-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Érdekelne, hogy miért gondolod amit írtál, nem vagyok sértődős. Jöhet ide is vagy privátba.
Lehet, hogy bizonyos dolgokban Neked van igazad, de mivel így tálalod, ezért kapsz visszautasítást. Ennek a műanyag bevitelnek utána nézek.
Ezt kértem korábban is, hogy ne linkeljünk bulvárról, meg mindenféléről. De ezt a kérés helyesbítem. Legyen a topik célja, az hogy a bulvárban található cikkeket, tudományos írásokkal támasszuk alá, vagy cáfoljuk meg. Van amit középsulis könyvből, van amit publikált cikkekből kellene olvasni, értelmezni, és azt leírni a fórumba, hogy mások számára érthető legyen. amíg nem értettünk meg valamit 100%-osan, addig nem kellene szavakkal lövöldözni. A miértekre adjunk választ.
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Rive
veterán
Legyen a topik célja, az hogy a bulvárban található cikkeket, tudományos írásokkal támasszuk alá
Én is pont ezt kértem, aztán kaptam random webszemetet meg egy meta-tanulmányt. Ezért írtam, hogy nem a megfelelő embert sikerült címezned.
...vagy cáfoljuk meg.
Tudományban a pozitív állítás bizonyítandó. Az a klasszikus crackpot-játszma, hogy: az ég zöld! - nem zöld. Bizonyítsd, hogy nem zöld vagy kussolj! az nem játszik. Ha azzal jön valaki, hogy az ég zöld, akkor ő bizonyít.
A dolog valahonnan attól a hülye lebomlási idő táblázattól indult. Az a táblázat teljesen hamis, a dolgot szinte egy az egyben a nukleáris hulladékkal kapcsolatos sötétzöld módszerek közül másolta valaki: minél elrémisztőbb számok az aktuális mumus ellen, annál jobb, úgyse néz utána senki, ha pedig valaki meg mer szólalni, akkor le lehet dorongolni.
A valós számok még a legkellemetlenebb esetben is valahol az egy-kétszáz év környékén állnak meg, de igazából a természetben a legtöbb műanyag tipikusan néhány évtized alatt lebomlik: vagy megeszi valami, vagy szétesik. Kivételek természetesen vannak - ahogy ismerünk példát több ezer éves fennmaradt bőr- és textilholmira is.A következő menet a degradáció alatt létrejött 'mikroműanyag' szemcsék körül volt. Tény, hogy tengeri élőlények, különösen a kisméretű tengeri élőlények esetében ismertek káros hatások, de már a nagyobb testűekre vonatkozó adatok is hiányosak, emlősökre vonatkozóan pedig végképp nincs semmi konkrét. Kisméretű tengeri élőlények - ez méretarányban ~ úgy néz ki, mintha valaki aprókavicsot ebédelne: naná, hogy megfekszi a gyomrát. De a kérdés nem a tengeri élővilág, hanem az egészségügy felé kanyarodott...
Ha valaki éppen planktonnak érzi magát, az persze egészségügyi probléma, de nem releváns. Mi egy picit nagyobbak vagyunk, ugye...Konkrét káros egészségügyi hatás nem ismert (itt a forma kedvéért be kell szúrnom, hogy úgy negyedévente szoktam végigmenni a publikációkon, utoljára úgy két hónapja). A vonatkozó vérhabzás megalapozottsága jelenleg konkrét nulla. Ez nem csak ember, hanem úgy nagyjából az összes emlősre igaz jelenleg. Nincs eredmény - pedig az alap kajáltatási vizsgálatoknak (egér, patkány) maximum néhány év időtartamban eredményt kellene hozniuk.
Ember & mikroműanyag: ez a témakör jelenleg leghűbben a 'hisztéria' szóval jellemezhető.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Rive
veterán
Illetve, ha ezt a hisztériát valamivel párba kellene most hirtelen állítanom, akkor prímán passzol a néhány éve elindult, csapvíz vélt ártalmai kapcsán a palackozott (ásvány- és más) vizek forgalmát az egekbe tornászó, környezetvédelmi szempontból totál őrült marhaság mellé.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
OK, tegyük fel, hogy elfogadom amit írtál és csak azért mert végre normális hangnemben sikerült! De nagyon kérlek szépen, dobj néhány publikációt be ide is, hogy aki itt van lássa azt a forrást, amit Te olvasol. Engem is érdekel, mert lehet hogy máshogy fogom felfogni a dolgokat a világról, csak nem biztos, hogy eljutok addig a forrásig, mert máshogy gondolkozok. Millió dezinformációt találtunk. A szakdogába, diplomamunkába is pont azért kell forrás megjelölés, hogy lássák nem a levegőbe lövöldözünk szavakkal.
Sokszor úgy gondolom, hogy ezek a hatalmas ijesztő számok azért kellenek, hogy azok az emberek is felfogják valamennyire, hogy nem kéne szemetelni, akik nem járnak mélységesen a dolgok után, mert nincs idejük, mert mással foglalkoznak.
Csapvizet iszok folyton. Munkahelyen is hülyének néznek, mert ott tisztított víz is folyik a csapból (általában keverni szoktam).
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Rive
veterán
Mit linkeljek, ha a kulcs pont az eredmények hiánya
Ps.: érvelési hiba
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Kemény dió vagy az biztos .
Végül is igazad lehet ebben . A fene tudja mi van valójában.De én úgy gondolom, hogy ha utána járunk a dolgoknak, valahol találunk bizonyítást vagy cáfolatot egy kijelentésre. Van egy kis időd kutakodni?
Pl most én örülnék annak, ha közösen elgondolkodnánk azon, hogy a műanyag lebontása és útvonala a szervezetben hogyan működik. ez által eldönthetjük, hogy eü szempontból mennyire kell figyelnünk arra, hogy műanyag mentesen étkezzünk vagy nem kell aggdónunk miatta.
Vegyük figyelembe:
1. A műanyagban sokszor festék van, az milyen anyagokból szokott állni, és milyen hatással van a szervezetre molekuláris állapotban.
2. A gyomorsav (sósav) mennyire szedi szét a műanyagot, hogyan fut tovább a sejtekben.Biztos vannak tanulmányok, leginkább biokémia, molekuláris biológia területén, ahol mértek, és a méréseket összefoglalták. De ugye ezzel nem akar mindenki foglalkozni, mert időigényes. Most még van egy kis plusz időm, én lassan elkezdem. Aki akar csatlakozik aki nem nem. Nyilván nem fogok boncolni csak tanulmányokat keresek, és azok alapján alkotok...VÉLEMÉNYT... aztán meglátjuk .
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Rive
veterán
De én úgy gondolom, hogy ha utána járunk a dolgoknak, valahol találunk bizonyítást vagy cáfolatot egy kijelentésre. Van egy kis időd kutakodni?
Nincs.
Nem igazán értem, hogy miért kell ezt még egyáltalán magyarázni, sokadszor, eredmény nélkül.
Tudományban a pozitív állítás bizonyítandó. Az a klasszikus crackpot-játszma, hogy: az ég zöld! - nem zöld. Bizonyítsd, hogy nem zöld vagy kussolj! az nem játszik. Ha azzal jön valaki, hogy az ég zöld, akkor ő bizonyít.
Ennyi.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
#48613632
törölt tag
Alkalmas arra, hogy a városok levegőjét nem szennyezve, élhetőbb környezetet alakítson ki az alkalmazásukkal, de kvázi jóval nagyobb a környezeti terhelése, a robbanómotoros gépjárműveknél.
Mondjuk főként nem Teslaban kellene gondolkozni, ami inkább egy sportautó teljesítményével vetekszik, hanem pici, városi kétszemélyes kis gépjárművekben, hosszabb utakra meg ott a tömegközlekedés.
Közben persze mindezt fejleszteni. A tömegközlekedést is. Pl felső vezetékrendszer kialakítása, az energia szektort meg átalakítani fosszílisről megújuló + atomra.
Bár az atommal lehet más probléma is. Háborús helyzetben taktikai célpontok pl. -
-
Rive
veterán
Nem sok újat mond a csóka, bár összefoglalónak jó. Kibocsátás szempontjából a hibrid az, ami bizonyos körülmények között tudott bizonyítani: a korlátozott hatótávú városi szaladgálós potenciálisan hasznos a szennyezés helyének áthelyezésében: a többi pillanatnyilag nem környezetvédelem, hanem divat és politika.
Elég sok hangos 'ötlet' volt amikor az egész beindult, hogy miképpen is lehetne garantálni a 'zöldséget': időzített töltés, visszatáplálás, megosztás - ezek vagy meg sem valósultak, vagy marginális szerepük lett.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Elgondolkodtató. A természetes tüzekre (ha jól tudom) azért van szükség mert, így tápanyag jut a földbe vissza. Az, hogy ennyit hallunk a tüzekről most, mikor elvileg korábban jobban "égett a ház" azért furcsa.
A cikkben viszont nem tetszik az utolsó bekezdés: Ahol felteszi a kérdést, hogy Mit lehet tenni? és olyan választ ír amiben az szerepel, hogy mások milyen baromságokat tesznek/tettek. Legalább egy mondatba írta volna le a kérdésre a választ, vagy adott volna más címet a bekezdésnek.Szerintem:
- Sokan szeretnének olyan környezetben élni, ahol nem beton van, hanem zöldebb terület, frissebb levegő, tisztább környezet. Mert jó érzés. Ennek reményében akarnak valamit tenni, de ők maguk sem tudják pontosan, hogy mi lenne a legcélszerűbb. Kapnak iránymutatást, de lehet hogy az zsákutcába tereli őket.
- Azzal, hogy a városon belül elektromos autók, buszok vannak, azért lehet jó, mert lokálisan kevesebb káros anyagot, port szívnak be azok az emberek akik ott élnek és mászkálnak, ahol sokszor dugó van.
- Még mindig tartom magam ahhoz, hogy ha mindenki azt és annyit használ, amire ténylegesen szüksége van, akkor kevesebb probléma lenne (vagy nem lenne probléma).
- Az tény, hogy nem tudom hova kerül az a pénz amit elvileg akkor adok ki, ha békás termékeket veszek: , azaz mi garantálja, hogy valóban segítségre fogják fordítani azt az összeget.[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
Fred23
nagyúr
-
válasz cinemazealot #176 üzenetére
A gáz nagyon jó lenne, adott rá a benzin motor, amibe be lehet építeni kis átalakítással, akár utólag is, olcsóbban jársz vele és környezet barátabb, de egy véges mennyiségű dolog, aminek a lelőhelye nem kifejezetten európában van. Függővé tenné európát, mert földgáz ezekben az országokban van (~4MB pdf)
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Azt sajnos aláírom, hogy akik környezetvédelemmel foglalkoznak sokszor csak a problémákat tárják fel és hadonásznak vele, hogy így szar úgy szar, nem pedig a megoldással törődnek.
Látjuk, hogy gond van...gondolkozzunk, hogy mi lenne a megfelelő, és cselekedjünk úgy. Ez a topik is az ért van hogy megoldásokat vessünk fel, beszéljük át miért jó, miért nem.
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Rive
veterán
A glifozát igazából akkor került a célkeresztbe, amikor a GMO-val kapcsolatba hozták. Ha a GMO nem lenne a klf. sötétzöld mozgalmisták egyik fő mumusa, akkor jó eséllyel ma se lenne a glifozát körül semmi - a gyanított 'veszélyessége' meg sem közelíti a piacos sült kolbászét, például.
De így, hogy a GMO hasznosságának egyik komoly kiemelője lett, továbbiakban nem eltűrhető a létezése sem.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
batagy
őstag
Sziasztok!
Program ajánló, hátha valakit még érdekel.
Az ELTE Atomcsill ismeretterjesztő sorozat következő előadása az éghajlatváltozás témájában lesz. 2 hét múlva.
2019. szeptember 12. - 17:00
ELTE TTK lágymányosi északi tömbjében (1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A), az Eötvös teremben (földszint 0.83 terem).
Jánosi Imre (ELTE TTK, Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék)
Globális klímaváltozás: mit tanultunk az elmúlt 14 évben?
linkAz előadás ingyenes, illetve online is követhető lesz.
A tavalyi évadban Ürge-Vorsatz Diana adott elő, az is nagyon élvezetes és hasznos volt, a felvétel itt megtalálható:
Ürge-Vorsatz Diana: Éghajlatváltozás: tények, tévhitek, kérdések (Atomcsill, 2019.02.14.)[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Kissé talán OFF, de itt egy érdekes cikk egy energiatárolási megoldás kapcsán, amit egy másik logout-os topicban már felvetettem:
Az elektromos óriásdömper több áramot termel, mint amennyit fogyaszt
A cikk végén van egy videó az energia tároló prototípusáról is, ez is jópofa.
-
Szia,
Jó hogy beraktad, köszi! Amennyiben van máskor is hasonló tedd be nyugodtan, még ha senki nem válaszol rá, akkor is. Előfordul, hogy valaki elmegy oda!
(#183) cinemazealot: Ez jól hangzik. Szerintem az a globális probléma van, hogy a meglévő, már jól kikutatott ötleteket nem alkalmazzák. Vagy pénzhiány vagy nem tudom mi miatt
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Vita a robbanómotorról és az autózás jövőjéről . Lassan beszélnek 1.5-tel még jól érthető.
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
cinemazealot
addikt
Egy másik érdekes összehasonlítás németországi adatok figyelembevételével:
Majdnem 15 évig kell hajtani egy e-autót, hogy zöldebb legyen, mint egy dízel -
-
Miért? Jöhet privátba is a válasz ha nem akarjuk szennyezni a topicot (tényleg érdekel az ok)
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
A ruháim 60-70 %-a turis. Nemrég vettem egy hosszú kerékpár nadrágot 1000 ft-ért a Hdában. Néztem hogy ezek a cuccok cikra 20-30 000 től indulnak újonnan. A fogason 2 db volt. Az egyik használt, amásik használatlan (szerintem 1x sem volt mosva mivel nem volt bolyhos egyáltalán, és még a szagában is érződött.
Szerintem az a legkevésbé környezetterhelőbb dolog, ha a már meglévő holmikat - legyen az ruha, autó stb- használjuk addig amíg végérvényesen nem használható fel semmilyen célra. Persze a higiéniára is törekedni kell, ezt ne felejtsük
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Én inkább akciós jó minőséget veszem, csomó cuccom 5-10-15 éves (farmerek, kabátok, cipők)
Az autó elég relatív, van egy újonnan vett honda civic 1999 óta a családnál, egy 2003-as golf 14 éve a családnál, és most egy új kia carens és új fiat tipo, szerintem, amíg bírják.Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #186 üzenetére
És ha már elektromos autó, legyen elektromos rolleres cikk is:
Nem környezetbarát az elektromos roller -
-
#48613632
törölt tag
Hálisten, ebben a témában még nem próbált meg szakértő lenni. Amennyire én emlékszem a beszélgetésre, elég sokat Grétázik, de többnyire kérdez, meg konfirmál.
Mondjuk elég rég hallottam, az is igaz. De azt tudom, hogy ezt a beszélgetést, én is ajánlottam korábban, egy másik topikban. -
Szerintem a környezetvédelemhez hozzá tartozik a tudatosság (gondolkodva cselekszel). Na most a négy4! bizonyított, hogy a tudatosságra nem képes:
Kidobott egy cikket tök(életesen) "felelősség tudatosan". De a mögöttes tartalom láttán majdnem bepisiltem a röhögéstől.A média ismételten bizonyított. Ezért gondolom azt, hogy nem tudjuk pontosan mekkora horderejűek valójában azok a hírek amiket a szemünk elé bsz a média, és mi a mögöttes tartalom. Párhuzamot vonva: Az is lehet hogy sokkal nagyobb probléma van a Földön, mint gondolnánk, de az is lehet, hogy csak fel fújják és minden rendben van. Szerintem arra kell odafigyelni, hogy mit tapasztalsz, nem hogy mit mondanak azok akik úgy kiáltanak farkast hogy nincs is...
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
válasz cinemazealot #192 üzenetére
Szerintem: Az, hogy a bicikliket és a mechanikus rollereket váltja, az valóban környezetszennyező. De, ha valaki gázolajjal működő autó helyett választ elektromos rollert az talán jobb. De szerintem egy kutya a elektromos autókkal. Kérdés, hogy az akkumulátor meddig bírja, meddig használható. Fel lehet-e újítani azt, hogy sokáig lehessen használni?
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
cinemazealot
addikt
-
válasz cinemazealot #197 üzenetére
Elsősorban nem a tömegközlekedésre akarták átterelni az autóból kiszálló embereket. A sorrend ez volt: gyaloglás, bicikli, tömegközlekedés.
Ennek érdekében az ottani bubi megfelelőjét újratervezték: sűrítették a hálózatot és új, sokkal kisebb tömegű közbicikliket vettek. (A bubinak jelenleg 143 állomása van, a 630 ezer lakosú Oslóban a hasonló közbiciklinek 244. A bubi 26 kilogrammos, az oslói közbiciklinek három fajtája van, 18-20 kilogramm között.)
De legalább itthon is van tere annak, hogy használhasson bárki bringát. Bár (szerintem) sokszor azért használnak inkább autót, mert akkor nem izzadnak le, nem áznak el. Mondjuk ha kollektíven mindenki büci lesz egy irodában a tekeréstől, akkor senki sem fog kilógni, és kidumálni a másikat, hogy ugyan már hogy lehet a Jani ilyen büdös egy meetingen.
Hogy állasz a szelektív gyűjtőkkel?
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Nah, azért mondom... Álhír... XD
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
#48613632
törölt tag
Na kérem. Itt a vége. Mindannyian megmenekültünk.
"Az emberhús fogyasztás megmentheti a Földet" - mondta a svéd professzor."
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Formula-1 humoros
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Netfone
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070/S/Ti/TiS (AD104)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen monitort vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- E-roller topik
- Magisk
- További aktív témák...
- Utolsó darab - 670.000 Ft helyett - 465.000 Ft MacBook Air Retina 13" M2 8GB / 512 SSD / Magyar
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz