- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vakegérke: NyalóVilág: tizenegy, nem babra megy - VV11 - Való Világ 11
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szjoci
őstag
Szia!
Nálam ez bevált: CST C1386 All Purpose, bár ha tényleg szinte csak aszfalton használod talán még keskenyebbet is érdemes lenne nézned.
-
szjoci
őstag
Ha már így felniknél tartunk: a felnin van ez a szám hogy 19-559. Erre mi az a max. szélességű gumi amivel biztonságosan lehet menni?
Üdv,
Joci -
szjoci
őstag
válasz Packersbay #19927 üzenetére
Ilyesmi táskát vettem régebben az aldiban, letört a műanyag füle (amivel ráakasztod a csomagtartóra) egy idő után. Mondjuk párszor meg volt pakolva... Ha oldalanként max 2-3kg elég, akkor szerintem az aldis is vállalható.
Üdv,
Joci -
szjoci
őstag
válasz Teasüti #19940 üzenetére
Igen, én is ezért kérdeztem rá mert két féle táblázatot találtam. Az egyik a te féléd, a másik pedig amit Zola007 linkel #19944-ben.
Múlt héten voltam egy picit az erdőben, és a felnin félrecsúszott az 1.95-ös gumi. Először azt hittem 8-as van benne, utána néztem meg jobban hogy el van csak csúszva a külső. Most megigazítottam hogy szépen párhuzamosan fusson a felnivel, meglátom hogy jó lesz-e.Más, bár szintén ehhez a túrához kapcsolódik: földút van végig amerre mentem, egy jó 2-3 km-es lefelé lejtős szakaszon traktorgumi szépen felbarázdálta az utat. Mire leértem, szinte az összes (!) csavar fellazult a montimon. Még jó hogy belekapaszkodtam a szarvba kézpihentetés céljából (akkor vettem észre hogy kilazult a kormányszár) és nem csak rátettem a kezem, mert akkorát zúgtam volna hogy ihaj. Szerencsére volt nálam szerszám. Érdemes lenne menetragasztóval meghúzni a csavarokat? Nem szeretnék ismételten így járni...
Üdv,
Joci[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz belaazallat #20332 üzenetére
Szia!
Lehet hogy van, de csak vasárnap tudom megnézni mert akkor leszek otthon. FD-M430-asom volt, szerintem jó lehet annak az adaptere is. Ha addig nem oldódna meg és megvan még, kedden fel tudom adni postán.
Üdv,
Joci -
szjoci
őstag
válasz Slownz #20378 üzenetére
Jaja, bármelyik jó. Veszel még hozzá egy racsnileszedőt, és ki is tudod magadnak cserélni.
Üdv,
Joci -
szjoci
őstag
válasz Szakbarbár #20595 üzenetére
Egerben meg levezették a patakmeder mellé...
-
szjoci
őstag
válasz Runner_fxr #20650 üzenetére
Nemrég vettem pulzusmérős órát emiatt a zsírégetős móka miatt (174cm/90kg), ha a bicikli közelébe megyek már majdnem megvan a 130-as pulzus... Átlagba szokott lenni 170 körül, persze nem szoktam kímélni magam. Próbáltam 125-135-ös tartományt tartani, ez kb. 15-20km/h-s (sík terepen) tempó mellett sikerült. Azóta nem figyelem a pulzust, de azért kíváncsiságból fel szoktam rakni az övet.
-
szjoci
őstag
Jelentem, az egri Lidlben 9-kor a szerelőállványnak már csak a hűlt helye volt... A többi cuccból úgy láttam volt bőven.
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
-
szjoci
őstag
Sziasztok!
Véletlen vettem észre defektjavítás után, hogy a hátsó agy kónusza ki van lazulva. Gondoltam szétszedem és megnézem mi a helyzet, és már vannak bemaródások a kónuszon, szóval cserélnem kellene. Viszont van egy szimering gyűrű (piros nyíllal jelezve) olyan vékony aluból, hogy kivételkor picit megsérült... Ennek a cikkszámát sehol se találom (a shimano techdoksiban sincs benne), esetleg valamely szervizes, boltos tudna segíteni a beazonosításban?
Az csak hab lenne a tortán, ha esetleg meg is tudnám venni nála a kónuszokat, csapágygolyókat, ezt a szimeringet, valamint ugyanilyen tipusú az első agyam is, ehhez is kellenének ugyanezek a cuccok.[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz Tothgera30 #22952 üzenetére
Szerintem nyomáspontot lehet állítani, a kar távolságát állító csavar a fékkar alatt szokott lenni.
Üdv,
Joci -
szjoci
őstag
Lecseréltem az alivio 3x9-es váltókarjaimat sram x7-re (2010-es modell), és nem tudom hogy beállítási gonddal szenvedek vagy pedig a váltókar nem jó: egyszerűen átugrik 2-2 fokozatot a lánc, 2-ről 4-be ugrik, 5-ből pedig 7-re. Visszafelé is ez a helyzet.
Bowdenek, bowdenház cserélve lettek újra. A váltókar egy shimano RD-M772-t működtetne. Használtan vettem a váltókarokat, de látszik rajta hogy (ahogy az eladó is írta) nem igazán voltak használva, új bicikliről lettek anno 2010-ben leszerelve.
Mi lehet a problem?Köszönettel,
Joci -
szjoci
őstag
válasz sanzi89 #23980 üzenetére
Leméricskéltem hogy melyik mennyit húz, és valóban nem egyforma a bowdenhúzása a két váltókarnak .
Egyébként a sram húz többet!(#23982) ludsimon: már rendeltem egy x7-es hátsó váltót, az xt marad tartalékba a váltókarral együtt. A történet egyszerű: fejlesztgetek én is és most vettem egy Avid DB3 hidarulikus féket, de a kiálló reach adjustment csavar hozzáért az ujjamhoz, emiatt beljebb kellett raknom a fékkart és az alivio váltókart. Így számomra macera lett a váltás mivel alig érem el, kényelmetlen. Mivel a fékkar matchmaker kompatibilis, vettem matchmaker bilincset + ezeket az x7 váltókarokat. Meg akkor most az x7 hátsó váltót...
szerk.: honnan vettem hogy a sram x7 hátsó váltókar shimano kompatibilis... Mindenhol csak az elsőre van írva Öregszem
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
Szerintetek shimano rd-m772 és Sram x7 hátsó váltók közül melyik a jobb választás? RD-M772-esem volt, most egy hete lecseréltem x7-re, de abszolúte visszalépésnek érzem váltásteljesítmény-ügyileg. Ez hangosan dobja a láncot, csörög-csattog váltás közben a shimanohoz képest. Görcsöltem a beállításával már pár órát, de vagy nem tudom rendesen beállítani, vagy ez ilyen és kész.
Sok helyen olvastam emberkék véleményét x7 vs. xt ügyben ahol az x7-et istenítették, ezért is erőltettem ezt a vonalat. Jöhet pro és kontra, de igencsak arrafelé hajlok hogy röppen vissza az xt, csak veszek hozzá olyan xt váltókart amiről le lehet szedni a kijelzőt hogy elférjek a kormányon rendesen. Végül nem is tudom már hogy miért is tettem fel a kérdést, de hátha meggyőztök hogy az x7 az f@sza, csak én vagyok béna mert nem tudom beállítani.Üdv,
Joci -
szjoci
őstag
Az áfát se felejtsd el, ha esetleg nincs szerencséd.
(#24737) Runner_fxr (és a többieknek is köszi a véleményt, hozzászólást): pont ez a csattogás az, ami nem igazán tetszik. Megy vissza az XT váltó, XT váltókart meg veszek mellé.
Ha esetleg valakit érdekel egy egy hetes X7 9 sebességes hátsó váltó X7 váltókarral természetesen bolti ár alatt, dobjon privit!
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz lsebestyen #25392 üzenetére
Jesszus... Nem tudom hogy sírjak vagy nevessek
szerk.: ez azért már az igénytelenség netovábbja. Azt még elfogadom hogy nincs lóvé és megpróbálja szerencsétlen házilag orvosolni a dolgokat, de azért néha levihetné a patakpartra hogy lelögybölje róla a dzsuvát...
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
Sziasztok!
Avid DB3 hidraulikus tárcsafékemen le szeretném cserélni a fékcsövet. Hosszú, szóval vágni ígyis-úgyis kellene belőle, de így inkább a kerékpárhoz illő színű fékcsőre cserélném ha már megbolygatom a rendszert. A kérdésem az lenne, hogy a fékcsövön kívül kell még valamit vennem a cseréhez? Gondolok itt ezen az ábrán bekarikázott alkatrészekre. A kérdéses dolog végül szerintem csak az 5-7-9-el jelölt kompressziós gyűrű lenne, ami nem tudom hogy rá van roppantva a csőre, vagy pedig az 5-6-9-es csavar szorítja csak rá és így újra felhasználható?
-
szjoci
őstag
válasz Teasüti #26173 üzenetére
1. Én csípőfogóval szoktam, utána kör alakúra formázom és a belső csövet is megigazítom valami vékony hegyes cuccal (én az imbuszkészletből szoktam kivenni a legkisebb imbuszkulcsot, azzal szép kör alakúra lehet igazítani azt is).
2. Nem bowdenházvég az amit keresel? -
szjoci
őstag
válasz Teasüti #26173 üzenetére
2-re: Nem olvastam figyelmesen... Én elektronikával foglalkozom, ebből a szakmából talán az érvéghüvely az, amit fel lehetne használni erre a célra. Olyat már csináltam amikor nem volt otthon bowdenvégem, hogy befuttattam cinnel, szépen megfogta . Ez is megoldás lehet.
Üdv,
Joci -
-
szjoci
őstag
válasz Puma K #26372 üzenetére
Kelly's Stratos II-t használok fél éve, teljes megelégedéssel. Az első-alsó zsebet egyszer túlpakoltam és belül szétfeslett picit az anyaga, de továbbra is használható. Esővédője is van, de még nem használtam.
Üdv,
Joci -
szjoci
őstag
Ez a sor és hajtás még mennyire használható? El szeretném adni ha még ér még valamennyit, szerintem jó állapotban vannak.
más: vettem integrált hajtást (FC-M590), olyan gondom van vele, hogy amikor odataposok neki, olyan mintha picit "kottyanna" a tengely. Ennek így kell működnie, vagy rosszul raktam össze?
Üdv,
Joci -
szjoci
őstag
válasz Zola007 #26951 üzenetére
Hajtóművet használtan vettem mert akkor nem volt új integráltra pénzem, most cseréltem kompletten a hajtást. Én olyan 2500-at raktam bele. A sor új volt, abban annyi van. A sor is gáz, vagy csak a lánctányérok? 3 láncot váltogattam rajta, most esett bele a nyúlásmérő. Ezért is cseréltem most mindent.
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz -HajTömeg- #27895 üzenetére
Nekem is ilyen lakatom van, és az említett okok miatt hátizsákban hordom a szerszámokkal együtt...
-
szjoci
őstag
válasz Zola007 #27931 üzenetére
20"-os magellan serpens vázam van, hajlított kormánnyal, rövid stucnival és 100cm a markolat teteje. Eleinte szokatlan volt mivel nagy is nekem a váz (175cm vagyok) emiatt a rövid stucni, egyenes nyeregcső, de könnyen hozzászoktam hogy közelebb van a kormány a szokásosnál.
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz V.Stryker #28543 üzenetére
Szia!
Bellelli B-One Clamp-ot használunk immáron 4 éve rendszeresen, maximálisan meg vagyunk vele elégedve! Tavaly télen eltört az övrögzítő csattja (elfáradhatott a műanyag), de lehet hozzá kapni külön. Szerintem a most három hónapos második babánkat is simán ki fogja szolgálni. Egyszerű a rögzítése, a gyerkőcöt is gyorsan be lehet kötni.
Üdv,
Joci -
szjoci
őstag
válasz sanzi89 #29068 üzenetére
Annyira nem vészes, pl itt van egy video róla. Az elsőt csavarhúzóval (házi barkács ) kocogtatja ki belőle, a másodikat csúszókalapácsos persely kihúzóval (ezzel szépen ki lehet szedni). Gondolkoztam én is amikor építettem a mountimat hogy zárt csapágyas kerekeket veszek, de hogy őszinte legyek szeretek szöszmötölni a kónusszal
szerk.: mondjuk ez csak 2 csapágyas, egy 4 csapágyas cseréje biztos érdekesebb...
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz vendingo #29108 üzenetére
Trekkingekbe szokott gyárilag 63mm-es teló lenni. Nem célszerű belerakni sokkal nagyobb rugóutast (a 80-as még szerintem elmegy).
Nekem 80-as illene a vázamhoz és 100-asra van hagyva a rugóút. Ez már annyira elcseszi az irányíthatóságot hogy nem tudom elengedni a kormányt mert egyből "húz" valamerre.[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
Lassan végleges formáját ölti így egy év alatt a nulláról épített, és apránként mindig jobb alkatrészekkel felvértezett mountim. Esztétikai véleményt szeretnék kérni: mivel fehér a stucnim, valamint a fékkar és féknyereg is, így gondoltam kicserélem fehérre a fékcsöveket és váltóbowdenházakat. Nekem egy picit "erős" lett a dolog, de lehet hogy még csak nem szokott hozzá a szemem. Íme egy jobbos és egy balos kép:
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz Gyufaaa #29663 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a kritikát! Ötletnek jó volt a fehér madzag, de így ránézve a gépre nekem is az a meglátásom hogy jó volt feketén az összes úgy ahogy eredetileg volt. Először csak a bowdenházakat cseréltem fehérre (még az úgy el is ment), de a fehér fékcső már tényleg sok. Esetleg kékkel próbálkozzak még szerintetek, vagy ne csicsázzam, menjen vissza a fekete?
(#29664) Because: Azért egy normálisabb aluváz nem 2-3e Ft, mint amennyibe ez az "akcióm" fájt.
[ Szerkesztve ]
-
-
szjoci
őstag
válasz tatabike #29885 üzenetére
Azért szerintem abban kiegyezhetünk, hogyha valaki azt mondja hogy SS gépe van, az nagy általánosságban racsnis hajtást (esetleg kontrásat) használ, aki pedig fixie-t az örökhajtósat.
Ezzel az elöl racsnis megoldással megleptél . Életem során (37 vagyok) nem találkoztam ezzel a megoldással, mondjuk nem olyan rég kezdtem el tekerni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen