Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #201345 üzenetére

    A csillapításba fontosabb, hogy pontosan kimérd az olajat, a kenéshez nem annyira. Persze nem kell fél litert beleönteni, de 6 helyett 10ml, semmit nem számít. Én egy 150-es villába már 10-et is bele szoktam tenni, szerintem az optimálisabb mint a 6, de ha nagyon precízen tartani akarod a gyári előírást, tegyél bele 6-ot. Viszont semmiképp se 5W-t. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #201348 üzenetére

    Örülök, hogy kezd jó irányba menni az ügy.

    #201349 bardi
    Ha sokat akarsz menni télen, talán van értelme a hígabb olajnak, de pár bringázáshoz nem igazán.

    #201355 MPowerPH
    Valószínűleg az elkövetkező néhány évben marad is az áru hiány, de télen biztosan érkeznek 22-es bringák, érdemes addig eldönteni mit szeretnél és lecsapni egyre, akkor tuti meglesz a következő szezonra. Ha megvárod a jövő évet, simán lehet, hogy lecsúszol a kiszemelt bringáról.

    Minden a fizikumtól függ, hogy mennyire élhető. Anno a 18-20 kilós kona stinkyvel, 180mm-es rugóúttal is képes voltam egész nap a hegyekben bringázni, de akkor kb egész héten ott voltam. Ma már nyilván teljesen más a fontossági sorrendem, más bringa az optimális nekem. Te érzed, hogy mennyi van benned, az biztos, hogy az XC után egy 140-150-es Trail gép, sokkal lomhább lesz fölfelé ezt tapasztalatból tudom mondani, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne neked jó. Én a helyedben bérelnék valahonnan és elmennék egy egész napos tekerésre, azzal sokkal közelebb kerülsz a megoldáshoz. Elmélkedni lehet akármeddig, az egyéni próba fogja eldönteni.

    #201358 sebgutkopf
    0W-30 nem újdonság, régóta használja az RS. Persze bele lehet itt menni a számháborúba, de azt se felejtsd el, hogy azok a gyári olaj előírások akkor állják meg a helyüket ha be is tartod a gyári szerviz intervallumokat! Na és itt kezdődnek a bajok, a legtöbb felhasználó sokkal később viszi szervizbe a telóját mint amit a gyár előír! Ha mindent be akarnál tartani akkor fél max évente teljes nagy szerviz kéne a villának és a tagnak is! Sőt, tényleg kemény használat mellett pár havonta szét kéne szedni. Nyilván ezt senki nem fogja kifizetni. A kedves szerelő azért teszi bele azt az olajat és annyit amennyit jónak lát, nem feltétlenül mindenben a gyári előírásokat követve, mert nem versenyzőknek, hanem átlag embereknek szervizel, akik jóval ritkábban látogatják a szervizt. És aki mondjuk 20 éve szerel telókat, nyilván van némi rálátása erre, meg tapasztalata, hogy mi működik és mi nem.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #201445 üzenetére

    Minden negyedik szerviz legyen a teljes, nagy generál.

    #201447 jjeahh
    Tagoknál sok esetben van olyan, főleg Fox-nál, hogy jön egy új tag és jön hozzá az új szerszám is. Tehát hiába vetted meg az előző tagodhoz a hozzá valót, simán lehet, hogy egy újabb tagnál vehetsz megint. Float X2-höz néztem nemrég és 200 ezer ft-ra jött ki 2db szerszám amivel teljesen szét lehet szedni az olajos részt is. Ez nyilván annak éri meg aki üzletszerűen javít ilyeneket, nem felhasználóknak. Illetve kell venni nitrogén palackot is a fox tűvel együtt, az sem 2 fillér.

    RS tagokhoz általában ami kell speciális szerszám, egy szelep átalakító adapter, amivel levegőt fújsz az ifp szelep alatti kamrába. (Fox esetében ide kell a nitrogén)
    Egy bushing prés. Ifp szelep mélységének beállításához a szerszám, bár ezt tolómérővel is lehet helyettesíteni. Nyomórúd befogók, többféle méretben.
    Egy olyan teleszkóp pumpa ami bírja a 600psi-t.
    A légkamra letekeréshez is kellhet spéci szerszám, mert ha elkezdi a tag átereszteni a levegőt a negatív kamrába és te többször rápumpálsz, utána nagyon nehéz lesz leszedni, kézzel esélytelen.
    Értelemszerűen kellenek a szükséges olajak, zsírok.
    Illetve egy csomó általános szerszám, nyomatékkulcs stb.
    Satu, gyakorlatilag egy normálisan felszerelt műhely jó megvilágítással.
    Ha nagyon érzed magadban a vállalkozó kedvet és megveszel mindent a szervizhez, bele lehet vágni. De azt javaslom, hogy készíts mindenről fotót, főleg ha a lemezelést is szétszeded, és nagyon szépen, szétszedési sorrendben teríts ki mindent egy tiszta papírra vagy rongyra. Azért ez sem agysebészet, meg lehet csinálni, van sok info is a neten, de az biztos, hogy nagyon könnyű karcolásokat, kárt okozni, illetve ha egy bizbasz kis alkatrészt is felcserélsz, nem fog jól működni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Maximum1 #201545 üzenetére

    A fene tudja, régebben nagyon ellene voltam, de elég jól megszoktam a fitness-t.
    Azért akinek városba is kell a bringa, nem biztos, hogy olyan nagyon jól jár a koskormánnyal.
    Én dobtam rá egy montis karbon kormányt, nekem így lett kényelmes. Jövőre ledobom róla a trekking hajtást, addigra úgy is elkopik és kap egy 2 X 10-es tiagrát. Szerintem nagyon jó kompromisszum a fitness a kényelem, és gyorsaság között. CX vagy gravel külsővel meg aztán tényleg kb mindenhol elmész vele.
    [kép]
    [kép]
    [kép]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Khelben #201558 üzenetére

    Maxxis Detonator van rajta, 32-es szélességű. Könnyű, gyors aszfaltos gumik, kellően ballonosak, hogy komfortos maradjon. Viszont rendkívül rossz a defektállósága. Ezeket mindenképpen cserélni kéne. Még nem tudom mi lesz helyette, valószínűleg a panaracer gravel king-je kerül fel 700 X 32 vagy 35-ös méretben, belsők nélkül.

    Erdőbe talán kevésbé ideális, de azt leszámítva elég univerzális gép egy fitness.
    Ha erdőzni is szeretnél akkor azért nem árt ha átütős kerekeket fogad a gép.

    #201567 Maximum1
    Gondoltam rá, hogy kicsit vágok belőle, 1-1cm-t, ez egy 720-as Answer karbon kormány, nagyjából ma egy XC szint. Nem számít monti vonalon különösebben szélesnek. Bár az igaz, hogy fitness-re kicsit széles, és nyilván nem lehet az autók között úgy lavírozni mint egy keskeny kormánnyal, de nekem most a komfort volt a cél. Keskeny kormánnyal valahogy nem találtam a helyem a bringán, pedig tökéletes a mérete nekem. Amióta ezt rátettem, sokkal jobban érzem magam a bringán. Hajtás tekintetében biztosan maradok a 2 X 10-nél, azért ez valamilyen szinten egy igásló, a 11-es rendszer ahhoz már túl ínyenc dolog. :)
    Még az is lehet, hogy valami kompaktabb hajtóművel: 46-36

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #201717 üzenetére

    Nyilván ízlések és pofonk, nekem már ránézésre elmenne a kedvem ettől a bringától. Szerintem borzalmasan néz ki ez a váz. Én mindig azt vallottam, hogy a váz legyen tuti, és a körítésben lehet kompromisszumot kötni, de ha az alap szar, aggathatsz rá bármit.
    Egyrészt ugye a geo, a decathlon híres arról, hogy eléggé konzervatív a vázgeometriákkal. A másik meg a hajtáshatékonyság/vázmerevség. Ebben sem túlzottan jeleskednek. És a felől is kétségeim vannak, hogy milyen minőségű csapágyazása van ennek a váznak. Illetve maga a csapágyfészek minősége, nem túl színvonalas fully vázakba ki tudnak tágulni azok a fészkek, aztán ragaszthatod be a csapágyat. Én fázok ezektől.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #201740 üzenetére

    Persze, az emberek szeretnek hinni a csodákban, de csodák nincsenek. Az, hogy valami jelentősen olcsóbb, nem ok nélküli. A decathlon sem egy szeretet szolgálat hanem üzlet, biznisz. Márpedig ha ezen még keresnek is, akkor ott valahol spórolni kell.

    SpaceJam: Valóban kissé tesco-s feeling, persze azért ez nyilván nem az a kategória, de van benne valami ami gagyit sugároz. Az egész forgáspont rendszer, meg ez a baltával faragott dizájn. A közeli kép az alsó forgáspontról szintén olyan alsó polcos. Biztos van aki vitatkozna velem, de én ezerszer inkább sétálnék be egy boltba 1,6M-el és hoznám ki ezt , mint a decatlonost 1,2-ért.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #201748 üzenetére

    Ha tippelnem kéne, a költségek minimalizálása volt a fő szempont, mint kb minden kerékpárjuknál. Karbon váz esetében ez nyilván a gyengébb minőségű karbon szövet alkalmazását jelenti, illetve némi üvegszálas szövet jelenléte sem kizárt.

    Kollégám épp ma szerzett magának egy Ninety Six-et, gyönyörű cucc, akárcsak a képen, élőben is. A gyári kerékszett azonnal kikerült és jött a helyre egy karbon szett.
    [kép]
    [kép]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #201822 üzenetére

    Én állandóan szabin? :D Ne szórakozz, többet vagyok a bikemen-ben mint a családommal. Soha nincs semmire időm, alig tudok az otthoni dolgaimmal foglalkozni. Lassan de biztosan válaszút elé érkezem, hogy inkább az otthoni legyen a prioritás, mert így a kettő együtt brutál.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #201816 üzenetére

    Na kíváncsi leszek, elvileg 0,5-0,6-nál tovább nem szabad engedni, 12-es rendszeren, de én is 0,75-ig fogom most, aztán meglátjuk.

    #201820 6030D
    Nem váltót cserélt, hanem kerékszettet. A gyári alu kerék kiugrott, azon XT sor volt. A karbon kerékszett került be, az pedig XD-s, XX1 sorral. Illetve XT hajtómű helyett az XX1 karbon karok kerültek be. Működik a váltás, 12-es rendszeren a Sram és Shimano bowdenhúzás is megegyezik.

    #201822 Toobee
    Na remélem összejön, idén sajnos túl sokat én sem tudtam bringázni, hiába volt bringa.
    Jövőre azon leszek, hogy sokkal több szabadidőm is legyen és mindenképpen megyünk sokat tekerni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #202842 üzenetére

    Tényleg nem néz ki rosszul, de azért ez még mindig amolyan prototípus szint. Abban én is biztos vagyok, hogy valami ilyesmi irány lesz a jövő, a lánc váltás tényleg nagyon kompromisszumos, gyorsan kopik ráadásul túl érzékeny is, könnyen válik pontatlanná. Sőt szerintem a nyomatékszenzoros automata váltó sem elképzelhetetlen. Viszont azért ez még nem az ami alternatívája lehet a láncváltós E-MTB-nak, 5kg-os monstrum ott középen, számomra nem alternatíva. Kizárt, hogy egy ilyen bringa manőverezhetősége egy szinten mozog egy modern, könnyű motoros ( 2,6kg) E-MTB-al. Ez akkor lesz buli, ha mondjuk a 2,5 kg körüli súlyba belefér a motor és a váltó is egyben, de azért ez igen nehéz feladat.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #202889 üzenetére

    Tesztre azért én is kíváncsi vagyok, de szerintem a túl nagy súlya miatt ez így még nem lesz az igazi.

    #202900vzarmo
    Attól is függ, hogy milyen kategóriában bringázol, XC-vel azért jelentősen könnyebb hegyet mászni mint Trail/Enduro géppel, szóval rohadtul nem mindegy mivel akarsz nekivágni 1500-2000m szintnek. Teljesen érthető és logikus lépés ha valaki E-Enduro-t választ analóg helyett, XC-nél nyilván már más a képlet.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #203005 üzenetére

    Sram féket használtan biztosan nem vennék. Mondjuk amúgy sem szeretem őket, de használtan igazi orosz rulett. Miért nem jó egy 4 dugattyús SLX/XT? Ezerszer megbízhatóbb, még használtan is.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #203027 üzenetére

    Én inkább újat vennék és Shimano-t. :)
    Ha jó cuccot kínálnak használtan, akkor az nem lesz számottevően olcsóbb mint az új, ha meg olcsó, akkor a jó ég tudja mennyit futott már.

    Régóta várok már erre, és végre a Yeti is bemutatta az első E-MTB kerékpárját. van egy olyan érzésem, hogy innentől ez lesz a mérce a kategórián belül, Brutális! Yeti 160E

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #203051 üzenetére

    Nyilván ízlés kérdése is, mert van akinek eleve egyik vagy másik fékkar jön be, ami már kizáró ok lehet. Azt nem lehet elvitatni a Sram fékektől, hogy paraszt mód erősek tudnak lenni. Tulajdonképpen agresszívebben működnek mint a Shimano. És azért egy extrém felhasználásra szánt fék, nem baj ha erős. :) Ezért is szeretik sokan. Persze a Shimano sem egy gyenge cucc, a 4 dugattyús új SLX/XT is nagyon vad, a megfelelő tárcsával. Szerintem jobbak is mint a Saint. Ami viszont szintén tény és nem annyira hitvita, hogy a Sram fékek közt sokkal nagyobb arányban vannak meghibásodások mint a Shimano esetében. Nyilván mindenki a saját maga tapasztalata alapján véleményez, és elhiszem, hogy vannak esetek amikor a Sram is tud hosszabb távon megfelelően működni, egy gondos gazda és helyesen tárolt kerékpár mellett, de azért nem ez az általános. Én is a saját tapasztalataim alapján tudok véleményezni és amit a szervizben látok az alapján nekem biztosan nem kéne Sram fék. Számottevően több a dugattyú megszorulás, felpuhuló vagy felkeményedő fék, akár többszöri légtelenítés után is. Illetve a Sram majdnem mindig jóval kisebb vagy akár semennyi helyet nem hagy a betét és tárcsa között, szóval a beállítása is macerásabb. Persze amíg új addig jó, de a Shimano sokkal stabilabban működik. Bárkit akinek gondja van Sram fékkel, mindig a Shimano felé terelek, mert mindenki jobban jár, szerelő és felhasználó is. :D

    Valahol érthető a Yeti magasabb árazása, azért nem egy Canyon vagy Merida, na nem mintha előbbiekkel baj lenne, de azért a Yeti más liga. Ritkábban adnak ki bringát, de akkor az egy műalkotás. Persze az igaz, hogy elmebeteg árak vannak már, kb minden kétszer annyiba kerül mint amennyit valójában ér.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #203089 üzenetére

    A féktestben a gyakori.

    bardi: Sram fékekkel kapcsolatban én már semmin se lepődök meg. A tárcsát illetően érdemes gyárit használni, nem más gyártóét.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #203164 üzenetére

    Én úgy szoktam csinálni, hogy olajcsere előtt kiveszem a fékbetéteket, majd féktisztítóval átfújom a féknyerget és áttörlöm. Utána tolom vissza a dugattyúkat alap helyzetbe. Ha nem megy vissza alap helyzetbe, vagy kicsit visszajön, akkor megnyitom a fékkarnál. Utána mehet a művelet, átnyomod a rendszeren az olajat. Ha a dugattyúk szépen működnek, nem kell semmit csinálni vele. Ha már picit szorulnak, nem egyformán jönnek ki vagy nem húzódnak vissza, akkor lehet finoman olajozni, de utána nagyon alaposan tisztítani kell, különben hazavágja a betéteket.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #203166 üzenetére

    Nagyjából igen, de az olajozás után a zsírtalanítás egy ennél hosszabb művelet. Jó párszor ki kell pumpálni és törölni, majd visszatolni. Érdemes visszatenni a bleed blockert is és úgy is megpumpálni, mert nyomás alatt jöhet még ki felesleges olaj. Ha nem vagy alapos, az simán jelenthet új betétet. Az olajozást fültisztító pálcikával el lehet végezni kíméletesen, ez esetben könnyebb lesz tisztítani is. Ha rácsöppented az olajat a dugattyúra, utána lesz vele dolog. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HollyBoni #204289 üzenetére

    Autóra telepíthető prémium fóliákból csak nagy mennyiséget tudsz venni, ezért nem találsz.
    Nézd meg ezt az oldalt, hátha megtalálod a bringád. Nekem is egy invisiframe szett került fel, tökéletes, teljes körű védelem, xpel öngyógyuló fólia.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HollyBoni #204292 üzenetére

    Szerintem fóliázni úgy van értelme ha minden kényes részre kerül védelem. Illetve ha nincs méretre vágva, az sokat nehezít a dolgon, ezért is jó a méretre vágott szett.
    Esetleg próbáld ki ezt, ha nem akarsz teljes fóliázást, én is vettem ilyet, nem rossz minőség, elég vastag a fólia, de ez nem a nedvesítős verzió, szóval nagyobb darabok esetén nehéz lesz buborék mentesen felrakni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz balintbaba #204564 üzenetére

    Gyártója válogatja, nem mindent esznek meg, ők sem hülyék, a sérülés jellegéből tudnak következtetni arra, hogy sérülhetett meg. Én inkább nem kockáztatnék.

    bardi:
    Elvileg mindkét oldalon van ilyen gumi pogácsa. Szerintem a lekoppanás miatt van benne. Elég szar visszatenni, mert a villaláb aljában kéne maradnia és amikor tolod össze a villát könnyen ki tud fordulni a helyéről, erre figyelni kell, hogy rendesen a helyén legyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #205021 üzenetére

    Ezek mondjuk kifejezetten jól néznek ki, de ugyan ezt a MTB vonalon már nem tudom elmondani és a geometriák is "érdekesek" szoktak lenni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #205117 üzenetére

    Formula cura egy nyúlós fos. Szép a színe, szépen eloxált, aztán annyi. Ha már formula, inkább az enduro villájukkal tennék egy próbát. Az szimpatikusnak tűnik.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205151 üzenetére

    Esetleg egy YT Jeffsy Core 4 vagy még inkább egy Orbea Occam M10?
    Azért ezek a gépek nívósabb cuccok mint a Cube és talán geoban is kicsit frissebbek. Az Orbea tényleg egy csoda.

    Magura M7-et szerintem ne akarjál, idáig ahányat szereltem, mindegyik szar volt. A 2 dugattyús verziók még egészen tűrhetően működnek, de a 4 dugattyús halál.
    Biztos vannak akik vitatkoznak velem, de amit én az utóbbi néhány évben láttam fékek terén, az egészen egyszerűen egy katasztrófa. Tényleg a legőszintébben mondom és a segítő szándék vezérel, hogy kizárólag Shimano! Persze akad néha egy-egy ideig óráig normálisan működő Sram vagy Magura fék, de a nagy számok törvénye alapján azt tudom mondani, hogy többnyire fos mindegyik, mert normálisan beállítani nem lehet, a légtelenítése is agyrém, aztán vagy jó lesz vagy nem (többnyire inkább nem), a betét és a tárcsa között alig marad rés, akármit csinálsz vele, a fejeden pöröghetsz, akkor is. Rengeteg a meghibásodás. A legtöbb idegeskedést ezeknek a fékeknek köszönhettem, soha semmivel nem szívtam annyit mint Magura és Sram fékekkel. Persze lehet velem van a baj és én csinálok valamit rosszul, hogy sok év alatt sem tanultam meg normálisan hidraulikus féket szerelni, bár merem remélni, hogy nem velem van a baj. :D Én ezt a sztorit már amúgy elengedtem, mindenkinek Shimano féket ajánlok, mert a legkevésbé sincs kedvem ezekkel a fosokkal szórakozni, majd előbb tanuljanak meg megbízható fékeket gyártani.

    Ami az ebike témát illeti, engem azzal aztán nem lehet megvádolni, hogy ne állnék a pártján, mert gyakorlatilag az elterjedésük kezdete óta használom és foglalkozom a témával. Ugyanakkor sajnos én is látom, hogy vannak negatív folyamatok, amit az ebike hozott be. Ezek az abnormális árak is többé kevésbé az ebike-nak köszönhetőek, akkora lett az igény rá, hogy nem győznek eleget gyártani, és nagyon sokan bármit megvesznek, csak legyen, ez meg felhúzta az árakat. Illetve a másik baj, hogy rengeteg újgazdag suttyó ült ilyen bringára, és pont ez az ami miatt fújnak a hagyományos bicósok az ebikeosokra. Pedig alapvetően semmi baj nincs ezekkel a gépekkel, és ha objektíven szemléled, rájöhetsz, hogy egy csomó előítélet alaptalan, miszerint csak is lusta szar lehet az aki ilyet használ. Annyira nem így működik ez, hogy el sem hiszed, de kár is ebbe belemenni, csak is használat mellett válik ez nyilvánvalóvá.
    Az talán túlzás ha hülyének nézik azt aki ebike helyett analógot vesz, de annyi valóság alapja van, hogy bizonyos kategóriákban, az átlag bringásnak valóban jobban megéri az ebike. Tipikusan ilyen a Trail/Enduro. Persze aki kiváló edzettséggel rendelkezik, mert éjjel-nappal hegyen van, annak nyilván nem, de ez csak a kis százalék, a többség, aki örül ha hétvégen felmehet a hegyre, nem így van ezzel, sokkal élvezetesebb és használhatóbb az E verzió. És nem, nem azért mert lusta szar, csak nincs kedve túlhajtani magát egy sok szintes egész napos túrán.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205176 üzenetére

    Nem azt mondom, hogy a Cube rossz, sőt, ár/értékben kifejezetten jó gépeket gyártanak, de azért 5000 euro magasságában már talán érdemes elgondolkodni más márkán. A Cube konzervatív gyártó, nem akar túl extrém lenni, míg egy Orbea, YT, kicsit hosszabb és laposabb vázakat gyárt. YT vázakban ott a flip chip, a csapágyazásra is jobban odafigyelnek, a Cube egy tömegtermék, YT, Orbea minőségben kicsit jobb.

    A Jeffsy is egy Trail gép (bár ők ezt all mountain-nek hívják), YT fronton a Capra az enduro, laposabb fejcsővel és 170-es rugóúttal.

    22 februárban elérhető a jeffsy a hivatalos oldaluk szerint, sajnos bordóban nem, de ez is bármikor változhat. Jövő év elején biztosan lesznek beérkezések. Figyelni kell az oldalt. Jövő tavaszig már kb minden el fog fogyni, de még talán idén télen és jövő év elején el lehet csípni ezt azt. Orbea passz, de biztos abból is lesz azért.

    Nekem is volt MT5-ös fékem, de MT8-at is használtam egy ideig, tulajdonképpen azokkal még úgy ahogy elvoltam, nem voltak nagyon erős fékek, de légteleníteni lehetett őket és beállítani is. Viszont az MT7 teljesen más, hidd el, hogy amit lehet én megtettem, az évek alatt volt időm kitapasztalni, hogy lehet féket légteleníteni, hiszen a munkám szerves része, napi szinten ezeket csinálom. MT7-el is mindent megpróbáltam, most pl zsinórban 3 különböző bringán volt ugyan az a jelenség. MT7-es fékek, újszerű állapotban, tökéletesen légtelenítve, egy szem buborék nem jött már sehol, dugattyúk is szépen együtt mozdultak, azokat is letisztítottam, olajoztam is, párat pumpálsz a fékkaron és marad kb egy hajszálnyi résed az egyik oldalon, na ezt oszd be két oldalra úgy, hogy ne súrlódjon. Kb a lehetetlen küldetés. Pedig tényleg mindent csináltam velük amit csak lehet, rengeteg olajat elhasználtam, többszöri feltöltés, visszaszívás, átfolyatás, de b@szott az rám :D . Egyszerűen ezt produkálja.
    Sram is detto hasonló jelenségeket produkál, de azért ott többször koronázza siker a sok szenvedést. :) Viszont Shimano fékkel összesen annyit csinálsz, hogy átnyomod rajta egyszer az olajat, kicsit pumpálsz a fékkaron és kész, felszereled a nyerget, beállítod középre és ennyi. 50-ből 49-szer tökéletes, az újszerű és sokat futott fék is. Ez az amit meg sem tud közelíteni egy Sram, főleg nem egy Magura.

    Azért a 4 évenkénti olajcsere kicsit gázos, még ha keveset használod, akkor is illene max 2 évente. Sűrű használat esetén akár fél évente.

    Egy modern trail vagy enduro gépnek ma már elég lapos a fejcsöve 66-64 fok körül változik.
    Az első háromszög is hosszú, manapság egy M-es váz rendelkezik olyan hosszal mint mondjuk 6 éve egy XL. Ezek a geometriák megszokást igényelnek a kanyarokban, de ha ráérzel nagyon kényelmesek és agresszívek is tudnak lenni lefelé, sokkal durvábban be tudod tenni a kanyarba és a kerekek tapadása is nagyobb, mert optimálisabb a súly eloszlása, a bringában ülsz, nem a bringán. És mivel hosszú a gép eleje, stabilabb is nagy tempónál. A mászást meg azzal javították, hogy meredekebb lett a nyeregvázcsőszög. De a mászás alapvetően 3 dolgon múlik, az első és legfontosabb a bringás kondíciója és technikai tudása, a második legfontosabb meg a bringa össztömege. És a harmadik fontos tényező egy trail/enduro bringa esetében a rugózás karaktere, mennyit nyel el a tekerésből és mennyit visz át az útra.

    A fenti táblázatból ami szerintem lényeges, mondjuk egy L-es vázat figyelembe véve, ez a méretem. A nyeregvázcső a Cube-on már 47cm, ami kicsit sok, vagy inkább határeset lehet, nehezebb mögé ülni meredek terepen, illetve dropperből is kisebb kellhet egy mérethatáron lévő embernek. A YT-n ez a méret 43,5cm, ami jelentősen alacsonyabb.
    Reach, ez ugye az elérése a kormánynak, az egyik legfontosabb méret, amikor kiállsz a nyeregből, a kormány távolságát adja meg. Cube 45,7cm, YT 47cm. A 47 szerintem ideálisabb egy L-es váznak.Láncvilla hossz megegyezik. YT-n 2 fokkal meredekebb a nyeregvázcső is ami mászásban segíthet. Persze ezek azért egyéni dolgok is, attól is függ milyen testalkatod van, simán lehet, hogy valakinek a Cube lesz a szimpatikusabb, de ha tapasztaltabb montis szemmel nézem, szerintem inkább a YT.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205179 üzenetére

    Igen, látom, januárban lesz bordó jeffsy is, valamit akkor félrenyomtam.
    Ezek a tesztek is tudnak azért érdekesek lenni, de azt el tudom képzelni, hogy az Orbeához képest kicsit kevésbé mászik jól, de azért rossz nem lehet, mivel az egyik legnépszerűbb márka a Trail/Enduro bringások körében. Én az Enduro magazin-t tartom egy elég jó, hiteles forrásnak, E-Enduro változatuk is van, itt hülyeségeket nem szoktak leírni és nincsenek rossz véleménnyel a jeffsyről: [link]

    A Sram váltás maradhat, az nem rossz cucc, a fékszettet kell ledobni és a helyére szerelni mondjuk egy 8120-as XT szettet, MT900-as XTR tárcsákkal.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205182 üzenetére

    Én a váltást, hajtást nem bántanám, mert semmi baj nincs a Sram váltóval, a fék esetében meg talán maradnék a 8120-nál. Az a tapasztalatom, hogy az XTR kevésbé strapabíró mint az XT. Az XTR verseny cucc, könnyítettek rajta, de nem tudja azt az élettartamot mint az XT. Olajat is sűrűbben kéri. Ha mindenáron váltást cserélnél, akkor meg Sram AXS és megszabadulsz az elavult bowdentől.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205184 üzenetére

    Menő az a gold szett, bár nekem abból a rainbow sor, lánc jobban tetszik, de ez már csak buzulás. 😀
    Én cserében akkor gondolkodnék ha meg akarnék szabadulni a bowdentől, ami egy ilyen bringán nagy előny.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205186 üzenetére

    AXS-ből szerintem a GX is teljesen rendben van, bár az sem olcsó, de valamivel emészthetőbb mint az XX1. Csak súlyban van különbség, úgy rémlik, hogy 100g, maga a váltó ugyan azt tudja.

    Örülök ha tudtam segíteni a döntésben! :) Szerintem a YT Jeffsy-vel csalódás nem fog érni.

    Köszönöm a bizalmat, nagyon szívesen el is vállalom az építést ha szükséges, viszont jelenleg teljesen szét van bontva az itthoni műhelyem, mert burkolás volt, hűtő/fűtő klíma beépítés, tető javítás, lesz egy teljesen új munkapad, polcok, alkatrész mosó, egyéb szerszámok stb, szóval most teljes a káosz. Szeretném a hobbi műhely státuszból kicsit az igényesebb felé vinni. Elméletileg január vége, február környékére tervezem a befejezést, ahogy időm engedi. Aztán 100%-ban átállok az itthoni munkára.

    Sram DUB 135-142mm hátsó agy szélességhez van, 49mm-es láncvonallal, Boost pedig 148mm-es hátsó agyhoz, 52mm-es láncvonallal.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205244 üzenetére

    92mm a váz monoblokk ház szélessége, 41mm a csapágy átmérő, 28,99 tengely vastagság. Az lesz amit fentebb linkeltem.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205404 üzenetére

    Szerintem nem fogod megbánni az AXS rendszert, egy modern MTB-on tulajdonképpen csak ilyennek szabadna lennie.

    Fékerőre nincs baj a Sram fékkel, soha nem vitattam az erejét, a megbízhatósága, karbantartása macerásabb mint egy Shimano féké, én ezért mindenkinek inkább a Shimano-t ajánlom, mert jelentősen kevesebb vele a gond, és azért egy 4 dugattyús Shimano is elég brutális fékerőt tud. Ha az én 23 kilós E-Enduro bringám megfogja a 4 dugattyús SLX, akkor úgy gondolom egy sokkal könnyebb bringán pláne jó, de ha a szíved másfelé húz, vedd azt, aztán meglátod mennyire válik be neked. Ha mindenképp Sram Code RSC és Magura MT7 közt kéne dönteni, akkor már inkább a Sram Code-ot választanám. Magura MT7 nekem nagyon nem szimpatikus, a fékkarja egy rossz vicc, a beállításáról meg jobb nem beszélni.
    Esetleg ha tényleg nagyon menő féket szeretnél a bringára, Hope Tech 3 V4, goodridge fémhálós fékcsövekkel. Ilyet még nem próbáltam, de párszor már gondolkodtam rajta, hogy egyszer az egyik bringámra ilyen szettet teszek fel, de annyira megszoktam a Shimano-t, hogy nehéz váltanom. :)

    #205409 sebgutkopf:
    A DOT olaj sokkal jobban bírja a hőt mint az ásványi, nem véletlenül használják mai napig a DOT olajat az autók, motorok fék rendszereiben. Viszont egy kerékpár fékrendszer sokkal kisebb, sokkal kisebb tömítésekkel, érzékenyebb az egész rendszer és ebben a DOT olaj túl agresszív, működik, de nem tud olyan megbízható lenni mint az ásványi olajos rendszerek. Persze nyilván nem csak az olajon múlik, mert vannak szemét fékek ásványi olajjal is, de nekem meggyőződésem, hogy a DOT olaj az oka a Sram fékekben a több meghibásodásnak és minden egyéb olyan anomáliának ami a légtelenítés és beállítás kapcsán adódik. Én nem igazán szoktam 4-5 ezer méter szinteket ereszkedni, bár tehetném, (remélem jövőre lesz több időm :) ) de azért szeretek az átlagnál kicsit agresszívebben bringázni és engem még idáig az összes 4 dugattyús Shimano fék hibátlanul kiszolgált, meghibásodásnak nyoma sem volt. Azt mondjuk nem értem, hogy miért gondolod, hogy az XT kevés lenne, nekem volt Zee/Saint fékem is, az új 4 dugattyús SLX-et sem érzem rosszabbnak, sőt talán még jobb is mint a Zee. A Zee/Saint párost kéne már inkább frissíteni. Véleményem szerint a 8120-as XT a Shimano legjobb, legmegbízhatóbb féke, legalább is ha Enduro/DH felhasználást veszünk alapul.

    Bikeparkban már el tudom képzelni, hogy kijön a DOT előnye, ezért valahol érhető a több Sram fék, de a Magura MT7-re nem sok magyarázatot tudok adni, mert az még csak nem is DOT-os és úgy szar ahogy van. Magura esetében arra tudok gondolni, hogy a németek bele vannak buzulva, mert német és német bringán legyen Magura, ha szar akkor is. :D

    Amúgy elég sok ismerősöm parkozik rendszeresen Shimano fékekkel is és különösebb panasz nincs azokra se, extrémebb felhasználás közben sem. Érdekes, hogy pont a Shimano-nak róttad fel a rosszabb adagolhatóságot, nekem a Sram sokkal agresszívebbnek tűnik, akárhányszor próbáltam mindig ez jött le, de hát ízlések és pofonok.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #205436 üzenetére

    Túl sokat nem mentem sram fékkel, de ahányszor próbáltam az bizony jobban harapott mint a Shimano, legalább is én így érzékeltem. Azon is múlik milyen tárcsával és milyen betéttel használod.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #205436 üzenetére

    Nekem már az is furcsa, hogyan lehet bárkinek is kézre álló, kényelmes egy Sram fékkar, de nyilván nem vagyunk egyformák, mást szoktunk meg.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205440 üzenetére

    Hát nem a szívem csücske az biztos. :) Még csak azt sem mondom, hogy a bleeding akkora szívás, inkább a beállítása, mert érthetetlen módon alig marad rés a fékbetét és tárcsa között. 2 dugattyús Maguráknál amúgy ezt a problémát nem tapasztaltam, gyors légtelenítés, könnyű beállítás jellemzi őket, csak nem túl erősek és gagyi a fékkarja.

    Sok felhasználó amúgy pont leszarja, hogy nem tökéletes a féke és kicsit súrlódik, ez engem idegesít. :) MT7-re visszatérve, múltkor is kipróbáltam a hosszas szenvedés után az eredményt, működött, fogott is, de átülve a saját gépemre a szaros slx egy űrtechnika ahhoz képest minden szinten. Nekem tudod mikor tetszett a Magura? Még a 90-es években a HS33 Race Line [kép]
    Ez akkor baromi menő volt a sok bowdenes canti fék között, de azóta eltelt pár év. :D

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz SpaceJam #205445 üzenetére

    Nem feltétlen hallod, ha folyamatosan hozzáér és nem ütemes, simán előfordulhat, hogy tekerés közben nem hallod, csak látod ha megnézed közelről vagy amikor épp megforgatod a kereket és csend van.

    #205451 flash-
    Shimano-nál is előfordulhat egy lomha dugattyú, ami megnehezíti a beállítást, de ritka mint a fehér holló. Inkább levegős lehetett a rendszer, talán azért nem tudtad rendesen beállítani.
    Fékhatás meg múlik a fékbetéten és tárcsán is.

    Milyen olaj került az M6000-be? Találkoztam már olyan gyenge minőségű ásványi olajjal, amitől lomhább lett a fék. Shimano gyárit vagy Motorex ásványit érdemes használni.

    #205452 sebgutkopf
    Pont ez a lényeg, hogy nem vagyunk profi versenyzők, teljesen mások azok az igények. Nekem még soha nem volt gondom a shimano adagolásával, soha nem éreztem azt, hogy túl sok lenne és emiatt elestem volna vagy bármi hasonló. Nyilván én ezt szoktam meg, de ugyan így van vele még sok ismerősöm, persze lehet extrém körülmények között kijön a különbség, hogy egy sram code mondjuk jobban adagolható, nem tudom, nekem tökéletesen elég amit egy shimano felső kategóriás fék tud nyújtani, nincs bennem hiányérzet.

    Az új SLX/XT fékkarja jobb lett mint a Zee/Saint féké, már emiatt is ezt választanám. Extrém körülmények között itt is lehet kijön a különbség, hogy a Saint nyereg többet bír, de én pl az új 4 dugattyús SLX-et konkrétan erősebbnek érzem mint a Zee-t. XT/Saint esetében kb egál, de valahogy jobb a fékezés érzete XT-vel és nem csak a merevebb fékkar miatt.

    Profi DH-s arcok nyilván ritkábban nyúlnak a fékhez mint a hobbisták, de ha fékeznek, akkor viszont sokkal durvábbat, már csak a jóval nagyobb tempó miatt is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205516 üzenetére

    Az volt vele a gond amit már fentebb leírtam, nem marad megfelelő hely a tárcsa és betét között. Hiába volt többször is légtelenítve, dugattyúk olajozva, nagyon nehéz beállítani, és ez több esetben előfordult, legutóbb zsinórban 3 db MT7-es fékkel.
    Illetve a szokásos gyenge, nyúlós Magura fékkar. Nyilván egy 4 dugattyús fék erősen fog egy 2 dugattyúshoz képest, de én azért kipróbálnék mást is a helyedben, ha van rá lehetőséged. Persze ha annyira a Magura kell, vedd meg, lehet neked szerencséd lesz vele és kifogsz egy normálisan beállítható példányt. Biztos megfogja a bringát, azzal nem lesz gond.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Xtracking #205538 üzenetére

    Nem olyan bonyolult, a trekking az egy kényelmes, aszfaltra tervezett bringa, abszolút a kényelemről szól, nem a gyorsaságról. Országútihoz semmi köze.

    A Cross trekkingbe a cross jelző bizonytalanítja el az embereket, mert azt gondolnánk ez némiképp durvább felhasználásra is jó. Ez ugyan úgy aszfalt és max jó minőségű földútra jó, semmi köze a mtb-hoz és a terephez. Igényesebb gyártók külön vázat készítenek a cross trekkingnek, hogy kicsit sportosabb legyen az üléspozíció és így kicsit sportosabb, gyorsabb legyen a bringa, de sok egyszerűbb márkánál ugyan az a váz mint a sima trekking, csak le van csupaszítva (sárvédő, rugós nyeregcső, csomagtartó).

    A kényelmesebb országúti az inkább a fitness kategória. Egyenes kormánnyal, könnyű vázzal és villával, az igényesebb, jobban felszerelt példányokon országúti hajtással. Illetve kicsit ballonosabb gumikkal mint az országútin. A cube ezt SL Road-nak hívja. [link]
    A Merida meg Speeder-nek, ami szintén Fitness kategóriában van. [link]

    Léteznek úgynevezett adventure bringák, amik mtb alapra épülnek, tehát monti váz, villa, de van rajta gyárilag rendes pálcás sárvédő, csomagtartó, világítás. A külsők is visszafogottabb mintázattal rendelkeznek, hogy azért könnyebben haladjon az aszfalton, de legyen némi tapadása enyhébb terepen is. A vázgeometriája, villája miatt pedig megadja a stabilitást az enyhébb erdei terepen is. A Cube ezt a kategóriát Allroad-nak hívja. [link]
    Ma már létezik Adventure/Allroad össztelós kivitelben is, viszont itt már van elektromos rásegítésed is, mert ezek nehezebb bringák, főleg csomaggal megpakolva. [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz SpaceJam #205545 üzenetére

    Először én is furcsán néztem ezekre a bringákra, de van egy létező igény erre a kategóriára. Sokan vannak akiknek a mtb a kényelmes, mert az elmegy kb mindenhol, de ugyanakkor szüksége van a trekking komfortjára is, mint normális sárvédők, és masszív csomagtartó, kitámasztó. Ezekkel a bringákkal nyilván nem a durvább traileket veszik célba, de könnyedén és biztonságosan át lehet vágni vele egy erdőn, a normálisabb turista útvonalakon. Amíg ez nem létezett, sokszor komoly fejtörést okozott a sárvédő és csomagtartó felszerelése, vagy fel sem lehetett rá szerelni. Nekem sem kéne ilyen bringa, de megértem azt akinek egy mindenes gépe van és egy ilyet szeretne.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #205543 üzenetére

    Ezek közül én vagy a Cube-ot vagy a Haibike-ot választanám neki. Esetleg egy ilyet, ez már rendes MTB alapra készült. [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bszg@ #205564 üzenetére

    Jó gép az is, de ha jól láttam nincs alacsony átlépős vázzal. Hölgyeknél ez lehet probléma.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205524 üzenetére

    XC-hez képest nagy lesz az ugrás az biztos, van pár kiló plusz, de majd kárpótol lefelé. :)

    Tubless ready mindegyik mai komolyabb mtb. Van amikor már tubeless szalag is van a felniken és kapod mellé a szelepet, de biztosan belsővel van gyárilag összerakva.

    Abban a súly adatban annyira biztos azért nem lennék, azt hiszem el amit lemértem. A két váz között biztosan nincs 1kg különbség, az túlzás lenne. Lehet kicsit nehezebb a YT váza, de egy ilyen bringánál nem pár száz gramm fog dönteni, hanem a kezelhetőség és abban a YT mindenképpen jobb lesz.

    Nem véletlen mondtam, hogy ebben a kategóriában már igencsak van létjogosultsága a pedelec rendszernek, :) persze ha megvan a kellő kondi, nem lesz gond. Maxxis minion-t én is nagyon szeretem, de most a legjobb Trail/Enduro Maxxis gumi az Assegai, mondjuk nem egy könnyű darab az se.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #205615 üzenetére

    A fenét, szélmalomharc ez kolléga! :D
    Mint fentebb is olvashattuk zsocy-tól, amint kipróbálod helyére kerül.
    Azokat úgy sem győzöd meg akik 0 tapasztalattal köpködnek az ebike-ra és felhasználóra is.
    Írhatsz 8 oldalas esszét is a témában, az sem változtat semmit. Majd előbb utóbb úgy is ki fogják próbálni, mert erre halad az ipar és megkerülhetetlen lesz, utána elgondolkodnak.

    Abban amúgy igazat adok, hogy nyilván sok idióta is vett ebike-ot, de nem ezek alapján kell egy járművet megítélni, főleg nem érdemes általánosítani. Értelmes távokat, szinteket úgy sem lehet úgy menni, hogy felnyomom max rásegítésre és mindenkit lenyomok. Lehet így használni egy ideig, aztán lemerülsz akár 20-30km után és vége a bulinak, az analógos meg nevetve elteker melletted. Tehát már csak ezért sem érdemes ezeken fennakadni. Joga pedig mindenkinek megvan ahhoz, hogy kerékpározzon az erdőben, akár analóggal, akár rásegítéssel. Az sehova nem fog vezetni, ha egyesek előjogokat követelnek maguknak. Sok olyan felhasználó is vett E-MTB-ot, akik régebben analóggal tolták, akár jóval régebb óta bringáznak mint azok akik most köpködnek az ebike-ra és ezek az emberek tudnak is bringázni, ismerik az erdőket, a traileket és nem fognak gondot okozni senkinek.
    Jó dolog a strava és az egyéb közösségi média, de sajnos kitenyésztett egy olyan embertípust (szándékosan nem generációt írok, mert sokféle korosztályban megfigyelhető) akik valami kőkemény versenynek tekintenek a hobbi sportra, és elfelejtik élvezni. Aztán jöttek az ebike-ok és az asztal közepére csináltak. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205664 üzenetére

    Pedig meg fogod látni, hogy megkerülhetetlen lesz, ezzel nyilván nem azt mondom, hogy nem lesznek rásegítés nélküli bringák, de amint sikerül az akku technológiát tovább fejleszteni, a súly/kapacitás arányán jelentősen javítani, be fognak kerülni tömegével outikba, gravelekbe is, mert nem lesz számottevően nehezebb a bringa. Illetve elvékonyodik a ma még élesebb határvonal az analóg és E-MTB bringák között is, mert a súlyuk közelíteni fog egymáshoz. Persze már ma is léteznek elég jó súlyban lévő E-MTB bringák, csak kis akkuval.
    Ha eljön ez az idő, amikor is jönnek a könnyű, kis méretű akkumulátorok nagy kapacitással, lehet 5 éven belül itt lesz, de maximum 10, nagyon kevesen fognak analóg gépeket venni és a fejlesztések is ebbe az irányba fognak menni, mivel ez lesz tömegével eladható.
    Már most is az ebike iparág viszi a hátán a komplett kerékpár ipart.

    A pedelec vásárlók többsége eleve trekkinget vesz, nem MTB-ot, tehát az erdőbe nem a többség jár, aki meg E-MTB-ot vesz és az erdőbe akar menni, hamar szembesülni fog azzal, hogy a sportot nem lehet megkerülni és bringázni is meg kell tanulni, tehát vagy beleszoknak vagy megunják, hogy bénáznak. Azon a néhány biztonságosabb turista útvonalon, amerre elmerészkednek a 0 kondival és 0 kerékpár kezelési tudással, szerintem nem sok vizet zavarnak. Én most magyar viszonylatban tudok nyilatkozni, itt én nem látom még azt, hogy olyan sok gondot okoznának az erdőkben az amatőr pedelec felhasználók.

    Elég sok ismerősöm használja a Strava-t fanatikusan, én amúgy azt vettem észre, hogy akik tényleg komoly szinten vannak edzésben és kerékpár kezelésben is, nem fikázzák az ebike-ot. Inkább a középszerű/gyenge edzettségű, kerékpár kezelési technikával rendelkező, frusztrált emberek tulajdonsága ez. Biztos vannak kivételek, de általában nem a sport krémje szokta vehemensen szidni az pedelec felhasználókat. Nekem ez is beszédes.

    Egy E-MTB-al tekerni is lehet kihívás, és simán mérhető az edzettséged, mert látod, hogy adott távon és szinten mennyit használsz el az akkuból, ahogy fejlődsz egyre kevesebb fogy az akkuból ugyan azon az útvonalon. 90-es évek közepe óta montizom, akárcsak sok ismerősöm, akik közül sokan E-MTB-on ülnek. Szerinted az életszerű lenne, hogy olyan emberek akik világ életükbe szerették a kerékpározást és a sportolást, egyszer csak azt mondják, á a tököm az egészbe én már lusta vagyok tekerni? Aztán átülnek egy olyan eszközre aminek semmi köze a sportoláshoz?

    Nyilván nem kell mindenkinek mindent szeretnie, én ezt elfogadom, de az számomra értelmezhetetlen, hogy mi az ami a durva indulatokat kiváltja egyeseknél, csak azért mert valaki rásegítéssel teker, sok fórumon olvasni a gyűlölködő hozzászólásokat, bár egyre kevesebb, de még mindig túl sok. Nincs ebben a sztoriban ennyi, ki ezzel ki azzal élvezi a kerékpározást.

    #205665 Hasaggymeg
    A számok nem hazudnak, ha annyira rossz találmány lenne, nem vinnék mint a cukrot. :)
    Facebook ma már tele van pedelec túrákkal, gerecse ebike pl, nem nagy pénz, fizess be egy túrára, vidd magaddal asszonyt is, aztán ki tudja. :)

    Igen, ez egy jogos érvelés, ha annyira tökös valaki, akkor minek mindenből a legmodernebb, legkönnyebb? Múltkor tekertem egy baráti társasággal, volt ott egy 50-es fószer, nem ismertem, de állítólag neves versenyző volt régen, egy szakadt szar, filléres montival alázta a karbon csodákat, nem hittünk a szemünknek.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #205686 üzenetére

    Bocsánat, csak a pontosság kedvéért. :)
    Én olyat nem írtam le, hogy "elkerulhetetlen az, hogy 5 even belul mindenki eMTB -t hasznaljon, mert az analog elavult".
    Amit én írtam az így hangzott: "Ha eljön ez az idő, amikor is jönnek a könnyű, kis méretű akkumulátorok nagy kapacitással, lehet 5 éven belül itt lesz, de maximum 10, nagyon kevesen fognak analóg gépeket venni és a fejlesztések is ebbe az irányba fognak menni, mivel ez lesz tömegével eladható."
    Azt is leírtam, hogy nyilván maradni fognak hagyományos, analóg bringák.
    Amire én céloztam az nem az amire Te gondolsz, hogy egy tollvonással elkaszálják az összes analóg gépet csak úgy, aztán bemész egy kerékpár boltba és rád tukmálják az ebike-ot mint egy porszívóügynök a portékáját. Arra próbáltam rávilágítani, hogy eljön az idő amikor annyira hatékonyak és kiforrottak lesznek a rásegítéses bringák, hogy a vásárlók zömének az igényeit ki fogja elégíteni, azoknak is akiknek ma még nem tudja, például országútisok, gravelesek, Xc-sek, azoknak a sportolóknak is akik edzettek, de mivel egy ebike túl nehéz és túl rövid a hatótávja, nekik ez semmiképp sem lehet alternatíva még most, leszámítva mondjuk az Enduro kategóriát, de ha már nem lesz nehéz és a hatótávja is sokkal nagyobb lesz, sokak számára nyer értelmet. Egy ilyen ebike-ot ugyan úgy tudsz majd használni mint egy mai modern analóg gépet, csak ha kell ott a segítség is.
    Ha megnézem a pedelec eladási statisztikákat, már most is azt látom, hogy nem tudnak annyit gyártani mint amit el lehetne adni. Hidd el, senkire nem kell ezt tukmálni, veszik az emberek mert jó! :) És ha még jobb lesz, még inkább venni fogják.
    És e mellett nyilván háttérbe fog szorulni az analóg bringa, mert sokkal kevésbé lesz eladható, persze lesz és azt sem nézem hülyének akinek mindig az fog kelleni, de az idők változnak, technikailag megyünk előre mindenben és a kínálat a többségi igények alapján alakul. Az 5 év lehet kicsit optimista volt, de 10-nél szerintem nem több.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bszg@ #205728 üzenetére

    Annyit tudsz tenni, hogy leveszed róla a burkolatot és befújod olajjal. Én előtte kompresszorral ki szoktam fújni, majd olajozom. Ha ettől nem kel életre akkor csere.
    Sok esetben még a burkolatot sem kell levenni, elég befújni azon a nyíláson ahol a bovdent kell bedugni. Persze alaposabb ha leveszed a burkolatot róla. 2 dolog fordulhat elő ilyen esetben, az egyik, a szerencsésebb, hogy ha csak a benne lévő zsír elöregszik, bekoszolódik és ezért nem működik valamelyik apró kis alkatrésze, ezt az olaj életre kelti, a rosszabb amikor ez a kis alkatrész eltörik/elkopik stb.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #205676 üzenetére

    Szerintem a "kis" kerék hátul egyáltalán nem probléma, sokaknak DH-ra is ez az optimális felállás. Lehet akár zavaró is a 29-es hátsó kerék egy meredek terepen, ahol kiülsz a nyereg mögé.
    A kanyarodáshoz is hozzá tud tenni a mullet felállás. Szóval én inkább erre szavaznék, ami nem jelenti azt, hogy a hátul 29" ne lehetne használható.
    170-180mm rugóút mellett már annyira nehézzé és robosztussá tudnak válni az ebike-ok, hogy az kihatással lehet az irányításra, nem minden a rugóút, egy jól kitalált, ügyes 150/160-as gép lehet élvezetesebb mint a robosztusabb 170-180mm-s. Nem véletlenül nincs túlkínálat 170-180mm utas ebike-ok szintjén, itt már nagyon nehéz értelmes gépet gyártani, ami nem lesz nyeletlen balta a méretei és a tömege miatt.
    Szóval azért én nem vetném el a kicsit "szerényebb" rugóutakat se.

    A felsoroltak közül a Scott nekem egyáltalán nem jön be, túl hosszú láncvilla, túl nehéz.
    Focus még nehezebb, bár írtak róla pár jó tesztet, de nekem ez sem igazán jön be.
    Giant nem tűnik rossznak.
    Orbea wild fs brutál jó gép, szerintem hamarosan érkezik belőle egy frissebb verzió, agresszívebb geoval.
    Santa Cruz Bullit amit Te keresel. Ebből a listából egyértelműen ez a gép a legjobb, tökéletes geo, optimális súly, a legkompaktabb full power ebike rendszer, és kinézetre is eléggé rendben van.
    Amit itt hozzá tudnék tenni az 3. generációs turbo levo, véletlenül sem az SL.
    Illetve a Yeti 160E, de ezek már a legmagasabb árkategóriák.
    És persze bátran ajánlom ami nekem is van :) a Merida eone sixty-t is, igaz kisebb a rugóútja 150/160, de egy rendkívül jól összerakott bringa, kiváló ár/érték aránnyal. Nem véletlenül lett tesztgyőztes 21-ben.
    Ami még szóba jöhet az a Nukeproof Megawatt, itt a rugóút is megfelel az elvárásaidnak, kellemesen modern geo, szerintem ez is egy remek E-Enduro.
    Ha még eszembe jut valami, írok :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #205739 üzenetére

    Én meg továbbra is azt gondolom, hogy bele kell kóstolni, máskülönben nincs miről beszélgetni. :)

    #205745 Hasaggymeg
    Igen, ez a Santa Bullit meg a Yeti E160 a két kedvenc gépem, kár, hogy ezek már azon az árszinten vannak amit egyelőre nem engedhetek meg magamnak.

    #205761 sebgutkopf
    Én úgy gondolom, hogy a Santa Bullit maximálisan kielégítené az igényeid, a Yeti meg pláne egy igazi prémium cucc, nem csak az árazásban, hanem azok tényleg műalkotások, mindig is az volt. Ezekbe nagyon komoly mérnöki munka van, nem egy sablon váz amit pikk pakk összedobnak, legyártatnak. Az biztos, hogy ha lecserélem a Meridát, a következő gépem nekem is Santa Cruz vagy Yeti lesz. Persze ha valami extrát gurít a Merida a 3. generációs eone sixty-vel, akkor ki tudja talán maradok a márkánál. :)

    #205760 jjeahh
    Múltkor nekem is lerobbant a speeder-ről a tubless. Igaz elméletileg ezek nem tubless külsők, de ez tetszett. :)
    [kép]
    [kép]
    7,5 bar-ra fújtam, a guminak bírnia kéne, aztán egyszer csak lerobbant az első álló helyzetben.
    Kis nyolcas lett a felniben, de korrigálható volt.
    Hátsót 6-ra fújom, az elsőt 5,5-re, így stabil a Panaracer Race C EVO 28mm-es kivitelben.
    Országúti/CX gumik nem szeretik a nagy nyomást ha tublessként használod, több ismerősömnek is lerobbant. Max 5-6 bar, de van aki 4-el is elmegy. Érdekes, hogy nem tűnik puhának, előtte belsővel 5 bar-on már érezhetően puha volt, mindig 7-7,5 bar-on mentem, belső nélkül még 4,5 is keménynek érződik használat közben.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák