Új hozzászólás Aktív témák
-
Steady74
addikt
válasz
Palesz191
#6794
üzenetére
Semmi, KIA Magyarországgal levelezek, javasolták frissítsem a navigációs programot. Kérdeztem, hogy az megoldja a központi egység problémáját? Hát, azt nem hiszik, de próbáljam meg. Most ott tartok a telóval, hogy legutóbb Pécsre menet 1 óra után vált le az AA, majd 10mp múlva bootolt a központi egység, utána 5 percig jó, aztán vége.
Apple carplay-jel egy fokkal jobb, ott alig szakad le, viszont teljes képernyőbe látom a waze-t, mig az AA csak kb fele vagy max 2/3.
Viszont ha leszakad az AA vagy az APC, utána amíg úkra nem indítom az autót, addig nem tudok semmilyen más telefont használni. Leszakadások ellenére pl leszakadt AA mellet fut a bt kihangosító meg a medialejátszás. -
Palesz191
aktív tag
válasz
Steady74
#6682
üzenetére
sziasztok, ilyen android auto hibára valami? S23, kb éve használom kocsival és minden oké volt. 1-2 hete elkezdett szétkapcsolni, kábel csere után is.
Mára már nem is bírtam összekapcsolni, hiába dugom rá, telefonom kétszer csippan de csak azt jelzi, hogy töltöm...
Kia Ceed 2021ui.: még néztem Kia oldalán, hogy frissíteni kocsit nem lehet segítség?
-
sziasztok,
ismerős autónézésben van, a ceed az egyik ötlet (1-1,3M a cél), meg is néztünk egy 2008-ast élőben. ránézésre egyben van, a története is stimmelni látszik, a próbaúton se volt semmi durva (egy futóműállítás kell majd neki, kicsit jobbra húz). a motortér száraz és poros, ami jó jel.
1.4-es, 109 lovas motorja van. a próbán nekem csak az tűnt fel, hogy mennyire nem megy a priusomhoz képest
de ez valószínűleg csak szokás kérdése, amúgy se én fogom vezetni. viszont a ceedvadász kifejezetten rosszakat ír erről a motorról, a topikban körbenézve meg közel nem olyan rossz a helyzet, mi az igazság? meg szabad venni 140e km-rel? nyilván átvizsgálás után. -
kisza25
félisten
válasz
Steady74
#6791
üzenetére
Azok általában későn jeleznek, ha nincs olajnyomás már régen rossz, ha elfogy a víz akkor is, ha felforr a víz akkor is.
A seatban már nincs is vízhőfok jelző sem, meg én hosszabb út előtt amúgy is feltöltöm a szélvédő mosót, ha meg már nyitva van két mozdulat az olajszintet megnézni.
Nyest is van hogy motortérbe bemegy, nincs garázs jobb megnézni.
Nekem van szivargyújtós kompresszor is, azzal is kb havonta körbe nézem a gumikat. Múltkor nagy melegben meg is lepődtem, hogy nem nőtt a nyomás, hanem le tudott menni 1,9- re
Múltkor párom opeljébe öntöttem szélvédő mosót, nem volt víz a kiegyenlítő tartályban (2016- os opel Insignia) semmit nem jelzett.
Feltöltöttem, ment vele 50 km-t megint megnéztem, megint eltűnt a víz. Meg volt repedve a tartály és az autó még semmit nem jelzett
Seat ibizánál megálltam és sziszegett valami a motortérben.
Megrepedt egy vízcső, autó nem jelzett semmit, pedig a tartály már üres volt...
Fater kia niroja sem jelzett (2021) töltöttem abba is szélvédő mosót, üres volt az egyik víztartály (kiegyenlítő, abban kettő kör van, mert hibrid) -
Steady74
addikt
válasz
Dare2Live
#6788
üzenetére
Tuti nem volt olajszivárgás és erre bizonyítékom is van. Az ellenőrzést meg minden előírás ellenére vagy akár nem megléte ellenére meg szoktam csinálni, nem olyan régen kellett bele tölteni adblue-t, akkor néztem, meg mikor a hét elején szélvédőmosót töltöttem bele, akkora is ránéztem. Minden oké volt.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Steady74
#6787
üzenetére
Nekem nehéz elképzelni, hogy nem human error van a háttérben. Megesik, aki dolgozik hibázik.
Ha tippelnem kéne: Olajcserénél 4.000kmel korábban nem húzták meg előírtnak megfelelően esetleg elfelejtették a roppanó alátétet. 4.000km alatt szép lassan lelazult, nem volt olajcsepegés vagy nem vetted észre csak amikor kiesett. De végeredményében neked tök mindegy mi volt.
Én magamnak csinálom, nincs nyomatékkulcsom és relatív gyengén húzom meg és néha elfelejtetek roppanó alátétet rakni... és volt egyszer olyan, hogy csöpögött. Teremgarázsban ott volt pár csepp nézem wtf, köv reggel megnéztem megint pár csepp. Erősen lelazult 500km alatt, 2+ teljes fordulat kellett neki. Azóta extran figyelek, roppanó alátét és nézem teremgarázsba.
Ja ha kérdezik ellenőrizni szoktad e az olajszintet vadul bologass. Nem tudom tied melyik de gépkönyvbe lehet ott van, hogy 500kmenként ellenőrizd. Ami elég abszurd az átlag 99%tól de ha motorhiba van simán lehet, hogy midenbe is bele fognak kötni. + ha nem ismerik el, nem írják le, kekeckednek az ügyvéd nem hülyeség.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Steady74
#6784
üzenetére
Ha letiltott az szerintem attól volt, hogy érzékelte, hogy az olajnyomás kritikus alá esett = annyi olaj elfolyt, hogy levegőt szívott az olajpumpa.
Ha levegőt szívott elég nagy szerencse kell ahoz, hogy ne legyen vmi baja. Az olajáramlás megállt, volt ami levegőt kapott. Hogy mi az x. Ezt kimérni kb nem lehet egy kompressziómérés csak egy dolog.más: Tavasszal teszteltem szivattyús olajcserét érdekes volt, hogy szivattyúzás után miután kicsavartam a leeresztő csavart egy csepp se folyt ki. Látszólag mindent kiszívott a szivatyú. Most újra teszteltem fordítva azaz leeresztettem az olajat, majd álltam neki szivatyúzni és hopp lejött még ~1dl olaj. wtf nem értettem aztán ránéztem az olajteknőre és a leeresztő csavar/lyuk nem a legalján hanem a teknő oldalán van.
-
Steady74
addikt
válasz
FollowTheORI
#6781
üzenetére
Erre gyanakszom, igen. Eddig tartott ki szerintem, a rázkódástól szépen lazult-lazult, mostanra meg már az a kicsi olajnyomás elég volt, hogy kinyomja az olajat a már kibillent csavar mellett. Hétfőn reggel a szervizben kezdek, ott akarok lenni, amikor betolják az autót a műhelybe és felemelik.
Természetesen ha terelnek, ha nem ismerik el a felelősséget, ha nem biztosítanak ingyenesen az olaj+szűrő+levegőszűrő cseréjét és nem mérik be a motor és nem kapok egy papírt, hogy a motort nem károsította az ő hibájuk, és vállalják, hogy a 7 év garanciaidőn belül bármilyen baja lesz a motornak, akkor az az ő saruk, akkor perelni fogom őket. -
-
kisza25
félisten
válasz
gippazoid
#6779
üzenetére
Volt i20- am 1,25- el (2015-ös) ok városra való, de nem mindegy, hogy 500 métereket, vagy 5-20 km-t megy egyben városban.
Ha nagyon rövid távokat mész akkor az miatt simán csinálhatja
Pályaztam vele többször, nekem nem ment a fogyasztás 7 fölé, az átlag az 6,2 volt -
gippazoid
őstag
válasz
kisza25
#6773
üzenetére
Igen. Ez az autó és motor erre való. Városra. Hová menjünk egy 1.2-es autóval? Pályán ha tartani akartam a valós 130-at, inkább nem számoltam ki, mennyit fogyasztott. Érdemi gyorsulás 4000 körüli fordulattól. Nagyobb távokra ott volt az 1.6-os Octavia2.
Az i30 az Octavia2 utódja. 3000 km volt benne amikor nem indult. Most 20e van benne, de 3 éve nem produkálja.
-
szimi57
őstag
I30 tempomattal kapcsolatban észrevétel. Egy 316 ti Compact BMW-ről váltottam. Annál észre sem lehetett venni, hogy üzemel a tempomat, olyan egyenletes sebességet produkált. Ennél viszont nagyon is. Érezni lehet, hogy folyamatosan gyorsul-lassul. Látni is lehet a pillanatnyi fogyasztásmérő állásából. Ezek ilyenek?
-
Steady74
addikt
válasz
kisza25
#6775
üzenetére
szerintem olaj. A kereszteződésben meg végig ahogy megálltunk húztuk a csíkot. Pappas-nál letettük, ott csinálták 15k körül a szervizt (30ekm a ciklus de 15 ekm-enként fogom cseréltetni az olajat+szűrő+levegőszűrő+pollenszűrő meg nem tudom van-e üzemanyagszűrő benne).
Jim74: ez olaj lesz sajna. -
Steady74
addikt
Megy a Pappashoz, 4000km telt el a szerviz óta,, ott volt a szerviz, most van kerek 20k az autóban. -
Dare2Live
félisten
-
gippazoid
őstag
Én tudok ellenérvet az 1.25-ös Rio ellen:
- 8 év után lambda szonda csere, 40e km volt az autóban
- 10 év után megrepedt kipufogó leömlő, 45e km volt az autóban
- nagyon ritkán, nem reprodukálható módon nem indul be, hiába az indítózás. Vagy beindul 3 hengerrel. Leállítás után újra 3 hengerrel indult. Végül padlógázzal megjött a 4. henger is. Ekkor még 20e km se volt benne. Sosem lett meg a hiba oka, de egy másik motorral szerelt Hyundai i30 (1.5 DPi) is tudta ezt a hibát 4 hónaposan. Csak tekert de nem indult. Padlógázzal indítva az is beindult, de akkorra már olyan benzinszag volt körülötte, hogy nagyon.
Persze azonnal mentem vele a szervizbe, ahol semmit nem találtak. A hiba másnak is előjött. Valami konszern szintű dolog lehet, ami több motorgeneráción is átível.Szalonból hoztuk ki a Rio-t, nem más által lelakott darab.
Nekem tele a hócipőm a Hyundai termékeivel (a Rio-nak is volt pár garis javítása, de az i30 3x sz.rabb). -
Gabesz87
veterán
Köszi a véleményt. Megnéztem pár (használt) tesztet, de én rosszakat nem láttam, hallottam erről az 1.2-es motorról. Nyilván nem az én döntésem lesz, én csak megmutatom majd, hogy ezen az áron milyen alternatívák vannak (Corsa D, akár még E is, bár több km-rel, Nissan Note (bár ennek ahogy látom katalógus alapján azért magasabb a fogyasztása) ill. elvétve akad azért Prius II. Ha ebből találnának jót, és tetszik is nekik, azt mondám, legyen Prius! Egy 2006-osat találtam 100e km alatt (bár ezt azért fenntartással kezelném). 2,5M, de elég jól néz ki belül, nem tűnik kopottnak, lelakottnak sehol!
-
Géjza
őstag
Oké, de milyen konkrétumot tudsz felhozni az 1.2/1.25-tel szerelt Rio/i20-ak ellen? Miért nem jók ezek? Idősebbeknek pl. kifejezzeten nem előny a kemény, feszes futómű.
Ha 1.4-essel keresne (G4FA és utódai), arra egyből modanám, hogy szigorúan csak olyat vegyen, amin igazoltan cserélték max 10e km-enként az olajat (különben durva motorkopás lehet).
Illetve ha olajfolyás nyomait látja hátul a vezérlés környékén (blokk-hengerfej-láncfedél találkozásánál), akkor ne rohanjon el, hanem alkudjon egy jót az árból, mert a hiba inkább látványos, mint veszélyes (minimális olajszivárgással, inkább csak olajpárával jár). Hengerfejet, semmit nem kell levenni, csak a láncfedelet, de ez nem igényel akkut beavatkozást. Elég csak az esetleges lánccserekor újra, alaposan letömíteni a láncfedelet és volt-nincs olajszivárgás.
-
Dzsolo
senior tag
válasz
Gabesz87
#6764
üzenetére
Ha jót szeretnél magadnak nem ajánlasz ilyet nekik,
A Honda, és a Kia-Hyundai nem egy kategória, (áruk is tükrözi) inkább Hondát választanám, bár az a 2.5M nem valami sok annyiért csak a GE Jazz van, közepes állapotú ennek ellenére inkább azt venném.
A Jazz feszes futóművel rendelkezik és jó üles pozícióval, motorja kiforrott megbízható max 10e kilométerenként olajat kel cserélni, mondjuk a multkor 4e km után cseréltem az anyataxiban mert letelt a 24 hónap, ennyit ment full hideg üzemben
. A Kia több extrát ad, roszabb üléspozíció, nem utolsó sorban véleményem szerint a benzines motorok felejtősek.
Honda karosszérián a tanknyílás környékének rohadása lehetséges, nekem ez a negatív tapasztalatom vele (miénk nem rohad sehol). Amennyiben sokat fogyaszt vidd el szelepállításra, nekünk pálya klímával 6,2, Bp-Balaton táv, (ugyan azt futjuk mindíg mert van lent házikónk). városban 2 km-es táv 7,1 vidék 800méter munkába menet 9,8-11 liter között
Pont nem számít. Azért a diesel is megette a 8.2-őt ezen a távon 
A Toyotát ajánlanám még, de az ennyiért nincs, illetve a régi yaris felejtős.
Természetesen úgy döntesz ahogy szeretnél, nincs csak pozítív oldal, minden hol van negatív is, de ha apósodék idősebbek 50 felett akkor a Honda a kényelmes megoldás.Nincs problémám a Kiámmal, nagyon szeretem, sosem hagyott úton, mondjuk diesel, szinte full extrás beparkol magától, üvegtető stb tökéletesen hiba nélkül működik, igaz 3 hetet dolgoztam rajta, hogy jó legyen, de többet az életbe nem veszek, visszatérek a Toyotához és hibridel járok.
-
kisza25
félisten
Fokozatosan fogyott az olaj és került be a víz, így nem lett magasabb a szint, amúgy az is elő szokott fordulni, hogy emelkedik az olaj szint, pont az miatt, mert víz/üzemanyag kerül bele
Amúgy szerintem a magas terhelésen evett meg némi olajat+ kipárolgott a víz/üzemanyag az olajból és ezek együttesen tették ki azt a 6dl-t, de ez csak egy alternatíva.
-
Gabesz87
veterán
Apósomék használt autó vásárlás előtt állnak, mivel a Honda Jazz-üket jól összetörték. Kb. szerintem olyan 2,5M lesz a keret, de ebben nem vagyok biztos. Valószínűleg Jazz-t szeretnének újra, de én elkezdtem helyettük is nézelődni, és a Hyundai i20 / Kia Rio pároson akadt meg a szemem. Ugyanazon pénzért fiatalabb, és sokkal jobban felszerelt autók vannak ezekből, mint a Jazz. És amennyire látom, még fogyasztásban is jobbak mint a Jazz!? i20-ból az 1.25-öt néztem, Rio-ból meg az 1.2-t, viszont itt el vagyok bizonytalanodva, mert látom, van 62 és 63 kW-os motor. Mi a kül. ezek közt? Melyik jobb, megbízhatóbb?
-
Dare2Live
félisten
"mert azt amit nem tudott elégetni azt köpi bele a katalizátorba"
aztán a katit az olaj elkezdi tönkretenni, kis darabok vállnak le és nem is kell hude szerencsétlen eset ahoz, hogy abból a porból minimálisat visszaszívjon ami miatt 10.000kmen belűl elszabadul az olajfogyasztás.
USAban volt balhé, visszahívás, kiterjesztett garancia, ingyen motorcsere és egy vaskos büntetés KIA/Hyundainak... EUban meg máshol meg csak a kuss.
Ezen felül még a kokszosodás és a befecskendezési kép miatt döglenek az 1.6 GDIk mennyiségben. Ritkán lánc ugrás miatt.
Az 1.4 MPI az az 1.6 GDI hez képest ha cseréled a megfelelő olajat 10.000kmen belül kifejezetten megbízható... vannak 300.000km+os darabok is. MPI miatt kevesebb a koksz, kevésbé tapad le az olajlehuzó, MPI miatt szelep kokszosodás kvázi nincs, MPI nem DI azaz nem ég át a dugatyú egy rossz befecskendezési kép miatt. A lánc/láncfeszítő gond az érinti de max 10.000kmes jó olajcserével 300.000km+t elmegy ami azért nem rossz.
és akkor még nem érintettem azt, hogy nincs hidrotőke és mivel tényleg nagyon ritka gond ráadásul melós nem ellenörzik 100.000kmenként a szelephézagot és az is tud gond lenni. -
kisza25
félisten
Összesen 6dl-t írt, nem értem az 1,2 litert.
Sok rövidtávnál: a hideg hengerfalon kicsapódik az üzemanyag, meg a víz, az e10 (etanol) miatt szívja a párát magába. Mikor hideg a motor és belekerül a hengerfalról az üzemanyag és a víz az olajba. Folyamatosan így használva nem tűnik fel az olajfogyasztás, mert pótolja a víz és a benzin és mivel az olaj nem lesz soha üzem meleg benne marad.
Aztán mikor felmész pályára és rendesen felmelegszik az olaj, akkor a víz és benzin kipárolog az olajból és úgy fog tüni, hogy hirtelen mennyi olajat megevett -
Dzsolo
senior tag
válasz
kisza25
#6755
üzenetére
Öööö ezt most komolyan írtad? Az 1.6 GDi feltöltési mennyisége tudomásom szerint 3,6 liter motorolaj, (nem valami sok) most ha sok a rövidtáv és vizesedik, bár nem tudom mitől mert inkább az üzemanyag szokta hígítani, illetve eszi az olajat az olajlehúzó gyűrű kopottsága miatt, ami fokozódhat nagyobb terhelés esetén értelem szerűen a megnövekedett fordulatszámnak következtében a hengerfalon percenként több olajfilm keletkezik, melyet ha nem tud lehúzni a gyűrű akkor elégeti. (mondjuk 6dl nem kevés se vízből, se üzemanyagból se olajból, bár ha azt nézem amit írtál akkor elfogyasztott 6dl olajat és kipárologtatott 6 dl folyadékot is, az 1,2 liter) természetesen a pára is jelen van a folyamatban de nem ilyen mértékben a szívórendszerben keletkező párát többnyire a kartergázszűrő fel szokta fogni. Nem vagyok szakértője a témának, csak laikusként írom.
Az 1.6 GDi is kileheli a lelkét mint az 1.4, csak idő kérése. Ilyen mértékű olajfogyasztást nem indokol 160km szerpentin, minél hamarabb célszerű felkeresni egy műhelyt ahol megvizsgálják az állapotát mert azt amit nem tudott elégetni azt köpi bele a katalizátorba.
A Hyundai konszern ebben az időszakban nem volt a helyzet magaslatán, (bár szerintem napjainkban sincs)
-
Dare2Live
félisten
válasz
sharkypeti
#6754
üzenetére
kopik a motor és a 1.6 GDI amúgy se az örökélet szimbóluma.
Ha normál használatban is elkezdi eszegetni 10.000km / 5+dl érdemes megnézetni mert gyorsan ~15.000km alatt el lehet jutni 3liter olajfogyira nagyon öngerjesztő a folyamat.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sharkypeti
#6754
üzenetére
B5 Passat, 1.9 PDTDI, kb 350k km. Alapvetően nem volt szükség rátöltésre a 10 ezres periódus alatt, de amikor Hannoverből 170-180-nal jöttem haza a német pályán, akkor a nívón szemmel jól látható mennyiség fogyott. A szerelő azt mondta, persze, intenzív terhelésen jellemzően fogy.
-
kisza25
félisten
válasz
sharkypeti
#6754
üzenetére
Lapból sokat mész rövid távokat? Mert ha igen akkor kipárolgott a víz az olajból, mert most végre rendesen felmelegedett az olaj.
-
sharkypeti
aktív tag
Hyundai i30 1.6 Gdi 2013
Előfordulhat, hogy az a motor, amelyik amúgy nem eszi az olajat, extrém terheléses körülmények között mégis eszi? Ausztria, Grossglockner 2x, 80km durva szerpentin felfele, 30 fok feletti hőségben, többnyire 2-es fokozatban haladva...
Vagy 6 decit utána kellett töltenem. -
wolf13
őstag
Garanciális autónál cserélhetek otthon izzót ? Pl hátsó tolató fényt ledesre jobb világítás miatt. Vagy esetleg belső világítást ugyan ebből okból kifolyólag ? Ha viszem kötelező éves felülvizsgálatra nem kötnek bele ?
-
Domestos
tag
Sziasztok! 2013-as Kia Venga vajon CAN bus-os? A kormányon a hangerő és a többi média gomb vezérlése azon át megy a rádióba, ugye?
-
szimi57
őstag
válasz
macilaci78
#6749
üzenetére
Az egyik oldali ablakot engedtem le. Csak a kasztni jöhetett mozgásba. Álló helyzetben kézzel lökdösve stabilnak tűnik, viszont a légnyomás, légmozgás, zaj brutális lett menet közben. Valszeg komolyabban rá kell néznem erre a jelenségre.
-
szimi57
őstag
Nem tudom próbálta-e már valaki teljesen leengedni az ablakokat 90-100-as tempónál? Én igen, a jobb hátsót. Kész horror fogadott, eszeveszetten elkezdte riszálni a hátulját jobbra-balra!!! Ment is vissza egyből. Szerencse, hogy száraz volt az út. Az előző nap a szerelő rendben talált mindent a futóműnél. Nyilván könnyű a hátulja és nem jellemző, hogy valakinek eszébe jutna ilyen mértékű nyitás ekkora tempónál. Az első ablakot leengedve ugyanez a jelenség, csak gyengébb valamivel. Az alany egy 2012-es Hyundai i30.
-
kisza25
félisten
válasz
Steady74
#6713
üzenetére
Nemrég láttam egy skoda kodiaq tesztet, abban az a 2perc amíg elindul a rendszer azért elég vicces
-
prsq
aktív tag
"én azt használom nappali menetfény helyett, mert elöl ugyanaz, mint a DRL, de hátul is ég a lámpa"
Nem ugyanaz, elöl kb. félfénnyel ég, nappal nem is igazán látszik. (Lásd DRL vs. DPL.)
Általánosságban igaz, amit írok, nem autóspecifikus. De próbáld ki. :-) De gyanús, hogy ha ez külön kapcsolóállás, akkor így van.Vannak típusok, ahol a DRL-nél ég a hátsó lámpa is (pl. Renault-k.)
-
macilaci78
nagyúr
válasz
gippazoid
#6718
üzenetére
Hibákat nem tudok sorolni, de az 1999-es Passat kombiból a 2017-es Ceed kombiba átülve engem is a so-so érzés fogott meg.
Minőségéezet, ergonómia, kényelem, méret, anyaghasználat, fényezés, tartósságérzet egyértelműen a Passaté, de a Ceed egy negyed annyi idős autó: modernebb biztonsági berendezések. -
válasz
Steady74
#6738
üzenetére
Gratula a gyermekekhez.
De, hogy ON is legyek. Találkozott már valaki Sportage IV-nél ablakmosó tartály környéki szivárgással? Szokásos 3 heti ellenőrzésnél vettem észre folyadékot a motortérben a motorvédő burkolaton az ablakmosó tartály alatti részen. Kézzel megvizsgáltam a tartály alját és nedves volt, illetve a folyadék illata is ablakmosóra utal. Belátni nem látok alá, ezért kérdezem, hogy aki járt már hasonlóan, kb. milyen javítási költségre számíthatok?Köszönöm a segítséget.
-
Cikó
tag
Ceed 2021 1.5 T-GDI, más is kapott visszahívást rá? Motorvezérlő szoftverfrissítés, szükség esetén üzemanyagszivattyú csere.
-
Steady74
addikt
Gocompete-n én is mentem WTCC kategóriában de nem szerettek annyira, mert a BMW-k iszonyat jók voltak a rajtoknál
4 évadot nyomtam, Subaru WRC azóta is barátom, Yakamoto, volt csapattársammal (Hello Titty) azóta is beszélünk, mert hát Hermanyi mester, aki szenvedett a bömössel rendesen, ő a lelki-és pecatársam
Egy darabig még a Assetto Corsa-val játszottunk, ott is voltak bajnokságok, de aztán valahogy elmaradtak, más dolgok kerültek előtérbe és elmaradt a simezés, de bevallom néha hiányzik, bár inkább a közösség mint maga a játék.
Nálunk a két lány 18 és 15, nagyobbik most kezd a BME járműmérnök szakán, kicsi meg az Eötvos gimibe jár (erre nagyon büszkék vagyunk). Játszanak pár játékkal de inkább valami CS szerű nemtudommivel. -
válasz
Steady74
#6736
üzenetére
Jó ezt olvasni, hogy maradtak meg kapcsolatok.
Nekem utána volt egy kis GoCompete-s időszakom, de miután megszületett a fiam, majd 2,5 évvel utána a lányom vége lett az online gaming-nek.
A fiam már 15 éves, most már ő a nagy gamer a családban. Kezd rajongani a sportmotorokért, sportautókért...
-
Steady74
addikt
Az ember nem felejti el azokat az időket, azokat az estéket a és a korrekt társakat! Van olyan srác, akivel azóta jó barátságot ápolunk, pecázni együtt járunk és ahol tudjuk, segítjük egymást.
Céges autó a KIA nálam, nem is nagyon variálok vele, mert nekem inkább munkaeszköz mint sem státusz vagy kényelmi dolog, de mivel sokat megyek vele (35-45 ekm/év) így fontos, hogy alacsony legyen a fogyasztása (ez most 6,5 körül mozog), mert ez a legnagyobb költség a fenntartásával, meg legyen a hosszú utak alatt kényelmes és biztonságos. De megszoktam, megszokom, csak 7 év után nem megy azonnal a hiányok elfogadása. Összességében jó autó, csendes, jól megy, jól fogyaszt, csak amiket írtam fura, hogy nincsenek meg.
-
válasz
Steady74
#6734
üzenetére
Igen, régi szép GRID-es idők...
Mennyivel gondtalanabb életem volt akkor... 
Biztos vagyok benne, hogy ebben pedig vannak olyan dolgok, amik a Skodából hiányoznak. Azokra fókuszálj.
Én két hónapig gyomorgörccsel ültem be minden nap a Sportage-be folyamatosan azon gondolkodva, hogy jól tettem-e, hogy váltottam... Az egész család élvezte az új (használt) autót, csak én nem. Aztán rájöttem, hogy egy f@sz vagyok, hogy a hibákat keresem folyton és elkezdtem az előnyökre koncentrálni. Azóta én is élvezem az autót.
-
válasz
Steady74
#6731
üzenetére
Engedd el. Élvezd, ami jó benne, ne hasonlítgasd semmihez.
.
Fullos Dacia Dokkerből ültem át Sportage IV-be. Baromira hiányzott a tolatókamera, gondolkodtam utólagos beszerelésen, de akkor fejegység csere is, meg előre is kamera. Végére kijött egy 400ezres ajánlat. Elengedtem. 12ezer km után, már úgy megszoktam, hogy csak radar van hátul, hogy nem hiányzik a kamera. Cserébe egy 2 órás út után nem úgy szállok ki az ülésből, mint egy mozgássérült, meg még rengeteg apró dolog van, ami kárpótol (hangszigetelés, nem zörög semmi az autón pedig 102ezer km van benne, helyzetjelző automatán lekapcsol (én azt használom nappali menetfény helyett, mert elöl ugyanaz, mint a DRL, de hátul is ég a lámpa), stb., stb. ) -
Steady74
addikt
Igen, nyilván nem általános, nem is tudnék általánosságot írni, csak a saját tapasztalatomat. Sógoromnak RS Octi kombija van, 1 éves kb, dízel. 24 ekm-nél járt, mikor a 6.liter olajat töltötte rá.
Amúgy most jutott eszembe az egyik legbosszantóbb dolog. Nem motor, nem hajtáslánc nem szoftver. A középső könyöklő. Én viszonylag alacsony vagyok (168cm), így rövidek a kezeim. A Skodában a középső kartámasz tetejét lehet előre hátra-le fel állítani, itt nem. Nagyon kényelmetlen úgy vezetnem a KIA-t, hogy csak jobb kézzel fogom a kormányt, miközben a könyököm meg a könyöktámaszon van, mert egyszerűen rohadt messze van.
-
-
Steady74
addikt
válasz
adamssss
#6723
üzenetére
Skodával a 7 év alatt 3 db olyan hiba volt, ami szervizt igényelt:
- garanciaidőn belül elrepedt a vízpumpa bemenő ága, nagyon lassan párolgott el a hőtőfolyadék, azonnal cserélték
- elektromos csomagtérajtó volt, ami kb az 5. évben meghibásodott, kiderült, hogy a kábelcsatlakozás valami miatt sérült
- az utastérben elől 5 db motor van, ami a beáramló levegőt szabályozza, abból 3 meghalt 2 héten belül, cseréltékMondjuk szélvédőt vagy 3az cseréltek benne, sok kavicsot szedtem vele össze sajnos, de az meg mind CASCO-s volt.
Ezeken kívül 15 ekm-enként vittem olajcserére, és ami akkor időszerű volt, azt cseréltettem. Kiszolgált, jó sok úton volt velünk, Szlovénia, Németország 2x, Horvátország 3x, Csehország. Sosem hagyott cserben.
A Sorento beltere minőséginek érződik, az összeszereléssel egyelőre nem látok gondot, nem zörög nem csörög benne semmi, de annyi apróság van, ami már a VW-nél tök alap, vagy csak egyszerűen Simply Clever a Skodánál, hogy miért nem veszik át? -
válasz
FollowTheORI
#6722
üzenetére
Igen csak a Toyotaval nem allaz a szervizben a kotelezon tul. Sajat tapasztalat 30+ ev plusz egesz csalad kb 15-20 auto.
egyebkent ha bemegyek a szalonba mar csak a ket szep szememert kapok 5% kedvezmenyt, cegkent meg 10-et.
-
válasz
adamssss
#6721
üzenetére
A Toyota meg aztán mindkettőnél drágább (meg a szervíz is)...
Legalábbis, ha "azonos" felszereltséget néznénk.De az biztos, ha lenne rá annyi "felesleges" pénzem, énis Toyota hibridet vennék valószínűleg ma/mostanában.

Szerintem annyira beteg árak lettek, hogy egyszerűen elveszi az ember kedvét az újautó vásárlástól, legalábbis, mint magánszemély... cégeknél nyilván más, leírható lízingre, adókkal, meg kutyafasza flottakedvezményekkel (is).
-
Régebben én úgy emlékszem nagyobb árkülönbség volt a kettő között (Skoda - Kia pl), azért érte meg ár/értékarányban a Kia, mert "jóval" olcsóbban kaptál magasabb felszereltséget, és olcsóbb szervizelést... egyébként mondjuk a városi legenda szerint a Kia-k jobban a Hyundai-nál európában. Nekem is Kia Rio van és nincs rá panaszom. Egyetlen egy dologban lehetne csak jobb, a hangszigetelés, minden másban "kiváló".

Szóval lehet csak kimondottan a Hyundai-t kell kerülni.

-
trec12
addikt
-
gippazoid
őstag
válasz
Steady74
#6713
üzenetére
16 éves Octavia2 után az i30-tól a sikítófrász tör ki. 19 db-os a garis hibalista, az autó csak össze van hajigálva, de 2021-ben hitványabb anyagokból mint az O2 2005-ben. Az imprtőr egy pöcs, suttyó banda. A koreaiak sok dolgot lemásoltak amit a VW konszern kitalált (pár év késéssel) de még mindig nem tudnak belső teret, ergonoómiát, logikus működést tervezni. A hibákat elsunnyogják. Egyszer szabaduljak meg a Hyundai-tól! Soha többet! Szalonból vettem át a Skodát, az i30-at és egy KIA-t is. Nem mások által lelakott vackokról írok.
-
Sziasztok!
Van itt esetleg i20N tulaj vagy bármilyen Hyundai N tulaj?
-
Steady74
addikt
lehet. Előtte 7 évig egy Octavia-t hajtottam, azok a dolgok hiányoznak nagyon belőle amiket leírtam és szerintem a KIA árához képest szerintem filléres dolog lenne. A DSG váltóját a Skodának csak dicsérni tudom, alapból a KIA váltója is jól teszi a dolgát, de pl. kettesbe visszaváltásnál ránt egy nagyot, a visszaváltást 8-6-7-8 már leírtam. Nyilván ez inkább programozás kérdése szerintem. Vannak még dolgok: Skoda fűthető tükre szépen leszedte a reggeli párát a gyenge eső nyomait is, itt szinte semmi nem történik. Kis szemetes tároló nincs pl a KIA-ban, a skodában volt a balt térdnél egy pici rekesz. A hátsó üléssorban a középső ülés lehatjható része könyöklő lesz, viszont a mögötte lévő rész nem hajtható már ki, így síalagút, vagy hogy hívják nincs, horgászbotok szállításánál nekem nagyon jól jött. A csomagtartóban talán 2 db szatyor akasztó fülecske van, Skodában ebből is volt több.
Biztos most az is beszél belőlem, hogy 2 hétig napi szinten mentünk vele hegyen-völgyön át , autópályákon mindenfelé, és most meg lett a tényleges használat. Ezek alapján gondolom most, hogy a Kodiaq talán jobb választás lett volna. De beleszerettem a KIA formába, készletes autó volt, a Skodát már cserélni kellett, így belevágtam. 7 év múlva, ha megérem és kicserélem magam alatt, akkor ezekre oda fogok figyelni a választásnál, addig meg marad a megszokás. -
Steady74
addikt
Két autó között gondolkoztam, Skoda Kodiaq és a Sorento, utóbbi lett a választás, néhány bosszantó dolog miatt most azt gondolom a Skoda jobb választás lett volna.
Zavar ez az AA dolog. A műszerfali légbeömlők szabálylyása botrány szar a Skodához képest, itt alig lehet csökkenteni a bejövő levegőt, elzárni meg szinte sehogy, mert mindig jön be. A ventilátor a legkisebb fokozaton is erősen tolja befelé a levegőt, ami zavaró vezetés közben, pedig a venti halk. Sem a kesztyűtartó sem a középső box nem hűtött. A kalaptartó ami skodánál (kombi) a csomagtartó szélénél két sínben fut és gyönyörűen vezeti az elhúzható kalaptartót itt nincs, egy kézzel szinte lehetetlen elhúzni és behúzni, tiszta szopás ahogy a végén bele kell akasztani a D oszlop belső részébe. A váltó tök fura, adaptív tempoattal megyek 130-cal pályán, bejönnek elém, lelassítunk 110-re. Ezután kimegy az autó a belső sávból, 8-ból visszakapcsol 6-ba (tök feleslegesen), elhúzza 125-ig, onnan 7 majd 8 és megvan a 130. Nem értem sík terepen miért vált vissza kettőt, közben meg ránt egy komolyat az autón. Fogyasztása egyébként rendben van 1010 km 4 személlyel, szarásig rakott csomagtartóval végig pályán (Olaszország-Szlovénia-MO) 6,6l lett. Összességében szeretjük, csak annyi apróság van, amit simán lenézhettek volna más gyártóktól, hogy egyszerűen nem értjük, hogy ezek hogy sikerültek. -
Dare2Live
félisten
válasz
szimi57
#6704
üzenetére
Nekem is 2.7-2.8 jön le. 3.3 az soha
De a yarisom.... is uez.
Meglepően sok olaj marad a járatokban, a hengeren... Ez van. Állítólag normális.Én most átállok arra, hogy a rendes nagy olaj+olajszürő cserék közé beiktatok egy csak olajcserét (szürőt nem cserélek). Olajpumpával 10perc meló az olaj olcsó. Kicsit extrem a 6.000kmenkénti olajcsere...
-
válasz
Steady74
#6696
üzenetére
Úgy látszik nem csak a te sorentodban szar a fejegység. Aposom 2017-es peldanyaban tegnap probaltam 3 telefont osszekotni vele BT-n (mindharmat egyszerre) es basszus amit ossze sz.ptam vele az nem igaz. A regieket nem volt hajlando torolni, prioritási sorrendet nem lehet meghatározni es a 3. telefon hozzaadasa utan ugy lefagyott az egész fejegyseg, hogy turhattam ki youtube-on hogyan lehet force restartolni, mert a kulcs ki be nem segitett semmit. Hányás az egész kia infotainment
Kop-kop, a ceedemben a carplay jo egyelore, de ezek a picit régebbi modellek katasztrofálisak. -
-
Egy alternativ javaslat https://www.kulcslyukzarszerviz.com/autokulcs
En csak a kulcs hazat csereltettem naluk, az konnyen ment, de emlitenek markakat, amikhez tudnak kulcsot is parositani, egy telefont megerhet.
Szerintem a kulcs olyan, hogy ha valaki valahol visszafejti, akkor tudsz utangyartottat venni vagy bontottat atparositani, etc., de ha valamelyik gyartot (beszallitot) nem fejtettek vissza, akkor az autogyar kihasznalja es kemenyen lehuznak. 10 evvel ezelott az akkor 10+ eves nissan almera-hoz 50k volt a gyari kulcs 🤷
Meg egy dolog, ami kicsit a gyari megoldas fele huz: kell ahhoz nemi bizalom, hogy bevidd a random muhelybe a sokmillios autod kulcsat, hogy lemasoljak neked. De persze bevittem en is.
Meg offabb off: nagyon bejott a kulcsokra AirTag-et tenni, mentett mar meg. Lassan van androidhoz is valami hasonlo megoldas. -
-
petata
őstag
Sziasztok!
Nemrég elhagytam egy Kia e-Niro (2021) kulcsot. A pótkulcs megvan, a márkaszervizben majdnem 200e-es összeget mondtak a pótlásra. Kérdésem, hogy van ennél olcsóbb (pl. utángyártott) megoldás, vagy ez reális és ne is keresgéljek tovább?
Előre is köszi!
-
macilaci78
nagyúr
Bedobom ide is, Ceed csomagtér világítás upgrade.
JD, ED kombi, két oldalt összesen 10W-nyi ledszalag (2835/60, vagy 2835/120, amit találtam), így partiban van a szofita izzóval. A jobb oldalra a vezeték az isofix előtt elvíve, a szalag aluprofilban, búra alatt, csavarozva.12V a szalag, akkuról persze többet kap, járó motorral főleg, de nincs sokat nyitva, főleg nem járó motorral. Amúgy meg tehetnék rá egy DC-DC step down convertert.
-
szimi57
őstag
válasz
kisza25
#6702
üzenetére
Megmértem mennyi olaj jött le. 2,7! liter. Ott szúrhattam el, hogy téglára álltam fel az elejével. Ez a 6 cm elég volt arra, hogy megejtsem a cserét, és ne folyjon ki mind. A hátsó kerék alja is alacsonyabban lehetett, mint a tégla alja (az előző kocsimnál ez előnynek számított). Kiszívattam a plusz töltetet. Ezt a cserét elkönyveltem egy motoröblítésnek, rendelek egy újabb töltetet.
Új hozzászólás Aktív témák
- (Cini) Minis Forum mini PC Ryzen AI 9 HX 370 AMD Radeon 890M 16 GB RAM 512B SSD 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3496, 90% Akkumulátor
- AKCIÓ!!! RITKASÁG! Microsoft Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 512GB OLED 120Hz Gar!
- 0% THM 6 havi részlet beszámítás! RX 9060 XT / 9070 / 9070 XT videokártyák készletről KAMATMENTESEN
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
de ez valószínűleg csak szokás kérdése, amúgy se én fogom vezetni. viszont a 

minden 500km-en biztos és 10ekm csere

Megy a Pappashoz, 4000km telt el a szerviz óta,, ott volt a szerviz, most van kerek 20k az autóban.
Nekem utána volt egy kis GoCompete-s időszakom, de miután megszületett a fiam, majd 2,5 évvel utána a lányom vége lett az online gaming-nek.
.

