Új hozzászólás Aktív témák

  • tboy93

    nagyúr

    Előre is bocsi, ez hosszú lesz. Lassan megvan az 1.000km a Mazda 6-al.

    Ugye ez egy 77e km-t futott 3. generációs (GE) 2017-es manuális váltós, sedan, 2.0 literes szívó benzines 145 lóerős (210nm), alap felszereltségű 6-os. Előtte egy 156e km-t futott 2007-es 7. generációs 2.0 155le (190nm) manuál Honda Accord sedant használtam (viszonyításképp).

    Külsőre nekem bejön, szerintem szép elegáns forma, a 17" felni alatta kb elveszik. Közel 5 méter, az Accord 4,60 volt, szokni kellett a méreteit. Szélesebb is, garázsba beálláskor sajnos nekem már kényelmetlenül nagy (motor és fal közé kell elég hülyén beállnom).

    Az ajtók szépen csukódnak, olyan középkategóriásan, ez tetszik. A kilincsek viszont az Accord után bóvlinak hatnak, kicsit recseg is. A motortér pálcikával kitámasztós, mondjuk az Accord is az volt. A motortér japánosan rendezett, 77.000km-nél természetesen sehol egy olajfolyás. A csomagtere érezhetően nagyobb mint az Accordé, de ugyan olyan rosszul pakolható (kicsi a nyílás) és itt már nincs semmilyen pótkerék sajnos. Méretre mélyebb, magasságra talán ugyanolyan. Most voltunk vele Balatonon, 2 kisgyerek, 2 felnőtt, befértünk, de nem kényelmes ebbe pakolni.

    A beltéren érezhető a plusz 30-40cm hossz az Accordhoz képest, a hátsó lábtér jelentősen nagyobb. Főképp ezért sajnálatos, hogy egy 180cm magas ember már nem tud hátul kényelmesen utazni, ugyanis keményen beleér a feje a tetőbe. Vagy lecsúszol idióta pózba, vagy félrehajtott fejjel utazol. Borzasztó szar, mert lábtér lenne, csak a tető vonala miatt a fejtér kevés (nincs tetőablak). Az Accordban ugyan kevesebb a lábtér, de a fejtér sokkal jobb volt. Öcsémmel egyöntetűen azt mondtuk, hogy inkább a Hondában utaznánk le a hátsó ülésen 1.000km-t. Gyerekeknek persze tökéletes. Hátul 2 isofixes gyerekülés közé már nem fér harmadik. A 2 ülés közé max egy vékony lány fér be és ő sem fog tudni hátradőlni (tapasztalat). Elöl van hely bőven, én 180-181cm magas és 88kg vagyok, minden irányban kényelmesen elfértem. Ami szar, hogy nekem se az ajtón lévő könyökő, se a középen lévő nem esik kézre. Az ajtón lévőre ha ráteszem a kezem, nem érem el a kormányt rendesen, a jobb kezemet meg ha a fix könyöklőre teszem, annyira hátul van hogy nem érem el a váltót (automatánál nem lenne probléma). Ez a része nagyon idegesítő.

    A műszerfal nagyon szép, nagyon össze van rakva és az anyagok minősége is rendben van. Összességében az egész beltér anyagminősége jó, vagy 2 szinttel az Accordom felett jár. A műanyagok sokkal puhábbak (hátsó ajtó is), a műszerfal teteje ilyen bőr(?)-szerű anyaggal borított. Mindenhez jó hozzáérni, 77e km alatt viszont minimális kopás már van a bőrkormányon és a váltógombon, cserébe semmi nem rezeg / csörög stb. Az ülés plüss, az anyag rettenetes, kiporszívózhatatlan. Viszont nagyon kényelmes! Tart is, jó a deréktámasz, hosszú úton sem fárasztó. A belső visszapillantó érthetetlen módon nem billenthető eléggé felfele, hiába ülök eléggé a padlón, nem tudom úgy beállítani a tükröt hogy ne a hátsó ülést lássam benne. Vicc.

    A média rendszer egész korrekt, olyan nagyon nagy hangminősége nincs (Accordnál azért bőven sokkal jobb), az i-drive szerű média vezérlés nekem nagyon kézreállt. Indulásnál picit lassan bootol, illetve az Android auto hiányzik belőle nagyon. Későbbi modellekbe ha jól tudom már az is van.

    Na és a lényeg, milyen vezetni? Nekem csalódás. Az Accord után én arra számítottam, hogy hasonlóan sportos lesz a 6-os is. Nagyok voltak az elvárásaim ezzel az autóval kapcsolatban. A KIA-val ami a következő autóm lesz, azzal nincsenek elvárásaim kb, arról tudom hogy közlekedő edény, de a 6-os, az nekem úgy élt a fejemben hogy egy hasonlóan élvezetes autó mint az Accord. Hát nem. Kezdjük ott, hogy az Accord kettős keresztlengőkaros első futóműve után itt csak McPherson van, hátul mindkettő multilink. Az Accord sokkal sportosabbra volt hangolva, keményebb, a 6-os meg egy hajó érzetét kelti. Az úthibákat jobban elnyeli, de nagyon bután viselkedik rosszabb utakon sportosabban vezetve, érződik a kormányon hogy nincs olyankor a futómű a helyzet magaslatán és megszűnik egy-egy pillanatra a kontroll. Az Accord kormánya sokkal-sokkal közvetlenebb, pontosabb és ad valamennyi visszajelzést az útról. Nyilván egy mx5 NB-hez képest az is fika, de a 6-oshoz képest világsztár. Aztán ott a motor. A Honda a 155 lóerővel 3x élénkebbnek tűnt mint a 145 lóerős 6-osnál. Ez egy olyan lomha szar, hogy tegnap hazafele a Balatonról néha már úgy éreztem felgyújtom. Egy 90-el tötymörgő busz előzésébe majdnem otthagytam a fogam, 6-ból 3-ba visszaváltás és padlózás után egy örökkévalóságnak tűnt a kerülő manőver, amit a szembejövő autós is középső ujját felmutatva konstatált. Pedig nem hagytam kevés helyet, nem utolsó pillanatban kezdtem meg az előzést. A fordulatszámmérő baromi lassan megy felfele, az euro6 szívó motor az euro4 után gyötrelmes. Nem csak a teljesítmény, hanem a gázreakció is. Mintha gázadásnál elszámolna háromig, hogy legyen időd meggondolni magad, biztosan akarsz gyorsítani? Mindeközben igazából nem is fogyaszt érezhetően jobban hasonló felhasználási körülmények között mint a 15 éves Accord. 8,5 körül eszik nálam átlagosan, de rövid távokon simán elmegy 10 fölé is. Megpakolva, klímával, minden mozdulatot meg kell fontolni. Magamnak ezek után max a 200 lovas 2.5 szívóval vagy a dízellel kéne. Egyszóval az egész autó arra sarkall, hogy papásan közlekedjél vele, nem szeret / nem tud gyorsan menni.

    Még az extrákról pár szót. Az alap kivitel érdekesen van felszerelve. Van el.kézi, de nincs auto hold. Mindegy, legalább a visszagurulás gátló jól működik. Van keyless start, de nincs keyless entry. Tehát a távot elő kell vedd az ajtó nyitáshoz, utána viszont az indítás gombos. Kár, kulcs nélküli bejutás tök jó lenne ha már van gombos start. Ez hiányozni fog a KIA-ból tutira. Van tólató kamera, jól működik, viszont fura hogy nincs mellette tolatóradar. Ülésfűtés sincs. A projektoros világítás nagyon gyenge, ez nagy hátránya az autónak. Egyéb dolog nem hiányzott. Összességében ami benne van extra az mind jól működik és nem zavaró.

    Igazából tetszik az autó, el tudnám képzelni magamnak, csak más konfigban. Kombi, 2.5 automata jobban felszerelve jöhetne abszolút. (Plusz korlátlan üzemanyag kártya)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák