Új hozzászólás Aktív témák
-
gippazoid
őstag
válasz
racskobalazs
#6489
üzenetére
Elmegy, nekem eddig nem számláztak túl, pedig más szervizekben ez szokás. Pl. külön fizetős tételként rozsdásodás ellenőrzés, külön fékhatás mérés, stb. Mikor ez benne van az éves átvizsgálás munkadíj tételben.
-
SafE84
tag
Nincs MHEV hajtás, ugyanolyan, mint a tiéd.
A BC nekem kb 0.5 literrel ír kevesebbet, a valós átlag eddig 7.6l/100km (pályán 140 alatt nem nagyon megyek). De egyelőre még nincs benne sok km.
Ismét kicsit vissza nyúlok: az előző autóm (Skoda Rapid SB 1.2 TSI 110LE, 1100kg) 190e km-es átlaga 6.6l/100km volt. Ha azt nézem, hogy ez egy sokkal erősebb és sokkal nehezebb autó, akkor a 7.5-8 literes fogyasztás teljesen OK, szerintem. Engem inkább a fogyasztáshoz képest kicsi tank zavar. A Skodát elég volt 800km után tankolni, ezzel jó ha a 600 meg van. -
macilaci78
nagyúr
Nem ismerem ennyire a konszernen belüli különbségeket.
[CS]Blade2: az enyém is kifutott már a gariból, bár korban még belefért volna.
Az ajánlott 30k km helyett nálam is 15k csereperiódust tartottak, mindet ugyanabban a márkaszervizben. Főleg pályán használták Budpestről Kelet-Magyarország irányába.Én úgy vagyok vele, hogy csak arra adnak garanciát, ami el tud romlani.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
macilaci78
#6492
üzenetére
Ez 2019.01-es Rio 1.25, és a könyvébe az első oldalra tollal 15.000-enkéntet írtak bele. Lényegében mindegy, mert nem az enyém volt akkor, amikor meg megvettem, már nem volt garis a 150.000+ km miatt.
-
válasz
macilaci78
#6492
üzenetére
Tied dízel. Az 1.5T gyári csereperiodusa 15e km / 1 év. Ja es nincs tűrés, 1km vagy 1 nap tulcsuszas eseten azonnal ugrik a gari.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
[CS]Blade2
#6486
üzenetére
A 2017-es Ceedünknél már a gyári ajánlás 30k km az olajcserére. Nálam is 15 ezret tartottak.
Szóval az első olajcsere 15.595 km-nél valószínűleg bőven az ajánláson belül volt. -
atika88
senior tag
Sziasztok,
Tudja valaki, melyik biztosítékra lenne a legjobb bekötni egy KIA ProCeed GT 2020 esetében egy Xiaomi M500 DashCam Harwere kit kábelt? Leállítás utána Parkolás figyelőt és a késletett kikapcsolást is szeretném használni, azért vettem ilyen plusz kábelt hozzá.
A kábel szerint az ACC sárga kábelt az "alkalmazkodó sebességtartó automatika" biztosítékra kell kötni, a VCC+ piros kábelt pedig az autó leállítása utáni fix feszültséggel ellátott biztosítékára. Azonban belül a vezetőoldali biztosítékoknál ilyeneket nem látok, vagy melyik alatt lehetnek a jó csatlakozások

(Az autó műszaki dokumentációját átolvasva motorterében van ugyan a biztosíték táblán an egy IG1 nevű biztosíték - adaptív tempomat is közte van - ugyan ez az IG1 megtalálható a vezetőoldali biztosíték panelen. Nem tudom van e / lehet e egyáltalán párhuzam a kettő között!?)
Már vettem egy biztosíték lopót is. Így talán igényesebb a bekötés, plusz vettem bele 1-1 5A biztosítékot. A gyárit pedig az alsó biztosítékhelyre tenném a lopóban.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
AutoCarma Szerviz Kft.-vel valakinek tapasztalata?
Mennék éves nagyszervízbe, a "szakiktól" óva intettek és ők a legközelebbi márkaszervíz. -
[CS]Blade2
addikt
Vagy elnézték volna nekik, mert amikor ez eladó lett 165.000-nél, akkor rögtön vettek náluk újakat. Ha belekötnek 400-600km többletbe, akkor lehet a cég másik márkából vásárol legközelebb 10-20-30db-ot. Talán más, ha magánszemély van 1db-al. Egyébként sem tuti, hogy megint vesz és náluk, a javítás gariban meg lehet sok pénz, nem biztos, hogy kár érte az ő szemszögükből.
-
SafE84
tag
válasz
[CS]Blade2
#6486
üzenetére
Nekem az átadó hölgy kiemelte, hogy előbb lehet vinni, de később nem. Lehet akkor csináltak volna ebből problémát, ha valami a motorral lett volna valami.
Ez már 0W-20 olajat kér. -
[CS]Blade2
addikt
Én használtan vettem volt cégest, és ez is pályán lett bejáratva. Nem egész 4 hónaposan már volt 15.000km-es olajcserén, és onnan durván 4 havonta végig.
2019.01.16
2019.05.06 15 595 km
2019.08.04 29 187
2019.12.10 44 187
2020.05.15 59 325
2020.09.10 73 746
2021.02.15 89 904
2021.05.20 104 902
2021.08.24 120 464
2022.01.11 135 398
2022.05.04 149 870
2022.11.19 165 672 <-ezt már én cseréltem
2023.10.02 171 63010x a Papas-nál Lukoil 5W30-al, az utolsó 2 pedig Motul 0W20 és semennyit nem eszik. Amit eszik, annyi benzin belemosódik valszeg, mert 165-től 171-ig teljesen a max pöttynél maradt, és a mostani töltet is.
(Érdekeség, hogy rögtön kicsúsztak 15.000-nél, de cseréltek gariban csomagtartó zárat később. Talán 19-ben még nem volt szigorú, hogy garivesztés lenne ilyenkor? Na meg vettek vagy 10-20db-ot és mindet hordták, és itt +595km az 2 munkanappal későbbi szerviz csak. A 120464 és a 135398 is olyan, hogy beleköthető.)
-
SafE84
tag
válasz
[CS]Blade2
#6481
üzenetére
Hát nálam ez most kimaradt (mármint a "bejáratás"). Március 20-án vettem át az 1.5 T-GDI Fusion Plus DCT Cee'd SW-t, most már van benne 2800km. Nem igazán figyeltem a fordulatszámra, pláne, hogy a dct simán tiltásig forgatja egyesben ha kikanyarodva kicsit jobban nyomod a gázt. Arra viszont nagyon odafigyelek, hogy hideg motor esetén ne menjen 2500 fölé a fordulatszám. Az is igaz, hogy a 2000km-es olajcsere megvolt. Igyekszem finoman menni vele, mert kicsit frusztrál a fogyasztása, de ha menni kell, akkor menni kell.
Hozzáteszem azt is, hogy céges autó, szóval én használom is. De ez nem azt jelenti, hogy gyilkolom az autót, vigyázni szeretnék rá, mert amúgy nagyon tetszik.Anno a céges autóm egy Ford Fiesta Van volt. 1.4 TDCi 68LE. Azt konkrétan az Autobahn-on "járattam be". 6 év után 170.000km-el került el tőlem, a motorjának semmi baja nem volt. A motortartó bakok fáradtak el, illetve a féket fogyasztotta. Használtam rendesen, nem kímélve, de nem is gyilkolva.
Utána egy Skoda Rapid volt nálam mostanáig. 1.2 TSI 110Le. Az első olajcsere 30000km-nél volt (gyári csere intervallum). 120000km-től már 15000km-enként cseréltettük, miután lejárt a gyári. 190000km-rel adtam le 8 év után, a motorjának szintén semmi baja nincs most sem, ellenben az első futómű kuka lett. 60000km-enként kapott új gyertyákat.
Most itt van ez a Cee'd. Hamarább választottam, mint hogy utána olvastam volna rendesen, így egy kicsit meg vagyok ijedve hogy mi lesz a motorjával, meg a váltójával. Abszolút vegyesben használom városban rövid távon, főúton és autópályán egyaránt, szóval most is úgy gondolom idővel egy elég objektív véleményt tudok majd erről a típusról alkotni. Egy közös van az összes eddigi autóban, ami nálam volt/van, hogy csak a 3 betűs osztrák kút hálózatnál tankolok.
-
Sziasztok,
Kérdezni szeretnék: Hyundai I30N az alany: csere után fel kell tanítani az új akksit? Külföldi oldalon csak annyit találtunk, hogy a bezárt autó kb 4-5 óra után használható.
Válaszokat köszi. -
user2
csendes tag
válasz
mbalint987
#6479
üzenetére
1.5 T-GDI, kéziváltó, kb ez volt a rituálé:
1000km-ig fordulat 2-3000 között, max 1/2-2/3 gáz
2000km-ig fordulat max 3500-ig, kicsit több és bátrabb gázadás
3000km-ig fordulat max 4000-ig, "bátrabb", dinamikusabb (kb normál üzemű) gázadásIgyekeztem a fordulatszámot változtatgatni, nem menni folyamatosan azonos sebességgel, fokozatban. Sportos vezetést - ideértve az erős fékezéseket, hirtelen kanyarodást és irányváltást - kerültem, bár ebben az is benne van, hogy meg is kellett szoknom az autót.
A max fordulat és gázadás mondjuk vicces, padlót sosem nyomok és 4500 felett sem járt még. Valójában 4000-ig is sokszor felesleges, de szoktam pörgetni, mert mókás.

Volt olajcsere is valahol 3000km után.
Régimódi vagyok, na!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
mbalint987
#6479
üzenetére
Szerintem a bejáratás az volt régen, hogy nem azon a méreten volt a cucc a gyártás után, és össze kellett koptatni. A kopás miatt jól több hő keletkezett az első néhány használatnál és sokkal több volt a kopadék az olajban és, ha szűrős, akkor abban.
Kocsinál ez egy olyan dolog, hogy ki mit gondol, elég pontos ma a gyártás, elég nagy a szűrő, hogy elférjen rajta az esetleges extra mennyiség az 1. cseréig, vagy nem hiszed el.
Fűnyírónál tényleg fekete az olaj 5 óra után, és ott nincs szűrő, ha kihagyod ezt az 5 órás cserét akkor a következőig ott fog úszni benne ez a kopadék.
Láncfűrésznél a benzinben van az olaj, ott az elején az összekopásnál a melegedés a probléma. Az úgy jó, ha normálisan használod, de amikor már forró, akkor kikapcsolod. 2.-ra megint, amíg nyers és túlmelegszik, addig bejáratós. Nem kell felkötni a fára és alapjáraton pöfögtetni, hogy ugyanúgy túl forró legyen és még jól lekoszolódjon, mert a kétütemű pörögve üzemel, az alapjárat csak arra van, hogy járva maradjon.
Kocsinál lehet a legkevesebb a pontatlanság, a legtöbb az olaj és a legnagyobb a szűrőn a hely. Melegedés ellen pedig a legnagyobb a hűtő, és nem lég, hanem víz.
Ha úgy gondolod, hogy k..a melegszik, akkor kíméld az elején, ha pedig tartasz attól, hogy az elején extrém kopadék lesz, akkor cserélj olajat és szűrőt. Amit eddig olvastam, ált. aki kérte, annak szóltak, hogy totál felesleges, pocsékolás de, ha kéri, megcsinálják.
-
válasz
mbalint987
#6479
üzenetére
Nekem is 1.5t dct van, én 3.000km-ig nem padlóztam, nagyjából ezt tekintettem bejáratásnak.
-
mbalint987
aktív tag
és @vihartigris: Köszi a válaszokat!
Bejáratásról mit gondoltok? A kézikönyv ad "jótanácsokat" az első 1000 km-re, de többnyire fordulatszámra vonatkozik, ami nálam DCT váltónál zárójeles. Ugyanúgy használom az autót mint az előző kocsim, szóval van benne autópálya, dinamikusabb városi haladás, lazább városi és távolsági közlekedés, valamennyi alapjárat. Kellene valamit pluszban betartanom amire nem vagy nem úgy gondolok?
-
Dare2Live
félisten
Ha normálisan megtervezték, legyártották mért ártana ha 2000es fordulattal poroszkálsz? Ennél sokkal jobban terheli a hengert, dugatyúkat ha 2000es fordulaton padlózol de azt is bírnia kell egy megfelelően megtervezett, legyártott motornak. És ez érvényes szívó motorokra is.
Azt sajnos aláírom, hogy hideg olajnál, motornál az első 6-10kmen érdemes lehet magasabban tartani a fordulatot mert gyorsabban bemelegszik a motor, olaj még nem szuper folyós és kissebb terhelés a dugatyúnak ha 2500ös fordulaton kezded az előzést mind ha 1300on. És erre sajnos nem eléggé tervezik/gyártják a motort.
@kisza25
"Magasabb fordulat, magasabb olajnyomás"Én a legendásan tartós, mindent kibír 2szfe toyota motornál tudom hogy kb 900as fordulatnál teljesen nyit a túlnyomás szelep, 900as fordulatnál maximális olajnyomás van. Semmivel sincs nagyobb olajnyomás a motorban 3000es fordulatnál mint 900asnál.
Itt egy fontos gondolat még, hogy a megfelelő olajnyomás nem egyenlő megfelelő olajáramlással. És a megfelelő kenést a megfelelő olajáramlás adja! plda kedvéért képzeld el, hogy beleraksz az autódba vmi baromis vastag olajat (20W60) [link] és hidegben indítasz. Baromi nagy olajnyomásod lesz az olajpumpád küszködik, hogy a ~zsirrá dermedt olajat az olajozó kapillárisokon átpaszirozza. És hiába baromi magas az olajnyomás sokkal rosszabb lesz a kenésed mint egy 0W60as híg olajnál ahol sokkal alacsonyabb az olajnyomás.
-
Sziasztok!
2016-os Kia Sportage-re (IV, QLE) tudnátok ajánlani nem horror áru, de normális minőségű tetőcsomagtartót? 3x11-es alu létrát kellene szállítanom.
Köszönöm
-
válasz
mbalint987
#6473
üzenetére
Használd
Sok mindent nem tudsz tenni. 2 évig talán (?) van gari futomure is. -
vihartigris
őstag
válasz
mbalint987
#6473
üzenetére
"a budapesti utak gyakorlatilag tragédiák"
Máshol sem jobbak (ritka kivétel pl: az M44).
Ha nem kátyúvadász vagy akkor bírni fogja a futómű. -
mbalint987
aktív tag
Sziasztok!
Most vettem egy 2024-es Kia Ceed-et, és el is kezdtem használni, de a budapesti utak gyakorlatilag tragédiák, és minden kátyúnál vagy aknafedélnél rettegek attól hogy elállítódik a futómű, a felnik eldeformálódnak, baja esik a futóműnek, stb.
Mi a tapasztalatotok, a 2021-től gyártott Ceedeknek mennyire ütésálló a futóműve, mennyire bírják ezeket a satynya utakat?
Köszönöm szépen!
-
user2
csendes tag
válasz
vihartigris
#6471
üzenetére
Ez a kétezres fordulaton "poroszkálás" mennyire egészséges a motornak?
(A fejemben még a szívómotoros beállítás van, igyekszem 2500-3000 között tartani egyenletes haladás közben. Aztán lehet, tévedek, most is...
)Edit: bocs, nem neked direkben, általánosan szólt a kérdés.
-
vihartigris
őstag
Jöjjön egy kis átlagfogyasztás. Ceed 1,4 TGDI.
Békéscsabáról indulva az M44-esen tempomat 90 km/h sebességre beállítva (mert ráértem).
4,8 l/100km
-
gippazoid
őstag
válasz
[CS]Blade2
#6466
üzenetére
Ez 2013-mas, ide még ACEA A3-mat javasol a lista, 5W-30.
-
Dare2Live
félisten
válasz
AxBattler
#6463
üzenetére
Gépkönyvben 5W30 van ragd azt és nyugodtan alszol.
más: [link]
Félreértések elkerülése végett koncentráljunk a 10W40 és a 15W40re. Nagyon leegyszerüsítve
A W elötti szám a hideg olaj viszkozitását adja meg. Minnél kissebb annál "folyósabb" hidegen az olaj. Minnél "folyosabb" hidegen az olaj annál gyorsabban elér az olaj mindenhova, annál kevésbé terheli az olaj a pumpát.
Egy 0Ws olaj még 60Cn is túl sűrű a motornak!!! Nemhogy 0-30C közt vagy télen minuszban. Összegezve: A legideálisabb olaj hidegoldalon 0Ws. Hiába ír a gépkönyv 10W30at nyugodtan mehet bele 0W30 is evvel jót teszel a motornak. Olyan ez mint az API szabvány. Minnél újabb annál jobb. Külön izgi itt, hogy amikor volt ezen a területen fejlődés úgy változott a gépkönyvben is az érték. A toyota yaris 2szfe nek 99ben 10W30 volt a gépkönyvében. kb 2004túl pedig már 5W30. Toyota clubbosok én is 0W30al vagy 0W20al
használják.A másik érték az olajon a meleg oldali. Itt viszont az ökölszabály, hogy azt kell használni amit a gyártó előírt nem lehet attól se fel se le eltérni. Más kérdés a fenti 0W20...
Az ACEA szabvány az egy őrület legjobban jellemzi, hogy pl az ACEA A3 2024ben mást követel meg mint 2008ban. Jellemzően
kompatibilis és szigorodott. Viszont ha elő van írva akkor nem szabad érdemi tudás nélkül eltérni tőle mert komoly anyagi károkat okozhat. Amikor DPFes autóba öntik az A3at az gyilkolja a DPFet. Fordítva meg elfogy a "hamu" 10.000km után az olajból... -
Dare2Live
félisten
válasz
gippazoid
#6465
üzenetére
Ökölszabály, hogy az szgkdhoz adott gépkönyvben ami van abból kell kiindulni.
De van saját KIA olajválasztó esetleg azt is meg lehet nézni
Cs olajok C3 is mehet benzinesbe, nem csak dízelbe.
[link]
"C3
Stable, stay in grade oil for use in vehicles fitted with DPFs & TWCs and in high performance diesel and petrol engines requiring low friction, low viscosity and Mid SAPS (Sulphated Ash < 0.8%) oils, with a minimum HT/HS viscosity of 3.5 cP. These oils may also meet A3/B4* and API SN"A dolgot pl mégjobban megkeveri, hogy adott motor volt DPF nélküli és DPFes verzióban is. Az egyikbe simán lehet előírás A3/B4 A5/B5 a DPFes kocsiba meg alacsony/közepes hamutartalmú = Cs olaj kell. Ha A/Bs olajat raksz bele azt a DPF nem köszöni meg.
Ha a gépkönyben A3 min SM van akkor én pl innen vállogatnék olcsobbat és 8.000kmenként csere. [link]
-
hablatyka
csendes tag
Kia optima phevrol van tapasztalatotok, tanácsotok? Nézelődök a használt piacon és nagyon megtetszett ez a kocsi. Most épp ez a befuto nálam, érdemes valamire jobban figyelni ennél a típusnál? Eladó szerint még garis, svéd import.
Ha személyesen is szimpi lesz akkor elvinném azért egy átvizsgálásra a Kiahoz, biztos ami biztos... -
[CS]Blade2
addikt
válasz
gippazoid
#6465
üzenetére
Nekem Kia Rio 1.25 62kW G4LA kocsim van, 2019.01-i. Koreai mivolta miatt az API-t érdemes nézni, annyira nem fog stimmelni az EU-s ACEA.
Nekem Motul Eco-lite 0W20 -at ajánlottak bele az olajos topicban, az van már benne már másodszor.Ha sokat mész pályán és hosszú utakat, esetleg nyomod neki, akkor lehet vastagabb, mint 0W30 vagy 5W30.
Én csak városban használom, a sok hidegindításhoz és hideg üzemhez én inkább a 0W20-ast preferálom.Nekem ACEA C2 van a könyvében. C-s az simán lehet benzin-esbe előírás. Ebbe két katalizátor van, a legújabbakban meg ott a benzines részecskeszűrő.
API-nél meg a M utáni az jobb.Ez kia.com-os link, maga a gyártó ír C-s olajat benzines kocsikhoz:
[link] -
gippazoid
őstag
Én is az olajkereséssel szívok:
KIA Rio 1.25 CVVT 63 kW motor (G4LA motorkód). A kezelési szerint API SM és ACEA A3 vagy afeletti olaj kell bele. Az olajgyártók weboldalain a keresőben erre a motorra keresve mindenütt ACEA C3 olajakat ad eredményül, amely elvileg dízelhez lett kitalálva és nem feltétlenül jó benzines motorba tölteni.
Így jártam a Fuchs, Castrol, Shell, Total oldalain is.Van olyan C3 olaj amelynél a VW505 minősítés szerepel, ez számomra igazolta, hogy dízelbe való. De már olyat is találtam, amely C3 de ugyanakkor VW 504.00 és 507.00 is, ami a VW-nél benzinmotort jelent!
Arról nem is beszélve, hogy az ajánlott olajok 0W-20, 0W-30, 5W-30, 5W-20 között váltakoznak.
Tiszta káosz.
Eddig 5W-30 volt benne, valami Castrol, de nem tudom pontosan, melyik.
Hol a túróban keressek már? -
Dare2Live
félisten
válasz
AxBattler
#6459
üzenetére
8-9Kért van több gyártótól is 5W30 ami tudja az ACEA 15/B5öt. Amelyik szimpi.
Most ez az egyik csúcs. Kicsit drága.
SP mellett tudja az AECA A5/B5öt -
válasz
MikeWazowski
#6454
üzenetére
2 opció van, vagy a fejegység vagy a telefon
Ceed-nél volt egy időszak, amikor a 10"-os fejegység nem tudta a vezeték nélküli AA-t, a 8"-os meg igen, aztán egy frissítés megoldotta. Elképzelhető ilyen sportagenál is. A másik, hogy a telefonod rosszalkodik. Utóbbit megpróbálnám úgy kizárni, hogy kipróbálnék egy masik androidos telefont az autóval. -
válasz
Dare2Live
#6458
üzenetére
Ja, 150k körül mindenképpen lenne egy új vezérlés, tovább nem húznám.
Te milyen olajat töltöttél bele?JAZZ-ből szintén automatát vennénk, annál is megvan a +1 liter kézihez képest, de nyilván az 1350cc-s motor takarékosabb. Mondjuk nem mennénk vele sokat, szóval +1 liter 100km-en annyira nem vágna földhöz.
Igen, kb. 10 cm-el hosszabb a Venga, cserébe sokkal tágasabb.
-
Dare2Live
félisten
válasz
AxBattler
#6452
üzenetére
Átnézésnél amire kielemten figyeljetek:
Rá kell nézni a vezérlésre. Ha nem volt meg a max 15.000kmes olajcsere vagy 10w40 olaj került bele már 100.000-150.000km körül lehet lánc+feszítő+vezetőt kell cserélni. Jellemzően a feszítő adja meg magát.
Én másikat keresnék már átnézés elött ha kiderül, hogy nem tartották a 15.000kmes olajcserét vagy 10w40.
Nézzenek be katalizátorhoz, nézzék meg az állapotát. Ha katalizátor hibát dob/ki lehet olvasni én másikat keresnék.
Osztrák, német darabokon bölcső annyira tud rohadni, hogy ~12évesen már cserélni kell. btw én nem tudom ott mivel sóznak nemrég láttam egy 13éves Civicet ami annyira rohadt, hogy nem éri meg lakatolni.Venga/IX20 1.6 iszákosabb mint a Jazz. +1literrel többet eszik manuallal és még +1literrel többet automatában. Cserébe az 1.6 érezhetően erősebb. A venga/ix20 még mindig kicsi autó 4075mm alig nagyobb mint a jazz de belűl érzehetően tágasabb, kényelmesebb. Csomagtartó is kicsit nagyobb (430liter) és a hátsó sor tologatható ami szerintem sokkal hasznosabb mint a magic seat.
szerk: hidegen ezeknek a motoroknak 0 kmesen sincs szép hangjuk. Akik napi szinten ezzel a márkával foglalkoznak azok kiszúrhatják hogy vmi nem stimmt de az átlag 99% az nem.
-
kisza25
félisten
válasz
AxBattler
#6452
üzenetére
Az 1,6 mpi az egy kevésbé problémás motor, főleg a 2012 utáni (szívó és kipufogó oldalon is vezérelt)
Van is itt tulaj, bár neki szerintem nem automata van.
Ez még hagyományos automata ha nem tévedek, arra nem hallottam panaszt (ellenben a dct-vel)
Nekem i30 kombi volt ezzel a motorral, meglepően jól fogyasztott -
Üdv!
Jazz alternatívaként nézelődök Venga-k után: automata váltós, 1.6 benzines modell lenne az ideális, 3m HUF körüli kerettel.
Kérdésem az lenne, hogy a nevezett modellnek léteznek komolyabb, kiugró típushibái, vagy csak a szokásos szívás?
Nekem az jött le, hogy egy jó értelemben vett igénytelen, megbízható konstrukció, de tévedhetek is.Illetve Bp-en, aggloban tudtok megbízható, hozzáértő szerelőt ajánlani, átvizsgálásra is?
Privátba is jöhet. Ceedvadász már megvan.
Köszi! -
Dare2Live
félisten
Ma 0.1dl friss olaj volt kocsi alatt 3héttel olajcsere után ld képet. Egyértelműen a leeresztő csavartól jött érezhetően nem volt jól meghúzva, ujjal negyed fordulatot tudtam fordítani rajta. 3hét alatt lelazult.
[link]99% nem húztam meg eléggé 3 héttel korábban. Tavalyi márkaszervizes olajcserénél nem raktak rá roppanó olajleeresztő alátétet csak megtépték én meg jó az úgy nem raktam rá... A tanulság adott. Most jelenleg meghúztam rendesen.

ami érdekes, hogy rá se kellett tölteni. 0.1dl difit nem lehet kiszúrni nivópálcán.
-
kisza25
félisten
válasz
macilaci78
#6448
üzenetére
Nem csak a szelepet kell lecserélni?
-
Gatho87
tag
válasz
macilaci78
#6445
üzenetére
Köszi!
Igen tudom, hogy ott van, csak nem az enyém az autó és meglepetés lenne
-
Gatho87
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kia ceed sw 1.4 tgdi(2020), ehhez szeretnék venni nyárra felniket. Most egy 15-ös gyári lemez van rajta. Milyen méretben keressek? 15-ösben gondolkodtam, de a 16-os is szóba jöhet. Pontos méret érdekelne, milyen osztó stb. És milyen nyomásellenörzőt kell hozzá venni? Sokat olvastam a gyárit kell, mert a többivel csak a baj van..de a gyárit nem tudom milyen
köszi! Nem nekem lesz egyébként, hanem ajándékba, azért vagyok főleg tanácstalan. -
válasz
MikeWazowski
#6441
üzenetére
Esetleg ez segíthet:
RESOLUTION:
Samsung S23 supports USB 3.2 , so- you require USB3.2 USB cable. I purchased following from Amazon in my country: https://amzn.eu/d/3PdjDbAIf the above alone doesn't resolve the issue, try following:
- Settings > About phone > Software information
- Click on Build Number multiple times (about 7). This will enable Developer options
- Settings > Developer options
- Set 'Default USB Configuration' to Transfer Files
Nekem a 22-es ceed már tudja vezeték nélkül, meglepődnék ha a sportage nem tudná. -
válasz
MikeWazowski
#6439
üzenetére
Milyen sportage, milyen telefon és mit értesz az alatt, hogy nem megy?
-
MikeWazowski
veterán
Üdv!
Kia Sporatge az autó és a gondom az h nem megy az android auto, kábellel sem... ha nem a kábel a szar, mi lehet a gond?
-
bbubby00
őstag
-
bbubby00
őstag
Sztetek mennyibe kene adjam, h elvigyek gyorsan?
Link
Vagy tartsam meg, ugysem kell senkinek?
Inkabb Teslazunk helyette. -
Dare2Live
félisten
Gyári olajat éppen az gyártja akitől veszi KIA az olajat. Az gyártja majd nyomja fel a KIA matricát.
EUban ill MOon total majd shell volt a kia gyári olaj beszállítója. Most épp nemtudom ki.
Erősen meglepne ha pl kínában totallal töltötték volna fel az enyém. 99% mással voltak kínában leszerződve.
Így aztán fejre is állhatok nem fogják ugyanazon gyártó olajával feltölteni.
Nem mindha számítana a gyártó mert a spec számít. Ami amikor 1.5 éve KIA matricás gammaba való olaj a kezembe jutott SL volt. Persze mert rajta volt a KIA matrica máris jóval drágábban eladható.
Szóval a lényeg a spec. Az ACEA adott és a min API. Felfele APIban el lehet térni és egy SLhez képest egy SP űrkorszak. -
SafE84
tag
Nekem is céges, most azt mondták vigyem a 2000-es cserére. Rákérdezek majd erre a gyári/nem gyári olajra.
Valószínűleg a gödöllői KIA-hoz fogom hordani, de lehetséges, hogy a 2000-es olajcsere a DA Zrt-nél lesz Pesten (ők biztosan adnak rá kedvezményt, mert onnan lett vásárolva). Ha Gödöllőn is adnak kedvezményt, akkor meg oda viszem. -
Céges. Nem flottas, a cég akinek vagyok az tartja fenn. Valószínűleg ha kertem volna vihettem volna.
Felhívtam őket időpont foglalas miatt es telefonban kertem, hogy gyári olaj menjen bele, illetve csereljenek pollenszurot is. A szerviz lapra ezeket rairtak, kulon kiemelve, hogy gyari olajjal kell a csere.
Aztan hogy mi ment bele valójában azt nem tudom
-
-
SafE84
tag
Amúgy ezt a 2000km-es ajánlott olajcserét megcsináltattátok? Mert erről megoszlanak a vélemények, hogy szükséges-e. Nyilván attól kérdem, aki érintett a témában. Nekem kb jövő héten lesz aktuális a téma.
Ford-nál anno ajánlották 1500km-nél. Skodánál meg csak pislogtak rám, hogy miről beszélek, azt mondták, hogy persze megcsinálják szívesen, ha feleslegesen költeni akarok, de nem szükséges. Ráadásul ott 2 év/30.000 km volt az olajcsere periódusa. -
user2
csendes tag
Na igen... Meg ugye a C terv, hogy hagyom a francba. A kötelezőig se nagyon lesz benne több mint 10-12 ezer km. Onnantól meg úgyis az lesz benne, ami a hordóban van. Műszaki igényesség ugye...
-
Dare2Live
félisten
A 2év kötelező garit elvileg nem bukod.
Elvileg. Ha bármi garis hiba van nagyon kekecek alapból is. Nem lepne meg gyakorlatban erre hivatkozva belekötnének.Az 5/7évest viszont 99% igen. Annak a feltétele, hogy csak náluk végeztetheted el.
Ha akarsz egy köztest csináld meg dugiban. Nehogy megtudják mert ha bármi garis hiba lesz sanszosan bele fognak kapaszkodni.
Köztesnek amúgy sztem megfelel a leereszted az olajat, feltöltöd, nem kell olajszürőcsere.
más: Én most csináltam először magamnak olajcserét. 17Kból állt meg, 100K lett volna márkaszervízben.
SP / GF6 ot rakattam bele. És jééé nincs meg a bántó varrógép hangja mint a márkaszervizes olajcseréknél ahol tolták bele a hordós legolcsobb SL / GF3at. Teszem hozzá könyv szerint jó bele az SL GF3 de na már. -
user2
csendes tag
Miért is, mit nem olvastam el?
(Mondjuk asszem elviszem a "szak"szervízbe inkább, nem azon múlik... Inkább ne lehessen belekötni, ha - ne adja ég - gariztatni kellene...)
Persze miután saját szememmel láttam, hogy a GF6-ot kérő motorba ment a GF5 a "szak"szervízben...
@Cikó: én sem. Viszont könnyebbség
, hogy leállított motornál "lepadlózva" is érezhető a kapcsoló kattanása. Én is csak amiatt próbáltam ki, mert a díler srác mondta, hogy van ilyen.
Cikkszámot köszi! -
-
user2
csendes tag
Srácok, ha nem Kia szervízben csináltatok egy (bejáratás utáni) olajcserét, az nem befolyásolja a garit, ugye?
Ezt az olajat néztem ki hozzá (1.5 T-GDI):
https://zsu.hu/termeklap/totqua9000futgf60w205l_prOlajszűrőhöz van esetleg cikkszám valakinél?
Az, hogy turbós a motor, jelent valamit az olajcsere során, vagy minden ugyanúgy megy, mint egy szívómotornál?
Illetve még egy kérdés: a gázpedál útjának végén van egy pont, ahol ha még kicsit nyomom, egy kapcsoló kattan. Ez mi pontosan, tudja valaki? Olyan, mint egy mikrokapcsoló, elég határozottan kattant. (Kéziváltó, nem automata. A díler szerint ezzel pár pillanatra 170 paci szabadul ki, de ez elég meseszerűnek tűnik.
) -
Grande Ale
őstag
válasz
Grande Ale
#6407
üzenetére
Közben lefutott a frissítés, a rendszer frissült is, de a navi nem megy, azt írja nincs SD kártya. Nem vitte át a térképeket szerintem. Ez esetben mi a teendő?
Megköszönném, ha valaki tudna segíteni! -
Grande Ale
őstag
Sziasztok!
A családban van Kia és Hyundai is.
Ez a navigáció frissítés program úgy látom mindkettőnél ugyanaz.
Elvileg 2023 októberi az új, gondoltam felteszem.
Van ennek valami buktatója, vagy nem lesz gond, simán felmegy?
Ez amúgy csak a térképet frissíti, vagy az egész fejegységet?
Arra nem találtam külön progit, csak ezt. -
drsanya
aktív tag
válasz
Robi_73
#6405
üzenetére
Köszönöm a válaszokat, neked is Dare2Live. Akkor nemigen szórakozom, sógorom tartja karban a kocsit, következő olajcserekor megy a hűtőfolyadék is, 164e-nél járok. Amikor megvettem és márkaszervízben átnézettem, akkor -52 fokot mértek, egyébként pedig rózsaszín. Csak a 3 év alatt, amióta megvan, akkor sem volt full állásban a kiegyenlítőtartály. Nem hiszem, hogy elfolyt, és most sincs gond, inkább engem zavar, hogy közel van az L szinthez.
-
Robi_73
őstag
válasz
drsanya
#6403
üzenetére
Ahogy írták előttem deszt vízzel is pótolhatod a hiányzó mennyiséget.* A fagyálló színe segít az autódnak megfelelő hűtőfolyadék típus kiválasztásában. Amennyiben tömény (-75°C) a fagyálló amit vásároltál, akkor azt javasolt desztillált vízzel hígítani 50-50%-os arányban, a bekevert változatok pedig legalább -35°C fagytűréssel bírnak, ami Magyarországon az előírt fagytűrése az autókba töltött hűtőfolyadékoknak.
*Én javaslom az utántöltés előtt, hogy ellenőriztesd az autód hűtőrendszerének a fagytűrését, mert szükség esetén deszt vízzel gyengítheted, vagy pedig tömény fagyállóval erősítheted a folyadék hideggel szembeni ellenállását. A túlzottan tömény fagyálló használata károsíthatja a motort és a hűtőrendszert is! A mai modern autóknál 5-6 évenkénti cserét szoktam javasolni, így megelőzhető az iszapképződés és a régi, elhasználódott fagyálló okozta korrózió is.
.
-
Dare2Live
félisten
válasz
drsanya
#6403
üzenetére
Desztillált vízet. Ilyen évi 1* 1dl szerintem belefér.
De ha ennél több kell évente többször akkor meg kell nézni mert ha vhol eltünik te meg mindig csak felöntöd nehogy egy hideg téli reggel befagyjon mert az nagyon könnyn gtk.A kötelező csere emlékeim szerint 10év/150kkm enként van.
@vihartigris Bosszantó probáltam feltörölni de avval rendesen el is kentem. Le is folyt. Kövnek vmi érdemi tölcsér lesz vagy félbevágok egy olajoskannát.
-
drsanya
aktív tag
Hülye kérdés, és amúgy nem csak neked, hanem mindenkinek szól. Önthetek utána úgy is, hogy nem tudom milyen fagyálló van amúgy az autóban? Feltételezem, hogy gyári, nincs infóm cseréről, mert nekem is az L fölött van egy picivel, és nyugodtabb lennék, ha több lenne benne. 1.6 GDI JD Ceed SW.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Dare2Live
#6391
üzenetére
A vártnál sokkal jobban működött az oljaszivatyú már az is kellemes meglepetés volt hogy leszívott 2.9litert ami kb mind hanem hogy a leeresztőcsavar kicsavarásakor egy csepp olaj se jöt ki.
Az egész ráadásul nem volt 5perc.Viszont sikerült kb 1dl olajat melléöntenem...
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- Milyen egeret válasszak?
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Munkahelyek tízezreit szünteti meg az AI
- BestBuy topik
- Kuponkunyeráló
- Képregény topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- 2 db (130 / 131) - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B450M R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 Super 8GB GameMax Aero Mini ECO 600W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Zalman Z1 PLUS A-Data 750W
- Samsung Galaxy Watch Ultra LTE, Új, Bontatlan, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Megnyugtat hogy nem csak nalam eszik ennyit.


használják.
kompatibilis és szigorodott. Viszont ha elő van írva akkor nem szabad érdemi tudás nélkül eltérni tőle mert komoly anyagi károkat okozhat. Amikor DPFes autóba öntik az A3at az gyilkolja a DPFet. Fordítva meg elfogy a "hamu" 10.000km után az olajból...

, hogy leállított motornál "lepadlózva" is érezhető a kapcsoló kattanása. Én is csak amiatt próbáltam ki, mert a díler srác mondta, hogy van ilyen.

