Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
csubuka
#7756
üzenetére
Nálam a Passatnál kellett a plusz szál. Kormányoszlop borítása, meg ami a kapcsolócseréhez útban volt, lejött, de a műszerfal maradt a helyén. A motortérből egy drót segítségével fűzték át a kábelt.
Még az is kiderült, mitől állt csálén a borítás, korábban valaki eltört valamit... A kormány alatt szemből duct tape-pel sikerült orvosolni, ami csak a kormány tekerésekor látszott.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
csubuka
#7750
üzenetére
Tempomat szerelésre őket akartam javasolni, de ahogy látom, csak VAG vonalon mozognak.
Kia vonalon Jávor Gábor-t mondják még nagy gurunak. Az általános dolgok (folyadékok, szűrők cseréje) nem igényel mélyreható ismereteket, de a tempomat miatt lehet, elvinném Gáborhoz (, ha vállalja) és otthagynám a kocsit arra a napra.
-
macilaci78
nagyúr
Elirigyeltem a VW-ektől...
Temus rendelés, de bárhonnan elérhető. Pár percig egy liter forró vízben ellágyult annyira hogy fel tudtam tenni. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Redneck
#7521
üzenetére
Kia Ceed FB csoport, itt a menüben van "Fájlok" menüpont, ott kell szétnézni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sakal83
#7515
üzenetére
Üzemanyagszűrőből mindegy, ugyanazt a dízelt szűröd te is, mint amit az IFA-ba tankolnak.
MANN-nal nem nyúlsz mellé. Minden második olajcsere alkalmával üzemanyagszűrő is mehet.Fékfolyadék, nem fékolaj.
Fékfolyadékot 2 évente javasolt, mindegy, hogy milyen autó. A fékfolyadék savas kémhatású és magasan van a forráspontja, hogy a fékezéskor keletkező nagy nyomás ellenére sem változzanak a tulajdonságai. Viszont idővel felveszi a vizet, hígul, csökken a forráspontja és ezzel együtt a hatásfoka is. Ezért kell időről időre cserélni.Váltóolajhoz kellene tudni, hogy milyen váltó? Manuális, vagy automata? De mindegy is, mert egyikre sincs gyári ajánlás: élettartamra szóló olaj van benne elvileg. Persze amikor letérdel a váltó, akkor kiderül, hogy mennyi is az élettartama.
Ha preventív vagy és hosszú távra tervezel vele, akkor 60 ezres csereperiódus az olajra.A gépkönyv azért nem hülyeség, mert a tematikus fb-csoportokban fel van töltve a pdf. A Ceed-hez én is onnan merítkeztem.
-
macilaci78
nagyúr
A kiegyenlítőtartályban is megjelenik az olaj, a tetején rétegződik, elszínezi a tartályt, kiül a kupakra is.
Volkswagennél 1 liter/1000 km a lélektani határ, amikor a gyártó garancia hatálya alá tartozónak ítéli meg az olajfogyást. Te 0,1-0,15 liter/1000 km-nél jársz. Tudom, ez másik konszern.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
[CS]Blade2
#7201
üzenetére
Nekem is csal a fogyasztásértékkel, de érdekes módon a megtehető távolságot pontosan jelzi.
Egyik sem érdekel. -
macilaci78
nagyúr
válasz
[CS]Blade2
#7032
üzenetére
SS nincs. Az ablakemelőre van valami know how?
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
2017-es Kia Ceed JD, 1.6 CRDI 100 kW, manuális váltó, nincs start-stop.
Akkucserénél mire kell figyelni?Simán lehúzom a sarukat, kiveszem, beteszem az újat és kész, vagy áram alatt kell legyen az autónak közben, tanítani kell, akármi?
AGM akku kell, vagy jó a sima is? -
macilaci78
nagyúr
válasz
teppik_amon
#7017
üzenetére
Nem tudom, honnan kell vinni a kocsit, de 150 km azért távolság. Néznék az útvonalon több szolgáltatótól is árat, illetve a fóti szerelőtől is kérnék tréleresre ajánlást.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
teppik_amon
#7015
üzenetére
Tréler. Egy hozzáértő szaki, aki nem a te kocsidon gyakorol, gyorsabb és jobb munkát végez és ha a másik a gyakorlást is felszámolja, akkor olcsóbbat is.
100 km nem a világ, annyit lábon is kibír. -
macilaci78
nagyúr
Szerintem az autóállomány nagyon kis százaléka van olyan helyen tárolva, ahol van a tulajdonos által kezelt wifi. Csillaggarázs, teremgarázsok... Ellenben a telefonnal megosztott mobilnet lehet jó.
nem hiszem, hogy sok adatot forgalmaz - Hajlamosak az infósok túlzásokba esni. Ha van net, akkor szerintük van korlátlan net és tolják, amit csak lehet, szoftverfrissítés, monitoring, egy-egy térképfrissítés, online navigáció, akkor már Spotify, távoli menedzsment részeként a kamerák képe, akármi.
-
macilaci78
nagyúr
a szolgáltató meg azt mondja erre, hogy ha van internet, akkor használhatsz vowifit - Erre elő szoktam venni a Nokia 102 DS telefonomat, hogy hajrá, részletezze a megoldási javaslatát...
Amúgy kötve hiszem, hogy az autóban szolgáltatófűggő lenne a SIM. Tippem szerint tetszőleges kártyával működik, amihez van adatforgalom rendelve. Persze az is a júzer költsége lenne. eSIM megoldás lenne, mert azt hozzá tudom rendelni egy olyan előfizetéshez, amin adatelőfizetés is és le van a gond.
-
-
macilaci78
nagyúr
6 évesen, de 205k km-rel vettem a kocsit, a gari 7 év, vagy 150k km-ig terjed. Vétel előtt felhívtam a Duna Autót, ahol annak idején eladták és forgalomba helyezték a kocsit és azt mondták, hogy a Kia Lurdy szervizelése megfelel a garanciának.
30k km olajcsereperiódus helyett 15 ezrenként volt a Lurdyban.
Ez volt tavaly egy 2017 szeptemberben forgalomba helyezett autóval.Garis dolgokat nem intéznek*, de az a végfelhasználónak nincs is költsége elvileg. Valaki ügyféllel telefonon beszélt erről, mikor az irodában voltam. Viszont a kötelező alapszervizeket becsülettel megcsinálják gyári előírás szerint.
trec12: Egy váltójavítás garis autón más, mint a kötelező szerviz. Valószínűleg a kirendelt márkaszerviz is csak átveszi a kocsit és majd elviszik a megfelelő műhelybe.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sharkypeti
#6754
üzenetére
B5 Passat, 1.9 PDTDI, kb 350k km. Alapvetően nem volt szükség rátöltésre a 10 ezres periódus alatt, de amikor Hannoverből 170-180-nal jöttem haza a német pályán, akkor a nívón szemmel jól látható mennyiség fogyott. A szerelő azt mondta, persze, intenzív terhelésen jellemzően fogy.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
gippazoid
#6718
üzenetére
Hibákat nem tudok sorolni, de az 1999-es Passat kombiból a 2017-es Ceed kombiba átülve engem is a so-so érzés fogott meg.
Minőségéezet, ergonómia, kényelem, méret, anyaghasználat, fényezés, tartósságérzet egyértelműen a Passaté, de a Ceed egy negyed annyi idős autó: modernebb biztonsági berendezések. -
macilaci78
nagyúr
Bedobom ide is, Ceed csomagtér világítás upgrade.
JD, ED kombi, két oldalt összesen 10W-nyi ledszalag (2835/60, vagy 2835/120, amit találtam), így partiban van a szofita izzóval. A jobb oldalra a vezeték az isofix előtt elvíve, a szalag aluprofilban, búra alatt, csavarozva.12V a szalag, akkuról persze többet kap, járó motorral főleg, de nincs sokat nyitva, főleg nem járó motorral. Amúgy meg tehetnék rá egy DC-DC step down convertert.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz
janosibaja
#6601
üzenetére
Kia Lurdy nem rossz. A használtan vett autónkat az első tulaj is ide hordta, nekünk is megfelel.
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz
jbnd-007
#6548
üzenetére
VAG autóról váltottam, ott úgy van hangolva a váltó, hogy az említett alacsony fordulaton nyöszteti a motort. Át kell váltani sport módba, hogy magasabban tartsa a fordulatot, később váltson fel. Sok tudatos vásárlónál merül fel a kérdés, hogy az új, vagy pár éves autónál bele szabad-e nyúlni a váltó programozásába garanciavesztés nélkül.
A koreai konszerni is ugyanez: a károsanyagkibocsájtási normáknak alacsonyabb fordulatszám mellett könnyebb megfelelni, ezért az automata váltót is ennek szellemében hangolják. Így az autó környezettudatosabban működik abban a rövidebb időszakban, amíg működik.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
jbnd-007
#6543
üzenetére
Olajfogyasztás - Hm, nem volt még VAG autód semmilyen évjáratból?

Ott tanultam meg, hogy egy motor termelni is tudja a motorolajat...
Na de a fontos: 1500 rpm alatt nem használunk nyomatékos motort, lejjebb kell váltani.Nekem Euro6 van (ami nem egyenlő az EuroVI-tal), 2017 faceliftes JD Ceed, nincs AdBlue, se start-stop, se ledfényszóró.
A főleg autópályás használat miatt nagy gondod nem lesz vele, de persze kis gonddal is le lehet szerelőnél hagyni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
jbnd-007
#6541
üzenetére
Az 1.6 CRDI (D4FB) a mai napig a konszern legstabilabb motorja, az 1.4 benzinest (D4FA) szidják, de gondos gazdánál azzal sincs gond.
Hosszú utakra a dízel, nekem is az van augusztus óta. 2017 szeptemberi, 205k km-rel vettem, évi 10-12k km jellemzően, minimum fele autópálya, 6 sebességes manuális váltó.
Haveromnak 2010-es van, eggyel régebbi generációs 1.4 dízel, valamivel 20k km felett megy vele egy évben, főleg vidékre. Neki sincs külön gondja vele. Most a generátor térdelt le, cserélték újra. Előtte futóműállítás volt, féklámpa jeladó, stb. Semmi olyan gondja nem volt, ami egy ilyen korú autón furcsa lenne, de semmi kardinális.A láncos vezérlés elvileg élettartamra szól, de a feszítők szeretnek elgyengülni, 50k km-enként érdemes ránézni a láncra. A többi szokásos dízel dolgok.
A műszerfal jelzése szerint szeret korán felváltani és ilyen 1,1-1,2k rpm-re érkezni, akár hegynem felfelé.
Ceedvadász oldalán érdemes tájékozódni, sok motort, váltót kiveséz pusztán informális jelleggel.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
zsigaa94
#6533
üzenetére
A kocsi nem tudja előre a menetrendet, így akkor regenerál, amikor szükségét érzi. Sajnos nincs lehetőség jelezni, hogy Pajtás, most lesz rá lehetőséged, de utána kuss a pofádnak...
Olyan ez, mint gyerekkel hosszú útra indulni.
- Apa, pisilni kell!
- Miért nem mentél el, amikor megálltunk a benzinkútnál?
- Akkor még nem kellett... -
macilaci78
nagyúr
válasz
racskobalazs
#6530
üzenetére
A kötelezőre a független szerviz is jó, illetve márkaszervizből is van több darab, akár másik városba is átmehetsz.
6 éves autón van 7 év, vagy 150k km gari. Én 6 éves autót vettem 200k+ km-rel, természetesen gari nélkül. Ami hibája volt, az kopó alkatrész (kerékcsapágy, szimering, abroncs). -
macilaci78
nagyúr
Nem ismerem ennyire a konszernen belüli különbségeket.
[CS]Blade2: az enyém is kifutott már a gariból, bár korban még belefért volna.
Az ajánlott 30k km helyett nálam is 15k csereperiódust tartottak, mindet ugyanabban a márkaszervizben. Főleg pályán használták Budpestről Kelet-Magyarország irányába.Én úgy vagyok vele, hogy csak arra adnak garanciát, ami el tud romlani.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
[CS]Blade2
#6486
üzenetére
A 2017-es Ceedünknél már a gyári ajánlás 30k km az olajcserére. Nálam is 15 ezret tartottak.
Szóval az első olajcsere 15.595 km-nél valószínűleg bőven az ajánláson belül volt. -
macilaci78
nagyúr
válasz
gippazoid
#6379
üzenetére
Haver a B5.5 Passattal járt úgy (1.9 PDTDI 131Le), hogy egy tűszúrásnyi lyuk volt az egyik lyukon, de pont a leömlőre jött a hűtövíz és azonnal elpárolgott.
Takarásban volt, bontás nélkül nem is látszott semmi. Leállított motornál nem dolgozott a pumpa, akkor nem folyt, nem bolt tócsa. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Dare2Live
#6279
üzenetére
Nem néztem meg, a BC úgyis hazudik. Mikor elhoztuk a kereskedésből, 12,5 litert mutatott. Amit személyesen tapasztaltam: napon állt a kocsi, augusztusban. Előre gurult vele a kereskedő egy autónyit, hogy körbe tudjuk járni, közben a klíma ment maxon, 10-15 perc. Utána kiállt vele a bejáróra, menjünk próbakört, Gazdagréten felfelé kicsit. Hosszú egyenes, nyugodtam nyomjan neki, nem szokott trafi, rendőr lenni... Mondtam, hogy hideg motorral inkább nem tiprom.
116 lovas turbódízel után a 136 lovas turbódízeltől nagy csodát úgysem várok. De gondolom, akik előttem nézték, azokat is ugyanígy lelkesítette a hölgy... Szerencsére csak pár hetet volt a kereskedésben a kocsi.A legextrémebb az volt, amikor az M43 pályán beleeszaladtunk egy dugóba Nagylak előtt. Azon a 4-5 km-en az Ignis egy negyed tank benzint evett meg kb 2-2,5 óra alatt.
-
macilaci78
nagyúr
Nem tudom, mekkorák a gyerekek, hányan vannak. Kicsik voltunk még, talán még ovisok, mikor a 3 ajtós Lada Samarát vettük és bő 30 évig volt velünk. Mondhatom, abban nőttem fel.
A három ajtós kivitel a hátsó ülésről megszokható, de gördülékenynek sehogy sem lehet nevezni a ki-beszállást. Illetve a nyári melegben a fix hátsó ablakok sem voltak komfortosak.
Elöl van egy minimális szög, amiben ki kell nyitni az ajtót, hogy ki tudj szállni a kocsiból. A hosszabb ajtó viszont távolabb ér a bódétól ugyanakkora nyitásszög mellett. Városi zsúfolt parkolóban, vagy bevásárlóközpontban ez lehet problémás.
Pakolni viszont könnyebb volt benne azáltal, hogy a B-oszlop hátrébb volt.A Ceed testvérmodellje az i30, azt is nézegetheted.
Ez nem VAG konszern, nincs akkora varia a motortípusokban. Adott bódéban az 1.6 ugyanaz. Nem trükköznek, hogy ugyanazt a blokkot másik ECU-val, másik turbóval árulják 90-130 LE közt négyféle teljesítménnyel, meg ötféle váltóval.
-
macilaci78
nagyúr
A pótkerék nekem is becsípődésem. A Ceedben csak mankókerék van, de a dupla fenekű csomagtérpadlót egy rétegelt lemezzel helyettesítve elfér a legszélesebb gyári méret is, így egy teljes értékű 5. kereket tettem be.
A gumi csomagtértálca miatt az a lapos fakk amúgyis csak körülményesen hozzáférhető. Kb mindegy, hogy oda, vagy a pótkerék mellé temetem-e el a motyót.És a 16" lemezfelni közepébe nagyon szépen passzol a mankókerék közepében lévő szerszámkészlet.
-
macilaci78
nagyúr
Milyen nehéz a lábad? Mennyire van elkoszolódva a motor belül?
Korántsem biztos, hogy a nagyobb motor többet fogyaszt. Sőt, VAG vonalon van arra példa, hogy egy Passat 1.6 CRDI többet fogyaszt, mint ugyanabban a bódéban a 2.0 CRDI. Egyszerűen az 1.6-osnak az a bódé nehéz. De ott sokaknak az a véleménye, hogy alapmotorral nem veszünk autót.
Az 1.6 benzines jobban megy, de fogyasztani akkor fog többet, ha élsz is lehetőséggel. A bogrács is csak akkor nehéz, ha tele van.
-
macilaci78
nagyúr
A gyártó szerint gondozásmentes a lánc, nem kell foglalkozni. A baj azokkal van, amiknél ezt feltétel nélkül el is hiszik.
Ha egy vezérléscserével kalkulálsz, nagy meglepetés nem érhet. Lerakódások minden motorban előfordulhatnak.Forgatni kell és megy. Meg fogyaszt is...
-
macilaci78
nagyúr
Ott tart az autóipar, hogy az első olajcsere előtt már garis motorcsere is befigyel néha.
A neked érdekes kocsikban az 1.4, 1.6 benzineseknek a nyúló lánc miatt van rossz híre. Mert a sok fogalmatlan júzer beveszi a gyártó szövegét, hogy nincs szükség cserére, élettartamra van méretezve a lánc. A valós tapasztalat, hogy 100k km-nél rá kell nézni és szükség esetén cserélni. Ha nincs szükség a cserére, akkor onnantól kezdve 50k km-enként ellenőrizni.
A probléma, hogy a láncvezetőt feszítők puhulnak, rövidebb úton engedik futni ugyanazt a láncot, ezért tűnik úgy, hogy nyúlik. Ha nem veszed észre időben, ugrik a vezérlés, ha nincs szerencséd, nem is csak egyet és rögtön kész a baj. Ha észre veszed, menthető a dolog és nem hétszámjegyű a javítás.Ennek tudatában előbb vennék évi 16k km városozásra egy 1.6 szívót, mint egy turbós dízelt. Tekergetik az órát. Aki újonnan megvette a dízelt, az hajtotta, mert megy és keveset fogyaszt. Ezzel az előnnyel a felárat csak nagyobb futás alatt gazdálkodja ki. A benzineset meg azért tekerik, mert rossz a híre és igyekeznek még elfogadható kockázatot mutató számlálóra belőni.
Nem azt mondtam, hogy 150k helyett 300k km-es futással keress, de a 200k-t élből ne dobd ki a kalapból. Magyarországi első forgalomba helyezésűeket nézz, ha van rendszám, JSZP-n rögtön látszik. A külföldről behozottakat nehezebb leinformálni.
Engem egy pillanatig sem zavart a 205k km a 6 éves autóban, mikor megláttam a szervizkönyvben 15 ezrenként a bélyegzőt, meg a csomagtartó egyik rekeszében az Osram Ultra Life izzókat és a szervizszámlát róla. Cégautó és még az izzót is a márkaszervizben vették. Nem mókoltak ezen semmit.
-
macilaci78
nagyúr
A mienket ott szervizeltette az előző tulaj (cég), 15 ezres olajcsereperiódusokat tartva. Élt rá a garancia 150k km-ig. A Duna Autótól vették 0km-rel, de sosem volt ott szervizelve, máshol sem.
tuareg85: vásárlás után rögtön egy jobb első kerékcsapágy cseréjével kezdtünk, még röhögtek is a Lurdynál, hogy a gyári alkatrész olcsóbb, mint az utángyártott, vagy a gyári beszállítói. Szóval gyári került bele.
-
macilaci78
nagyúr
A fejlettebbeknél az akku kódját kell megadni, amiről a kocsi tudni fogja, milyen rendszerű, típusú, kapacitású akku került bele.
Szerencsére nekem nincs S/S a kocsiban. Olyan ez, mint a Windows verziók: próbálom minél jobban elnyújtani az utolsó megszokott, használható verzióval az együttlétet.

-
macilaci78
nagyúr
Magához a Kiához nem értek, de a start-stop rendszer része a fejlett akkumenedzsment. Az akku degradálódását figyelve változik a töltése, illetve az autó eldönti, hogy a feszültségszint megengedi-e egyáltalán a leállítást.
Ha az akkumenedzsmentnek nem szólsz, hogy a 30%-os akkudat újra cserélted, akkor nem fogja tudni és továbbra is úgykezeli, mintha csak 30%-os lesz. Ezzel persze rövid idő alatt az új akku is csak 30%-os lesz...
Szóval szerintem általában véve a start-stop rendszerű autóban az akkucsere kicsit bonyolultabb, mint egy walkman-ben és ugyanúgy EFB, vagy AGM akku kell bele, amit a könyve ír, vagy ami most is benne van.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
tuareg85
#6156
üzenetére
Nincs Casco. Amikor a felverődést javítattam, egy 10-esért csinálták meg az 1 darabot. A másik, ami látszott, egy korábbi javítás volt. (6 évesen vettem az autót.)
A cserére akkor 100k-s árat mondtak Pilkington szélvédővel, tokkal, vonóval, áfával.tboy93: a karcok körkörösek, nem a gumilapát vonalában futnak. Szóval ez a nem megfelelő takarítás miatt van. Ellenben bizonyos fényviszonyok között zavaró. Főleg a fényes műszerfalborítás tükröződése miatt.
Hátsó futóműre tipp?
-
macilaci78
nagyúr
Kia Ceed 2017 kombi. Lóg a segge üresen is (3/4 tank). Kb 2 ujjnyival kevesebb a hely a kerék fölött, mint előtte, utána. Olvastam, hogy tud fáradni a hátsó rugó.
Merre induljak, mit kérjek a szervizben, ha azt akarom, hogy szépen álljon és egy műszakin se abajgassanak? A fb-csoportban megoszlanak a vélemények: gyári kombi rugó, okosított futómű, vagy felfújt "kosárlabda" a rugók közé.Általában 1-2 fő, változó mennyiségű, de azért nem sok csomag megy az autóval. Viszont azért 2 havonta ki van használva, hogy kombi és akkor bekerül 4-5 fő sok csomaggal, vagy 40 m2 laminált padló. Az utakra azt mondhatom, hogy talán az átlagos szintet mindenhol megütik, de nem derogál 50-nel menni országúton, ha szar az út.
A másik dolog a szélvédő: legutóbb az M5-ön 200 méteren 4× is pattant valami, 2 hónappal korábban lett javíttatva egy felverődés, amikor már 10 lépés távolságról mondta a szaki, hogy jó karcos a szélvédőm. Mi tagadás, igaza van.
Szélvédőcserére ajánlott hely van-e valahol Zugló, vagy Újbuda környékén, ahol nem kell attól tartani, hogy összekenik a belteret, eltörik a műanyagok rögzítőfüleket, vagy beázik majd? A szélvédő mögött legfeljebb egy páraérzékelő van, legalábbis a klíma Auto állásában volt már, hogy elindult az automatikus páramentesítés. Távolságtartó, táblafelismerő, stb extra nincs, amihez szenzor kellene. -
macilaci78
nagyúr
Kia Klinikáról jók a zuglói vélemények a Kia Ceed fb csoportban. Ceedvadasz.hu, illetve a Lurdy melletti független Kia márkaszerviz is rendben van. A Lurdyhoz hordták a mienket a gari alatt.
-
macilaci78
nagyúr
Ahogy észreveszem, az enyémnek teljesen mindegy, mit csinálok.
Karácsony előtt decemberben 472 km tisztán Budapest városi használat 31 liter.
Utána 533 km M5-M43, plusz kb 80 km országút és két szegedi kitérő, pályán 130-135 tempomat, országúton 90-100 tempomat, enyhe forgalom, 35 liter.
Mindkettő 6,57 literes átlagfogyi.
1.6 CRDI 136 lovas, 6 gangons manuális váltó, 2017.09. havi kombi, párezret futott 4S téli gumi gyári értékre fújva. -
macilaci78
nagyúr
Kián belül az 1.4 benzint szidják, a G4FA motorkódút, amire többen beírják, hogy az övéké bizony problémamentes 200-300k km után is 10-15k olajcsere periódussal.
De valóban az 1.25 benzinesnek jobb a híre. Kisza-nak van i30 ezzel a motorral, meg más is volt neki korábban a konszernből. Bár tartós tesztben nem vett részt, annyi ideig nem tartott meg autót.
Én inkább kuplungoznék egy évek óta problémamentes autót, mint venni egy zsákbamacskát. Egy használt autónál ha valóban nem is volt semmi baja az előző tulajnál, nem lehetsz biztos semmiben sem.
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
Kia Ceed 2017 kombi, bronze felszereltség (az alaptól eggyel jobb, de még alapülés), az első ülés kényelmetlen. Fix deréktámasz, a teteje tolja előre a lapockám, a fejtámla is elöl van, nem tudom hátrahajtani a fejem iváskor, csak a sofőrülés magasságállítós, mindkettő oldallégzsákos háttámlával.
Milyen ülés megy ebbe bele, ami jobb, kényelmesebb? Állítható deréktámasz, más ívelésű háttámla lenne a preferencia. Én 196 cm magas vagyok, feleségem 170 cm.
Van értelme magasabban felszerelt Ceedből ülést nézegetni, esetleg a konszern más autóinak ülése belemehet? -
macilaci78
nagyúr
válasz
Robi_73
#5985
üzenetére
Kia Ceed kombi 2017. Csak egy mankókerék van a csomagtartó alatti üregben, ami sebességben és távolságban is korlátoz, ráadásul előre nem is szabadna feltenni.
4S gumira cserélem a mostani utolsó szezonos nyári gumikat.Hajlandó vagyok a csomagtartó fenekét kicserélni egy méretre vágott rétegelt lemezre, hogy a 195/65 R15 kerék is elférjen (225-ös kereket belepróbáltam, haven 2007 Ceed-jére a téli garnitúrát én tárolom, azzal vettem méretet). A gumi csomagtértálca miatt az a lapos rekesz amúgy sem használható igazán a mindennapokban, viszont a pótkerék és a hátsó ajtó közötti mély üreg mindent elnyel, ami nem kell a kerékcseréhez.
Az 5 darab négyévszakos gumit megrendeltek, jövő szerdán fel is teszik, átnézetem a felniket is.
A teljes értékű pótkeréken is jobb oldal szerint lesz feltéve a gumi és a jobb oldalon forogni váltogatva, amikor annak ideje van, hogy egyenletesen kopjanak.Szerk: most jött az sms, megérkezett a gumishoz a rendelt gumi.

-
macilaci78
nagyúr
Van olyan bontó, ahol tudok venni egyetlen darab gyári fekete lemezfelnit? FB csoportban mindenhol csak 4 darabos szetteket látok, de én teljesértékű pótkeréknek szánom.
Biztosan van olyan törött autó is, aminek az egyik kereke is sérült... A mankókereket is odaadom cserébe, ha derogál a bontandó autót tuskóra tenni. -
macilaci78
nagyúr
válasz
vihartigris
#5977
üzenetére
Szegény Bentley, úgy látszik, az is csak egy VW.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
macilaci78
#5972
üzenetére
Illetve az alsó műszerfalborításon a biztosítéktábla fölött van 4 gomb. Balról a harmadik, az üres vakfedélnek cikkszámát keresem.

Egy ilyen pillanatkapcsolót tennék bele, mögé pedig a kaputávirányítót. -
macilaci78
nagyúr
Szeretném a csomagtartó világítását fejleszteni, ez az 1 db 8W-os szofita izzó meglehetősen halovány, még sötétben is kevés a fénye.
Van fekete ledprofilom és némi ledszalagom 10W/m fogyasztással. Arra gondoltam, hogy két oldalt a kalaptartó sínje alá betennék 1-1 40 centis darabot, ami fényerőben kb 900 lumen, fogyasztásban szintén 8W és két oldalról egyszerre csak árnyékol semmi sem.Kia Ceed kombi 2017-es.
Kipattintottam a foglalatot és meglepett, hogy belül is egy ürege van, nem csak egy nyílás. Szóval le kéne pattintanom az oldalsó borítást is, illetve valahol átvezetnem a kábelt a jobb oldalra. Az átvezetést az isofix rögzítési pontokat takaró csatornában gondoltam megoldani. 0,35 mm2 keresztmetszetű vezetékeim vannak, bőven elbírja ezt a teljesítményt, de a biztonság kedvéért használhatok 2×0,75 mm2-es kétszeresen szigetelt kábelt is.
A borítás kivételéhez van valami jól használható toturial, vagy videó?
Ami félelmem van, hogy járó motornál a generátor akár 14V fölé is tolhatja a feszültséget, viszont megnyugtat a tudat, hogy járó motorral nagyon ritkán van nyitva a nyomagtartó.

Levágnám a kábelről a gyári csatlakozót és mini tamiya csatakozóval mennék tovább, ez szét nem csúszik és biztosan elbírja a teljesítményt, mellesleg az airsoft okán van is otthon. -
macilaci78
nagyúr
Az miért van, hogy 2017-es Kia Ceed kombiban a csomagtérvilágítás hol megy, hol nem? Az első 10 napban fixen nem ment. Mire utánanéztem, milyen izzó kell bele és hogy férek hozzá, akkor világított. Most pár napra rá észrevettem, hogy megint nem világít.
Gondolom, a nyitott csomagtérajtó kapcsolja fel függetlenül attól, a slusszkulcs hol van. A könyv szerint ha csak egy ajtó is nyitva van, nem zárja be a többit sem. Tehát az nem lehet, hogy épp be voltak zárva az oldalt lévő ajtók, mikor a csomagtérben pakoltam.
Viszont most ott tartok, hogy nem az izzó a gond, elvégre láttam már világítani.
-
macilaci78
nagyúr
Órát állítani a középső légbeömlő mellett van le-fel nyíl meg a SET gomb
- És tényleg ott van, a képeken látszik. Bár az én szemszögemből kitakarja a kormány.
Gépkönyvet feltettem google drive-ra, jó az oldalszám.
Felszereltségtől függően, nem vettem észre, hogy változott volna az óracsoport. Átfutott a tekintetem a kijelzőkön, de nem tűnt fel. Lehet, nincs benne a felszereltségemben.kisza25: köszi itt is!

Akula: padlóval foglalkozom, tippem szerint ami a PVC padlót mattítja, az a műszerfalat is. Csak hátha van rá bevált megoldás. A padlóápolószerek kiszerelése egy rendes flottát is lefednek.
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Seggem alatt az autó. 2017-es Kia Ceed kombi, 1.6 CRDi 136 LE, 6 gangos váltó, 205k km, 15 ezres szervizintervallumok tartva, főleg autópályás használat.
Olajfolyás szerepelt az állapotfelmérő lapon, kértem róla képet is. Átvétel közben felemelték, mert felül tiszta. A haspáncélon nem áll az olaj.
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Nem tudom, ez mitől lehet.A másik kérdés kocsi felszereltsége. Nagyon ne ismerem a Kia világát etéren, de csatoltam képeket a kezelőszervekről. H7-es halogén izzó a tompított, ezt még tudom.
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Ide tartozik, hogy a fenébe lehet az órát beállítani. Pontos, de az évet 2015-ben hagyták... Nézegettem a rádióban és a műszerfalon is, csak az említett kijelzők tartalmával kapcsolatos dolgokat lehet állítani a középkonzolról és a kormányról. A műszerfal tetején van az óra.Parkolóradar csak sípol, vagy esetleg jelezni is tudja, hogy jobb, bal oldalt, vagy középen van az akadály? Szűk a középső tükörben a kilátás. Hiába nagy a tükör, a hátsó oszlopok oldalt nagyon belógnak, a kocsi feneke is fent van, a tető meg lent. Mintha egy vastag falba épített budiablakon néznék ki a folyosó végéről.
A műszerfal csillog-villog, mint Salamonéknál a családi ékszer, a szélvédőn meg tükröződik. Ezt mivel lehet mattítani?
Nagyon szeretnék teljes értékű pótkereket a mankókerék helyére. Befér ez a csomagtartó alá a rendezőt kivéve? Van rá valami process?
Mondjuk, 9 mm vastag rétegelt lemezt tudok oda vágni és akkor veszek gumi csomagtértálcát, hogy a csomagok ne csúszkáljanak. Körben ragasztok fel valami ujjnyi széles gumicsíkot, amin a rétegelt lemez fel tud feküdni, ne zörögjön, ne kezdje ki a fényezést.Köszi!
-
macilaci78
nagyúr
1999-es B5 Passatból ülünk át.
Tempomat, klíma, elektromos tükör és ablak, a szokásos biztonsági extrák (légzsákok, ABS, ESP) voltak a kívánalmak, meg persze férjek el, ne egye meg ingünk-gatyánk és ne legyen öregebb, mint a magyar átlag.A linkelt doksit letölteni hogy lehet?
-
macilaci78
nagyúr
Én egyszerű ember vagyok. Ha defektes a kerék, kicserélem egy teljes értékűre, és majd beadom a lapost, amikor nekem megfelel. Múlt héten szlovéniai nyaralás is 1759 km volt, azért kifelé menet Maribornál defektet kapva nem mentem volna végig mankókerékkel.
Btw: a tálca alatti rendezőt szívfájdalom nélkül b@szom ki a picsába, ha elfér a teljes értékű pótkerék.
Nem fétisem a nagy felni, a Passaton is 15" acélfelni van, ugyanekkora gumikkal.
Szóval azért is kérdés a kérdés, hogy az a felni valyon rámegy-e a Kiára?
Bár nem hiszem, haver régebbi Kiájára regalábbis szemre nem menne rá. -
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
2017-es Kia Ceed JD kombi, 1.6 CRDi motorral. Friss, még nincs is a kezünkben, de már kérdezek.
Milyen olaj, milyen hűtőfolyadék kell bele? Milyen izzók, mekkora kerék, felni mehet rá, mekkora a meghúzási nyomatéka? Mekkora akku megy bele?
Ha jól emlékszem, 195/65R15 kerekeken van, acélfelnivel, dísztárcsával. Ezzel nincs is gondom, de lehet, vadásznék egy másik szettet is idővel.Van-e valami trükk, hogy teljes értékű pótkerék mehessen a csomagtértálca alá a mankókerék helyére?
Letölthető kézikönyv van-e? Telefonnal párosítani, tempomat, sávtartás hogy működik, ilyesmi.
VW-ből ülünk át, ilyen PR-kódok, matricák vannak-e a kocsiban? Hol érdemes keresni.Elvileg folyamatosan szervizelt kocsi, papíron vezetett szervizkönyvvel. A gyári garancia meglétének hol lehet utánajárni?
Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E5440 - i5-4GEN I 4GB I 320GB I 14" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- 16 GB RTX 4080 SUPER HP OMEN - garanciával
- Csere-Beszámítás! Playstation 5 Slim Digital edition konzol.
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Temus rendelés, de bárhonnan elérhető. Pár percig egy liter forró vízben ellágyult annyira hogy fel tudtam tenni.
MANN-nal nem nyúlsz mellé. Minden második olajcsere alkalmával üzemanyagszűrő is mehet.
Fékfolyadékot 2 évente javasolt, mindegy, hogy milyen autó. A fékfolyadék savas kémhatású és magasan van a forráspontja, hogy a fékezéskor keletkező nagy nyomás ellenére sem változzanak a tulajdonságai. Viszont idővel felveszi a vizet, hígul, csökken a forráspontja és ezzel együtt a hatásfoka is. Ezért kell időről időre cserélni.
Ha preventív vagy és hosszú távra tervezel vele, akkor 60 ezres csereperiódus az olajra.
Egyik sem érdekel.


