-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz dokee78 #52955 üzenetére
16"-os és 19"-os váz elég érdekes, egyik nagyon kicsi, a másik kicsit nagy, átlagembernek egyik se jó. Egy előnyét látom, a duplafalú felnit. Amúgy a Rockrider 300 5e Ft-tal olcsóbb, de szimplafalú a felnije. Vagy ott van drágábban a Rockrider 340.
Én biztos nem venném meg, ez egy MTB, csak éppen a leggyengébb terephasználatra is alkalmatlan. Ha MTB-t akarsz, inkább nézz használtan. -
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #53055 üzenetére
Ez milyen láncfeszítő? Görgős? Canyonokon szoktam ilyet látni. Manitou teleszkóphoz kapni itthon alkatrészt?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #53059 üzenetére
Nem fogja semennyire vissza a láncot? Vagy valamilyen igen jól siklási tulajdonságú műanyagból van? Mikor először láttam ilyet, azóta furcsállom .
-
-
zoli03
őstag
válasz MPowerPH #53303 üzenetére
Én nem látom jól a képen, de ott van a Shimano PDF szerelési útmutatójában, hogy 68 mm-es monoblokk háznál a hajtás felőli oldalra 5 mm, a másikra 2,5 mm-es hézagolás kell (bilincs első váltónál).
Igaz, ez Hope középcsapágy, de ugyanúgy van a hézagolás ennél is.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Because #53494 üzenetére
Annyiban kimerült az előnye, hogy könnyű (bár ez relatív, elérhető áron is lehet építeni kereket könnyebb felnivel, az agy meg nemigazán számít) meg merev volt (bár nekem a fűzött kerék merevségével sincs bajom).
Lapított küllős (a tied egyenes fejű), nehéz pótolni, meg nagyon drága is (terepen meg könnyen bekaphat bármit a kerék. Nekem is hajolt már el küllőm, meg a Crossride-on is látszott, hogy az egyik küllő elakadt valamiben).
Hátul csak 3 golyóscsapágy van, a 4. csapágy siklócsapágy a kazettánál. A siklócsapágy megkopik, a kazetta elkezd lötyögni. A csapágyat lehet cserélni jó pénzért, de ugyanúgy meg fog kopni. Nagy jelentősége nincs (egy ideig biztos), de egy ilyen árú keréken ne lötyögjön már a fogaskoszorú.
Illesztett a felni, ráadásul nagyon szarul volt illesztve, az illesztés nagyon nem volt pontos (ilyen áron már elvárnám a hegesztett felnit, de minimum a pontos illesztést. Persze tárcsafékes a felni, úgyhogy nem számít, de azért nem egy párezer forintos felniről van szó). -
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #53518 üzenetére
Mennyivel mentek ti síkon? 60-al? Lejtőn meg 80-al?
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #54258 üzenetére
Ez a 2-3 cm honnan jött?
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #54276 üzenetére
Egy össztelós bicikli rugóútját nem a rugóstagon mérik.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #54380 üzenetére
Mi van a Meridával?
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #54529 üzenetére
Biztos alumínium villát akarsz városba? Én még nem próbáltam, de sok jót nem olvastam róla.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #54635 üzenetére
Alkatrészt mennyire kapsz hozzájuk? Szerintem nem nagyon, úgyhogy felejtős.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #55385 üzenetére
Neked miért ilyen fontos, hogy hány kg a bicikli? Túrázást írtál, szóval a súlypont nem nagyon számít. Egy átlagemberen azért van pár kg felesleg, még ha nem is látszik. Ha túrázni megyek, annyi kulacsot viszek a biciklin, amennyit tudok (kapásból +1,5-2 kg), belső, szerszámok, kaja, külön víz a hátizsákban, stb, így a hátizsák is megvan mondjuk 5 kg vagy több. Szóval ha a bicikli nehezebb 2-3 kg-val, az elenyésző a többi súlytöbblethez képest, gyakorlatilag mindegy, hogy magadon viszed, vagy a bicikli nehezebb. Egyedül a kerék érdekesebb, ott sokat számít, hogy milyen nehéz a felni és a külső+belső, de pl az agy már ott se igazán lényeges. Ha egy azonos biciklit veszünk, amire ráraknék +3 kg súlyt (nem a kerékre), kétlem, hogy nagyon észrevennéd, hogy nehezebb tekerni, amikor biciklivel és felszereléssel vagy mondjuk 90-100 kg.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #55401 üzenetére
Én is MTB túrát értettem, csomagtartót sehol nem írtam. Kulacs szerintem muszáj, csak ivózsákkal terepen nem sokra mész, nincs kút, melegben nem elég annyi víz több óráig egy embernek (van ívózsákos hátizsákom, tapasztalatból írom). Azt meg sem említem, hogy el is lehet tévedni, aztán a tervezett idő másfélszeresét kell letekerni.
Az teljesen más kérdés, hogy miért drágább a könnyebb bringa, erről oldalakat lehetne írni.
Ha nem számít a nehezebb ember, akkor miért számít a nehezebb bicikli? Akármit írsz, ez egyszerű fizika, tök mindegy, hogy a bicikli, a biciklis, vagy a hátizsák nehezebb 3 kg-val, összességében ugyanott vagy. Akkor ennyi erővel egy nagyobb saras rész után le kéne szedni az összes sarat a bicikliről, mert ráment mondjuk 1 kg, aztán egyből eggyel alacsonyabb kategóriás lett a bicikli a súlytöbblet miatt.
Kíváncsi lennék, ha a biciklidre ráraknánk súlyokat úgy, hogy a súlypontja ne változzon, utána mi lenne a véleményed (a kereket kivéve). És nem arról beszélek, hogy egy másik, 3 kg-val könnyebb biciklivel mennyire más menni, mert ott számtalan más szempont is változik. -
zoli03
őstag
MTB-re a normális ember nem rak csomagtartót, nem is nagyon működne. Marad a hátizsák, meg kell szokni, ennyi. A plusz súlyt írtam korábban, én feleslegnek írtam, nem izomnak. De lehet akár izom is, ami ugyanakkora valószínűséggel segíthet a tekerésben, mint csak hátrány lehet. MTB túra felhasználást írtunk, ott nem kizárólag DH gépekkel megyünk csak lefelé, hanem éppen ellenkezőleg, ha lefelé megy is valaki, akkor se maxon küldi, ki tudja, mi lesz a következő kanyar után, ha ismeretlen terepen megy.
Ha a bringán az meg más hogy fordul más irányítani, mert saját testsúlyodat tudod mozgatni, de azt nem, az mindig ugyan ott van a bicón.A fő felvetésemben nem volt ilyenről szó, csak a tekerés nehézségéről. Akkor hozzuk már ide azt is, hogy a nehezebb biciklit nehezebb felvinni az emeletre is, micsoda felfedezés lenne.
#55424 Runner_fxr: ha 3 literes ívózsákod van, az oké (nekem kb 1-1,5 literes volt), de akkor hova rakod a többi cuccot? Fél napos túráról beszélünk, kell kaja, szerszám, pumpa, belső, lámpa, +pulóver (ha este hideg lenne). Ha ezeket belerakod a hátizsákba, akkor már lesz mondjuk 5 kg. Ha meg 1-2 órás tekerésre mész, akkor azt nevezném túrának.
Ha mondjuk eszel egy nagyobbat, meg sokat iszol, 1 kg-val nehezebb leszel utána, akkor szerinted kevesebb energia mozgatni a testedet, mintha felvennél +1 kg ruhát, és abban kell mozognod? Ez kb ugyanaz a hasonlat, mint a könnyebb bicikli+rajtad a hátizsák.
Megint a pályákkal jössz, holott túrázást írtam, nem arról van szó, hogy kimész a szomszéd hegybe, feltekersz, aztán csapatsz lefelé az össztelós gépeddel az ismert ösvényen, megint fel egy kicsit, aztán le.
Volt már pár bringám azért, van viszonyítási alapom.
Ez minden, csak nem viszonyítási alap. Írtam is korábban, akkor lenne viszonyítási alapod, ha ugyanaz a biciklid lenne, de mondjuk a vázon kicsit nehezítenénk, meg pár alkatrészt (nyeregcső, kormányszár, stb nehezebbre cserélnék). Nagyjából egyenletesen, a kereket és a tekert alkatrészeket kivéve, ott semmit se nehezítenénk. Így most volt egy csomó különböző súlyú biciklid, amiben különböző súlyú, merevségű kerék volt, másfajta vázgeometriával, másfajta súlyelosztással, másfajta teleszkóppal. Így persze, hogy másnak érzed. -
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #55706 üzenetére
Miért engedne el?
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #55714 üzenetére
Ez szerintem acél váz. Valószínűleg van az ismerősi körében olyan ember, aki ingyen, vagy nagyon olcsón meghegesztené, acélt azért nem olyan nagy tudomány hegeszteni. Én azt kérdeztem, hogy a hegesztés miért engedne el. Mert ha ott nincs elrohadva a váz, akkor nem fog elengedni. A váz állapota máshol lényegtelen a kérdésem szempontjából.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #55719 üzenetére
Ki lett jelentve, hogy a hegesztés elenged. Az már nem lett kifejtve, hogy miért, szerintem nem fog, ezért kérdeztem rá. Erre beírtad, hogy máshol is készül eltörni a váz. Írtam, hogy ez a kérdésem szempontjából lényegtelen. Most nem konkrétan erről a bicikliről van szó, csak te keverted ide, hanem csak a hegesztésről. Ha valaki normálisan meghegeszti, akkor azzal nem lesz baj sose, nyugodtan használnám tovább.
-
zoli03
őstag
Adott egy Canyon Nerve Al 7.9 (2015-ös évjárat). Gyárilag Deore fogaskoszorúval van szerelve (nem alubakos) és alu kazettatestes Mavic Crossride kerékszettel. Ha mindenhol azt olvasni, hogy ez nem működőképes verzió, akkor miért csinálta így a Canyon?
-
zoli03
őstag
válasz venember83 #55851 üzenetére
Oké, de így a gyárilag adott konfiguráció nemigazán alkalmas a használatra. Akkor ne rakják bele a Mavic kereket, úgyis egy rakás szar.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #55896 üzenetére
"Amúgy ezek a zárt ipari csapágyak gondozás mentesek, amikor elkopnak akkor cseréled őket."
Akkor ha így nézzük, akkor a váltógörgők csapágyait se kéne karbantartani, aztán pár saras biciklizés után akár dobhatnám is ki. Szerintem érdemes 1-2 évente átzsírozni, ha durva körülmények között van használva, akkor akár szezononként többször is ránézni 1-2 darabra, az nem sok idő.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #55997 üzenetére
Ez alapján írtam. Nekem eddig nem volt mélyhornyú golyóscsapágyas váltógörgőm, de a képeket elnézve a csapágy gyári porvédője olyan sokat nem ér (vannak kerékagyak, ahol ugyanúgy szabadon van a csapágy porvédője, azokról sincs sok jó vélemény, gyakorlatilag egy se). Persze normál körülmények között elég, de amikor akkora tócsákon kell átmenni, hogy beleér a vízbe a váltógörgő, vagy csak ráfröccsenik a víz, kilométereken keresztül keresztül sárban forog, akkor oda kevés lesz ez a porvédő. Én ilyen alkalmak után takarítás után megnézném a görgőt is, időben nem olyan sok (főleg a takarításhoz képest), árban viszont eléggé sok egy új váltógörgő. Persze ha valaki nem megy saras körülmények között, csak száraz terepen, akkor ilyen gond nincs, de ez sokszor nem valósítható meg (hiába száraz az út nagy része, fás, pár méterrel lejjebb fekvő területeken a földút teljes szélességben, 5-10 méter hosszan is megállhat a víz, és nemigen lehet kikerülni).
A forgáspont csapágyazást azért nem hasonlítanám váltógörgőhöz. Jóval zártabb és sokkal érzékenyebb a szennyeződésre.
Ha zártabb, akkor nemigen lehet érzékenyebb, szerintem érzéketlenebbet akartál írni. Az tény, hogy egy forgáspont csapágy védettebb, mint egy váltógörgő csapágy, de például most is van haveromnál egy olyan bicikli, amiben úgy be van állva a forgáspont csapágy, hogy kézzel nem tudod megforgatni (van amelyik forog, csak darabosan). Pedig ha rá lett volna nézve néha/újra lett volna zsírozva, akkor semmi baja nem lenne (persze ha szabvány csapágyak mennek bele, akkor nem kerül sokba, de ha valami nehezebben beszerezhető csapágy van a vázban, akkor főleg megéri a karbantartás). Másik haverom össztelósa rendszeresen újra van zsírozva, a csapágyaknak semmi baja még most se (pedig használtan lett véve, de az volt az első dolgunk, hogy az összes forgáspont csapágyat újrazsíroztuk)."Persze én is azt mondom, hogy rendszeres használat mellett évente nem árt megbontani. Viszont legtöbb estebe amíg nem lóg és nincs hangja, nem sok gond van vele."
Az előbb még azt írtad, hogy gondozás mentesek, ha elkopnak, cserélni kell őket. Most meg érdemes évente rájuk nézni?
Pont az a baj, ha lóg és hangja van, akkor már késő, mert cserélni kell. Addig kell ránézni, amíg ezek az esetek nem állnak fent, mert így nagyon ki lehet tolni az élettartamukat. -
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #56265 üzenetére
Azért nem olyan nagy ördöngösség a kazetta javítás. Csak macerás, sokáig tart, ezért sokat kéne elkérni érte. Szerszámot se kell venni hozzá, akár egy dugókulcsból is le lehet gyártani, vagy egy megfelelő fogóval is szét lehet szedni (először én is így csináltam). A kilincsműbe nem ajánlott a zsír, ezért kellett volna bele olaj.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #56267 üzenetére
Abban sose volt gyárilag zsír. Max a golyókhoz rakhatsz kevés zsírt, úgy könnyű összerakni is. De oda is elég az olaj, csak akkor forog, ha gurul a bicikli, és amúgy sincs ott nagy terhelés
-
zoli03
őstag
válasz Normi™ #56382 üzenetére
Féktárcsa vagy fék? Haverom biciklijén volt Formula RX. Nagyon fogott, kb ennyi előnye volt, adagolhatósága gyakorlatilag nem volt, nagyon nem szerettem. Amúgy a hazai alkatrész ellátottsága elvileg nem túl jó.
Shimano miért nem jó? Van hozzá itthon is minden, jól fognak, szerintem jól adagolhatóak, kintről olcsók is.
-
zoli03
őstag
válasz JackFeryll #56486 üzenetére
Tudom, azért írtam.
-
zoli03
őstag
Most nem országútiról van szó, ott tényleg szélesebb a kazettatest. De ha utánaolvasol, láthatod, hogy minden cikkben azt írják, hogy a 11-es MTB kazetta kompatibilis a 8/9/10 sebességes kazettatestekkel. Elvileg a legnagyobb lánckerék beljebb van a kazettatestnél, az már úgyis olyan nagy, hogy elfér a küllőktől.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- OTP Bank topic
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Óra topik
- Kompakt vízhűtés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Diabetes - Cukorbetegség
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Prohardver app (nem hivatalos)
- További aktív témák...