Új hozzászólás Aktív témák
-
user2
csendes tag
válasz
macilaci78
#6299
üzenetére
Hm, asszem majd megkérdezem olajcserekor.
Más, AndroidAuto. Androidos telefonom van, jó régi, Redmi 7. Feltettem az apk-t, vezetékkel működik is. Viszont van egy anomália: csak és kizárólag reggel hat és hét között, mikor megyek a bányába (szerencsére nem kell naponta...) lecsatlakozik a telefon. Van, hogy kábel kihúz-bedug és megy tovább, de volt, hogy nem volt hajlandó többet csatlakozni aznap reggel. Bármikor máskor működik, csak reggelenként játszik ilyet. Mi lehet a gond?
-
user2
csendes tag
Srácok, ez mi lehet és honnan hiányozhat? Egyáltalán, hiányozhat bárhonnan? Anyósülés alatt találtam, de nem látszik, hogy hiányozna valahonnan.
(Mintha régebben a Rióban is találtam volna egy ugyanilyet, de annak se lett meg a helye... 🤔)
-
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani megbízható vállalkozást, amelyik vállalná és szépen kivitelezné egy Kia Sportage IV-ben a fejegység cserét, valamint tolatókamera beszerelését?
Esetleg tudnátok ajánlani fejegységet az alábbi elvárásokkal (teljesen kuka vagyok a témához, nem tudom, hogy mi lenne az ideális):
- minimum a gyári zenei hangminőség és bluetooth kihangosítás (mikrofon is) szintjét teljesítse,
- a kormányról vezérelhetőség megmaradjon (legalább a hangerő módosítás, némítás, telefon felvétel, letétel),
- a gyári bemenetek a középkonzolon (USB, AUX) használhatóak maradjanak,
- lehetőség szerint működjön együtt a jelenlegi integrált kijelző fényerő állítási funkcióval (he ez nem megoldható, vagy jelentős költségnövekedést jelent, akkor nem ragaszkodom hozzá),
- változtatható színű gomb háttérvilágítás (ha ez nem megoldható, vagy nagyon feláras, akkor fehér, vagy piros háttérvilágítást szeretnék),
- vezeték nélküli Android Auto támogatás főleg navigációra (esetleg vezeték nélküli telefon tükrözés is, de nem kizáró ok, ha nem tudja csak vezetékesen),
- Bluetooth-on keresztüli zene lejátszás.Köszönöm
. -
Akula
őstag
válasz
Dare2Live
#6295
üzenetére
Mondasz valamit és mutatsz egy képet ami nem pontosan oda tartozik.
Ez az ábra a sebességfüggő menetellenállást mutatja. Adott állandó sebesség mellett mekkora menetellenállással kell számolni (arról most ne beszéljünk, hogy helyesek-e az értékek, a lényeg, hogy jellegére rendben van).
Amiről mi beszélünk az pontosan a Bp-i viszonyok, vagyis amikor nem tudsz állandó sebességgel haladni. Márpedig az állandó sebesség fenntartásához sokkal kevesebb üzemanyagra van szükség, mint a tömeg felgyorsításához. Ha meg felgyorsítottad és máris fékezned kell, ami mozgási energia nem rekuperálódik, csak hővé alakul, az jelenti az igazi üzemanyag veszteséget.
Elmondom, mi a szent grál, mert így csak a hitetlenkedés fog menni:
- kocsiból kipakolni mindent, amire nincs szükség. Se tetőcsomagtartó, se csilivili bizbaszok,
- gumi 2,2 van előírva, de még soha nem voltam 2,4 alatt, (talán csak akkor, amikor beállt a fagy és egyből gurultam be a benzinkútra pumpálni),
- útvonal megválasztása (se fekvőrendőr, se útépítés, terelés, nem engednek ki stop táblánál, de jár a motor, stb. Nem feltétlenül a legrövidebb utat keresem, hanem ahol több a sáv.
- felvenni és megérteni hömpölygő forgalom tempóját. Már 30 másodperc alatt ki lehet tapasztalni a környezetedben lévő szereplők stílusát. Ki az aki oda se figyel, ki az aki úgyis letol mindenkit, stb. Ezek manőverét be lehet építeni az előrejutás érdekében.
- Nem fékezni. Nagyon keveset fékezek, azt is csak érintve. Inkább követési távolságot tartok, sávot váltok, messzire előre jelzem a szándékomat, nem utolsó pillanatban taposom a féket amikor le akarok kanyarodni, hanem már előtte jóval csökkentem sebességet, megy index, pakolom fokozatokat.
- gyorsítás: akkor taposok bele amikor tényleg kell, mert ezzel sokat nyerek, pl. egy lámpaváltást, vagy 3 buszt és 2 mazsolát meg egy kamiont. Ez megtérül.
- nem akkor kell elindulni, amikor google szerint egész város vörös. 15-kor még csak gyér a forgalom. Lecsapom laptopot és nem érdekel senki, semmi, én indulok haza,
- emelkedő: előtte kell magasabb sebességre szert tenni és ahogy közelítünk a tetőponthoz, fokozatosan elvenni. Pl. M0 Péceli szakaszán 120-ról 90-ig, visszafelé pedig a maglódi felhajtónál még csak 90, majd mire elérem a lejtési pontot finoman húzom fel 100-ig, mert ott már megvan a többi közlekedő alapsebessége, a lejtőn Pécel mellett 2,3-as fogyasztás mellett 130-140-ig nyugodtan, majd következik egy enyhe emelkedő az M31 leágazónál és ott szépen visszaveszem 110-ig, mert a kanyarból kifelé jövet már mérhetnek. Ez a manőver amit itt leírtam nekem 4,7-4,9 fogyasztást produkál ilyen sebesség mellett. Városban nyilván meg kell állni, motor ketyeg, ott több a 100km-re vetített fogyasztás.
Szóval igen, hozható.
Ja, még ezt elfelejtettem: amikor ki van írva, hogy utópálya lehajtón a sebesség 40, az a csúszós útfelület miatt van. Tök száraz időben még családdal is be lehet venni ezeket az íveket 70-nel, körforgalom is kényelmes 60-nal, nem borul semmi.
-
Dare2Live
félisten
válasz
FollowTheORI
#6294
üzenetére
"Nem igazán az számít tapasztaltom szerint, se a km/h, se a sebességfokozat."....
Ez nekem olyan scifi mint egy benzines nem hibrid autóval 4.6al járni BPn-agloban.
csak úgy:

-
válasz
Dare2Live
#6263
üzenetére
Nem igazán az számít tapasztaltom szerint, se a km/h, se a sebességfokozat.
Ami számít hányszor kell gyosítanod... amiket irtam kb átlagosan igazak amúgyis.
Valóban lehet jobb lett volna odaírni még azt is, hogy a fogyasztási sáv felső részén vagy, ha gyakran gyorsítassz (dugó pl) és az alján (vagy akár méginkább alatta), ha ritkán kell (országút/pálya).
Arra akartam támpontot adni, hogy kb amelyik "sávban" vezetsz (dominánsan) az fogja meghatározni mennyit fogyaszt átlagban, és ezek a kocsik kb ennyit.Itt látszik nekem is, hogy ingadozik, ugyanolyan környezetben/útvonalakon a fogyasztás attól függően melyik tartományban vezetek inkább:
Gasoline consumption: Kia - Rio - 1.4 MPI - Spritmonitor.deAmikor 5.8-9 körül van akkor 3000 a max, autópályán is ez 120 km/h max, 6 sebességes a kocsi (a legutóbbi két tankolás között pl csak így mentem, "tudatosan" spórolósan
) .
Amikor 6-6.5 körül van, akkor már a 2500-3500 körül van főleg... amikor meg 7 fölött, ott kinyomtam a szemét, városban is meg pályán is... 3500+ fordulattal... ami 140-150 km/h is akár... belső sávban tolva lefele a mazsolákat.
Az elsőt neveztem moderate-nak, amikor két tankolás között az a használati mód volt 90%-100%-ban... normál az a középső... és fast, amikor nehézlábbal mentem főleg.

És nagyon szépen kiadja amit írtam, mert egyiknél sem a sebesség vagy a fokozat számított a végén, hanem a fordulatszám tartomány... nyilvan ami meg meghatározza a sebességet ez igaz... de nem fordítva, szóval sose a sebességet néztem, ha takarékoskodni akarok, hanem hogy mennyire pörgetem mikor váltom el... illetve hatodikban meddig pörgetem fel.
Lehet menni 50-el negyedikben is 2000-et forogva, meg ötödikben is 1500-at forogva... csak előbbinél többet eszik, stb. Ezért nem a sebesség számít, hanem hogy pörög, fokozatot meg úgy választod hozzá, hogy mennyivel lehet/akarsz menni.
-
Akula
őstag
@ mindenki:
-
Akula
őstag
válasz
macilaci78
#6288
üzenetére
Vatikán?
-
Akula
őstag
De jó is volt a 2020-as év!
Mindenki otthon ült seggén maszkban, nem volt dugó, ingyen parkolás pesten ahol eszembe jutott, 100% HO.
-
válasz
Dare2Live
#6284
üzenetére
Heti 1-2 nap HO. Másrészt, napi 1.5 óra inkább, van hogy kevesebb. Ezt a 1.5 órát állítom szembe a 3 óra tömegközzel. Nyáron ha bejön a motoros szezon, akkor ebből még lehet lejjebb faragni, mert motorral 20-25 perc alatt bent vagyok kényelmesen.
Részemről ezerszer inkább ez az életmód, mint Pesten lakni.

-
válasz
kisza25
#6282
üzenetére
6:30 kelés, 7:10 indulás oviba, 7:45 körül kijövök, így 8:30-ra érek a munkahelyemre. 17:00 végzek, 17:45 haza.
Autó nélkül ez tudod hogy nézne ki?
6:10-kor kelés, 6:50-kor indulás, 7:45-kor sétálnék ki az oviból, 9:15-9:30 között érnék be a munkahelyemre, emiatt 18:00 körül végeznék és 19:30 körül érnék haza.
Tehát egy olyan napi 3 órát nyerek az autóval.
-
Dare2Live
félisten
válasz
macilaci78
#6280
üzenetére
Ilyen dugóban 20-30liter/100km simán lemegy.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Dare2Live
#6279
üzenetére
Nem néztem meg, a BC úgyis hazudik. Mikor elhoztuk a kereskedésből, 12,5 litert mutatott. Amit személyesen tapasztaltam: napon állt a kocsi, augusztusban. Előre gurult vele a kereskedő egy autónyit, hogy körbe tudjuk járni, közben a klíma ment maxon, 10-15 perc. Utána kiállt vele a bejáróra, menjünk próbakört, Gazdagréten felfelé kicsit. Hosszú egyenes, nyugodtam nyomjan neki, nem szokott trafi, rendőr lenni... Mondtam, hogy hideg motorral inkább nem tiprom.
116 lovas turbódízel után a 136 lovas turbódízeltől nagy csodát úgysem várok. De gondolom, akik előttem nézték, azokat is ugyanígy lelkesítette a hölgy... Szerencsére csak pár hetet volt a kereskedésben a kocsi.A legextrémebb az volt, amikor az M43 pályán beleeszaladtunk egy dugóba Nagylak előtt. Azon a 4-5 km-en az Ignis egy negyed tank benzint evett meg kb 2-2,5 óra alatt.
-
Dare2Live
félisten
válasz
macilaci78
#6276
üzenetére
Így használva fogyi mennyi?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
macilaci78
nagyúr
Nem tudom, mekkorák a gyerekek, hányan vannak. Kicsik voltunk még, talán még ovisok, mikor a 3 ajtós Lada Samarát vettük és bő 30 évig volt velünk. Mondhatom, abban nőttem fel.
A három ajtós kivitel a hátsó ülésről megszokható, de gördülékenynek sehogy sem lehet nevezni a ki-beszállást. Illetve a nyári melegben a fix hátsó ablakok sem voltak komfortosak.
Elöl van egy minimális szög, amiben ki kell nyitni az ajtót, hogy ki tudj szállni a kocsiból. A hosszabb ajtó viszont távolabb ér a bódétól ugyanakkora nyitásszög mellett. Városi zsúfolt parkolóban, vagy bevásárlóközpontban ez lehet problémás.
Pakolni viszont könnyebb volt benne azáltal, hogy a B-oszlop hátrébb volt.A Ceed testvérmodellje az i30, azt is nézegetheted.
Ez nem VAG konszern, nincs akkora varia a motortípusokban. Adott bódéban az 1.6 ugyanaz. Nem trükköznek, hogy ugyanazt a blokkot másik ECU-val, másik turbóval árulják 90-130 LE közt négyféle teljesítménnyel, meg ötféle váltóval.
-
Bondix
aktív tag
Asszem megvan a dizájn részbe milyen KIA-t szeretnék 🙂
KIA Ceed ferdehatú 🥰 Ez már van 2-3 misi között. 2010 utániakat néztem max 200 ezer km-ig.
Nem a kombi sw és a nyújtót fenekű hanem aminek szép dizájnos segge van.
3 vagy 5 ajtós mind kettő tetszik.
1.6 az 1.4 elengedem többen szidják.
Milyen pro/kontra vélemények vannak amire figyelni kell motor típus stb fogyasztása !?
Még mindig az van, hogy többségbe városi használat bolt és gyerkőc szállítás suliba de munkaszempontból lehet napi 50km táv másik városba Pécsre is játszani fog.
Köszi előre is.
-
user2
csendes tag
Érdekes. SS-t én sem használom, engem zavar.
A Rioé ráadásul kicsit lassú is néha. Ha "épp megálltam, szinte még gurulok, de már mennék is" szitu van, hajlamos sípolással jelezni, hogy várjak kicsit. A Ceedben is csak kipróbáltam, működik, de nem használom. -
user2
csendes tag
Megvolt a negyedik tankolás a Ceeddel (1.5T-GDI). Minden alkalommal alacsonyabb érték jött ki. Az első tankolást nem számoltam (49,25 liter ment bele, szerencse, hogy közel van a kút a szalonhoz), a második 6,5, a harmadik 6,3, most 5,7.
Valaki írta, hogy a fedcomp és a tényleges között nagy eltérés van. Nekem ez elég közelinek tűnik:
-
Robi_73
őstag
Nálam az 1.4-es Venga fed.comp szerinti átlagfogyasztása az első 2 évben 6.2L, akku csere utáni 2 év átlaga pedig 6.3 L/100km. (2/3 város és 1/3 országút)
-
kisza25
félisten
válasz
FollowTheORI
#6260
üzenetére
Még kicsit könnyebb is
-
user2
csendes tag
válasz
FollowTheORI
#6260
üzenetére
Pffff.... 1.25 MPI Rio, normálisan használjuk (1500, de inkább 2000 felett, max 4000-ig, nagyon néha 5000), falu-kisváros, simán 6+/-0,2L/100km. Semmi trükk, SS induláskor kikapcs. 50-nél harmadikban gurul, semmi alacsony fordulaton nyöktetés.
-
Dare2Live
félisten
válasz
FollowTheORI
#6260
üzenetére
Sebesség nélkül ez erősen necces.
-
Dare2Live
félisten
Nekem ennyit evett erősen fogyira menve az 1.0as yaris 1. [link]
Ennyit ha normálisan használtam. [link]
Odafigyelve simán el lehet járni 6liter alatt.yaris 1 tipikus örökélet +1nap dolog. Aki pl cserélte rendesen olajat ott 15év 600.000km után még simán gyári a lánc sé természetesen gyári a vízpumpa is.... Ezt 2024ben ~semmi nem tudja. Örülünk ha 100.000kmnél nem ugrik a lánc. Meg a rozsdára kell figyelni, küszöbbe elfújni egy-egy flakon üregvédőt. Kormány tud csúnya lenni mert 20év nap megeszi, meg a műanyagokat jellemzően szétrugják a gyerekek.
-
Nekem 1.4 Rio van 2017-es YB.
Erről nekem ez a tapasztalatom kb jópár év után:
1500 alatt nem szabad erőltetni.
1500-2500 között, 5,5-6l körül eszik.
2500-3500 között 6-6,5l elvan...
3500+ felett meg 7+ liter... határ az ember talpa.
Szóval, ha valaki ezen sávokban el tud járkálni... attól függően kb ekkora átlag fogyasztással számolhat. i20 is ilyen lehet, hisz kvázi ugyanaz a kocsi.
-
válasz
macilaci78
#6257
üzenetére
A mankó szvsz bőven elég. Azzal már elcammogsz egy gumisig
-
macilaci78
nagyúr
A pótkerék nekem is becsípődésem. A Ceedben csak mankókerék van, de a dupla fenekű csomagtérpadlót egy rétegelt lemezzel helyettesítve elfér a legszélesebb gyári méret is, így egy teljes értékű 5. kereket tettem be.
A gumi csomagtértálca miatt az a lapos fakk amúgyis csak körülményesen hozzáférhető. Kb mindegy, hogy oda, vagy a pótkerék mellé temetem-e el a motyót.És a 16" lemezfelni közepébe nagyon szépen passzol a mankókerék közepében lévő szerszámkészlet.
-
Akula
őstag
válasz
Dare2Live
#6254
üzenetére
19 éves 1.0-s Yarisom (most asszony jár vele) 8 liter az átlag.
Nyugis 90-es tempónál 4,4-et eszik, 100-nál már 5,2-t. Városban 9. Pedig az egy kicsi autó.
Már mindenütt voltam vele, ha belefeszülök se tudom 6 liter alá levinni. Azt mondták, ECU-t kéne cserélnem benne, de ennyit nem áldozok rá. Amíg megy, megy, utána roncstelep.#6253 kisza25: ezt a váltós dolgot, lehet, hogy csak én nem értem. Leírnád, mit befolyásol a fogyasztásban?
-
Dare2Live
félisten
"Csak azért nem értem, mert ha 70%-ban elektromos hajtást használsz, akkor a maradék 30%-ban mennyi a fogyasztás 9 liter?"
kb. Nagy csoda nincs benne. 2hét használat után ordít a rendszerről amit amúgy is tudunk, hogy a fogyasztásra van összerakva. Megvan a motor "munkapontja" ahol a legjobb a termikus hatásfok + intenzív gyorsulásnál szokott bekapcsolni ez a kombo dobja azon a 30%on amikor jár kb a 9literes átlagot.
Én most 90% városban használom. Jellemzően "intenzívebb" gyorsulásoknál indul be a motor. Ekkor pillanatnyiban yarisból kiindulva van 15-20liter is a fogyija. Ha már nem kell gyorsítani tölti az aksit ~100% hogy "munkaponton" (amikor a termikus hatásfok a legjobb) aztán kikapcsol és reggeli dugóban van hogy 5percig ~2km be se indul. Ezen a 10kmes reggeli iskola, ovoda távon a Venga megeszik 10litert, yaris, baleno, SCross 9et, 1.6 crdi 8at ez meg 4.3at. Oké ez a kör extra mód kedvez a hibridnek de akkor is brutál a fogyi difi. Ja és még nincs bejáratódva szóval ez még csökenni is fog 1-2dlt.
Országúton nincs ekkora különbség ott venga 1.6 kb 6litert eszik, yaris 5öt ez meg tippre ~4.5et.
A CVT előzésnél elsőre erősen fura lenyomom a gázt nem történik semmi majd felbőg a motor ééééés elindul. Majd átrakom power modba hátha ott kevesebbet vacakol.
Így full extraban meg lehetne szokni "sajnos" nemsokára elviszi édesanya. Az alcantra, állítható elektromos deréktámasz, adaptív led fényszoró... kombó kellemes dolog. A fogyasztása parádés városban az biztos.
"Egyszerűen nem kell fékezni és kész."
Ez elég nehéz agloban, BPn.
btw régi 1.0 yaris ami legendásan keveset evett 0w20al, 890kg, energysaver gumival 14es acélfelni, gumi 2.8barra fújva... tud országút-falu vonalon 4.6ot. De aglo-bpn az se tud olyat mint apósod a vitaraval.
-
Akula
őstag
Feleségem 1.8-as Verso-ja fél évi ingázással és gyerek taxizással volt 7,5.
Pedig az böhöm nagy és nehéz. De ha lenullázom és felhajtok M0 autóútra, akkor egy 30 km-t megtéve 110 km/h-val is 7,5. És légkondival csak icipicit tesz hozzá. Pesten áthajtva M3 szerencs utcától Egér útig pénteken délelőtt 5,8 fogyasztás. És nem dudált senki, hogy menjek már.
-
-
Legyen mar itt rendes fogyasztás is
Én 8,5-el járok jelenleg agglobol Bp-re. (ceed 1.5Tgdi 7dct) -
Dare2Live
félisten
Ránéztem 1.6 Suzuki Vitarara is.
203db Suzuki Vitara 1.6 van fent.
A 203db átlagfogyasztás 6.8l/100km.
203dbból a legalacsonyabb fogyi 5.55 l/100kmel
Ezek után a 4.6-4.8 úgy hogy nem érdekli, kikapcsolja a start&stopot és nem tököl nekem finoman fogalmazva scifi.És teszem hozzá, hogy spritmonitoron a felhasználók egy jelentős része de a rekorderek ~fixen hypermilagesek. Energysaver gumi, azt is túlfujják 2.8-3barra, pulse&glideolnak... és így jön ki a rekordernek 5.5liter/100km.
-
Dare2Live
félisten
Érdemit nem tudok rá reagálni ez nekem scifi.
btw jelenleg egy hibrid 1.8 CHRel járok. Ez tényleg hibrid városban az idő ~70%ban nem jár a motor. ~100%ban atkinson ciklusban jár. 4.4es az átlagom. Uezzel a motorral spritmonitoron az átlag 5liter a rekorder pedig 4.1literrel jár.
-
kisza25
félisten
Nem, nem placebó, nincsenek bejáratva ezek a motorok, csak át vannak forgatva, hangja is más volt mindegyiknek újonnan.
Sokat javult a gyártástechnológia, de azért valamennyit még kopnak.
Nekem eddig volt 4db új autó szalonból, igaz nem egyformán lehetett érezni, legdurvább különbség az a 2006- os skoda fabianál volt, annak szabályosan karcos hangja volt az elején, de azoknál elő is volt írva a csere 1000km után. A kia ceednél éreztem a legkevésbé a dolgot, de azzal 3 nap alatt mentem 1000km-t, jóforman a szalonból mentem vele vissza Ausztriába dolgozni, annál nem is tudtam lecserélni csak valami 7-8 ekm után.
Mindkét fiat tiponál is érezni lehetett, de ott szerintem volt valami szoftveres tiltás is, mert 7-8 ekm után kezdett el élni az autó és ezt nem csak én éreztem így.
-
Akula
őstag
válasz
Dare2Live
#6243
üzenetére
Nekem agglomeráció + Bp: 5,5-5,8 és nem szoktam vacakolni, el is kopott összes féktárcsa papírvékonyra. Igaz, ez csak 1.25-ös, de akkor is nehéz.
Gumi 2,4 és nincs gond. Nekem a pici motor miatt autópálya a drága, mert 140-nél már 7,5-öt eszik. Ha meg légkondit is kapcsolok 9. -
Dare2Live
félisten
Városnál nagyon nem mindegy, hogy pl Nagykanizsa/Pécs vagy BP/Székesfehérvár. És még azon belűl sem mindegy. Az egyik esetben = nincs dugó, körforgalom kvázi fékezni se kell akár reális is lehet a 6liter. BPn meg dugós szituban a duplája de extrem esetben mégtöbb.
Benzín/dízelár és rengeteg dologtól függ de ökölszabály, hogy évi 20-25kkm alatt benízn felette dízel.
-
Akula
őstag
+1
Én is kértem, hogy bejáratás után cseréljenek olajat és hangosan röhögött egyész szervíz Jászplasztiknál, hogy miről beszélek, gyárban bejáratott motorokat szerelnek be.
Utána meg én röhögtem, hogy az EoL teszt az nem bejáratás, bekoptató bejáratás max. a Royce-nál van. -
user2
csendes tag
Beszéltem velük. Szóval úgy "márkaszervíz", hogy mindent a gyári előírások szerint csinálnak (valamit fizetnek is a Kiának, de passz, hogy mit és miért), adnak számlát is. Így jogilag él a gari ha ők csinálják az éves karbantartást.
Más: új autó (160 t-gdi) bejáratását követően szerintetek érdemes egy olajcserét végezni? Így az első ezerpárszáz km-en túl finomabban pörög és erősebb is, érződik a változás, szóval csak bejáratódik. Anno a Rionál volt négyezernél egy olajcsere, de nem tudom, hogy a lelkemnek tett-e csak jót, vagy tényleg volt értelem?
-
Bondix
aktív tag
válasz
Dare2Live
#6231
üzenetére
Hát ez az örök kérdés úgy láttom.
Facebook csoportba is néztem ki mit ír és kérdeztem de...
Benzines vagy dízel városra 1.4 vagy 1.6 valaki erre valaki arra esküszik.
Leginkább láb függő úgy veszem észre én is. Meg hogy az előző tulaj vagy tulajok mennyire figyeltek oda mennyire hajtotta szét.
Van aki ír 9-10L városba van aki 6L
Lánc stb benzines hiba de azt alap cserélem mondjuk de...
Dízel a turbó és stb
Benzinesbe később van erő dízel egyből gyorsulTudom hogy városra mentem rá de bele kell karkulalnom ha netán munkahely másik városba lesz az napi 20km oda azaz kb 50km oda vissza akkor viszont már lehet a dízel jobb.
Hát ez nehéz döntés.
Mondjuk én azóta vagyok parás amióta volt a 98as Audi A4 b5 2.4 ami egy benzin temető volt. Kb vehettem volna egy saját kutat magamnak meg persze ott szerettem is nyomni neki mert élveztem h megy 🫣
Most meg van egy 2000es seat ibiza 1,4 és tűrhető ahogy megy nem lehet ossze hasonlitani persze inkább én fogadtam el, de megtanultam nyugodtan vezetni motorfek stb és a fogyasztása is kb fele annyi. De persze más a bodé súly seat és Kia 1.4 és 1.4 között is.
Tehat ezért kérdezem h 1.4 1.6 nagy különbség e fogyasztás és erőbe. Hajlok az 1.6 Crdi felé de az 1.4-1.6 benzin felé is de kb mindegyike írnak jött és rosszat is. -
macilaci78
nagyúr
Milyen nehéz a lábad? Mennyire van elkoszolódva a motor belül?
Korántsem biztos, hogy a nagyobb motor többet fogyaszt. Sőt, VAG vonalon van arra példa, hogy egy Passat 1.6 CRDI többet fogyaszt, mint ugyanabban a bódéban a 2.0 CRDI. Egyszerűen az 1.6-osnak az a bódé nehéz. De ott sokaknak az a véleménye, hogy alapmotorral nem veszünk autót.
Az 1.6 benzines jobban megy, de fogyasztani akkor fog többet, ha élsz is lehetőséggel. A bogrács is csak akkor nehéz, ha tele van.
-
Dare2Live
félisten
-
user2
csendes tag
válasz
macilaci78
#6221
üzenetére
Oké, ez biztató, asszem holnap felhívom őket, megkérdezem.
Tuareg85 #6219 üzenetére:
A 12 éves Astrám szervízkönyve is végig vezetve volt, míg el nem adtam. De ez semmit nem jelent, csak egyszerűbb volt így, mint külön papíron. 😉 -
Bondix
aktív tag
válasz
macilaci78
#6228
üzenetére
Akkor az 1.6 jobban megy az okes de annyi a fogyasztás különbség?
Nem a gyári érték hanem a gyakorlatba.Évjárat honnan érdemes nézni amikor a benzines nem volt problémás? (Annyira problémás)
-
macilaci78
nagyúr
A gyártó szerint gondozásmentes a lánc, nem kell foglalkozni. A baj azokkal van, amiknél ezt feltétel nélkül el is hiszik.
Ha egy vezérléscserével kalkulálsz, nagy meglepetés nem érhet. Lerakódások minden motorban előfordulhatnak.Forgatni kell és megy. Meg fogyaszt is...
-
Bondix
aktív tag
válasz
macilaci78
#6225
üzenetére
Értem köszi!

De a láncot meg a vezérlést azt amúgy is szokták azaz ajánlott cserélni használt kocsi vásárlás után nem de?
Meg ha csak nincs dátumos papír az olajcsererol akkor azt is érdemes és akkor már saját felelősségem onnantól ezek.Amúgy az 1.4 az tényleg annyira gyenge?
Kérdezem úgy, ha ismered most egy 2000 novemberi seat ibiza 1,4 Select van mint hasonlat.
S ez városba megfelelő és előzésnél is fogjuk rá.
De persze ez akkor érdekes csak ha anyagilag nagy a különbség az 1.4 és 1.6 között.No mostmar legalább tudom mit nézzek kb 🙂
-
macilaci78
nagyúr
Ott tart az autóipar, hogy az első olajcsere előtt már garis motorcsere is befigyel néha.
A neked érdekes kocsikban az 1.4, 1.6 benzineseknek a nyúló lánc miatt van rossz híre. Mert a sok fogalmatlan júzer beveszi a gyártó szövegét, hogy nincs szükség cserére, élettartamra van méretezve a lánc. A valós tapasztalat, hogy 100k km-nél rá kell nézni és szükség esetén cserélni. Ha nincs szükség a cserére, akkor onnantól kezdve 50k km-enként ellenőrizni.
A probléma, hogy a láncvezetőt feszítők puhulnak, rövidebb úton engedik futni ugyanazt a láncot, ezért tűnik úgy, hogy nyúlik. Ha nem veszed észre időben, ugrik a vezérlés, ha nincs szerencséd, nem is csak egyet és rögtön kész a baj. Ha észre veszed, menthető a dolog és nem hétszámjegyű a javítás.Ennek tudatában előbb vennék évi 16k km városozásra egy 1.6 szívót, mint egy turbós dízelt. Tekergetik az órát. Aki újonnan megvette a dízelt, az hajtotta, mert megy és keveset fogyaszt. Ezzel az előnnyel a felárat csak nagyobb futás alatt gazdálkodja ki. A benzineset meg azért tekerik, mert rossz a híre és igyekeznek még elfogadható kockázatot mutató számlálóra belőni.
Nem azt mondtam, hogy 150k helyett 300k km-es futással keress, de a 200k-t élből ne dobd ki a kalapból. Magyarországi első forgalomba helyezésűeket nézz, ha van rendszám, JSZP-n rögtön látszik. A külföldről behozottakat nehezebb leinformálni.
Engem egy pillanatig sem zavart a 205k km a 6 éves autóban, mikor megláttam a szervizkönyvben 15 ezrenként a bélyegzőt, meg a csomagtartó egyik rekeszében az Osram Ultra Life izzókat és a szervizszámlát róla. Cégautó és még az izzót is a márkaszervizben vették. Nem mókoltak ezen semmit.
-
Bondix
aktív tag
válasz
macilaci78
#6220
üzenetére
Nem értelek nem mondtam nem tetszik hanem én 150ezerig nézek kocsit és van is csak most, hogy szűkítve lett más szerint ugye nincs de 170-180 ezerrel már volt az nem nagy lépcső.
De 250-300 ezerrel nem veszek kocsit.
Jó tudom volt aki már mondta hogy nem számít a km-er ha karban volt tartva a kocsi. De persze tönkre lehet vágni egy kocsit 50ezer km-el is tény. De akkor hogyan vásároljak nézzek kb lutri az egész akkor mindenre van pro és kontra.
De ezt egy használt kocsinal nem tudhatom pontosan hogy van e rejtett hibája még ha viszek is egy autoszerelot magammal de tény biztosabra mehetek vagy megbízok a kereskedőbe akinek érdeke hogy eladja a kocsit de lehet korrekt vagy nem vagy mint ahogy azt se hogy az a szerviz könyv az nem e vásárolt ugye...
Nem értem mi rosszat írtam.
Vagy érdemes venni 300 ezerrel kocsit?Ezért kérdeztem volna a bezin és dízel dolgott is de azt tudom ha városba használom nagyobb részt akkor a dízel nem előnyös.
Ha jól tudom ha nem akkor szívesen olvasom a véleményt erről is
Azért kérdezek mert őszintén nem értek hozzá itt meg gondolom többen vagytok aki igen. -
válasz
macilaci78
#6221
üzenetére
En eddig elegedett voltam ott a gyari vs. utangyartott kerdessel, probaltak racionalisan kezelni. Megvolt ugyanez is, hogy a gyari jo aron volt, de valamivel megvolt forditva is, nevettek a gyarinak az aran es a feleannyiba kerulo utangyartottat ajanlottak. Meg az utangyartottak kozul nem a legdragabbat, hanem azt, amelyikre amugy van gari.
Amugy szerintem ez a gyari vs. utangyartott ez oriasi kodosites/marketing. A gyarto is ugyanezek kozul a beszallitko kozul valaszt, neha cserel is koztuk, es minden esetben tesz ra jo kis hasznot. A userek meg azt hiszik, hogy a dragabb jobb, a beszallitok meg siman jatszanak azzal, hogy akkor megemelik az arat, hogy jobbnak gondoljak a userek... Mindekozben nagyon ritkan van, hogy kiderul valamelyikrol, hogy kiugroan jobb vagy rosszabb a tobbinel. -
macilaci78
nagyúr
A mienket ott szervizeltette az előző tulaj (cég), 15 ezres olajcsereperiódusokat tartva. Élt rá a garancia 150k km-ig. A Duna Autótól vették 0km-rel, de sosem volt ott szervizelve, máshol sem.
tuareg85: vásárlás után rögtön egy jobb első kerékcsapágy cseréjével kezdtünk, még röhögtek is a Lurdynál, hogy a gyári alkatrész olcsóbb, mint az utángyártott, vagy a gyári beszállítói. Szóval gyári került bele.
-
Akula
őstag
-
user2
csendes tag
Srácok, jól látom, hogy Lurdy melletti Kia szervíz nem hivatalos márkaszervíz? Gari miatt kérdezem.
-
Robi_73
őstag
Szia!
DOT 4 kell bele és keverhetőek egymással, de mivel cseréled nincs miről beszélni. A fékolajtartály tetején vagy a kupakján általában feltüntetik a gyártók, hogy milyen fékfolyadékot ajánlott használni az adott járműben és a kezelési útmutatókban is megtalálható ez az információ.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Amit a Hyundai kézikönyv ajánl benzin adalékot, valaki tudja hogy hol lehet kapni és amúgy mire adják? Nem ír semmi mást, csak, hogy x ezer km-enként önts a tankba y mennyiséget. I20 2018 1.2 benzin.
-
Akula
őstag
Sziasztok!
Valaki tudja, hogy fékfolyadékból mit használnak szervízben? Most kéne cserélnem, de nem tudom mit vegyek. dot 3,4,5? -
Bondix
aktív tag
Sziasztok
Kocsikat nézegettem eddig eredetileg Seat vagy Volkswagen volt a kiszemelt 2-2,5 misiig 90%ba városi használat lenne bolt és gyerkőc suliba szállítás és nem szeretnék kombit. De olvastam a Kia és Hyundai vonalon talán jobb minőség van. Havonta kb 2000km
Seatbol írták, hogy 1,2es gyenge nehéz a bodé és 2012 utanit mert előtte sokszor kiszakadt a vezermű-zsák....
Volt egy régi Audi A4 b5 2.4 benzintemetom 12L fogyasztás kicsit erős volt városba... jó volt szép volt de elmúlt a feeling a bezin árak miatt. Jelenleg egy régi seat ibiza 1,4 Select van erős váltás volt de de túléltem.... teljesen jó a 6-8L fogyasztás és nem lomha városba se. Páromnak egy kis Peugeo van 1.1 az nekem nagyon gyenge még városba is.
Szóval így jutottam arra h Kia vagy Hyundai vonalon néznék körül.
Első szempont nekem a dizájn a pofa, lámpa ne legyen csúnya (nekem) ezért is nem szeretnék kombi az nekem nagy és nem tetszik.
Gondolom a dízel felejtős városba.
Motor téren vagy bármi hiba melyiknél van melyik kiadásokat nézegessem ilyen téren?Köszi előre is.
-
válasz
Peter668
#6205
üzenetére
Baszki, ne szivass, azon a linken amit Te linkeltel most, ott van a kombi alatt pl. "Árlista - modellév 2025"
Na ebben ott van, hogy a MY25-ben milyen motorok vannak
Lassan lezárul teljesen a MY24-re a rendelés felvétel (ha van még egyáltalán), kiszórják a készletet és utána már csak az újat rendeled.
-
Robi_73
őstag
Szia!
Szerintem, ha valaki odafigyel az autójára az egyből észreveszi ha másképpen indul a verda, picit lassabban forog az önindító indítózáskor (kivéve mikor az utolsó indításnál megszakad a cella vagy zárlatos lesz és a következő indításnál meg sem nyekken az autó). Én a régebbi ellenállás alapú teszterekben hiszek. Megterheled vele az akkut, beállítod a teljesítményének megfelelő értéket és figyeled a mutatót, hogy mennyire esik le a feszültség az aksiban. Ha a zöld mezőben marad, akkor örülsz ha nem, akkor már nagy eséllyel nem is indul be az autó a tesztelés után. Ezek az új akkuteszterek sokszor a jó (új) akkumulátorokat is rossznak mérik. Nálunk is egy majd milliós értékű Bosch akkuteszter volt és amit ő rossznak mondott, vígan dolgozott még vagy 3 évig mire tényleg cserére szorult az akkumulátor. Amennyiben szeretnél teljesen megnyugodni, akkor cseréld ki az aksidat, de én egy 82%-os aksit nem cserélnék, vagy keress egy olyan helyet, ahol még régi fajta akkutesztert használnak és teszteltesd meg azzal...

-
Akula
őstag
Szevasz! Tudom, már régen kérdezted, de most jutottam oda, hogy egyáltalán PH!-val tudjak foglalkozni
Neked mikori gyártású vasad van?
Nekem 2015-ös Rio, teljesen fapados. Eredetileg egy 45-ös Rocket volt benne, de 8 év után kilehelte a lelkét. Vagyis még mindig lehet vele világítani, akksis fúrót kötöttem rá, de 330 indítóáramot már nem tud leadni, végig utcán ált, fagyban, tűző napon.
Az a Rocket - ahogy te is írtad - kalcium akksi. Amit ajánlottak helyette, az egy szintén kalcium 45-ös Banner, csak már 400 A indítóárammal. Szerintem ez annyira alap technológia, hogy nem szórakoznak ezzel a hőmérséklet függő indítóáram változtatós töltéssel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Robotporszívó Viomi S9 Alpha Fekete
- Elektromos roller új 0km-es
- Siguro TURBOVac Elite AI robotporszívó - Új, 3 év garancia, akciós ár!
- Saeco Exprelia EVO I Szervizelve I Patika állapot I Automata tejeskancsó I Garancia I Beszámítás
- Új Tefal EY9428E0 Easy Fry Dual XXL 11L 2 tartályos Air Fryer
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i7 16GB 500GB 5300M 4GB macbook garanciával hibátlan működés
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080 - 4 ÉV GARANCIA!
- Lenovo ThinkBook 16 G6 Ryzen 7 7730U 16GB 768GB SSD FHD+ 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
.






Lassan lezárul teljesen a MY24-re a rendelés felvétel (ha van még egyáltalán), kiszórják a készletet és utána már csak az újat rendeled.

