszereltségű gépek garmadája. Ezek se olcsóbbak mint egy jobb E-MTB.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #131993 üzenetére

    Persze, hogy nem hagyom szó nélkül, hiszen tudom, hogy nem így van, mint ahogy fentebb írtátok! :D
    Akkor folytatnám a gondolatmeneted, tehát a modern világ, az újabbnál újabb technológiai újítások egyre inkább elkényelmesítik az emberiséget, egyre inkább szar minden (ami egyébként sajnos sok szempontból igaz). Viszont akkor mi a megoldás? Mert ha a kezdetektől fogva a te gondolatmenetedet követte volna az emberiség, akkor ma is barlangban laknánk és még a húst se sütnénk meg, mert jóvan az úgy ahogy van és ma is 30 év lenne az átlagéletkor mint akkor. :)
    De a lehetőség adott, ma is el lehet menni egy tanyára, ki lehet lépni a modern világból, lehet állatokat tartani, megtermelni mindent, de szigorúan a klasszikus formában.
    Ha valami betegséged van, akkor be lehet menni egy erdőbe, gyógyfüveket keresni, aztán majd a természet megoldja, vagy nem.

    Visszatérve a kerékpárokhoz. :)
    Tudtommal te egy 4-5 éves Cube kerékpárt használsz, ami bár nem a lehető legkomolyabb fejlesztés, de azért őskövületnek nem mondanám a 3 X 10-es váltórendszerével, Deore hidraulikus tárcsafékrendszerével, manitou telójával és modern aluvázzal. Mi célból vetted meg ezt a kerékpárt? Miért nem volt jó az acélvázas, acél villás, 18 sebességes, canti fékes mtb? Tán az nem gurult? Ha behúztad a fékkart nem lassított? Ha váltottál a váltókarral nem váltott? :DDD Nyilván igen, de szerettél volna valami hatékonyabbat, valami olyat amivel élvezetesebb a kerékpározás, ami tulajdonképpen megkönnyíti a kerékpározásod! :) Ez most akkor elítélendő lenne? Mert ha szigorúan nézem a gondolatmenetedet, akkor bizony igen. Téged alighanem elkapott a fogyasztói társadalom és bedarált! Elindultál az ellustulás, irányába. Ez nyilvánvalóan egy baromság, nem? :)
    Ha igen, akkor miért gond az, ha valaki ezt tovább gondolta és megalkotott egy pedelec rendszerrel ellátott kerékpárt, ami még hatékonyabbá tette a kerékpározást? Nem, nem motort, ami helyetted végzi el a munkát, hanem egy olyan rendszert ami a te munkád teszi hatékonyabbá, akárcsak egy jobb, nagyobb átfogású váltórendszer. Itt hagyok sokadjára is egy alap videót a témában, a videó elején a kerékpár tesztelő srác kb el mond mindent. Itt a bizonyíték, hogy nem veszi el a sportot, sőt! Akkor meg mi a probléma? Ha mégsem veszi el a sportot? Akkor mi marad amit utálni, lenézni lehet? :D Maximum annyi, hogy lehagynak fölfelé. :)
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #131996 üzenetére

    Nekem abszolút célom a megegyezés, nem tartom magam egy kötekedő alaknak, aki köti az ebet a saját hülyeségéhez, de bocsánat, itt fordítva ülünk a lovon. Olyasvalamiről vitatkozunk, amit a vitapartnerek 90%-a max képen látott eddig. Én személy szerint 5 éve használom, javítom őket, előtte 15 évig csak analógot használtam, így úgy gondolom amit mondok az tapasztalatokon nyugszik, nem elméleteken. A vita partnerek érzelmi, elvi kérdést csinálnak belőle, és a tények nem zavarják őket, így nehéz lesz közös nevezőre jutni, valóban. :)

    trialboj: Pontosan! Te legalább érted a lényeget! Legalább nem volt teljesen értelmetlen a szófosás a témában. :) A fő gondnak azt látom, hogy a kerékpárosok nagy része abszolút képtelen különbségeket tenni a pedelec kerékpárok és a felhasználása között. A nagy átlag számára az ebike vagy pedelec egy nagy halmaz, ebbe beletartozik minden ami rásegítős, de akár a gázkaros elektromos motorokat is ide sorolják. Abszolút mellékes nekik, hogy egy trekkingről, egy foldingról, vagy egy Enduro-ról van szó. Számukra mind ugyan az, lustáknak való bohóckodásra, aztán kész! :D
    Pedig a felhasználás módja gyökeresen más, akárcsak a hagyományos kerékpároknál.
    Tulajdonképpen mindnek lehet sportértéke, leszámítva az elektromos motorokat, ahol nem kell pedálozni.
    De az E-MTB egy kifejezetten sportos kategória, ha megtanulod normálisan használni, leginkább a megtett távot és szintet tudod vele megnövelni, nem a fáradtságodat csökkenteni. A fáradtság csökkentése, ergo a lustaság csak nagyon rövid távon lehetséges.

    jjeahh: De te a kerékpáron éled az életedet! :) Hány napot mész a hegyre egy héten? 7 napból 6? :) Én hétvégente, vasárnap jutok ki a hegyekbe. Heti 1 alkalmam van, rendesen kihasználva, nagyjából a nap nagy részében kerékpároznom. Amúgy csak síkon tekerek, egy minimális szinttel, aszfalton, de ilyen 10km távokat, heti párszor, munkába, ezt analóg géppel. Ezen a vasárnapon nem akarok a kevésbé erős kerékpáros kondim miatt a túrám felén kidögleni. Nekem nem alternatíva az XC, mert én Endurózni szeretek, ha veszek egy ilyen gépet analógból, akkor azzal jelentősen nehezebb mászni mint pl a te gépeddel, ha akarnék menni 1500 szintet és egy 70km-t, abból egy gyötrelmes, kínszenvedés lenne. Vagy a túra felénél visszafordulok. Vagy veszek egy könnyű XC-t, azzal végigtolom, de a kerékpárt igazából nem élvezem, mert az XC nem az én világom, azzal meg lefelé nem tudok olyan terepen úgy veretni. Ezért van egy pedelec Enduro-m, mert így nincs kompromisszum. Lefelé lejövök bárhol, nagyon élvezem, fölfelé is felmegyek bárhol, szintén élvezem. Belerakom ugyan azt a sportot, melót, amit bele tennék egy fele akkora túrába analóg géppel, csak így nem kell a túrám felén visszafordulni, hanem végigtolom az 1500 szintet és a 70km-t. Majd amikor hazaértem, hulla fáradtan, leülök egy sör mellé.

    Tehát nekem már simán lehet alternatívája az analógnak. XC-ből és országútiból nekem sem kéne pedelec, ez tiszta sor. Viszont Enduro-ból a pedelec verziónak sokkal több értelme van, még annak is, aki heti többször kijut a hegyekbe.

    Because: Én pl egyáltalán nem vagyok teleszart búvárruha fizikum, heti hármat lejárok edzőterembe is. Viszont elég sok teleszart búvárruhát látok, hagyományos kerékpáron, mert teker 40-60km-t síkon, aztán megeszik 4000 kalóriát, és büszkén gondolja, hogy mekkora sportember volt. Számomra meg ez a nevetséges, és ezekkel tele vannak a kerékpár utak meg a kerékpáros csoportok. Aztán ezek a bohócok jönnek és fikáznak pl engem is a pedelec kerékpárok kapcsán, amikor a pedelec Enduro-val megyek 1500 szintet és lejövök olyan terepeken, ahol ezek a bohócok lefosnák a bokájukat. Hány ilyen vita volt már kerékpáros csoportokban, megszámolni se lehet. Adott esetben sokkal edzetlenebb emberek fikáznak, csak mert ő analógon ül, miközben egy pedelec enduro-s tízszer többet sportolt a szokásos körén mint az analógon lötyögő.

    peterkeT: Konkrétan neked mennyi tapasztalatod van a témában? Ezt ne vedd sértésnek, csak kíváncsi lennék, hogy a véleményedet milyen gyakorlati tapasztalatokra alapozod? Mondok egy példát, megyek analóg géppel 35km-t 750m szintet nehéz terepen. Sportoltam, elfáradtam, mindenki szerint egy jót sportoltam. Majd másnap megyek az E-mtb kerékpárommal 70km-t és 1500m szintet, ahol mondjuk a motor átlagosan 50%-ban besegített a pedálozásba. A kettő nap között a sport teljesítmény így azonos, de a E-MTB-al kétszer annyit mentem. Kétszer annyi élményem volt, többet jöttem lefelé is, ami megint csak élmény. Azon lehet vitatkozni, hogy a második esetben csaltam, cheat-et használtam, ezen lehet filozofálni, de a lényegi kérdésen nem változtat, miszerint a sportolásom mindkét nap ugyan olyan értékű volt! Ha megtanulsz egy ilyen gépet használni, nem kapcsolod fölöslegesen magasra a rásegítést, síkon én ki is kapcsolom például. Síkon a 22 kilós bringával többet sportolok mint pl te egy 13kg-as analóggal. :) Ráadásul ezek nyomatékszenzorosak, legalább is a top rendszerek, csak akkor adja le a max nyomatékot ha izomból tekersz.

    Na most elmegyek bringázni, fel a Budai-hegységbe, cheat-et is kapcsolok :) és kiszellőztetem a fejem a sok hülyeség után. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #132014 üzenetére

    Az e országúti szerintem is egy ma még értelmetlen kategória, de ezt amúgy többször el is mondtam, nincs is túl nagy piaca. Gyakorlatilag a mai pedelec rendszerek még nem alkalmasak egy modern országúti felhasználáshoz, túl nehezek és túl kicsi a hatótávjuk hozzá. A fazua rendszer előremutató a kompakt mérete miatt, de az is gyenge és kicsi a hatótávja.

    A 45-el kapcsolatban is az a baj, hogy nem ismered a működését. Az átlag, szabvány pedelec rendszer a 45-öt úgy nem tudja, hogy simogatod a pedált, és repeszt 45-el síkon. Ha felteszed max rásegítésre, és kényelmesen tekered, akkor soha nem mész vele 45-el, inkább a kényelmes 30-35-öt lehet így tartani. A 45-höz bele kell állni a pedálba és ha ezt teszed, pár km alatt be is durran a combod, tehát ezt huzamosan tartani, még egy ilyen rendszerrel sem könnyű. Az mondjuk igaz, hogy egy tapasztalatlan bringásnak a 45-ig hajtó kicsit sok, kicsit veszélyes lehet, mert azért a gyorsulása elég jelentős tud lenni. Ez már nyilván saját felelősség is, hogy a tudásodnak a megfelelőt vedd meg. Az én tapasztalatom az, hogy a 25 terepen tökéletesen elég, mert fölfelé ez már XC-ben kb világkupa tempó. Síkon kikapcsolom a gazdaságosság miatt, és lefelé is ki van kapcsolva. A 25 városi közlekedés mellett kicsit azért kevés, mert az átlag bringás, egy 30 körüli tempót, néha 35-öt szeretne menni síkon. 25-nél meg jön a fal érzése. Tehát azért lehet létjogosultsága 45-ös gépnek vagy a 25-öst megcsippelni.

    A szabvány 250W-os pedelec abszolút kerékpár, minden értelemben. A nagy teljesítményű, ebike már más kategória, ez inkább az elektromos motor kategória, de ezeket külön kell választani. Amiről mi itt beszélgetünk, ami a vita tárgya, az a szabvány 250W-os pedelec. Illetve a 45-ös S-pedelec.

Új hozzászólás Aktív témák