-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #146914 üzenetére
Azt javaslom, hogy 3-nál többet ne menj kondizni 1 héten, teljesen felesleges, jobban fejlődsz a 3-tól kezdőként. Az a lényeg, hogy minden alkalommal egész testes edzést csinálj, ami azt jelenti, nincs még szét bontva az edzésterved izomcsoportokra/napokra. Minden edzésen leedzed az egész tested, alap gyakorlatokkal. Tárogatás, fekve nyomás, csigán lehúzás, T-rudas evezés, oldal emelés, nyakból nyomás, állva kétkezes bicepsz hajlítás, homlokra engedés, comb feszítő gépen, comb hajlító gépen, guggolás, hasprés, lábemelés. Súlyokat úgy válaszd meg, hogy szabályosan menjen mindenből a 6 x 10-12.
A gyakorlatok szabályos végrehajtása nagyon fontos, szerencsére ma már interneten ezt meg tudod nézni videó formájában. De talán jobb egy edző segítségét kérni az első hónapban. Ezt csináld 3-6 hónapig. Súlyokon persze emelgethetsz ahogy erősödsz. Amikor emelsz a súlyon, lemehetsz 6 X 8 ismétlésre is, aztán ahogy erősödsz, emelheted az ismétlés számot 10-12-re megint. Edzés előtt egy normális 10 perces bemelegítés, és minden gyakorlat első sorozata, könnyű bemelegítő súllyal menjen. Ha ezt normálisan csinálod, és mellette tényleg jól táplálkozol, fehérjedúsan, minőségi húsokkal, akkor 3-6 hónap alatt 5-10kg izomnak rajtad kell lennie pluszban. Utána mehet a heti 4 napos, kettébontva az edzést, többféle gyakorlattal.Más jellegű a két sport, az biztos, hogy a kerékpár az érrendszert, tüdőt, szívet jobban edzi, de a body meg a fizikumod, ízületeidet tudja nagyon komolyan megerősíteni, ami szintén rendkívül jó közérzetet tud biztosítani. Én talán annyira jól soha nem éreztem magam a bőrömben, mint amikor 5-6 év body után sikerült elérnem egy elég masszív fizikumot. Utána sajnos sérülések miatt sok szünet volt, meg kevesebb szabadidő. Rendszertelenebbé vált és a mostani fizikumom köszönő viszonyban nincs már a régebbivel. Akármennyit bicajoztam, nem tudta azt az érzést visszaadni. Persze a bicajt más miatt szeretem, és kiváló sport. Nekem nehéz lenne döntenem, hogy melyiket is szeretem jobban.
Nem lehetetlen a két sportot egyidejűleg űzni, de időnként egyikből vissza kell venni a másik javára.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #146955 üzenetére
Hány centi magas vagy és mennyi idős? Azt nem mondom, hogy a kettébontott edzéssel nem lehet kezdőként fejlődni, de a legelején biztos, hogy lassabban mint a 3 napossal. Maradhatsz a kettébontottnál, de ez esetben kénytelen leszel heti 4-et menni kondiba, legalább is akkor így van értelme, különben lesznek izomcsoportok amiket egy héten csak egyszer edzel meg, az pedig kevés. Ezért jó kezdésnek az egész testes edzés, mindet háromszor edzel egy héten. És ha háromszor mész kondiba, akkor több kerékpár fér mellé, mintha 4-et.
A legnagyobb hibát mégsem bontott edzéssel követted el, hanem a lábedzés kihagyásával. Az oké, hogy bicajozol, nyilván jobb ez, mintha csak úgy kondiznál, hogy még bicaj se lenne lábra, de hosszútávon ez egészségtelen. A test egy egész, nem csak egy fél, és a kerékpár teljesen más jellegűen edzi meg a lábadat, a guggolás sokkal több izmot tud hozni. A guggolás a testépítésben az egyik, ha nem a legfontosabb gyakorlat. Ha ezt kihagyod, csak maszatolás az egész. Sajnos sokan kikerülik ezt a részét, bemész egy terembe, még ha tömeg van, akkor is a guggoló állványhoz általában könnyen hozzáférsz, nem véletlenül. Nehéz, nagyon fárasztó gyakorlat ha lelkiismeretesen megcsinálod. Most még semmi gáz nincs, nagyon az elején vagy, de mondjuk ha ezt így folytatod 1-2 évig, annak már lehet negatív következménye. Aránytalanul fogsz kinézni, és térdednek sem tesz jót ha felszedsz felül 10 kilót, miközben a lábad vékony marad. Volt ismerősöm akinek visszeres lett a lába emiatt, mert nem bírta a lába a felső testét, mondjuk ez jó pár év egyoldalú edzés következménye volt.
És még valami, a combod a legnagyobb izomcsoport a testeden, guggolásnál a legtöbb vért ekkor tudod izomba pumpálni, ezáltal a hormonszintedet is ez tudja a legjobban megdobni, ami azt jelenti, hogy a guggolás jótékonyan hat a felső test izmaira is. Aki rendszeresen guggol, az a felső testén is jobban izmosodik, ezek tények! Csináld Te is!
Idővel majd kialakul az agy-izom kapcsolat, akkor majd jobban ráérzel. Vagy megunod az egészet és abbahagyod.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Salex1 #146980 üzenetére
Nem a kerékméreten múlik, hanem a vázméreten. 27,5"-ből is van XL-es váz, 29"-ből meg van S-es is.
A vázméret stimmeljen a magasságodhoz, a kerékméret meg bringázási stílus függvénye. Merev vázhoz 29"-et ajánlanék, össztelósból meg abszolút egyedi igény szerint, ebben már nehezebb segíteni. Nekem a kisebb kerék jobban bejön, de rengetegen használnak 29"-et össztelósban is, nagy elégedettséggel. -
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #146986 üzenetére
A kedvencem amikor a lemezpapucsba beleteszik a gyorszáras kereket.
samujózsi: Van a szervizben egy nagy kupacnyi sor leszedő szerszámom, nagyon öreg bringák esetében így is jó párszor találkozom olyannal, hogy egyik sem jó hozzá, pedig amit lehetett berendeltünk.
Erre értettem, meg még ha találsz is megfelelőt, ezer éve rajta van, rárohadva, a szerszám meg úgy elforog benne mint a huzat. Ilyen esetekben kerékcsere szokott lenni. Amúgy is fillerés, ősrégi kerekeken szokott ez előfordulni.Sok szempontból egyszerűbb a modern bringa, legalább is a belépő és középkategória mindenképpen. Viszont azért a komolyabb gépeken vannak érdekességek. Bonyolult belső kábelezések, teleszkópok csillapítása, karbon vázba csapás préselésnél is észnél kell lenni. Váltóbeállításokat sokkal precízebben kell csinálni, sokkal érzékenyebb a 11-12 sebesség. De nyilván minden megtanulható. Ki mivel találkozik többet. Vannak szerelők akik inkább a régi cuccokban profik, vannak akik az újabban, ritkább esetben mindkettőben. Vagy egyikben sem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #147022 üzenetére
Ilyennel még nem mentem, de szerintem nem lehet rossz. Főleg, hogy ezeken a 29"-es kerekeken ilyen fél plus-os 2,5-2,6 körül gumikat használnak, ami nem sokkal keskenyebb mint a 27,5" plus. Én nagyon szeretem a 27,5" plus méretet, de időnként éreztem, hogy azért az alacsony nyomás miatt nyúlós a kanyarokba. El tudom képzelni, hogy a 29" X 2,5 elöl, precízebben irányítható.
Ha most vennék új bicajt, valószínűleg én is elöl 29" hátul 27,5" plus-al venném. Bár a lehetőség adott, minden 29" boost villába.varsam: Én nem szívesen vennék 15kg körüli súllyal analóg Enduro-t. Persze mindenhez hozzá lehet edződni, itt az is kérdés, hogy mennyi időd lesz bringázni? Hetente hányszor tudsz lenyomni egy 1000m körüli szintet? Jó dolog a nagy rugóút, de maradjon a súly is 14 kiló alatt.
Ha árban beleférne, én ezt venném: YT Capra 29 CF Pro
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #147005 üzenetére
11-12-es rendszernél a váltó sokkal érzékenyebb mint 9-10 nél vagy pláne 7-8-nál. A váltónak tényleg szög egyenesnek kell lennie, a bovden tökéletesen csússzon a házban stb. Ettől még nem atomfizika, de azért nyűgösebb. Lánc is hamarabb nyúlik, sor gyorsabban kopik, ez is kihatással van.
Fék légtelenítést gyorsan össze lehet csapni, de hogy tényleg jó koppanós legyen, ahhoz érteni kell, ez sem atomfizika, de jó pár féket meg kell csinálni mire kitapasztalod. És típus függő is a dolog, Shimano-t egyszerűbb, de Sram-ot már kevésbé.
Amúgy abban egyetértek, hogy sok esetben sokkal könnyebb a modern bringához nyúlni, mint az őskövülethez.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #147028 üzenetére
Ma már annyit fejlődtek a geometriák, hogy abban sem vagyok biztos, hogy a 27,5" feltétlenül játékosabb.
Van egy olyan érzésem, hogy pár év múlva a 27,5" is eléggé háttérbe fog szorulni, mert kb minden monti 29"-es lesz.Az odáig rendben van, hogy nem versenyez az ember, de az sem mindegy, hogy mekkora pulzussal vágsz neki a zúzós lefelének. Van azért annak előnye, hogy fölfelé könnyebb hajtani a bicót, akkor is ha nem versenyzel. Nagyon nem mindegy, hogy mondjuk 13,5 vagy 15kg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #147033 üzenetére
27,5"+ kerülete kb megegyezik a 29" X 2,35-2,4-es mérettel. Tehát ha belement a 27,5"+ akkor a 29" is bele fog menni. Gondolom egy 29" boost villa van a bringádban.
Gyárilag 27,5"+ és 29" mix esetén feltételezem, hogy a geo-t is ehhez igazítják. De annyira nem kötött szabályok ezek, ma már jó pár gyártó van aki ugyan azt a vázat kínálja többféle kerékméret variációval.
trialboj: Az a rossz hírem van, hogy ez a váltó kuka. Ezt a váltót a büdös életbe nem egyengeted ki úgy, hogy az precízen váltson megint. Hiába cserélsz rajta bármit, eltekeredett valószínűleg több ponton is.
Nem rég nekem is felkapott valamit a kerék, csak egy reccsenést hallottam és letört tőből az XT váltó kuplung karja. Lehet, hogy neked is valamit felkapott a lánc vagy a kerék, vagy esetleg rossz beállítás, de akkor a küllőn kéne lennie nyomnak, ha a végállás nem volt jó.Őszintén szólva én nem igazán kedvelem a Shimano kuplungos megoldását, a Sram megoldja ezt kuplung nélkül. Ugyanúgy nem csapkod a lánc, de még is puhább a váltókar. Ráadásul a kerék kivételhez egy sokkal praktikusabb megoldást használnak, teljesen ki lehet akasztani, tehermentesíteni lehet a váltót.
Cseréld le egy GX Eagle-re, ár értékben annál jobbat nem találsz. [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz batagy #147063 üzenetére
Szia!
Én a könyökömbe kaptam Hyaluron injekciót. Nekem a Hyalgan nevű terméket ajánlotta a doki, ez TB támogatott, 5 ezer ft/injekció. Térdbe úgy tudom, hogy 5db kell, heti 1. Én is rákérdeztem a drágább verziókra, azt a választ kaptam, hogy nem volt hatásosabb a pácienseknél, mint a TB támogatott Hyalgan. Elsőre kértem egy drágábbat, Ostenil volt a neve, nem volt hatásosabb, sőt talán még gyengébb is, pedig jóval drágább volt mint a Hyalgan. És ezt a sportkórházban az ortopédia főorvosa mondta! Csak annyi előnye van a drágának, hogy kevesebbet kell belőle szúrni. Nekem a könyököm 90%-ban meggyógyította (visszaépítette a porcot) az injekció. De ez hosszú idő volt, nagyjából 8 év, évi 3db injekcióval. Sajnos a gyógyulás nem garantált, mert ez egyrészt függ a páciens életkorától és a porckopás mértékétől. Nekem egy kezdődő arthrózis-t állapítottak meg, egy régi sérülésből kifolyólag. Tehát viszonylag időben kezdődött a kezelés és 30 éves voltam amikor elkezdték, most 38 vagyok. Ha a porckopás súlyos, akkor a Hyaluron injekció csak annyit tud tenni, hogy csökkenti a panaszokat egy időre, de már új porcot nem tud építeni. Nyilván nem vagyok orvos, de amennyire én utána olvastam, ha már a csont is be van gyulladva, az egy előrehaladott állapot. Ilyen esetben már porc nem nagyon van, és a csontvégek közvetlenül dörzsölődnek, ezért van a gyulladás is. Ilyen esetben szteroid tartalmú gyulladás csökkentőket szoktak adni és mellé a hyaluron injekciót. De ez nem tud meggyógyítani, csak elódázod a protézist. Pontosat erre az orvos tud mondani, egy jó ortopédus egy fizikai vizsgálat, egy röntgen és egy MRI vizsgálat alapján tökéletes diagnózist tud adni. Ha kérdések merülnek fel benned, erre csak orvostól kaphatsz kielégítő választ.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #147077 üzenetére
Mennyi idős vagy? Ez egy fontos kérdés, mert ennek függvényében is lehet tervezni.
Először is azt javasolnám, hogy menj el egy jó ortopédushoz/sportorvoshoz. Sportkórházba például.
Vizsgáljanak meg ott ahol fáj, mond el a dokinak, hogy Te milyen sportokat szeretnél hosszútávon végezni. Jelen esetben súlyzós edzés és kerékpár. Kérj orvosi szakvéleményt arról, hogy mennyire és milyen formában terhelheted a tested! A legtapasztaltabb edző sem fogja tudni neked ezeket a kérdéseket megválaszolni, csak egy orvos! Ez nagyon fontos! Ha valahol probléma van, ronthatsz rajta a nem megfelelő edzéssel, utána aztán tényleg semmit nem fogsz tudni csinálni. Én ezt nem várnám meg. Ha megvan a diagnózisod, akkor az orvos utasításai alapján csináld az edzést. Mármint nyilván nem az orvos fog neked edzéstervet adni, de azt pontosan meg tudja mondani, hogy mennyire terhelheted magad és ennek milyen veszélyei vannak.
Ha jóváhagyták neked a súlyzós edzést is, akkor jobban jársz ha lemész egy terembe és igénybe veszel pár gépet is. Vannak ma már nagyon jó gépek, amik nem annyira megterhelőek az ízületekre mint a szabad súlyok, de nagyon jó alapot adnak a szabad súlyok használatához.A három felé bontott súlyzós edzés egy kezdőnek nonszensz. Ne vedd sértésnek, de ezzel tényleg csak a sz@rnak adsz egy pofont. A bodyban az edzés szétbontása azért van, mert már van egy fejlettebb izomtömeged, amit szeretnél több oldalról, jobban megedzeni, hogy formásabb, definiáltabb legyen, és ehhez kell a többféle gyakorlat minden izomcsoportra. Ez nyilván már nem fér bele 1 edzésbe, ezért bontják szét.
Egy 3 felé bontott edzéstervhez heti hatszor kéne menned edzőterembe, hogy mindent meg tudjál kétszer edzeni egy héten. Ilyet versenyre felkészüléskor szoktak csinálni. Gyakorlatilag a nem létező izomtömegedet akarod edzeni. Az első lépés a teljes testes 3 napos edzésterv, ezt követi a kettébontott 4 napos. És harmadik lépés a 6 napos 3 felé bontott, de erre nem is feltétlenül van szükség, csak ha tényleg komoly szinten akarod űzni ezt a sportot. Viszont itt a kerékpárnak már nagyon háttérbe kéne szorulnia. Nem csoda, hogy nem fejlődsz, először orvos, ha mehet, akkor meg kezd el a 3 napost. Nyugodtan keress privátban is, tudok neked még tanácsokat adni a témában, de itt ez már nagyon off.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #147090 üzenetére
Azt én is elismerem, hogy a szabad súlyok a legjobbak, legalább is az alapgyakorlatok esetében mindenképpen. Viszont ha valahol gond van, valamilyen mozgásszervi panaszod van, akkor egy géppel sokkal kíméletesebben tudsz edzeni, az izom megkapja a terhelést, de az ízület sokkal kevésbé. Aztán fokozatosan lehet áttérni a szabad súlyokra. Emlékszem anno a 90-es években szinte minden bodys köpködött a gépekre, mondjuk volt is alapja, mert ezek kevésbé voltak fejlettek. Aztán teltek múltak az évek, és olyan brutál jó gépek lettek, hogy még a profik is előszeretettel használják. Persze guggolás, fekve nyomás, felhúzás, evezés mindig is alap lesz szabad súllyal, ennél jobb nincs.
A keretben guggolást mindig utáltam, valahogy nem találtam a jó pozíciót, a térdemnek sokkal rosszabb érzés volt mint a sima guggolás. A lábtolót mindig szerettem, de az dupla súly a guggoláshoz képest, hogy érjen is valamit. Amikor a síbalesetem után rossz volt a térdem, rengeteget guggoltam simán saját testsúllyal, aztán csak a 20kg-os rúddal, aztán egy-egy 5kg-os súly ment csak rá és így tovább. Nem szégyelltem minden súlyt levenni, de a guggolást nem akartam kihagyni. Pedig a sérülés előtt 140kg-ba is bele tudtam guggolni. Fontos, hogy egy tapasztalt gyúrós megmutassa egy kezdőnek a szabályos gyakorlatokat, főleg guggolás esetében, és kis lépésekben kell haladni, akkor nem lesz gond, meg bizonytalanság. Comb izomtömegre, ízületi stabilizálásra a szabad súlyos guggolásnál egyszerűen nincsen jobb.
Ezzel mondjuk nem értek egyet, hogy naturál csak egész testes 3 napos edzést végezzen. Simán mehet a kettébontott 4 napos is egy idő után, csak legyenek rajta az alapok, mind tudásban mind izomban.
A 3 részes 6 napost már én is csak fanatikus naturáloknak ajánlanám, az már tényleg a szteroidot használóknak való.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #147085 üzenetére
Amikor a 29" berobbant, kb 8-10 éve lehetett, még csak néhány top gyártó adott olyan vázat hozzá, amivel jól használható volt ez a kerékméret. Sok esetben parasztbringás volt az érzet. Tehát indokolt volt, hogy sokan visszavágytak a kisebb kerékre. A 27,5" tényleg egy ilyen áthidaló megoldás volt, nekem egyébként a kezdetektől kezdve tetszett a 27,5" és már akkor sem hiányzott a 26". Aztán fejlődtek a 29"-ek. Egészen annyira, hogy XC kategóriában már tulajdonképpen okafogyottá vált a 27,5". Viszont a hosszabb rugóutak esetében még csak páran mertek 29"-et építeni, mint például az általad is említett Specialized a 29" Enduro-val. Ma meg már annyira fejlettek a geok, hogy a hosszabb rugóutas 29" is kezdi maga alá gyűrni a 27,5" méretet.
Igen, a boost kerék pont a 29" miatt kellett, hogy nagyobb legyen a merevsége.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #147087 üzenetére
Akkor csak egy új hátsó váltót vegyél, aztán ennyi, majd a következő bringán legyen Sram.
Utána nézek ennek a fülnek.
sebgutkopf: Egyébként az Enduro témakörhöz még annyit hozzátennék, hogy szerintem ma már analóg Enduro-t venni egyre kevésbé éri meg. Nyilván ezzel még sokan nem értenek egyet, főleg idehaza, de ha megnézed a külföldi trendeket, az Enduro bicajosok 80-90%-a E-Enduro-t használ. Ugyan annyi idő alatt kétszer annyi szintet mész, kétszer annyit jössz lefelé. Hegytetőre sem feltétlen 180-as pulzussal érkezel meg, több energiád van lefelé is koncentrálni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #147097 üzenetére
800 ezerért használt alut? Engem nehéz lenne meggyőzni, hogy megvegyem ennyiért, amúgy jó gép.
Reach-ben ma ez egy kb L-es váznak fele meg, amúgy biztos jó gép, Specialized-nek van az egyik legnagyobb tapasztalata a 29"-ben. Azért ülj rá, tekerj vele, mert lehet kicsit rövidnek éreznéd. Nekem például Trail/Enduro vázból M-es a jó méret általában, 178cm magas vagyok. De Speciből L-es a jó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #147107 üzenetére
A DH teljesen más tészta, ott régen is és most is a Boost szabvány felett vannak a méretek. Egy DH első agy, dupla vállas villába 20 X 110, pont ahogy írtad, ez vastagabb mint a Boost 15 X 110. Hátsó agyak tekintetében meg általában 12 X 157 a DH méret, ami jócskán a Boost felett van, mivel a Boost 12 X 148.
Kevert kerékméretet úgy alkalmaznak, hogy hátul 27,5" + és elöl meg sima 29", ezeknek a kerülete kb megegyezik.
Akik ellenzik a pedelec rendszert, azok általában nem Enduro bicajosok, azt valahol megértem, hogy egy országútis, vagy XC-s, nem igazán tudja hova tenni ezt, de ma már nem nehéz utána olvasni, kipróbálni.
Viszont Enduro-ban tényleg csak akkor van értelme az analógnak ha sokat viszed felvonós parkba. Én is inkább béreltem, minthogy elvigyem az E-Enduro gépem.trialboj: Így igaz, ahogy Hasaggymeg is írta, ha nem a fül törne, görbülne, akkor a vázad papucsa lenne az áldozat, az meg jobban fájna. Ma sajnos nem volt időm, alig voltam bent a boltban is, holnap mindenképpen ránézek, vagy ha nincs írok nekik egy emailt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #147140 üzenetére
Remélem sikerül elmennem, jó lenne. Wexl-t megnézném.
(#147170) benfolds: Persze, az elején még nem drága jól kajálni, mert nem kell sokat enned a 68kg-os súlyodhoz. De azzal most nem számolsz, hogy amint jönnek fel a kilók izomban, egyre többet kell enni húsból is, hogy csak tartsd a formát. Mire elérsz egy 75-80kg-os izmos fizikumot, már egészen más adagokat kellene enned ahhoz, hogy csak tartsd a szintet. Én is pont 178cm magas vagyok, kb 16 éves korom óta ez a magasságom. 60 kiló körül indultam. 5 év alatt eljutottam 88-90kg-ra nagyjából minőségi izomban. 68-70 kilósan még kb alig kellett figyelnem a kaja mennyiségekre és fejlődni tudtam, 90 kilósan már napi 1kg húst ettem (csirke, marha, hal), egy halom zöldséget és tápkiegre sem kevés pénz mente el. Nem olcsó sport ez. Ha ugyan ezt ma meg akarnám csinálni, kb 60 ezret költenék csak húsra, és még 60 ezret elköltenék a többi kajára. Havi 120K alatt nem úsznám meg az étkezésem azon a szinten ami anno megvolt. És ez úgy, hogy mindent elkészítek magamnak. Nyilván ez már a másik véglet, amikor ez a sport lebeg kizárólag a szemed előtt, de úgy sem olcsó, ha csak 50%-os szinten akarod művelni.
(#147185) trialboj: Az nem sárga becsúszó, hanem arany Kashima. Élőben elég durván tud kinézni egy ilyen villa, szintén Kashima taggal és mondjuk egy Kashima nyeregcsővel együtt.
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ede006 #147250 üzenetére
A Trek egy prémium márka, van rajta bizonyos felár, más márkák azonos felszereltségű modelljeihez képest.
Ezek az alap Suntour villák kb 20-25 ezer ft-ba kerülnek. Csodát nem lehet várni tőlük. Amire kitalálták, arra szerintem használhatóak. 70-80 max 90kg-os testsúlyhoz tervezik őket, a csuklódnak, könyöködnek kellemesebb lesz ha belemész kisebb úthibákba, aszfaltra és jó minőségű földutakra vannak kitalálva. De nyilván súlya van, mert kb 2,5 kiló. Faék egyszerű szerkezet, gyenge perselyekkel. Időnként szét kell azért szedni, nyomni kell bele egy kis teleszkópzsírt, akkor nem fog berohadni, megmarad a mozgása. A problémák akkor szoktak viszonylag hamar eljönni, ha nem rendeltetés szerűen használod. Gondolok itt arra, hogy súlyban nehezebb vagy, mondjuk 110-120kg. Illetve durván használod, ugratgatsz vele, bemész az erdőbe csapatni stb. Ilyen esetben pár hónap alatt ki lehet nyírni és lötyögni fog a becsúszó a villalábba. De ha normálisan használod, évekig kiszolgál.
Cross bicajt akkor vegyél ha nem akarsz vele erdőbe menni. Aszfalton és jobb minőségű föld utakon elvan, túrázgatni teljesen jó, de amint bemész az erdőbe, azonnal tiltakozni fog, ennek egyértelmű jelei lesznek, mert bizonytalanná válik, kényelmetlen lesz, és a villát is hamar tönkreteszed.
Villát persze cserélheted, ha nem kell teló, akkor valami merev villára, ezzel könnyebb is lesz a bringa. Ha kell a teló, akkor meg egy Rock Shox Paragon-t tennék bele, ez már rendes hidraulikus csillapítással van ellátva és rugó helyett levegő patronos, tehát telópumpával tökéletesen beállítod a súlyodhoz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #147284 üzenetére
Az izom tömeg nem a fingból lesz, szalámis zsömlével, meg 10dkg csirkével nem lehet 45-ös pajszert növeszteni, meg nem fogsz 140kg-ba guggolni. Ehhez hús kell, mert abból lesz rajtad is a hús!
Nyilván lehet ezt közepes erőbedobással is csinálni, de ha értelmes eredményt akarsz, az legalább fél kiló hús naponta. Versenyzők 2-3kg-ot is elfogyasztanak napi szinten, persze van bennük nem kevés gyógyszer is, az már valóban az egészség rovására megy, de naturálban, ésszel csinálva, kifejezetten egészséges a body. -
Runner_fxr
Ármester
válasz haiiro_o #147359 üzenetére
Én ebben a formában nem hiszek ebben a ceramicspeed megoldásban, főleg nem MTB felhasználásra. Egyébként már a kiállításon elromlott a váltó mechanika. Ez még erősen prototípus. Országúton el tudom képzelni, de egy montin, ahol kapja a dzsuvát, és még ráadásul össztelósba, szerintem nem életképes. Egy Sram AXS előbb kéne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #148096 üzenetére
Nekem innen úgy tűnik, hogy ez több mint lakksérülés. Mintha már a szövet is sérült volna.
A váz garancia soha a büdös életben nem volt érvényes sérülésre, ebből a szempontból teljesen mindegy hogy 5 év vagy élettartam. Sőt, semmilyen kerékpár alkatrész nem garanciális abban az esetben ha külső sérülés éri. Garancia csak arra érvényes ha rendeltetés szerű használat mellett keletkezik egy repedés, vagy bármi egyéb technikai probléma. Nagy értékű kerékpár vázakra kell a védelem, minőségi fóliák például.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #148122 üzenetére
Attól függ milyen fólia. Filléres lamináló fólia nyilván halottnak a csók egy ilyen sérülés esetén, de egy 3M Ventureshield, vagy egy Hexis Bodyfence már elég komoly védelmet tud adni.
Simán lehet, hogy ezt a sérülést is felfogja.
Amúgy ha megnézed az újabb Enduro karbon vázakat, kb mindegyiknek van az alján gyárilag protektoros védelem, nyilván az az igazi.
Nyár elején volt egy nagyobb esésem a János-hegyen, No Comment környékén. A felső csövet rendesen nekivágtam egy sziklának, fólia sérült, de a váz nem. -
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #148310 üzenetére
Ez nem sárvédő, ez a teleszkóp becsúszóját védi, és a sárvédővel ellentétben, ez nagyon is praktikus terepen, és kb mindegyik mai Trail/Enduro montin van ilyen! Sokhoz már gyárilag adják!
Tehát ez nem a pilótát védi, hanem a villa becsúszóját a kosztól és a felcsapódó kövektől.
Eredetileg Marsh Guard-nak hívták, de ma már sokféle van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz raczger #148342 üzenetére
Ez a bolt jóindulatán múlik. Jóváhagyott vázgarancia esetén, a forgalmazó küld egy új vázat, de a vázcserét nem vállalják magukra, ezt a bolt végzi saját kontóra, ahol a kerékpárt vásárolták.
Amennyiben 1 éven belül van, ennek a munkadíját el szokták engedni. Ezen túlmenően, már csak azon múlik, hogy az adott boltban mennyire jófejek veled. -
Runner_fxr
Ármester
válasz samujózsi #148347 üzenetére
Élettartam váz garancia esetén, az első tulajnak mindig garancia időn belül lesz a váz. Komplett kerékpár vásárlásakor, egy éven belül, biztos, hogy nincs munkadíja a garis vázcserének. Legalább is nem jellemző. De amikor már csak a váz garis, nem kötelessége ezt a boltnak/szerviznek ingyen szétszedni, összerakni. Az is lehet, hogy gari esetén neked kell lebontani a cuccokat a vázról, és a csupasz vázat kell bevinned a boltba. Vagy persze kérheted a szerviz segítségét, de munkadíjért. Egyéni esetek lehetnek, hogy például nagyon jó a viszonyod a bolttal ahol vásárolsz, sok pénzt otthagytál, cserébe ők 2-3 év után is simán ingyen szerelik is át neked az új garis vázra a bicódat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #148474 üzenetére
Ezer éve a Bikemag-nál dolgozik a Bognár Tamás. Nem most került kapcsolatba a kerékpározással. Jelenleg a Ghost kerékpárok tervezésében vesz részt. Az mondjuk tény, hogy az utóbbi években felszedett pár kilót. Egy jó szakembernek nem kell egy bringával lenyomni egy Salzkammergut A szakaszt vagy egy Tour-t, hogy reális véleménye legyen a kerékpárról.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #148470 üzenetére
Az biztos, hogy ízlés kérdése is, de az én véleményem az, hogy MTB váltásban egyértelmű a Sram fölénye a Shimano-val szemben. A különbségeket egy koca bringás is megérzi azonnal, puhább fokozat kapcsoló, e mellett jóval határozottabb váltás. Elektromos váltásban is előrébb van a Sram az AXS szettel. Amiben nem egyértelműbb a Sram fölénye azok az Outi szettek. Ott valószínűleg én is inkább Shimano-t választanék, vagy Campagnolo-t. Fékekben pedig megint csak egyértelmű a Shimano fölénye.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #148527 üzenetére
Na ezekre én is kíváncsi leszek! Talán sikerült nekik beérni a Sram-ot.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #148535 üzenetére
Értem amit mondasz, de a Shimano finom váltása ott bukik el amikor bekapcsolod rajta a kuplungot. A kuplung nélküliekre igaz volt a finom váltás, de a kuplungosokra már nem. Márpedig ahhoz, hogy felvegye a versenyt a Sram láncfeszítő képességével, ahhoz kell a kuplung, de úgy már nehézkesebb lesz a váltókarral kapcsolgatni. Érdekes módon a Sram megoldja ezt kuplung kapcsolgatás nélkül is, és még a kerék kiszedéshez is van egy sokkal jobb, váltó kiakasztó kapcsolójuk. Nem mondom azt, hogy rossz, de sokkal jobb érzés a Sram NX/GX pláne a még komolyabb XX1. És a Shimano szerintem kevésbé pontos. Ez nem azt jelenti, hogy nem váltja rendesen végig a sort, de néha kicsit lassabb, kicsit gondolkodós. Hiába szög egyenes a fül, hiába van tökéletes állapotba a bovdened.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #148532 üzenetére
XC villák esetében nehezebb különbséget tenni, mert kicsi a rugóút, és alapvetően egy Reba szintű villa már bőven jó XC felhasználásra. Hosszabb utas villák esetében sokkal jobban kijönnek a különbségek, mivel durvábban, nagyobb tempóval is használod, egyből érzed ha nem elég merev, ha nem olyan érzékeny a csillapítása stb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Persze hozhatod nyugodtan, írj rám privátban, aztán megbeszéljük.
Hasaggymeg: Szegecs nélkül is lehet jó felniket készíteni, de azért a komolyabb felnikbe van.
Fall-N: Szerintem az új 1 x 12-es Shimano rendszerekhez fog jönni egy vezeték nélküli elektromos verzió is. Biztos vagyok benne, hogy már fejlesztik, ők is tudják, hogy ez a jövő! Egyre bonyolultabbak a vázak, főleg E-MTB fronton, rengeteg könnyebbséget jelent ha nem kell kábelt elvezetni a vázban, főleg a forgáspontok problémásak, hogy ne feszüljön meg túlságosan a váltóbovden és ne is dörzsölje szét a vázat. Tavaszig várok, hátha jön valami ez ügyben, ha nem akkor tavasszal [Sram XX1 AXS] váltásom lesz. Rohadtul elegem van már a váltóbovdenből. A forgáspontnál úgy feszül, hogy állandóan figyelnem kell, hogy legyen alatta védelem, különben reszeli a vázam. A gyári nokon toldattal a forgáspontnál nem feszült, de azzal meg szar volt a váltás, mert 3 részből állt a hátsó váltó kábelezése. Egy vezeték nélküli megoldás maga lesz a megváltás.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #148598 üzenetére
Szerintem felesleges az aggodalom, mivel van visszajelzése a merülésnek, tehát látod ha tölteni kell. A hátsó váltón visszajelző led mutatja a töltöttséget, de telefonnal is rá tudsz csatlakozni, az is mutatja a töltöttséget. A váltókart nem kell tölteni, CR2032-es elemmel évekig működik. A váltó egy töltéssel 25 órát tud működni és 1 óra a töltési ideje. A váltóban az akku cserélhető, tehát ha arról van szó tartalék aksit is tudsz hozzá venni. Nyilván ebből a szempontból más mint a bowdenes, még egy akku amivel azért foglalkozni kell, de nekem ennyit megér ez a szabadság, hogy nincs kábel, csak mindig tökéletes váltás. Azt megértem, hogy egy merev xc bringa esetén még nem érzed azt, hogy mennyire jó lenne egy elektromos váltás, valószínűleg én sem foglalkoznék vele. De egy olyan bringa esetében, ahol végig a vázban fut a váltó bovdenház, ráadásul a forgáspontnál folyamatosan hajladozik, dörzsölődik, tehát hamarabb használódik, figyelni kell rá, na itt azért más a helyzet. Ha cserélnem kell egy bovdenházat, akkor nem csak a vázba kell befűznöm az újat, hanem konkrétan a középmotort is le kell venni, máskülönben kb lehetetlen egy újat behúzni. Ennyi macera ellenében 1 órát tölteni egy akkut, 25 óra használat után, úgy gondolom jóval kisebb probléma.
Az ára valóban magas, de szerintem ez a technológia is lejjebb fog kúszni. Ugyan az mint a 12 sebességes Eagle. Először csak XX1-ben volt, aranyáron, aztán most már elérhető a belépő kategóriában is. AXS is így lesz, nem kizárt, hogy jövőre lesz Sarm GX AXS, elérhetőbb áron, nekem az is megfelelne. Kérdés a Shimano válasza. Ha pl csinál vezeték nélküli megoldást az újabb 12 sebességes M7100/M8100 szettekhez is, akkor biztos a Sram felől is hamar jön a válasz. Elég régóta a Sram előtte jár MTB váltásban. Ha kijönne a Shimano egy olcsóbb, vezeték nélküli 12-es MTB váltással, azzal előrébb tudna kerülni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #149332 üzenetére
Szerintem ezek nagyon távol állnak a nőiestől, de nyilván ízlés dolga.
5 évvel ez előtt összejöttem az edzőteremben egy 22 éves lánnyal. Bikini modell és Body fitness kategóriákban indult is pár versenyen. Minden ismerősömnek csorgott a nyála, először nekem is nagyon bejött, de amikor lekerült a ruha és kicsit jobban megismertük egymást, már furcsa volt. Azt nem mondom, hogy rossz élmény volt , de azért másra számítottam. Bárhol megfogtad a lányt, iszonyat feszes, kemény volt, vártam volna valami kis puhaságot, nőiességet, de az sajnos nem sok volt. Sokáig mondjuk nem tartott a dolog, csak egy kis kaland volt. Nekem az a véleményem, hogy egy nő legyen egy puha kis finomság és ne egy gyúródeszka. Ez nem azt jelenti, hogy ne sportoljon, nyilván valamennyire izmosnak kell lennie, hogy meglegyen a szép alak, de egy nőnek szerintem nem áll jól a fejlett izomzat és az alacsony testzsír százalék, nyilván kövér ne legyen, de egy kis felesleg nem árt, attól lesz igazán puha, szép és kerek ott ahol kell. -
Runner_fxr
Ármester
Tegnap volt egy kis időm foglalkozni a saját bringámmal is. Kapott egy saját készítésű kis váltó bovden vezetőt, hogy ne dörzsölődjön meg feszüljön annyira a kábel. Talán jó lesz tavaszig, aztán jön a vezeték nélküli Sram váltás.
A villa is kapott egy kis tuningot, 160mm-ről 170-re lett tuningolva egy Debonair levegő oldali pálcával. Nem egy drága tuning, 35 euro egy ilyen upgrade kit, de sokkal szebben mozog a villa és csibészesebb is lett a kiállása.
Közel egy éve nem nyúltam a kerekekhez, gondoltam csak meg kéne nézni mi a helyzet a tubeless folyadékkal, már nem volt benne, de a levegőt tartotta, fel lett ez is töltve.
Vasárnap megyek egy nagyobb kört, kíváncsi leszek az eredményre, egyelőre hagytam benne 2db tokent, meglátjuk mennyire válik be.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép] -
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #149528 üzenetére
Attól függ mennyit akarsz egy nap tekerni. Az új 4. generációs Bosch CX alapból 625Wh, ezt kiegészítheted még opcionálisan 500Wh-val. 1125Wh az nagyjából bő 3000-3500m szint és kb 120km, nehéz terepen haladva. De ha csak egy sima 500Wh-s gépet nézünk, 2,5kg körüli tartalék akkupakk elfér egy hátiszákban is, 1000Wh akkor is megvan, ami 3000m szinthez elég. Ha ennél többet akarsz menni egy nap, és sehol nincs töltés, akkor ja, más választás nem marad mint az analóg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Egy jó mechanikus tárcsafék eléri egy középkategóriás hidraulikus fék erejét. Egy Avid BB7-es mechanikus konkrétan elpicsáz egy középkategóriás hidraulikust fékerőben. A hidraulikus inkább adagolhatóságban jobb, laza talajon jobban kontrollálható és kellemesebb a fékérzet, nem annyira nyúlós. A felső kategóriás, főként 4 dugattyús hidraulikus tárcsafékek azok, amik már fékerőben is jobbak mint egy minőségi mechanikus. Hayes mechanikusom nem volt, csak hidrós, de a Hayes elég jó fékeket gyártott, feltételezem, hogy a mechanikus fékjük sem rossz. Tehát nem lepődök meg azon, hogy nem érzed a Deore hidróst erősebbnek. Azt még el tudom képzelni, hogy a Hayes 160-as tárcsákkal megégetted a Shimano fékben a betéteket és azért nem fognak úgy ahogy kellene. Vegyél bele fémes betétet: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz B-L-A-C-K #150577 üzenetére
Az a baj ezzel, hogy ha nem szabvány kerékpáros fékről van szó, akkor hiába tud valaki amúgy mondjuk Shimano, Sram stb féket légteleníteni, és hiába van ezekhez cucca, a tiédhez nem lesz. Inkább oda kéne vinned, ahol vetted! Vagy valami rollereshez, aki már látott olyat mint a tiéd. Kerékpáros szervizek pont ezért ódzkodnak a rollertől, mert mivel nem kerékpáros szabvány, ezért azt sem tudja megmondani, hogy mennyire tudja jól megcsinálni. Ha meg ugye a pénzt elkérte, Te meg mehetsz vissza reklamálni ha mégsem jó. Ilyen helyzet senkinek sem jó!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz B-L-A-C-K #150620 üzenetére
10 ezer azért elég borsos ár, 3000/fék-ért szoktam csinálni. Akkor szokott kicsit drágább lenni, ha pl fékvezetéket is bontani kell. Zoom fék nem egy gyakori darab. De abban igazad van, ha már elvállalta, akkor meg kéne normálisan csinálni. Persze olyan is előfordulhat, hogy egyszerűen a fék hibája miatt levegősödik fel, hiába csinálod meg jól. Ilyennel találkoztam már tektro és bengal esetében.
Új hozzászólás Aktív témák
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Diablo IV
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- Dell notebook topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs