Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz trialboj #240909 üzenetére

    Szerintem a downcountry az elmúlt ével egyik legjobb találmánya. Jól mászó könnyű xc-t akarsz, de lefelé sem szeretnéd összef*sni magad? Downountry... szerintem a 120-130mm trail gépek a downcountryk miatt halnak ki lassan és ez az egyik oka, hogy a trailok elmentek all mountain irányba.
    Merev xc kinek való: nekem! Kezdem unni már, hogy megint kezdjük a fully vs merev vitát, holott egyértelműen van a hardtailnak is létjogosultsága. Már csak azt várom, hogy több downcountry hardtail legyen a piacon! ;]

    - olcsóbb
    - azonos áron könnyebb
    - azonos áron jobb felszereltség
    - kisebb karbantartás igény, otthon is egyszerűen szervizelhető
    - nem sajnálod akár napi szinten belehajtani a legnagyobb sárba

    Tegyük fel, hogy pl. 1000 euróért olyan bringát akarsz, ami alkalmas terepre és akár versenyre is. Hardtailból kapsz 12 kilós gépeket normális geoval, Deore, Judy felszereltséggel, fullyból ennyiért nincs semmi, ergo nem fogsz bringázni.
    Ok, akkor bővítsük a keretet 1500 euróig. Hardtailból alu vázzal kapsz 10-11 kilós gépet Fox, Reba, XT felszeretséggel, vagy karbon vázzal Deore, XT, Judy, Recon szintet. Fullyból 14-15 kilós gépek ha vannak ennyiért, örülhetsz, szigorúan alu vázzal, fapados SX szintű alkatrészekkel, gyakran gagyi Suntour telóval. Szvsz nem ajánlott kategória.
    Bővítsük a keretet 2000 euróig. Juhé, fullyk között is végre megjelennek a normálisabb Deore, NX hajtások, Judy, Recon telók, még mindíg alu vázzal és a súly még mindíg 14-15kg. Ergo elérik felszereltségben azt a szintet, amit egy 1000 eurós hardtail, de 2-4 kilóval nehezebbek...
    Kb. 2300 eur körül kezdődnek azok a fullyk, amiket újan én meg is vennék, de súlyban még mindíg hátrányban vannak és karbantartásra többet kell költeni. Szóval elmondhatjuk, hogy ezen a szinten általában a fullyk 1000 euróval drágábbak és 2-4 kilóval nehezebbek. Igen, ott a használtpiac, de ez érvényes a hardtail gépekre is és a legújabb szabványokat, geókat jó eséllyel bukod. Szal fasza a fullyzás és jó a fully meg minden, de biztos mindenkinek van 2300+ eurója bringára? :U Mert nekem úgy tűnik még itt, szakfórumon is ennél olcsóbb géppel nyomul a többség. A múltkor MPowerPH is szépen leírta, hogy a hardtailnak semmi értelme, miközben tippre 6-7000 eurós (?) fullyt hajt :N

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • Angie™

    addikt

    válasz trialboj #240909 üzenetére

    Pályafüggő, szoktak menni Hardtail-el is, attól függ milyen a pálya kialakítása.
    És ne feledkezzünk meg az UCI MTB Eliminator sorozatról sem, ott szinte mindenki Hardtail-el megy. Ha jól emlékszem NINO 4 évvel ezelőtt még Hardtail-el lett világbajnok. Annyira azért ne temessétek a kategóriát :)

    [ Szerkesztve ]

    ⏺︎Gondolkoztál már azon, hogy bankot válts? ⏺︎Most megéri! ⏺︎Válaszd a Gránit, K&H vagy Raiffeisen Bankot az én meghívóm alapján és akár 60.000 Ft bónuszt kaphatsz. ⏺︎További részletekért írj!⏺︎

  • Fall-N

    veterán

    válasz trialboj #240909 üzenetére

    Kinek? Mindenkinek ez az "általános" MTB. Egyébként azért jó, mert könnyű, egyszerű, kevesebb dolog tud elromlani rajta (nincs felfüggesztés csak elől, ha van) és letisztultabb kinézetű, könnyebb takarítani, nem kell felfüggesztést szervizelni, nem kopik a váz (jobb esetben). Súly az nem feltétlenül előny, mert manapság nem sokkal nehezebb egy fully.

    Sokan azért szeretik, mert itt nem oldja meg a technika helyetted a terepakadályokat, itt van kihívás nem csak tank módjára átmegy mindenen. Extrémebb esetben valaki merev villát is rak (karbon) és még több kontrollt kíván a biciklistől.

    Ezzel az erővel minek merev DH bicó, mert olyan is van.

Új hozzászólás Aktív témák