Új hozzászólás Aktív témák
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
daniel2121
#7801
üzenetére
Pedig elektronikus, esetleg sw gond lesz szerintem.
Majd írd meg, ha megoldottátok.
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
daniel2121
#7799
üzenetére
By wire a kuplung, ezert olyan puha es tudja menet kozben leallitani (vitrolazni). Itt mas hiba lesz szvsz, sw/elektronikus.
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
Dare2Live
#7646
üzenetére
Ez egy komoly blama volt nekik, foleg, h beta tesztelonek hasznaltak az usert, de amugy onmagaban ez a kocsi ertekebol nem von le, ha ez a hiba nincs, akkor jo szivvel gondonek rajuk. Inkabba kia garis ugyentezeset lehetett latni, ahogy honaprol honapra romlott... tudom, kovid, haboru, chiphiany is volt egyszerre, de na...
Most egy adag porgott ki, azokat focus 1.5ecoblue automata, kombi titanium business-el potoltam. Oktoberig van focus, 12,8m listaar, de 8,9-ert adtak. Marsdvanyertek jo, tco jo, ezek mar nem nyakaljak az adblue-t, es 8mm-es lanc van, komolyabb hiba nelkulinek gondolom... aztan meglatjuk.
Szeptemberben jon a kovetkezo adag crdi kia, ami kifut, azt meg nem tudom, h mivel potlom.Pont a hetvegere elhoztam a focust tekeregni, tok jo, bejaratosan kellemes. [kép]
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
macilaci78
#7645
üzenetére
Akkor felrertheto voltam: nem, ez a motor meg onmagaban nem jo, a tipushiba 2022 vegen kerult javitasra, de koteleto szerviz eseten (vagy ha tudtal rola, h erintett az autot es megkerested oket) jeleztek, h van egy "modositas" es fel napra le kene rakni az autot, es javitottak a dolgot.
Tehat: ha 2023 januar 1 ota volt markaszervizben a kocsi, akkkr javitva lett a dolgo, ez 90%, de azert, aki szeretne ilyet venni, az jarjon utana, biztos, ami biztos.
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
hdanesz
#7642
üzenetére
Tokmindegy a motorcsere, mert okozat, a kerdes, hogy a legfrisebb (cikkszam alapjan ellenorizheto) feszito+SW fusson rajta. 2022 vegen jottek ezek ki, de kotelezo szerviznel szoltak a csere miatt, es gariban inteztek, bar visszahivast sosem rendeltek el.
Meglepodenk, ha lenne auto, amin kimaradt volna (es tulelte az elmult ket nyarat) -
ParmaBoy
aktív tag
válasz
hdanesz
#7635
üzenetére
Nincs koze a kilometerhez, ahogy jott a nyar, bekapcsoltak a klimakat, mas terhelest kapott, es a szijfeszitk ekes volt, nem gorgos, cserebe az sw is raadta a kakaot, nem tiltott lw, amikor mar baj volt, a vezerles meg szakadt.
22 oszen oldottak meg a dolgot, de 50% felett hullottak szet (tenyleg, en felkeszitettem a kollegakat, aki ilyennel jart, h barmikor megallhat es aki ment nyaralni, az vigyen valamilyen kulcsosat, ne tegye tonkre a nyaralast, h megkotlik a technika. Csodalom, h nem lett belole nagy cikk/video, nem kapta fel senki, de ezek az mhev dizel kiak idozotett bombak voltak ekkoriban. 21. Nyaran a kia adta a cserekocsit, ha nem volt (marpedig nem volt, mert tomeges jelensegrol beszetunk akkoriban) akkor intezte/fizette a berlest, 22 nyaran mar csak szettettek a kezuket, h adnanak cserekocsit, ha lenne, de 5 db van, es 30 szethullo autot hozott a treler a heten, bocs, old meg, nem fizetunk, orulj, h gariban kapod a javitast.De ezt a problemat megoldotta a kia vegul, csak ellenorizni kell, h a legfrisebb sw es az utolso cikkszamos mild-hibrid feszito van rajta.
-
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
hdanesz
#7632
üzenetére
Alapvetoen igen, bar ezek mar adblue-sak, meg egy hibalahetoseg.
Mild hibrid csak, erosebb motorfek, gyorsitasnal rasegit. Egy 48v-os onindito-generator rendszer van, szijjal hajt le es vissza a fotengelyre. Ezzel voltak eleinte problemak, de nagy nehezen megoldotta a kia a dolgot. Jelenleg az 5. Cikkszamu szijfeszitovel fut es sw frissites is kell, de ha megortentek akkor mar nincs vele gond. (Amugy 21 es 22 nyaran sorra szalltak el, treler az osszes, volt ahol vitte a vezerlest is, motorcsere lett)
Illetve ezeken eletrohidraulikus a kuplung, azaz drive by wire, tud vitorlazni, mikozben sebessegben vagy (illetve konnyu nagyon a pedal). Viszont a valto annyira nem forog keveset, 2600 korul 140-nel, nem fog,asztasbajnok. -
ParmaBoy
aktív tag
válasz
Dare2Live
#7398
üzenetére
Wallis borzaszto lassu, garis ugyeknel elbol haritanak. Mhev szij visszahivasnal naluk reggel lead, 5-re kesz, foton 1.5 ora...
Volt ido, amikor jartam hozzajuk, a flottas ugyfeleknek kulon munkafelvevo volt, de egy ideje inkabb kerulom oket, rendszeres aprobb hibak (szervizt rendszeresen elfelejtettek kiutni), inkabb foti jp, miota a petranyi kiazik, akkor oda. -
ParmaBoy
aktív tag
válasz
Dare2Live
#7311
üzenetére
Pesten is hasonló a helyzet. A Ford ezért is vezette be pl. importőri kezdeményezésre a "videós" szervizt. Le kell fotózni, videózni, h mit cserélnek, mert jellemző volt a tök jó állapotú fék csere. Tárcsa-betét egyben természetesen.
VW esetén pedig van az a mendemonda, hogy a 60 ezres szervizbe az első tárcsa/betét is beletartozik... (tehát, ha kell, ha nem, a szerviz öntörvényűen beírja, hogy cserére. az ügyfél pedig az esetek zömében elfogadja, nem nézi meg) -
ParmaBoy
aktív tag
válasz
ElRamos
#7307
üzenetére
A fék nem garifeltétel, cseréltetheted máshol is. A 255k töredékéért.
A féktárcsáknak megvan a vastagsága (min-max), meg kell nézni, hogy hol tart most és ennek függvényében mehet rá még egy szett betét. De jellemzően nem bírnak ki két szett betétet, ez régebben volt jellemző.
Utángyári márkából az ATE, TRW, Zimmermann szokott ajánlott lenni, de a szerelőknek általában szokott lenni bevált kombó, azt is ajánlják ki. Féken nem érdemes spórolni.
-
ParmaBoy
aktív tag
Végig az, a dízelek futottak 30k/2évvel, ráadásul nem rugalmas, hanem fix. (illetve a régi szívók pl. 1.6gdi, meg is lett az eredménye).
Turbó benyánál a hazai piacon (1.4 tgdi, 1.5, 1.6) fix 15k/1 év. Viszont a gari miatt nagyon szigorúan kell venni, mert ugrik, akár csak 1 nap vagy 1 km túlhaladással. (cserébe nagyon gyenge a gari, kvázi marketing, mindennel hárítanak. És azt ne felejtsük, hogy 2év a gyártói, a maradék az importőri gari csak)
-
ParmaBoy
aktív tag
-
ParmaBoy
aktív tag
-
ParmaBoy
aktív tag
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
Dare2Live
#7138
üzenetére
Lejár az operatív lízing, ezeket így kötöttem, egyszerűbb, ha nem saját, törik/amortizálják a kollégák, előny a teljeskörű szervíz (cserekocsival)+fix besorolású kgfb+casco.
3 évről hosszabbítottam őket 4 évre, de tovább nem akarom húzni, a sok egyenlet közül az egyik: a cseréjének 2028-ban le kell járnia, addig tart az a projektidőszak, amihez kell ez az 5 autó. Tehát 2025 elején már nem hosszabbítok tovább, mert a kövi adag így is 3 évre fog bemenni. 5 éves kora fölé pedig nem enged kocsit flottakezelő (vagy 200k. és ez általános, nem az adott szolgáltatóra gondolok)Több flottakezelővel is kapcsolatban állok, majd kérek ajánlatokat, bár szerencsére ezekben (flottakezelő választás, autókonfigurálás stb.) teljen szabad kezet kaptam a vezérigtől már jó pár éve (lassan évtizede).
Ami amúgy néha rémisztő, hogy a flottakezelők key accuntjai mennyire nincsenek képben sem az autóiparral, sem az autókkal, amikor bedobom, h szükség van valamire az adott célra, mit ajánl, akkor ott elfogy a tudomány. Pedig nem kicsi, 1 autós cég vagyunk, mégis nekem kell gondolkozni mindenben, ők a kész autót beteszik a saját excelbe, lekérik a fixált kereskedőtől a flottakedvezményt és ennyi. kb adminisztrátori munka.
Volt, hogy a rendkívül csinos /multinál dolgozó/ értékesítő hölgy, amikor bekértem 36hó/210k km-re ötletet, hogy területi képviselőnek kell, akkor az ezres ecobost focus és a 62-es akksis leaf jutott eszébe. Mert hogy a kicsi motor keveset eszik, látja a lapon (gondolom wltp), illetve az elektromosnál nincs üa költség, jó lesz a tco (az, hogy mibűű lesz az áram, az mindegy), meg, hogy szép zöld a logónk, biztos jól mutat a zöld kocsi.Na de, befejezem az OFF-ot.
-
ParmaBoy
aktív tag
De gondolom sokat pályázik és még nem volt olajcserén. Ott a 190 lovas az igazi olajevős, de az összes érintett.
Amúgy, hogy ON is legyek: jövő tavasszal pörög ki egy adag kulcsos Ceed, 1.6crdi mhev silver kombi, és kicsit tanácstalan vagyok, hogy mi legyen, a Kia számomra már nem opció (a dízel megszűnt a facelifttel, pedig a rettenetesnek induló 1.6mhev az 5 cikkszámú feszítővel+szoftverrel már jó lett), az 1.5 Tgdi lenne egyedül, amit bevállalnék, de ott a magas fogyi miatt a TCO nem adja ki, illetve a garis ügyek intézése, álltalános hozzáállás sem tetszetős, bár ez mindegyik márkánál tetten érhető a pandémia óta. Bááár, az 1km-el túllépett szerviz esetén ugró garancia ritka.
Octaviát szintén nem merek, évi 40-50e km-re kulcsosnak nem annyira jó döntés egy olajevős technika, de mivel nem csak autópálya, lehet toyota lesz ebből (is).
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Tefal EY9428E0 Easy Fry Dual XXL 11L 2 tartályos Air Fryer
- Himiway Zebra (Step Thru) elektromos fatbike
- Gyerek kerékpár 12 Kék színű, tanulókerékkel, kosárral (2 4 éves korosztálynak)
- BMW 325xi 3.0L sor6 218LE 2008
- SIEMENS TQ513R01 Teljesen automata kávéfőző EQ500 Integral/Fekete Kivehető víztartály 15 bar
- Samsung Galaxy S21 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- HIBÁTLAN iPhone 13 512GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3273, 100% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3844, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

ettol fuggetlenul veheto, sokszor (futomu alkatreszek pl.) a gyari minoseget kapod.

