Új hozzászólás Aktív témák

  • coco2

    őstag

    válasz Tsebacsi #15473 üzenetére

    Ha ti vagytok a szervíz, akkor had kérdezzem meg, hogyan kell érteni a garancia fajtákat?

    Például itt egy olcsóbb lenovo v15-ös. Garanciára azt írja, 36 hónap. Aztán lentebb "Kiegészítők"-nél ott van "Plusz védelem":

    Premium Garancia Baleset (1-2 év).
    Premium Garancia Standard (4 év)
    Premium Garancia Extra (4 év)

    Amit azok jelentenek, ezen az oldalon félig magyarázva találtam meg. A félig magyarázást úgy értem, hogy itt van a leírás róla, és nincsen definiálva a "baleset" és nem baleset közötti különbség. Például szeleskedtek a gyerekek, és földre esik a laptop, amitől eltörik benne valami, bekapcsoláskor meg zárlat intézi el a maradékot. Az mi? "Normál baleset", vagy "súlyos gondatlanság" ? :)

    Aztán olvasom:

    A 36 hónapot meg nem haladó időtartamra létrejött biztosítási szerződés nem mondható fel. A 36 hónapnál hosszabb időtartamra létrejött biztosítási szerződés annak első három évében nem mondható fel, ezt követően a bármely fél részéről a biztosítási időszak végére, 30 napos felmondási idővel írásban felmondható.

    Szóval a 4 éves szerződést a 3. év után a szolgáltató simán csak felmondhatja, és úgy jártam :F (A díjat előre kell kifizetni.)

    Laptopok esetében amivel én eddig hibákkal találkoztam:

    (1)-Akku taccsra megy.
    (2)-Alaplap taccsra megy. Általában a mobil cpu-ban a gpu rész zárlatos lesz, és utána már be sem kapcsol az eszköz, "nem indul" - mondaná az egyszeri ember.
    (3)-Billentyűzet kikopik. 1-2 gomb bizony el tud amortizálódni idővel.
    (4)-Monitor zsanér megy tönkre. Letörik a ragasztás, vagy eltörik a műanyag csavar.
    (5)-Monitor maga megy tönkre. Mármint nem 1-2 pixel, hanem maga a monitor nem kapcsol be - ha akármitől.
    (6)-Csatlakozók mechanikája kilazul. Pld egy usb csatlakozó annyira laza lesz, hogy utána már lifeg benne a dugó, és amiatt kontakt hibásan csatlakozik a eszköz.

    A fentiek közül melyikben kaphatok extra segítséget a 3 év lejárta után a 4 évben?

    Összességében azon gondolkodok, érdemes-e bármelyik garanciát megvásárolni, vagy csak céltalanul dobnám ki még azt a pár ezer forintot is, mert amikor tényleg baj történik, csak tojni fognak rám. Ha ott vagy a szervízben, reményeim szerint látod a gyakorlatot. Bármilyen felvilágosításnak örülni fogok. Előre is köszönöm :)

Új hozzászólás Aktív témák